INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. dolnośląskie - Kolej w okolicach Bogatyni

tomasi.fi - 24-03-2009, 18:01
Temat postu: Kolej w okolicach Bogatyni
Jaki jest stan tej lini kolejowej z Bogatyni?? Są tory? jest jakkolwiek wykorzystywana? Jesli nie to dlaczego? Mam nadzieje że ktoś oczytany mi odpowie. Dzieki
Zed - 24-03-2009, 18:06
Temat postu:
Po tej linii jeżdżą niemieckie szynobusy Zittau - Cottbus. Poza tym do Turoszowa jakiś ruch towarowy pewnie się odbywa. Zagadką pozostaje krótki odcinek Turoszów - Bogatynia.
mateuszpiszcz - 24-03-2009, 20:35
Temat postu:
Na odcinku Lubań- Mikułowa- Zawidów jeźdżą regularnie pociągi towarowe w stronę Czech. Tak samo z kopalni (czyli z Turuszowa) jeżdżą pociągi z węglem w stronę Zgorzelca, plus tak jak wspomniał Zed pociągi DB Regio. Jeśli chodzi o odcinek Turuszów- Bogatynia, tory są, stan torów zły, ale nie katastrofalny. Ruchu chyba tam nie ma, ale na 100 % nie wiem.
walbol - 24-03-2009, 21:01
Temat postu:
mateuszpiszcz napisał/a:
Ruchu chyba tam nie ma, ale na 100 % nie wiem.


Nic nie jeździ już długi czas. Drzewka rosną sobie tylko...


//tniemy cytaty. mateuszpiszcz
Jedrek - 24-03-2009, 21:03
Temat postu:
Stacja w Bogatyni już o ile pamiętam zarosła... gdzieś w necie widziałem zdjęcie
leyba76 - 25-03-2009, 06:51
Temat postu:
Kilka zdjęć z Bogatyni.


http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=979&okno=galeria
tomasi.fi - 25-03-2009, 09:02
Temat postu:
Szkoda że już nie ma śladu i po dworcu i pociągach...tylko dlaczego założe się że Bogatynia chciała by mieć pociągi...w końcu do nie taka wiocha
Jedrek - 25-03-2009, 10:30
Temat postu:
niby i nie ale koleją z stamtąd wszędzie daleko
mateuszpiszcz - 25-03-2009, 15:34
Temat postu:
Rzeczywiście gdyby jeździł pociąg, załóżmy Bogatynia- Wrocław (kiedyś był nawet Bogatynia- Warszawa), to czas przejazdu wyniósł by około 4 do 4,5 godziny. W tym zmiany kierunku jazdy w Zawidowie, Mikułowej i Zgorzelcu (chyba żeby pomijać Ujazd i jechać tylko przez Miasto, to wtedy dwie).
Jedrek - 29-03-2009, 19:13
Temat postu:
kilka zdjeć z Bogatyni http://dolnoslaskie.infra.1435mm.net.pl/?id=stacja&nazwa=bogatynia
Gaspares - 13-04-2009, 09:35
Temat postu:
Był nawet pociąg z Bogatyni do Białegostoku. (Mój kolega jeszcze jako dzieciak jechał nim aż do stacji docelowej).

Bogatynia-Wrocław? Nie ma szans, tę niszę odgrzali sobie busiarze,a ewent. czas przejazdu byłby dla kolei nieubłagany..

Ale moim zdaniem jeżeli miałyby wrócić pociągi to nie do Zgorzelca (gdzie jeżdżą już w niezłym takcie pks'y i busiarze), a do Lubania i dalej na JG, w domyśle szynobusem, bo i oszałamiającej frekwencji nie będzie,
Tylko szynobus rozwiązałby newralgiczną kwestię zmiany kier. jazdy z Zawidowie. Ale tylko o ile pociąg miały tam stawać - towarówki jeżdżą z Mikułowej do Turoszowa i do Zawidowa. Tory między Zawidowem a Krzewiną są w takim stanie, że trzeba by drzewka wykarczować.
mateuszpiszcz - 01-07-2009, 21:53
Temat postu:
A co wy na to , aby pomyśleć o reaktywacji połączeń na trasie Zgorzelec- Bogatynia, ale przez Krzewinę Zgorzelecką, tak jak jeżdżą pociągi Gorlitz- Zittau?
walbol - 02-07-2009, 08:37
Temat postu:
A da się inaczej? Przecież pociągi do Bogatyni zawsze jeździły przez Krzewinę...
Gaspares - 02-07-2009, 14:42
Temat postu:
Reaktywacja? Chętnie, chętnie, tylko że to będzie kosztować. Nie wiem, czy stoi jeszcze w Bogatynia dawny budynek stacyjny, ale chyba jest w ruinie - o ile nadal istnieje, a przydałby się jakiś choćby prowizoryczny przystanek, bo towarówki jeździły tylko do kopalni, do samej Bogatyni nie. Trasa ze Zgorzelca prowadzi strasznie okrężnie - przez Mikułową, Wilkę (ewent. Zawidów), więc i czas przejazdów przy ogólnym stanie torowiska nie byłby za rewelacyjny. Dawna stacja leżała raczej u wlotu do miasta, czyli na peryferiach, w oddaleniu od większych osiedli (choć dość blisko dworca PKS). A w końcu komunikacja ze Zgorzelcem jest zdominowana przez regularne kursy busiarzy i PKS'u. Plus ponadto bezpośrednie busy do Wrocławia.

Słowem reaktywacja połączeń z Bogatyni do Zgorzelca byłaby na dzień obecny wyrzucanie kasy w błoto. Ale warto pomyśleć nad połączeniami z Jelenią Górą przez Krzewinę, Mikułową, Lubań, Gryfów. Prosta linia bez zakrętasów, słaba oferta przewoźników kołowych - tu można by spróbować, a jednoczesnym plusem byłoby wzmocnienie oferty na linie JG --> Lubań
wafel - 02-07-2009, 16:26
Temat postu:
Mam przed sobą trzy cegły z lat 1980/81;1984/85 i 1988/89 i w tamtych latach pociąg z Wrocławia Głównego do Bogatyni jechał 5 godzin.
W dwóch pierwszych cegłach rozkład podaje że dziennie tą trasę pokonywano dwukrotnie.Dwa pociągi z rana z Wrocławia i Warszawy do Bogatyni i z powrotem.
Ostatnia cegła jest wręcz rewolucją na tej lini:z Wrocławia;Białegostoku;Lubania Śląskiego.
Dwa z Wrocławia /jeden ze Świebodzkiego/;jeden z Białegostoku i trzy z Lubania.

