INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. zach.-pomorskie - Rozkład jazdy 2015/2016 w zachodniopomorskiem

kalpom92 - 26-07-2015, 16:26
Temat postu: Rozkład jazdy 2015/2016 w zachodniopomorskiem
Mam pytanie: Czy już rozpoczęły się prce nad rozkładem 2015/2016? Smile
bert - 29-07-2015, 12:07
Temat postu:
Prace trwają, szczegóły na stronie PKP PLK
kalpom92 - 29-07-2015, 21:10
Temat postu:
Na hafasie znalazłem info, że pomiędzy 21 a 30 września ma być zamknięty szlak Szczecin - Piła. To prawda? Jeżeli tak, to co jest tego przyczynąa? Shocked
jajo31 - 29-07-2015, 21:54
Temat postu:
Od grudnia ma być nowe połączenie z Szczecina do Warszawy przez Piłe,pociąg ma być łączony z składem z Gorzowa,wie ktoś jak on pojedzie? . Przez Wałcz czy Krzyż?
Bartek1981 - 07-08-2015, 13:29
Temat postu:
Czy PR planuje większą ilość połączeń na liniach Runowo - Szczecinek i Piła - Wałcz - Szczecin, obecnie 4 połączenia w oba kierunkach to za mało, do tego marne skomunikowania w Pile, Szczecinku i Runowie. Minimum po 6 połączeń powinno być, żeby oferta była w miarę atrakcyjna. Ostatnio próbowałem dostać się z Wałcza do Koszalina i.... musiałem busem do Piły dojechać i przesiąść się w pociąg. Tak samo było w podróż do Wałcza, czyli PKP Koszalin - Piła i bus Piła - Wałcz.

[ Dodano: 15-09-2015, 20:30 ]
Czy macie już informację o regionalnych połączeniach w zachodniopomorskiem?

[ Dodano: 15-09-2015, 20:31 ]
Czy macie już informację o połączeniach regionalnych w zachodniopomorskiem?
kalpom92 - 16-09-2015, 20:02
Temat postu:
Jak sprawa z RJ od 13.12.2015? Jak będą wyglądały połączenia na szlaku Szczecin - Piła? Smile Zależy mi na info, bo będę dojeżdżał do Wałcza Confused
Droznik - 19-09-2015, 17:29
Temat postu:
Z tego co wyczytałem to na odcinku Szczecin - Zielona i Poznań - Koszalin/Kołobrzeg maja kursować EN57AL. Więcej nie wiem.
robertrush - 25-09-2015, 17:36
Temat postu:
Bardzo dobry rozkład zapowiada się w naszym woj.
Świetne połączenia ze stolicą, więcej połączeń na południe Polski. Cieszy sezonowy "Flisak" Warszawa - Szczecin - Warszawa przez Kutno, Bydgoszcz, Piłę, Wałcz i Kalisz Pom. Swoją drogą nie sądziłem, że dożyję połączeń dalekobieżnych na 403-ce:)
I w końcu 'pendo" do Kołobrzegu Very Happy
Droznik - 01-10-2015, 10:27
Temat postu:
Nie będzie Pendo w Kołobrzegu!! Co wy wszyscy z tym pendo.
1. Brak zgody UE bo ona dała kasę na zakup ich, oraz linie po jakich ma jeździć.
2. Brak maszynistów do prowadzenia tych pociągów. Maszynista z Gdynii nie zrobi pełnego kółka.
MK_Wro - 01-10-2015, 10:59
Temat postu:
Droznik,

1. IC wystąpiło do UE o zgodę, i prawdopodobnie ją dostanie.
2. Na pewno strasznie ciężko jest znaleźć chętnych do prowadzenia Pendolino, taka niewdzięczna robota!

