INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Cieszyn czyli likwidacji pociągów ciąg dalszy

ALIVE23 - 14-11-2008, 05:17
Temat postu: Cieszyn czyli likwidacji pociągów ciąg dalszy
od nowego rozkładu jazdy znikną kolejne pociągi z/do Cieszyna...czy to oznacza początek końca tras Cieszyńskich?

Cieszyn - Bielsko 3 pary pociągów
Cieszyn - Katowice 1 para pociągów
Cieszyn - Cesky Tesin 2 pary pociągów
Cieszyn - Zebrzydowice 5 par pociągów

zero pociągów dalekobieżnych - czy BETON PKP chce dopisać Cieszyn do listy miast do których pociąg nie będzie dojeżdżał?
Marcel Štancl - 14-11-2008, 11:15
Temat postu:
Jak zwykle skasowac wsytko na granicach panstwowych.........
Anonymous - 14-11-2008, 12:05
Temat postu:
I to skasować pociągi w momencie, gdy znikają granice, regiony przygranicznie dynamicznie się rozwijają. No ale tak może być tylko w PKP, tworze, który niszczy i szkodzi kolei już od wielu lat. Włodarze tego swoistego państwa w państwie skutecznie próbują "uwalić" połączenia do Cieszyna. Skoro PKP ma głęboko w 4 literach pasażerów, powinien w tym momencie wkroczyć UM i rozpisać przetarg. Skoro PKP PR nie ma ochoty wozić pasażerów, to może należy poszukać kogoś, kto zrobi to lepiej, taniej i sensowniej.
ALIVE23 - 14-11-2008, 13:17
Temat postu:
prezydent miasta Bielska Białej Jacek Krywult, walczy jak burza o utrzymanie pociagów z Bielska Białej do Cieszyna, z tego co wiem Miasto wystąpiło o zakup szynobusu od PKP i przejęcie całkowicie lini kolejowej z Bielska do Skoczowa...odpowiedzi nie ma do dziś...
Anonymous - 14-11-2008, 23:27
Temat postu:
A żelbeton broni się jak może przed konkurencją. To jest ich debilna filozofia: wykonywać jak najmniejszą pracę przewozową, a brać jak największe dotacje. A może Słowacy będą chcieli przejąć te trasy?
ALIVE23 - 15-11-2008, 01:34
Temat postu:
do Cieszyna brakuje Mi połączeń dalekobieżnych, np. TLK KORDECKI, albo STOCZNIOWIEC, cokolwiek, nawet 2 wagony do jakiegoś pośpiecha z Katowic...
sympatyk - 15-11-2008, 13:21
Temat postu:
Tak. To dobry pomysł! Marzą mi się jeszcze pociągi przyśpieszone z taryfą osobową, które jechałyby z Ziliny, przez Cesky Tesin, Cieszyn w kierunku Katowic, ale najbardziej z Ziliny, przez Cesky Tesin, Karvinę, Bohumin, Chałupki, Racibórz, Kędzierzyn Koźle, Opole do Wrocławia, a może i jeszcze dalej...? No co? Pomarzyć nie grzech... Very Happy
Dominik - 15-11-2008, 14:03
Temat postu:
Wygląda na to,że linia do Cieszyna chyba umrze,jak wiele innych na naszych oczach. Kolej nie potrafi zadbać o pasażera więc widać efekty - wytniemy kilka połączeń,potem te co pozostały, a ludzie niech jeżdżą busami. Ot i cała filozofia w wykonaniu Przewozów Regionalnych.
jacwol - 15-11-2008, 14:45
Temat postu:
Moim zdaniem Cieszyn może uratowac tylko podniesienie szybkości na przylegających liniach do 60-70 km/h. czyli dośc gruntowny remont torów. Przy obecnych czasach jazdy to w relacjach np. Cieszyn-Skoczów czy Cieszyn-Bielsko PKS jest poprostu szybszy, nie mówiąc już o częstotliwości kursowania. Z drugiej strony remont na liniach jednotorowych oznacza komunikację zastępczą przez jakiś czas i ludzie moga się całkiem zrazić do pociągów bo wiadomo jak z ta komunikacją zastepczą bywa.
ALIVE23 - 16-11-2008, 14:06
Temat postu:
bardzo często jeżdże do Cieszyna pociągiem i szczerze (najczęściej jeżdżę pociągiem R-6627 o 18:40 na imprezy do Ostravy) mogę wam wymienić osoby które jeżdża tym pociągiem:
pani Sylwia - kasjerka z Bielska Białej
konduktor, maszynista i pani Marta do Goleszowa bo mieszka na przeciw dworca PKP + czasami w weekendy Ja! hmmmmmmmm ile to jest procen zapełnienia jednostki? od grudnia zostają tylko 3 pociągi z Bielska którymi i tak nikt nie jeździ - więc szczerze? nie widze problemu żeby zrobić KKA - kiedyś przez ponad pól roku budowali w Bielsku obwodnicę i na odcinku Bielsko-Jaworze jezdzily autobusy KKA - wiecie jakie? zamiast pociagu jechal jeden bus osiemnastoosobowy który jeździł pusty:p
pozatym na trasie są zrobione mijanki, jadąc do Cieszyna: Bielsko Biała Główna-Bielsko Biała Wapienica-Jasienica-Skoczów-Goleszów-Cieszyn to i tak dużo jak na 40km odcinek, zresztą najgorszy stan torów jest na odcinku Bielsko-skoczów...
Dominik - 16-11-2008, 17:04
Temat postu:
ALIVE23 jechałem pociągiem R-6627 w sobotę 8 listopada od Bielska Białej do Cieszyna. Faktycznie stan zapełnienia jaki napisałeś był i wtedy całkowicie podobny. W przedziale służbowym kolejarze po pracy - 2 osoby. W Bielsku wsiadła jeszcze jedna para oraz starszy mężczyzna. Po drodze wcale nie było lepiej. Łudziłem się,że może w Skoczowie lub Goleszowie wsiądzie trochę ludzi.Jak bardzo się pomyliłem. Do Cieszyna przyjechałem razem z jedną osobą. Cieszę się,że udało mi się przejechać jeszcze pociągiem do Cieszyna,bo niedługo może już nie będzie czym się cieszyć. Zostaną tylko wspomnienia...
ALIVE23 - 16-11-2008, 18:18
Temat postu:
masz racje, zwłaszcza że od nowego rozkładu zostają tylko 3 pociągi, ok.6,14 i 18!
a w najgorszym wypadku - pociag o 6 tez jest pod znakiem zapytania (?!?!)
najgorsze jest to ze na braku połączeń cierpi najbardziej Goleszów do którego dojazd PKS jest koszmarny...
Dominik - 16-11-2008, 18:27
Temat postu:
Mnie przeraziła frekwencja na R-1018. Odjazd z Cieszyna o 14:20 do Czechowic-Dziedzic w dniu 11 listopada. Może była tak niska bo to dzień wolny od nauki/pracy. Orientujesz się jak to wygląda w normalny dzień pracujący?
Anonymous - 16-11-2008, 20:51
Temat postu:
Tylko teraz zastanówmy się, jakie są przyczyny takiego stanu rzeczy? Dlaczego PKP PR przegrało na tej trasie z kretesem w porównaniu z innymi srodkami transportu? Co jest tego przyczyną? Według mnie na pewno swoista polityka PKP PR (wygaszanie popytu, celowe psucie rozkładu, rozkomunikowywanie pociągów). Kolejnym istotnym czynnikiem jest fatalny stan tachniczny trasy, co przekłada się na niską prędkość i długi czas przejazdu. Wreszcie brak dobrej polityki marketingowej ze strony PKP PR, brak odpowiedniej reaklmy i promocji, zbyt energochłonny tabor połączony z zachłannością betonu i mamy to, co teraz mamy.
ALIVE23 - 16-11-2008, 21:54
Temat postu:
co do pociagow na trasie Cieszyn-Czechowice:
zawsze odkąd pamiętam jezdziły 2 różne pociagi Cieszyn-Zebrzydowice i Zebrzydowice-Czechowice, od chyba 3 lat te pociagi a wlasciwie ich czesc polaczyli w jeden skład, robiac Czechowice-Cieszyn gdzie na odcinku Cieszyn-Zebrzydowice frekwencja ma ok.10-20% i Zebrzydowice-Czechowice gdzie jest zdecydowanie lepsza, ale i tak odbiegająca od ideału...

jak dla Mnie albo ktoś to przejmie albo korzystajmy z tych pociągów (pamiątkowo) sądze do pierwszej korekty...
valeo - 17-11-2008, 09:33
Temat postu:
Jedno co mnie denerwuje na linii Czechowice Dziedzice-Zebrzydowice to to, że PKP PR Katowice nie interesuje się poprawą aktualnej oferty przewozowej na tym odcinku. Przykładem może być brak dojazdu z jak i na 3 zm. (brak skomunikowania pociągu rel. Zwardoń-Katowice w Czechowicach Dziedzicach, przyj. 6:33) z pociągiem na Zebrzydowice (odjazd 6:21). PKP PR tłumaczy to tym, że ten pociąg (Czechowice Dziedzice-Zebrzydowice-Cieszyn) dowozi młodzież z Zebrzydowic do szkół w Cieszynie na godz. 8:00. Niezła powiedzmy "ściema" z tym dowozem do szkół. W większości młodzież wybiera Jastrzębie Zdrój a jak ma jechać do Cieszyna, to wybiera prywatnego przewoźnika, oczywiście busy, które jeżdżą co 1 godz. a nawet co 40 minut.
Andrzej - 14-04-2009, 14:38
Temat postu: Szynobusy nieopłacalne
Nie ma co liczyć, że po zlikwidowaniu przez PKP linii kolejowej Cieszyn - Bielsko-Biała, starostwo wykupi tory i we własnym zakresie uruchomi na nich przewozy pasażerskie.
"Gazeta Wyborcza" pisała, jak radni powiatowi zastanawiali się nad uruchomieniem na linii Cieszyn - Bielsko-Biała przewozów szynobusem. Starosta Czesław Gluza też się nad tym pomysłem zastanawiał. - Na początku lat 90. chcieliśmy z ówczesnym burmistrzem Ustronia Andrzejem Georgiem uruchomić drugą linię do Wisły. Mówili o nas: fantaści - wspomina Gluza. Potem pierwszy starosta cieszyński Andrzej Georg wspólnie z powiatami bielskim i żywieckim przystąpił do Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Samorządów na Rzecz Kolei Lokalnych. Starostowie chcieli stworzyć regionalne przewozy na bazie szynobusów, ale pomysł został tylko na papierze. - I chyba już nic z niego nie wyjdzie - ocenia dzisiaj Gluza.

Urzędnicy przeanalizowali wszystkie za i przeciw, i wyszło im, że interes się nie opłaci. - Na wynajęcie torów, które są w katastrofalnym stanie, nas nie stać. Sam szynobus kosztowałby 7 mln zł. W dodatku rozmowy z PKP są bardzo trudne - mówi starosta. - Pojawia się też pytanie, ile osób by z tej linii korzystało. Polacy zachłysnęli się transportem indywidualnym. W niektórych rodzinach są i dwa samochody... Ten interes się nie kalkuluje. To może zadanie dla samorządu województwa, który jednak ma swoje problemy na Górnym Śląsku - dodaje starosta.

źródło wnp.pl
Anonymous - 29-06-2009, 11:30
Temat postu:
Dzisiaj na stronie OKOKŚ pojawił się taki oto komentarz:

"Od 1 lipca 2009 r.zostaje zamkniety szlak kolejowy na odc. Zebrzydowice-Cieszyn, przyczyna jak zawsze mala rentownosc lini. na razie podobno tylko do 1 wrzesnia , potem maja powrocic poc. na ta linie , ale ja watpie w to. Z tego co sie dowiedzialem pkp tłłumaczy sie tym ze przegrała walke z busami na tym odcinku. Nie bede wymienial jaki to przewoznik sie wkradl na ta linie . To samo mozna bylo rowniez usłyszec od PKS Cieszyn. Jak mozna konkurowac na tym odcinku jak kursowalo zaledwie 2 pary pociagow , jak bus jest co godzine albo i czesciej".
jacwol - 29-06-2009, 13:57
Temat postu:
Zamknięty szlak czy zawieszone przewozy pasażerskie? Chyba to drugie bo w przeciwnym wypadku Cargo musiałoby zrezygnować z przewozów przez przejśćie Cieszyn Marklowice-Czeski Cieszyn.
Exsimus - 29-06-2009, 15:19
Temat postu:
Pociągi towarowe nadal będą jeździły w stronę Czeskiego Cieszyna przez Marklowice. Z resztą jest to dość często uczęszczana trasa przez pociągi towarowe. Z tego co pamiętam w Kaczycach potrafiły stać nawet dwa składy w dwóch kierunkach czekając na mijanki z osobówkami.