Tyle historii.
Dziś podejrzewam PKP nawet o tym nie pomyśli by tę trasę reaktywować-od stycznia 2010 nasze tory otwierają się na Europę-wtedy może będzie rewolucja.
mateuszpiszcz - 02-07-2009, 21:55
Temat postu:
Chodzi mi o pominięcie Mikułowej i Zawidowa. Pociąg ze Zgorzelca jechał by bezpośrednio do Krzewiny torowiskiem DB. Pytanie tylko czy jest to możliwe?
Noema - 02-07-2009, 21:59
Temat postu:
mateuszpiszcz, to nie jest tor DB tylko PKP PLK.
mateuszpiszcz - 02-07-2009, 22:28
Temat postu:
To jeszcze lepiej. Czy nie można by tego wykorzystać? Przecież tam busiarze zarabiają ogromne pieniądze, kolej też mogła by coś dla siebie zarobić...
Marcel Štancl - 03-07-2009, 06:49
Temat postu:
Krzewina Zgorzelecka jest modernizowana Bogatynia - Krzewina - Zawidow - Czechy by pasowal jakis Szynobus.
Gaspares - 03-07-2009, 11:12
Temat postu:
mateuszpiszcz, to tak łatwo nie wypali. Nawet jeśli jechać tą najszybszą trasą przez Niemcy to trzeba by wjechać do Görlitz i tam zmiana kierunku na Krzewinę, Bogatynię. Linia jest jednotorowa, mijanka w Hagenerder (i zdaje się w Krzewinie), co godzinę pociąg z/do Zittau --> byłoby tam naprawdę ciasno i nie wiem, czy Niemcy by na to poszli. Co się wiąże z koniecznością zmiany kierunku: na tę trasę konieczny byłby szynobus, a one są u nas towarem deficytowym. O ewentualnej awarii nawet nie chciałbym myśleć.

A, z przykrością to stwierdzam, busiarzy ciężko będzie przebić, mimo wielu niedogodności busów, wyrobiły sobie one "markę" i ludzie będą się przemieszczać busami i autobusami, bo do tego zdążyli przywyknąć. A ostatnie pociągi jechały tam blisko 1o lat temu!
tomasi.fi - 04-07-2009, 21:40
Temat postu:
Wydaje mi się że możnaby postulat reaktywacji tej lini dołączyć do celów OKOK-U dolnośląskiego.
rob21 - 04-07-2009, 23:45
Temat postu:
Napewno można tak zrobic, ale weźcie pod uwage że na jesieni będziemy walczy o wiele pociągów i lini, które już jeżdżą a PKP znowu swierdzi że są nierentowe. W Bogatyni byłem w 2002 roku tory wyglądały dosyc dobrze, ale jakby nie było 7 lat to dużo, kilka brzózek mogło urosnąc.
Gaspares - 05-07-2009, 07:59
Temat postu:
Powalczyć można, oczywiście, ale nie wydaje mi się, by jedynie słuszny krajowy przewoźnik był zainteresowany tą reaktywacją. Żeby coś znów jeździło do Bogatyni trzeba by rozłożyć prace i starania na 2-3 lata. Prędzej Niemcy zwietrzą tu interes jak PR.

Już bardziej realne i wykonalne wydaje mi się ułożenie się z Czechami, żeby ich motoraczki z Liberca do Černous przedłużyć do Zgorzelca [ewent. nawet do Görlitz] przez Zawidów, Mikułową, Sulików.
Marcel Štancl - 12-09-2009, 17:04
Temat postu:
Reginowa Liberec - Černousy jezdí ,proč nikdo neobjedná dopravu až do Zgorzelce nevím.
Słowiniec - 08-12-2009, 17:27
Temat postu:
Przypadkowo znalazłem coś takiego :

Czy można jeszcze przywrócić ruch kolejowy?
07.10.2009.

3 kwietnia 2000 roku została podjęta decyzja o zamknięciu linii kolejowej ruchu pasażerskiego na odcinku Bogatynia - Mikułowa. Tym samym do naszego miasta przestały kursować pociągi pasażerskie. Prawie 10 lat po tym w Bogatyni podjęto inicjatywę, a by ruch kolejowy przywrócić w wymiarze turystycznym i regionalnym.

Bractwo Ziemi Bogatyńskiej (BZB) przedstawiło koncepcję uruchomienie w okresie od marca do października pociągu turystycznego przejeżdżającego przez strefę przygraniczną trzech państw na terenie historycznej Żytawy.

- Trasa widokowa powinna wykorzystać istniejący do tej pory szlak kolejowy zaczynając od (PL) Zatonia - Posady - Krzewiny - Zawidowa przez (CZ) Wisnową - Frydland - Chrastawę - Liberec - Hradek nad Nysą - (PL) Porajów - (D) Zittau - Hirschfelde - (PL) Zatonie - czytamy w koncepcji BZB.

Wstępne rozmowy z przedstawicielami urzędów Frydlandu i Zittau padły na podatny grunt - twierdzą członkowie. Zwrócono się także z pomysłem do burmistrza Bogatyni. To Bogatynia mogłaby przedstawić koncepcję na posiedzeniu Związku Trzech Miast oraz Euroregionie Nysa oraz pilotować realizację przedsięwzięcia.

http://www.e-bogatynia.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=3780&Itemid=490
Marcel Štancl - 01-07-2011, 21:18
Temat postu:
obudowe waskotorowke Bogatynia - Frýdlant trzeba. 6 km od siebie sa ta miasta......
tomasi.fi - 03-07-2011, 03:36
Temat postu:
Souchlasim Marcelu. Mozna nekdy... Wierzę że kiedyś tą linię przejmie w obsługe DB czy Viamont i pokaże że ma potencjał.
sympatyk - 31-12-2014, 20:21
Temat postu:
Niemcy: Tranzytem przez Polskę.