Będzie od 1. lub 2. korekty - oczywiście nic pewnego, ale padło już tyle oficialnych deklaracji, że IC nie może się z tego tak po prostu wycofać.
Bartek1981 - 01-10-2015, 17:48
Temat postu:
Rozkład jazdy marny jak zwykle dla linii Piła - Szczecin i Runowo - Złocieniec - Szczecinek (po 4 połączenia w każdą stronę) to za mało. Mimo ograniczonej przepustowości na 403 co najmniej jeden skład w obie strony spokojnie się zmieści. Brakuje wieczornego połączenia z Piły do Wałcza, który mógłby zabrać pasażerów z TLK z Rzeszowa i Wrocławia.
Droznik - 02-10-2015, 15:35
Temat postu:
Nie chodzi o kto czy ciężko znaleść, ale nie każdy to może robić.
Dlaczego mając prawo jazdy kategorii B nie jeździsz tirami? Przecież masz prawo jazdy.

A czy teraz ktoś zabiera pasażerów z Warszawy wieczorem? Popatrz realnie będziesz miał pociąg o 4:50 z Białogardu, a jego to chyba z 10 lat nie było. Mało tego będziesz mógł wrócić po 21 ze Szczecina, i na dokładkę będziesz mógł jechać o północy na Mazury. Kto by się przejmował jakimś Wałczem. A właśnie zauważyłeś pociąg Regio Chodzież - Piła z postojem tylko w Dziembówku?
Bartek1981 - 02-10-2015, 17:23
Temat postu:
Pociąg o 4.50 z Białogardu do Koszalina, a po co? Wytłumacz mi? "Jakiś" tam Wałcz ma prawie 40 tys. mieszkańców i upadający PKS. Już tyle razy tu pisałem, jest podaż jest popyt, a to co serwuje Marszałek i PR-y to tylko to co muszą.
Droznik - 02-10-2015, 17:43
Temat postu:
Tylko że Wałcz to jest Zachpom, a Piła to już Wlkp. Czemu nie ma pociągu Krzyż - Chojnice tylko jest Krzyż - Lipka Krajeńska? Bo to są inne województwa i tak jest od świętych podziałów, inne województwo nie tykam, nie jadę.
Popatrz ile popadło dzięki temu połączeń, a jeszcze nie tak dawno można było pojechać osobowym z Koszalina do Gdańska, a Białogard - Lębork to normalna para pociągów była.

Co do osobowego o 4:50, może to by pracownicy byli w pracy na 6:00 a nie na 7:00?
Bartek1981 - 02-10-2015, 19:03
Temat postu:
Ależ oczywiście jest pociąg Chojnice - Krzyż, tak samo jak Szczecin - Poznań (tu nawet przejeżdża pociąg przez 3 województwa), Koszalin - Poznań, Szczecinek - Słupsk, Szczecinek - Chojnice, tam połączenia stykowe istnieją, tutaj tez by mogły. Można? można, tylko trochę dobrej woli i ukierunkowanie na pasażera. Połączenia Koszalin - Gdańsk, Wejherowo - Białogard padły po tym jak monopol na te połączenia przejęła SKM, a na wcześniej wspomnianych trasach kursują pociągi PR,więc teoretycznie przeszkód nie powinno być.
Droznik - 03-10-2015, 16:52
Temat postu:
Kolego a słyszałeś zasady jak działają przewozy na styku województw? Zasada jest taka że jeśli województwo A zrobi 30km to sąsiednie musi zrobić tyle samo. Przypomnij sobie jaka była wojna między Śląskim a Małopolskim na odcinku Sławków - Katowice.
W tym przypadku masz tak samo więc dlatego nie ma połączeń o dość dziwnej porze.

