INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. dolnośląskie - RJ 2023/2024 na Dolnym Śląsku

Pirat - 14-01-2023, 19:26
Temat postu: RJ 2023/2024 na Dolnym Śląsku
Pendolino wróci do Jeleniej Góry? Bardzo możliwe!

Wiele na to wskazuje, że pod koniec tego roku do Jeleniej Góry powróci Pendolino. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego przyznał otwarty dostęp dla PKP Intercity na realizację przewozów na trasach Warszawa – Jelenia Góra – Warszawa w okresie od 10 grudnia 2023 r. do 9 grudnia 2028 r.

Czytaj więcej na wroclaw.tvp.pl
Noema - 05-04-2023, 15:11
Temat postu:
Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego:

Pociągi Kolei Dolnośląskich od grudnia będą obsługiwały wszystkie połączenia na Trasie Nadodrzańskiej z Wrocławia do Głogowa!
🚄 Pracujemy nad rozkładem jazdy na 2024 rok. Na popularnej „Nadodrzance” pojawią się pociągi Kolei Dolnośląskich. Zmiana zostanie wprowadzona wraz z nowym rozkładem jazdy 2023/2024, który wejdzie z końcem roku. Początkowo trasę obsługiwało 5 par pociągów Kolei Dolnośląskich, a pozostałe realizowały pojazdy Polregio. 🚉 W związku z dużym zainteresowaniem podróżnych ofertą i jakością usług oferowanych przez KD kolejny rozkład jazdy zostanie ułożony w taki sposób, aby dolnośląskich przewoźnik obsługiwał wszystkie połączenia na tej linii. 🛤
🚄 Warto podkreślić, że KD oferują skrajnie różną jakość usług od Polregio. Średni wiek pojazdu Kolei Dolnośląskich to 7,7 lat, a u Polregio to ponad 32 lata. Ponadto w ubiegłym roku Polregio odwołało także aż 880 pociągów wyłącznie ze swojej winy, co zaowocowało apelem skierowanym w sierpniu ubiegłego roku do zarządu Polregio, dotyczącym rozwiązania problemu notorycznego odwoływania pociągów. Jako Samorząd Województwa Dolnośląskiego stawiamy na jakość przewozów oraz komfort pasażerów, właśnie dlatego chcemy, aby pociągi Kolei Dolnośląskich obsługiwały wszystkie połączenia na Trasie Nadodrzańskiej z Wrocławia do Głogowa.


https://www.facebook.com/TymoteuszMyrdaPolityk
KraxWRO - 06-04-2023, 14:00
Temat postu:
A zwiąchole i nawiedzeni pracownicy wrocławskich PRów kwiczą jak zarzynane prosięta.
Ralny - 06-04-2023, 16:56
Temat postu:
Polregio zaskoczone decyzją Dolnego Śląska ws. obsługi połączeń do Głogowa

Podczas środowej konferencji prasowej Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego poinformował, że od grudnia tylko pociągi Kolei Dolnośląskich będą obsługiwały połączenia z Wrocławia do Głogowa. Z taką decyzją nie zgadza się Polregio, które obecnie obsługuje część pociągów na tej trasie.

Czytaj więcej:
https://kolejowyportal.pl/polregio-zaskoczone-decyzja-dolnego-slaska-ws-obslugi-polaczen-do-glogowa/
Victoria - 28-04-2023, 20:21
Temat postu:
KD pojadą do Zielonej Góry również przez Lubin i Legnicę?

Trwają rozmowy o kształcie oferty regionalnej między Zieloną Górą a Wrocławiem. Dolny Śląsk zdecydował, że od grudnia tego roku połączenia w tej relacji mają przejąć Koleje Dolnośląskie, choć województwo lubuskie nie chce rezygnować z usług Polregio. Na stole są też propozycje uruchomienia połączeń KD do Zielonej Góry przez Legnicę i Lubin.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/kd-pojada-do-zielonej-gory-nie-tylko-przez-wolow-ale-tez-lubin-i-legnice-113111.html
Minerva - 30-04-2023, 01:15
Temat postu:
Lubuskie nie chce pociągów KD w Zielonej Górze. Więcej w artykule:

https://gazetalubuska.pl/wspolna-kolej-z-niemcami-ale-nie-z-dolnym-slaskiem-takie-sa-priorytety-w-lubuskiem/ar/c3-17486951
dinxles - 30-04-2023, 07:02
Temat postu:
Pociągi KD są żółte a DB czerwone i są ładniejsze składy DB niż KD.
sZakOOu - 01-05-2023, 18:49
Temat postu:
Lubuskie to niezmiennie stan umysłu.

Co tam dla marszałek pociągi i kto będzie jeździł. Ważne, by utrzymać loty do Warszawy... Rolling Eyes
Victoria - 04-05-2023, 18:59
Temat postu:
Polregio zostaje na trasie Wrocław – Opole

Dolny Śląsk nie planuje zupełnie rezygnować z usług Polregio. Jak zapewnia województwo, przewoźnik nadal będzie obsługiwał połączenia z Wrocławia do Opola, w czym pomóc ma tabor “zwolniony” z Nadodrzanki. Takie działanie powinno też zwiększyć komfort podróżnych, którzy do tej pory często natrafiali na zbyt krótkie lub stare pociągi.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/polregio-zostaje-na-trasie-wroclaw--opole-113164.html
Arek - 09-05-2023, 17:30
Temat postu:
Polregio będzie obsługiwało połączenia z Poznania do Wrocławia jeszcze przez co najmniej rok - wynika z negocjacji między Dolnym Śląskiem a Wielkopolską. Na razie w tej relacji nie zobaczymy więc pociągów Kolei Dolnośląskich ani Kolei Wielkopolskich.

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/pociagi-poznan--wroclaw-bez-zmian-wciaz-z-polregio-i-bez-kd-oraz-kw-113214.html
Światowid - 25-05-2023, 12:44
Temat postu:
Niestety UMWD zaczyna robić problemy z udostępnieniem rozkładu jazdy. Zaczynają się zasłaniać klauzulami takimi samymi jak PIC i Ministerstwo Infrastruktury. W zeszłym roku w maju dostaliśmy projekt w tym roku jest odmowa na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.
Pirat - 25-05-2023, 14:24
Temat postu:
Światowid, podeślij mi proszę (na adres e-mail forum) odpowiedź jaką dostałeś z UMWD.

Jeśli urzędniczy beton UMWD staje okoniem, wznawiamy akcję masowego wysyłania wniosków o dostęp do informacji publicznej. Zachęcam też do aktywności w mediach społecznościowych polegającej na naprzykrzaniu się marszałkowi Tymoteuszowi Myrdzie, który w UMWD odpowiada za kolej regionalną.

https://twitter.com/MyrdaTymoteusz
https://www.facebook.com/TymoteuszMyrdaPolityk

UMWD dobrowolnie nie opublikuje projektu nowego rozkładu. W związku z tym, podobnie jak w latach poprzednich, zachęcam wszystkich do pisania wniosków do UMWD o udostępnienie informacji publicznej na temat założeń do nowego rozkładu jazdy 2023/2024 w naszym województwie.