Liczące nieco ponad dwa i pół tysiąca mieszkańców łużyckie Ostritz to miasteczko leżące po lewej, niemieckiej części Nysy Łużyckiej. Przed wojną miało bezpośredni dostęp do linii kolejowej łączącej Zgorzelec z Żytawą. Po 1945 roku na kilka lat odcięto je od drogi żelaznej, choć z dość nietypowego powodu. Nie chodziło bowiem o zniszczenia wojenne, odbudowę torów w innym miejscu itp., a o korektę granic.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/55242/niemcy_tranzytem_przez_polske.html
Marcel Štancl - 01-01-2015, 00:58
Temat postu:
Ta linija Zittau - Krzewina Zgorzelecka - Zgorzelec dziala!! W zittau przesadka w kierunkach Czech Liberec lub Varnsdorf. Klopot jest tylko po polskej stronie bo niema lancznik Krzewina Zgorzelecka - Zawidów - Luban i dalej. Prosto w Polsce se tym nik nieinteresuje.
Marcel Štancl - 15-11-2015, 11:25
Temat postu: Polska blokuje linije przedkosczi 20 km/godzinie
http://ekonomika.idnes.cz/polaci-zdrzuji-ceske-vlaky-ddj-/eko-doprava.aspx?c=A151113_130643_eko-doprava_suj


Przepraszam ze link pokazuje artykl na jazyku Czeskim chodzi o to ze przedkoscz handlowa na cialej liniji 100 km/godzinie i polska dala na swoj odczinek 20 km/godzinie to normalny stan?
Anonymous - 16-11-2015, 00:17
Temat postu:
Wstyd i tyle...
Marcel Štancl - 16-11-2015, 20:41
Temat postu:
To 1. klopot Czesko / Polski! i drugi klopot od nowego rozkladu ponowu bede Wroclaw - Praga zle lanczenie. Ostalo tylko osobowe i przesadki. prosto niedoczekame sie pospieszniego pociagu Wroclaw - Klodzko - Czechy?

Jezeli juz EC 113 Porta Moravica linie Praha - Bohumín - Wodzislaw Sl. - Rybnik - Katowice - Warszawa to niedalo sie skombinowac cos Wodzislaw Sl. lub Rybnik - Wroclaw pospieszny, To trzeba jechac ponowu Praha - Pardubice, przesadka - Pardubice - Ústí nad Orlicí i nastempna przesadka do osobowke Ústí nad Orlicí Wroclaw. Fakticznie sie chce plakacz ile skrocilo sie czasu podrozniego Praha - Berlin , Praha - Bratislava/Wienna, tyle do tej Polski bede objazdu Zebrzydowice - Katowice czas podrozny gorsze i nik nierozmyszlal nad lancznikem do Wroclawia.....
Bartuś - 16-11-2015, 20:54
Temat postu:
Może i wstyd, może i nie wstyd. Ta linia dla Polaków ma marginalne znaczenie (o ile ma jakiekolwiek). To Niemcom i Czechom zależy na szybkim przemieszczeniu się między sobą, zatem to w ich interesie jest remont tej linii, ergo powinni sami sfinansować i przeprowadzić remont.
Anonymous - 16-11-2015, 21:16
Temat postu:
Bartuś,
Cytat:
Češi a Němci Polsku nabídli, že by opravu zaplatili ze svého a poté ji i udržovali. „Polská strana však tuto možnost nakonec z důvodu složitých právních vztahů odmítla a požaduje, aby veškerá práva byla ponechána polským organizacím,“ uvedl Zdeněk Neusar z ministerstva dopravy. Poláci na trati nemají prakticky žádný zájem: vlaky tu nezastavují a není ani napojena na další železniční síť v Polsku.

Czyli Czesi i Niemcy zaoferowali, że zapłacą za naprawę a następnie będą utrzymywać, ale z polskiej strony "niedasię". Nie broń, nie warto.

Marcel Štancl,
Z 4 połączeń przez granicę w Międzylesiu tylko 2 będą bezpośrednie do Usti i te mają połączenia tylko z 1 przesiadką (nie dotyczy porannego z Pardubic) dwa pozostałe, to konieczność przesiadki w Lichkovie (w kierunku Czech bardzo niefortunna) lub Kłodzku.
Marcel Štancl - 17-11-2015, 20:02
Temat postu:
Ta linia dla Polaków ma marginalne znaczenie ? W tym niezgadam sie ! To wielka pomylka kto przeskadza PKP Regio w lanczeniu Zgorzelec - Zittau - Liberec?
MK_Wro - 17-11-2015, 20:09
Temat postu:
Niestety ten zakątek Polski ma generalnie marginalne znaczenie dla decydentów z Warszawy. Brak druta do Zgorzelca i jakichkolwiek połączeń dalekobieżnych do Czech czy Niemiec jest tego najbardziej wymownym przykładem.
Anonymous - 18-11-2015, 09:16
Temat postu:
Marcel Štancl napisał/a:
Ta linia dla Polaków ma marginalne znaczenie ? W tym niezgadam sie ! To wielka pomylka kto przeskadza PKP Regio w lanczeniu Zgorzelec - Zittau - Liberec?

No ma marginalne, nie ma co czarować rzeczywistości. Połączenia Zittau - Liberec są, a z Zittau da się dojechać do Gorlitz
MK_Wro - 18-11-2015, 10:58
Temat postu:
dddbb, Marginalne tylko dlatego, że te miejscowości są na granicy Polski, daleko od Warszawy? Jakie kryteria stosujesz do zdefiniowania "marginalności"? I jak to jest, że w Czechach i Niemczech te wszystkie "marginalne" połączenia funkcjonują i cieszą się dobrą frekwencją?
OS_24 - 18-11-2015, 11:56
Temat postu:
No są na marginesie. A polityka jest taka, żeby likwidować co się da....
Anonymous - 18-11-2015, 12:39
Temat postu:
MK_Wro napisał/a:
dddbb, Marginalne tylko dlatego, że te miejscowości są na granicy Polski, daleko od Warszawy? Jakie kryteria stosujesz do zdefiniowania "marginalności"? I jak to jest, że w Czechach i Niemczech te wszystkie "marginalne" połączenia funkcjonują i cieszą się dobrą frekwencją?

