INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. podkarpackie - Tarnobrzeg - Lublin

sebg85 - 19-08-2009, 19:30
Temat postu: Tarnobrzeg - Lublin
Co myslicie o takim połączeniu, myśle o szynobusie przez Rozwadów.

[ Dodano: 19-08-2009, 19:32 ]
Autobusy zapchane i jadą 3 godz. Osobowym z przesiadką w St. Woli Rozwadów 2 godz. 30 min i tłok mniejszy. Ruch osobowy na tej trasie spory. Troche ożywienia na torach też się przyda.

[ Dodano: 21-08-2009, 17:50 ]
Widze, że nie ma zainteresowanych. A szkoda bo to dobra trasa dla szynobusu i często przemierzana przez Tarnobrzeżan.
ibonek - 05-05-2010, 18:38
Temat postu:
sebg85, pomysł jest fajny tylko kwestia jest tego typu kto to będzie finansował? Lubelski UM czy Podkarpacki? No i tabor, a właściwie jego brak. No chyba, że jakiś "prywaciarz" by wszedł. Póki co jest jakaś TLK, i chyba nic więcej nie będzie. A i zostają jeszcze skomunikowane (chyba) REGIO .
pp - 07-05-2010, 08:44
Temat postu:
Pisałem już o tym w wątku "Rzeszów - Tarnobrzeg - Rozwadów?":

pp napisał/a:
Jeśli uruchomi się łącznicę na Pilchów (a dokładnie Charzewice - SWR Towarowa), to można ponmmyśleć o połączeniu Rzeszowa z Lublinem. Będzie to 200km, a przy obecnym stanie torowiska, pociąg kategorii TLK będzie mógł przejechać ten odcinek w 3 godziny 5minut. Oczywiście cenowo tlk-a na tej trasie odpada, ale R+, czemu nie? Czas przejazdu nie gorszy jak autobusów. Busiarstwa nie biorę pod uwagę, bo ich prędkości na tej trasie to kosmos.
Cena: busy i autobusy od 21 do 29 zł, pociąg Regio 2kl, za 200km: 27zł, czyli można by było wprowadzić jakąś promocję żeby złapać pasażerów z Rzeszowa. Bo pociągi i autobusy będą jeździć innymi trasami (p. Kolbuszową, a droga jest p. Nisko - Janów).

