Problem w tym, że na głównych liniach to busiarze się porządnymi sprzętami wożą. Nówki Sprintery, na bardziej obciążone kursy MAT-BUS kupił Solbusy SL10 itd. Na Niepołomice to by chyba musiały być bilety za darmo, żeby ludzie nie jeździli busami (a bilet Kraków - Niepołomice w PKS był 3 zł, przy cenie busiarzy 3,5 zł).
snajper napisał/a:
W rozkładzie 1986/87 jest:
8 par pociągów: Chabówka - Nowy Sącz.
4 pary pociągów: Chabówka - Mszana
[...]
Natomiast MPK to co innego bo jeździ w ruchu miejskim gdzie nie ma aż takich zagrożeń (najwyżej małe stłuczki bywają) a nie miedzymiastowym, gdzie są większe prędkości i groźne wypadki (jak tych pracowników z plantacji co wszyscy w busie zgineli).
Co to za oferta 8 kursów - śmiechu warte, kiedy bus jest co 10 minut...
A w trakcie wypadku w Nowym Mieście nad Pilicą była jednak różnica -to nie był Sprinter tylko stary Transporter bez okien i bez siedzeń, zarejestrowany jako samochód osobowy (do 9 osób), co nie zmienia faktu że busy to zło.
8 pociągów a teraz zero:/
A w busie roweru nie przewieziesz
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Rowerzysta na pewno czekał by 3 godziny na pociąg, kiedy busiarz obok odjeżdża za 5 minut Setrą albo VanHolem do którego rower można zabraż bez problemu.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-01-2011, 22:35
@Kns- w Nowym Miescie rozbił się stary dostawczak, a ''nowoczesny'' Sprinter to jest mgłoodporny czy jak ? To że akurat rozbiło się tam takie a nie inne auto, to zwykły przypadek. W Polsce jest masa wypadków, a ludzie giną też w Audi czy w mercedesach. Napisałeś, że busiarze wożą się porządnym sprzętem- proszę Cię, nie żartuj, co to znaczy porządny bus ? Czy w Sprinterze jest jakos wiecej miejsca, nie trzepie, nie rzuca? Jest tak samo. Nie ma czegoś takiego jak porządny bus. A klimatyzacja, czynnik hołubiony przez wielu- czy w rzeczywistosci jest to cos bez czego nie mozna przeżyć? Bus to bus, zawsze będzie mało miejsca, a te nowsze są niebezpieczniejsze, bo da sie szybciej jechać.
Co do autobusów do Niepołomic- to jest przykład ludzkiej tępoty, wielokrotnie widzialem te PKSy i zastanawiałem się czemu nikt nimi nie jezdzi jednak, jak pokazał przyklad N.Sacza- nie zawsze tak jest: gdzie wraca MPK, busiarze nie mają czego szukać.
Niestety, często jest tak że ludzie nie zasługują na coś lepszego niż bus. Dasz im klime, nowoczesne pojazdy, a oni i tak wolą wóz do przewodu kartofli. Niestety, taki jest nasz kraj
W pazdzierniku jechałem pociągiem do Miechowa, zagadał mnie w srodku jakis dziadek, że ładna pogoda, że się fajnie jedzie, powiedziałem że jadę bo nie mam co robić i mi sie nudzi, koleś mysli mysli i rzekł.... fajnie sie jedzie, ale bus jednak tańszy. Aż mnie zemdliło, ale powstrzymałem się od komentarza. Wynika to w dużej mierze z ludzkiej przekory w deseń ''a, nie zarobią na mnie, pojadę najtaniej i nie dam nikomu zarobić 50 groszy więcej''.
