INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. lubuskie - Przetarg na obsługę regionalnych przewozów kolejowych

Andrzej - 02-12-2009, 10:39
Temat postu: Przetarg na obsługę regionalnych przewozów kolejowych
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego ogłosił przetarg na wykonanie kolejowych regionalnych i międzywojewódzkich przewozów pasażerskich na obszarze województwa lubuskiego, w zakresie uzgodnionego z zamawiającym rozkładu jazdy pociągów, oraz na liniach łączących to województwo z województwami ościennymi w ramach umowy ramowej.

Usługa obejmuje wykonywanie kolejowych przewozów regionalnych na liniach oraz odcinkach linii kolejowych:

* Nr 3 (Poznań) - gr. wojew. - Zbąszynek - Świebodzin - Rzepin - gr. państwa,
* Nr 14 (Leszno) gr. wojew. - Wschowa - gr. wojew. (Głogów)
Niegosławice - Żagań
Żagań - Tuplice,
* Nr 203 (Krzyż) - gr. wojew. - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn,
* Nr 273 (Głogów) - gr. wojew. - Zielona Góra - Rzepin - Kostrzyn - gr. wojew.- (Szczecin),
* Nr 275 (Legnica) - gr. wojew. - Żagań,
* Nr 282 (Węgliniec) - gr. wojew. - Żary,
* Nr 351 (Krzyż) - gr. wojew. - Dobiegniew - gr. wojew. - (Stargard Szczeciński),
* Nr 358 Zbąszynek - Sulechów - Czerwieńsk,
* Nr 364 Międzyrzecz - Sulęcin - Rzepin,
* Nr 367 Zbąszynek - Międzyrzecz - Gorzów Wlkp.,
* Nr 370 Zielona Góra - Żary.


Zamawiający zawrze umowę ramową z jednym wykonawcą na okres 6 lat oraz użyczy wykonawcy, na podstawie umowy użyczenia, do wykorzystania w zakresie realizacji usługi, następujący tabor:

* SA105 - sztuk 4
* SA108 - sztuk 1
* SA133 - sztuk 4.


Jedynym kryterium wyboru jest najniższa cena. Oferty należy składać w nieprzekraczalnym terminie, do dnia 7 stycznia 2010 roku, w siedzibie lubuskiego urzedu marszałkowskiego w Zielonej Górze.

źródło Rynek Kolejowy
melocot - 02-12-2009, 17:21
Temat postu:
To jakieś nieporozumienie Rolling Eyes
Te 9 szt. SA na taką ilość linii nie wystarczy do obsługi tylu kilometrów. Zatem dla kogo jest ten przetarg? Kto posiada jednostki do obsługi linii zelektryfikowanych? Dodatkowo tak duży przetarg miałby wygrać jeden podmiot Exclamation
Wykluczeni są: Koleje Dolnośląskie (KD), Arriva PCC, Ostdeutsche Eisenbahn (ODEG), Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) ponieważ rozmiar przetargu jest ogromny. Przetarg w chwili ogłoszenia wskazuje na obecnego wykonawcę - PrzewozyRegionalne; albo DB Regio Wink Zg . Po co więc ta szopka z przetargiem? Lenistwo urzędnicze wychodzi! To już lepiej było stworzyć Koleje Lubuskie na wzór Kolei Dolnośląskich i powoli zmieniać ten bałagan.

Z przetargu wynika też rezygnacja z kolejowego przejścia granicznego Zasieki - Forst Shocked Chyba, że dla odc. Tuplice - Forst będzie osobny przetarg Śmiech Wtedy też będzie jeden "chętny" na ten "łakomy kąsek" - Ostdeutsche Eisenbahn (ODEG).
Kujawiak - 02-12-2009, 17:53
Temat postu:
melocot napisał/a:
To już lepiej było stworzyć Koleje Lubuskie na wzór Kolei Dolnośląskich...