Urząd Marszałkowski musi udostępnić projekt rozkładu jazdy każdej zainteresowanej osobie! Mało tego, na odpowiedź UMWD ma ustawowy termin, który wynosi 30 dni.

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej wysyłamy listem poleconym na adres UMWD. Wniosek można wysłać również poprzez skrzynkę e-mail oraz poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą ePUAP. Szczegóły (dane kontaktowe UMWD) na stronie:

http://bip.umwd.pl/index.php?id=300

Zachęcam wszystkich do wysyłania wniosków. Niech urzędnicy UMWD odpowiedzialni za kolej regionalną wiedzą, że patrzymy im na ręce i że nie damy się spławić!

Podaję wzór wniosku do UMWD:

Cytat:
DANE WNIOSKODAWCY:

Imię i nazwisko
PESEL
Adres zamieszkania

WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ


Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. (Dz.U. Nr 112, poz. 1198) zwracam się z prośbą o udostępnienie informacji publicznej na temat założeń do przyszłorocznego rozkładu jazdy pociągów regionalnych na terenie Województwa Dolnośląskiego, uruchamianych przez Polregio i Koleje Dolnośląskie.

Projekt nowego rozkładu jazdy 2023/2024 proszę przesłać pocztą elektroniczną pod adres e-mail: ............................... lub pocztą pod adres zamieszkania.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 r. (Dz.U. Nr 133 poz. 833 z późn. zm.)

Miejscowość, data

Podpis wnioskodawcy

Światowid - 25-05-2023, 14:53
Temat postu:
Wszystko już wysłałem na waszego maila. Wzór wniosku jaki wysłaliśmy był identyczny i ... nic.nawet nie przysłali projektu autobusów na Jelenia- Lwówek- Legnica.
myszka - 25-05-2023, 15:01
Temat postu:
Świeży projekt rj 2023/2024 dla województwa dolnośląskiego, miłej lektury.
Więcej:
https://www.skyscrapercity.com/threads/koleje-dolno%C5%9Bl%C4%85skie.1972945/page-167
Pirat - 25-05-2023, 15:27
Temat postu:
Dzięki myszka.

Wrzuciłem projekt na nasz serwer, żeby był łatwiej dostępny. Link poniżej.

https://infokolej.pl/docs/kd/rj2024.pdf
Stella - 25-05-2023, 17:33
Temat postu:
Światowid napisał/a:
Wszystko już wysłałem na waszego maila. Wzór wniosku jaki wysłaliśmy był identyczny i ... nic.nawet nie przysłali projektu autobusów na Jelenia- Lwówek- Legnica.

Treść wniosku o dostęp do informacji publicznej, którego wzór zamieścił Pirat, trzeba trochę zmodyfikować. Parę lat temu UMWD (konkretnie pani A. Zakęś) też mnie spławił, ale się nie poddałam. Urzędników trzeba podejść sposobem, inaczej nas oleją.

W następnych latach proszę kopiować treść wniosku jaki ja wysyłam do UMWD:

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=386014#386014
Noema - 25-05-2023, 22:28
Temat postu:
Pirat napisał/a:
Wrzuciłem projekt na nasz serwer, żeby był łatwiej dostępny. Link poniżej.

https://infokolej.pl/docs/kd/rj2024.pdf

Przeanalizowałam interesujące mnie tabele. Wnioski mam następujące:

1. Utrzymująca się stagnacja na linii zgorzeleckiej. Praktycznie zero nowych połączeń i to już od kilku lat. Pasażerów sukcesywnie przybywa, pociągi są coraz bardziej zatłoczone, a o dodatkowych połączeniach UMWD w ogóle nie myśli. To zaskakujące, ponieważ marszałek Przybylski pochodzi z Bolesławca, a to miasto wg danych UTK jest w czołówce dolnośląskich stacji generujących największy ruch pasażerski. Mimo to Bolesławiec od kilku klat nie zyskał ani jednego nowego codziennego połączenia do/z Wrocławia. Zyskuje za to Lubin, który ma mnóstwo pociągów przyspieszonych. Jaki widać, wicemarszałek Myrda, w przeciwieństwie do marszałka Przybylskiego, potrafi zadbać o swoje miasto.

2. A propos linii zgorzeleckiej, Lubań zyskuje jedno bezpośrednie połączenie do/z Wrocławia (likwidacja kilkugodzinnej dziury), ale kosztem Zgorzelca. Zmianę jednak oceniam na plus, ponieważ połączenie ze Zgorzelca do Wrocławia będzie utrzymane, ale z przesiadką w Węglińcu.

3. Wreszcie, po wielu latach niedasizmu w tej kwestii, udało się załatać 4-godzinną dziurę w rozkładzie jazdy na trasie Zgorzelec - Lubań - Jelenia Góra. Na linii lubańskiej przybędzie kilka nowych połączeń w związku z reaktywacją Świeradowa Zdroju. Ze Zgorzelca będą bezpośrednie połączenia zarówno do/z Świeradowa jak i Karpacza.

Tyle moich spostrzeżeń. A jakie są wasze wnioski?
Torczes - 26-05-2023, 04:50
Temat postu:
Zauważyłem że na Kluczbork wszystkie kursy na EN57AL.Ciekawe co będzie w rzeczywistości.AL nie zabraknie po odpadnięciu nadodrzanki.
A co do nadodrzanki to KD do Zielonej Góry jednak pojedzie?!
Jaro96 - 26-05-2023, 21:47
Temat postu:
Z tym Świeradowem to mają rozmach. Szczególnie te połączenie po 22 na Węgliniec.
KraxWRO - 27-05-2023, 09:30
Temat postu:
Przecież pojazd musi jakoś na paliwo do Węglińca zjechać… lepiej żeby zjeżdżał o 22 z pasażerami niż miałbym jechać luzem.

[ Dodano: 27-05-2023, 10:42 ]
Jak dla mnie chyba ktoś zapomniał o pociąg po 23 z Wrocławia w kierunku Wałbrzycha… albo po prostu nie zmieścił się do tabelki mam nadzieje.

Ogólnie patrząc na rozkłady dla Świeradowa/Karpacza to widzę że Jelenia Góra i okolice będą mieć naprawdę dobrą ofertę połączeń na spalinach - ale czy to wypali? Bo rozkłady są dość imponujące i nie wiem jak KD to obrobi tak żeby wszystko się spinało Wink

NO I GDZIE SĄ ROZKŁADY JAZDY AUTOBUSÓW KTÓRE MAJĄ JEŹDZIĆ PRZECIEŻ JUŻ OD WRZEŚNIA!
dinxles - 27-05-2023, 09:57
Temat postu:
Może KD wynajmie szynobusy od SKPLu?
Noema - 27-05-2023, 16:54
Temat postu:
Jaro96 napisał/a:
Z tym Świeradowem to mają rozmach. Szczególnie te połączenie po 22 na Węgliniec.

