Jaro96 napisał/a: |
Mam otwarte pytanie.
Czy, a jeżeli tak to o ile % nowy rząd będzie redukował siatkę połączeń dalekobieżnych PKP Intercity? |
Erwin napisał/a: |
Trochę się tu zaczyna robić politycznie |
Noema napisał/a: | ||
Czym różni się PiS od PO? Rządy PiS są kataklizmem dla Polski. PiS okazał się gorszy od PO, co wcale nie oznacza, że PO nie może być jeszcze gorsze od PiS. PiS zgodził się na likwidację Polski w sposób całkowity, ale stopniowy, lecz nieodwołalny. PO optuje za natychmiastową likwidacją Polski i również nieodwołalnie. Różnica wynika z temperatury gotowania żaby – elektoratów PO i PiS. PO to opcja niemiecka, a Niemcom zależy na tym, żeby Polska się zwijała, a nie rozwijała. W związku z tym spodziewam się, że rząd opozycji zamordystycznej pod Tuska przewodem będzie stopniowo likwidował połączenia kolejowe na liniach niemagistralnych, ze szczególnym uwzględnieniem „ściany wschodniej”. Mogę się mylić, bo na szczęście PO nie będzie rządzić samodzielnie tylko w koalicji m.in. z Lewicą, która deklaruje się jako propagator transportu publicznego. Ale Lewica to komuchy (czerwone i zielone), a ja komuchom nie ufam, jak diabłu. Jedyne co polskiej kolei może naprawdę pomóc to zamknięcie polityków i bossów związków zawodowych na klucz i wrzucenie do Rowu Mariańskiego breloczka z kluczem. |
calsberg napisał/a: |
Jeśli miał by wróżyć...to nowy rząd podstawi na główne szlaki...co zresztą zostało już zapowiedziane, że mają być cięcia gdzie koszty są duże... miasta jak Gorzów, Wałcz czy Płock mogą być zagrożone... |
Atoman napisał/a: |
Nic spośród powyższych "sprawdzonych informacji" nie jest prawdą.
W relacji Praga - Gdynia pojadą cztery pary pociągów, w tym jeden nocny w równych odstępach czasowych co 4 godziny. Nie zmieni się nic w obsłudze ciągów południe - Szczecin ze względu na ukształtowanie potoków na LK 275/289/273. Pułaski/Wybicki jedynie ze zmianą na ED160, ale ma dojść jeszcze jeden IC z kierunku Bielska-Białej na Szczecin, toteż LK 272 nie straci. Olsztyn - Ełk - Giżycko - Białystok będzie rozgrzebane do końca 2025 i tam nie ma co marzyć o pełni komfortu podróżowania. Faktem natomiast jest, że Poznań zyska dwa nowe międzynarodowe kierunki. Należy zauważyć, że wyraźne zmiany są oczekiwane po 2025. Wtedy przede wszystkim zakończą się modernizacje głównych magistral, a i otworzą się nowe kierunki międzynarodowe, w tym Görlitz, jak i prawdopodobnie powróci Żylina. |
KraxWRO napisał/a: |
KD chce jeździć przez Poznań to IC nagle też wraca - jak zwykle włącza się pies ogrodnika. |
Cytat: |
Przestudiowałem całą treść interpelacji i odpowiedzi na nią.
Są w niej wszystkie argumenty przemawiające za tym żeby pociągi IC i TLK zatrzymywały się na tej nowszej stacji (przystanku) Mława Miasto, na stałe. Nic dziwnego, że PKP Intercity nie mogło dalej brnąć w absurd zatrzymując swoje pociągi na peryferiach miasta zamiast bliżej centrum. |
falipso napisał/a: |
Oraz Konopnicka prawdopodobniej będzie obsługiwana na Darcie i Karkonosze powraca trasę przez Łódź. |
Radek napisał/a: |
To sie czesi beda musieli nauczyc wymawiac Bydgoszcz. Praha - Bydgoszcz w miejsce Halnego? |
InterJet napisał/a: |
Na obecną chwilę nie ma taboru na te pociągi. Dopiero w czerwcu się okaże, co z tego pojedzie. Może się okazać, że na początek uruchomiona zostanie tylko jedna para Praha-Gdynia. |
miyagi napisał/a: |
(...)65010 (...) prowadzi WL w komunikacji miedzynarodowej |
Borys_q napisał/a: |
Centrala planuje na te pociągi EU200, dlatego na Czechy jako pierwsze robią dopuszczenia. |
Ryk napisał/a: |
EU200 to te wielosystemowe Griffiny, które PKP Intercity zakupiło? |
myszka napisał/a: |
Z przedstawionego przez falipso zarysu na trasie Wrocław - Poznań wygląda jakby wypadł z odcinka przez Wrocław IC PRZEMYŚLANIN? |
calsberg napisał/a: | ||
Tak, ma jechać przez Ostrów Wielkopolski. |
calsberg napisał/a: |
Jeśli miał by wróżyć...to nowy rząd podstawi na główne szlaki...co zresztą zostało już zapowiedziane, że mają być cięcia gdzie koszty są duże... miasta jak Gorzów, Wałcz czy Płock mogą być zagrożone... |
wamp napisał/a: |
Mieszkańcy Żywca i okolic od grudnia mogą spodziewać się uruchomienia dwóch dodatkowych pociągów dalekobieżnych.
Uruchomienie zapewne będzie miało związek ze zwiększoną ilością pociągów dalekobieżnych do Bielska-Białej, a co za tym idzie brakiem miejsca na tamtejszej grupie postojowej, stąd właśnie pociągi do Żywca. ➡ Szyndzielnia w relacji Żywiec - Żory - Rybnik - Wrocław Główy - Poznań Główny - Gdynia Główna - (wakacje) - Hel ➡ Artus w relacji Żywiec - Żory - Rybnik - Wrocław Główny - Poznań Głowny - Gdynia Główna. |