A tak prywatnie jeździsz tym pociągiem, że tak walczysz o niego?
jajo31 - 05-10-2015, 11:17
Temat postu:
Wie ktoś czy w Krzyżu do pociagu "Noteć"z Szczecina do Wawy przez Bydgoszcz będą doczepiane wagony "Osterwy" z Gorzowa do Krakowa?,według przyjazdu tych pociagów do Krzyża na to wychodzi ze tak będzie,ale w projekcie cięzko to wyczytać
wojtekbrd - 05-10-2015, 21:15
Temat postu:
Witam
Nowy rozkład jest w miarę , jest trochę nowych połączeń w rejonie, najważniejsze to nocny Białystok - Szczecin z łącznikiem do Kołobrzegu . Myśleliśmy , że EIP będzie w zamian za Pobrzeże, ale zamiast tego jedzie Słowiniec do Warszawy więc zmiana na plus. Błędem jest zaprzestanie kursowanie porannego regio Koszalin- Poznań w niedzielę, ten pociąg powinien kursować codziennie niezależnie od dnia. Pojawiły się manewry z sobotnim południowym regio Brd- Kg i powrót w niedzielę , w sumie to dobry dodatek do tej południowej sobotnio - niedzielnej pary pociągów z i do Poznania. Radew do Koszalina nie jeździ w sobotę ale z Koszalina już codziennie. Przestanie kursować Regio Białogard 16:00- Słupsk ale to w sumie dobrze bo z brd wyjeżdżało z nim z 5 osób , do Słupska pojedzie w zamian osobowy Szczecin - Koszalin 17:30 - Słupsk. Na plus także wydłużenie dawnego Słowińca do Wrocławia, ale na minus Gwarek skrócony tylko do Koszalina. To złe rozwiązanie bo będzie musiał ktoś ogarniać ten skład w Koszalinie a ze Słupska i tak będzie startowała Słupia także skład powinien jechać do Słupska. Liczyłem na jakieś pozytywy w relacjach Kołobrzeg - Koszalin ( bez zmian) , Kołobrzeg - Białogard ( ten 45 minutowy odstęp pomiędzy pociągami popołudniu przy tej ofercie poraża), także bez zmian Chojnice - Szczecinek , Szczecinek - Słupsk i Szczecinek - Szczecin, bardzo szkoda. Hitem na plus jest ostatnie regio Słupsk - Białogard , odjazd o godzinę później niż dotychczas i nazwa PARSĘTA:)
Droznik - 07-10-2015, 08:29
Temat postu:
Z Gwarkiem jest sprawa prosta, do obiegu wystarczy jeden skład, czyli IC zaoszczędza. A sprzątaniem zajmie się jak zawsze firma Pomorze Smile
Mnie jeszcze te nazwy kłują w oczy bo masz Regio Słupia i TLK Słupia które jedzie do Wrocławia, a TLK Słowiniec do Warszawy. Tak wiem to relikt PR jeszcze i trzeba dać inną nazwę. Zefir też już zmienia nazwę, i chyba to jest już 3 nazwa od kiedy go utworzyli a rapem minęło może z 10 lat.
lukien213 - 01-11-2015, 11:53
Temat postu:
To jedna rzecz, ale wg mnie są jeszcze inne. "Gwarek" taki. Dla kogo on jest i kogo ma przywieść? Na pewno nie dla podróżnych udających się do Gdyni/Gdańska. Dlaczego? Katowice mają EIP, EIC jadące ~6 godzin, a nie 10. Wrocław i Poznań mają do 3miasta swoje IC na nowych wagonach, jadące również krócej niż "Gwarek". Zatem został pociąg dla chcących dojechać do Piły, Szczecinka, Koszalina. W Koszalinie będzie czekał R do Słupska, tam SKM do Lęborka jeśli ktoś bardzo chce. Teraz ten pociąg ma w porywach 5 wagonów i nie widziałem w nim tłumów...