Linia, której mówimy, łączy Niemcy z Czechami (niewielki Porajów to chyba jedyna miejscowość na trasie), nie ma wręcz żadnego znaczenia dla komunikacji wewnętrznej. Co nie oznacza, że PLK powinna utrzymywać tam przyzwoitą prędkość, skoro bierze za to kasę
Marcel Štancl - 18-11-2015, 14:51
Temat postu:
1 km jest tez Wioska Kopaczow i ine tez Bogatynia dala by sie skomunikwac s ta linia przes autobus regionalny. Ogolnie prosto nik sie tym nieinteresuje
Marcel Štancl - 26-11-2015, 19:27
Temat postu: bez komentarze
tu wsytko http://ekonomika.idnes.cz/polaci-opravi-trat-liberec-zitava-dlb-/eko-doprava.aspx?c=A151122_221407_eko-doprava_suj
Anonymous - 27-11-2015, 00:23
Temat postu:
To miło, że jakaś refleksja w PLK nastąpiła. Wstyd trochę mniejszy, chociaż patrząc na prędkość u sąsiadów, wciąż jest.
Marcel Štancl - 27-11-2015, 09:20
Temat postu:
Juz byla ochota Niemcow i Czechow srobic przystanek Porajow za swoje peniadze. By mogli polski podrozny podrozowac priwatnymi pociagami do Niemiec i Czech. Bo maja tam mogliwosczi prace , zakupow i zabawe. Liberec , Zittau i ine. Przeciw mozno srobic obsluge busami z wsytkich wiosek okoloice (Kopaczow, Zawidow) i ine do przystanku Porajów. na przystanku Porajow dlja polskich mieszkancow mozno bylo by wsadac do pociagow w ramach tarifu EURONISE Ticket (Libnet) i podrozowac do Zgorzelca i dalej do polski. Przeciw moze polski grazdan bycz w priwatnym pociagu.

Klopot PKP niechca slychac o przystanku porajow i niechca ulatwic Polskim ludziam zicie w okolici. I tak radszej robia klopot tez Niemcom i Czechom.
MK_Wro - 27-11-2015, 09:42
Temat postu:
Marcel Štancl, to bardzo dobre pomysły, niestety my w Polsce od czasów pierwszej reformy Balcerowicza konsekwentnie "budujemy drugą Amerykę", gdzie każdy ma święte prawo do posiadania własnego samochodu, a pieniądze na kolej to "marnowanie środków publicznych".
Marcel Štancl - 28-11-2015, 04:23
Temat postu:
politika tu jezdzi pospieszne Dresden - Zittau - Porajów - Hradek nad Nisou Liberec. ogolnie by sie udalo Zittau Zawidów - Sulikow - Zgorzelec/Lubań cos pokombinowac. No interes jest wsytko wywalic ..... Bo direkcija w Wroclawiu uziwa samochody.....
Zouave - 29-11-2015, 13:53
Temat postu:
MK_Wro napisał/a:
Marcel Štancl, to bardzo dobre pomysły, niestety my w Polsce od czasów pierwszej reformy Balcerowicza konsekwentnie "budujemy drugą Amerykę", gdzie każdy ma święte prawo do posiadania własnego samochodu, a pieniądze na kolej to "marnowanie środków publicznych".

To jest najzupełniej normalne, że każdy ma prawo mieć swój samochód. Tylko że to nie oznacza, że władza nie powinna jakiejś alternatywy tworzyć. Mi z Rzeszowa do Wrocławia samemu nie opłaca się jeździć samochodem. Taniej jest koleją, ale póki remont to taniej i wygodniej autobusem. Jest alternatywa.
Marcel Štancl - 29-11-2015, 15:09
Temat postu:
Jezeli niema ktos peniadze trzeba brac do uwage. I jezeli ktos powi ja srobiem remontu torow sa swoje koczty, dlja polskich grazdanow srobiem nowego przystanku tyle potrzebne zgody PKP? I PKP powie chodzte do dupi niemame interusu na tej linuije to juz ina zprawa.

Potym w porajowie juz bylo kilka protestow po cu tu pociagi jezda jezeli nam niedostempne i za prace musze jezdzic samochodami do Czech i Niemiec.
Jaro96 - 11-03-2016, 16:13
Temat postu:
Porajów akurat powinno mieć przystanek kolejowy . Jak w Krzewinie Zgorzeleckiej się znajduje to akurat byłoby mądre rozwiązanie . Tym bardzej , że jak by remont by zrobił Bogatynia - Turoszów to by na sam początek można do Lubania i Zgorzelca pociągi by porobić , ale PKP się to by nie opłaciło . Taka u nich pospolita wymówka .
Marcel Štancl - 11-03-2016, 20:03
Temat postu:
Latom bede jezdzic osobowka Frýdlant v Čechách - Zawidow - Sulikow jedinym klopotem jkest zamalo motoriczek klase 840 (Stadler)
Jaro96 - 11-03-2016, 20:58
Temat postu:
Chociaż tyle. Może w przyszłości będą jakieś reguralne połączenia na tej trasie.
Zouave - 15-03-2016, 21:26
Temat postu:
Marcel Štancl napisał/a:
Latom bede jezdzic osobowka Frýdlant v Čechách - Zawidow - Sulikow jedinym klopotem jkest zamalo motoriczek klase 840 (Stadler)


Szkoda, że nie do Mikułowej albo Zgorzelca. Ale to już jakiś postęp.
Marcel Štancl - 16-03-2016, 08:51
Temat postu:
Pomyszl jest czasami dalej
Zouave - 16-03-2016, 23:42
Temat postu:
Marcel Štancl napisał/a:
Pomyszl jest czasami dalej


Tylko pogratulować i skorzystać z Waszego pomysłu. Pozdrawiam.
mateusz123 - 17-03-2016, 17:43
Temat postu:
Marcel Štancl,
Z kogo inicjatywy (kto jest odpowiedzialny, organizator etc.) pojedzie takie połączenie?
Marcel Štancl - 17-03-2016, 21:20
Temat postu:
mateusz123 napisał/a:
Marcel Štancl,
Z kogo inicjatywy (kto jest odpowiedzialny, organizator etc.) pojedzie takie połączenie?