Co do zawieszeń połączeń do Cieszyna na czas wakacji niestety, ale uważam, że jest to słuszne, bo po obciąciu połączeń z 5 do 2 nikt poza uczniami pociągami tymi nie jeździł.

A teraz ciekawostka.
Jeszcze przed świętami tamtego roku robiłem badania ile ludzi jeździ pociągi Zebrzydowice - Cieszyn i oto wyniki

Z Zebrzydowic
po godzinie 5 - 23 osoby
po godzinie 6 - 32 osoby
po godzinie 7 -około 70 osób
po godzinie 13 - 17 osób
po godzinie 18 - 10 osób

Do Zebrzydowic
po godzinie 6 - 37 osób
po godzinie 12 - 22 osoby
po godzinie 14 -około 40 osób
po godzinie 15 - około 30 osób
po godzinie 18 - 17 osób
jacwol - 29-06-2009, 20:25
Temat postu:
No własnie! Gdyby puścić na te trasę szynobus, dołożyc trochę kursów to można by tę linię spokojnie uratować. Dla szynobusu PLK-a spokojnie podniosłaby szybkość o 20 km/h więc czas jazdy na odc.Zebrzydowice-Cieszyn byłby ok. 25min. A tak to po najnmiejszej linii oporu zlikwidować i święty spokój!!!
PiterTarnów - 29-06-2009, 20:53
Temat postu:
to jest SKANDAL zeby Cieszyn był takim kolejowym zadupiem i obrazem nędzy i rozpaczy..!!!!! z CZeskiego Cieszyna co chwilę pociąg w kazdą stronę a u nas degradacja totalna!! szlag mnie trafia jak mysle o Cieszynie i o tym że wracając np z Czech nie moge nawet brać pod uwagę wersji przez Cieszyn bo nie ma jak się tam dostać/wydostać w głąb Małopolski czy Śląska (o Polsce nie piszę bo to istna futurologia).
Ciekawe czemu na trasie Zebrzydowice-Trzebinia jezdzą pociągi jesli jest ona tez w podobnie fatalnym stanie? Dlaczego władze pr śląskiego nie myślą o obsłużeniu tych linii szynobusami w miarę normalnych godzinach?! Ponadto parę międzynarodowych które mogłyby jeździc przez Cieszyn ożywiłyby tą trasę, a takie dawno jeździły (np BATORY Katowice-Budapest czy OLZA Katowice-Zilina przez Cieszyn,Mosty u Jablunkova..) czy jakiś IR np w relacji Warszawa-Cieszyn jest rzeczą niewykonalną?
Zastanawia mnie że są pieniądze np.na wożący powietrze szynobus Kraków-Balice Lotnisko co pół godziny a nie ma na potrzebne linie..przecież to chore większość ludzi na lotnisko jedzie taryfą,autobusem bądz własnym samochodem , po co ten długi pusty szynobus co chwilę?! lepiej by go puścili do Tarnowa !!
pozdrawiam
zawias - 29-06-2009, 21:55
Temat postu:
Od 1 lipca 2009 r.zostaje zamkniety szlak kolejowy na odc. Zebrzydowice-Cieszyn, przyczyna jak zawsze mala rentownosc lini. na razie podobno tylko do 1 wrzesnia , potem maja powrocic poc. na ta linie ,[/quote]

Oho, PKP sobie przypomniało nagle o tej linii. "Po mistrzowsku zamykamy" mówią sobie. Chciałem w te wakacje w przyszłym tygodniu przejechać się tą linią, ale oczywiście nie da się, a w tym tygodniu nie mogę. Kolejny prezent ze strony PKP na wakacje.

Ta , pierwszego września to będą trakcję zwijać. Kto jeździ tymi dwoma kiblami jak z Czechowic-Dziedzic są dwa rano, a potem dwa po południu powrotne? Jak z Zebrzydowic ktoś pojedzie do Czechowic, to nie ma jak wrócić - ta sama sytuacja co na linii Wadowice-Kraków.

Tymi dwoma pociągami to PKP się ośmiesza. Powinno być tak - albo minimum 5 par pociągów albo zwijamy interes, ponieważ dwie pary zawsze będą nierentowne taka jest prawda. Jak jeszcze jedzie tak jak tu jeden pociąg za drugim to wogle nie ma co liczyć na tłumy pasażerów.

Porażka ze strony PKP. Wiecie co najwięcej przynosi PKP strat? Nie brak pasażerów, a 1, 2 pociągi na jednej linii które wożą powietrze.

Patrzcie się na to:
http://katalog.pf.pl/Zebrzydowice/szko%C5%82a-W12P0R10C-m09.html

Tu są wszystkie szkoły w Zebrzydowicach. Dokładnie 3 w jednej. Zebrzydowice nie są takie duże, więc pewnie nie mają dużo uczniów w szkole. Ciekawe jak Ci uczniowie mieliby nabijać frekwencję nie? Kolejny przykład antyekonomicznego spojrzenia PKP. Niestety, może kogoś obrażam, ale to jest nienormalne, żeby w XXI wieku podróżować busami po dziurawych drogach. Dobrze że jeszcze nie powiedzieli czegoś w stylu "szkody górnicze" albo "beznadziejny stan torów" bo bym już nie wiem co zrobił

A te towarowe to i tak pewnie pojeżdżą trochę i też je zlikwidują - skoro kopalnia w Czechowicach jest zalana, nie ma już wielkiego wydobycia węgla.

To już drugi raz po Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach jak PKP likwiduje mi pociągi przed samym nosem.

[ Dodano: 29-06-2009, 21:59 ]
Co do Balic to już była mowa - obniżyć trzeba ceny i zrobić stały przystanek w Łobzowie. Ja bym dodał uwalić Pociąg Papieski do końca i zrobić kible Kraków-Wadowice albo szynobus, przynajmniej na początek, żeby ludzie się przyzwyczaili i zrobiła się frekwencja.

To teraz wezmą się za Zebrzydowice-Czechowice-Dziedzice, a za dwa lata Czechowice-Trzebinia z moim Libiążem... Crying or Very sad Neutral obym się mylił, oby się wreszcie ktoś opamiętał i nauczył ekonomii.

[ Dodano: 29-06-2009, 22:04 ]
Ciekawe skąd OKOK ma takie informacje. A może jednak pociągi pojadą?
eurek - 30-06-2009, 00:40
Temat postu:
Cieszyn to agonia juz... nieslychane jak tam rozpierdzielaja ten rozklad... straszny zal i smutek... ja sobie wszystkie kierunki pozaliczalem w grudniu 08 po Swietach ale mimo wszystko... gdzie te czasy gdy na postojowych bylo tłoczno i staly bipy... a teraz? pewno 1 kibel...
zawias - 30-06-2009, 13:00
Temat postu:
Teraz to są tylko wspomnienia, busy i puste perony. Taka jest Polska w XXI wieku w Unii Europejskiej.

[ Dodano: 30-06-2009, 19:55 ]
W Hafasie nic nie piszą o likwidacji tych pociągów.
Anonymous - 01-07-2009, 09:03
Temat postu:
Piszcie w tej sprawie listy do PR Katowice i UMWŚ. Ci wszysyc urzędnicy bardzo tego nie lubią.

Skąd OKOK ma te informacje? Taka wiadomość pojawiła się na naszym forum dyskusyjnym.
Dave - 01-07-2009, 12:44
Temat postu:
PiterTarnów napisał/a:

...przecież to chore większość ludzi na lotnisko jedzie taryfą,autobusem bądz własnym samochodem , po co ten długi pusty szynobus co chwilę?!


Kolega wie, co mówi? Taryfą na lotnisko? Za minimum 50 zł albo więcej? To do Pyrzowic z Katowic czy innych miast GOP (ponad 30 km) też mam jechać taryfą za ponad 100 zł?! Neutral
Akurat to Balice Express nie ma się co dopieprzać! Wiadomo, że jeden kurs jedzie zapełniony w 70-80% a drugi może z 10%, ale przez to że jedzie regularnie co pół godziny, ludzie z lotniska na niego "cisną" pomimo, że 200 m muszą iść z tobołami albo podjeżdzać dojazdówką.
Autobusem na lotnisko? Przez korki w Krakowie z czasem przejazdu jakieś 45-50 minut lub więcej i z częstotliwością rzadszą niż raz na godzinę?!
zawias - 01-07-2009, 19:47
Temat postu:
1 lipca i dalej w rozkładzie w internecie nic nie piszą o zawieszeniu pociągów. Czy mógłby się ktoś wypowiedzieć, kto mieszka bliżej Cieszyna? Jeśli tak to czy ma coś więcej na ten temat? Jeśli pociąg się utrzyma, to go zaliczam w tym roku.
Yehonathan - 01-07-2009, 19:51
Temat postu:
CIESZYNKA do likwidacji od 1 wrzesnia!!! takie plotki krążą wśród pracowników kolei Czeskich, od grudnia ma wejsc Czeski przewoznik na polskie tory, ma zająć się połączeniami Ostravy z Bielskiem, Krakowem, Katowicami, przez Cieszyn, Zebrzydowice i Bohumin! przypominam to pogłoski...chociaż obsługując SILESIE Czesi w rozmowach często poruszają ten temat podczas zmainy obsługi!
PiterTarnów - 02-07-2009, 09:18
Temat postu:
do kolegi DAVE:
fakt przesadziłem z tą taksówką na lotnisko,masz racje.Ja nie neguję potrzeby funkcjonowania tego połączenia, tylko chodzi mi o to że jeździ tam nowy,długi szynobus który jest ZA DUŻY na tą trasę.Co pół godziny to stanowczo za często ponieważ jeździ on stale PUSTY ,parę osób z reguły nim jeździ. Więc pytam jaki sens ma puszczanie tego pociągu co pół godziny żeby woził powietrze? kto finansuje funkcjonowanie tego pociagu-widmo? do Zakopanego uwalili pociągi (np."Giewonta"), do Bielska Białej jeden, do Krynicy raptem 3 na dzień,linia Stróże-Jasło praktycznie martwa,do Tarnowa i Katowic nawwet RegioPlus "Moscicki"jedzie na kiblu jak zwykła osobówka,pociągi sie psują non-stop ale pieniązki są na szynobus do Balic co pół godziny!!!!! czy to nie jest chore?
nie mów że jest obłożenie 70% bo nie ma,pracuję w Krakowie codziennie jestem na PKP i widzę ile osób tym jeździ.moim zdaniem rzadziej i mniejszy szynobus powinientam jezdzic. a sama nazwa "Balice Ekspress" i przemianowanie tego pociągu w pospieszny to jest kpina, od kiedy szynobusy są pośpiechami?
reasumując: niech PKP nie włazi do tyłka paru obcokrajowcom jeżdżacym widmem do Balic,lepiej niech zadba o rodzimych pasażerów na obleganych liniach.
Anonymous - 02-07-2009, 12:13
Temat postu:
Yehonathan, a możesz powiedzieć coś więcej? Bo ja tam wcale bym się nie obraził na CD. Smile Tylko, żeby chcieli tam jeździć i przywrócić kolejową normalność.
Tylko powiem tak: to wszystko mało realne mi się wydaje.
Yehonathan - 02-07-2009, 12:28
Temat postu:
z tego co rozmawiałem z Czechami w Ostrawie, planuje się przejęcie upadłych tras dogranicznych - swoją drogą my nazywamy je przygranicznymi, otóż chcą zrobić pociagi w relacjach Ostrawa-Cieszyn-Skoczów-Bielsko-Wadowice-Kraków
Ostrawa-Bohumin-Racibórz-Rybnik-Katowice
Ostrawa-Rybnik-K.Koźle-Opole
Ostrawa-Zebrzydowice-Czechowice-Trzebinia-Kraków

tylko tyle wiem, mają to być pociągi coś jak nasze Regio+ ale o co dokładnie chodziło nie mam pojęcia, podobno PLK chce odstąpić te odcinki za sumy takie że szok...w Sobotę mam SILESIĘ to sie czegos pewnie dowiem...