Inną sprawą jest, że ja bym zaryzykował i dał go do Kołobrzegu, tak, żeby w Białogardzie skomunikowany był z "Rybakiem" do Białegostoku, a powrotny z "Iną" ze Słupska. Być może zaryzykowałbym też wytrasowanie go przez Ostrów Wlkp. Ale to tylko takie moje rozmyślenia Smile
Droznik - 01-11-2015, 15:26
Temat postu:
Lepiej dać Regio z Białogardu do Kołobrzegu niż Gwarka.
Zastanawia mnie jedno, dlaczego po ok 10 latach znowu jest możliwość robienia manewrów na dalekobieżnych w Białogardzie, Koszalinie. Ba nawet pociąg dalekobieżny będzie kończył bieg w Koszalinie pierwszy raz od czasów EX Słupia.
lukien213 - 02-11-2015, 13:21
Temat postu:
Po 10? Przecież w Białogardzie są łączone grupy wagonów Łeba/Kołobrzeg - Wrocław. Przynajmniej tak było w roku 2010. A czy lepiej dać osobowy? U nas trzeba najpierw wyciąć, żeby coś dać Very Happy Tak można byłoby obsłużyć wszystko istniejącymi połączeniami. Nie wiem jak było z frekwencją i przesiadkami, gdy "Gwarek" jeździł do/z Kołobrzegu.
wojtekbrd - 17-11-2015, 18:46
Temat postu:
Zobaczymy jak będzie z Gwarkiem ale frekwencja może być słaba. Opublikowali nowe plakaty ważne do marca 2016. Polaris będzie ciągnął wagony do Białegostoku i do Warszawy, mam nadzieję , że są błędy w druku bo na plakatach nie ma rannej SŁUPI Słupsk - Szczecin i Regio Kołobrzeg 19:30 - Szczecinek. Pojawiło nam się nowe połączenie do Poznania z przesiadką w Szczecinku. Odjazd o 12:10 z Koszalina w 1-5 a w 7 bezpośrednio
robertrush - 17-11-2015, 18:54
Temat postu:
Od nowego rozkładu znika połączenie o 9:20 ze Szczecinka do Szczecina i powrotne ze Szczecina 12:20 do Szczecinka. Brak jest także weekendowego połączenia o 8:45. Wielka lipa niestety!!!
Pierwszy pociąg ze Szczecina do Szczecinka o 14:25.
Bartek1981 - 17-11-2015, 19:21
Temat postu:
O Gwarka byłbym spokojny. Sporo osób wsiada i wysiada obecnie w Koszalinie. Kolej regionalna w naszym województwie upada. Przykład mamy powyżej, tak samo Stargard - Wałcz - Piła. Minimum połączeń. Koszalin - Kolobrzeg szkoda gadać. Oferta regio Szczecin Koszalin Szczecin znów uboga. Brakuje połączenia ok. 8 rano i 17 że Szczecina ok 18 i nie jest dla argumentem to, że są jeszcze TLK. Znika Pobrzeże ale będzie Slowiniec ale to już nie IC tylko TLK więc dłużej i w gorszych wagonach i niezbyt dobrej porze.
wojtekbrd - 17-11-2015, 20:23
Temat postu:
O te połączenia Szczecinek - Szczecin byłbym spokojny bo widnieją w sitkolu więc raczej będą na obecnym poziomie. Koszalin - Kołobrzeg to tragedia masz racje tak samo jak Szczecinek- Chojnice i Szczecinek - Słupsk. Szkoda , że leci Pobrzeże , miało być w tym czasie Pendolino ale ma być ponoć od marca. Zobaczymy jak wyjdzie , zauważyłem też skomunikowanie Radwii z Poznania z Regio do Kołobrzegu w Koszalinie.
Droznik - 17-11-2015, 22:06
Temat postu:
Tiaa
Pendo - nie będzie tak jak pisałem
Polaris - Szczecin - Białystok tylko do końca roku, od marca pewnie nie wróci
Polaris - Kołobrzeg - Warszawa też czuję że wyleci
Ranny Slupsk - Szczecin jest TLK-a do końca roku więc o co chodzi.

Jest dużo błędów jeszcze poczekajmy jak podadzą ten właściwy.
lukien213 - 18-11-2015, 16:25
Temat postu:
Błędy są co roku, także wątpię, żeby np. "Słupia" miała nie jeździć. Tym bardziej, że rano w tym pociągu od Białogardu komplet jedzie. Nawet w soboty czy niedziele nie grzeszy frekwencją. Trzeba czekać na konkretny rozkład, a nie zarysy.

