woj. lubuskie - Upadek kolei regionalnej w Lubuskiem Ralny - 23-06-2023, 21:11 Temat postu: Upadek kolei regionalnej w LubuskiemPolregio deklaruje poprawę w Lubuskiem
W piątek 23 czerwca 2023 r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze członek Zarządu Województwa Lubuskiego Marcin Jabłoński spotkał się z Zarządem spółki Polregio. W spotkaniu uczestniczyli także przedstawiciele dyrekcji Polregio oraz Departamentu Infrastruktury i Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego.
W trakcie spotkania szczegółowo omówiono problemy związane z realizacją usług pasażerskich przewozów kolejowych w województwie lubuskim. Strony ustaliły, że będą wspólnie pracować nad jak najszybszą poprawą jakości usług. Zarząd spółki Polregio zobowiązał się, że najpóźniej do wtorku 27 czerwca 2023 r. przedstawi plan naprawczy, którego główne założenie będzie polegało na poprawie dostępności taboru.
Polregio planuje wydzierżawić tymczasowo autobusy szynowe i pojazdy spalinowe, które zastąpią jednostki, które aktualnie przechodzą przeglądy. Władze spółki przekazały, że skupiają się również na modernizacji taboru oraz usprawnieniu procesów obsługi pasażerów.
Przewoźnik zapewnił, że podejmie odpowiednie kroki, aby uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości. W trosce o pasażerów województwa lubuskiego spółka już teraz zintensyfikowała działania, mające na celu poprawę usług. Wspólnie z władzami województwa będzie pracować nad takimi rozwiązaniami, by sytuacja przewozowa w województwie lubuskim wróciła do normy.
Pięć dodatkowych jednostek spalinowych oraz usprawnienie napraw taboru – to podstawowe założenia propozycji Polregio dla województwa lubuskiego, której celem jest poprawa dostępności pojazdów szynowych i podniesienie poziomu obsługi pasażerów. Już w lipcu do obsługi tras w województwie wróci także z przeglądów dziesięć autobusów szynowych.
Polregio, które w tym roku odwołało już tysiąc pociągów, obiecuje "plan naprawczy". Pasażerowie nie wierzą. - Trzeba rozwiązać umowę, szukać lepszego przewoźnika - komentują na forum "Wyborczej".
Polregio kontynuuje zmiany w województwie lubuskim, które mają rozwiązać problemy z odwoływaniem pociągów. Miejscowym zakładem spółki od 1 lipca kieruje Krzysztof Pawlak, który wraca do spółki po dwóch latach przerwy.
W lipcu liczba odwołanych pociągów Polregio w woj. lubuskim wciąż jest na wysokim poziomie, ale przewoźnik stopniowo wprowadza zmiany, które mają to zmienić. W tym tygodniu ruszył zastępczy skład wagonowy oraz wydzierżawiony od SKPL wagon motorowy DH-1.
Od 1 stycznia do 30 czerwca 2023 roku w województwie Lubuskim Polregio odwołało 1527 połączeń, w tym 1043 w całej relacji oraz 484 w części – poinformował Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Sytuacja połączeń regionalnych w województwie lubuskim była tematem sesji sejmiku. Marszałek Elżbieta Polak poinformowała, że zarząd województwa wystąpił do spółki Polregio z wezwaniem ostatecznym dot. realizacji umowy zgodnie z jej warunkami. - Powoli sytuacja się stabilizuje. Od piątku praktycznie wszystkie pociągi kursują – tłumaczył na sesji Krzysztof Pawlak, nowy dyrektor zakładu Polregio.
"Znów niefajnie jest w Gorzowie" - pisze w wiadomości do redakcji nasz czytelnik Marcin, który we wtorkowe popołudnie usiłował wydostać się z Gorzowa w kierunku Krzyża i dalej Warszawy. We wtorkowe popołudnie odwołano wszystkie pociągi wyjeżdżające z naszego miasta.
https://twitter.com/PolaMatysiak/status/1744855538549108804KraxWRO - 11-01-2024, 13:48 Temat postu:
Odwołują, robią co chcą… i nikogo to nie interesuje 🤷 Najważniejsze żeby KD do Zielonej Góry nie wpuścić. Ralny - 28-01-2024, 22:08 Temat postu: Regionalna kolej tonie w chaosie. Dla pasażerów to "istny rollercoaster"
Pociąg widnieje w rozkładzie? To jeszcze nie dowód, że przyjedzie. W Lubuskiem połączenia odwołuje się dziesiątkami dziennie, a inne składy są opóźnione niekiedy o ponad 100 minut. Zastępcza komunikacja, jeśli istnieje, oznacza objazdową wycieczkę po wioskach, o czym przekonałem się na własnej skórze. Kolejarze tłumaczą się "losowymi zdarzeniami", a władze regionu przyznają: brakuje taboru i pracowników. Świetnie mają się za to loty z Zielonej Góry do innych krajów.
– W 2023 roku mieliśmy szczyt napraw poziomu P4 i P5 w spalinowych pojazdach samorządowych. Od końca kwietnia wszystkie pociągi zaplanowane do kursowania w województwie lubuskim powinny wyjeżdżać na tory – powiedział podczas spotkania Parlamentarnego Zespołu do spraw Walki z Wykluczeniem Transportowym Adam Pawlik prezes Polregio. Podczas obrad momentami było burzliwie.
Podczas posiedzenia Zespołu ds. Walki z Wykluczeniem Transportowym, Adam Pawlik, prezes Polregio, omówił prezentację, która przedstawiała obraz sytuacji w regionie. O czym mówił szef przewoźnika?
Czytaj więcej:
https://kolejowyportal.pl/jak-polregio-tlumaczy-chaos-na-torach-w-woj-lubuskim/Arek - 27-02-2024, 09:47 Temat postu:
Bardzo ciekawa debata podczas spotkania Parlamentarnego Zespołu ds. Walki z Wykluczeniem komunikacyjnym na temat sytuacji w województwie lubuskim wykroczyła daleko poza kondycję samego Polregio. Samorządowcy, biznesmeni i lokalni społecznicy wskazali na konkretne przykłady tego, jakie konsekwencje niesie za sobą upadek kolei w tym regionie.
Beatrycze - 04-03-2024, 17:31 Temat postu: ProKolej proponuje systemowe zmiany w lubuskiej kolei
Poprawa oferty transportu publicznego dla wykorzystania potencjału turystycznego, konkretne pomysły inwestycyjne na zwiększenie dostępności zewnętrznej koleją czy poprawa stanu oraz dostępności taboru wykorzystywanego do realizacji kolejowych przewozów pasażerskich – takie, między innymi, propozycje zgłosiła Fundacja „Pro Kolej” do poddawanej właśnie konsultacjom aktualizacji Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego do roku 2030.