Podejrzewam, że to będzie zjazd na noc do Legnicy na przegląd i tankowanie. Jeśli mam rację to na odcinku Węgliniec - Legnica powinien to być pociąg dostępny dla pasażerów, choćby tylko jako kurs przyspieszony (postój w Bolesławcu i Chojnowie). Analogicznie powinno być rano, gdy szynobus będzie jechał z Legnicy, żeby realizować planowy kurs Węgliniec - Świeradów Zdrój.

Jestem zagorzałą przeciwniczką pustych przebiegów taboru, tzw. podsyłów. Kiedyś namiętnie praktykował to beton PR Wrocław, gdy puste EZT jeździły nawet z Wrocławia do Węglińca. KD - nie idźcie tą drogą!
CzekoladaBanan - 27-05-2023, 21:54
Temat postu:
Na lini Wrocław - Miedzylesie dużej zmiany nie ma:
15:20 w niedziele skróconej relacji do Bystrzycy Kłodzkiej Przedmieście.
17:20 Wrocław - Strzelin przełożony na 19:50
17:50 Wrocław - Kudowa-Zdrój skrócony do Kłodzka Miasto i przesiadka w Kamiencu Ząbkowickim z pociągu Legnica - Kudowa-Zdrój
Dalej wielka dziura między 8 a 10 nic w stronę Strzelina/Ziębic czy Kamieńca.
Jedyny minus to tylko utrata bezpośredniego pociągu Wrocław - Kudowa. Mógłby ten z 12 wrócić na krótka trasę przez 276 a nie 274.
Trasa Kamieniec - Legnica bez zmian
Trasa Kamieniec - Kędzierzyn koźle bez zmian (tylko skrócenie z Gliwic do Kędzierzyna)

Plus jaki wyłapałem
Bielawa z 18 Wrocław Gł - Bielawa Zach przetrasowany z Jaworzyny przez Kobierzyce
Zielone Góry będą przez Legnice jeździć????? Czyli drożej dla podróżnych
Dalej brak dodanych połączeń do Biskupic Olawskich, mogliby z 5 Jelczy tam wydłużyć. Tam też ludzie mieszkają…
Na trasę w stronę Strzelina już prawie same KD tylko jeden PR o 16:20 w tygodniu resztę już do końca KD przejęło.
Fajnie wyglądają te Karpacze i Świeradowy. Może pomyślą o jakimś bezpośrednim tez z Wrocławia sprinterze (Wrocław - Jaworzyna - Wałbrzych Miasto - Wałbrzych Główny - Jelenia Góra - Karpacz/Świeradów ale to może kiedyś)
KraxWRO - 27-05-2023, 23:49
Temat postu:
Zielone Góry będą jeździć i przez Legnice i przez Wołów…
KD przejmie wszystko przez Wołów i dodatkowo wydłuży wszystkie połączenia Wrocław - Legnica - Głogów do ZG. Także dla pasażerów same plusy- dużo więcej połączeń i bezpośrednie połączenie ZG z Legnicą za zaoszczędzone pieniądze z dotacji którą trzeba było płacić PRom
O komforcie jazdy już wspomniał nawet nie będę.
kociol2009 - 28-05-2023, 07:11
Temat postu:
A propos Zielonej Góry to pociągi Winnica i Śmielec bardzo ładnie skomunikowane są na st. Gryfów Śląski z poc. do Świeradowa co pozwala na dojazd z Zielonej Góry do Świeradowa z jedną przesiadką. Natomiast w drugę stronę niestety nie ma już takiej możliwości chociaż SZT po przyjeździe z Görlitz stoi w Świeradowie ponad godzinę i mógłby zrobić wahadło Świeradów/Gryfów/Świeradów. Po pierwsze dałoby to skomunikowanie z pociągiem do Zielonej Góry, a po drugie dodatkowe połączenie z przesiadką z JG jak i do Lubania. Nie wiem czy to jest jakieś niedopatrzenie ze strony planistów czy wymóg przerwy dla obsługi pociągu. Myślę, że warto byłoby nad tym mankamentem popracować bo pozwoliłoby to na fajne połączenie z dalszym regionem Polski Exclamation
janox79 - 28-05-2023, 10:03
Temat postu:
Planiści to się z ch*jem na łby pozamieniali:

z Legnicy do Świeradowa:

Legnica 05:42 --> Lubań Śląski 07:08 (H)
Lubań Śląski 08:13 --> Gryfów Śląski 08:32 (H)
Gryfów Śląski 09:29 --> Świeradów-Zdrój 09:49 (H)
-----------------------------------------------------------------
Legnica 06:49 --> Węgliniec 07:36 (H)
Węgliniec 08:20 --> Lubań Śląski 08:48 (H)
Lubań Śląski 09:03 --> Gryfów Śląski 09:21 (C)
Gryfów Śląski 09:29 --> Świeradów-Zdrój 09:49 (H)
-----------------------------------------------------------------
Legnica 06:49 --> Węgliniec 07:36 (H)
Węgliniec 08:20 --> Lubań Śląski 08:48 (H)
Lubań Śląski 10:13 --> Świeradów-Zdrój 10:53 (H)

ze Świeradowa do Legnicy:

Świeradów-Zdrój 18:07 --> Lubań Śląski 18:52 (H)
Lubań Śląski 19:07 --> Legnica 20:35 (H)
-----------------------------------------------------------------
Świeradów-Zdrój 20:07 --> Gryfów Ślaski 20:27 (H)
Gryfów Śląski 20:35 --> Lubań Śląski 20:52 (H)
Lubań Śląski 21:30 --> Węgliniec 21:58 (H)
Węgliniec 22:11 --> Legnica 23:03 (H)

To są te dogodne skomunikowania Exclamation

z Legnicy do Świeradowa przez Jaworzynę Śląską:

Legnica 06:21 --> Jaworzyna Śląska 07:23 (H)
Jaworzyna Śląska 07:55 --> Jelenia Góra 09:20 (H)
Jelenia Góra 09:45 --> Gryfów Śląski 10:28 (H)
Gryfów Śląski 10:33 --> Świeradów-Zdrój 10:35 (H)

z powrotem już nawet nie chce mi się sprawdzać Evil or Very Mad
dinxles - 29-05-2023, 07:33
Temat postu:
Jakoś ciężko mi się sobie wyobrazić te pociągi do Świeradowa... Z uwagi na to jak mało osób kursuje pociągami Jelenia Gora-Zgorzelec przecież jeździ na tych kursach sa135... Ostatnio w Grudniu jechałem pociągiem do Gryfowa i jechało tylko 35 osób...
KraxWRO - 29-05-2023, 11:42
Temat postu:
Akurat SA135 na kursach JG - Görlitz często jest już za małe.
No i po zlikwidowaniu 4h dziury w rozkładzie ludzi będzie na pewno jeszcze więcej.
Poza tym łączenie obiegów Karpacza/Świeradowa z Görlitz też da tej linii „boost” w pasażerach - bo ci mityczni pasażerowie z Niemiec dużo chętniej pojadą do Karpacza a już o Świeradowie nawet nie będę wspominał - niż do JG.

