INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. zach.-pomorskie - Restruktaryzacja czyli cicha likwidacja?

SM-42 - 01-04-2014, 15:43
Temat postu: Restruktaryzacja czyli cicha likwidacja?
Jednocześnie spółka prowadziła konsultacje z samorządami województw dotyczące perspektyw konkretnych linii. Wzięto także pod uwagę stanowisko podmiotów gospodarczych działających w obszarze ciążenia linii. Po zakończeniu przedmiotowych konsultacji zarząd spółki w dniu 11 kwietnia 2013 r. zweryfikował plany dotyczące poszczególnych linii.

W odniesieniu do linii kolejowej nr 410 na odcinku Złocieniec - Wierzchowo Pomorskie oraz linii kolejowej nr 418 Sławno - Darłowo planowane działania mają charakter czasowego wyłączenia z eksploatacji, nie zaś fizycznej likwidacji linii. Na ich likwidację niezbędna jest zgoda ministra właściwego do spraw transportu, a wydania takowej nie przewiduje się. Likwidacji dokonuje zarządca infrastruktury kolejowej po spełnieniu warunków ściśle określonych w ustawie z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94, z późn. zm.). Sam brak prowadzenia ruchu kolejowego, pasażerskiego czy towarowego, na danej linii kolejowej nie przesądza o podjęciu działań zmierzających do jej likwidacji. Ruch kolejowy może być przywrócony nawet po kilkunastu latach przerwy. W myśl ustawy, tylko w przypadku gdy wpływy za udostępnianie infrastruktury kolejowej nie pokrywają kosztów jej udostępniania oraz po powiadomieniu właściwych organów administracji samorządu terytorialnego i potencjalnie zainteresowanych przewoźników o zamiarze likwidacji danej linii lub odcinka linii kolejowej (art. 9 ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy), zarządca może wystąpić z wnioskiem do ministra właściwego do spraw transportu o wyrażenie zgody na likwidację. Przy tym należy zaznaczyć, iż wszystkie wszczęte postępowania likwidacyjne są traktowane ze szczególną starannością i indywidualnie rozpatrywane. Każdorazowo brana jest pod uwagę możliwość przywrócenia ruchu oraz znaczenie danej linii dla realizacji polityki transportowej państwa w zakresie rozwoju sieci kolejowej. W odniesieniu do linii kolejowej nr 410 na odcinku Złocieniec - Wierzchowo Pomorskie oraz linii kolejowej nr 418 Sławno - Darłowo procedury takiej nie wszczęto. Na przedmiotowych liniach obecnie nie są realizowane przewozy pasażerskie, stąd ewentualna decyzja o ich wyłączeniu z eksploatacji nie wpłynie bezpośrednio na realizację potrzeb transportowych mieszkańców regionu.

Kwestia wyłączenia z eksploatacji linii kolejowej nr 411 Stargard Szczeciński - Pyrzyce oraz linii kolejowej nr 422 Pyrzyce - Głazów jest nadal analizowana.