Niema, to najmniejszego sensu, ponieważ ucierpi na tym tylko podróżny!!
melocot - 02-12-2009, 18:53
Temat postu:
W jakim sensie cierpią podróżni Kolei Dolnośląskich?
Forum jak sama nazwa wskazuje służy wymianie poglądów. Pogląd, że coś "nie ma najmniejszego sensu" bez podania argumentów na forum właśnie kwalifikuje się jako trollizm.
Kujawiak - 03-12-2009, 18:37
Temat postu:
Mam na myśli np., osobne taryfy przewozowe. Jednego biletu nie kupię w relacji Kraków Gł. - Trzebinia, tylko w osobnych relacjach tzn:

Kraków Gł. - Wrocław Gł. PR
Wrocław Gł. - Trzebinia KD

Chyba, że coś się zmieniło?
melocot - 03-12-2009, 20:17
Temat postu:
Kujawiak
Oszczędź sobie i nam wszystkim czytającym "produkcję" postów "nie mających najmniejszego sensu". Najpierw zaprzęgnij swoje szare komórki do działania i wykorzystaj ten internet celem dojścia do faktów. Fakty są dostępne na stronie Kolei Dolnośląskich.
ET05 - 03-12-2009, 20:24
Temat postu:
Kujawiak ma rację, jeśli chodzi o ulgę handlową np. 50%. Dlaczego przez niedopatrzenie kogoś z KD czy UM pasażerowie muszą płacić więcej ?
melocot - 03-12-2009, 20:44
Temat postu:
KD nie zachowuje się tak jak Przewozy Regionalne Exclamation
Ponieważ ulga handlowa to nie to samo co ustawowa Exclamation
Poza tym, Koleje Dolnośląskie stosują ulgę handlową w postaci "Połączenie w dobrej cenie".

Dlaczego nie założycie nowego tematu, w którym zamiast o przetargu na obsługę regionalnych przewozów kolejowych będziecie wylewać swoje żale o ulgach w Kolejach Dolnośląskich.

EOT
sebastianzb - 03-12-2009, 21:22
Temat postu:
Obawiam się, że ten przetarg wygra jedyny słuszny przewoźnik kolejowy czyli PR. Być może jest to mój czysty pesymizm, ale sądzę, że nikt poza PR-ami nie będzie chciał w ogóle wystartować (obym się mylił).

Jeżeli chodzi o samą zabawę w procedurę przetargową, to jej zasadność może być podyktowana zdobyciem pieniędzy unijnych na zakup nowego taboru (już od ponad roku województwo planuje zakup 2 EZT i 3 SZT ), który będzie obsługiwał połączenia w województwie, uruchamiane przez wybranego w tym przetargu przewoźnika przez kilka najbliższych lat.

Szczegóły poznamy już za miesiąc, bo wadium należy wpłacić do 7 stycznia 2010. Podpisanie umowy z wykonawcą zaś ma nastąpić 11 grudnia 2010

Pozdrawiam.
melocot - 03-12-2009, 21:33
Temat postu:
Wedle mojej skromnej wiedzy "dofinansowanie unijne" przysługuje podmiotowi odpowiedzialnemu za daną dziedzinę. W przypadku kolejowych przewozów regionalnych odpowiedzialność ponosi UM. Z tej przyczyny to właśnie ten urząd, a nie lubuski PR stara się o dofinansowanie.
Możliwe, że przez "niewyobrażalny" pośpiech wykluło się z UM to przetargowe "jajo". Nie jest dobrze w sferze publicznej, gdy z góry wiadomo kto wygra przetarg. To nie jest objaw pesymizmu tylko logiczne uzasadnienie Cool
DawidCzerwiensk - 03-12-2009, 22:07
Temat postu:
żal ja pie**** zamiast wydłużyć Leszno - Głógów do Zielonej Góry to nic. ;/ Co to za połączenie do Poznania i z Poznania do Leszna ;/ dobre 3h, i jak sie trafi na czas z przesiadką.. A Zielona Góra - Głogów jest ok, ale te 4 minuty na przesiadke na pociąg do Leszna nie zawsze się udaje, ponieważ pociąg ma prawie zawsze 2-3 minuty spóźnienia. A kierownik pociagu Głogów - Leszno wiedząc że ludzie jadą do Leszna, nie jest w stanie poczekać 2 minut..

