INFO KOLEJ - forum kolejowe

Rozrywka - Zadowolić pasażera! Tajna instrukcja DZP-1

Victoria - 26-02-2009, 16:49
Temat postu: Zadowolić pasażera! Tajna instrukcja DZP-1
Niniejsza instrukcja reguluje sposób postępowania na kolei w sytuacjach nadzwyczajnych, czyli codziennych. W zakresie informowania podróżnych, zapewnienia dobrych warunków podróżowania i przede wszystkim wytłumaczenia logiki zarządzania koleją.

§ 1
1.W wypadku opóźnienia pociągu, drużyna konduktorska na pytania z tym związane odpowiada:
1) Dlaczego mamy opóźnienie? Pociąg jedzie planowo, tylko w zmienionym rozkładzie jazdy.
2) Dlaczego nie było wcześniej informacji o zmianie rozkładu jazdy? Dlatego, że nasze pociągi jadą tak szybko, że nawet nas nie zdążyli o tym poinformować.
3) Kto tak zmienia ten rozkład i dlaczego? Robi to specjalnie powołany zespół, dla spełnienia oczekiwań jak największej liczby podróżnych.

§ 2
1.W przypadkach długotrwałego postoju pociągu na stacji, drużyna konduktorska na pytania z tym związane odpowiada:
1) Dlaczego stoimy i nie jedziemy? Ponieważ postój jest niezależny od przewoźnika, a niezależni jeszcze nie wiedzą, dlaczego.
2) Proszę natychmiast powiedzieć, kiedy pojedziemy? Jak tylko skończymy odpowiadać podróżnym na te pytania, to się spróbujemy tego dowiedzieć.
3) Jak natychmiast nie pojedziecie, to już nie pracujecie na kolei! Skoro tak, to idziemy poszukać nowej drużyny, żeby kupić sobie bilety i zapytać się ich, dlaczego jeszcze nie jedziemy.

§ 3
1.W wypadku awarii lokomotywy na szlaku z brakiem możliwości szybkiej wymiany:
1) W pociągach ze sprawnym nagłośnieniem należy wygłosić komunikat o treści:
W pociągu uległa awarii lokomotywa i w związku z tym mamy dla państwa dwie wiadomości, złą i dobrą. Zła to taka, że zepsuły się wszystkie silniki i nie wiadomo kiedy pojedziemy. A teraz dobra wiadomość! Nie lecą państwo samolotem!
2) Gdy jest uszkodzenie lokomotywy na przejeździe samochodowym należy wygłosić komunikat o treści: Informujemy, że niektórzy podróżni z poprzedniego pociągu zrezygnowali z jazdy pociągiem i ich autobus wjechał pod nasz pociąg, za powstałe utrudnienia przepraszamy.

§ 4
1.W wypadku awarii klimatyzacji lub ogrzewania, na pytania podróżnych z tym związane odpowiadamy:
1) Dlaczego tu jest tak gorąco, za co my płacimy? Płacą państwo tylko za przejazd, ewentualna klimatyzacja jest gratis.
2) Ta klimatyzacja prawie nic nie chłodzi, to skandal! Tak mają państwo rację, ale jest to podyktowane troską o zdrowie podróżnych, żeby po wyjściu z pociągu nie doznali szoku termicznego-wychodząc na upał.
3) Proszę mi natychmiast poszukać miejsca w chłodnym wagonie, a jak nie to idę do pierwszej klasy i nic nie dopłacę! Proszę się tak nie denerwować, w całym pociągu nie działa klimatyzacja, a w pierwszej klasie konduktor za to opowiada o awariach ogrzewania w czasie zimy.

źródło: ZZDKRŚ
drverde - 26-02-2009, 17:36
Temat postu:
HAHAH dobre dobre realia poslkiej kolei Very Happy na wszytko jest wymówka Very Happy
regalik - 26-02-2009, 18:31
Temat postu:
Ursus Victorius napisał/a
Cytat:
§ 2
1.W przypadkach długotrwałego postoju pociągu na stacji, drużyna konduktorska na pytania z tym związane odpowiada:

Pod warunkiem, że akurat nie zmienia się w tym czasie drużyna konduktorska i pociąg akurat posiada kierpocia lub kogokolwiek z PKP na pokładzie (z mojego doświadczenia: pociąg Sukiennice potrafił stać 55 minut planowo w Kutnie bez drużyny konduktorskiej bo poprzednia zeszła ze służby nie czekając na swych zmienników. Nastrój i miny pasażerów: bezcenne Mr. Green )
Poza tym Ursus Victorius bardzo dobre Very Happy ale tylko dobre samopoczucie pozwala podróżować ciapongami

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group