Kolei Izerska konkretnie Jindřich Berounský juz uruchomil Szklarska Poreba - Harrachov i on jest zainteresowany ruchiem Frýdlant v Čechách - Černousy i dalej do Polski.
wojcio123 - 01-04-2016, 15:16
Temat postu:
Marcel, masz jakiś link do tej wiadomości ?
Marcel Štancl - 01-04-2016, 18:42
Temat postu:
Informacje pochodzi od Jindřich Berounský Kolej Izerská po czeskej stronie. On byl iniciátorem ruchu Harrachov - Szklarska Poreba. W tej chwili pracuje nad lanczeniem Frýdlant v Čechách - Zgorzelec.
Ralny - 07-03-2018, 19:52
Temat postu:
Czesi i Niemcy w naszym regionie mają eksterytorialny korytarz kolejowy

Codziennie ponad stu mieszkańców przygranicznej miejscowości dojeżdża do pracy do czeskiego Liberca. Gdyby pociąg zatrzymywał się w Porajowie, mieliby podróżowanie tańsze i szybsze. Od ponad 100 lat przebiega tędy linia kolejowa łącząca czeski Hradek nad Nysą z niemieckim Zittau. Przed wojną w Porajowie istniała stacja. Teraz nie można się o nią doprosić.

Czytaj więcej:
http://wroclaw.naszemiasto.pl/archiwum/czesi-i-niemcy-w-naszym-regionie-maja-eksterytorialny,1442684,art,t,id,tm.html
KraxWRO - 08-03-2018, 11:48
Temat postu:
"Z tego co wiem, przyczyna tkwi po stronie polskiej kolei – dodaje Puta." No bo kto inny mógłby robić problem ... najlepiej jakby PKP oddało te 3 km torów których nie używają i w ogóle o nie nie dbają Czechom albo Niemcom, myślę że wtedy w ciągu 3 miesięcy pojawiłby się tam przystanek. No ale PKP nie odda nawet jakby miały się te tory rozsypać (czyli już niedługo), bo pokazałoby to tylko jak bardzo nieporadnym tworem jest. A przystanku nie zrobią, BO NIE - ludzie nie mogą mieć dobrze.
voyager1231 - 08-03-2018, 13:55
Temat postu:
Jechałem niedawno pociągiem na tej trasie. I od razu wiedziałem kiedy przekroczyłem granicę. Gładko i szybko, nagle wolno i po wybojach i po chwili znów gładko i szybko Smile
Rzeczywiście, nic na tej linii nie jest robione przez IZ Wałbrzych. Jej stan jest pożałowania godny.
Marcel Štancl - 08-03-2018, 20:15
Temat postu:
Z Porajowa juz Bus do Zgorzelca i ine na jedziny bilet EURONISE.......
naprawdę ból Niemców, Czechów i Polaków!
Jacek228 - 09-03-2018, 21:50
Temat postu:
Przez Porajów pociąg jedzie całe 30 km/h, zrobili nawet ostatnio porządek ze skrajnią.
Anonymous - 10-03-2018, 00:31
Temat postu:
Jacek228 napisał/a:
Przez Porajów pociąg jedzie całe 30 km/h, zrobili nawet ostatnio porządek ze skrajnią.

TGV z Paryża do Dijon też przez kawałek jechał 30 km/h. Czasami odnoszę wrażenie, że większym problemem w naszym kraju jest regionalizacja i związana z tym alokacja środków finansowych, niż rzeczywiste problemy techniczne na trasach kolejowych.
Jacek228 - 10-03-2018, 20:22
Temat postu:
Tyle że to ograniczenie jest przez cały polski odcinek, z powodu złego stanu toru.
bystrzak2000 - 10-03-2018, 21:03
Temat postu:
PKP PLK nie ma interesu w remoncie tego fragmentu linii i nie sądzę, by jej stan znacząco się w najbliższym czasie poprawił.
Jaro96 - 11-03-2018, 00:02
Temat postu:
Jak PKP PLK nie widzi tam przystanku kolejowego to po co mają linię kolejową remontować. Niemcy z Czechami do Wałbrzycha złożą pismo, ponieważ im ten fragment linii po stronie polskiej jest potrzebny i dopiero wtedy wyremontują. Na razie się na to nie zapowiada.
Marcel Štancl - 11-03-2018, 07:28
Temat postu:
W przypadku tranzytu przez Porajów przewoźnik płaci! To twoja karta PKP!
Jacek228 - 11-03-2018, 13:18
Temat postu:
Jestem ciekaw ile PLK zarobiła na tej linii, to aż 19 par pociągów.
Marcel Štancl - 11-03-2018, 13:50
Temat postu:
Jeśli bede możliwe wyjście z Porajowa na peron, nie wystarczy na 19 par pociągów. Język Język Język
Jacek228 - 11-03-2018, 14:16
Temat postu:
Sam artykuł jest z 2007 roku.
Jaro96 - 18-03-2018, 23:31
Temat postu:
Żeby się PLK to opłacało to by trzeba wybudować linię kolejową Porajów-Bogatynia. Oczywiście to się nie stanie.
Ten fragment mógłby spowodować trasę (Warszawa) - Wrocław - Legnica - Zgorzelec - Bogatynia - Porajów - (Żytawa/Liberec). PKP i PLK jednak o takim rozwiązaniu nie pomyślało. A szkoda.
Jacek228 - 26-03-2018, 19:23
Temat postu:
Oni nie są w stanie utrzymać krótkiego odcinka, a co dopiero budować nową trasę.
Pirat - 22-03-2020, 22:54
Temat postu:
Krzewina Zgorzelecka: Prace torowe umożliwią dojazd do kopalni w Bogatyni