Normalnie bez komentarza.
sebastianzb - 04-12-2009, 12:11
Temat postu:
Ja poczekam do czasu, kiedy minie czas wpłaty wadium i wtedy się okaże, czy ktoś prócz PR-ów będzie chętny na podjęcie walki w przetargu. Ciekawe, czy gdyby DB Regio chciały zająć się świadczeniem komunikacji kolejowej w Lubuskiem i musiały wykorzystać do tego część własnego taboru (np. EZT) UTK umożliwiłbu wjazd ich maszyn na polskie tory ? Czy wypożyczyliby składy np. od PR-ów.

melocot, mogłem się mylić co do tego dofinansowania z UE, ponieważ tu o pieniądze stara się marszałek, zaś ja posłużyłem się przykładem komunikacji miejskiej. Np. w Poznaniu organem organizującym komunikację jest ZTM, zaś MPK jest wykonawcą, ale autobusy i tramwaje należą do MPK. Zatem jeżeli MPK wnioskuje o dofinansowanie do tramwajów, powinno mieć podpisaną umowę na świadczenie usług transportowych z ZTM na jakiś okres czasu. Sądzę, że stąd mój błąd.
melocot - 04-12-2009, 13:28
Temat postu:
DB Regio w lubuskim... To już naciągany optymizm Wink
Tuż za granicą - u naszego sąsiada - wszystkie linie spalinowe obsługują inni przewoźnicy niż DB Regio.
Są to: Ostdeutsche Eisenbahn (ODEG) dla odc. Forst - Cottbus, FF Oder - (Beeskow/Eberswalde) - BLN oraz Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) dla odc. Kostrzyn - BLN.
DB Regio na liniach stykowych z Polską obsługuje tylko linie elektryczne. Są to dwie linie: FF Oder - BLN oraz FF Oder - Guben - Cottbus. Prędzej bym się spodziewał wjazdu składów elektr. DB Regio na linię FF Oder - Rzepin - Poznań niż na FF Oder - Rzepin - Zielona Góra (stan infrastruktury i spodziewane potoki). Druga linia elektryczna we władaniu DB Regio; FF Oder - Cottbus; ma punkt styczny w Guben ale do Polski wjazd inną trakcją niż elektr. - spalinową. Wracając do linii spalinowych w lubuskim, aby przewoźnicy inni niż DB Regio (NEB i ODEG) wystartowali w przetargu to musiałby być on podzielony conajmniej na trzy części Exclamation Część "elektryczną" i dwie "spalinowe" (południową i północną). Wówczas wystartowaliby nie tylko nasi sąsiedzi ale również: Arriva PCC oraz Koleje Dolnośląskie. Dopiero po podziale przetargu na części nikt nie wiedziałby w dniu jego ogłoszenia kto będzie zwycięzcą.
UTK tak samo dopuszcza do ruchu zagraniczne pojazdy jak niemiecki odpowiednik EBA (biurokracja, czaso- i kosztochłonność). Sądzę, że to jest wykonalne do 11 grudnia 2010. Fakt dopuszczenia przez UTK składów Desiro (rel. Dresden - Wrocław), tych samych jakie kursują na Forst - Cottbus pod banderą ODEG moim zdaniem dobrze rokował dla przejścia Zasieki - Forst. Jednak z uporem maniaka lubuski PR wraz z PESA Bydgoszcz wspierani przez LUM "pragną" uzyskać kosztowne dopuszczenie do ruchu na DB Netz naszych SA133. Myślę, że taniej byłoby "dopuścić" w przetargu przewoźnika ODEG ze swoimi Desiro na wjazd choćby do Żar. Fundamentalną przeszkodą jest jednak rozmiar przetargu ogłoszonego przez UM.
sebastianzb - 06-12-2009, 12:30
Temat postu:
Zamieszczam linki na strony Urzędu Marszałkowskiego w Zielonej Górze, który ten przetarg ogłosił:
(strona)

