INFO KOLEJ - forum kolejowe

Rozkład jazdy - Rozkład jazdy 2024/2025

falipso - 24-10-2023, 08:32
Temat postu: Rozkład jazdy 2024/2025
Wczoraj (23 października 2023 r.) ruszyły wstępne prace nad rozkładem jazdy 2024/25, więc otwieramy na tym temacie: propozycje/RJ/przecieki/uwagi.
Atoman - 24-10-2023, 13:52
Temat postu:
Temat, wbrew pozorom, warty już dyskusji. Z dwóch powodów: po pierwsze oczywista szansa na zmianę myślenia, a po drugie, że nawet przy braku zmian politycznych miał to być pierwszy RJ po zakończeniu wszystkich robót na głównych magistralach, na których od lat trwały modernizacje. Oczywiście pojawią się nowe i na pierwszy ogień poleci Górny Śląsk, toteż do takich tras jak ta IC Piast będzie trzeba się przyzwyczaić. Czy Wrocław - Kraków znowu przez protezę koniecpolską? Częściowo na pewno. RJ 2024/2025 ma być też pierwszym rozkładem od lat, kiedy nie będzie zamieniania Górskiego z Zamoyskim czy innej tego typu głupoty politycznej, tylko po prostu będzie jakaś wartość dodana. Ostatnio zmarnowano dotację na dynamiczne wzrosty liczby pasażerów bez odpowiedniego przygotowania sieci do nowych połączeń, a jedynie zamieniono wiedeńskie EIC na IC. Mam nadzieję, że polska kolej w końcu zintegruje się z europejską i będzie coś takiego jak oficjalnie EC, czy może NJ z jednym numerem niezależnie od kraju. Co do międzynarodowych, to może ruszy coś w kierunku przywrócenia Mare Balticum jako EC. Z ciągu Wrocław - Gdynia pewne jest pozostanie jedynie IC Mieszko. Reszta zapewne będzie do Pragi. Za Rozewie być może pojawi się nocny sezonowy wzorem Wydm i Korsarza. Osobiście widziałbym też większą liczbę pociągów typowo komercyjnych nastawionych pod popyt. KD pokazało, że można. Czekamy na więcej RJ, a może i Flixtrain. Tylko oczywiście najpierw muszą się pojawić zmiany głęboko idące w ideę zarządzania. Problemów do rozwiązania jest sporo, również z pociągami nocnymi, a bez otwarcia się będzie trudno o zachowanie zasad ekonomii przy chęci stymulacji wzrostu. Popyt wzrósł, ale czy zwiększyła się możliwość dołożenia połączeń? Powinniśmy to zobaczyć w RJ 2024/2025. Jeśli nie pojawią się nowe połączenia komercyjne i nie zostanie dogęszczony takt, wtedy będzie można mówić, że nic się nie zmieniło. Liczę, że jednak będzie to w końcu rozkład, który organizacyjnie przebije RJ 2015/2016 - ten z kolei, gdyby dać mu dzisiejsze zmodernizowane wagony, byłby bezkonkurencyjny, jeśli chodzi o możliwości.
Auderman - 24-10-2023, 23:50
Temat postu:
Atoman,
Od razu myślenie życzeniowe, że nowy rząd to coś zmieni. Na pewno coś nowego może wejść ale od razu na wpuszczenie konkurencji, więcej połączeń nie wyjdzie. No na pewno jak zakończą się wszystkie remonty to można liczyć na trochę więcej połączeń ale to głównie z powodu że będzie można rozluźnić obiegi taboru + wprowadzone niedawno zmiany w obsadzie maszynistów. Jednak to tabor będzie stanowił główny problem bo nie ma co ukrywać. Przewoźnicy nie mają czym jeździć, nie tylko IC, o którym będzie później. Z podobnym problemem aktualnie boryka się polregio. W Warmińsko-Mazurskim jest aktualnie brak pojazdów do obsługi reaktywowanych linii Chorzele-Szymany i Olsztyn-Braniewo przez co oferta będzie niewielka. Może ten przykład jest na wyrost, wszak Warmia i Mazury to z koleją mają niewiele wspólnego ale np. w KW aktualnie brakuje pojazdów mimo dynamicznego rozwoju sieci i powiększanie o kolejne relacje (Leszno, Krzyż) co skutkuje tym że na niegdyś oblegane relacje dawane są pojedyncze składy. Nie mówiłbym że rozkład 15/16 był idealny. Ja bym powiedział że był trochę lepszy ale to następne rozkłady przynosiły powolny rozwój oferty. Jednak od kilku lat aktualnie mamy do czynienia ze stagnacją w ofercie. Jest to właśnie spowodowane brakami taborowymi. No i właśnie z IC jest ten sam problem. Ostatnie lata to skupianie się na modernizacji wagonów co akurat wyszło na dobre i widać że aktualnie mało który pociąg jest obsługiwany przez stare wagony. Jednak z tą modernizacją poszli o wiele za daleko bo zaniedbali potrzeby na nowe wagony, zdolne do obsługi nowych połączeń, jakby miały się pojawić. I to mega zamówienie na wagony niczym królewskie loże z czasów powstawania kolei to mrzonka, robiona głównie z pobudek politycznych. Jednak nie ma ona zbyt wiele wspólnego z rzeczywistością. U innych przewoźników też niewiele słuchać o nowych zamówieniach, więc zanim się naprawi to wszystko co narosło przez wiele lat "odbijania się od dna" to jeszcze minie mnóstwo czasu.
A teraz kącik polityczny:

Patrząc na obecną scenę polityczną można odnieść wrażenie, że kolej nie za bardzo interesuje kogokolwiek z wyższej władzy poza Lewicą, która w obecnym rządzie będzie miała więcej posłów. Jednak w tym przypadku również ostudziłbym emocje gdyż dla nich reforma edukacji oraz budowa tanich domów na już nie tak tanie kredyty jest rzeczą priorytetową aniżeli naprawa gospodarki i raczej resortu infrastruktury ruszać nie będą.
Krzysp1 - 25-10-2023, 01:13
Temat postu:
Co do modernizacji Górny Śląsk, to nie byłbym wogóle pewnym, że coś się tam wydarzy. Są przekroczone kwoty, są protesty i jest wiele niejasności co do finansowania robot dotyczących Katowic i okolic. A że przy wszystkich krajowych modernizacjach są coraz większe opóźnienia, to niczego nie można być pewnym. I żeby się nikt nie zdziwił jak w marcu 2024 pojawią się orzetrasowania niektórych relacji bo to co jest w rozkładzie 2023/2024 wola o pomstę do nieba
Ralny - 05-11-2023, 22:53
Temat postu:
Z Pragi nad Bałtyk przez Wrocław. Czeskie Koleje podają szczegóły

Nowa linia Ex32 ma ruszyć za rok i będzie kursować na trasie Praga – Pardubice – Wrocław – Gdynia. Po stronie polskiej pociąg będzie zatrzymywał się we Wrocławiu, Poznaniu, Bydgoszczy, Gdańsku i Gdyni.

Czytaj więcej:
https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/135246/Z-Pragi-nad-Baltyk-przez-Wroclaw-Czeskie-Koleje-podaja-szczegoly
calsberg - 16-11-2023, 12:04
Temat postu:
Gdzie można zgłaszać sugestie co do rj 24/25? chodzi mi o przewoźnika lokalnego w Wielkopolsce.
InterJet - 16-11-2023, 15:22
Temat postu:
Do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. Poczekaj z tym chwilę, bo póki co to rozkład 2023/2024 na tapecie. Ale w grudniu będą już myśleć o następnym rozkładzie.
Jaro96 - 09-12-2023, 19:46
Temat postu:
No ja tu jedną rzecz widzę. Ten temat jest już teraz ciekawy z jednego względu.

Mianowicie za końcówki rządów PO-PSL mieliśmy do czynienia z ograniczeniem przewozów kolejowych na liniach PKP Intercity.

Mam otwarte pytanie.
Czy, a jeżeli tak to o ile % nowy rząd będzie redukował siatkę połączeń dalekobieżnych PKP Intercity?
Radek - 10-12-2023, 00:09
Temat postu:
Ja mam inne pytanie: ile w ostatnich 8 latach zlikwidowano fizycznie km linii kolejowych?
Raflewski - 10-12-2023, 09:56
Temat postu:
Napewno mniej niż w latach 2007- 15.
Noema - 10-12-2023, 17:15
Temat postu:
Jaro96 napisał/a:
Mam otwarte pytanie.
Czy, a jeżeli tak to o ile % nowy rząd będzie redukował siatkę połączeń dalekobieżnych PKP Intercity?

Czym różni się PiS od PO? Rządy PiS są kataklizmem dla Polski. PiS okazał się gorszy od PO, co wcale nie oznacza, że PO nie może być jeszcze gorsze od PiS.

PiS zgodził się na likwidację Polski w sposób całkowity, ale stopniowy, lecz nieodwołalny. PO optuje za natychmiastową likwidacją Polski i również nieodwołalnie. Różnica wynika z temperatury gotowania żaby – elektoratów PO i PiS.