Polaris wg mnie też szybko wyleci. Ja jeszcze obstawiam, że ten TLK przez Kalisz Pomorski nawet nie zdąży pojechać... Obym się mylił Smile
Droznik - 19-11-2015, 20:53
Temat postu:
Popatrzcie na rozkłady plakatowe i sieciowe. Plakatowe są bardziej realne i jest nawet ranna Słupia.
sarenkaaa1990 - 24-11-2015, 21:05
Temat postu:
Czy to już pewne, że od 13 grudnia nie będą kursować pociągi INA i SŁUPIA ze Szczecina (odpowiednio 12.40 i 16.25) do Słupska? To chyba jakieś żarty, tym bardziej, że sporo osób nimi jeździło...a przynajmniej tak mi się wydaje. Tak samo jeśli chodzi o poranny pociąg SŁUPIA do Szczecina. Masakra ;/
kalpom92 - 24-11-2015, 22:18
Temat postu:
sarenkaaa1990 napisał/a:
Czy to już pewne, że od 13 grudnia nie będą kursować pociągi INA i SŁUPIA ze Szczecina (odpowiednio 12.40 i 16.25) do Słupska? To chyba jakieś żarty, tym bardziej, że sporo osób nimi jeździło...a przynajmniej tak mi się wydaje. Tak samo jeśli chodzi o poranny pociąg SŁUPIA do Szczecina. Masakra ;/



Spoko luzik, będą jeździły Happy Happy
Bartek1981 - 25-11-2015, 06:52
Temat postu:
Sarenkaaa1990, nie siej fermentu, spojrz dobrze na plakaty i Ina i Słupia a nawet Sztorm będą kursować.

[ Dodano: 29-11-2015, 20:04 ]
Dopatrzyłem się w oznaczeniach pociągów, iż na połączeniach Słupsk - Szczecin - Słupsk (oprócz Parsęty) znikają Impulsy? Jakieś niedopatrzenie, czy w dalszym ciągu degradacja wschodniej części województwa. Wszystkie połączenia Koszalin - Poznań miały być na EN57AL a RADEW oznaczona jest jako zwykły EZT...

[ Dodano: 09-12-2015, 06:37 ]
Czy nie uważacie, że regio o 12.10 do Szczecinka powinno kursować codziennie do Poznania? Przecież w Szczecinku jest dogodna przesiadka. Taka trochę niegospodarność taborem. Z kolei regio Poznań Szczecinek winien być wydłużony do Koszalina.

[ Dodano: 15-12-2015, 18:39 ]
Dodam jeszcze, że przydałoby się aby regio ok. 9-10 Koszalin Białogard powrocilo do rozkładu bo to dawało możliwość przesiadki na Szkunera/Zefira.

[ Dodano: 15-12-2015, 18:39 ]
Dodam jeszcze, że przydałoby się aby regio ok. 9-10 Koszalin Białogard powrocilo do rozkładu bo to dawało możliwość przesiadki na Szkunera/Zefira.

[ Dodano: 10-01-2016, 12:44 ]
Wytłumaczcie mi dlaczego PR-y wprowadzają w błąd pasażerów, umieszczając na plakatach poprzez PLK, że np. pociąg 87309 Koszalin - Poznań w niedziele, czy też Koszalin - Szczecinek w tygodniu kursuje jako skład zmodernizowany z wi-fi itd. skoro zawsze podstawiają zdezelowany kibel? Nie chodzi już o to wi-fi (i tak najczęściej nie działa) tylko o rzetelność informacyjną.

[ Dodano: 13-01-2016, 06:06 ]
Widzę, że miłośników kolei z zachodniopomorskiego tu mnóstwo. Nie ma z kim podyskutować.
Z moich obserwacji na stacji Koszalin:
regio z Białogardu o 5.22 przyjeżdża notorycznie puste, na co komu ten pociąg, w zamian można byłoby przesunąć ten pociąg w inne godziny, tak jak wcześniej zauważyłem potrzebny jest skład w odwrotnej relacji do Białogardu około 10, tak aby przesiąść się na Szkunera, bo to jedyne sensowne dzienne połaczenie z Krakowem.