Pułtuś, nie jest mgłoodporny, ale ma siedzenia na których się siedzi i nie polecisz do przodu (nie mówię tu o sardynkach na przedniej szybie). Jak dla mnie to tak jakby porównywać wypadek na przykład EU07 w której kabinie jechało 18 osób i wszyscy zginęli do szynobusa gdzie też jechało 18 osób i wszyscy zginęli. No i nowy Sprinter ma tacho cyfrowe i ogranicznik prędkości do 100 km/h (+ rezerwa więc max 105 pociśnie), no i strefa zgniotu jest lepsza niż w starym Transporterze który tak się składa:
http://www.youtube.com/watch?v=Ukq-UUQAcZs
Komfortowe busy - Autosan Wetlina, Autosan Solina, Auwarter Teamstar - wszystko na podwoziach Vario.
A komfortowy Sprinter - proszę bardzo:
http://autocuby.pl/offer/pl/oferta_1/autobusy_10___24_os_/mercedes_benz_sprinter_519_cdi__5
Oczywiście z samego kremu ciasta nie zrobisz - zawsze zostaje problemem zawieszenia do niczego i hałasu w pojeździe, ale patrząc na taki wóz to chyba bardziej zachęca on do jazdy jak kojarzący się ze śmierdzącym, brudnym spóźnionym PKP EN57 (bo taka jest opinia publiczna, dzisiaj nawet reportaż w TV mi o tym śmignął)
A to tylko jeden z wielu przykładów - a miejsca jest więcej - przedłużany, podwyższany - busiarze (ci lepsi nie Mietek co Sprintera w stodole zrobił) przecież zauważają, że ludzie mają coraz wyższe wymagania, a Szwagropol, czy Voyager to co niby. W każdym raqzie chodzi mi przede wszystkim, że busiarze się rozwijają, bo zakupy fabrycznie nowych pojazdów jak Solbus SL10 Mat Pola, czy Wetlina Rafatexu czy Auwarter Majewskiego - a MZPR gdyby Acatusów nie dostał to nadal raczyłby pasażerów plastikami, bo dotację przejadają przeogromną administracją (co jest z resztą problemem większości państwowych firm). W PKSie zwolnili 80 (prawie 20% pracownikóe) osób i proszę 4 nowe autokary i na koniec roku jeszcze zysk przynieśli. Gdyby tak MZPR zwolnił 20% biurwy, oszczędności byłyby niesamowite.
Podaj mi przykład z Nowego Sącz, gdzie busiarz nie ma czego szukać tam gdzie wróciło na MPK? Bo linia 37 do Boguszy ledwo dycha, a na 26 to był zwykły busiarz złotówkowicz, że tak powiem jednostrzałowiec.
A ludziom przecież nie przegadasz. Ile razy zachęcam ludzi co by jechali PKSem bo taniej to nie bo bus.
Henryk, no pewnie że musi być, przecież monopol to chyba najgorsze co może być w kapitalizmie, ale mamy najbardziej rozregulowany rynek przewozów pasażerskich w całej Europie! Ciekawe kiedy ostatni raz jechałeś ostatni raz przeciętnym busem.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-01-2011, 23:13
Co? Wznawiana z taką pompą 37 okazała się niewypałem?! Niebywałe i smutne zarazem. czyzby busiarz wygrał? A co do sukcesu MPK to mowilem wlasnie o tym 26 i zwinieciu sie Kaczmarczyka czy jak mu tam
Istnieje cos takiego jak cywilizowany busiarz i zaliczaja sie do nich Voyagery, Szwagropole, itp. Jednak poki co wiekszosc to busiarze niecywilizowani, ktorzy nie dają biletów, oszukują Urzad Skarbowy, okradajac tym samym panstwo. Do tego robia po prostu skok na kase, a bezpieczenstwo pasazerow maja w dupie, widzą dobry zarobek, ale wożą w kiepskich warunkach.