PO to opcja niemiecka, a Niemcom zależy na tym, żeby Polska się zwijała, a nie rozwijała. W związku z tym spodziewam się, że rząd opozycji zamordystycznej pod Tuska przewodem będzie stopniowo likwidował połączenia kolejowe na liniach niemagistralnych, ze szczególnym uwzględnieniem „ściany wschodniej”. Mogę się mylić, bo na szczęście PO nie będzie rządzić samodzielnie tylko w koalicji m.in. z Lewicą, która deklaruje się jako propagator transportu publicznego. Ale Lewica to komuchy (czerwone i zielone), a ja komuchom nie ufam, jak diabłu.

Jedyne co polskiej kolei może naprawdę pomóc to zamknięcie polityków i bossów związków zawodowych na klucz i wrzucenie do Rowu Mariańskiego breloczka z kluczem.
Erwin - 14-12-2023, 14:08
Temat postu:
Trochę się tu zaczyna robić politycznie Hmm
Moje pytanie dotyczy (z)rewitalizowanej LK131 na odcinku od Herbów Nowych (śląskie) do Zduńskiej Woli Karsznic (łódzkie). Czy tam coś pojedzie pasażerskiego od 2025? Mamy tu ładną, miliardową inwestycje, nowe perony, windy, sterowanie i inne cuda, pytanie, dla kogo to będzie, jeśli nie będzie pociągów w rozkładzie.
Beatrycze - 14-12-2023, 14:21
Temat postu:
Erwin napisał/a:
Trochę się tu zaczyna robić politycznie

Bo kolej jest upolityczniona. Nie da się mówić o kolei w oderwaniu od polityki. O kolei decydują politycy. W zarządach i radach nadzorczych kolejowych spółek zasiadają politycy. Kolej to polityka.
Raflewski - 29-12-2023, 10:43
Temat postu:
Noema napisał/a:
Jaro96 napisał/a:
Mam otwarte pytanie.
Czy, a jeżeli tak to o ile % nowy rząd będzie redukował siatkę połączeń dalekobieżnych PKP Intercity?

Czym różni się PiS od PO? Rządy PiS są kataklizmem dla Polski. PiS okazał się gorszy od PO, co wcale nie oznacza, że PO nie może być jeszcze gorsze od PiS.

PiS zgodził się na likwidację Polski w sposób całkowity, ale stopniowy, lecz nieodwołalny. PO optuje za natychmiastową likwidacją Polski i również nieodwołalnie. Różnica wynika z temperatury gotowania żaby – elektoratów PO i PiS.

PO to opcja niemiecka, a Niemcom zależy na tym, żeby Polska się zwijała, a nie rozwijała. W związku z tym spodziewam się, że rząd opozycji zamordystycznej pod Tuska przewodem będzie stopniowo likwidował połączenia kolejowe na liniach niemagistralnych, ze szczególnym uwzględnieniem „ściany wschodniej”. Mogę się mylić, bo na szczęście PO nie będzie rządzić samodzielnie tylko w koalicji m.in. z Lewicą, która deklaruje się jako propagator transportu publicznego. Ale Lewica to komuchy (czerwone i zielone), a ja komuchom nie ufam, jak diabłu.

Jedyne co polskiej kolei może naprawdę pomóc to zamknięcie polityków i bossów związków zawodowych na klucz i wrzucenie do Rowu Mariańskiego breloczka z kluczem.

Nigdy bym się nie spodziewał, że w pełni zgodzę się z tym wpisem. Dlatego publikuję całą jego treść.
Victoria - 05-01-2024, 18:53
Temat postu:
Koleje Wielkopolskie: badanie potrzeb pasażerów dotyczące rozkładu jazdy

Wspólnie z Departamentem Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego KW zapraszają do udziału w Badaniu Potrzeb Przewozowych w Publicznym Transporcie Zbiorowym do projektu rozkładu jazdy pociągów 2024/2025, który będzie obowiązywał od 15 grudnia 2024 roku.

Więcej:
https://www.sektorkolejowy.pl/koleje-wielkopolskie-badanie-potrzeb-pasazerow-dotyczace-rozkladu-jazdy/
Ryk - 06-01-2024, 17:55
Temat postu:
@Erwin: Podłączam się pod pytanie.
falipso - 23-01-2024, 11:30
Temat postu:
A więc na razie tych przecieki są nieoficjalne:

EC Glacensis Gdynia Główna - Praha Vrbice przez Bydgoszcz, Poznań, Wrocław - to za Pomorzanina albo Piasta
EC Comenius Gdynia Główna - Praha Vrbice przez Bydgoszcz, Poznań, Wrocław - Najprawdopodobniej za Heweliusza. Więcej nie mogą obsługiwać pozostałych par połączeń Praha - Wrocław - Gdynia, bo za mało wagonów.
IC Moravia Katowice - Wien Hbf/Villach Hbf przez Bohumin - Więc najprawdopodobniej firma REGIOJET wywalczyli o nowych połączeniach, który w tym roku miał kursować do Alpach w góry, lecz jednak była niezgodna i dlatego IC zastepuje takiego połączenia.

Natomiast w przyszłym roku trzech a nawet czterech połączenia będą osiągnąć na IC:
IC Lubomirski Kraków Główny - Gdynia Główna - Kraków Główny
IC Biebrza Warszawa Wschodnia - Gdynia Główna/Białystok - Warszawa Wschodnia - grupa wagonów warszawskich do Białegostoku będą mieli obieg z Hańczą do Krakowa.
IC Rozewie Kraków Główny - Gdynia Główna - Kraków Główny - stanie pod znakiem zapytania, trwa dyskusji)
IC Wolin Kraków Główny - Świnoujście - Kraków Główny

Oprócz ich, Miechowita najprawdopodobniej będą skrócić do Poznania, dlatego że pasażerowie mają serdecznie dosyć i narzekali to przez łącznika z Zamoyskim, które ciągle poczekają, aż zacznie jechać albo opóźnią. Miechowita być może obsługiwana na skład wagonowym albo zespołu elektrycznego trakcyjnego ED74. Za to zastępuje nowy połączenia przez Wrocław. Przemyślanin do Ustki i Świnoujścia będą objechać przez Ostrów Wlkp. z powodu przebudowy węzła katowickiego. Możliwe, że części pociągów będą objazdami. IC Chełmoński powraca przez LK 351 po modernizacji, to już wiadomo. IC Górski najprawdopodobniej będzie miał grupę szczecińską do Hrubieszowa Miasta, a jego główna relacji to Świnoujście - Lublin Główny. Roztocze już nie będzie wyjechał do Bohumina, za to zostanie zmieniony trasy do Wrocławia albo skrócony do Katowic.
InterJet - 23-01-2024, 13:51
Temat postu:
Dwie pary pociągów Gdynia Główna-Praha będą na polskich wagonach, dwie pary na czeskich.
Do Villach pociąg z Polski pojedzie dopiero po otwarciu tunelu między Graz a Klagenfurt, na pewno nie w rozkładzie 2024/5.
Jeżeli nadal będzie problem z wagonami, a najprawdopodobniej będzie, to Galicja dalej będzie jeździła z Bohumina na czeskich szrotach.
Auderman - 24-01-2024, 13:30
Temat postu:
Jak ja uwielbiam „nieoficjalne” informacje, które zawsze pojawiają się na początku roku.

Myślę że należy zobaczyć co Malepszak wymyśli w sprawach kolejowych bo to od niego zależy co będzie się działo na kolei.
Niemniej jednak przez koniec remontów oraz zmiana władzy może zacząć być gorąco.
Nie miałbym natomiast wątpliwości że żadna konkurencja na torach się nie pojawi przez najbliższe kilka lat
calsberg - 24-01-2024, 14:57
Temat postu:
Jeśli miał by wróżyć...to nowy rząd podstawi na główne szlaki...co zresztą zostało już zapowiedziane, że mają być cięcia gdzie koszty są duże... miasta jak Gorzów, Wałcz czy Płock mogą być zagrożone...
jakubkrzeminski - 06-02-2024, 11:57
Temat postu:
calsberg napisał/a:
Jeśli miał by wróżyć...to nowy rząd podstawi na główne szlaki...co zresztą zostało już zapowiedziane, że mają być cięcia gdzie koszty są duże... miasta jak Gorzów, Wałcz czy Płock mogą być zagrożone...

racja, pod koniec poprzednich rządów PO i PSL w mniejszych miastach woj. śląskiego było fatalnie, Gliwice-Warszawa do połowy 2014 r. jeden pociąg, później żadnego. Dopiero po wyborach 2015r. Pendolino miało wydłużoną trasę, w kolejnych latach systematycznie poprawiało się. Po zmianie władzy obawiam się, co wymyślą na kolejny rok.
Auderman - 06-02-2024, 18:42
Temat postu:
Dobra nie ma co aż tak odjeżdżać w przyszłość.
Na razie z tego co słyszałem to takie mają być zmiany:

- Heweliusz i Pomorzanin przejdą na IC/EC do Pragi. Nazwy handlowe to Jizera oraz Sudetis z postojem w Kłodzku, Wrocławiu, Lesznie, Poznaniu, Gnieźnie, Inowrocławiu, Bydgoszczu, Tczewie oraz Trójmiasto.
- Jak remonty dopiszą to:
a) Pojawi się nowa para IC Warszawa - Szczecin.
b) Cegielski oraz Barbakan wrócą do Szczecina.
c) Matejko powróci przez Poznań
- Na pewno mimo wszystko powróci Chełmoński na trasę przez Poznań.
- Pilotażowo w Wakacje mają zostać uruchomione IC Pułaski oraz IC Wybicki Kraków - Świnoujście. Wybicki prawdopodobnie zastąpi IC Matejko oraz IC Miechowita.
Poranny pociąg Poznań - Kraków ma być Wielkopolaninem.
- W planach także uruchomienie połączenia Białystok - Olsztyn przez Ostrołękę i Szczytno nowymi szlakami ale to zależy od sytuacji po zamknięciu Białystok - Ełk. Możliwe że tam pojedzie Biebrza, może też Rybak, który jednak raczej pojedzie do Ełku.
- Siemiradzki, Piast i Wawel objazdem przez Pyrzowice Lotnisko
Atoman - 06-02-2024, 22:05
Temat postu:
Nic spośród powyższych "sprawdzonych informacji" nie jest prawdą.

W relacji Praga - Gdynia pojadą cztery pary pociągów, w tym jeden nocny w równych odstępach czasowych co 4 godziny.
Nie zmieni się nic w obsłudze ciągów południe - Szczecin ze względu na ukształtowanie potoków na LK 275/289/273.
Pułaski/Wybicki jedynie ze zmianą na ED160, ale ma dojść jeszcze jeden IC z kierunku Bielska-Białej na Szczecin, toteż LK 272 nie straci.
Olsztyn - Ełk - Giżycko - Białystok będzie rozgrzebane do końca 2025 i tam nie ma co marzyć o pełni komfortu podróżowania.
Faktem natomiast jest, że Poznań zyska dwa nowe międzynarodowe kierunki.

Należy zauważyć, że wyraźne zmiany są oczekiwane po 2025. Wtedy przede wszystkim zakończą się modernizacje głównych magistral, a i otworzą się nowe kierunki międzynarodowe, w tym Görlitz, jak i prawdopodobnie powróci Żylina.
Paczino - 06-02-2024, 22:49
Temat postu:
A jaki drugi międzynarodowy kierunek zyska Poznań? Rozumiem, że jeden z nich to Praga. Czy jakieś nowosci dla Krakowa są przewidziane? Może połączenie do Koszyc?
CzekoladaBanan - 06-02-2024, 22:54
Temat postu:
Atoman napisał/a:
Nic spośród powyższych "sprawdzonych informacji" nie jest prawdą.

W relacji Praga - Gdynia pojadą cztery pary pociągów, w tym jeden nocny w równych odstępach czasowych co 4 godziny.
Nie zmieni się nic w obsłudze ciągów południe - Szczecin ze względu na ukształtowanie potoków na LK 275/289/273.
Pułaski/Wybicki jedynie ze zmianą na ED160, ale ma dojść jeszcze jeden IC z kierunku Bielska-Białej na Szczecin, toteż LK 272 nie straci.
Olsztyn - Ełk - Giżycko - Białystok będzie rozgrzebane do końca 2025 i tam nie ma co marzyć o pełni komfortu podróżowania.
Faktem natomiast jest, że Poznań zyska dwa nowe międzynarodowe kierunki.

Należy zauważyć, że wyraźne zmiany są oczekiwane po 2025. Wtedy przede wszystkim zakończą się modernizacje głównych magistral, a i otworzą się nowe kierunki międzynarodowe, w tym Görlitz, jak i prawdopodobnie powróci Żylina.


Za pewne Pragi będą miały postoje w: Strzelinie, Ziębicach, Kamieńcu Ząbkowickim, Bardzie, Kłodzku, Bystrzycy Kłodzkiej i Międzylesiu. Ewentualnie Kamieniec i Kloezko jakiś EIC jakby jechał jako w stacjach węzłowych
Radek - 06-02-2024, 23:03
Temat postu:
Jezeli w 2025 r. ruszy przebudowa Warszawy Wschodniej, to na raz maja byc robione perony 1-4, a pozniej 5-7, czyli najpierw praktycznie cala czesc dalekobiezna, brak mozliwosci konczenia/zaczynania biegu, brak wyjazdu w kierunku Pragi.
ambrosia - 06-02-2024, 23:08
Temat postu:
Siemiradzki piast wawel od pyrzowic na Lubliniec i Opole czy Bytom i Gliwice?
Torczes - 07-02-2024, 09:41
Temat postu:
To chyba rozkładowy koncert życzeń a nie przecieki.
Auderman - 07-02-2024, 11:41
Temat postu:
Atoman

No co?
Na czas remontu Ełk - Białystok rozważane jest skierowanie pociągów Białystok - Olsztyn przez Szczytno i Ostrołękę ale to zależy od powodzenia reaktywacji szlaku Ostrołęka - Łapy, która jest planowana na marzec tego roku.

No i od tego roku mała szansa na od razu 4 pociągi Gdynia - Praga, planowane jest wystartowanie na początek z dwoma.

Co do 351, 275,289,273 to planowany jest powrót na nominalną trasę Wrocław - Szczecin przez Poznań kilku par pociągów bo czas przejazdu nie będzie się różnił jak i sama Nadodrzanka nie generuje jakichś super potoków dlatego Swarożyc, Wyczółkowski oraz Mehoffer to będzie wystarczająco.

Na powrót Portowca natomiast bym się nie nastawiał bo większy priorytet to przywrócić Szczecin - Łódź a dopiero potem nowe połączenia na trasie
InterJet - 07-02-2024, 14:24
Temat postu:
Będą cztery pary pociągów Praha - Gdynia. Z ČD jest już wszytko ustalone, także nie wiem, co znaczy ta mała szansa...
JanuszJG - 08-02-2024, 08:15
Temat postu:
Panowie i Panie, a wiadomo coś na temat przecieków dla stacji Jelenia Góra, Szklarska Poręba Górna oraz okolice Kłodzka i Kudowy-Zdrój, jeśli chodzi o pociągi PKP IC?
Torczes - 12-02-2024, 05:43
Temat postu:
Wiadomo może czy powstanie 3 para Kraków-Berlin p.Wrocław?Przydałby się popołudniowo/wieczorny pociąg do Berlina i poranny z Berlina.
KolejowaMława - 27-02-2024, 14:34
Temat postu:
Od grudnia pociągi PKP Intercity zamiast na stacji Mława będą zatrzymywały się na zmodernizowany przystanku Mława Miasto. Wcześniej przewoźnik nie był zainteresowany taka zmianą.

https://kolejowyportal.pl/bedzie-zmiana-miejsca-zatrzymywanie-sie-pociagow-pkp-intercity-w-mlawie/
Tymczasowy - 27-02-2024, 22:49
Temat postu:
Przestudiowałem całą treść interpelacji i odpowiedzi na nią.
Są w niej wszystkie argumenty przemawiające za tym żeby pociągi IC i TLK zatrzymywały się na tej nowszej stacji (przystanku) Mława Miasto, na stałe. Nic dziwnego, że PKP Intercity nie mogło dalej brnąć w absurd zatrzymując swoje pociągi na peryferiach miasta zamiast bliżej centrum.

Natomiast brakuje odpowiedzi na zadane pytania przez posłankę, m.in:

Czy przed rozpoczęciem inwestycji PKP PLK SA konsultowały wydłużenie peronów względem potrzeb przewozowych PKP Intercity?
Ani słowa o tym w odpowiedzi, czyli nie konsultowali a minister broni dawnych kolegów z PLK, udając, że takiego pytania nie było.