Poza tym - 35 pasażerów na bocznej (od JG - do Zgorzelca nigdy nie było popytu na więcej niż 2 członowe pojazdy w szczycie), jakby nie patrzeć zaniedbanej jeśli chodzi o infrastrukturę linii to nie jest mało.

No i najważniejsze bo chyba o tym zapomniałeś - każda nowa linia zasilająca pasażerami inne linie - zwłaszcza jeśli mamy przesiadki door to door (a tak ma być w Gryfowie) sprawia że system ożywa i pojawia się więcej pasażerów.

Na twoim miejscu bałbym się o frekwencję w pociągach ze Świdnicy do Jedliny po otwarciu jej na codzienne połączenia w grudniu - znajomi z okolic raczej skłaniają się że ruch tam będzie tylko na weekendy a w tygodniu pustki.
dinxles - 29-05-2023, 14:13
Temat postu:
Karpacz to się zgodzę że będą ludzie jeździć. I pospieszny np TLK Sudety SKPLu sn84 mógłby dalej jechać do Karpacza...
Ale nie Świeradów kiedyś jechałem InterRegioBusem z Jeleniej Góry do Świeradowa i również jechałem albo sam z konduktorem albo 2 osoby z konduktorem Język
Nie wiem ale ja się obawiam że Świeradów może generować 5 krotnie mniejszy potok niż Szklarska czy Karpacz....

[ Dodano: 29-05-2023, 15:48 ]
Aha i ostatnio wyczytałem w gazecie i internecie że Gryfów i powiat gryfowski jest najbiedniejszy na Dolnym Śląsku...
KraxWRO - 29-05-2023, 16:29
Temat postu:
Powiat gryfowski nie może być najbiedniejszy bo nie istnieje 😂 Świeradów należy do powiatu lubańskiego - i w stronę Lubania będą większe potoki pasażerskie niż na JG a Gryfów należy do powiatu lwóweckiego Wink

Ja tam w Świeradów wierze - nikt IR Busem tam nie jeździł bo JG to nie jest naturalny kierunek dla ludzi stamtąd Wink Burmistrz Świeradowa jest bardzo prokolejowy i przy drobnej reklamie tych połączeń w niemieckich mediach lokalnych może być prawdziwy sukces jeśli chodzi o ruch turystyczny a ruch lokalny w stronę Lubania może wypalić tylko jeśli przesiadki/połączenia będą w dobrych godzinach - a przy 9 parach naprawdę ładnie to wygląda Wink

Na ruch turystyczny od Wrocławia/Legnicy raczej nie liczę po czas przejazdu jest bardzo nieatrakcyjny, jeśli już to Wrocław pewnie będzie jeździł tam weekendowo piątek-niedziela itp. - autem z Wrocławia do Świeradowa w środku zimy jechałem około 2h - latem można dużo sprawniej Wink
kociol2009 - 29-05-2023, 16:57
Temat postu:
dinxles napisał/a:
... kiedyś jechałem InterRegioBusem z Jeleniej Góry do Świeradowa i również jechałem albo sam z konduktorem albo 2 osoby z konduktorem Język
Nie wiem ale ja się obawiam że Świeradów może generować 5 krotnie mniejszy potok niż Szklarska czy Karpacz...

Wcalę się nie dziwię bo InterRegioBus po pierwsze uruchomiono do dworca, który praktycznie był ruiną i pies z kulawą nogą tam nie zaglądał. Co dopiero myśleć, że z tam jaki kolwiek autobus przyjeżdża. Dziwię się, że nikt nie wpadł na pomysł żeby puścić ten autobus normalnie do przystanku PKS. Po drugie zlikwidowano go wtedy kiedy dotarło do ludzi, że jest coś takiego i zaczynali nim jeździć. Na wszystko potrzeba czasu. O ile dobrze pamiętam to w zasadzie uruchomiono go tylko na wakacje.
Oczywiście, że Karpacz i Szklarska Poręba będą generowały większe potoki i nikt nie twierdził, że będzie odwrotnie.
CzekoladaBanan - 31-05-2023, 11:42
Temat postu:
Powinni Wydłużyć relacje pociągu :
Wrocław - Strzelin 6:50- 7:26 do Kamieńca Ząbkowickiego
Wrocław Główny 6:50
Iwiny 6:57
Smardzów Wrocławski 7:00
Żórawina 7:05
Węgry 7:11
Boreczek 7:16
Warkocz 7:21
Strzelin 7:26
Biały Kościół 7:32
Henryków 7:38
Ziębice 7:43
Starczów 7:53
Kamieniec Ząbkowicki 7:58

Powrót Strzelin -Wrocław Główny 8:02-8:38 wydłużyć z Kamieńca Ząbkowickiego (z skomunikowanym pociągiem Legnica - Kamieniec) do Wrocławia
Kamieniec Ząbkowicki 8:45
Starczów 8:50
Ziębice 9:00
Henryków 9:05
Biały Kościół 9:09
Strzelin 9:15
Warkocz 9:20
Boreczek 9:25
Węgry 9:30
Żórawina 9:35
Smardzów Wrocławski 9:40
Iwiny 9:43
Wrocław Główny 9:50

Następnie
Dodać pociąg KD relacji:
Wrocław Główny - Kłodzko Miasto 9:10-10:42 (OsP)
Klodzko Miasto - Wrocław Główny 12:20-13:52 (OsP)
Wrocław Gł - Ziębice 15:00 - 15:48 (OsP)
Ziębice - Wrocław Gł 16:24 - 17:14 (OsP)


Wydłużyć nowe połączenie Wrocław Gł - Strzelin 19:50 - 20:26 do Ziębic przyjazd 20:42
Powrót 21:21 - 22:13
Wrocław - Strzelin 16:20 - 16:56 do Ziębic 17:16
Z Ziębic 17:26 - 18:17
1762 - 08-06-2023, 21:13
Temat postu:
To dodam swoje uwagi dla relacji Zgorzelec - Jelenia Góra w dni robocze. Trochę inny układ połączeń w związku z oddaniem do użytku linii do Świeradowa-Zdroju. Komentarz podzieliłem na części:
Odcinek Zgorzelec (Goerlitz) - Gryfów Śląski:
* 6 par do Jeleniej Góry (wszystkie przedłużone do Karpacza)
* 3 pary do Świeradowa-Zdroju.
Przesiadki planowane w Gryfowie Śląskim na jednym peronie drzwi w drzwi. Czas na przesiadkę przy każdej z 3 przesiadek to 5 minut.
Odcinek Gryfów Śląski - Jelenia Góra chyba najlepszy w historii:
* 11 par do Jeleniej Góry.
* w tym 7 do Karpacza, 1 do Wrocławia, 1 do Wałbrzycha Miasto, 2 do Jeleniej Góry.