Od lat postuluje aby regio około 7.20 do Białogardu wydłużyć do Szczecina i ze Szczecina około 18.30 puscic skład w odwrotnej relacji, przerwa czterogodzinna w połaczeniach regio to lekki zart z pasażerów
JanuszJG - 17-02-2016, 08:19
Temat postu:
Wykolejone cysterny z amoniakiem w Szczecinie Dąbiu. Do piątku komunikacja zastępcza

Nowe, szczegółowe informacje dotyczące usuwania cystern z amoniakiem, które w poniedziałek wykoleiły się w Szczecinie Dąbiu. Do piątku zamiast pociągów będzie funkcjonowała zastępcza komunikacja autobusowa.

Czytaj więcej:
http://www.gs24.pl/wiadomosci/szczecin/art/9405374,wykolejone-cysterny-z-amoniakiem-w-szczecinie-dabiu-do-piatku-komunikacja-zastepcza,id,t.html
Bartek1981 - 21-05-2016, 20:33
Temat postu:
W rj od 12.06 brak pociągu Poznań - Koszalin - Poznań (wyjazd z Poznania ok 07.50 a z Koszalina 12.09) od dwóch lat ten pociąg kursował w wakacje codziennie, a od 12.06 nawet w soboty i niedziele nie kursuje. Oferta PR robi się coraz bardziej fatalna
bert - 21-05-2016, 23:52
Temat postu:
PR nie ma nic dotego decyzje o uruchomieniu pociągów podejmuja Marszalkowie Wojewodztw w tym przypadku Marszałek województwa Zachodniopomorskiego i Wielkopolskiego
Bartek1981 - 22-05-2016, 12:49
Temat postu:
No tak, wiem, oczywiste to jest. Jednak ograniczanie kursów w wakacje to chyba nie jest dobry pomysł. Chyba, ze w interesie marszałków jest napędzanie klientom IC.
Droznik - 23-05-2016, 11:10
Temat postu:
Ale o co chodzi? Przecież pociąg ten dalej kursuje w sezonie tylko że nie do Koszalina a do Kołobrzegu, i tu jest chyba dobrze zrobione, wszak sezon jest.
wojtekbrd - 07-06-2016, 11:09
Temat postu:
Oczywiście że jest źle zrobione i nie ma co się zasłaniać że jest dobrze. Uwalili nam wakacyjne połączenia co jeździły regularnie od zawsze. Ten Regio o którym piszesz pojedzie tylko w soboty do Kołobrzegu a w niedzielę do Poznania a dotąd w wakacje kursował do Koszalina codziennie a z Białogardu jeździł łącznik do Kołobrzegu zawsze była w nim dobra frekwencja bo zabierał jeszcze ludzi z z TLK Żuławy z Olsztyna a teraz mamy tylko ogryzek raz w tygodniu i mówisz że to jest dobre? Strzał w kolano dla PR . Poza tymi pociągami uwalono także wieczorną parę Kołobrzeg- Białogard- Kołobrzeg gdzie to był ostatni pociąg do Kołobrzegu i zapewniał przesiadkę z RADEWA oraz z nowego IC Maleczewskiego który przyjedzie aż z Przemyśla i na pewno by wygenerował ludzi na przesiadkę. Zlikwidowano też dzienną wakacyjną parę Koszalin- Kołobrzeg. Rozkład Regio jest teraz na wakacje najgorszy od lat
Mati60 - 18-06-2016, 17:26
Temat postu:
Pewnie jeszcze coś zrobią z tym połączeniem, bo na sezon tyle osób jedzie do Mielna przez Koszalin, że nie widzę tego różowo.