Jaki był sens modernizacji przystanku osobowego Mława Miasto w postaci wydłużenia peronów z 300 do 400 metrów za kwotę 3,6 mln zł, jeśli zatrzymują się tam tylko pociągi Kolei Mazowieckich, które dysponują pojazdami nie dłuższymi niż 220 metrów?
Tu znowu spuszczona przez ministra kurtyna milczenia. Jeśli pociągi dalekobieżne (międzywojewódzkie TLK i IC) mają się zatrzymywać od najbliższej zmiany rocznej rozkładu jazdy, to dlaczego tylko na próbę przez rok? A w przypadku kiedy przestaną zatrzymywać się w nowym miejscu to kto poniesie odpowiedzialność za pieniądze wyrzucone w błoto?
semco1802 - 28-02-2024, 19:13
Temat postu:
Jakoś peron w Nowym Dworze Maz. jest wydłużony a IC Pobrzeże dalej się nie mieści i wagon ostatni jest poza krawędzią peronu. Ciekawe jak będzie z Mława Miasto czy skład się zmieści...
Tymczasowy - 28-02-2024, 23:52
Temat postu:
To dlatego, że w Nowym Dworze Mazowieckim perony mają 300 metrów (wydłużono je o 100 m z 200 do 300 m). Natomiast na Mława Miasto perony mają 400 metrów więc skład pociągu zmieści się.
Wydłużono perony w NDM do 300 metrów.
Arek - 24-03-2024, 17:30
Temat postu:
Wrócą pociągi IC z Wrocławia do Warszawy przez Leszno i Poznań.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/wroca-pociagi-ic-z-wroclawia-do-warszawy-przez-leszno-i-poznan-118054.html
KraxWRO - 24-03-2024, 19:18
Temat postu:
KD chce jeździć przez Poznań to IC nagle też wraca - jak zwykle włącza się pies ogrodnika.
Auderman - 24-03-2024, 20:58
Temat postu:
No i najwyższa pora. Oferta na newralgicznym odcinku Poznań - Warszawa tragiczna i przydałyby się na niej dodatkowe pociągi, jak i ta siódma para BWE 14 wwa 17 pz 20 hbf zamiast jakichś ochłapów Paderewskich 15 pz 18 wwa. Nawet powrót Lecha nie jest konieczny bo do Zielonej frekwencja niska
falipso - 24-03-2024, 21:11
Temat postu:
Słyszałem, ze ten pociąg ma odjechać z Wrocławia przez Leszno i Poznań do Warszawy około godziny 6:00, a powrót dopiero ok. 22:00. Prawdopodobniej będzie nazwał jako "Panorama", a ta obecna za Panoramę będzie zmieniali nazwę na "Ślęza"
dinxles - 24-03-2024, 21:45
Temat postu:
Ślęza Panorama Odra Fredro wszystkie powinny być ekspresowe.. I Opolanin też
falipso - 24-03-2024, 22:23
Temat postu:
Raczej nie.
Panorama i Ślęza powinny na EIC
Odra do Berlina i Fredro do Białegostoku zostaną na rozkład jazdy 2025. Natomiast słyszałem, że roznoszą plotki, ze Orzeszkowa powinna wydłużyć do Białegostoku, a Dąbrowska albo Nałkowska do Lublina. Oraz Konopnicka prawdopodobniej będzie obsługiwana na Darcie i Karkonosze powraca trasę przez Łódź.
Oprócz tych, Opolanin jest nieistotny i zlikwidowany nazwą pociągu.
Ryk - 25-03-2024, 15:53
Temat postu:
Czy wie ktoś może o planach uruchomienia połączeń Łódź - Częstochowa przez Kłobuck?
calsberg - 25-03-2024, 15:59
Temat postu:
KraxWRO napisał/a:
KD chce jeździć przez Poznań to IC nagle też wraca - jak zwykle włącza się pies ogrodnika.


a Po co się tam pchają? ktoś w końcu zrozumie, że kolej regionalna powinna dowozić podróżnych do węzłów z który odjeżdżają pociągi dalekobieżne.
Borys_q - 25-03-2024, 17:35
Temat postu:
Cytat:
Przestudiowałem całą treść interpelacji i odpowiedzi na nią.
Są w niej wszystkie argumenty przemawiające za tym żeby pociągi IC i TLK zatrzymywały się na tej nowszej stacji (przystanku) Mława Miasto, na stałe. Nic dziwnego, że PKP Intercity nie mogło dalej brnąć w absurd zatrzymując swoje pociągi na peryferiach miasta zamiast bliżej centrum.


Zaraz będzie płacz ze w Mławie Miasto niema dworca i ludzie marzną.
Torczes - 26-03-2024, 10:34
Temat postu:
Zmienić troche nazwy pociągów i Fredre zmienić na Opolanina lub Wrocławianina a nowy IC przez Poznań nazwać Fredro jak było kiedyś.
dinxles - 26-03-2024, 11:57
Temat postu:
Powinny być EIC FREDRO SLEZA PANORAMA ODRA I OPOLANIN.
Powinien być też IC WROCLAWIANIN. (dotowany)
Mam nadzieje ze będzie więcej komercyjnych pociągów bo to jest skandal że tak mało ludzi jeździ ekspresami...
Powinien też byc EIC FREGATA Wroclaw-Kolobrzeg...

Były też w swoim czasie takie absurdy ze EIC Górnik był skierowany do Wrocławia.
Brakuje jeszcze fantazji niespełnionej EIC LECH jakby jeździł dalej do Wroclawia.
Auderman - 26-03-2024, 13:03
Temat postu:
A może dlatego ludzie nie jeżdżą komercyjnymi bo są za drogie i oferują względnie mało usług i udogodnień co do tańszego i dotowanego połączenia?

Na trasie Poznań - Warszawa jedyny poważny zysk czasowy to przez pominięcie stacji Września i przejazd łącznicą z pełną prędkością.

Swoją drogą ciekawi mnie jaki byłby zysk czasowy po odbudowie łącznicy pomijającej stację Zbąszynek
calsberg - 26-03-2024, 16:37
Temat postu:
Kolej powinna być skomunikowana i szybka....max wykorzystany sprzęt....weźmy takiego IC Heweliusz...miedzy Wrocławiem a Poznaniem jeden postój...fajny czas przejazdu....potem w Poznaniu ma postój 25! minut...

Co do Zbąszynka....to powinno być takie "okno" na świat...dobrze skomunikowane z pociągami z Gorzowa...no ale lepiej tam pchać pociągi na Su4210...

Liczę na Malepszaka...niech zrobi porządek z rozkładem jazdy....
dinxles - 26-03-2024, 19:59
Temat postu:
Nie wiem czemu ale obecnie rozklady jazdy nie są ułożone tak jak to kiedyś w latach 90tych bywalo... były POSP SUDETY i KARKONOSZE i one jeździły zawsze do Warszawy... Obecnie TLK SUDETY powinny zmienić się w coś innego...
TFZ - 26-03-2024, 21:53
Temat postu:
falipso napisał/a:
Oraz Konopnicka prawdopodobniej będzie obsługiwana na Darcie i Karkonosze powraca trasę przez Łódź.
Ale że Karkonosze też na EZT? To była jedna z większych głupot, jakie zrobiono.
falipso - 26-03-2024, 22:08
Temat postu:
Karkonosze zostaje na wagonach na stałe.
TFZ - 28-03-2024, 10:19
Temat postu:
Dzięki, poprzednio napisałeś niejednoznacznie i chciałem się upewnić. Wielokrotnie jeździłem pociągiem "Karkonosze" zarówno przed, jak i po nieszczęsnym epizodzie EZT - do/z Jeleniej Góry, Szklarskiej Poręby, Wałbrzycha - a kieeedyś to jeszcze do Kudowy - i nigdy nie pamiętam, żeby w wagonie WL (a w czasach, kiedy jeździły Bc, również w nich) była słaba frekwencja.
dinxles - 28-03-2024, 11:08
Temat postu:
Karkonosze i Sudety do Warszawy Wschodniej ze Szklarskiej Poręby powinny kursowac...
miyagi - 29-03-2024, 21:50
Temat postu:
Mieszko 6500 Wrocław 07:12 Gdynia 11:48
65000 (250) Praha 06:50 Wrocław 10:50/11:12 Gdynia 15:48
65002 (252 Praha 10:50 Wrocław 14:50/15:12 Gdynia 19:48
65004 (254) Praha 14:50 Wrocław 18:50/19:12 Bydgoszcz 22:00
65010 (256) Praha 18:50 Wrocław 22:50/23:30 Gdynia 05:48 z wagonami ze Szklarskiej Poręby i Krakowa


65010 postoje w Obornikach, Żmigrodzie, Rawoczu, Kościanie, Mogilnie i Laskowicach pomorskich, prowadzi WL w komunikacji miedzynarodowej
Radek - 30-03-2024, 12:14
Temat postu:
To sie czesi beda musieli nauczyc wymawiac Bydgoszcz. Praha - Bydgoszcz w miejsce Halnego?
pasjonatzzor - 31-03-2024, 11:40
Temat postu:
Radek napisał/a:
To sie czesi beda musieli nauczyc wymawiac Bydgoszcz. Praha - Bydgoszcz w miejsce Halnego?


być może skład od Zakopanego/Bielska będzie łączony we Wrocławiu. Szkoda by było, aby Halny przestał kursować od Bielska, bo cieszy niemałą popularnością.
Auderman - 31-03-2024, 17:35
Temat postu:
Przecież Halny ma przyjazd do Bydgoszczy bliżej 23 więc chyba nie będą kolidować. Z resztą czy na pewno tylko do Bydgoszczy będzie ten z Pragi? Myślę że dadzą mu dłuższą trasę do Gdyni, nawet jak przyjedzie po północy.
InterJet - 31-03-2024, 22:38
Temat postu:
Na obecną chwilę nie ma taboru na te pociągi. Dopiero w czerwcu się okaże, co z tego pojedzie. Może się okazać, że na początek uruchomiona zostanie tylko jedna para Praha-Gdynia.
Mol - 31-03-2024, 23:59
Temat postu:
Wszystko zależy od tego jak szybko Cegielski dostarczy te 300 wagonów.
Bartuś - 01-04-2024, 21:25
Temat postu:
InterJet napisał/a:
Na obecną chwilę nie ma taboru na te pociągi. Dopiero w czerwcu się okaże, co z tego pojedzie. Może się okazać, że na początek uruchomiona zostanie tylko jedna para Praha-Gdynia.