swoją drogą to mogą być składy tak jak słowacki Góral i Skalnica, nie sądzicie? w których frekwencja sięga 80% a w Góralu często ponad 140%
PiterTarnów - 02-07-2009, 13:58
Temat postu:
niech Czesi wejdą i niech uruchomią coś takiego, bo obecnie Cieszyn, Chałupki, Zebrzydowice mają fatalne połączenia a właściwie prawie wcale ich nie mają..stacje na wymarciu
Yehonathan - 02-07-2009, 14:01
Temat postu:
jestem absolutnie ZA, jak wejdą na nasze tory słowacy, czesi, niemcy i inni przewoźnicy to moze PKP dla konkurencji bedzie uruchamiac swoje pociagi!
Dave - 02-07-2009, 20:02
Temat postu:
@ PiterTarnów!
Nie masz racji z tym ograniczaniem pociągów na lotnisko. Gdyby te pociągi jeździły co godzinę albo i rzadziej, to pewnie by jeszcze straciły pasażerów. A połączenie centrum miasta z lotniskami na przedmieściach to priorytet i standard w wielu krajach. Kiedyś w Katowicach na dworcu PKP pewien cudzoziemiec pytał mnie, skąd odjeżdżają pociągi na lotnisku. Jakże głupio mi było mówić, że nie ma takowych a na lotnisko to albo taxi, która jest droga albo autobus, który jeździ raz na godzinę (!) a w porze, o której chciał jechać (po 19-ej) co półtorej-dwie. Nie wstyd? Bo moim zdaniem tak.
A gdzie jest napisane, że pospiechem nie może być szynobus? W Czechach jeździ wiele takich rychlików i jest OK Smile Gdyby tam była osobowa taryfa, to dopiero by się nie opłacało takie połączenie! Przecież mieszkańcy Balic tym nie jeżdżą, tylko na ogół sami podróżnicy i ew pracownicy lotniska.

A co do tematu i Czechów i Słowaków na terenie przygranicznym - po prostu nie wierzę w to i wątpie, by to miało miejsce i w takim kształcie, o jakim tu mowa Razz
PiterTarnów - 03-07-2009, 08:36
Temat postu:
w kwestii osobówki na lotnisko do Balic - tak,niech jeżdżą ale nie kosztem innych regionalnych połączeń. pieniądze na Balice są a pozostałe linie w Małopolsce się obcina.Do Wieliczki jeżdżą rzadzej (co godzinę) a ile tam mieszka osób? chyba coś tu nie gra prawda???
Temu obcokrajowcowi który pytał o nieistniejący pociąg z Katowic na lotnisko,odpowiedziałbym że z Rzymu na lotnisko Ciampino też nie ma i trzeba się tłuc autobusem (jakoś to przeżyłem w ub.roku i żyję.)
Możesz mi podać przykład tego Rychlika w Czechach który kursuje w postaci szynobusu???? wydaje mi się że coś takiego nie ma miejsca no chyba że jakieś niemieckie siemensy desiro pod Bawarią lub Saksonią, bo będąc w Czechach z reguły 2x do roku nie zdarzyło mi sie spotkać pospiecha innego niż w postaci lokomotywa+wagony...
Woojtek - 03-07-2009, 09:26
Temat postu:
Witam
Do tych wszystkich, co by chcieli żeby Czesi i Słowacy weszli na polski rynek przewozów pasażerskich - czy któryś z urzędów marszałkowskich pytał Słowaków, Czechów, Niemców czy by chcieli jeździć po naszych szlakach (może byli by tańsi niż PKP PR) – a no nie bo Małopolski i Śląski Urząd Marszałkowski dopłaca do przewozów i nic go więcej nie interesuje.
Exsimus - 03-07-2009, 10:17
Temat postu:
To kolega Piotrek jest niedoinformowany. W Czechach na porządku dziennym są pośpiechy zestawione z motoraczka, ale tego dłuższego i dwóch wagonów doczepnych. W nowszych modelach motoraczków zdarza się, że występuje klasa 1 nawet. Jeżeli kolega chce się przekonać udowadniam:

http://www.zelpage.cz/razeni/09/vlaky/cd-984
Yehonathan - 03-07-2009, 11:11
Temat postu:
Exsimus

zgodzę się z Tobą całkowice, na Słowacji też jeżdżą takie składy!!
PiterTarnów - 03-07-2009, 12:17
Temat postu:
no rzeczywiście macie rację, fakt widziałem takie składy tyle że nie zwróciłem uwagi na to że to jest R a nie Os, tyle że na tym obrazku widać 3 członowy pociąg więc jak to się ma do "Pesowskiego" szynobusu rodzimej naszej produkcji,który jest 3 razy krótszy, moim zdaniem nietrafne to wasze porównanie.
Poza tym w Polsce zawsze szynobusy używane były jako pociągi osobowe więc w dalszym ciągu uważam tą relację Balice-Kraków jako P za przerost formy nad treścią. Sorry ale 9 km trasa nie powinna figurować na czerwono jako pośpiech. w końcu o ile pamiętam była kiedyś definicja że "pociąg pospieszny międyregionalny to taki który pokonuje ileś województw...itp i takie tam, prawda?

[ Dodano: 3 Lipiec 2009, 12:20 ]
a zresztą,jak szaleć to szaleć może doczepmy do tego szynobusu sypialny,wars i pocztowy na te Balice, przecież podróżujące powietrze ma prawo zasnąć i zgłodnieć Happy
Yehonathan - 03-07-2009, 16:14
Temat postu:
chciałem zauważyć że na Balice kursuje pociąg Balice Express (nawet na bilecie masz nadruk) i jest uruchamiany przez PKP PR, pozatym szynobusy są uruchamiane również jako RegioPlus, bardzo często widziałem takowe skład jako "Jutrzenka", "Łuczniczka", "Flisak", "Torunianin" w relacji Toruń Główny - Bydgoszcz; i jako składy Wrocław Główny - Dresden; chcaiłem równieża przytoczyć tekst gazety (nie pamiętam jakiej) że Balice mają jedno z lepszych połączeń z Centrum Miasta w EUROPIE!!! - więc nie wiem coś się tak tych Balic uczepił, gdyby jeździły rzadziej to by je udupili! im rzadziej tym spada frekwencja, spójrz na trasę Bytom-Gliwice, albo UPADŁĄ już Bielsko Biała - Cieszyn / Zebrzydowice!! to jest doskonały przykład co się dzieje z trasami na których obcinają pociągi!!!
Radek - 03-07-2009, 22:45
Temat postu:
Do Balic powinien jeździć osobowy, żeby można było dojechać na bilecie strefowym. Wtedy większa frekwencja by była. A tak szynobus pustawy jedzie. Aż mi szkoda tych ludzi, którzy codziennie dojeżdżają z Łobzowa na Balice - ile oni muszą bulić za miesięczny? Trasę do Balic powinni zelektryfikować i puścić "krótki" elektryczny szynobus jak do Wieliczki.
PiterTarnów - 05-07-2009, 13:49
Temat postu:
co do elektryfikacji się nie zgadzam, to pieniadze wyrzucone w błoto, jest wiele poważniejszych i ważniejszych w Polsce linii do elektryfikowania.Ta trasa może z powodzeniem zostać spalinowa. Elektryfikować powinno się takie trasy jak Kędzierzyn-Nysa-Kamieniec Z, Korsze-Ełk, Legnica-Cottbus, czy Bydgoszcz-Kościerzyna-Gdynia.
i wiele wiele innych..
filolog - 05-07-2009, 21:01
Temat postu:
Radek napisał/a:
Trasę do Balic powinni zelektryfikować i puścić "krótki" elektryczny szynobus jak do Wieliczki.


A dlaczego nie w półgodzinnym takcie Balice-Główny-Płaszów-Wieliczka?

Zrobić promocję Kraków-Wieliczka, albo po 1 zł po Krakowie i frekwencja jest.

Tylko że to chyba nie w MZPR Smile
zawias - 06-07-2009, 17:51
Temat postu:
Co tam słychać w Cieszynie? Bo temat już ostatnio jakoś zszedł na niewłaściwe tory.

Według Hafasu ciapongi wciąż jeżdżą.
Anonymous - 06-07-2009, 18:13
Temat postu:
Słuchy o tym, że "Cieszynka" ma zniknąć i do mnie dotarły. Czyli coś jest na rzeczy.
Exsimus - 22-07-2009, 21:29
Temat postu:
Ja słyszałem, że Cieszynka idzie do piachu, ale w zamian za nią ma być pociąg Kraków - Ostrawa.

Co do Cieszynki mogę udowodnić zdjęciami, że na dworcu w Cieszynie rano wysiada z niej od 30 do 60 osób a po południu wraca od 20 - 30, a więc ludzie wiedzą, że jest taki pociąg
zawias - 23-07-2009, 23:30
Temat postu:
Byłem wczoraj z rowerem w Cieszynie i jechałem kiblem Czechowice-Dziedzice - Cieszyn EN57 1005 jednostka plastikowa, ludzi ok. 20 najwięcej było ich w Cieszynie, do Zebrzydowic jechali ze mną pijaczkowie w przedziale, ale potem wysiedli w Zebrzydowicach. Także to jest prawda co mówi kolega wyżej, że do Cieszyna ludzie jeżdżą. Cieszyn co ciekawe dalej ma czynną otwartą kasę biletową czynną prawie cały dzień.

Aha - widziałem jeszcze(bo byłem już na miejscu ok. godziny 7:30) dwa kible plastikowe, a oprócz tego stacja raczej pusta.

A tak ode mnie to prędkość do Cieszyna wcale nie jest taka strasznie zła. Są szlaki, gdzie pociągi jeszcze bardziej się wloką, więc argument o niskiej prędkości szlakowej jest totalnym bublem, kpiną i typowym kłamstwem.

Dziwne jest jeszcze to, że patrzyłem do Hafasu i od Czechowic są 3 pociągi bezpośrednie do Cieszyna, a z powrotem tylko 1 i 1 do Zebrzydowic - kompletnie bez sensu Mad
Exsimus - 24-07-2009, 09:46
Temat postu:
Drogi kolego pociąg z Cieszyna do Czechowic jest po 14, a następny po 15, ale z przesiadką w Zebrzydowicach, można jechać jeszcze po 16 "Cieszynką" z przesidaką.

Co do frekwencji teraz 20 osób na Zebrzydowice to standard jak jest rok szkolny wzrasta ona dwukrotnie.
Anonymous - 24-07-2009, 12:51
Temat postu:
Generalnie -moim zdaniem- jest plan kompletnego uwalenia kolei na Śląsku Cieszyńskim! Nie żartuję. Wiem to i owo, nie wszystko mogę powiedzieć publicznie na forum (tak, tak: nie chcę szlajać się po sądach z busiarsko-betonową mafią). Kto umie czytać między wierszami wie, o co mi chodzi.