Do końca lipca potrwają roboty torowe w rejonie stacji Krzewina Zgorzelecka. PKP PLK prowadzi je etapami, by umożliwić obsługę kopalni węgla brunatnego w Bogatyni. W związku z inwestycją czasowo wstrzymany jest ruch pociągów tranzytowych łączących Goerlitz z Żytawą.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl
Marcel Štancl - 23-03-2020, 12:57
Temat postu:
Cytat:
Krzewina Zgorzelecka: Prace torowe umożliwią dojazd do kopalni w Bogatyni

Dlaczego nie naprawią tego aż do miasta dla pociągów pasażerskich?
sympatyk - 29-08-2020, 20:15
Temat postu:
Zarząd województwa wskazał pięć projektów kluczowych dla rozwoju sieci kolejowej w regionie. Jak informują przedstawiciele urzędu marszałkowskiego, o realizację projektów województwo będzie zabiegać w dalszych etapach programu Kolej Plus. W ramach programu Zarząd Województwa zgłosił 5 projektów inwestycyjnych a jednym z nich jest "Rewitalizacja linii kolejowych stanowiących ciąg komunikacyjny Zgorzelec – Bogatynia (skomunikowanie Bogatyni ze stolicą Dolnego Śląska)".

Więcej:

https://wroclife.pl/nasze-miasto/kolej-plus-na-dolnym-slasku-projekty/
Marcel Štancl - 30-08-2020, 05:16
Temat postu:
"Rewitalizacja linii kolejowych stanowiących ciąg komunikacyjny Zgorzelec – Bogatynia (skomunikowanie Bogatyni ze stolicą Dolnego Śląska)".

Więcej:

https://wroclife.pl/nasze-miasto/kolej-plus-na-dolnym-slasku-projekty/[/quote]


Z Bogatyni kursuje autobus do Hrádka nad Nisou i Zittau w taryfie EUronise.

[ Dodano: 30-08-2020, 12:28 ]
Bus 001691 106

18:20 Świeradów Zdrój,,K.S.Wyszyńskiego-Plac zabaw
19:27 Bogatynia,,Liceum
19:57 Zittau,,Bahnhof
20:10 Hrádek n.Nisou,,aut.nádr.
Pirat - 08-03-2021, 12:38
Temat postu:
Odbudowa linii kolejowej do Bogatyni? Jest problem z pieniędzmi

Samorząd Bogatyni stara się o odbudowę torów do tej miejscowości i wybudowanie kolejowego połączenia z Czechami i Niemcami. Od 3 kwietnia 2000 roku pociągi nie docierają do tego miasta. Wcześniej były stamtąd połączenia bezpośrednie nawet z Warszawą. Pomóc w odbudowie torów miałby rządowy program.

Czytaj więcej na radiowroclaw.pl
Lady Makbet - 06-08-2021, 10:50
Temat postu:
W czasie kampanii wyborczej na burmistrza Bogatyni wróciła sprawa pociągów do tego miasta. Połączeń nie ma od 2000 roku, choć wcześniej z Bogatyni można było nawet jechać bezpośrednio do Warszawy. Dziś tory urywają się w Kopalni Turów. Do odbudowy nie dojdzie, bo samorząd województwa wymagał od gmin i powiatu zaangażowania finansowego w wysokości 10 milionów złotych. Takich pieniędzy powiat zgorzelecki i gminy nie były w stanie wyłożyć.

Bogatynia dalej bez pociągu. Zabrakło pieniędzy:
https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/110905/Bogatynia-dalej-bez-pociagu-Zabraklo-pieniedzy
Noema - 06-08-2021, 11:55
Temat postu:
Cytat:
Do odbudowy nie dojdzie, bo samorząd województwa wymagał od gmin i powiatu zaangażowania finansowego w wysokości 10 milionów złotych. Takich pieniędzy powiat zgorzelecki i gminy nie były w stanie wyłożyć.

Ja mam pytanie do władz UMWD. Ile kosztował remont linii Dzierżoniów - Bielawa i jakie było zaangażowanie finansowe lokalnych samorządów?

Według doniesień medialnych, remont ok. 6-kilometrowej linii do Bielawy kosztował ok. 11,5 mln zł, zaś o zaangażowaniu finansowym gminy miejskiej Bielawa i powiatu dzierżoniowskiego nic mi nie wiadomo.

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/rusza-rewitalizacja-linii-kolejowej-bielawa--dzierzoniow-pociagi-wroca-we-wrzesniu---91177.html

Jeśli chodzi o kolej do Bogatyni to remontu wymaga tylko ok. 4-kilometrowy nieprzejezdny odcinek od kopalni Turów do przedmieść Bogatyni. Do Turoszowa stan linii jest w dobrym stanie. Przypominam, że na polskim odcinku tej linii kursują niemieckie pociągi regionalne na trasie Zittau - Görlitz. Z oczywistych względów PKP PLK dbają o ten odcinek, bo mają z tego niemieckie Euro.

Teoretycznie już dziś pociągi KD mogłyby jeździć do Turoszowa, który jest dzielnicą Bogatyni. Oczywiście byłoby to bez sensu (kilka kilometrów do centrum miasta). Pokazuję tylko jak niewiele potrzeba, żeby 18-tysięczna Bogatynia odzyskała dostęp do kolei.

Pytam się więc, za co lokalny samorząd ma dopłacać aż 10 milionów złotych? Zarządzie UMWD, czas zejść na Ziemię i albo wziąć się do roboty, albo wprost powiedzieć, że w dupie macie mieszkańców Bogatyni i kolei do tego miasta przywracać nie chcecie.
Jaro96 - 08-08-2021, 11:54
Temat postu:
Może niech lokalni przedsiębiorcy kupią ten fragment linii od PKP i za swoje wyremontują.
Pirat - 30-08-2021, 20:11
Temat postu:
Będzie jednak rewitalizacja linii kolejowej z Bogatyni do Zgorzelca?