Przecież to nie PIC będzie je zestawiał...
Borys_q - 01-04-2024, 21:59
Temat postu:
Centrala planuje na te pociągi EU200, dlatego na Czechy jako pierwsze robią dopuszczenia.
InterJet - 01-04-2024, 22:12
Temat postu:
W Republice Czeskiej też jest duży problem z taborem. Na obecną chwilę nie ma żadnych ustaleń, a jeżeli z poślizg z odbiorami comfortów będzie jeszcze większy to może się okazać, że nie ma czym pojechać.
TFZ - 02-04-2024, 09:05
Temat postu:
miyagi napisał/a:
(...)65010 (...) prowadzi WL w komunikacji miedzynarodowej
Jaki jest sens czegoś takiego?
KolejowaMława - 02-04-2024, 16:19
Temat postu:
Ministerstwo Infrastruktury na razie nie chce udzielać informacji odnośnie rozkładu 24/25.

,,W kwestii pytań dotyczących oferty przewozów informuję, że nie ma możliwości udzielenia wiążących informacji dotyczących przyszłego rozkładu jazdy".
Auderman - 02-04-2024, 20:47
Temat postu:
Bo pewnie sami jeszcze nie wiedzą co robić. Nie ma co zapominać że oni odpowiadają za największy regres w dziejach Polskiej kolei oraz szereg zaniedbań, więc na kolei raczej im nie zależy.
Ryk - 03-04-2024, 21:21
Temat postu:
Borys_q napisał/a:
Centrala planuje na te pociągi EU200, dlatego na Czechy jako pierwsze robią dopuszczenia.


EU200 to te wielosystemowe Griffiny, które PKP Intercity zakupiło?
Pionier27 - 04-04-2024, 15:24
Temat postu:
[quote="Auderman"] Atoman

Atoman napisał:
Co do 351, 275,289,273 to planowany jest powrót na nominalną trasę Wrocław - Szczecin przez Poznań kilku par pociągów bo czas przejazdu nie będzie się różnił jak i sama Nadodrzanka nie generuje jakichś super potoków dlatego Swarożyc, Wyczółkowski oraz Mehoffer to będzie wystarczająco.


No cóż, przyjrzyjmy się obecnej sytuacji na LK 271: 17 par pociągów IC i 7 par Regio i innych spółek, w sezonie jeszcze więcej IC. W 2024/2025 dochodzi 4 pary Praha-Gdynia, 1 lub 2 pary IC Wrocław-Warszawa, no i według doniesień IC Matejko, IC Chełmoński, IC Wyczółkowski, i 1 para KD do Warszawy. Robi się ciasno i gęsto.

Co do frekwencji na Odrzance, to byłbym ostrożny w szacunkach. Teraz jak IC jedzie przez Zielona Góra, Głogów Lubin, Legnicę to sytuacja zmienia się diametralnie.

Czy sam Poznań i Leszno da potoki pasażerów dla 32 par pociągów relacji Wrocław-Poznań?
Atoman - 04-04-2024, 18:30
Temat postu:
Zarówno IC Matejko, jak i IC Chełmoński i IC Wyczółkowski nie przejdą na Poznań - czy ciężko to pojąć, że to jest ich stała trasa? Nikt nie będzie pchał ich po E-59, jeśli jest rozsądna alternatywa dla sektora dotowanego. Co innego pociągi ekspresowe, gdzie Wrocław - Szczecin jest możliwe w około godzinę krócej właśnie przez Poznań. To właśnie taki "Barbakan" pojawi się za jakiś czas na E-59 i będzie stanowił istotne odciążenie dla IC Chełmoński, którym po skierowaniu na Poznań trzeba by było podróżować na dachu. Podobnie jest z IC Matejko, z tym, że tam po prostu przekombinowano z grupą jeleniogórską, która powinna pojawić się w IC Siemiradzki. Z kolei IC Wyczółkowski jest jednym z w sumie trzech planowanych pociągów, które zawsze miały być na C-E59 po zakończeniu modernizacji (w pierwszych latach pociąg znany jako TLK Światowid). Poza tym Nadodrzankę uzupełnią międzynarodowe, których w sumie będzie trzy oraz IC Swarożyc mający jeszcze spory potencjał rozwojowy. Latem dojdzie jeszcze KD Premium Nadmorski. Co do E-59, to przede wszystkim stawia się na kierunek trójmiejski oraz Pomorze Środkowe, które ostatnio mocno rozwinęło się ofertowo i teraz zdarzają się już pociągi niemal co 2 godziny. Skoro alternatywą jest Gdynia, a mówi się, że i Gdynia ma taki potencjał, że można ją dać co godzinę, a do tego jest Olsztyn, to naprawdę nie ma gdzie dać już czegoś innego na Wrocław - Poznań - Szczecin jak EIC i oczywiście IC Przemyślanin, który już dawno powinien być częściowo odciążony przez IC Podhalanin w kontekście manewrów i obsługi Pomorza Środkowego i Ustki. Wystarczyłyby manewry w środku nocy i od razu taki IC Chełmoński, czy IC Gwarek zyskaliby więcej wagonów jako skutek uboczny. Może jak już narzucenia polityczne powoli znikają, a wróci rozsądek, to takie logiczne "innowacje" pojawią się w RJ. Jakąś szansą jest puszczanie IC Podhalanin jako codzienny pociąg z Zakopanego po zakończeniu modernizacji LK 99.
Pionier27 - 04-04-2024, 21:12
Temat postu:
Ja nie kwestionuje racjonalności i tego ze jest potrzeba, ale linia LK271 nie jest z gumy, Już dzisiaj masz miedzy 5 rano a 23 z Poznania do Leszna 38 par pociągów (16 IC i 22 regionalnych) z Leszna/Rawicza do Wrocławia 36 par pociągów (16 IC i 20 regionalnych). Jeżeli dołożysz jeszcze 10 par pociągów (4 pary Praha-Gdynia, 1 lub 2 pary IC Wrocław-Warszawa, no i według doniesień IC Matejko, IC Chełmoński, IC Wyczółkowski, i 1 para KD do Warszawy) to praktycznie co 14-18 minut będzie odjazd. GDZIE CHCESZ TO ZMIEŚCIĆ? No chyba ze kosztem połączeń regionalnych.
Borys_q - 05-04-2024, 00:01
Temat postu:
Ryk napisał/a:
EU200 to te wielosystemowe Griffiny, które PKP Intercity zakupiło?


Tak
falipso - 05-04-2024, 11:35
Temat postu:
Opublikowanie projektu rozkładu jazdy 2024/2025 dla województwa:
Lubuskie:

https://drive.google.com/file/d/17hIudCdZv9JR3dpwScAT1t6uyQgrxwf3/view?usp=drive_link

Pomorskie:

https://drive.google.com/file/d/1U8JPzZueU7XTfyKwBXXwFzxYK7MZMM0d/view?usp=drive_link
https://drive.google.com/file/d/1awEOKQf0eUe-g_fxm-WtQlz6cpy3fC5P/view?usp=drive_link
Annaja5555 - 05-04-2024, 16:29
Temat postu:
Ciekawe kiedy Mazowsze opublikuję projekt rozkładu bo na warmińsko-mazurskie nie ma co liczyć.
Radek - 06-04-2024, 13:53
Temat postu:
A na co tu liczyc? Nieelastycznosc obecnej umowy Polregio z warminsko-mazurskim kaze oczekiwac co najwyzej kontynuacji obecnej oferty. Na puste lotnisko trzeba wydawac pieniadze.
KolejowaMława - 08-04-2024, 11:31
Temat postu:
Nowa umowa województwa warmińsko-mazurskiego z Polregio którą podpiszą w 2026 zapewne będzie to samo.
Na Podlasiu stara i nowa umowa w 90% to kopiuj-wklej.
Auderman - 08-04-2024, 12:16
Temat postu:
To dopiero za 2 lata. Zobaczymy co w świecie się zadzieje do tego czasu
falipso - 08-04-2024, 21:37
Temat postu:
Łódzkie:

https://drive.google.com/file/d/11FzJeEOdo_GOv8E_hF7HwTMihzumAzyu/view?usp=drive_link
https://drive.google.com/file/d/1QfYwtJGgR3_LWDHzxMxLOEJZAN6bpGRN/view?usp=drive_link
Ryk - 08-04-2024, 23:28
Temat postu:
@falipso: Masz rozkład jazdy dla pociągów do Kłobucka oraz w dolnośląskim?
abc19870702 - 11-04-2024, 12:31
Temat postu:
Chyba sie nie doczekamy odpowiedzi.....
falipso - 11-04-2024, 18:21
Temat postu:
Ryk, nie.
Arek - 11-04-2024, 18:28
Temat postu:
Wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy 2024/2025 Łódzka Kolej Aglomeracyjna uruchomi pociągi z Łodzi do Częstochowy przez magistralę węglową. Niestety, na trasie tej będzie można skorzystać z zaledwie dwóch par połączeń dziennie. Pociągi na wydłużonej ze Skarżyska-Kamiennej trasie do Kielc pojadą natomiast raz na dobę w weekendy.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/lka-do-czestochowy-przez-zdunska-wole-dwa-razy-dziennie-118351.html
falipso - 11-04-2024, 22:45
Temat postu:
Czy tutaj istnieje księdza z pl.misc.kolej na Google Groups?
railman93 - 14-04-2024, 07:25
Temat postu:
Po 12 latach przerwy, w grudniu 2024 mają powrócić pociągi osobowe na linię kolejową 131 oraz 146. Wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy 2024/2025 Łódzka Kolej Aglomeracyjna uruchomi dwie pary pociągi z Łodzi do Częstochowy przez Zduńską Wolę. Dodatkowo spółka Polregio ma uruchomić 5 par pociągów na odcinku Chorzew Siemkowice – Częstochowa.