http://www.lubuskie.pl/pl/index.php?action2=show_subcategory&category_name=&category_id=&action=show_subsubcategory_info&subsubcategory_id=813

Z tego wszystkiego najbardziej interesujący wydaje się być ten link:

http://www.lubuskie.pl/pl/download/przetargi/nr%202%20KOLEJ.pdf

Stąd moje pytanie. Czy ktoś z Was wie, czy ta tzw. minimalna wielkość pracy eksploatacyjnej, która ma obowiązywać przewoźnika od przyszłego rozkładu jest większa niż ta obecnie, czy dokładnie taka sama ?
Nie liczę tu oczywiście planowanych połączeń Sulechów-ZG-Nowa Sól (które moim zdaniem powinny być przedłużone co najmniej do Zbąszynka z jednej, a np. do Głogowa z drugiej strony).
kysiek2 - 07-12-2009, 21:39
Temat postu:
Jak znam życie to UTK będzie się starał za wszelką cenę opóźniać wejście zagranicznych przewoźników na nasze tory, wymyślając różne bzdury. No i jeszcze jedna kwestia nie została poruszona, czy sa oni w ogóle zainteresowani??

Co do przetargu produkowałem się już na kilku forach wygra PR bo tylko on ma tabor elektryczny i spalinowy. Niestety w naszym UM muszą się jeszcze uczyć wzorem innych województw jak sobie radzić z przetargami na obsługę linii kolejowych. Poszli po najprostszej linii oporu.
sebol71 - 09-12-2009, 17:00
Temat postu:
DawidCzerwiensk, często jeżdżę na linii Głogów - Leszno i jeszcze nigdy się nie zdarzyło, aby pociąg do Leszna odjechał zanim pociąg z Zielonej Góry przyjechał. Zdarzało się nawet oczekiwanie 15 - 20 minut. Oczywiście takie postępowanie nie musi być regułą, bo jak wiadomo nulla regula sine exceptione est, a i kierownikami pociągów są różni ludzie.
Bodajże w rozkładzie jazdy 2007/2008 było połączenie Zielona Góra - Leszno i z tego co wiem, było to bardzo popularne połączenie. Słyszałem z ust wielu pasażerów żale odnośnie zlikwidowania tegoż połączenia. Na frekwencję nie można było narzekać. Często pociąg był prawie cały zapełniony! (skład oprócz lokomotywy SU45 liczył 2 "bonanzy"). Pamiętam doskonale jak musiałem czasami szukać miejsca.
DawidCzerwiensk - 09-12-2009, 22:32
Temat postu:
No i właśnie nie moge darować sobie tego, że jakiś burak to połączenie wykasował. Frekwencja tak samo była w pociągu do Ostrowa.. Jakieś petycje może złożyć do UM? Bo to polaczenie jest praktyczne..
sZakOOu - 14-12-2009, 11:43
Temat postu:
Lubuski UM przede wszystkim powinien był ogłosić osobny przetarg na połączenia na trakcji elektrycznej, zaś osobny na obsługę trakcji spalinowej. Jednym z wymogów powinno być posiadanie własnego taboru (z możliwością skorzystania z taboru UM). Jak dla mnie jest to przetarg przygotowany specjalnie pod lubuskie Przewozy Region(an)alne.