Umowę w tej sprawie podpisali marszałek woj. dolnośląskiego Cezary Przybylski i burmistrz Bogatyni Wojciech Dobrołowicz. Pozwoli to na włączenie tej trasy do regionalnej sieci transportu kolejowego.

Czytaj więcej na radiowroclaw.pl
Stella - 31-08-2021, 10:18
Temat postu:
Kolej wróci do Bogatyni. Samorządy podpisały umowę:

https://istotne.pl/boleslawiec/wiadomosc/ZCz/kolej-wroci-do-bogatyni-samorzady-podpisaly-umowe
JG - 31-08-2021, 11:04
Temat postu:
Cytat:
Od 3 kwietnia 2000 roku pociągi nie docierają do tego miasta. Wcześniej były stamtąd połączenia bezpośrednie nawet z Warszawą.

Nie tylko. Legendarny już pociąg Bogatynia - Warszawa w latach 1987 -1991 miał trasę wydłużoną do Białegostoku.
Victoria - 31-08-2021, 12:58
Temat postu:
Kolej Plus na Dolnym Śląsku. Znalazły się pieniądze na kolej do Bogatyni

Burmistrz Bogatyni Wojciech Dobrołowicz oraz marszałek województwa dolnośląskiego Cezary Przybylski podpisali umowę w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla projektu pn. „Rewitalizacja linii kolejowej na trasie Zgorzelec – Bogatynia”. Odbudowa kolei do 17-tysięcznego miasta ma być elementem programu Kolej Plus.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/kolej-plus-na-dolnym-slasku-znalazly-sie-pieniadze-na-kolej-do-bogatyni-104178.html
Beatrycze - 22-10-2021, 12:22
Temat postu:
Jest umowa na studium Kolej Plus do Bogatyni

Województwo Dolnośląskie podpisało wszystkie cztery umowy na studia dla projektów, które chce zrealizować w ramach programu Kolej Plus. Ostatnia podpisana umowa dotyczy przywrócenia kolei do Bogatyni. Czasu na wykonanie dokumentu jest bardzo mało.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/jest-umowa-na-studium-kolej-plus-do-bogatyni-105023.html
Ralny - 20-12-2021, 20:26
Temat postu:
Stacja Krzewina Zgorzelecka. Stamtąd pociągiem tylko do Niemiec

Na rozkładzie jazdy pociągów z Krzewiny Zgorzeleckiej nie widnieje ani jedna polska miejscowość - są za to nazwy niemieckie oraz godziny odjazdów ustalone w regularnym takcie. Prywatne składy przyjeżdżają zza Nysy Łużyckiej i spędzają w naszym kraju tylko chwilę, podczas której pasażerowie z Hagenwerder czy Zittau oglądają przez okna Elektrownię Turów. Za PRL-u taka tranzytowa podróż była nudniejsza, bo szyby zasłaniano, a wysiadających w Krzewinie strażnicy graniczni eskortowali do Niemiec.

Czytaj więcej:
https://wydarzenia.interia.pl/raporty/raport-transport-publiczny/aktualnosci/news-stacja-krzewina-zgorzelecka-stamtad-pociagiem-tylko-do-niemi,nId,5717579
Sławek - 22-12-2021, 07:30
Temat postu:
Szyby zasłaniano !!!! Ciekawe, kilka razy jechałem w latach osiemdziesiątych i nigdy nie były zasłonięte.
ET87 - 26-12-2021, 00:31
Temat postu:
Nawet na wschodniej granicy na trasie Przemyśl-Malhowice-Chyrow-Krościenko-Zagórz, w latach 70' okien nie zasłaniano. Żołnierze stali na końcowych stopniach każdego wagonu osobowego patrząc na plecy konwojenta z przodu, nie wolno było się wychylać, robić zdjęć i broń Boże coś wyrzucić, bo wycieczka via Łubianka była gwarantowana, jak wieść gminna niosła (słowa konduktorów). Ale patrzeć było wolno. A widoki były przednie, jak u nas na święto 1. majowe...
wodkangazico - 26-12-2021, 13:40
Temat postu:
Cytat:
Żołnierze stali na końcowych stopniach każdego wagonu osobowego patrząc na plecy konwojenta z przodu

Kładlim się ze śmiechu, jak szpanowali w przyciemnianych brylach.
Cytat:
Ale patrzeć było wolno. A widoki były przednie, jak u nas na święto 1. majowe...

Jajakobyły, stary ałtomatyk, do dziś nie mogę pozbierać kopary. Bo w tamtych latach, przy każdej wydeptanej przez tory ścieżce, podczas przejazdu pociągu bił przynajmniej dzwonek ostrzegawczy. Taki zwykły, nie żaden tam antyimperialistyczny.
Rzecz w III RP nieosiągalna przez następne niemal 40 lat.
Ale - fakt - stacje pozastawiane wagonami towarowymi. Krytymi.
Może to tylko z racji lokalnego charakteru linii, zrobiono z niej bocznicę, a może...
Noema - 07-01-2022, 20:10
Temat postu:
Cytat:
Stacja Krzewina Zgorzelecka. Stamtąd pociągiem tylko do Niemiec

W dobie koronaparanoi ta stacja odegrała w moim życiu dużą rolę. Pisałam już o tym na forum w innym wątku, więc zainteresowanych odsyłam:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=398583#398583
Lady Makbet - 22-04-2022, 20:07
Temat postu:
Trzy projekty, zgłoszone przez samorząd województwa dolnośląskiego, otrzymają rządowe dofinansowanie w ramach programu Kolej Plus. Jednym z nich jest rewitalizacja linii kolejowych stanowiących ciąg komunikacyjny Zgorzelec – Bogatynia, co umożliwi skomunikowanie Bogatyni ze stolicą Dolnego Śląska.

Kolej Plus dla Dolnego Śląska:
https://wroclaw.tvp.pl/59740301/kolej-plus-dla-dolnego-slaska
Beatrycze - 26-04-2022, 09:13
Temat postu:
Pociągi mogą wrócić do Bogatyni

Po 22 latach od chwili, kiedy ostatni pociąg wyjechał ze stacji Bogatynia, pociągi do tego miasta znów są w grze.