https://zwk.org.pl/index.php/78-zdunska-wola/557-od-grudnia-powrot-pociagow-do-czestochowy
jajo31 - 16-04-2024, 08:28
Temat postu:
Wczoraj wyszło info od ministra Malepszaka który sam obiecał że znacząco na plus zmieni się w krótkim czasie ilość połączeń dalekobieżnych wychodzących z Gorzowa. Plan jest taki aby już od grudnia tego roku do Gorzowa powróciły 3 dodatkowe połączenia które parę lat temu obsługiwały północną stolicę lubuskiego. Mowa o porannym IC Kociewie do Gdyni, IC Matejko do Krakowa/Przemyśla i nocny Uznam do Warszawy. W późniejszym czasie po zakupie przez IC hybrydowych krótkich składów trakcyjnych IC uruchomi kilka składów relacji Kostrzyn-Gorzów-Krzyż-Poznań. Była też propozycja aby część połączeń z północy lubuskiego przejęły KW a południe KD. Pytanie czy to jest kolejna ściema i ile ten minister może zadziałać w lepszym dostępie do kolei w szczególności w wykluczonym komunikacyjnie Gorzowie.
Atoman - 16-04-2024, 10:59
Temat postu:
Jak najbardziej tak, ponieważ wielokrotnie podkreślano, że Gorzów był ofiarą poprzedniego rządu ze względu na "polityczne priorytety" na wschodzie w celu zamiany kunia z wozem na west-ekspresy typu Zamoyski do Kołobrzegu czy Górski do Świnoujścia. Jaki to miało sens, a w zasadzie nie miało, to wiemy. Minister Malepszak stawia na stymulację popytu w zależności od potencjału. Gdzie są ważne jednostki w sieci osadniczej, tam będą połączenia. Oczywiście nazwy mogą się różnić, ale Gdynia, Wrocław/Kraków, Warszawa i nocny to pewniaki. Uznam potrzebuje zresztą wydłużenia trasy, więc docelowo cały skład miałby możliwość przejechania przez Gorzów od strony Krzyża. W Gorzowie mogłoby następować dzielenie składu np. na Berlin. Należy więc myśleć optymistycznie.
jajo31 - 16-04-2024, 12:19
Temat postu:
Atoman latem powinien już być wstępny zarys nowego rozkładu więc poczekajmy co z tego wyjdzie.A jeszcze nie dopowiedziałem że ten sam minister stwierdził że nie ma szans w najbliższych czasie na druta z Krzyża do Kostrzyna.
calsberg - 16-04-2024, 12:26
Temat postu:
Są plany aby Uznam miał znów grupę wagonów do Gorzowa? to była by świetna informacja!
InterJet - 16-04-2024, 13:14
Temat postu:
Niech mi ktoś wytłumaczy, czym te wagoniki do Gorzowa pociągnąć?
calsberg - 16-04-2024, 13:35
Temat postu:
Lokomotywa zamiast stać w Gorzowie jeździł by na odcinku Gorzów-Krzyż, po 00.30 przyjechał by do Krzyża, a o 3 wyjechał by do Gorzowa....i potem już o 9 jechała by do Piły na Zamoyskim....kwesta tankowania i co by było gdyby nie wytrzymała natężania kursów Smile

Generalnie jestem za tym aby pociągi z Gorzowa były dobrze skomunikowanie w Krzyżu/Zbąszynku. To by rozwiązało wszystkie bolączki północnej części województwa Lubuskiego.
krzychu12231 - 16-04-2024, 13:43
Temat postu:
Jeśli Uznam będzie miał grupę do Gorzowa to pewnie w zamian za obecną grupę Lubuszanina (Malepszak już jakiś czas temu się wypowiadał, że wg niego do Zielonej Góry powinien wrócić EIC Lech, więc pewnie też zmiast Lubuszanina).
InterJet - 16-04-2024, 14:41
Temat postu:
EIC Lech to inicjatywa komercyjna.
Raczej nie znajdzie się lokomotywa w tym roku, aby dołożyć cokolwiek do Gorzowa. Zgadzam się, że skomunikowania w Krzyżu byłyby najlepszym rozwiązaniem, ale póki co w lubuskich PR-ach niezmiennie bajzel.
krzychu12231 - 16-04-2024, 14:54
Temat postu:
Owszem, formalnie EIC Lech to jest inicjatywa komercyjna. A praktycznie biorąc pod uwagę potoki pasażerskie przez większość tygodnia na odcinku ZG - Poznań, to jeśli ten pociąg wyjedzie, to inicjatywa będzie zdecydowanie bardziej polityczna niż komercyjna.

[ Dodano: 16-04-2024, 14:56 ]
calsberg, rano za Lubuszanina, wieczorem za Zielonogórzanina. Z resztą tak czy inaczej, dopóki nie zobaczę to nie uwierzę w możliwość kursowania do Gorzowa zarówno Lubuszanina jak i Uznama.
calsberg - 16-04-2024, 14:54
Temat postu:
Toż to zupełnie inne godziny Smile Lech to jeśli już za coś to bardziej za Zielonogórzanina (choć jeśli chodzi o ten pociąg to ma niezła frekwencje na stacji Inowrocław Rąbinek) co do słów pana Malepszaka....to mówił też że tam gdzie nie ma "druta" kolej jest mało opłacalna....
janox79 - 16-04-2024, 23:05
Temat postu:
Projekt rozkładu jazdy 2024/2025 dla województwa dolnośląskiego:
plik .pdf
falipso - 17-04-2024, 12:07
Temat postu:
Lubelskie: https://drive.google.com/file/d/1D70OmYAm3K6Z6SlNPdFQIoyVAErMjWcy/view?usp=drive_link

Podkarpackie: https://drive.google.com/file/d/1QsGHkmAi62a9-mzVeOMv2KjThJuHcH-s/view?usp=drive_link

Podlaskie: https://drive.google.com/file/d/1r0_nO-u7a0XZnvRLlPjklGIUynLM0aUR/view?usp=drive_link

Śląskie: https://drive.google.com/file/d/1va89RIVFK_yLobDfiRlQpBywR_uc74xX/view?usp=drive_link

Małopolskie:
Katowice – Kozłów/Sędziszów (18 pociągów);
Kraków – Sędziszów/Kielce/Ostrowiec Świętokrzyski (16 pociągów);
Katowice – Kraków – Tarnów – Dębica/Rzeszów (28 pociągów);
Kraków – Tarnów – Bobowa – Nowy Sącz – Piwniczna – Muszyna – Krynica-Zdrój (36 pociągów);
Rzeszów/Jasło – Gorlice (2 pociągi);
Kraków – Sucha Beskidzka – Zakopane (18 pociągów);
Podhalańska Kolej Regionalna Rabka Zaryte – Nowy Targ – Zakopane (20 pociągów);
Sucha Beskidzka – Żywiec (4 połączenia zastępczej komunikacji autobusowej);
Kraków – Wadowice – Bielsko-Biała (20 pociągów);
Kraków – Olkusz/Wolbrom (14 pociągów);
Aglomeracja, Kraków – Krzeszowice – Trzebinia –Oświęcim – Czechowice-Dziedzice (24 pociągi);
Kraków Główny – Kraków Nowa Huta – Podłęże (28 pociągów).
2) Koleje Małopolskie sp. z o.o.:
SKA1 Wieliczka Rynek Kopalnia – Kraków Lotnisko (80 pociągów);
SKA2 Kraków – Miechów – Kozłów – Sędziszów (28 pociągów) oraz
Kraków – Skawina – Oświęcim (38 pociągów);
SKA3 Kraków – Tarnów (35 pociągów) oraz Kraków – Trzebinia – Oświęcim (28 pociągów);
Kraków – Nowy Sącz (3 pociągi);
Kraków – Zakopane (2 pociągi);
Kraków/Krynica-Zdrój – Jasło (8 pociągów);
Muszyna – granica państwa/Poprad (4 pociagi).
Annaja5555 - 17-04-2024, 19:03
Temat postu:
Posiadam projekt rozkładu jazdy pociągów Kolei Mazowieckich.
Większość kopiuj-wklej co obecnie. Oprócz dwóch kursów wydłużonych do Szczytna.
Światowid - 17-04-2024, 19:55
Temat postu:
TLK SZCZELINIEC I TLK SUDETY Jelenia Góra Kraków p. Podsudecką na dzień dzisiejszy nadal w projekcie na rj 2024/25.
falipso - 17-04-2024, 21:30
Temat postu:
Mazowieckie:
https://drive.google.com/file/d/1ep79d6vlzPepz7UVawQdgc0NAqubsOfe/view?usp=drive_link
Auderman - 17-04-2024, 22:09
Temat postu:
Myślę że bez nowych tras, rewitalizacji nieczynnych linii oraz nowych umów z PR większych nowości w przewozach regionalnych nie będzie. Tu głównie trzeba liczyć na intercity, bo tu od lat nie było postępu.
falipso - 24-04-2024, 10:54
Temat postu:
Jednak opolskie wypada, bo nie chcą publikować.