Z poważaniem

Podsekretarz stanu

Andrzej Massel Odkąd PLK zawiesiła przejazdy kontrolne to od lutego 2014 r tego roku w przypadku odcinka linii kolejowej 410 problem rozwiązuje się sam; przez zagospodarowanie infrastruktury kolejowej przez złomiarzy:rozkradziono juz wszystkie łubki,duża ilość srub stopowych,elementy rozjazdów wskazniki zwrotnicowe-Zwrotniki wraz z przeciwwagami w Mirosłacu i wierzchowie pom takze pociagi do lotniska to juz historiia
Bartek1981 - 02-04-2014, 13:57
Temat postu:
Wychowałem się w Wierzchowie Pomorskim i mieszkałem tam 24 lata, kolej oprócz przemysłu drzewnego była najważniejszą gałęzią przemysłu i dawała prace wielu osobom zamieszkującym Wierzchowo i gminę. Przez długie lata działała Baza Nawierzchniowa PKP, w której montowano tory na wszystkie chyba szlaki w dawnej Pomorskiej DOKP. Jako dziecko bawiłem się przy torach, obserwowałem transporty kolejowe, których było bardzo dużo. Najwięcej nocą wyjeżdżało składów towarowych. Również i ruch pasażerski nie był mały. Ówczesne skomunikowania w Złocieńcu, Kaliszu Pom. i Choszcznie dawały możliwość przesiadki dalej w Polskę. Przykro się czyta takie rzeczy jak powyżej, skoro ma się w pamięci tamte czasy, kiedy to takie stacje jak Wierzchowo tętniły życiem. Teraz to już tylko historia, a szkoda. Przyroda i złomiarze zrobią swoje i za kilka lat nawet sladu nie będzie.
PolRol82 - 02-04-2014, 14:33
Temat postu:
Myślałem że to ponury żart primaaprilisowy, ale jak widać jest inaczej. Szkoda słów na tą bandę złodziei. Myślałem też że zbieractwo złomu jest tam mniej aktywne niż w innych rejonach, niskie zaludnienie, itp. Ciekawe czy linia Płoty-Wysoka podzieli ten sam los, to byłby już przejaw szczytowego kretynizmu, bo jak się coś wydarzy na Wysoka-Goleniów, wszystko stanie jak niedawno pod Warnowem, a można by puścić część ruchu właśnie przez Golczewo. Nie mam żadnej nadziei dla linii lokalnych dopóki rząd się nie zmieni. Czuję się jak pod okupacją i z utęsknieniem wyczekuję jej końca.
Droznik - 02-04-2014, 19:12
Temat postu:
Na Płoty - Wysoka już jest zakaz jazdy jakimkolwiek pojazdem, nawet wózkiem motorowym. Więc jeśli coś by się wydarzyło, to wątpie o trasie na około, raczej KKZ tam wprowadzą.
SM-42 - 02-04-2014, 19:34
Temat postu:
O kradzieżach poinformowano SOK i Policje i to tyle,nie przejawili żadnego konkretnego działania,czy próby zastawienia fotołapek..W Mirosł rozjazdy ukradziono pod lampa która świeciła a w wierzchowie z okien komisariatu widac rozjazdy które zniknęły.Posterunek 30m od toru,pełna olewka,ale jak sie pije piwko w publicznym miejscu to te służby rach ciach i juz sa za plecami............Tylko nie tam ,gdzie trzeba,a może dostali polecenie z centrali ze mają mieć klapy na oczach i zatyczki w uszach w końcu jak rozkradną to potem napisza ze ubytki sa zbyt duze i nie ma co odwieszać lini bo jej nie ma.I po problemie.Chyba ze obywatel dostarczy im sprawce lub da cynk to służby moze sie rusza,tylko czy to ma sens jak po 24 H i tak ich wypuszcza.Ostatnio tak było w rejonie Wągrowca chapneli gościa i co? I napisali ze ukradł-przyznał sie do próby kradziezy 200 m toru a faktycznie brakuje 2 km czyli co reszte wyparowało?nie .Pan złodziej działał wczesniej ale panowie mundurowi poszli kolesiowi na rekę-bo inaczej jak to wytłumaczyć...........BRAK SŁÓW.
PolRol82 - 02-04-2014, 20:04
Temat postu:
Droznik napisał/a:
Na Płoty - Wysoka już jest zakaz jazdy jakimkolwiek pojazdem, nawet wózkiem motorowym. Więc jeśli coś by się wydarzyło, to wątpie o trasie na około, raczej KKZ tam wprowadzą.


No to super, teraz tylko czekać ma informacje o ubytkach a potem legalnej rozbiórce. Najkrótsze kolejowe połączenie Kołobrzegu ze Świnoujściem... Wstyd i hańba!
pp - 09-04-2014, 11:11
Temat postu:
W 2010 roku otrzymałem z UMWZP taką oto informację:
"informuję, że plany przywrócenia ruchu na linii Worowo - Płoty - Wysoka Kamieńska należy traktować jako możliwy wariant rozwoju sieci kolejowej województwa, jednak rozpatrywać go należy w dłuższym horyzoncie czasowym."
PolRol82 - 09-04-2014, 12:52
Temat postu:
No tak, czytałem już o tym gdzieś, ale skoro Worowo-Płoty poszło pod palnik, a Płoty-WK zostało "oddane" złomiarzom i roślinności (a tam są miejsca podobne do "tuneli miłości", czyli zwarta gęstwina zarośli niemal zasłaniająca niebo), to można już to włożyć śmiało między bajki. Chociaż z drugiej strony to taka reaktywacja wymagałaby chyba budowy toru od nowa, bo te tory które teraz leżą są zbudowane z żelbetowo-metalowych podkładów które podobno szybko się kruszą, a gdzieniegdzie są podkłady drewniane, jeszcze gorsze...
SM-42 - 27-08-2014, 11:47
Temat postu:
Okazja do zwiedzenia lotniska i zobaczenia bocznic od linii 410- W ostatnią SOBOTĘ wakacji -: to jedyny dzień w roku aby wejść -wjechać na teren i wykonać chociaż parę fotek dotyczących infrastruktury kolejowej:Festyn Lotniczy "Weekend pod Lotniczym Niebem 2014"
12 Komenda Lotniska w Mirosławcu Polska samoloty lotniska śmigłowce imprezy Wojsko
Festyn Lotniczy "Weekend pod Lotniczym Niebem 2014"
W dniu 30.08.2014 r. na terenie lotniska Mirosławiec, organizowany jest dla kadry jednostki i ich rodzin, mieszkańców Mirosławca i okolic oraz wszystkich sympatyków lotnictwa „Weekend pod Lotniczym Niebem 2014”.