Smutne...

edit: Okres też jest przegięty. Maks 3 lata powinny być... :/
sebastianzb - 10-01-2010, 23:36
Temat postu: Przetarg unieważniony
http://www.lubuskie.pl/pl/download/przetargi/PRZEWOZY%20uniewaznienie%20postepowania.pdf

Zastanawiam się, czy w ogóle dojdzie do rozpisania kolejnego przetargu i czy jakaś spółka kolejowa będzie nim zainteresowana.
kysiek2 - 11-01-2010, 12:45
Temat postu:
Przetarg rozpisali pod Przewozy Regionalne ale oni w nim nie wystartowali, ot taki kaprys losu.
melocot - 15-01-2010, 19:25
Temat postu:
Shocked Lubuscy kolejarze PR wypięli się na ofertę pracy od Lubuskiego Marszałka Laughing
sebastianzb - 16-01-2010, 20:00
Temat postu:
To może marszałek pójdzie po rozum do głowy i następne przetargi ogłosi oddzielnie na linie zelektryfikowane i niezelektryfikowane. Wtedy może chociaż do obsługi linii spalinowych zgłosi się np. Arriva.
DawidCzerwiensk - 17-01-2010, 10:09
Temat postu:
To nawet dobry pomysł z Arrivą. Skoro PR nie użytkuje tych linii to może Arriva sie nimi zajmie.
kysiek2 - 17-01-2010, 17:23
Temat postu:
Problem w tym, że Arriva nie ma taboru, żeby wozić, no chyba, że będą sobie radzić jedynie pojazdami należącymi do marszałka ale to dużo za mało.
sebastianzb - 01-11-2010, 00:38
Temat postu:
Kolejny przetarg (za UMWL Zielona Góra):
http://www.bip.lubuskie.pl/pl/index.php?action=show&id=1614

SIWZ
http://www.bip.lubuskie.pl/download/przetargi/DP_VIII_3321%209%20SIWZ%20przewozy%20_v2jk-10-2010.pdf

Może tym razem coś z tego wyjdzie.
dinxles - 01-11-2010, 07:01
Temat postu:
Gdzieśpisało ze Arriva nie jest zainteresowana "Ekspansją" na inne województwa... Ale moze zglosi sie ktos inny, tylko kto?
jubikej - 01-11-2010, 07:33
Temat postu:
mogliby sasiedzi zza granicy zachodniej Smile tylko nie wiem jacy tam operatorzy lokalni sa w okolicach cottbus i frankfurtu
dinxles - 01-11-2010, 08:03
Temat postu:
Ale DB Regio nie moze w tym przetargu startowac... Bo nie ma licencji od UTK polskiego. Poza tym DB zażadaloby okolo 30 zlotych doplaty za km.
To zalezy czy UM placilby za dostep do PLKi... jak w kuj-pom.
ET05 - 01-11-2010, 09:30
Temat postu:
A jako Arriva startować nie może?
ET40 - 01-11-2010, 11:15
Temat postu:
Powierzenie jakichkolwiek przewozów konsorcjum DB-Arriva to dla samorządu strzał w stopę. Naprawdę.
pospieszny - 01-11-2010, 11:35
Temat postu:
dinxles, Trudno o więcej bzdur w jednym poście...
Cytat:
DB Regio nie moze w tym przetargu startowac... Bo nie ma licencji od UTK polskiego

Słyszałeś może o pociągach tej spółki w relacji Wrocław-Drezno/Drezno-Wrocław ?
Mogą jeśli tylko zachcą startować w tym i każdym innym przetargu które ogłoszą województwa.
Cytat:
Poza tym DB zażadaloby okolo 30 zlotych doplaty za km.

Masz jakieś dane źródłowe z kalkulacją czy tylko tak sobie rzuciłeś kwotę wiedząc że w woj. kujawsko-pomorskim jest to kwota 17,99 na najbliższe dziesięć lat?
Cytat:
To zalezy czy UM placilby za dostep do PLKi... jak w kuj-pom

Za dostęp do infrastruktury (tory, energia, perony,dworce) płacą przewoźnicy a nie UM-y.
dinxles - 01-11-2010, 12:29
Temat postu:
Cytat:
Słyszałeś może o pociągach tej spółki w relacji Wrocław-Drezno/Drezno-Wrocław ?