https://zapodaj.net/plik-ioLkNNFQi5
Kolejoman2 - 24-04-2024, 10:57
Temat postu:
Na szczęście sporą część opolskiego można podejrzeć w projekcie dla śląskiego i dolnośląskiego.
Victoria - 26-04-2024, 21:08
Temat postu:
Przybywa podróżnych między Warszawą a Wrocławiem. Będzie więcej pociągów?

Ministerstwo Infrastruktury zapowiada rozszerzenie oferty pociągów dotowanych kursujących pomiędzy Wrocławiem a Warszawą. Potwierdza wcześniejsze zapowiedzi uruchomienia kursu na nowej trasie przez Leszno i Poznań. Zmiany mogą objąć także nocny pociąg TLK „Karkonosze”.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/przybywa-podroznych-na-trasie-warszawa--wroclaw-potrzebne-zmiany-w-ofercie--118632.html
falipso - 26-04-2024, 21:21
Temat postu:
Wrocław - Poznań:
IC LEDNICA Wrocław Główny - Gdynia Główna
IC BOSMAN Wrocław Główny - Kołobrzeg
EIC LECH Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny
IC MIESZKO Wrocław Główny - Gdynia Główna
IC GWAREK Katowice - Ustka
IC MAMRY Wrocław Główny - Olsztyn Główny
KD Warszawa Centralna - Wrocław Główny
IC MALCZEWSKI Kraków Główny - Kołobrzeg
IC SZYNDZIELNIA Bielsko-Biała Główna - Ustka
EC BALTIC EXPRESS Praha h.ln - Gdynia Główna
IC ARTUS Przemyśl Główny - Gdynia Główna/Hel
EC BALTIC EXPRESS Praha h.ln - Gdynia Główna
IC SZKUNER Wrocław Główny - Ustka
IC POMORZANIN Wrocław Główny - Gdynia Główna
IC JEZIORAK Wrocław Głowny - Olsztyn Główny
EC BALTIC EXPRESS Praha h.ln - Gdynia Główna
IC SIEMIRADZKI Przemyśl Główny - Poznań Główny
IC HALNY Zakopane - Bydgoszcz Główna
IC ROZEWIE Kraków Główny/Szklarska Poręba Górna - Gdynia Główna

Poznań - Szczecin:
IC UZNAM Warszawa Wschodnia - Świnoujście p. Rzepin
IC PODHALANIN Zakopane - Szczecin Główny
IC PRZEMYŚLANIN Przemyśl Główny - Świnoujście
EIC PRUS Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny/Świnoujście
IC GAŁCZYŃSKI Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny
IC WŁÓKNIARZ Łódź Fabryczna - Szczecin Główny
IC BARBAKAN Kraków Główny - Szczecin Główny
IC GÓRSKI Hrubieszów Miasto - Świnoujście
IC PODLASIAK Suwałki - Szczecin Główny
IC SUKIENNICE Kraków Główny - Szczecin Główny
IC MEWA Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny
EIC CHROBRY Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny
IC OSTERWA Kraków Główny - Szczecin Główny
EIC SEDINA Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny

Olsztyn - Gdynia - Szczecin:
IC ALBATROS Gdańsk Główny - Szczecin Główny
IC ŻUŁAWY Olsztyn Główny - Szczecin Główny
IC BRYZA Olsztyn Główny - Szczecin Główny
IC RYBAK Białystok - Szczecin Główny
IC GRYF Olsztyn Główny - Szczecin Główny
IC STAŃCZYK Olsztyn Główny - Szczecin Główny
IC BIEBRZA Warszawa Wschodnia - Gdynia Główna

Szczecin - Zielona Góra:
IC MATEJKO Szczecin Główny - Przemyśl Główny
IC WYCZÓŁKOWSKI Szczecin Główny - Lublin Główny
IC CHEŁMOŃSKI Świnoujście - Kraków Główny
IC SWAROŻYC Kołobrzeg/Szczecin Główny - Wrocław Główny
TLK WOLIN Świnoujście - Kraków Główny

Piła - Szczecin:
IC STASZIC Lublin Główny - Szczecin Główny

UWAGA!!! To jest zarys!!! Pociągi, które podawano lub będą podawali są pociągami układanymi w rocznym rozkładzie jazdy i do grudnia może się wiele zmienić, więc proszę mieć to na uwadze.
dinxles - 26-04-2024, 22:10
Temat postu:
Wiedziałem że tak będzie EIC LECH pojedzie do Wroclawia...
CzekoladaBanan - 27-04-2024, 01:37
Temat postu:
Teraz pytanie, gdzie te pociągi Praga Gdynia zatrzymają się między Wrocławiem a Miedzylesiem? Za pewnie Strzelin, Ziębice, Kamieniec Ząbkowicki, Bardo Śląskie Kłodzko Główne/Miasto, Bytrzyca Kłodzka i Międzylesie
Annaja5555 - 27-04-2024, 03:13
Temat postu:
Falipso posiadasz projekt Warszawa - Gdynia/ Olsztyn?
Wojciech - 27-04-2024, 13:19
Temat postu:
FALIPSO

Proszę o pociągi, które pojadą przez Kędzierzyn-Koźle oczywiście IC[/b]
ostbahn1 - 27-04-2024, 14:17
Temat postu:
A Gorzów? Cięcie bieda oferty, czy wręcz odwrotnie, coś nowego dojdzie? Ostatnio min. Malepszak naobiecywał znaczącą poprawę...
soprano - 27-04-2024, 15:32
Temat postu: przecieki - RJ 2024/2025
Witam serdecznie
Poproszę o przecieki z RJ 2024/2025 dla stacji:

Z góry dziękuję.
JC MK118 - 27-04-2024, 16:30
Temat postu:
Poproszę o przecieki dla stacji Hajnówka.
myszka - 27-04-2024, 19:43
Temat postu:
Z przedstawionego przez falipso zarysu na trasie Wrocław - Poznań wygląda jakby wypadł z odcinka przez Wrocław IC PRZEMYŚLANIN? Embarassed
Światowid - 27-04-2024, 21:09
Temat postu:
Patrząc na obecny projekt nasuwa mi się jedną myśl, że ten projekt został stworzony przez starą gwardię. Nowa może sporo pozmieniać. Ale warto wiedzieć co planowane jest obecnie, aby móc się do czego odnieść.
Auderman - 28-04-2024, 17:24
Temat postu:
Stara Gwardia to planowała kolejne kosmetyczne zmiany i stagnację w ofercie. Dopiero rozkład za rok miał dać rewolucję jak już zakończą pracę na ważniejszych liniach
Raflewski - 28-04-2024, 19:10
Temat postu:
Mam pytanie do falipso . Czy pociąg TLK FLISAK pozostanie w nowej edycji rozkładu jazy?
krzychu12231 - 29-04-2024, 08:05
Temat postu:
falipso, czy można prosić dla odcinka Zielona Góra - Poznań?
falipso - 29-04-2024, 08:49
Temat postu:
myszka, Przemyślanin w rocznym (na razie) pojedzie p. Wrocław.

Jest jeden plus, ze Gedania będzie wcześniej i powrotem do Gdyni trochę później jak w obecnym w Poznaniu.
IC Gedania z Gdyni do Berlina będzie w Poznaniu ok. 10:30 a powrotem ok. 17

Flisak zostaje na rozkładzie jazdy 2024/25, ale na razie z Katowic.