W programie festynu znajdą się:
- pokazy dynamiczne w powietrzu samolotów MiG-29 i Su-22,
- pokazy statyczne samolotów,
- pokazy statyczne śmigłowców Sił Powietrznych Polski i USA,
- pokazy sprzętu i uzbrojenia 8 Pułku Przeciwlotniczego z Koszalina,
- pokazy służb mundurowych (policja, grupa antyterrorystyczna, straż pożarna),
- wystawa modeli samochodów salonów samochodowych,
- występ Orkiestry Reprezentacyjnej Sił Powietrznych z Poznania,
- obecność Klubu Turystyki Motocyklowej „Husaria”,
- występy artystyczne i rozrywkowe.

Organizatorzy „Weekendu pod Lotniczym Niebem” proszą o zgłaszanie udziału firm, wystawców i stoisk w ww. przedsięwzięciu.

Udział w ww. przedsięwzięciu jest nieodpłatny, jednak finansowe wsparcie głównego organizatora jakim jest Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa pozwoliłoby uatrakcyjnić i urozmaicić przebieg festynu lotniczego.

Proszę o kontakt mailowy: jw3299@wp.mil.pl lub telefoniczny pod nr tel. (67) 25 05 111.
Szkoda tylko że linia jest zamknięta i NIE DA SIĘ zorganizować przejazdu specjalnego szynobusu na tą imprezę torem do składu paliw to jakieś 250-300 metrów od płyty lotniska ale zawsze FOTY bocznic można wykonać...http://dlapilota.pl/files/images/Fes...ec.preview.jpg
PolRol82 - 30-09-2014, 14:05
Temat postu:
http://www.barlinek24.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=7055&Itemid=35

Kolejna linia uwalona. Podliczmy, ile linii już zlikwidowano od czasu wywiadu portalu rynek-kolejowy.pl z marszałkiem zachodniopomorskiego, podczas którego obiecywał że nie będzie więcej rozbiórek:

1) Worowo-Płoty
2) Połczyn Zdrój-Grzmiąca
3) Smardzko-Połczyn Zdrój
4) Pyrzyce-Godków
5) Wałcz Raduń-Wierzchowo Pomorskie (w trakcie rozbiórki)
6) Barlinek-Choszczno

To tyle co udało się wyszperać w necie, na ewno jest tego więcej...
Rafał - 02-10-2014, 06:45
Temat postu:
@PolRol82: zakupy taborowe województwa (+modernizacje) robią wrażenie. Nie wystarczy już chyba na linie kolejowe. Nawet gdy województwo wzięło się za remont (linia 403) to zrobiło to bardzo po macoszemu.
Bartek1981 - 25-09-2015, 18:46
Temat postu:
http://www.rynek-kolejowy.pl/59428/potrzeby_wojska_przywroca_do_lask_linie_410.html

może i uda się przywrócić ruch pasażerski
robertrush - 25-09-2015, 19:33
Temat postu:
Bartek1981, wątpie!
Pamiętam jak za gówniarza jeździłem z rodzicami do Gorzowa; ze Złocieńca do Choszczna pociągiem a poźniej przesiadka na autobus do Gorzowa. Niestety te czasy już minęły.
Spójrz na rozkład PKS-u. Jedno połączenie Złocieńca z Choszcznem i frekwencja naprawdę marna. Zresztą do Kalisza podobnie. Skąd i dokąd mieliby jeździć ludzie?
Moim zdaniem, jeśli chodzi o region drawski, powinniśmy się skupić o możliwości zwiększenia liczby pociągów na trasie Szczecin - Szczecinek. Od dawna przewozy regionalne królują na tej trasie ( PKS Szczecinek regularnie likwiduje połączenia na tej trasie ). Nasze województwo powinno dogadać się z pomorskim, w kwestii wydłużenia pociągów relacji Szczecin - Szczecinek do Bydgoszczy a przynajmniej do Chojnic. W tym napewno tkwi potencjał Very Happy

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group