Ale my (OKOKŚ) nie odpuścimy. Radzę politykom z UMWŚ i "fachowcom" z Dworcowej 8 przygotować się na serię bardzo niewygodnych pism i pytań. I na małą "kampanię" w mediach wszelakiego typu.
Exsimus - 24-07-2009, 14:25
Temat postu:
Zapytajcie o kolej burmistrza Cieszyna http://um.cieszyn.pl/pytania/
ja pytałem trzy razy i odpowiedzi do dziś nie dostałem żadnej.
Burmistrz twierdzi, że nie w jego gestii jest komunikacja kolejowa w Cieszynie.
Z resztą looby busiarskie doprowadziło do tego, że nawet PKS Cieszyn nie jeździ już do Zebrzydowic mało tego PKS zapowiada kolejne cięcia w kursach lokalnych do między innymi do Chybia
tombou - 25-07-2009, 12:27
Temat postu:
najwiekszą przewagą kolei jest jeszcze mozliwosc zabrania roweru,powinno sie ustawowo nakazać przewoznikom /autobusowym i busiarskim!/mozliwosc zabrania ze sobą roweru,zaraz musiałyby pojawic sie wieksze pojazdy,ceny poszłyby do góry i moze zrównałyby sie z kolejowymi,zawsze to by było juz coś na korzysc kolei
zawias - 25-07-2009, 16:29
Temat postu:
Popieram przedmówcę! Na pewno rowerzyści mieliby lepiej. Ale oprócz tego trzeba by umożliwić rowerzystom przewożenie rowerów w innych przedziałach, niż tych na końcu składu(pociągi osobowe) a w pociągach innej kategorii nie dopuszczać do sytuacji, by nie było przynajmniej 1 przedziału dla rowerów. Bo czasami jest tak głośno i podróż z menelami i żulami nie należy do najprzyjemniejszych. Wiadomo można by odstąpić od tego w zimie - bo wtedy raczej to jeżdżą dziadki na tych swoich składakach na zakupy tylko.

A tak w ogóle to kiedyś udało mi się przewieść rower w MPK Kraków - miejskim autobusem i to nie tym z bagażnikiem.(w Krakowie jest takie rozwiązanie, że na niektórych liniach aglomeracyjnych i miejskich jest bagażnik, można wsadzić rower i trzeba skasować dodatkowy bilet. Warunkiem jest podróż od początkowego do końcowego przystanku.)W Regulaminie jest tam napisane, że można przewieść rower, pod warunkiem że nie stwarza to zagrożenia ani niewygody(czy coś w tym stylu) dla innych pasażerów. Oczywiście tak jest chyba tylko w Krakowie - bo oprócz niego nie znam innego związku komunikacji autobusowej miejskiej, który by to umożliwiał. Z tego co wiem, to większość autobusów zabrania przewozów rowerów.

Trzeba też zlikwidować takie kuriozum jak zakaz przewożenia rowerów w "Balice Ekspress" i w "Pociągu Papieskim" ponieważ bardzo to utrudnia życie rowerzystom.
Exsimus - 27-07-2009, 11:11
Temat postu:
Prawda niestety jest taka, że gdyby nie remont wiaduktu w Bielsku Białej to frekwencja w pociągach Bielsko - Cieszyn - Bielsko by się utrzymała, a to dlatego, że jeszcze przed jego remontem przy prędkości takiej jaka była najmniej osób w pociągu jakie widziałem na całym przebiegu to około 15.
Mało trudno to ocenić... Biorąc pod uwagę fakt, że jeździło 16 pociągów w obu kierunkach to pomnóżmy minimum 16x10 pasażerów to jest 160 x 364 = 58 240 pasażerów rocznie. I czy to jest mało...
siwiutki91 - 27-07-2009, 11:18
Temat postu:
Zawias w Białymstoku też można przewieść rower;) w każdym przegubowcu i w niektórych zwykłych autobusach. Wystarczy że skasuje bilet normalny na rower. Ale gdyby pojawiła sie osoba nie pełnosprawna musisz jej ustąpić miejsca. Wiec nie tylko w Krakowie jest to możliwe;)
Anonymous - 27-07-2009, 11:31
Temat postu:
Czeskie pociągi?

Od kilku tygodni krąży zaskakująca wieść, że Koleje Czeskie (České Dráhy) przymierzają się do uruchomienia kilku pociągów z Ostrawy do Krakowa przez Cieszyn, Skoczów, Bielsko-Białą, Kęty i Wadowice.

Od kilku lat trwa dobijanie kolejowych połączeń na Śląsku Cieszyńskim. Od stycznia nie ma już pociągów osobowych z Bielska do Cieszyna. Z kolei z Zebrzydowic do Cieszyna jeździ ich coraz mniej. Nie lepiej jest na trasie Skoczów - Wisła. Jako tako trzyma się jeszcze linia Zebrzydowice - Czechowice-Dziedzice. PKP tłumaczy likwidowanie kolejnych kursów małą liczbą pasażerów i tym, że nie może już więcej dopłacać do nierentownych przewozów. Tymczasem do kilku tygodni krążą plotki, że Czeskie Koleje interesują się trasą Czeski Cieszyn – Goleszów – Skoczów- Bielsko-Biała. – Z tego co mówią nam czescy kolejarze wynika, że możliwe jest uruchomienie kilku połączeń z Ostrawy do Krakowa przez Cieszyn, Bielsko-Białą, Kęty i Wadowice, ale nie wcześniej, niż na początku 2010 roku. Wtedy właśnie wchodzi w życie nowa dyrektywa unijna, która dopuszcza na polskie tory zagranicznych przewoźników. Ale jak znam życie, to pewnie Czesi będą musieli przez kilka miesięcy zmagać się z polską biurokracją. Mam na myśli uzyskanie certyfikatów dopuszczających czeskie lokomotywy i wagony do jazdy po polskich torach czy uzgodnienia rozkładowe – mówi jeden z podbeskidzkich kolejarzy.

Czy to możliwe, aby Polakom nie opłacało się uruchamiać pociągów z Cieszyna do Bielska, a opłacało się to Czechom, w dodatku z Ostrawy do Krakowa?

Petr Štáhlavský z biura prasowego Czeskich Kolei w Pradze poinformował „Kronikę”, że na razie od grudnia, czyli w nowym rozkładzie jazdy, planowany jest pociąg z czeskiego Bohumina do Krakowa, ale przez Zebrzydowice, Czechowice-Dziedzice i Oświęcim. – Z Bohumina odjeżdżałby o 6.33, by przyjechać do Krakowa o 9.59. Po południu wracałby z Krakowa do Bohumina. Rozkład jazdy jest dopiero przygotowywany i nie wykluczamy zmian, ale na razie zbyt wcześnie, aby o tym mówić – podkreśla dość tajemniczo Petr Štáhlavský.

A zatem? Na razie jest wiele niewiadomych. Jedna, która wydaje się jak najbardziej prawdopodobna to likwidacja w nowym rozkładzie jazdy, czyli od 13 grudnia przyśpieszonego pociągu „Cieszynka” z Katowic do Czeskiego Cieszyna przez Skoczów, Goleszów i Cieszyn oraz osobówki Cieszyn - Czeski Cieszyn.

Źródło: Kronika Beskidzka

Dodam od siebie, że w projekcie rozkładu jazdy (2009/2010) PKP PR dla woj. śląskiego (dzisiaj otrzymałem ów projekt od UMWŚ, znajdzie się on niebawem na nowej stronie OKOKŚ: od razu mówię, że nie ma praktycznie żadnych zmian w stosunku do tego pasztetu, jaki mamy teraz) faktycznie nie ma "Cieszynki" i osobówek do Czeskiego Cieszyna. W C Cieszyn pozostanie odcięty od kolei! Jedyne 2 pary do Zebrzydowic kursują tylko w D!
Noema - 27-07-2009, 12:03
Temat postu:
Krzysztof21, to co PKP PR wyprawia na Śląsku przechodzi ludzkie pojęcie!

Kilka lat temu podobnie działo się u nas na Dolnym Śląsku. Dlatego teraz nasz OKOK tak zażarcie broni Kolei Dolnośląskich przed łapami zamachowców z UMWD, których beton PKP przeciągnął na swoją stronę.
Anonymous - 27-07-2009, 22:57
Temat postu:
Noema, woj. małopolskie i śląskie to dwa najgorsze województwa pod względem przewozów regionalnych! Stopień pierdzącej w krzesła biurwy i nic nie robiących związkowców jest ogromny!

Poza tym województwo śląskie pełni rolę ochronki socjalnej dla innych województw. Dlatego w woj. pomorskim PKP PR zaproponowały tak niskie stawki! Przecież moje województwo jest tak szczodre, że chętnie wspomoże inne!

I jeszcze jedno. Pamiętacie gościnny występ pewnego związkowca na tym forum po mojej wyprawie do Skoczowa? To ujadanie, pisanie paszkwili na OKOKŚ (o śmieszne i żałosne oświadczenie Związku Zawodowego Kolejarzy Śląskich mi chodzi w tym momencie), ośmieszanie mnie i moich kolegów z Komitetu? I gdzie są teraz Ci dzielni i odważni związkowcy? No gdzie do jasnej? Przecież wiedzą co się szykuje. Jakoś żaden nie wyciągnie bębenka z szafy i nie bije na alarm. Widać, jak im zależy na kolei i na pasażerach!

[ Dodano: 28-07-2009, 11:18 ]
Tu jest odnośnik do strony z linkiem do nowego rozkładu dla woj. śląskiego: http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=75878#75878
Exsimus - 14-08-2009, 22:10
Temat postu: Cieszynką jeździ mało ludzi? Wolne żarty!
Przedstawiam pierwszą część zdjęć, które mają bronić "Cieszynkę" przed likwidacją. Są to zdjęcia z dzisiaj.
Będę dorzucał kolejne zdjęcia żeby unaocznić, że pociągiem ludzie jeżdżą:

Proszę bardzo.

14.08.2009 wyjazd z Cieszyna do Katowic do pociągu wsiadło około 30 osób

[ Dodano: 14-08-2009, 22:11 ]
I kolejne zdjęcie
Dave - 18-08-2009, 13:07
Temat postu:
Na tym zdjęciu naliczyłem z 15 osób, w porywach za innymi ludźmi - może góra 20.
Jaka to stacja ze zdjęcia? Badałeś frekwencją w piątek - 14 sierpnia w dzień, gdy zaczyna się weekend, jest przełom miesiąca i zmiana turnusów, 2 dni świąteczne pod rząd ("długi-krótki" weekend), pociąg - jakby nie patrzeć - w okolice gór?

A jak w środku tygodnia z tym pociągiem jest?
Iktorn - 18-08-2009, 23:08
Temat postu:
Cieszynka pewnie i tak zostanie udupiona. Stan torów od Skoczowa do Cieszyna pozostawia wiele do życzenia. Poza tym busy kursujące spod dworca w Katowicach jadą 80 minut i kosztują 10 zł za bilet normalny.

Wg. mnie jedynym rozwiązaniem było by skrócenie czasu przejazdu, aby pociąg ten mógł konkurować z busami.

W soboty frekwencja tak ze 30-50 osób, jednak znaczna część pasażerów to kolejarze z sieciowymi, a ich podczas ankiet nikt nie zapisuje na listach i tak nagle pociąg zamiast 50 osób ma np. 35
Exsimus - 19-08-2009, 13:21
Temat postu:
To 35 osób to waszym zdaniem mało. Na zdjęciu jest tyle osób ile jest, bo część mi uciekła i wsiadła do składu. jak wrócę do Cieszyna zrobię kolejne zdjęcia.
Iktorn - 19-08-2009, 17:59
Temat postu:
Jak się chce uwalić pociąg to i 100 będzie mało. Jak ktoś jest betonem to każdy pociąg zrobi niedochodowym.
Anonymous - 10-09-2009, 22:22
Temat postu:
No to w kwestii "Cieszynki" coś dodam. Obiecałem UMWŚ, że zrobię szum w prasie i słowa dotrzymuję.

Dworzec umiera. W weekendy do Cieszyna pociąg nie dojedzie!

Od 13 grudnia tego roku Cieszyn będzie w weekendy pozbawiony połączeń kolejowych. Kolej planuje likwidację pociągu „Cieszynka”, który kursuje na trasie Katowice – Czeski Cieszyn. Władze Cieszyna oraz radni napisali w tej sprawie pisma do kolei…

Dworzec w kolejowy w Cieszynie (nie wiadomo, czy nie jest to zbyt wielkie słowo) straszy swoim wyglądem i świeci pustkami. Po likwidacji regularnych połączeń do Bielska-Białej zanosi się na pogrzebanie bezpośredniego połączenia z kolejnym większym miastem, tym razem z Katowicami.