W drugą stronę (dni robocze):
Odcinek Jelenia Góra- Gryfów Śląski:
* 6 par do Goerlitz, 4 do Świeradowa-Zdroju i 1 do Gryfowa (wieczorny skomunikowany z Węglińcem)
Odcinek Jelenia Góra - Goerlitz:
* 6 par bezpośrednich,
* 2 z przesiadką w Gryfowie Śląskim do Goerlitz
* wieczorny pociąg z Jeleniej Góry skomunikowany w Gryfowie na Węgliniec, nie na Goerlitz. Nawet jeśli ktoś od strony Jeleniej chciałby pojechać do Zgorzelca z 2 przesiadkami, to nie zdąży w Węglińcu, bo do Zgorzelca pociąg odjedzie 6 minut wcześniej.

Ogólnie rozkład bardzo na plus, szczególnie dla odcinka Gryfów - Jelenia Góra, większość zaplanowana z cyklicznością, bezpośrednie połączenia do Świeradowa-Zdroju z Jeleniej, Karpacza i Goerlitz. To powoduje mniej bezpośrednich połączeń Goerlitz - Jelenia, ale za to świetnie skomunikowanych - do poprawy ostatnie połączenie w dobie z Jeleniej Góry.
kociol2009 - 10-06-2023, 20:36
Temat postu:
Główne wnioski mieszkańców Mirska i Gryfowa którzy dojeżdżają do pracy odnośnie projektu połączeń do Świeradowa to przede wszystkim:
1. przyjazd pociągu do Świeradowa minimum 10 minut przed godz. 7. Optymalnie to 15 min.
2. przyjazd pociągu do Świeradowa przed godz. 8. Godziny przyjazdu j/w
3. przyjazd pociągu do Lubania przed godzi. 8
Macie jakiś pomysł jak zmodyfikować ten rozkład tak aby uwzględnić sugestie mieszkańców?
Wiadomo, że nie sposób wszystkich zadowolić i zawsze coś komuś nie będzie pasowało Wink
Moja koncepcja zmian:
ad1. obecnie jedyne wyjście to zmiana godzin odjazdów pociągów ze stacji początkowych o 5 min i w Gryfowie pociąg do Świeradowa powinien odjeżdżać jako pierwszy.
ad 2. i ad 3. jedyne sensowne rozwiązanie jakie przychodzi mi do głowy Rolling Eyes to wydłużenie relacji Wroc/Lubań (przyj. do Lubania 7.08) do JG tak aby o 8 z minutami pojechał dalej do Wrocka przez Wałbrzych. Z kolei w drugą stronę pociąg do Wrocka z JG przez Lubań. Mijanka obu pociągów w Gryfowie mniej więcej o 7.30 skomunikowane z wahadłem do Świeradowa. Takie rozwiązanie również pozwoliłoby na kolejne skomunikowanie wszystkich trzech relacji o godzi. 8.30 w Gryfowie. Przy takim wariancie weekendowo zmieniłbym relację pociągu Karpacz/Gerlitz o godz. 7.32 na pociąg do Świeradowa a pociąg ze Świeradowa pojechałby do Gerlitz. Pociąg rel. Gerlitz/JG/ Karpacz pojechałby bez zmian.
Noema - 17-06-2023, 15:44
Temat postu:
Brakuje bezpośrednich połączeń Legnica - Jelenia Góra przez Węgliniec. Przydałyby się co najmniej 3 pary (rano, po południu i wieczorem). Kiedyś, w czasie monopolu PR, takie pociągi były (Wrocław - Węgliniec - Jelenia Góra). Dziś ani Legnica, ani Bolesławiec nie mają połączenia z Jelenią Górą (zero bezpośrednich pociągów, śladowa ilość autobusów - z Bolesławca jeden kurs w dni robocze). Trzeba się tłuc z przesiadką w Lubaniu, co jest niewygodne i czasochłonne. Żeby wybrać się na weekend w Karkonosze, trzeba jechać samochodem. Znajomy z Bolesławca pracuje w Jeleniej Górze i jak nie dysponuje samochodem to rano jeździ pociągiem przez Zgorzelec. Absurd!
janox79 - 17-06-2023, 17:56
Temat postu:
Po uruchomieniu Świeradowa wszystkie pociągi relacji Wrocław - Lubań - Wrocław powinny zostać przedłużone do Gryfowa Śląskiego. W Gryfowie powinny być skomunikowania z szynobusami Gryfów - Świeradów - Gryfów.
myszka - 18-06-2023, 10:26
Temat postu:
janox79 napisał/a:
Po uruchomieniu Świeradowa wszystkie pociągi relacji Wrocław - Lubań - Wrocław powinny zostać przedłużone do Gryfowa Śląskiego. W Gryfowie powinny być skomunikowania z szynobusami Gryfów - Świeradów - Gryfów.

A widziałeś projekt rozkładu jazdy? Wygląda na to że nie.
Po co wydłużać, skoro pociągi do Świeradowa pojadą bezpośrednio z Goerlitz przez Lubań, albo będą skomunikowane w Gryfowie Śląskim z pociągami z Goerlitz do Jeleniej Góry i Karpacza które też pojadą przez Lubań Śląski. I wystarczy że w Lubaniu będą skomunikowane z pociągami z Wrocławia..
janox79 - 18-06-2023, 10:57
Temat postu:
A widziałeś/aś projekt rozkładu jazdy? Wygląda na to że nie.
Powtórzę się: to są te skomunikowania:

Legnica 05:42 --> Lubań Śląski 07:08 (H)
Lubań Śląski 08:13 --> Gryfów Śląski 08:32 (H)
Gryfów Śląski 09:29 --> Świeradów-Zdrój 09:49 (H)
-----------------------------------------------------------------
Legnica 06:49 --> Węgliniec 07:36 (H)
Węgliniec 08:20 --> Lubań Śląski 08:48 (H)
Lubań Śląski 09:03 --> Gryfów Śląski 09:21 (C)
Gryfów Śląski 09:29 --> Świeradów-Zdrój 09:49 (H)
-----------------------------------------------------------------
Legnica 06:49 --> Węgliniec 07:36 (H)
Węgliniec 08:20 --> Lubań Śląski 08:48 (H)
Lubań Śląski 10:13 --> Świeradów-Zdrój 10:53 (H)
Noema - 18-06-2023, 11:58
Temat postu:
janox79, czyli w praktyce nie ma żadnych skomunikowań. Dlatego mój postulat zawarty w poprzednim poście jest jak najbardziej słuszny. Kiedy w UMWD/KD ktoś wreszcie pójdzie po rozum do głowy? Jak było trzeba wejść w dupę Ukraińcom to wszyscy ochoczo pchali się w ukraiński zad bez wazeliny (patrz: link w podpisie). Ale jak trzeba zrobić coś dla Polaków to trzeba się z urzędasami naużerać, a wszystko idzie tak opornie, że rzygać się chce.