W ramach rządowego programu "Kolej+" za 300 milionów złotych trasa Zgorzelec-Bogatynia ma być odbudowana. Burmistrz Bogatyni Wojciech Dobrołowicz mówi, że to szansa dla miasta, by wyrwało się z komunikacyjnego wykluczenia.

Więcej:
https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/119172/Pociagi-moga-wrocic-do-Bogatyni
Beatrycze - 14-03-2023, 17:18
Temat postu:
Dłuuuuugi czas jazdy z Bogatyni do Wrocławia

Projekt dotyczący Bogatyni ma na celu włączenie tego miasta w sieć regionalnych przewozów kolejowych poprzez rewitalizację liniii kolejowych 274 (między Zgorzelcem a Jerzmankami), 290 oraz 779 i 786 (odbudowa). Łącznie to trasa o długości niecałych 42 kilometrów biegnąca przez Jerzmanki, Sulików, Krzewinę Zgorzelecką, Turoszów do Bogatyni, którą pociągi mają pokonywać w czasie około 47 minut (odcinek Zgorzelec – Bogatynia), natomiast podróż z Bogatyni do Wrocławia ma trwać aż 2 godziny i 37 minut. Wszystko dlatego, że poza kawałkiem linii 274 pociągi nie pojadą tą trasą szybciej niż 80 km/h, a szlak nie będzie również zelektryfikowany.

Pociągi mają zatrzymać się na stacjach i przystankach: Zgorzelec, Jerzmanki, Sulików, Krzewina Zgorzelecka, Bratków Zgorzelecki, Turoszów, Turoszów Kopalnia, Bogatynia. Jak możemy przeczytać w studium wykonalności, województwo zaplanowało połączenie Bogatyni ze Zgorzelcem za pomocą… 4 par pociągów w dobie. Dlaczego?

– Przyszłość pokaże, jaka będzie realna i rzeczywista oferta. Pociągi ruszą tam najwcześniej za 3 lata, więc wtedy będziemy myśleć o tym, ile pociągów zostanie tam uruchomione. Na początku może się okazać, że cztery pary pociągów będą wystarczające, natomiast po pięciu latach od uruchomienia może być już potrzebne 8 par. Musimy pamiętać o tym, że kolej, a szerzej sprawny transport publiczny, mocno wpływają na osadnictwo dlatego niewykluczone, że dzięki rewitalizacji połączenia do Bogatyni również ten rejon naszego województwa zyska nowy impuls rozwojowy – tłumaczy nam Tymoteusz Myrda, członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego odpowiedzialny za kolej.

Koszt projektu dotyczącego przywrócenia Bogatyni na kolejową mapę Polski został oszacowany na niespełna 322 mln złotych netto. W tej kwocie uwzględniono już wskaźnik waloryzacyjny oraz kwotę na niezaplanowane wydatki.

Źródło:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/zlotoryja-wroclaw-swiebodzki-i-bogatynia-d-slask-z-umowami-na-kolej-plus-112435.html
KraxWRO - 15-03-2023, 00:37
Temat postu:
A może warto odpuścić bezpośrednie połączenia na rzecz połączeń Bogatynia - Zgorzelec? Prezes Zdanowski przecież tak hucznie cały czas opowiada w wywiadach jak to KD chce dążyć do większej ilości połączeń przesiadkowych skomunikowanych na ważniejszych stacjach... 4 połączenia w dobie mogą sobie wsadzić gdzieś Razz

Poza tym autem z Bogatyni jedzie się 2:15h jak nie ma korków i jest znikomy ruch... 2:37 dla osobowych to całkiem dobry czas.
Pirat - 19-03-2023, 17:41
Temat postu:
Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego w ramach projektu pn.: „Rewitalizacja linii kolejowej Zgorzelec – Bogatynia w celu włączenia Bogatyni do sieci regionalnego, wojewódzkiego transportu kolejowego”, realizowanego w ramach programu uzupełniania lokalnej i regionalnej infrastruktury kolejowej – Kolej+ do 2028 roku.

https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app/demand/notice/public/23180/details
Marcel Štancl - 19-03-2023, 19:48
Temat postu:
Niektóre odcinki linii Praga – Liberec mogłyby zostać zmodernizowane już do 2028 roku. Nie wiem jednak, czy nowa linia Zgorzelec - Bogatynia będzie przebiegać przez Zawidów?
Noema - 19-11-2023, 19:57
Temat postu:
To forum ma już 18 lat. Od ponad dekady wielokrotnie postulowałam na tym forum uruchomienie Kolejowej Komunikacji Autobusowej na trasie Zgorzelec - Bogatynia. O, choćby tutaj:

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=256794#256794
https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=336380#336380

Było tego więcej, ale nie chce mi się szukać.

Przyzwyczaiłam się już do tego, że nikt mnie nie słucha. Przyzwyczaiłam się również do tego, że po wielu latach moje pomysły są wcielanie w życie. Oto kilka dni temu odbyło się spotkanie dotyczące możliwości uruchomienia Kolejowej Komunikacji Autobusowej (KKA) na trasie Bogatynia - Zgorzelec.

https://www.bogatynia.info.pl/newsy/wiadomosci/14223-bedzie-autobus-do-zgorzelca-spotkanie-w-sprawie-kolejowej-komunikacji-autobusowej

Tutaj zaproponowany rozkład jazdy:

https://www.bogatynia.info.pl/newsy/wiadomosci/14231-kolejowa-komunikacja-autobusowa-moze-kosztowac-prawie-2-mln-zl-rocznie

Prezentacja Działu Transportu Kolejowego UMWD:

https://bogatynia.pl/wp-content/uploads/2023/11/KKA_Zgorzelec-Bogatynia.pdf

Jaki z tego wniosek? Że warto słuchać Noemy. Bo Noema ma zawsze rację, przynajmniej w kwestiach kolejowych.
Marcel Štancl - 20-11-2023, 05:31
Temat postu:
I jest szenc obudowe trasy na trasie Bogatynia - Zgorzelec dla pociagow osobowych?

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group