— Pociąg wyjeżdża z Katowic przed godz. 7.00, w Cieszynie jest o 9.00, do Czeskiego Cieszyna dociera o 9.08. W drogę powrotną rusza o 16.10, do Katowic dociera o godz. 18.30. Jeżeli kolej przełoży na czyny swoje plany, do Cieszyna w soboty, niedziele i święta nie będzie dojeżdżał ani jeden pociąg. Aż trudno w to uwierzyć — alarmuje Krzysztof Kuś z Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei Województwa Śląskiego.

Z każdym rokiem Cieszyn traci kolejne połączenia. Rozkład jazdy kurczy się niemiłosiernie. Dziś pierwszy pociąg odjeżdża dopiero o 9.03, następne o 14.24 oraz 15.18 (do Zebrzydowic). O powrocie do regularnych kursów na trasie do Bielska-Białej nie może być mowy, a pod nóż pójdą kolejne połączenia. Kolej, jak zawsze tłumaczy się niską rentownością kursów.

— Z naszych obserwacji wynika jednak coś innego. „Cieszynka” ma grono stałych zwolenników. Cieszyn coraz bardziej oddala się od Czeskiego Cieszyna, mniejszego o 10 tys. osób, gdzie na dobę zatrzymuje się kilkadziesiąt pociągów — zauważa Krzysztof Kuś.

Inna sprawa, że Czeski Cieszyn jest położony na trasie Kolei Koszycko-Bogumińskiej, i choćby z racji tego jest skazany na dużą liczbę pociągów.

O planach spółki Przewozy Regionalne wiedzą samorządowcy. — Bardzo źle się stanie, jak zostaniemy w weekendy bez kolei. Zarówno ja, jak i radni, wysłaliśmy w tej sprawie pismo do kolei. Na razie nie ma odpowiedzi — mówi Bogdan Ficek, burmistrz Cieszyna.

Kasowanie kolejnych połączeń powinno przełożyć się na frekwencję w autobusach i busach. Jak powiedział nam jednak Karol Górniak, prezes DAS II, przewoźnika kursującego m.in. na trasie Bielsko-Biała – Cieszyn, firm przewozowych na Śląsku Cieszyńskim jest tak dużo, że trudno mówić o dużo większych zyskach. — I tak nieduże pieniądze rozkładają się na wiele firm — przyznaje.

Obywatelski Komitet Obrony Kolei Województwa Śląskiego zorganizował ostatnio na dworcu w Rybniku pogrzeb pociągu „Szyndzielnia” relacji Bielsko-Biała – Wrocław. Czy teraz możemy spodziewać się podobnej akcji? — Być może coś wymyślimy — dodaje Kuś.

Źródło: gazetacodzienna.pl.
Exsimus - 11-09-2009, 09:31
Temat postu:
Od 1.X PKS Bielsko Biała wzmacnia rozkład jazdy do Bielska o sześć dodatkowych kursów. Autobusy kursują od poniedziałku do soboty.

Co do "Cieszynki" mam nadzieję, że pozostanie. Mam nadzieję.
Anonymous - 11-09-2009, 09:46
Temat postu:
To teraz proszę spojrzeć sobie tutaj: http://www.pks.bielsko.pl/bip.php

Możemy wyczytać tam, że członkiem Rady Nadzorczej PKS Bielsko-Biała jest m.in. Matylda Radomska.
Exsimus - 11-09-2009, 09:51
Temat postu:
Kolego Krzysztofie, a może poinformujemy TVP o likwidacji Cieszynki zmówimy się z wieńcami i zrobimy pogrzeb jak w Słupsku. Mam tu w Cieszynie paru zapaleńców, którzy wybiorą się ze mną na dworzec:)
Anonymous - 11-09-2009, 09:55
Temat postu:
Exsimus, ale wczytałeś się dokładnie, kto siedzi w radzie nadzorczej PKS Bielsko-Biała?

Owszem, można takowy pogrzeb w grudniu urządzić. Ja media poinformuję i odpowiednio to nagłośnię. W tym jestem dobry. Smile Ale całą akcję musiałbyś zorganizować na miejscu razem ze swoimi kolegami. Zresztą ja też mam dwóch kolegów z tamtych okolic. Tak więc jest to realne i warte obgadania. Jak coś to pisz na maila do mnie.
Andrzej - 11-09-2009, 10:35
Temat postu:
Połączyłem dwa tematy o pociągach w Cieszynie , bo robił się bałagan.
Anonymous - 13-09-2009, 23:24
Temat postu:
Ciekawe wątki pojawiają się na stronie OKOKŚ. Szczególnie jeden komentarz jest godny zacytowania:

Co do Cieszyn - Zebrzydowice. Wójt Zebrzydowic miał powiedzieć swego czasu, ze "stawia na busy". Dzięki temu po 10 stycznia zamiast pojechać wygodnie pociągiem za 3 złote z Zebrzydowic do Cieszyna, ta sama trasę można pokonać w zatłoczonym busie za...7PLN. (źródło)

Fajnie, prawda?
Noema - 13-09-2009, 23:28
Temat postu:
Wójt Zebrzydowic może sobie stawiać nawet na wozy drabiniaste. Oferta kolei regionalnej nie zależy od widzimisię jakiegoś wójta tylko od urzędu marszałkowskiego.

Burmistrz Zgorzelca stawia na kolej, ale cóż z tego skoro UMWD ma Zgorzelec w dupie!
Anonymous - 13-09-2009, 23:34
Temat postu:
Oczywiście, że tak, to UMWŚ zamawia i płaci za pociągi. Pełna zgoda. Myślę, że osobie, która to pisała chodziło o to, że istnieje pewna siatka powiązań. Busiarze, te lokalne władze... i wreszcie na końcu urząd marszałkowski. Pewnie też osobie piszącej ten komentarz chodziło o następującą kwestię: lokalne władze Cieszyna i Zebrzydowic nie robią absolutnie nic w celu ratowania kolejowych połączeń! Nie walczą o pociągi, nie lobbują za rozwojem kolei. Biernie przyglądają się, jak UMWŚ likwiduje kolejne połączenia! No ale z drugiej strony jest tak jak piszesz: nawet, jak lokalna władza stawia na kolej... to UM ma to głęboko w poważaniu.

Także w tym kontekście zacytuję wypowiedź dyr. Stumpfa dla TVS, która dała mi trochę do myślenia...

- Kolej ma to do siebie, że jest wielkopojemna, czyli powinna wozić duże ilości pasażerów. Małe ilości pasażerów powinny wozić inne środki transportu, które są do małej ilości - tłumaczy Jacek Stumpf, dyr. wydziału transportu urzędu marszałkowskiego. (więcej tutaj)
Noema - 13-09-2009, 23:39
Temat postu:
Krzysztof21, właściciele firm busiarskich i lokalni samorządowi aparatczycy to zazwyczaj jedna towarzysko-rodzinna sitwa. Jak się dowiedziałam, że UMWD dotuje firmę busiarską ze Zgorzelca kosztem likwidacji pociągów to mało mnie szlag nie trafił.
Exsimus - 14-09-2009, 09:35
Temat postu:
W takim razie niech grupa ze Zgorzelca pomoże nam w uratowaniu pociągów do/z Cieszyna. Radzicie sobie całkiem dobrze, a więc sprzedajcie nam złoty środek.
zawias - 16-09-2009, 15:57
Temat postu:
Krzysztof21 napisał/a:
za 3 złote z Zebrzydowic do Cieszyna, ta sama trasę można pokonać w zatłoczonym busie za...7PLN.[/i] (źródło)

Fajnie, prawda?


No pewnie że fajnie. To jest przykład polityki taniego państwa. I totalnego betonizmu.
Anonymous - 10-10-2009, 09:44
Temat postu:
Exsimus, jak sami nie uratujecie sobie pociągów, to nikt Wam ich nie uratuję! Załóżcie jakiś Komitet i walczcie, by Cieszyn nie stał się kolejową pustynią. Piszcie pisma, maile do władz i samorządowców, informujcie o wszystkim media etc.
Exsimus - 26-10-2009, 23:52
Temat postu:
Widziałem dziś nowy rozkład dla Cieszyna w kasie w Cieszynie, która od jutra będzie zamknięta, ale i tak byłem w szoku.

6 słownie SZEŚĆ pociągów ZEBRZYDOWICE - CIESZYN
6 słownie SZEŚĆ pociągów CIESZYN - ZEBRZYDOWICE

Jeden ze składów to CIESZYNKA w relacji Katowice - Czechowice - Zebrzydowice - Cieszyn i powrót tę samą trasą. Panie kasjerki mówiły także, że od 1.03 ruch do Bielska chcą przejąć Czesi pociągami w ilości 8 par.
Paradoks - 27-10-2009, 08:26
Temat postu:
Wow Oby ta informacja z wjazdem Czechów miała jakiekolwiek potwierdzenie, byłaby to pierwsza od dłuższego czasu optymistyczna wiadomość dotycząca komunikacji kolejowej w tym regionie!
katowicer - 28-10-2009, 10:22
Temat postu:
Exsimus napisał/a:
Widziałem dziś nowy rozkład dla Cieszyna w kasie w Cieszynie, która od jutra będzie zamknięta, ale i tak byłem w szoku.

6 słownie SZEŚĆ pociągów ZEBRZYDOWICE - CIESZYN
6 słownie SZEŚĆ pociągów CIESZYN - ZEBRZYDOWICE

Jeden ze składów to CIESZYNKA w relacji Katowice - Czechowice - Zebrzydowice - Cieszyn i powrót tę samą trasą. Panie kasjerki mówiły także, że od 1.03 ruch do Bielska chcą przejąć Czesi pociągami w ilości 8 par.


Potwierdzam, również widziałem takie cosik Wink
Jedna zmiana- ma być 10 par do Bielska.
valeo - 28-10-2009, 18:50
Temat postu:
Mam pytanie jak bedzie wygladał rj dla stacji Chybie bo zroku na rok niestety ubywa połaczen
chybieic - 28-10-2009, 20:19
Temat postu:
Witam.
Tego niestety jeszcze dokładnie nie wiadomo ponieważ nie zanamy jeszcze szczegółowego zarysu RJP.
Pozdrawiam.
Exsimus - 29-10-2009, 01:16
Temat postu:
Na pewno dojdzie osobówka po 21 Czechowice - Zebrzydowice i Zebrzydowice - Czechowice około 19 Very Happy

[ Dodano: 29-10-2009, 01:17 ]
A no i "Cieszynka" Katowice - Czechowice - Chybie - Zebrzydowice - Cieszyn i na zad...
Paradoks - 23-09-2011, 22:17
Temat postu:
Oto informacja na którą natrafiłem:

Jak dowiedział się portal Beskidzkie Pociągi, od grudnia bieżącego roku przybędzie połączeń z Czech do Cieszyna. Połączenia będzie obsługiwała nowa spółka REgioJet.

Źródło: http://beskidzkiepociagi.bloog.pl/?ticaid=5d13d

Oby to miało pokrycie w faktach!
pilot1123 - 23-09-2011, 23:00
Temat postu:
maja przekraczać granice?
sabatnik - 25-09-2011, 09:46
Temat postu:
Super sprawa tylko dojazd do Cieszyna jest problemem. W tym roku nawet PKS Katowice i PKS Cieszyn wycofali się z połączeń Katowice-Cieszyn, a pociągów nadal mało. Ciekaw jestem, co przyniesie nowy rozkład.
Anonymous - 26-09-2011, 11:02
Temat postu:
Nowy rozkład? Jak tak dalej pójdzie to chyba więcej busów.
sabatnik - 27-09-2011, 13:06
Temat postu:
Wczorajszym Regio z Czechowic (p. 7:24) przyjechało więcej osób niż się spodziewałem, głównie uczniowie ale turystów też nie brakowało. Wracałem "Kamratem" i skład podróżnych podobny, ilościowo też lepiej niż sądziłem. Aż się prosi o coś późniejszego, skomunikowanego najlepiej z czymś na Kraków. Jak widać, ludzie mimo wszystko chcą korzystać z kolei.
Anonymous - 30-09-2011, 21:20
Temat postu:
Paradoks napisał/a:
Oto informacja na którą natrafiłem:

Jak dowiedział się portal Beskidzkie Pociągi, od grudnia bieżącego roku przybędzie połączeń z Czech do Cieszyna. Połączenia będzie obsługiwała nowa spółka REgioJet.