pHformula dermatic.pl; koszulki dziewczęce sklep
Bartek1981 - 19-06-2016, 19:37
Temat postu:
Przecież można puścić dwie jednostki rozłączane i łączone w Białogardzie.
Zresztą oferta PR jest beznadziejna, najgorsza od lat. Między 06.00 a 12.10 dziura w ofercie do Białogardu. Zero możliwości przesiadki chociażby na Szkunera czy regio do Poznania. Do Szczecina też by się przydały z dwie pary regio bo teraz to jest żenada (tk około 07.30 lub 10.00 oraz około 17.30). Po południu też dziura w ofercie przewoźników miedzy 16.34 a 19.02 zero połączeń w kierunku Białogardu. Koszalin to komunikacyjna wielka dziura. Kołobrzeg tak samo, ostatnie regio do Szczecina po 17, jeszcze przydałby się kurs około 19.00.
Wieczorne regio Słupsk - Białogard powinno kursować do Świdwina.
Nie wspomnę już trasy Koszalin - Kołobrzeg.... Pamiętacie te czasy pewnie jak SA136 kursowały na tej trasie do Szczecina i z Szczecina, frekwencja była spora. Zamiast spisywać coraz bardziej tę linie na straty, może warto by wydłużać relacje pociągów.
Droznik - 19-06-2016, 21:16
Temat postu:
Marudzicie ludzie marudzicie, a nie lepiej cieszyć się że coś jeszcze jest? Przecież od dawna wiadomo że Szczecin to stolyca a Koszalin to prowincja więc mamy się cieszyć tym co mamy. Nawet PR Poznań stwierdził że pociąg do Szczecinka z Piły musi jeździć w takcie 2-4h, a u nas to nawet nie wiedzą co to jest takt.
Rozkład sezonowy jak widać kopiuj wklej z roku ubiegłego, za wyjątkiem regio do Kołobrzegu (brakuje), na ale busiarze szaleją, plus kursy dalekobieżne.
Bartek1981 - 20-06-2016, 20:08
Temat postu:
Chyba zapomniałeś kolego, że kolej jest dla ludzi, a nie dla idei. I nie będę się cieszył z tych ogryzkowych połączeń "bo tak musi być". Często mi się wydaję, że nie grasz do tej samej bramki - kolego Dróżnik.
wojtekbrd - 20-06-2016, 20:41
Temat postu:
Dokładnie tak jak mówisz jak Bartek1981 , najgorzej jak tacy ludzie biorą się się za rządzenie i każą się cieszyć że więcej nie obcięli. Nie pamiętam tak złego rozkładu Regio w naszym regionie jak teraz nam wyszykowali . Gadanie że busiarze szaleją , może zacząć szaleć Polski Bus i ciekawe co wtedy będzie
Droznik - 23-06-2016, 19:38
Temat postu:
Ja się zapytam od kiedy kolej ma być dla ludzi? Obecnie kolej to firma co musi zarabiać, jaki jest sens puszczania pociągu co 30 min skoro i tak nikt nim nie pojedzie. Tu nie jest aglomeracja i cały Białogard ze Świdwinem nie są większe niż Koszalin pod względem ludzi.
Po prostu piszę że trzeba się cieszyć tym co mamy, a ile razy wy korzystacie z pociągów? 2x dziennie?? Czy ludzie co od 20 lat dojeżdżają do pracy narzekają na brak połączeń?
I nie to że gram do złej bramki panowie, tylko postawcie się na miejscu firmy, która ma braki taborowe, kadrowe i musi płacić wysokie ceny za dostęp do infrastruktury. Jak dobrze mnie pamięć nie myli to chyba 200zł tyle kosztuję wykup trasy na odcinku Koszalin - Kołobrzeg dla jednego pociągu. Teraz zadanie dla was ile ludzi musi przewieść pociąg by kurs wyszedł mu na zero uwzględniając że maszynista i kierownik muszą dostać po 50 zł pensji. Nie wliczam już prądu ani eksploatacji taboru.
Bartek1981 - 24-06-2016, 21:56
Temat postu:
No a dla kogo ma być kolej? Dla kolejarzy chyba. Bo na pewno nie jest dla pasażera.
Cytat:
Obecnie kolej to firma co musi zarabiać, jaki jest sens puszczania pociągu co 30 min skoro i tak nikt nim nie pojedzie.

Przewozy regionalne mają misję przewozu ludzi na terenie województwa. Nie są nastawione na zarobek. Ja nie optuję za tym by pociągi kursowały co pól godziny. Ale sam przyznasz rację, że siedmiogodzinna przerwa w ruchu poc. regionalnych to chyba przesada.
Ok, ale żaden pociąg regionalny nie jest opłacalny. Nawet na liniach gdzie jest spory popyt na podróżowanie pociągiem oferta jest marna. Mam na myśli Kołobrzeg - Szczecin, Wałcz - Szczecin, Szczecin - Koszalin.

