INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. mazowieckie - Cofanie EZT ze szlaku

karol92 - 19-01-2018, 19:13
Temat postu: Cofanie EZT ze szlaku
Witam.
Ostatnio uszkodziła mi jednostka EZT na torze szlaku dwutorowego z SBL w wyniku czego musiałem zmienić kabine i ściągnąć sie do najbliższej stacji. Dyżurna zamknęła, tor podyktowała mi rozkaz S na zjazd z toru zamkniętego w kierunku stacji której cofałem,wjazd na stacje miał być na rozkaz S.
Przyjąłem rozkaz wykonałem próbę hamulca i hamowanie kontrolne po ruszeniu, semafory sbl były ciemne
Wjazd na stacje odbył sie jednak na sygnał zezwalający o czym dyżurna przed wjazdem mnie poinformowała ....

Czy popełniłem błąd w tym postępowaniu ?
Jak tak to jaka powinna być procedura cofania EZT ze szlaku SBL ?
Czy rozkaz S jest potrzebny ?
Czy o sygnalizowanie cofanego pociągu powinno być PC 1 zarówno z przodu jak i z tyłu....?


Z góry dzięki za odp... Smile
Piotr84 - 25-01-2018, 14:08
Temat postu:
Cześć, nie jestem ruchowcem, ale z tego, co wiem przy cofaniu ze szlaku musi być zamknięty tor i podyktowany rozkaz S między innymi z informacją co będzie zezwoleniem na wjazd na stację. Pracownik na ostatnim wagonie i jazda z prędkością 30km/h jeśli przejazdy są zabezpieczone a jeśli nie 20km/h. Przy cofaniu ze szlaku do stacji nie zmienia się osygnalizowania. Tak przy klasycznym składzie, ale jeśli chodzi o jednostkę, to sam się zastanawiam. Rozkaz S napewno, zmieniłeś kabinę, czyli próba uproszczona i kontrolne. Wspomniałeś, że semafory ciemne czyli teoretycznie w rozkazie unieważnienie wskazań sbl bo przy ciemnych, sygnał wątpliwy czyli stój i dalej na widoczność? Druga sprawa jaka prędkość bo przy torze zamkniętym, wolnym, kiedy jedziesz z czołowej kabiny nie musisz jechać 30km/h? Trzeci problem to osygnalizowanie, myślę, że przy ezt gdy zmieniasz kabinę zmieniasz też osygnalizowanie Pc1 czoło i Pc5 końcówki a w porze nocnej na lini dwutorowej Pc1 zarówno czoło i koniec? Niech się wypowie ktoś, kto się zna Smile

[ Dodano: 25-01-2018, 16:08 ]
Jechałem kiedyś pociągiem, który uległ awarii na szlaku ok 2 km za stacją. Linia dwutorowa, blokada półsamoczynna, ruch dwukierunkowy prowadziny po jednym torze czynnym z powodu zamknięcia drugiego toru (roboty). Zablokowony szlak. Ze stacji została wysłana lokomotywa odłączona od swojego składu ( tu ciekawostka innego przewoźnika) w celu ściągnięcia naszego pociągu. Jakie powinno być postępowanie w takiej sytuacji?

[ Dodano: 25-01-2018, 16:08 ]
Jechałem kiedyś pociągiem, który uległ awarii na szlaku ok 2 km za stacją. Linia dwutorowa, blokada półsamoczynna, ruch dwukierunkowy prowadziny po jednym torze czynnym z powodu zamknięcia drugiego toru (roboty). Zablokowony szlak. Ze stacji została wysłana lokomotywa odłączona od swojego składu ( tu ciekawostka innego przewoźnika) w celu ściągnięcia naszego pociągu. Jakie powinno być postępowanie w takiej sytuacji?

[ Dodano: 25-01-2018, 16:16 ]
Enter się zaciął Smile

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group