Źródło: http://beskidzkiepociagi.bloog.pl/?ticaid=5d13d

Oby to miało pokrycie w faktach!


Informacja na "Beskidzkich Pociągach" brzmi dość rewizjonistycznie... Nie chce mi się wierzyć by pociągi przekroczyły Olzę. Strone RegioJet póki co o takich rewolucjach milczy
Paradoks - 19-10-2011, 15:06
Temat postu:
W okolicach miejscowości Chybie (Śląsk) wykoleił się pociąg relacji Wiedeń-Warszawa. Na szczęście nikt nie odniósł poważniejszych obrażeń - poinformowały służby kolejowe.
Do wypadku doszło ok. godz. 12.00. Wykoleiło się pięć wagonów pociągu EurorCity "Sobieski" jadącego z Wiednia do Warszawy. Uszkodzona została sieć trakcyjna. Skład złożony był z sześciu wagonów i lokomotywy, jechało nim ok. 50 pasażerów.
...
Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity poinformowała, że żaden z wagonów się nie przewrócił. Szlak kolejowy jest zablokowany. Pasażerowie, którzy będą chcieli kontynuować podróż, autobusami zostaną przewiezieni do Katowic, a stamtąd pociągami Intercity do Warszawy. - Ruch międzynarodowy kierujemy objazdem przez Cieszyn, co wydłuży czas podróży o ok. 90 minut - powiedziała.
...
Wiecej: http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Chwile-grozy-pasazerow-wykoleil-sie-pociag-na-Slasku,wid,13909168,wiadomosc.html?ticaid=1d3a6

I tu się potwierdza strategiczne znaczenie linii przez Cieszyn. Gdyby w końcu zainwestowano w remont to z tych 90 minut by można zejść .
Exsimus - 30-12-2011, 15:19
Temat postu:
No i jak tu nie chcieć pociągów z BB do Cieszyna skoro PKS BIELSKO od 1 lutego zwija linie autobusowe Bielsko - Cieszyn i Bielsko - Skoczów Crying or Very sad
Anonymous - 30-12-2011, 23:10
Temat postu:
Exsimus, zapewne zwija tamtejszy PKS interes na tej trasie, bo busy go wyparły.
Anonymous - 02-01-2012, 12:17
Temat postu:
Busów wcale aż tak wielu nie ma na tej trasie.
Exsimus - to potwierdzona informacja? Strona PKS BB milczy na ten temat.
danio - 02-01-2012, 12:21
Temat postu:
Jest PKS Cieszyn i Comfort Bus a to wystarczy . Do tego jeszcze DAAS II .

[ Dodano: 02-01-2012, 12:21 ]
Jest PKS Cieszyn i Comfort Bus a to wystarczy . Do tego jeszcze DAAS II i Transkom .
Konkurencja jest dość spora .
Exsimus - 02-01-2012, 15:28
Temat postu:
Cytat:
i Transkom .


Tylko tyle, że Transkom też nie pojedzie, bo powiat Bielski nie będzie płacił dotacji za jeżdżenie poza granice tegoż powiatu.

Pozostanie tylko 6 pośpiechów z postojem tylko w Skoczowie, busiarnia DAS, który w weekendy prawie nie jeździ.
sabatnik - 03-01-2012, 15:01
Temat postu:
Nie rozumiem, jam miasto powiatowe może sobie tak "bimbać" z komunikacji. Położenie przygraniczne, miejscowości/atrakcje turystyczne wokół i przede wszystkim sami mieszkańcy, którzy też przecież gdzieś jeżdżą, a oferta z roku na rok coraz gorsza. Kolej dogorywa, PKSy też, a busy w mniej popularnych terminach/trasach nie będą się przejmowały garstką pasażerów. Wystarczy spojrzeć na poranne i wieczorne możliwości podróży oraz w weekendy.
Anonymous - 13-02-2012, 10:19
Temat postu:
Exsimus napisał/a:
No i jak tu nie chcieć pociągów z BB do Cieszyna skoro PKS BIELSKO od 1 lutego zwija linie autobusowe Bielsko - Cieszyn i Bielsko - Skoczów Crying or Very sad

Twoje informacje się nie potwierdziły. PKS Bielsko-Biała żadnych zmian w rozkładzie do Cieszyna nie wprowadził. Transkom nieco zlikwidował, nieco ograniczył, ale dalej jeździ.
sabatnik - 15-02-2012, 12:48
Temat postu:
Oświęcim>>Czechowice p.6:25, pociąg do Cieszyna odj. 6:11, tragedia Sad Miałem nadzieję, że to jakiś błąd albo czasowa zmiana ale ciągle trwa. Dlaczego zerwali to skomunikowanie?! Wracać nie było czym, a teraz nawet dojechać nie ma jak Confused
bart320 - 17-02-2012, 10:09
Temat postu: Czyżby faktycznie w 2013 roku remont...?
- Linia kolejowa, która najpilniej wymaga remontu, to odcinek Bielsko-Biała – Cieszyn - mówi Marek Worach, prezes Kolei Śląskich.

"Ważna dla nas jest również odnoga do Wisły. W tej chwili niestety podróż tą trasą trwa trzy godziny. Liczymy, że ten kierunek będzie się cieszył dużą popularnością wśród turystów, dlatego chcielibyśmy, by linia ta była wzięta pod uwagę przy planowaniu modernizacji i remontów przez PKP PLK." 10.02.2012, źródło Kurier Kolejowy

[ Dodano: 17-02-2012, 10:10 ]
tak na marginesie witam wszystkich na forum...Smile
Exsimus - 17-02-2012, 13:55
Temat postu:
Słyszałem to i prawdopodobnie chodzi o remont tych linii z RPO 2012-2020.
Exsimus - 20-02-2012, 10:14
Temat postu:
Chcę wszystkim zakomunikować, że od 1 marca 40 tysięczne miasto Cieszyn w skutek cięć połączeń kolejowych na trasie Czechowice - Cieszyn oraz autobusowych (w weekendy 0 autobusów na trasach do Bielska Białej i Skoczowa), a także cięć na innych trasach w regionie zostanie praktycznie odcięty od jakikolwiek komunikacji poza busami.

Serdeczne podziękowania dla Urzędu Marszałkowskiego.
bart320 - 21-02-2012, 09:34
Temat postu:
Ciekawe, czy po przekształceniu śląskich PR-ów w Koleje Śląskie kiedyś tam, coś się zmieni, czy jesteśmy na równi pochyłej do całkowitego i stałego uzależnienia do prywatnych bus-ów...kiepska perspektywa:(

Oczywiście dołączam się do podziękowań dla Urzędu Marszałkowskiego
sabatnik - 22-02-2012, 13:24
Temat postu:
Szumne łączenie relacji Cieszyn-Czechowice-Oświęcim nie trwało długo, a zapowiadane dalsze "udogodnienia" chyba im trochę nie wyszły. Chociaż dla kogoś to musi być dobre, skoro tak się z ludźmi obchodzą... Szkoda Cieszyna, szkoda...
pospieszny - 24-02-2012, 09:43
Temat postu:
Drugiego marca około godziny 13 członkowie Cieszyńskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei zablokują ruch na drodze w Ustroniu, aby zaprotestować przeciwko likwidacji połączeń kolejowych i autobusowych. Do legalnej blokady (protest zgłoszono policji) potrzeba 40 osób.

Członkowie CSMK przysłali do redakcji „Kuriera Kolejowego” pismo, w którym argumentują swój protest:

„Z dniem 1 marca na Śląsku Cieszyńskim dojdzie do rzezi połączeń kolejowych i autobusowych. Za przyzwoleniem władz zostaną zlikwidowane pociągi Czechowice - Cieszyn – Czechowice, z których rocznie korzysta w samym Cieszynie ok. 75 tys. osób.

Z dniem 1 marca na Śląsku Cieszyńskim dojedzie do likwidacji w soboty, niedziele i święta autobusów z Cieszyna i Skoczowa do Bielska Białej, nie pozostawiając nam alternatywy dojazdu, poza ciasnymi puszkami zwanymi busami.

Dojdzie do regresu gospodarczego w wyniku braku sprawnej komunikacji publicznej, zwiększeniu bezrobocia oraz spadku ruchu turystycznego.

Już teraz bezrobocie sięga 15 proc., a osoby pracujące w Bielsku, nie posiadające auta nie mogą nawet w ciągu tygodnia dojechać do pracy na godzinę 6 i wrócić po 22.

PPKS Bielsko Biała likwiduje w tygodniu kusy do Skoczowa z godziny 22.20 i powrotny kurs wcześniej rano, co całkowicie uniemożliwi dojazd do pracy w Bielsku”.

Stowarzyszenie zachęca wszystkich mieszkańców Śląska Cieszyńskiego do udziału w proteście. Dojdzie do niego 2 marca (piątek) o godzinie 13, w okolicy przejścia dla pieszych w Ustroniu (osiedle Nierodzim), w okolicy siedziby firmy Mokate.


źródło: Kurier Kolejowy
Rademenes - 25-02-2012, 21:48
Temat postu:
Hm? Ciekawe co da ta blokada? OX też o tym czytałem. Hm? Ja uważam, że to iż likwidują część pociągów można podziękować CSMK. Jak z piórkiem w d.... anonimy słali, dużo bzdetów tu na forum wypisywali. Ciągle coś się nie podobało. No to teraz już nie będzie na co.
Swego czasu pewien facet jeżdżący do Częstochowy stale narzekał na pociąg którym jeździł, a był to przyśpieszony z Bielska-Białej gł. do Częstochowy. Po likwidacji tego pociągu znalazł sobie inny temat narzekania. Jaki? Taki, że musi się przesiadać. Nie dogodzi.
jacwol - 26-02-2012, 21:44
Temat postu:
Czyli Twoim zdaniem lepiej siedzieć cicho i z pokorą przyjmować to co zgotuje nam miłościwie panujący SZPR? Bardzo ciekawa teoria. Gdyby iść tym tropem to pociągów już dawno by nie było na większości linii co oczywiście nie znalazłoby odzwierciedlenia w spadku wysokości dotacji i zatrudnienia w biurach.
Rademenes - 27-02-2012, 08:05
Temat postu:
Wycięcie pociągów i linii @jacwol to podziękuj panującemu jaśnie panu Marszałkowi woj. śląskiego. Bo to akurat ten pan ma "swoją kolejkę", a resztę ma w d.... łącznie z pasażerami. Nawet swoich ma częściowo gdzieś, ale to dużo rozpisywania się.
Jedynie zgodzę się z Tobą na temat zatrudnienia w biurach. No tak tam przybywa ludzi, a tam gdzie powinno tych ludzi być czyli w ruchu to ubywa.
Nigdzie nie napisałem też @jacwol aby siedzieć cicho. Gdzie to wyczytałeś????? Protest owszem, ale mądry, przemyślany, a nie na łapu capu i blokujemy drogę do Wisły. Marszałek i tak to zleje i zrobi po swojemu.
KŚ miały być UZUPEŁNIENIEM OFERTY PRZEWOZOWEJ w woj.śląskim tam gdzie PR nie jeżdżą, lub jest mało pociągów.
Zatem Szanowny Panie @jacwol czytaj ze zrozumieniem to co piszę, a nie naskakuj na mnie, że lepiej siedzieć cicho i z pokorą. Gdzieś napisałem, że paczuszkę z pieluszkami tymi cięższymi w podzięce posłać Marszałkowi. To by przynajmniej poczuł jeżeli by do niego dotarło.