Beton
myszka - 18-06-2023, 14:45
Temat postu:
Jest też w projekcie 7 całorocznych, super, parominutowych skomunikowań od Wrocławia, Legnicy, Lubania Śląskiego oraz prawie wszystkie z kierunku Jeleniej Góry.
Mało? Teraz nie ma w ogóle. W innych regionach nie ma wcale i pewnie nigdy nie będzie, a ludzie muszą jakoś żyć.
Gdy jeszcze za ten projekt weźmie się PLK-a i wszystko przemieli to zostanie wielkie g....
janox79 - 18-06-2023, 20:20
Temat postu:
7 całorocznych, super, parominutowych skomunikowań od Wrocławia, Legnicy, Lubania Śląskiego? Gdzie? Bo ja widzę tylko jedno:

Wrocław Główny 07:45 - Lubań Śląski 10:08 (H)
Lubań Śląski 10:13 - Świeradów-Zdrój 10:53 (H)

Wrocław Główny 09:45 - Lubań Śląski 12:08 (H)
Lubań Śląski 12:13 - Gryfów Śląski 12:32 (H)
Gryfów Śląski 12:37 - Świeradów-Zdrój 12:57 (H)

Wrocław Główny 11:45 - Lubań Śląski 14:08 (H)
Lubań Śląski 14:13 - Gryfów Śląski 14:32 (H)
Gryfów Śląski 14:37 - Świeradów-Zdrój 14:57 (C)!!!

Wrocław Główny 13:45 - Lubań Śląski 16:08 (H)
Lubań Śląski 16:13 - Gryfów Śląski 16:32 (H)
Gryfów Śląski 16:37 - Świeradów-Zdrój 16:57 (D)!!!

Wrocław Główny 15:45 - Lubań Śląski 18:08 (H)
Lubań Śląski 18:13 - Gryfów Śląski 18:32 (H)
Gryfów Śląski 18:37 - Świeradów-Zdrój 18:57 (H)

Reszta to dodatkowa bezsensowna przesiadka w Lubaniu Śląskim lub Gryfowie Śląskim. Po co? Chyba tylko po to, żeby wykazać, że trasa na Wrocław przez Węgliniec, Bolesławiec nie będzie szybsza niż przez Jelenią Górę, Wałbrzych Śmiech
kociol2009 - 18-06-2023, 20:35
Temat postu:
janox79 wydaje mi się, że pomysł Noemy o puszczeniu z JG 3 par z/do wrocka przez Węgliniec jest znacznie lepszy ze względu na łatwiejsze ułożenie przebiegów. Naturalnie w Gryfowie mijanka przeciwnych relacji skomunikowana z wahadłem do/z Świeradowa. Wydłużenie relacji Wroc/Lubań to może w przyszłości bo na razie nie ma czym ale już jako bezpośrednia relacja do Świeradowa.
janox79 - 18-06-2023, 21:07
Temat postu:
Ja się nie upieram przy swoim! Ale przyznasz mi rację, że na odcinku kilkunastu kilometrów robienie dwóch przesiadek to nie jest dobra oferta.

Poza tym nie przesadzajmy odcinek Lubań Śląski - Gryfów Śląski to tylko 14,4 km i 18 minut jazdy.

Lub inna opcja - wszystkie bezpośrednie Wrocław - Lubań Śląski kierujemy na Zgorzelec a odcinek Węgliniec - Gryfów obsługujemy szynobusem do Świeradowa.
kociol2009 - 18-06-2023, 21:22
Temat postu:
janox79 dwie przesiadki z pewnością są mało atrakcyjne...zwłaszcza na tak krótkim dystansie ale tych z jedną przesiadką ze Świeradowa w kierunku Wrocławia jest w sumie 5 z czego 2 w Lubaniu i 3 w JG.
Noema - 18-06-2023, 21:26
Temat postu:
kociol2009 napisał/a:
janox79 wydaje mi się, że pomysł Noemy o puszczeniu z JG 3 par z/do wrocka przez Węgliniec jest znacznie lepszy ze względu na łatwiejsze ułożenie przebiegów. Naturalnie w Gryfowie mijanka przeciwnych relacji skomunikowana z wahadłem do/z Świeradowa. Wydłużenie relacji Wroc/Lubań to może w przyszłości bo na razie nie ma czym ale już jako bezpośrednia relacja do Świeradowa.

To nie muszą być bezpośrednie pociągi Wrocław - Jelenia Góra przez Węgliniec. Wystarczą pociągi relacji Legnica - Jelenia Góra skomunikowane w Legnicy z pociągami do/z Wrocławia i Lubina/Głogowa. Na trasie Legnica - Bolesławiec - Węgliniec połączeń jest za mało, zaś dojazd z Legnicy i Bolesławca do Jeleniej Góry transportem publicznym jest praktycznie niemożliwy, dlatego właśnie dołożyłabym min. 3 pary pociągów Legnica - Jelenia Góra. To jeszcze jest możliwe do zrealizowania od grudnia br. Jeszcze jest czas na zmiany w projekcie rozkładu jazdy. Tylko czy w UMWD/KD kogoś to interesuje?
kociol2009 - 18-06-2023, 21:59
Temat postu:
janox79 napisał/a:
Poza tym nie przesadzajmy odcinek Lubań Śląski - Gryfów Śląski to tylko 14,4 km i 18 minut jazdy.

osobiście uważam, że ten kierunek powinien być częściej a przynajmniej tak samo jak do JG jako relacja bezpośrednia ze względu na dość dobry czas przejazdu ze Świeradowa do Lubania. 40 min to szybciej jak autobus w tej samej relacji

janox79 napisał/a:
Lub inna opcja - wszystkie bezpośrednie Wrocław - Lubań Śląski kierujemy na Zgorzelec a odcinek Węgliniec - Gryfów obsługujemy szynobusem do Świeradowa.

Nie wiem na ile to rozwiązanie byłoby atrakcyjne stricte dla mieszkańców Lubania na dojazd do Wrocławia bo dla samego Świeradowa dość dobre. W Węglińcu prócz pociągów w kierunku Wrocławia można się przesiąść na pociąg do Warszawy czy Zielonej Góry.

