INFO KOLEJ - forum kolejowe

Infrastruktura - Modernizacja linii kolejowej nr 93

martini09 - 03-12-2012, 21:24
Temat postu: Modernizacja linii kolejowej nr 93
Chciałbym poruszyć sprawę modernizacji linii kolejowej nr 93 na odcinku Trzebinia - Oświęcim. W styczniu tego roku został rozstrzygnięty przetarg na wykonawce studium wykonalności. Wygrało je konsorcjum firm SUDOP Polska oraz SUDOP Praha. Wykonawca miał 240 dni na wykonanie umowy co w przeliczeniu daje około 8 miesięcy. 8 miesięcy od lutego to jest początek października. A tymczasem o sprawie jakoś cicho, na stronach internetowych informacji żadnych. Wobec tego mam pytanie do osób być może bardziej poinformowanych tudzież znających się na tematyce. Czy wie ktoś może jak wygląda sprawa realizacji ww studium? Czy wie ktoś może o jakichkolwiek postępach w tej sprawie? Bedę wdzięczny za każdy szczegół dający mi nadzieje, że nie zaorają ,,93''.
eicgornik - 21-05-2013, 14:03
Temat postu:
Z tego co wiem, mają na tej linii wymieniać po kawałkach tory, słyszałem od pewnej pani co pracuje jako dróżnik. Teraz prędkość w niektórych miejscach jest uwaga! 10km/h a ma być 40km/h.
martini09 - 21-05-2013, 17:13
Temat postu:
40 km/h mówisz... Rzeczywiście szałowo :/:/ Swoja drogą wszystko miedzy Chrzanowem a połową odcinka Chełmek-Libiąż nadaje się do natychmiastowej chociażby rewitalizacji.
danio - 21-05-2013, 18:13
Temat postu:
Lepsze 40, niż 20 albo 10. Niezależnie od sytuacji, stan torowy jest zły.
Duży odcinek trasy to 50-80 km/h. W zdecydowanie gorszym stanie jest odcinek Czechowice - Oświęcim.
Tam jest 30 km/h od samych Czechowic aż do Brzeszcz Kopalni ( 15 km) z wyłączenie około 2 km gdzie jest
100 km/h. Ale to niewiele zmienia. Miejscami jest 10-20 km/h. Do remontu nadaję się cała trasa
do Trzebini. Dlatego podniesienie prędkości z 10 do 40 km/h już cieszy. Ale to dopiero początek.....
eicgornik - 21-05-2013, 18:54
Temat postu:
martini09, danio,

Jakbyście widzieli jak wygląda przejazd na odcinku w Libiążu gdzie znajduje się kamieniołom do stacji Libiąż to pociąg jedzie 10km/h, tory są w opłakanym stanie, takie przerwy na łączeniach że głowa boli.
Aż strach jeździć.
martini09 - 21-05-2013, 19:52
Temat postu:
Wiem coś o tym, przez 3 lata jeździłem tamtędy 2x w tygodniu. Od Libiąża do Chrzanowa jest po prostu jeden wielki wychlap. Po większym deszczu rozjazdy stoją w wodzie. A prędkości szlakowe coraz to mniejsze. Dlatego trzeba by zapytać odpowiednich ludzi (jakaś interpelacja tudzież zapytanie do odpowiedniego urzędu), czy to całe studium wykonalności o którym wspomniałem w pierwszym wpisie w ogóle jest opracowywane?
aanniiaa - 21-05-2013, 19:59
Temat postu:
Na wiosnę (niestety 2014...) będzie wymieniana w ramach Funduszu Kolejowego większość rozjazdów na stacji Libiąż, oczywiście wraz z odwodnieniem, którego brak jest głównym winowajcą całego stanu rzeczy. Kompleksowej rewitalizacji na dzień dzisiejszy się nie przewiduje.
danio - 21-05-2013, 20:53
Temat postu:
Kamil, a trasa z Cz-Dz do Oświęcimia ?
aanniiaa - 21-05-2013, 21:26
Temat postu:
danio, powiem krótko - nic...
eicgornik - 22-05-2013, 00:57
Temat postu:
To świetnie :/ Faktycznie cudownie
danio - 22-05-2013, 20:05
Temat postu:
A co z łukiem za Jaźnikiem w kierunku Brzeszcz ?
Zrobili 1,5 km a dalej 30tka ..... /czasowa ale jednak/ ?
artiga - 22-05-2013, 22:14
Temat postu:
Ja podejrzewam, że modernizacja przynajmniej odcinka Trzebinia - Oświęcim będzie do końca 2015 r./ połowy 2016 zrealizowana.
Dużo projektów POIiŚ jest zagrożonych (tam gdzie realizował PNI ew. inne firmy w upadłości) i zapewne zapadnie do końca tego roku decyzja o uruchomieniu projektów rewitalizacyjnych. Jeśli będą fundusze to to w 2 lata możliwa jest rewitalizacja tego odcinka.