[ Dodano: 27-02-2012, 08:22 ]
Poza tym Szanowny Panie @jacwol konkretnie temat komunikacji do Cieszyna, Bielska-Białej czy Wisły interesuje mnie ze względów osobistych. Busem nie lubię zbytnio jeździć no chyba,że nie mam alternatywy. Do Cieszyna podjechać to trza autko gonić. Wszystko fajnie, ale.... . Znalezienie miejsca do parkowania w Cieszynie na dłużej to trzeba mieć szczęście. Wolałbym wskoczyć do pociągu ( tak jak kiedyś ) pobyć trochę w Cieszynie lub w Czeskim Cieszynie i znów wrócić pociągiem do domu. Temu osobiście ubolewam nad tym, że niszczy się w tym rejonie komunikację masową. Bo zniszczyć, zamknąć jest prosto i łatwo, ale odtworzyć potem to już jest trudniejsze i wiąże się ze sporymi kosztami.
Exsimus - 27-02-2012, 13:18
Temat postu:
Cytat:
Jak z piórkiem w d.... anonimy słali, dużo bzdetów tu na forum wypisywal


Nigdy nie pisaliśmy nic anonimowo. Ogólnie to ostatnio było nam bardzo miło jak część pracowników drużyn w Czechowicach kiedy byliśmy w trójkę na stacji podawała nam rękę i popierała protest.
Co do anonimów to pisał je jeden chłopak z Chybia zupełnie z nami nie związany. Pamiętaj, że CSMK protestując walczy także o pracę dla CIEBIE.
woland - 01-03-2012, 17:05
Temat postu:
Czy słyszeliście coś na temat ogłoszenia przetargu na obsługę Cieszyna przez inne spółki?
Podobno do przetargu przymierza się DB i Ariva
jacwol - 01-03-2012, 20:47
Temat postu:
Rademenes po kolei:
- Szanownego Pana sobie daruj
- na nikogo nie naskakuję
- staram się czytać ze zrozumieniem
- jeżeli uważasz że wysyłanie pism spowodowało wycięcie pociągów to przypomnę że dwa albo trzy rozkłady temu tez była rzeź w Cieszynie i m.in. dzięki CSMK i ich pismom pociągi wróciły. Więc przypisywanie rzezi w Cieszynie CSMK uważam za chybione.
- generalnie uważam że CSMK robi dobrą robotę w Cieszynie ( petycje, sprowadzenie Elfa, Flirta, przejazd specjalny)
Nie jestem członkiem ani sympatykiem CSMK, staram się tylko obiektywnie ocenić sytuację.[/b]
sabatnik - 04-05-2012, 14:07
Temat postu:
5,6 i 8 maja to jedyne dni kiedy pociąg do Cieszyna (6:11) odjeżdża dopiero 6:25. O tej samej godzinie przyjeżdża regio z Oświęcimia i moje pytanie, czy jest szansa, że Cieszyn poczeka na ewentualnych przesiadających się podróżnych?
Jedyna możliwość, żeby sensownie dojechać do Cieszyna. Jestem załamany i wściekły, że rozkomunikowali te pociągi i kolejne korekty nie zmieniły tego faktu!
adam - 04-05-2012, 18:42
Temat postu:
Chciałem tylko dodać że marszałek (nie) naszego cudownego województwa jest anty transportowy pod każdym względem. Pociągi nie , autobusy nie , najlepiej na piechotę jak za króla ćwieczka . Rozmawiałem z przewoźnikami autobusowymi , którzy chcieli uzupełnić ofertę przewozową w powiecie Bielskim i SCi ale marszałek blokuje wydawanie koncesji zasłaniając się faktem że pragnie tworzy nową kolej . Tylko że dla południa tego województwa żadnej sensownej kolei nie przewidziano. Dla mnie oferta przewozowa dla Stolicy Podbeskidzia to czysta kpina, a co maja powiedzieć mniejsi np: Cieszyn?????? Nie dla województwa Śląskiego
Rademenes - 06-05-2012, 11:39
Temat postu:
@Exsimus i co dało to chodzenie przez przejście dla pieszych koło Mokate? Nic! Marszałek jak miał Podbeskidzie w d.... tak ma nadal. Może mu się coś o uszy obiło, że ktoś coś protestował, ale olał to. Teraz gdy masz logo KŚ to zlego słowa na swojego pracodawcę nie powiesz.

@adam bo na transporcie to trzeba się znać, a obecnie nawet minister się na tym nie zna, a co mówić o jakiś tam marszałku. KŚ to POlityczne zagrywki.

Gdyby byłaby możliwość pokazania rządowi co to transport na EURO, czyli stanąć. Czym by wtedy przewieźli kibiców? Tyle, że to cały transport musiałby stanąć.
Exsimus - 09-05-2012, 15:51
Temat postu:
Cytat:
Teraz gdy masz logo KŚ to zlego słowa na swojego pracodawcę nie powiesz.

A czy ktoś Ci powiedział, że KŚ nigdy nie pojadą do Cieszyna? Ogólnie pod Mokate nie protestowałem przeciwko jakielkolwiek firmie przewozowej, ale przeciwko cięcią połączeń, a dlaczego to się stało to już nie mi w to wnikać.
Rademenes - 10-05-2012, 09:17
Temat postu:
@Eximus czy ja napisałem, że protest pod Mokate był przeciw KŚ? Proszę czytać uważnie i ze zrozumieniem!!!!!!!! Ja bardzo dobrze wiem o co chodziło chodziło w proteście przed Mokate. Nie bardzo mi to się podobało. Tzn. forma. Od początku było to wiadomo, że nic to nie da i marszałek nawet się tym nie będzie interesował. No i nie pomyliłem się. Więcej tam było policji i przedstawicieli mediów niż ludzi którzy przybyli na protest. Nawet władze Ustronia to olały choć i im powinno zależeć na połączeniach kolejowych, autobusowych z innymi regionami Polski. @ Eximus czy kolej pojedzie do Cieszyna? Popatrz na politykę marszałka. Zabiera tylko te linie na których są podróżni i to w większej liczbie, a nie liczy się z innymi liniami mniej obłożonymi. Bo ma to w d....! Marszałek ogólnie to ma PODRÓŻNYCH w D.... i to widać, jemu jedynie na kasie zależy.
Zatem SZANOWNY PANIE @Eximus proszę uprzejmie, czytaj uważnie i ze zrozumieniem to co ja piszę, a nie po łebkach bo potem takie głupie doskakiwanie jest.
Gdybyś poczytał uważnie moje wpisy to wiedziałbyś, że ja za tym iż jest likwidacja połączeń kolejowych czy autobusowych naszego regionu to pomyłka i trzeba to oprotestować! Tak! Protest taki aby marszałek nie "naszego" województwa to usłyszał.
No, ale teraz widzę to już jest nie aktualne.
Exsimus - 10-05-2012, 13:43
Temat postu:
Rademenes

- Celem Kolei Śląskich co jest gdzieś napisane jest bycie liderem przewozów w województwie Śląskim więc boczne linie zapewne będą obsługiwne przez KŚ lub Arrivę DB, która JEST zainteresowana tym faktem o czym napisał powyżej Woland.

- Po drugie w czerwcu mieszkańcy Cieszyna i powiatu cieszyńskiego obudzą się z ręką w nocniku, bo PKS Cieszyn miał zaprzestać jeżdżenia 30.06.2012, ale zakończy 31.05.2012, bo kierowcy przed likwidacją spółki MUSZĄ iść na urlopy.
- Dodatkowo od 1.06 Przewozy Regionalne zerżną resztą połączeń na trasie Cieszyn - Czechowice - Cieszyn pozostawiając 1 parę z Cieszyna w (1)-(6) i 1 z Zebrzydowic także w (1)-(6).

Mnie naprawdę nie interesuje wojna pojazowa UM - PR czy PR - KŚ lub inne tego konfiguracje. Ja bym tylo chciał, aby kolej na Śląsku, a także inne gałęzie transportu działały normalnie. Dla przypomnienia powiem, że jesteśmy drugim najludniejszym województwie po Mazowszu.
Rademenes - 10-05-2012, 15:10
Temat postu:
@Eximus dalej nie czytasz uważnie tego co piszę. Trudno. Zawsze twierdziłem i twierdzę, że transport jest b.ważny. No, a dobrze zorganizowany transport w terenie to i wokół niego gospodarka się rozwinie. Na naszym terenie jak były dobre połączenia to powinieneś wiedzieć ile ludzi jeździło pociągami, autobusami. Bo był dobry rozkład jazdy, połączenia itp.itd., a teraz gdy brak połączeń, brak pociągów, autobusów, różni przewoźnicy. To powoli odstrasza klientów od np.kolei. Poza tym już gdzieś to pisałem, ale powtórzę. Z Bielska-Białej Gł. do Cieszyna jest 39km., a czas jazdy pociągiem przed likwidacją to było prawie dwie godziny. Powstała S1 i z Bielska-Białej do Cieszyna autobusem pośpiesznym to za 40min. się zajedzie i taniej. Kto więc będzie jechał koleją? Fanatyk, miłośnik lub ten komu na czasie nie zależy. Choć ja też bym pojechał bo mam tzw. konika na punkcie pociągów. Poza tym lubię pociągi, lubię jeździć pociągami.
Dziś akurat zmuszony jestem jechać do Cieszyna i muszę autkiem jechać bo pociągu nie mam.
Mumunek - 11-05-2012, 11:11
Temat postu:
Powiedzmy sobie szczerze..Panowie z Cieszyna latali,pisali,cudowali np z z przetrasowaniem CHOPINA przez Cieszyn itp ile to było cudowania jak w Chybiu wykoleił sie pociąg i były kilku godzinne objazdy itp.

Zajmowaliście się Panowie bzdurami a nie tym czym chcieliśmy...macie rację Cieszyn bardzo ucierpi tracąc kolej ale w Ciezszynie potrzebna jest kolej REGIONALNA nie DALEKOBIEŻNA oto trzeba walczyć.
Fan ciapongów - 11-05-2012, 19:23
Temat postu:
Rademenes nowoczesny pociąg powinien dojechać z Cieszyna do Bielska-Białej Głównej w 45-50 minut, ale do tego potrzebny jest przede wszystkim remont infrastruktury, a w dalszej kolejności porządny tabor - wówczas pociągi na tej trasie mogłyby śmiało konkurować z transportem samochodowym. A na tym nie zależy przede wszystkim rajcom samorządowym, więc póki co możemy sobie pomarzyć o powrocie tej relacji kolejowej.
Clavier22 - 12-05-2012, 08:59
Temat postu:
Witam. Jestem nowy i chce wam powiedzieć, że wy się tu kłócicie zamiast działać. To co się dzieje w naszym województwie z koleją regionalną jest straszne. Za niedługo zostanie zlikwidowane każde połączenie. Trzeba się żebrać i iść pod Zakład Przewozów Regionalnych i Urząd Marszałkowski żeby protestować.
Rademenes - 12-05-2012, 09:02
Temat postu:
@Fan ciapongów ja o tym b.wiem. Nawet zwykła EZT EN57 na wyremontowanym torze i dobrze zaplanowanym rozkładzie jazdy jest w stanie przejechać ten odcinek w 45min.
Ogólnie to PKP PLK powinna remontować sukcesywnie tory wszędzie, a nie po kawałku, parę podkładów się wymienia. Robi się przewóz autobusami bo jakieś roboty są, a efektów tego nie widać. Na trasie z Katowic don Zwardonia to zamknięcia są co roku i co? Nie przekłada się to na podniesienie prędkości przejazdu. Wręcz przeciwnie. Czas się wydłuża. Zwolnień stałych jest coraz więcej, a tych czasowych też jest pełno i mało się z tym robi. Co to obchodzi kogo, że pociąg 113km.jedzie 3godz.
Nie ma kontroli nad PKP PLK by wymogła na tej firmie by wyremontowała tory i zaczęła je utrzymywać na odpowiednim poziomie.
Wracając do linii Bielsko-Biała Gł. Cieszyn. Wiadome było, że ruch pociągów zostanie tam zawieszony, ale zrobiono sygnalizację przejazdową. Po co? Ona by się w innych miejscach bardziej przydała.
No, a że rajcom samorządowym nie zależy na ekologicznym transporcie to widać na gruncie. Przykre to, ale prawdziwe.
Exsimus - 13-05-2012, 12:44
Temat postu:
Cytat:
Powiedzmy sobie szczerze..Panowie z Cieszyna latali,pisali,cudowali np z z przetrasowaniem CHOPINA przez Cieszyn itp

To była luźna propozycja.