[ Dodano: 19-06-2023, 11:24 ]
Noema mimo wszystko wydaje mi, że wydłużenie do JG wrocławskiej relacji ze względu na oszczędności taborowe jest znacznie prostsze i chyba bardziej ekonomiczne dla KD i UMWD.
Pirat - 19-06-2023, 22:11
Temat postu:
Czeskie koleje (odpowiednik PKP PLK) opublikowały już rozkład jazdy 2023/2024.

https://www.spravazeleznic.cz/cestujici/jizdni-rad/navrh-jizdniho-radu-na-rok-2024

Są tam tabele z pociągami do/z Szklarskiej Poręby, Lubawki i Międzylesia.
Beatrycze - 09-08-2023, 06:50
Temat postu:
Pociągi do Świeradowa w terminie. Do Karpacza później niż planowano

Wiemy już, że pociągi do Karpacza wrócą później niż zakładano, a więc najwcześniej w marcu przyszłego roku. Lepiej wygląda sytuacja z powrotem kolei do Świeradowa-Zdroju, gdyż tam pociągi powinny dotrzeć już w grudniu tego roku. Znamy też wstępny rozkład jazdy dla obu linii oraz przewoźnika, który ma obsłużyć nowe relacje.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pociagi-do-swieradowa-w-terminie-do-karpacza-pozniej-niz-planowano-114660.html
Noema - 15-10-2023, 13:14
Temat postu:
Może jeszcze nie wszyscy wiedzą, więc informuję, że od paru dni na Portalu Pasażera dostępny jest nowy rozkład jazdy. W wyszukiwarce połączeń trzeba wybrać datę po 10 grudnia.

https://portalpasazera.pl

Jeśli chodzi o nowości to Polregio znika z Nadodrzanki, a KD dojadą do Nowej Soli zarówno przez Wołów jak i przez Legnicę. I to jest bardzo dobra wiadomość. Gdyby tak jeszcze Polregio zniknęło ze Zgorzelca, byłabym bardzo zadowolona.

KD w chwili obecnej mają nadmiar EZT-ów i zamiast w całości przejąć połączenia na zelektryfikowanej linii zgorzeleckiej, to UMWD z pietyzmem konserwuje patologię na torach w wykonaniu lubuskiego oddziału Polregio, który nie radzi sobie nawet na swoim terenie.

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=404611#404611
kriss_18 - 15-10-2023, 14:47
Temat postu:
Skoro Urząd Marszałkowski Lubuskiego nie zgodziło się na połączenia KD Wrocław- Zielona Góra, to UMWD nie powinien udostępniać linii między Węglińcem a Zgorzelcem.
Spokojnie te krótkie składy z Żar powinny kończyć bieg w Węglińcu.
CzekoladaBanan - 15-10-2023, 19:28
Temat postu:
Na lini do Kłodzka nic się nie zmieniło. Tylko Strzelin i Ziębice przejęte przez Koleje Dolnośląskie (oprócz o 16 w tygodniu). I nowość 20:30 pociąg z Wrocławia do Kłodzka przez Jaworzynę Świdnicę Jedlinę Nowa Rudę
KraxWRO - 16-10-2023, 08:43
Temat postu:
Zgorzelec - Węgliniec PRy obsługują na zasadzie wymiany kilometrów za jeżdżące pociągi KD do Tuplic/Żar… łatwo mówić o wywaleniu lubuskiej patologii ze Zgorzelca ale będzie to zapewne skutkować wywaleniem KD z Żar. W sumie to za taką akcję szybciutko poleciałyby głowy i w DŚ i w Lubuskim. A jeśli chodzi o Zieloną Górę to ja daję czas do marca i zobaczycie że Lubuskie pod wpływem złego pijaru (lub jak kto woli PRu Śmiech ) się ugnie i wpuści KD do ZG.
Noema - 07-11-2023, 22:36
Temat postu:
KraxWRO, szkoda, że za tą wymianą kilometrów nie idzie analogiczna wymiana jakości usług. Bo o ile pociągi KD stanowią dla Lubuskiego wartość dodatnią, o tyle pociągi Polregio stanowią dla Dolnego Śląska wartość ujemną. Tak więc korzyści z tej wymiany kilometrów czerpie wyłącznie Lubuskie (Żary, Żagań), bo ma bezpośrednie połączenia do/z Wrocławia, a Dolny Śląsk (Zgorzelec) wprost przeciwnie, bo pasażerowie muszą przesiadać się w Węglińcu i tracić czas. A często tracić także pieniądze, bo Polregio nie honoruje wszystkich ofert dostępnych w KD (np. Wspólny Bilet Samorządowy).

Powtórzę więc po raz n-ty, że na linii zgorzeleckiej wszystkie połączenia regionalne powinny obsługiwać KD. Ale nie w takim wydaniu jak na załączonym obrazku. Ostatnie wieczorne połączenie Zgorzelec - Wrocław z dwoma przesiadkami (w Węglińcu i Legnicy) to kompletny idiotyzm! Czy w KD ktoś upadł na głowę? Nawet beton PR Wrocław nie odstawiał tu takich numerów.

Beton
wafel - 20-11-2023, 17:36
Temat postu: Lubuskie płacze - dolnośląskie nie chce się dogadać?
Regionalne pociągi do Wrocławia z przesiadką – województwo dolnośląskie nie chce się dogadać?

Już 10 grudnia mamy poznać nowy rozkład jazdy pociągów. Wiele wskazuje na to, że mieszkańcy Zielonej Góry stracą dwanaście bezpośrednich połączeń z Wrocławiem. Pozostaną jedynie pociągi PKP Intercity. Polregio, dotychczasowy operator obarcza za to winą Zarząd Województwa Dolnośląskiego.

Czytaj dalej...
Beatrycze - 21-11-2023, 22:30
Temat postu:
Co z połączeniami Zielona Góra – Wrocław? Jest wspólny komunikat Polregio i samorządu województwa lubuskiego

W poniedziałek 20 listopada 2023 r. Marszałek Województwa Lubuskiego Marcin Jabłoński spotkał się z Prezesem Zarządu POLREGIO Adamem Pawlikiem. Tematem rozmów była m.in. kwestia realizacji bezpośrednich połączeń kolejowych pomiędzy Zieloną Górą i Wrocławiem.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/co-z-polaczeniami-zielona-gora--wroclaw-jest-wspolny-komunikat-polregio-i-samorzadu-wojewodztwa--116165.html
wafel - 22-11-2023, 20:17
Temat postu:
Władza Lubuskiego kontra Władza Dolnośląskiego.

Dolny Śląsk:
- Zaprzepaścili szansę na zmianę cywilizacyjną u siebie w regionie – mówi członek zarządu województwa dolnośląskiego, Tymoteusz Myrda, który z w Dolnośląskim Urzędzie Marszałkowskim odpowiada za infrastrukturę, w tym sprawy związane z kolejnictwem. – Przedłożyliśmy ofertę na miarę XXI wieku, bo dobra była nie tylko cena za przewozy, co najmniej dwukrotnie niższa od tej, którą Lubuskie ma w tej chwili w kontrakcie z Polregio, ale oferowaliśmy również trzy lub cztery razy wyższą jakość taboru – dodaje.

Lubuskie:
- Przez wiele miesięcy były prowadzone rozmowy i uzgodnienia (…). Według informacji, jakie otrzymywaliśmy, takie porozumienie było już wypracowane i należało tylko zrealizować niezbędne procedury – mówił na konferencji prasowej. Pozwolił sobie również na personalny atak na członka władz Dolnego Śląska. - Już kilka miesięcy temu po telefonicznych rozmowach z członkiem zarządu województwa, panem Tymoteuszem Myrdą, zauważyłem, że co innego komunikuje w rozmowach telefonicznych, a inny obrót przybierają fakty – skonstatował.