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=116411#116411

Biorąc pod uwagę czas jazdy, sądzę że pociąg przyspieszony (R+) na szynobusie, z pominięciem SWR byłby bardzo dobrym rozwiązaniem. Po drodze nabije pasażerów Kolbuszowa i Tarnobrzeg oraz szereg innych większych miejscowości (np. Głogów, Nowa Dęba, Zaklików), więc frekwencja powinna być ok. Na początek jedna-dwie pary i jazda.
ibonek - 07-05-2010, 16:05
Temat postu:
pp, łącznica działa, obecnie Połańce nią jeżdżą. Co do R+. Zapewne było by to do realizacji. Jest tylko jedno małe ale : TABOR a właściwie jego brak. Przynajmniej w Lubelskim. Też o tym pisałem wcześniej dwa posty pod twoim.
Biorąc pod uwagę ostatnie działania PLKi raczej trzeba te plany odłożyć ad acta.
pp - 10-05-2010, 08:49
Temat postu:
A podkarpackie szynobusy? Zamiast puszczać wszystko na Jasło - Zagórz z prędkością 30km/h, to mogliby uruchomić połączenia bardziej dochodowe.
ibonek - 10-05-2010, 16:49
Temat postu:
pp, jeszcze jest coś takiego jak "wola polityczna". A tej brakuje... Niestety. Może jak pojawią się obiecane dwuczłony w Lublinie, coś się ruszy.
pp - 17-05-2010, 12:06
Temat postu:
Jak będę miał czas to skrobnę coś do Podkarpackiego i Lubelskiego UM-u. Sądzę że warto im o tym napisać. Niech myślą.
ibonek - 13-12-2010, 20:31
Temat postu:
pp, nie wiem jak ty to zrobiłeś, ale chyba cud się stał Twisted Evil Twisted Evil !
Nie dość, że mamy dwie całotygodniowe pary pociągów Lublin - Rzeszów przez SWR i Tarnobrzeg, to jeszcze jedną obsługuje Podkarpacki PR!
Trochę byłem zdziwiony, kiedy ujrzałem żółte czoło szynobusa przypominające z daleka lubelskie SA107-001, ale jeszcze bardziej się zdziwiłem, kiedy okazało się, reszta szynobusa jest czerwona! Do tego jest to dwuczłonowe SA109-010. Niestety, nie mogłem popełnić zdjęcia, ponieważ nie miałem ze sobą aparatu Evil or Very Mad
pendolino - 13-12-2010, 20:35
Temat postu:
Przecież Lubelskie ma szynobusy
SA107 x2
SA103 x3
SA134 x4 (niedługo 5)
Przy odpowiednich obiegach na wszystkie linie by starczyło, nawet po reaktywacji na Parczew i Zamość.
Damian Łódź - 13-12-2010, 20:45
Temat postu:
pendolino, tylko znajdż osobę chociaż jedną w PR Lublin, która będzie umiała opracować obiegi Smile
pp - 14-12-2010, 19:59
Temat postu:
Szkoda że nie są to pociągi przyspieszone. Wtedy miałyby szansę na większe obłożenie. Obecny czas przejazdu jest mało konkurencyjny w pełnej relacji, ale pociąg powinien nazbierać ludzi po drodze. Tym bardziej że Kolbuszowa, Nowa Dęba czy Tarnobrzeg praktycznie nie mają z Lublinem żadnego połączenia.
Może do R+ UMy też dorosną, ale to może potrwać. Bo jak widzę to z Rzeszowa do Tarnobrzega nadal tylko cztery pary, a powinno ich być minimum dziesięć!!!
Po remoncie linii do Lubartowa można taki R+ wydłużyć nawet do Białegostoku przez Siedlce, ale na razie to tylko marzenia. Tym bardziej że od Łukowa do (chyba) Milanowa jest 30 km/h. A to jakieś 40km trasy. Na reszcie jest 60.
Zachęcam, piszcie do UMów. Warto im truć głowę. Choć te dwa kursy to raczej nie moja zasługa, jakoś w to nie wierzę.
PKPfan - 15-12-2010, 16:11
Temat postu:
Ja myślę że niedługo doczekamy się większej ilości pociągów Rzeszów - Tarnobrzeg - Lublin (może nawet przyśpieszonych i z pominięciem Stalowej Woli) - gdyby udało się zejść z czasem przejazdu poniżej 3h to byłoby to połączenie bardzo konkurencyjne. Proszę pamiętać, że Podkarpacie w najbliższym czasie otrzyma 6 nowych szynobusów (co w sumie z obecnymi 2xSA103 i 2xSA109 da zawrotną liczbę 10 - a na dzień dzisiejszy przy istniejącym rozkładzie jest to trochę więcej niż potrzeba) i gdzieś trzeba będzie je upchać. Poza tym do remontu/rewitalizacji czy jakby tego nie nazwać pójdą linie Rzeszów - Jasło i CHYBA też Jasło - Zagórz co oznacza na nich albo całkowite czasowe zawieszenie ruchu albo KKA.
pp - 16-12-2010, 09:23
Temat postu:
PKPfan napisał/a:
Ja myślę że niedługo doczekamy się większej ilości pociągów Rzeszów - Tarnobrzeg - Lublin (może nawet przyśpieszonych i z pominięciem Stalowej Woli) - gdyby udało się zejść z czasem przejazdu poniżej 3h to byłoby to połączenie bardzo konkurencyjne.