Tak. Jest to tzw. kooperacja z Przewozy Regionalne to one sa organizatorem tego pociagu.

Cytat:
Masz jakieś dane źródłowe z kalkulacją czy tylko tak sobie rzuciłeś kwotę wiedząc że w woj. kujawsko-pomorskim jest to kwota 17,99 na najbliższe dziesięć lat

Byly przetargi, i Arriva żadałóa bodaj 32 zl/doplaty za km.
Cytat:
Za dostęp do infrastruktury (tory, energia, perony,dworce) płacą przewoźnicy a nie UM-y.

To prawda teraz tak jest.
Ale w kuj-pom jest umowa 10letnia, i niestety ale prognoza jest taka ze koszt pociagokilometra w 2020 roku moze wyniesc, nawet 25 zlotych.
Chodzi o dostep do torow, dzisiaj np. jest to 7 zllotych/km, a w 2017 roku,moze to byc 15 zlotych za km. Dlatego przewoźnik nie moze sie na to zgodzic, bo generowalby straty w latach 2017-2020 i po co komu taki interes prywatnego przewoźnika darczyńcy?
sebastianzb - 18-11-2010, 19:19
Temat postu:
Przetarg unieważniono:

http://www.bip.lubuskie.pl/download/przetargi/uniewa%C5%BCnienie3321-9.pdf
Japaw - 30-01-2011, 16:57
Temat postu:
dinxles napisał/a:
Gdzieśpisało ze Arriva nie jest zainteresowana "Ekspansją" na inne województwa... Ale moze zglosi sie ktos inny, tylko kto?



Właśnie napisałem do Arrivy maila w tej sprawie. Czy są zainteresowani innymi województwami. Czy nie chcieliby obsługiwać np Ostbahnu i czy jest to w ogóle możliwe i parę innych pytań. Jak coś mi odpiszą to napiszę tutaj. Myślę, że jakaś konkurencja w końcu musi się zjawić bo będziemy mieli to dziadostwo, które jest teraz już na zawsze. Chyba, że porządek zrobią niemcy. Będziemy płacić 2 razy drożej ale będziemy przynajmniej mieli to za co zapłaciliśmy.
ET05 - 30-01-2011, 17:10
Temat postu:
Zainteresowani to może i są. Ale na kujawsko-pomorskie nie wyrabiają z taborem, więc...
Japaw - 30-01-2011, 17:46
Temat postu:
ET05 napisał/a:
Zainteresowani to może i są. Ale na kujawsko-pomorskie nie wyrabiają z taborem, więc...


Moim zdaniem marszałkowstwo powinno też zainwestować w nowe EZT a nie tylko w spalinowki. Wtedy mogłoby do obsługi wojewodztwa wybierać kogo sobie zażyczy. Bez obawy, że zabraknie taboru lub PR będzie szantażowało, że zabierze EZETY jak inny przewoznik będzie. W przeciwnym razie zawsze będą jeździły tylko PR bo tylko one ma jakiś tabor. Jak dla mnie może być jakakolwiek spółka. Może nawet jeździć po wojewodztwie razem z PR-ami. Wiadomo, że konkurencja zmusilaby ich do działania z korzyścią dla podróżnego. Linie kolejowe w lubuskim się marnują poprostu. Linia Kostrzyn Krzyż ma przepustowość 51 par pociągów na dobę a ile mamy?? 10 czy 12 par to zaledwie 25% możliwości. Strach na to patrzeć. Poza tym gdyby pieniadze wydane na szynobusy poszly na elektryfikacje linii po ktorej jezdza juz bysmy mieli druta do Krzyza.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group