Właśnie jestem po analizie rozkładu jazdy pociągów do Mielna. Tylko sześć połączeń w tygodniu, a więcej w weekend. Czyżby miasto już nie chciało się dokładać to pociągu? Przecież frekwencja w tamtym roku była bardzo dobra. Poza tym rozkład jest fatalny. Brak możliwości przesiadki z pociągów dalekobieżnych na szynobus.
bert - 25-06-2016, 00:07
Temat postu:
Tak tu biadolicie na PR jakby nikt nie wiedzial I slyszal ze :
_ ile pociagow pojedzie (relacje ,czasy) decyduje organizator przewozow kolejowych przewozow regionalnych w wojewodztwie tj Urzad Marszalkowski w Szczecinie
_ Urzad Marszalkowski moze przeznaczyc na kolej regionalna tyle mowiac w duzym skrocie otrzymal z budzetu panstwa a wiec piszcie dalej pod wlasciwym adresem
kalpom92 - 02-07-2016, 22:45
Temat postu:
Ma, pytanie: Co się dzieje, że porobili jakieś dziwne ograniczenia między Ognicą a Sulinem, 30 (!!!) km/h i 50 (!!) km/h? Pociągi przez to są opóźniione o 15 min każdy kurs! Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation
Bartek1981 - 03-07-2016, 07:59
Temat postu:
Tam od zawsze coś działo Smile Zły stan torów i podtorza. Już dawno PLK powinna te odcinki naprawić. Kiedyś była mowa o zamknięciu ruchu na tych odcinkach. Jak się jedzie tamtędy to ma się wrażenie jakby szynobus miał z torów wypaść.
Droznik - 06-07-2016, 15:36
Temat postu:
Co do skomunikowań Mielna z innymi pociągami, jak widzę przy sobocie bo tak się często turnus zmienia, są idealne. Owszem czeka się z 20 - 30 min na pociąg ale jak jest opóźnienie to bez stresu się człowiek przesiada. Powrotne też są dopasowane więc nie wiem jaki tu problem, jest. Ja się dziwie czemu jeszcze nikt nie pieni że od dłuższego czasu Impulsy do nas nie kursują w weekendy. Ba nawet na tygodniu zdarzają się dni że AL leci na każdym szczecińskim obiegu
Bartek1981 - 06-07-2016, 19:42
Temat postu:
Cytat:
Ja się dziwie czemu jeszcze nikt nie pieni że od dłuższego czasu Impulsy do nas nie kursują w weekendy. Ba nawet na tygodniu zdarzają się dni że AL leci na każdym szczecińskim obiegu


Jak będą puszczać zdezelowane EN57 zamiast Impulsów czy AL to na pewno zareagujemy.
Anonymous - 23-08-2016, 22:15
Temat postu:
''Jeden z pasażerów, który zakupi jutro (21 sierpnia) bilet relacji Warszawa Wschodnia - Świnoujście wygra samochód osobowy.
Wszyscy pasażerowie tego pociągu, który przyjedzie na stację Świnoujście o godz. 13.49 zostaną obdarowani prezentami. Będzie to milionowy pociąg w Świnoujściu od 1945 roku.''

http://www.iswinoujscie.pl/artykuly/44261/

''Balony, poczęstunek, piękne hostessy, oraz główna nagroda jaką były kluczyki do samochodu terenowego! Tak oczekiwano w niedzielę na pociąg relacji Warszawa Wschodnia - Świnoujście, który według organizatorów miał być milionowym pociągiem wjeżdżającym od 1945 roku do Świnoujścia! ''

http://www.iswinoujscie.pl/artykuly/44312/
turystka - 24-08-2016, 21:39
Temat postu:
Od zakończenia wojny do 21-go sierpnia minęło 26 034 dni, czyli średnio dziennie jechało (nadal jeździ) 38 pociągów tej relacji. Czy tak?

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group