Lubuskie zwala winę na Dolnośląskie i odwrotnie


Panowie
Trąci to pizd...tą dziecinadą!!!!
Paszczak - 23-11-2023, 18:41
Temat postu:
Nie będzie bezpośredniego połączenia kolejowego Wrocław - Zielona Góra. W tle polityczny spór. Lubuskie nie dogadało się w sprawie połączeń kolejowych z Zielonej Góry do Wrocławia. Władze Dolnego Śląska i Koleje Dolnośląskie złożyły ofertę, ale nikt z nimi nie chciał rozmawiać.

https://gazetawroclawska.pl/nie-bedzie-bezposredniego-polaczenia-kolejowego-wroclaw-zielona-gora-w-tle-polityczny-spor/ar/c1-18094879
Pirat - 26-11-2023, 04:43
Temat postu:
Pendolino dojedzie z Wrocławia do Warszawy i w Karkonosze. Będzie więcej połączeń. Jest nowy rozkład jazdy na 2024 rok

Tradycyjnie już, w grudniu wejdzie w życie nowy rozkład jazdy pociągów. W 2024 roku na Dolnym Śląsku szykują się spore zmiany. W Karkonosze i do Warszawy kursować będzie Pendolino. Do Wrocławia dojedzie więcej pociągów i zostaną uruchomione nowe, zagraniczne połączenia. Kłodzko zyska bezpośrednie połączenie z Krakowem.

Czytaj więcej na gazetawroclawska.pl
Victoria - 28-11-2023, 08:55
Temat postu:
Szczegóły nowego rozkładu jazdy PKP Intercity dla województwa dolnośląskiego

Nowe połączenia z Wrocławia do Wiednia, Berlina, Białegostoku i Trójmiasta oraz więcej pociągów kursujących w ramach kategorii InterCity (IC) obsługiwanych komfortowym, nowoczesnym taborem. To najważniejsze nowości dla województwa dolnośląskiego w rozkładzie PKP Intercity na sezon 2023/2024, który wejdzie w życie 10 grudnia.

Więcej:
https://kolejowyportal.pl/szczegoly-nowego-rozkladu-jazdy-pkp-intercity-dla-wojewodztwa-dolnoslaskiego/
wafel - 29-11-2023, 15:33
Temat postu: Sutryk prezydent Wrocławia przyklepuje Lubuskiemu
Sutryk prezydent Wrocławia MUREM za Lubuskimi Samorządowcami.

https://www.wroclaw.pl/komunikacja/nie-bedzie-bezposrednich-polaczen-pociagiem-z-wroclawia-do-zielonej-gory-spor-wladz-lubuskiego-i-dolnoslaskiego

Interesujący gość który robi sobie we własno gniazdo.

I to nie pierwszy raz.
Kto jak nie On bojkotował odbudowę linii kolejowej do Sobótki.
https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,28621968,kierowcy-utkneli-korkach-przez-rogatki-na-trasie-do-sobotki.html

Kto jak nie On wycofał się z finansowania biletu miejskiego.
https://wroclawskiefakty.pl/byly-prezes-kolei-dolnoslaskich-o-likwidacji-kolei-miejskiej-gdy-nie-wiadomo-o-co-chodzi-chodzi-zawsze-o-pieniadze/


Moim zdaniem:
Odbiera co miesiąc BUDŻETOWE PIENIĄDZE z wrocławskiego magistratu to powinien trzymać fason a nie robić gnoju we własnej firmie gnieździe podwórku!
Pirat - 30-11-2023, 23:50
Temat postu:
Pociągi z Wrocławia do Warszawy jadą nieco szybciej. Do Kłodzka ED74

Już od listopadowej korekty rozkładu jazdy widać poprawę w czasach kursowania pociągów łączących stolicę i Wrocław. Sprawdzamy jak będzie to wyglądać od 10 grudnia.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl
Ralny - 06-12-2023, 00:34
Temat postu:
Świeradów-Zdrój po 27 latach znów na kolejowej mapie Polski

Setki tysięcy turystów jeżdżą pociągiem w Góry Izerskie. Teraz składy Kolei Dolnośląskich dowiozą podróżnych nie tylko do Szklarskiej Poręby, ale również do Świeradowa-Zdroju. Malownicza miejscowość wraca na kolejową mapę Polski po 27 latach. To najważniejsza zmiana w rozkładzie jazdy zaplanowanym na 2024 rok.

Czytaj więcej:
https://kolejedolnoslaskie.pl/swieradow-zdroj-po-27-latach-znow-na-kolejowej-mapie-polski/
Ralny - 11-12-2023, 23:58
Temat postu:
Koleje Dolnośląskie zastąpiły Polregio na trasie z Wrocławia do Głogowa

W nowym rozkładzie jazdy obowiązującym od 10 grudnia są 22 pary połączeń między Wrocławiem a Głogowem. Wszystkie kursy będą obsługiwane przez Koleje Dolnośląskie. Tabor zostanie odmłodzony, ale zniknęły bezpośrednie połączenia regionalne do Zielonej Góry (lubuskie).

Czytaj więcej:
https://wroclaw.tvp.pl/74704671/koleje-dolnoslaskie-zastapily-polregio-na-trasie-z-wroclawia-do-glogowa
Beatrycze - 12-12-2023, 14:12
Temat postu:
Nowy schemat połączeń kolejowych na Dolnym Śląsku

Od rozkładu jazdy 2023/2024 zmienia się schemat połączeń kolejowych na Dolnym Śląsku. Większość podróżnych będzie podróżować po liniach o tym samym numerze, jednak wprowadzone zmiany porządkują numerację linii w pociągach Kolei Dolnośląskich i Polregio.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/nowy-schemat-polaczen-kolejowych-na-dolnym-slasku-116440.html
Victoria - 18-01-2024, 21:52
Temat postu:
Kiedy wrócą pociągi regionalne Wrocław – Zielona Góra?

Trwają rozmowy o przywróceniu bezpośredniego połączenia regionalnego z Wrocławia do Zielonej Góry. Prawdopodobnie uda się tego dokonać w marcu bieżącego roku a na trasę wyjedzie dwanaście par pociągów, osiem obsługiwanych przez Koleje Dolnośląskie oraz cztery pary Polregio.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/kiedy-wroca-pociagi-regionalne-wroclaw--zielona-gora-116986.html
Beatrycze - 21-02-2024, 21:51
Temat postu:
Wracają pociągi Wrocław - Zielona Góra

Od 10 marca 2024 r. Polregio przywraca bezpośrednią relację Zielona Góra – Wrocław po trzymiesięcznej przerwie, wynikającej z braku porozumienia pomiędzy województwami lubuskim i dolnośląskim. Swoje połączenia od tego dnia uruchomią też Koleje Dolnośląskie.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/wracaja-pociagi-wroclaw--zielona-gora-117534.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group