INFO KOLEJ - forum kolejowe

Rozrywka - Profesorek Duperelek kontra DB

Wojtek - 02-01-2010, 02:13
Temat postu: Profesorek Duperelek kontra DB
Od 1 stycznia 2010 r. otwiera się polski rynek pasażerskich przewozów kolejowych na trasach międzynarodowych. Na forum Rynku Kolejowego pojawiło się pismo Profesorka Duperelka do zarządu kolei niemieckich:


Warszawa 1.10.2010

Prezes DB

Z głębokim niepokojem obserwuję poczynania DB w przedmiocie wejścia na rynek kabotażowych przewozów na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Dotychczasowa współpraca pomiędzy DB a polskim odpowiednikiem PKP IC układała się dobrze, tak więc przejęcie do samodzielnego wykonywania na własny rachunek przez DB połączeń BWE oraz EC WAFEL należy uznać za działania sabotujące dotychczasową współpracę i podważające wzajemne zaufanie, które jest tak niezbędne zarówno dla wzajemnej kooperacji obu przewoźników jak i pożądanej przez pasażerów.

Uruchomienie tych połączeń spowodowało pogorszenie warunków ekonomicznych przewozów dokonywanych przez PKP IC. Nastąpił istotny spadek przychodów w konkretnych relacjach, w związku z czym przewoźnik wystąpił o wyrażenie zgody na odwołanie od 1 marca 374 połączeń międzywojewódzkich. Wydłużenie EC WAFEL do Przemyśla zamiast do Krakowa zmusiło PKP IC do likwidacji 2 pociągów POSP do Zamościa skutkiem czego Zamojszczyzna zastała pozbawiona połączeń dalekobieżnych realizowanych olejo-żerczymi lokomotywami.

Również z niepokojem i troską Ministerstwo obserwuje sytuacje na lini Wrocław – Zgorzelec, gdzie DB wprowadzając produkt pod marką REGIO EXPRESS zmusiła PKP IC do likwidacji pociągów dalekobieżnych do Przemyśla i do Warszawy POSP Wrocławianin co skutkuje brakiem bezpośrednich połączeń Zgorzelca i 100 tyś Legnicy ze stolicą.

Ministerstwo pragnie z całą mocą podkreślić że nie jest przeciwny konkurencji, ale musi to być konkurencja oparta na jasnych przejrzystych i uczciwych warunkach. Wykonywanie przez DB przewozów na terytorium RP nie spełnia tych kryterium co należy z ubolewaniem stwierdzić.

Działalność DB po 1.01.2010 to przejaw nieuczciwej konkurencji, bo DB oferują swoje usługi poniżej kosztów. A zarząd spółki działa na jej niekorzyść, bo wpływy z biletów nie pokrywają funkcjonowania pociągów EC BWE oraz EC WAFEL DB przynosząc 20 proc. strat. I przy okazji firma DB ma wobec PKP IC 130 mln euro długu oraz 240 mln euro wobec PLK i PKP S.A. za korzystanie z infrastruktury kolejowej i serwisowanie składów.

Z poważaniem

Julek E……………………

Anonymous - 02-01-2010, 12:37
Temat postu:
Nie wierzę, że coś takiego zostało wysłane do zarządu DB... Shocked
szomiz - 02-01-2010, 13:12
Temat postu:
Wysłane jeszcze nie. Popatrz na datę. Mr. Green
nortonex - 02-01-2010, 13:18
Temat postu:
Najgorsze jest to, że ten ironiczny list jest całkiem prawdopodobną wersją pisma, które zapewne kiedyś zostanie do DB wysłane... Patrząc na profesorka od dupereli, jest to bardzo możliwe...
Gurami22 - 02-01-2010, 13:30
Temat postu:
na początku nie doczytałem daty i myślałem, że to autentyk - dopiero "Julek na końcu mnie zastanowił i spojrzałem jeszcze raz, więc udana parodia Smile
lidl - 02-01-2010, 14:16
Temat postu:
a kiedy DB przejmie BWE?
Beatrycze - 02-01-2010, 20:08
Temat postu:
lidl, BWE jest wspólnym projektem PKP IC i DB.
lidl - 02-01-2010, 21:34
Temat postu:
Beatrycze, dobrze wiec kiedy DB bedzie mialo mozliwosc uruchomienia wlasnego polaczenia Berlin-Wwa?
PiterTarnów - 03-01-2010, 00:58
Temat postu:
raczej nigdy bo to połączenie musiałoby być ICE a chyba coś takiego u nas się prędko nie pojawi bo tory nie te..gdzie się rozpędzi ok 200 km/h? nigdzie..nie wiem ale chyba mam rację?
DawidCzerwiensk - 03-01-2010, 10:05
Temat postu:
Nigdy bo BWE jest Polskiego IC i Niemieckiego DB..

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group