Obecnie mozliwy jest czas 3h10'-3h15' dla R+ zatrzymującego się tylko na większych stacjach, jadącego z pominięciem SWR łącznicą. I nawet ten czas jest już dobry, ponieważ:
- pociąg z Rzeszowa do Lublina jedzie inną trasą niż autobus,
- z Kolbuszowej, Nowej Dęby, Tarnobrzega praktycznie nie ma połączeń autobusowych z Lublinem,
- z Rzeszowa do Tarnobrzega pociąg i tak się zapełni ze względu na dobry czas przejazdu (godzina z minutami) w porównaniu do busów/autobusów.

Poniżej trzech godzin to jest możlwe, ale po remontach.

Wogóle to linia Lublin - SWR powinna mieć na powrót dwa tory, jak przed wojną. To powinno być okno na świat dla Lublina w stronę południowo-zachodnią. Tędy przecież można jeździć do: Przemyśla, Rzeszowa (takze łącznicą SWR) i dalej Jasło/Zagórz/Nowy Sącz-Krynica, Krakowa - Katowic przez Mielec.
pendolino - 16-12-2010, 10:30
Temat postu:
Powrót do dwutoru jest marzeniem z serii Rail Fiction, ale reaktywacja stacji Wilkołaz znacznie poprawiła by przepustowość linii, mieli byśmy wtedy mijanki w Niedrzwicy, Wilkołazie, Kraśniku, Szastarce, Rzeczycy, Zaklikowie i Lipie.
lubelak195 - 17-12-2010, 13:17
Temat postu:
Reaktywacja łącznicy to dodatkowe koszta. Straciliśmy ostatnie połączenie z Przemyślem, a wschodnie Podkarpacie z Lubelszczyzną Moim zdaniem rozsądniej byłoby zastosować takie rozwiązanie.:
Sczepić w Lublinie dwa szynobusy lub szynobus+EZT, które by tak jechały do SWR. Jeżeli byłoby zestawienie SZT+SZT, to zwyczajnie kilkuminutowe(max. 5min.) rozczepienie składów, Lubelska brygada jedzie do Przemyśla, a Podkarpacka wsiada do SZT(lub ewentualnie jedzie w nim od Lublina) i wio do Rzeszowa.
Wariant drugi jest bardziej skomplikowany, lecz ze wzglendu na małą liczbe SZT chyba jest jedynym możliwym.
Nie wiem czy jest cóś takiego możliwe, że SZT sterujący jechałby za EZT, gdzie by siedział drugi mechanik i informował o sytuacji pierwszego. Sytuacja w SWR identyczna.
te pociągi to byłyby regio+. Poprzez takie rozwiązanie nie byłoby problemu z pasażerami podróżującymi do centr. SW i skróciłoby to czas zmiany czoła, bez ponoszenia kosztów na uruchomienie mijanki.
Tylko pytanie- Czy szynobus uciągnąłby EZT?
pp - 17-12-2010, 17:06
Temat postu:
lubelak195 napisał/a:
Reaktywacja łącznicy to dodatkowe koszta.

Z tego co wiem to łącznica jest czynna. Była szykowana na otwarcie trasy i pusczenie tamtędy TLKi z Rzeszowa do Wawy przez Lublin. TLKa pojechała przez SWR, a łącznica jest czynna.

[ Dodano: 17-12-2010, 17:07 ]
lubelak195 napisał/a:
Tylko pytanie- Czy szynobus uciągnąłby EZT?

