INFO KOLEJ - forum kolejowe

Skargi i wnioski - Reklamacja w PKP Intercity

marcinmmz - 03-12-2012, 00:33
Temat postu: Reklamacja w PKP Intercity
Witam,

Jestem nowy na forum i chciałbym uzyskać pewne informacje. Złożyłem reklamację w PKP Intercity wysyłając skany biletów. Dostałem maila żeby wysłać pocztą oryginały, czy to konieczne? A oto zaistniała sytuacja, może kogoś zainteresuje:

Na stronie internetowej spółki ''Koleje Mazowieckie'' została opublikowana informacja o honorowaniu "biletu lotniskowego" w pociągu TLK 51104 „Ukiel” na odcinku Modlin – Warszawa Zachodnia w terminie 19.11-08.12.2012 roku. http://www.mazowieckie.com.pl/strefa-podroznych/aktualnosci/honorowanie-biletow-lotniskowych-w-pociagu-tlk.html

Wczoraj tj. 26.11.2012r kupiłem 2 "bilety lotniskowe" na pociąg 51104"Ukiel" ze stacji Modlin do Warszawy Centralnej. Podczas kontroli biletów na podanej trasie konduktor o numerze 11522 stwierdził, że cyt. "bilety Kolei Mazowieckich są nie ważne w pociągach TLK" i zażądał wykupienia! biletu na trasie Modlin-Warszawa Centralna pod groźbą wystawienia mandatu za brak ważnego biletu! Co więcej, nie chciał sprzedać biletu do stacji Legionowo pomimo faktu, iż pociąg ten na owej stacji się zatrzymuje a ja chciałem tam wysiąść! Próby przekonania konduktora- pomimo odwołań do konkretnych informacji i wskazania miejsca ich udostępnienia- nie przyniosły żadnego efektu. Również kierownik stwierdził, że Pan 11522(niestety konduktor posiada tylko nr identyfikacyjny) ma rację i zażądał wykupienia biletu. W dodatku odmówił podania własnego numeru służbowego na moją prośbę.

Jak już wspomniałem, reklamacja została złożona, zastanawiam się tylko czy muszę wysłać oryginały.

Pozdrawiam,
Marcin
BartekD1986 - 03-12-2012, 04:18
Temat postu:
tak, musisz wysłać oryginały biletów z jednej prostej przyczyny: skany możesz wysłać również do mnie "po koleżeńsku" a także do setek innych kolegów i na ich podstawie możecie się domagać rekompensaty. Bilety nie są imienne, więc w efekcie jak przewoźnik ma rozpoznać kto był ich właścicielem? A oryginał jest jeden. Jeżeli nie jesteś przekonany co do uczciwości przewoźnika wyślij je "poleconym za potwierdzeniem odbioru".
marcinmmz - 03-12-2012, 11:29
Temat postu:
Kilka reklamacji na ten sam bilet chyba nie przejdzie, wyraźnie jest na nim widoczna data czy numer biletu.
endrju - 03-12-2012, 16:01
Temat postu:
Wyślij oryginały biletów najlepiej zwykłym listem poleconym i dołącz do niego pisemko, że wysyłasz na wyraźną prośbę PKP Intercity (możesz podać sygnaturę pisma które do Ciebie IC przysłało) i prosisz dodatkowo o zwrot tych x zł z tytułu kosztów dostarczenia oryginałów biletów. Zwykle działa.
Skolmi - 03-12-2012, 19:03
Temat postu:
Ja przy reklamacji (ale nie korespondencyjnie, tylko w BOK'u), powiedziałem, że muszę mieć oryginały, bo rozliczam delegację (tak faktycznie było) i sobie skserowali.

To przewoźnika biznes, żeby miał porządek w papierach i nie wypłacił dwa razy za to samo.
sympatyk - 20-01-2021, 21:56
Temat postu:
Zima znów zaskoczyła kolejarzy. PKP Intercity zamiast Pendolino wysyłała zwykłe pociągi.

W ostatnich dniach podróżni, którzy zakupili bilety na podróż Pendolino często zmuszeni byli podróżować składem niższej klasy. Przedstawiciele PKP Intercity zapewniają, że każdemu przysługuje prawo do złożenia indywidualnej reklamacji.

Więcej:

https://next.gazeta.pl/next/7,151003,26704011,zima-znow-zaskoczyla-kolejarzy-pkp-intercity-zamiast-pendolino.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group