Warunek konieczny: starać się o ten projekt powinny Samorządy/Marszałek/Parlamentarzyści/Stowarzyszenia/Parafie - słać pisma do Ministra Transportu, Ministra Rozwoju Regionalnego, Prezesa PLK
martini09 - 23-05-2013, 00:44
Temat postu:
Zgadzam się z kolega powyżej, niemniej jednak postarałbym się aby rewitalizacja objęła także odcinek Oświęcim-Czechowice. Bo od Brzeszcz do Czechowic tor jest w stanie jakieś 40km/h max albo i mniej. Po prostu przyda się kompleksowa rewitalizacja odcinka Trzebinia-Czechowice-Dziedzice.
sympatyk - 15-04-2014, 20:16
Temat postu:
Linia Oświęcim – Trzebinia zostanie zmodernizowana?

Modernizacja linii Oświęcim – Trzebinia pozwoliłaby na skrócenie czasu podróży do Krakowa, jednak efekt prac może być jeszcze wyraźniejszy, jeśli rozpocznie się krytycznie opóźniona modernizacja linii Kraków – Trzebinia – Katowice. PKP Polskie Linie Kolejowej mają w planach modernizację torów z Oświęcimia do Trzebini tym bardziej, że projekt znalazł się w Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku.
– Realizacja zadania inwestycyjnego, mającego na celu modernizację linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice, na odcinku Trzebinia – Oświęcim będzie możliwa w kolejnej perspektywie, pod warunkiem uzyskania gwarancji finansowych. Linia kolejowa Oświęcim – Trzebinia jest na liście projektów o znaczeniu krajowym w Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. – powiedziała Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/51813/linia_oswiecim_trzebinia_zostanie_zmodernizowana.html
ElmoVanKielmo - 02-05-2015, 15:33
Temat postu: Modernizacja linii Oświęcim - Czechowice-Dziedzice. Ktoś coś
Stacja Brzeszcze-Jawiszowice przeorana totalnie. Nowe tory (zdaje się na bezstyku), zwrotnice. Wygląda pięknie. Czy to tylko jedna stacja, czy robią całą trasę? Byłoby miło, gdyby obecne 20-30 km/h zmieniło się przynajmniej w dawne 100 km/h. Powiedzcie, że to nie sen?
soad - 02-05-2015, 16:01
Temat postu: obudzili się
Najszybsza droga z Krakowa do Pragi albo Wiednia wiedzie przez Oświęcim - Czechowice -Zebrzydowice
ElmoVanKielmo - 02-05-2015, 16:59
Temat postu:
@soad wiem. Pod warunkiem, że faktycznie da się po niej jechać z przyzwoitą prędkością. Chodzi o to, że nie natknąłem się wcześniej na żadną wzmiankę, że cokolwiek oprócz utrzymania przejezdności będzie się działo na tej trasie już w pierwszej połowie 2015 roku. Może uda się mi jakieś fotki strzelić.
Anonymous - 03-05-2015, 19:06
Temat postu:
Miło słyszeć o Brzeszczach. Też nie słyszałem o pracach na tej linii, oprócz tego, że "w planach"
sympatyk - 16-12-2020, 19:08
Temat postu:
Wicepremier i minister infrastruktury zapowiadają przebudowę linii kolejowej.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapowiedział przebudowę linii kolejowej z Trzebini do Czechowic-Dziedzic. Dodał, że za 3 lata podróż koleją będzie tam znacznie szybsza.

Więcej:

http://inforail.pl/wicepremier-i-minister-infrastruktury-zapowiadaja-przebudowe-linii-kolejowej-_more_113167.html

______________________


Modernizacja trasy kolejowej Trzebinia – Czechowice-Dziedzice skróci podróże.

Prace na szlaku Chełmek – Oświęcim to kolejny etap robót na linii Trzebinia - Oświęcim - Czechowice - Dziedzice. Podniesienie standardów podróżowania będzie osiągnięte dzięki przebudowie 10 stacji i przystanków

Więcej:

http://inforail.pl/modernizacja-trasy-kolejowej-trzebinia-czechowice-dziedzice-skroci-podroze_more_123206.html

_________________________________________________________

https://www.youtube.com/watch?v=Ca5TFC9Gzwk&feature=emb_logo

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group