Nie.
lubelak195 - 17-12-2010, 17:57
Temat postu:
Z tego co wiem po powrocie Połańców na dawną trasę łącznica została zamknięta, ale mogę sie mylić
ibonek - 17-01-2011, 10:43
Temat postu:
lubelak195, i mylisz się. Ja też zresztą, bo myślałem, ze nie działa. A jednak działa, i od czasu do czasu jakieś zdawki tamtędy jężdżą.
Anonymous - 17-01-2011, 14:02
Temat postu:
Siema, czy mógłby mi ktoś napisać jak sie ma frekwencja w szynobusach Lublin-Rzeszów ? Smile
ibonek - 18-01-2011, 11:02
Temat postu:
Pułtuś, poranny z Lublina tak około 10-15 procent, zależy od dnia, od Kraśnika może być - aczkolwiek nie musi- więcej. Południówka z Lublina do Kraśnika jakieś 60-70 %, z tym że od Niedrzwicy zaczyna się wyludniać. Nie wiem jak sytuacja wygląda za Kraśnikiem, bo dalej nie dojeżdżam.
Nie wiem jak to wygląda od Stalowej Woli, bo tak daleko w tzw. tygodniu nie wypuszczałem się aż tak daleko. W sobotę tak koło 15-20% od TGB.
sympatyk - 21-01-2015, 19:11
Temat postu:
PKP PLK: Elektryfikacja linii Lublin – Stalowa Wola coraz bliżej.

Polskie Linie Kolejowe podpisały właśnie umowę na wykonanie studium wykonalność modernizacji odcinka linii 68 pomiędzy Lublinem i Stalową Wolą.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/55472/pkp_plk_elektryfikacja_linii_lublin_stalowa_wola_coraz_blizej.html
ET05 - 21-01-2015, 22:15
Temat postu:
Luty 2099?
Zouave - 22-01-2015, 19:10
Temat postu:
Rozśmieszyło mnie to. Jeszcze dojdzie do tego, że szybciej postawią słupy trakcyjne na linii 68 niż zostanie zakończony remont linii nr 25. Wtedy wszystkie pospieszne z północy na północ pojadą przez Lublin. Śmiech
ET05 - 22-01-2015, 21:09
Temat postu:
25 to pikuś. Ósemka w lesie.
sabatnik - 13-09-2017, 16:29
Temat postu:
Niedawno pierwszy raz jechałem pociągiem z Rzeszowa do Lublina i zauważyłem "gołe" słupy trakcyjne przy torach na "trójkącie" między St. Wolą Tow. a Pilchowem. Czy to pod nowe inwestycje czy jeszcze pozostałość bo czymś dawnym?
greq19 - 14-09-2017, 10:36
Temat postu:
sabatnik napisał/a:
Niedawno pierwszy raz jechałem pociągiem z Rzeszowa do Lublina i zauważyłem "gołe" słupy trakcyjne przy torach na "trójkącie" między St. Wolą Tow. a Pilchowem. Czy to pod nowe inwestycje czy jeszcze pozostałość bo czymś dawnym?

Pozostałość po planach dawnej elektryfikacji tego odcinka.
Beatrycze - 13-07-2018, 17:35
Temat postu:
Pociągiem elektrycznym z Lublina do Rzeszowa przez Tarnobrzeg w 2021 r.

Trwa przebudowa odcinka Lublin – Stalowa Wola Rozwadów linii nr 68, w ramach której dojdzie do jego elektryfikacji. Będzie on stanowił fragment trasy łączącej stolice regionów – lubelskiego i podkarpackiego. Pociągiem elektrycznym łączącym oba miasta przez Tarnobrzeg pojedziemy w 2021 r. Wcześniej będzie taka możliwość przez Przeworsk.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pociagiem-elektrycznym-z-lublina-do-rzeszowa-przez-tarnobrzeg-w-2021-r-87866.html
sympatyk - 24-03-2020, 16:46
Temat postu:
PKP PLK wybudowały nowy przystanek w Stalowej Woli.

Mieszkańcy Stalowej Woli od niedzieli 15 marca będą korzystać z nowego przystanku Stalowa Wola Charzewice. Nowy obiekt umożliwi dodatkowy dostęp do pociągów w stronę Lublina i Rzeszowa.

Więcej:

https://www.wnp.pl/transport-kolejowy/pkp-plk-wybudowaly-nowy-przystanek-w-stalowej-woli,377819.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group