ZAKOPANE
IC WITKACY Zakopane - Gdynia Główna (będzie wcześniej niż w obecnym)
IC LUBOMIRSKI Zakopane - Gdynia Główna (na weekend w sezonie)
IC HALNY Zakopane - Bydgoszcz Główna
TLK MAŁOPOLSKA Zakopane - Gdynia Główna
EIC TATRY Zakopane - Warszawa Wschodnia
EIC MORSKIE OKO Zakopane - Warszawa Wschodnia (na razie)
IC KARŁOWICZ Zakopane - Warszawa Wschodnia
IC PODHALANIN Zakopane - Szczecin Główny
TLK KARPATY Zakopane - Gdynia Główna
abc19870702 - 29-04-2024, 09:48
Temat postu:
falipso dla Stacji Częstochowa można prosić?
calsberg - 29-04-2024, 10:07
Temat postu:
myszka napisał/a:
Z przedstawionego przez falipso zarysu na trasie Wrocław - Poznań wygląda jakby wypadł z odcinka przez Wrocław IC PRZEMYŚLANIN? Embarassed


Tak, ma jechać przez Ostrów Wielkopolski.
hokent - 29-04-2024, 10:36
Temat postu:
@falipso
Czy masz przecieki co pojedzie przez Wieluń i Kępno?
myszka - 29-04-2024, 11:18
Temat postu:
calsberg napisał/a:
myszka napisał/a:
Z przedstawionego przez falipso zarysu na trasie Wrocław - Poznań wygląda jakby wypadł z odcinka przez Wrocław IC PRZEMYŚLANIN? Embarassed


Tak, ma jechać przez Ostrów Wielkopolski.


A dwa posty wyżej stoi że przez Wrocław....
calsberg - 29-04-2024, 12:32
Temat postu:
Ja "słyszałem" że ma jechać przez Ostrów....jak ktoś ma kumatrze info....to niech to zweryfikuje Smile
Auderman - 29-04-2024, 18:41
Temat postu:
Pojedzie przez Ostrów by za szybko nie przejeżdżał tamtego odcinka. Przez Ostrów to 3+ a przez Leszno to koło 2, co zwłaszcza że Poznań - Szczecin też pojedzie szybciej, więc muszą skompensować bo kogo zainteresuje bycie w Szczecinie o 7 rano, a z Poznania po 6 to będzie więcej chętnych. Też chcą upchnąć na 271 Lecha rano to pewnie Lednica pojedzie wcześniej
CzekoladaBanan - 29-04-2024, 20:04
Temat postu:
Obstawiam, że obchodzi tych co się dalej na Lwów w Przemyślu przesiadają bo teraz mają 30 min a tak mieliby ponad godzinę
podrozny961 - 30-04-2024, 00:47
Temat postu:
@falipso jakie plany dla stacji Włocławek?
Atoman - 30-04-2024, 06:21
Temat postu:
Jak było pisane - rozkład nie będzie rewolucją. Kilka Praga - Gdynia to najważniejsze nowości. Reszta to m.in. efekt przebudowy węzła katowickiego. Stąd zawiłości mogą dotyczyć pociągów nocnych, które jakoś trzeba puścić. IC Przemyślanin ma tę wadę, że jest od lat przewalony i nie da się go wydłużyć, wobec czego przeniesienie go na stałe na Ostrów Wielkopolski ma dużo sensu. Z kolei ruch ten powinien wywołać dwie inne rzeczy, a mianowicie: skierowanie IC Podhalanin przez LK 271 jako codzienny jadący jakieś 1,5 godziny po Przemyślaninie na LK 351. Jednocześnie Świnoujście powinien na jednym składzie ogarniać IC Swarożyc. Tymczasem Wrocław ma w środku nocy liczne pociągi nad morze, które większego sensu nie mają, a mogłyby być inaczej wytrasowane i obsługiwać inne miasta. Mam na myśli TLK Wolin, IC Krakowianka i właśnie IC Przemyślanin. Wystarczy pokombinować z ww. IC Swarożyc i IC Bosman jako dzienne substytuty nocnych, spośród których Wrocławiowi wystarcza nocny Praga - Gdynia, a tak naprawdę to nocne międzynarodowe, czyli choćby Nightjet z Austrii, Słowacji i Przemyśla do Niemiec i Gdyni. Problem z trasami mają również TLK Karkonosze i IC Uznam, którym przydałyby się sensowne grupy wagonów. Jednak tak naprawdę należałoby od nowa zaplanować całe nocne i nadać im większy poziom umiędzynarodowienia. Tzn. prawdziwy, a nie TLK Rozewie na starych słowackich wagonach jak to niedawno było.
wamp - 30-04-2024, 10:49
Temat postu:
Przede wszystkim to takie Karkonosze powinny mieć obowiązkowo grupy wagonów z Lublina i Białegostoku.
TFZ - 30-04-2024, 21:42
Temat postu:
I może jeszcze z Terespola? Każda taka grupa to potencjalne opóźnienie całego składu, a łączenie pociągu z 3 czy 4 grup też dość długo by trwało.
Krzysp1 - 02-05-2024, 21:09
Temat postu:
falipso, cześć kolego, czy poza nową relacją Bielsko - Biała - Szczecin, są jakieś nowości dla stacji Kędzierzyn Koźle i czy jest potwierdzenie, że kilka IC jadących od Gliwic na Opole zostanie przekierowanych przez Kędzierzyn Koźle związku z przyspieszeniem na odcinku GLIWICE - Kędzierzyn Koźle - Opole do 160 km/h. Pozdrawiam
Wojciech - 02-05-2024, 21:42
Temat postu:
Cześć Krzysp1

Jaki to pociąg będzie ten nowy BBiała - Szczecin. Chodzi mi o nazwę.
Szymii664 - 03-05-2024, 14:42
Temat postu:
Cześć wiadomo coś dla Linii 274 jakieś nowości po remoncie tunelu? Pozdrawiam
Radek - 03-05-2024, 19:48
Temat postu:
Cytujac strategie rozwoju IC do 2030 r.:

Planujemy uruchamiać w 2030 roku około dwa razy więcej pociągów niż obecnie.

To oznacza, ze w kolejnych rozkladach powinien nastepowac wzrost ilosci polaczen o ok. 20% wzgledem rozkladu obecnego. A jesli sie to nie wydarzy w 2025, to w kolejnych bedzie to musialo byc juz ok. 25% rocznie.
wamp - 04-05-2024, 16:26
Temat postu:
Mieszkańcy Żywca i okolic od grudnia mogą spodziewać się uruchomienia dwóch dodatkowych pociągów dalekobieżnych.

Uruchomienie zapewne będzie miało związek ze zwiększoną ilością pociągów dalekobieżnych do Bielska-Białej, a co za tym idzie brakiem miejsca na tamtejszej grupie postojowej, stąd właśnie pociągi do Żywca.

➡️ Szyndzielnia w relacji Żywiec - Żory - Rybnik - Wrocław Główy - Poznań Główny - Gdynia Główna - (wakacje) - Hel

➡️ Artus w relacji Żywiec - Żory - Rybnik - Wrocław Główny - Poznań Głowny - Gdynia Główna. Twisted Evil


VIA Przemysław Brych
skubi - 04-05-2024, 21:29
Temat postu:
Dzień dobry. Czy można prosić o projekt dla Jeleniej Góry? Z góry dzięki. Pozdrawiam
jajo31 - 05-05-2024, 11:16
Temat postu:
calsberg napisał/a:
Jeśli miał by wróżyć...to nowy rząd podstawi na główne szlaki...co zresztą zostało już zapowiedziane, że mają być cięcia gdzie koszty są duże... miasta jak Gorzów, Wałcz czy Płock mogą być zagrożone...

Minister Malepszak był niedawno osobiście w Gorzowie i zapowiada rewolucję w połączeniach zarówno dalekobieżnych jak i regionalnych. Zarys połączeń regionalnych już widziałem i jest lepiej zarówno na odcinku Gorzów-Zbąszynek/ZG jak i Kostrzyn-Krzyż.Co prawda nie zwiększy się ilość połączeń do Poznania jak i brak w dalszym ciągu bezpośrednich połączeń Kostrzyn-Piła ale połączeń jest więcej. Co do IC to mało kto w Gorzowie uwierzy w bajki o 7 połączeniach na dobę wychodzących z Gorzowa jak i szybkie połączenia hybrydą z Kostrzyna do Poznania.
Auderman - 05-05-2024, 12:30
Temat postu:
wamp napisał/a:
Mieszkańcy Żywca i okolic od grudnia mogą spodziewać się uruchomienia dwóch dodatkowych pociągów dalekobieżnych.

Uruchomienie zapewne będzie miało związek ze zwiększoną ilością pociągów dalekobieżnych do Bielska-Białej, a co za tym idzie brakiem miejsca na tamtejszej grupie postojowej, stąd właśnie pociągi do Żywca.

➡ Szyndzielnia w relacji Żywiec - Żory - Rybnik - Wrocław Główy - Poznań Główny - Gdynia Główna - (wakacje) - Hel

➡ Artus w relacji Żywiec - Żory - Rybnik - Wrocław Główny - Poznań Głowny - Gdynia Główna. Twisted Evil


A kolega falipso wcześniej w swoim poście pisał że zarówno Artus i Szyndzielnia zostają na starej trasie.
Zasadniczo to ciekawe że uruchamiają Praga Gdynia i oprócz tego jeszcze dodatkowe pociągi do Gdyni. Ciekawe co zostawią na taki Kołobrzeg

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group