Cytat:
Zajmowaliście się Panowie bzdurami a nie tym czym chcieliśmy...macie rację Cieszyn bardzo ucierpi tracąc kolej ale w Ciezszynie potrzebna jest kolej REGIONALNA

Co roku proponowaliśmy PRom rozkłady jazdy do i z Cieszyna. Nawet raz była mała wojenka o przesunięcia pociągu z 15.14 na 15.28 i dało się, bo szkolniacy nie zdążali ze szkoły kończąc lekcje o 15.10



Cytat:
Poza tym już gdzieś to pisałem, ale powtórzę. Z Bielska-Białej Gł. do Cieszyna jest 39km., a czas jazdy pociągiem przed likwidacją to było prawie dwie godziny. Powstała S1 i z Bielska-Białej do Cieszyna autobusem pośpiesznym to za 40min

Z Czeskiego Cieszyn do Frydka Mistka także jest droga ekspresowa, a pociągi jeżdżą co godzinę, a pociąg jechał najdłużej 1h 20, średnio było 1h 16 minut jestem w stanie to udowodnić, bo mam rozkłady jazdy od 1995 do 2012 roku. Tylko w dwóch przypadkach było 1h 40 minut, ale to dwa pojedyncze pociągi w dwóch różnych latach obwiązywania rozkładu jazdy.
PKS jadący S1 kosztuje 8 zł.
Rademenes - 13-05-2012, 15:10
Temat postu:
@Exsimus tyle, że w Czechach kolej jest normalnie traktowana i dobrze zarządzana, a u nas nie!
Cieszyn Goleszów 30km/h. , a B B Wapienica Bielsko-Biała Gł 20km/h.
Tak się jeździło pod koniec funkcjonowania tej linii.
No to Panie @Exsimus cena obecnie by była coś 10zł.
Exsimus - 13-05-2012, 15:34
Temat postu:
Nie no PKS relacji Kraków - Cieszyn nadal kosztuje 8 zł.

Cytat:
a B B Wapienica Bielsko-Biała Gł 20km/h.

30 km/h co można sprawdzić na stronie PLK

Ogólnie rzecz biorąc kiedyś liczyłem sobie czas jazdy jeżeli na całym przebiegu od Cieszyna do Bielska było by 80 km/h to (na ostrych łukach zwolnienia do 50km/h) czas jazdy wyszedł mi pociągiem osobowym 59 minut, a przyspieszonym postoje w: Bażanowice, Goleszów Górny, Goleszów, Skoczów, Wapienica, BB Gł - 46 minut.
Rademenes - 14-05-2012, 10:46
Temat postu:
Bilet kolejowy by wyszedł gdzieś 10zł.@Exsimus. Było 20km/h od Wapienicy. 30 było na mostku jednym. Dane PKP PLK to se można wsadzić często do d... bo nie pokrywają się z rzeczywistością. Poza tym jeździłem tą trasą często, nawet b.często. Jak nie w służbie to w drodze do lub z pracy.
Gdy robili drogę pod torem w Bielsku to mogli cały tor wyremontować. czasu było dość. Generalny remont mógłby być wtedy zrobiony.
Tomasz - 29-07-2012, 00:08
Temat postu:
Mam pytanie do kogoś kto jest z okolic Cieszyna - obecnie do Cieszyna jest tylko jedno połączenie REGIO 1031 co jeździ codziennie oprócz (7) Czechowice-Dziedzice-Cieszyn(odjazd z Czechowic o 6:11) Oraz o połączenie 34323 Oświęcim-Czechowice-Dziedzice (przyjazd do Czechowic o 6:25) który jeździ codziennie. Czy te połączenia są obsługiwane tym samym składem? A jeśli nie to czy skład do Cieszyna czeka na skład od Oświęcimia? Pytam bo kiedy było więcej pociągów to przez jakiś czas było np. tak że pociąg do Cieszyna teoretycznie odjeżdżał 3 minuty przed przyjazdem składu od Oświęcimia. Jechałem wtedy i zawsze było tak że składy czekały a ten do Cieszyna miał na starcie opóźnienie. Chociaż widzę że odstęp czasowy jest bardzo wielki to czy ktoś widział te pociągi? Jest jeszcze wcześniejsze połączenie z Oświęcimia ale mi za cholerę nie pasuje bo nie mam czym z Libiąża tam dojechać, a czekanie w nocy na dworcu w Oświęcimiu nie wchodzi w rachubę. Szkoda że ten wcześniejszy jest tak wcześnie, bo można by było w nocy podejść pieszo(oczywiście z latarkami nie boję się i zdarzyło mi się kilka razy iść główną drogą przez las po ciemku i ruch jest w nocy)Ale wstawać przed 3-cią to trochę wcześnie znowu. Nie mam niestety żadnego znajomego w Oświęcimiu, mogę przyjechać na rowerze, ale przypinać go na dworcu w Oświęcimiu na cały dzień to go ktoś może ukraść Sad Nie będę latał do kuzynki żeby mnie autem podwiozła bo co ja jej powiem? Że jestem fan ciapongów i mi nie przeszkadza podróż o 3 nad ranem? Laughing

Abstrahując do powrotu sprawdziłem i jest wszędzie skomunikowanie, chociaż dość długo muszę czekać w Czechowicach ale mnie to nie przeszkadza. Myślałem żeby też podjechać do Katowic(w sensie najpierw do Trzebini bo mam pociąg o 3 nad ranem pierwszy także nie ma problemu)Ale w Trzebini znowu pierwszy pociąg do Katowic jakikolwiek przyjeżdża za późno i nie złapię składu do Czechowic(bo on akurat jest skomunikowany z Cieszynem).
valeo - 29-07-2012, 09:05
Temat postu:
Niestety nie ma skomunikowania na to połączenie rel. Czechowice --Cieszyn z rel. Oświecim-Czechowice
Tomasz - 29-07-2012, 18:38
Temat postu:
Ok dzięki. Czyli można stwierdzić że Cieszyn jest zaorany Sad
sabatnik - 29-07-2012, 18:42
Temat postu:
I nie ma opcji żeby to zmienili? Czemu oni są tacy wstrętni?! Wycięli wszystko a ostatni zostawili tak, żeby mało kto mógł jechać.
Tomasz - 29-07-2012, 22:14
Temat postu:
Mnie nie przeszkadza że jedzie o 6 bo wstanę kiedy trzeba, ale już nie skorzystam bo brak skomunikowania.

To się nazywa wygaszanie popytu!

A w niedziele jest do Cieszyna 0 pociągów.
bart320 - 11-09-2012, 13:39
Temat postu:
Od kilku dni, codziennie, około godziny 14-tej przejeżdża przez Cieszyn, w kierunku na Goleszów pojazd techniczny.Może mi ktoś wyjaśnić dokąd jeździ i co robi? Dodam,że codzienny widok pojazdu szynowego przemieszczającego się w kierunku na Goleszów powoduje u mnie ciarki na plecach...Smile
Exsimus - 11-09-2012, 17:16
Temat postu:
Wieszają ukaradzione, a później odzyskane dropsy.
sympatyk - 25-03-2014, 20:19
Temat postu:
W ramach projektu Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, przyjętego przez Zarząd Województwa Śląskiego w dniu 22 października 2013 r., przewidziano na realizację kolejowych projektów infrastrukturalnych alokację środków finansowych w wysokości 75 mln euro.
W związku z tym, województwo śląskie przygotowało listę rankingową projektów (zawarta w „Mandacie Negocjacyjnym Województwa Śląskiego; Propozycje przedsięwzięć strategicznych do Kontraktu Terytorialnego”, z grudnia 2013 r.) z zakresu modernizacji linii kolejowych przewidzianych do realizacji w ramach RPO WSL 2014-2020, dla których beneficjentem (wykonawcą) będą PKP Polskie Linie Kolejowe.
Wśród projektów dotyczących linii kolejowych zaproponowano listę, na której znajduje się m.in. długo zapowiadana rewitalizacja linii kolejowej nr 90 Zebrzydowice – Cieszyn.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/51499/co_dalej_z_polaczeniem_tychy_oswiecim.html
wafel - 21-05-2014, 07:43
Temat postu:
Urzędnicy chcą połączyć torami Cieszyn z Czeskim Cieszynem


Zabytkowy budynek dworca kolejowego w Cieszynie jest dzisiaj zamknięty na głucho i szpeci miasto. Władze miasta chcą to zmienić już od kilku lat. W zeszłym roku przejęły dworzec od PKP. Teraz rozstrzygnęły konkurs na koncepcję przebudowy budynku i stworzenia wokół niego atrakcyjnego punktu przesiadkowego.




Urzędnicy chcą, żeby dworzec był nie tylko ładny, ale by znowu zaczął tętnić życiem. Dzisiaj przyjeżdżają tu tylko cztery pociągi dziennie. Miasto chce bezpośredniego połączenia z Katowicami oraz przywrócenia pociągów do Bielska-Białej. - Burmistrz rozpoczął także starania o połączenie naszego dworca z czeską siecią kolejową poprzez reaktywację linii łączącej nasze miasto z Czeskim Cieszynem - dodaje Edyta Subocz, rzeczniczka Urzędu Miejskiego w Cieszynie.

Dworzec w Czeskim Cieszynie to prężny węzeł kolejowy - odjeżdża stąd wiele pociągów, także do Pragi.

Okazuje się, że przywrócenie połączenia nie wiązałoby się z żadnymi poważnymi inwestycjami. - Odcinek między stacją Cieszyn a granicą państwa na moście nad Olzą jest czynny i może być w każdej chwili przeznaczony do prowadzenia ruchu pociągów pasażerskich - mówi Jacek Karniewski ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Z transgranicznych pociągów do Cieszyna korzystaliby także Czesi. - Wiele osób jeździ na zakupy do Polski. Takie połączenie byłoby ciekawą ofertą - mówi Dorota Havlikova, rzeczniczka Urzędu Miejskiego w Czeskim Cieszynie.


Gazeta Bielsko-Biała
Fan ciapongów - 21-05-2014, 09:16
Temat postu:
Wie ktoś może które przystanki zostaną reaktywowane w przypadku powrotu pociągów z Bielska-Białej do Cieszyna?
Anonymous - 21-05-2014, 14:47
Temat postu:
Śmierdzi kiełbasą wyborczą na kilometr. Przez tyle lat miasto nic nie wspierało kolei a teraz takie plany.
Gdyby miało jednak do tego dojść, najłatwiej byłoby chyba przedłużyć pociągi z Frydka-Mistka. Miast stać 25 min po czeskiej stronie, stałyby po polskiej 15 min. Gorzej niestety wygląda kwestia skomunikować w Czeskim
bert - 22-05-2014, 12:07
Temat postu:
Burmistrz musial by w pierszej kolejności przekonać Marszalka aby dal pieniadze na takie marzenia przedwyborcze
sympatyk - 15-10-2014, 10:28
Temat postu:
Od nowego rozkładu jazdy Czeski Cieszyn odzyskuje bezpośrednie połączenie kolejowe z... Polską Smile

Czeski Cieszyn 13.21 - Katowice 15.37 - Warszawa Wschodnia 18.27
Warszawa Wschodnia 9.28 - Katowice 12.19 - Czeski Cieszyn 14.35

Połączenie pociągami EX/EC przez CMK.
adrian033 - 15-10-2014, 11:40
Temat postu:
jakaś dziwna ta relacja by była kto z Warszawy jechał by tylko do czeskiego Cieszyna?
Anonymous - 15-10-2014, 13:47
Temat postu:
To ma być wagon, odłączany w Bohuminie i jadący do Ziliny.
sympatyk - 04-12-2020, 16:58
Temat postu:
Krakowski oddział PolRegio poinformował że w przypadku zakończenia modernizacji linii nr 93 wiosną ma zamiar uruchomić weekendowe bezpośrednie połączenie z Krakowa przez Trzebinię, Chrzanów, Oświęcim i Czechowice - Dziedzice do Cieszyna.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group