Co do kolei z oblesnymi EN57- to prawda ale... kolej jest obecnie w najgorszym okresie jesli chodzi o tabor, autobusiarze kupuja nowe pojazdy i sa do przodu, ale kiedys wkoncu i PR kupią nowe pociagi- pięc Acatusów to dopiero początek przeciez toporne EN57 nie beda jezdzily w nieskonczonosc. A myslisz ze ludziom nie podobają się cacka na szynach ? Jesli chodzi o tabor kolejowy, to jest bardzo zle, ale gorzej juz nie bedzie
@Henryk- masz rację. Żądać likwidacji busów byłoby jak akcja MI, które każe likwidować InterRegio, bo są brzydkie i nie nadają się do przewozów dalekobieznych. To pasażer wybiera i on ma prawo wybrać niebezpiecznego busa czy topornego EN57. Nie mozemy za pomocą regulacji zlikwidowac busiarstwa, bo ludzie chcą busów. Ja odwołuje sie tylko do ludzkiego intelektu- JAK można chciec podrozowac na poziomie Ukrainy, czemu oczekiwania nie są wyższe?
a to nie jest tak, że ludzie nie wybierają pociągu czy linii tzw. gminnej bo nikt im nie powiedział że tzw. "państwowa komunikacja jest tańsza".
Komunikacja zbiorowa się nigdzie nie reklamuje, przede wszystkim dotyczy to Przewozów Regionalnych i promocji połączenie w dobrej cenie. Sami ludzie do kolei nie przyjdą - trzeba gdzieś wynająć bilbord przy głównych ciągach drogowych i może ludzie zaczną wracać do "państwowych przewoźników"
Pułtuś, no właśnie tylko popatrz teraz choćby na Nowy Sącz ile zostało busiarzy oszukiwaczy - 5-6 max, a wszystkich jest 35. Elektroniczne bilety miesięczne, pełnowymiarowe autobusy, telefoniczna i internetowa rezerwacja biletów, strony internetowe z rozkładem jazdy, ajencyjne punkty sprzeedaży biletów w całym mieśscie i jak tak dalej pójdzie to rozwiną się tak bardzo, że w przyszłościć, żeby odzyskać chociaż trochę klientów w Polsce trzeba będzie zainwestować miliardy złotych.
A co do 26 tam jeździł Kościółek - Kaczmarczyk jeździ do Piwnicznej, ale tej się zwija bo przegrywa z PKSem.
Woojtek, przecież komunikacja gminna w Niepołomicach była rozreklamowana, przecież to kiełbasa wyborcza - lokalna TV i gazety o tym podawały, autobusy były obklejone tablicami, na przystankach były ogłoszenia i co - i nic bus fajniejszy.
Ostatnio zmieniony przez kns dnia 20-01-2011, 23:22, w całości zmieniany 1 raz
kns, Przywołany przez ciebie crash-test odnosi sie do chińskiej podróbki T3 z poczatku lat 90. Normalny jednak sprawuje sie lepiej (co nie znaczy, że dobrze). Drążąc temat dalej w przywołanym wypadku w Nowym Mieście uczestniczył transporter T4, który konstrukcyjnie nie ma nic wspólnego z T3!!! Pierwszy ma strefy zgniotu i silnik przed kabina pasażerską, a nie z tyłu. To tak gwoli ścisłości.
bartik, w sumie też czytałem o tym, że to chińska podróbka, ale to mój ulubiony filmik do pokazywania Aronom i innym budofanom
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-01-2011, 23:28
[quote="Woojtek" Sami ludzie do kolei nie przyjdą - trzeba gdzieś wynająć bilbord przy głównych ciągach drogowych i może ludzie zaczną wracać do "państwowych przewoźników"[/quote]
Wiadomo, ale co poradzisz na to że MZPR ma marketing na poziomie płytki chodnikowej ? Wystarczyłoby przy wyjazdówkach z miasta walnąc bilbordy ''Pociagi nie stoją w korkach'', albo ''do Tarnowa z Krakowa jedzie sie godzine, nie trzy''. Tysiace kierowcow mogloby sie zastanowic, czy nie lepiej byloby pociagiem. To kosztuje, wiem, ale reklama jest po to, by zarabiać- to się zwróci.
@Burdzio- brzmi groznie. Czy aby busiarze nie chcą przejąć władzy nad światem ?
Praktycznie każdy busiarz za 20 lat może być już prężną firmą przewozową. A popatrz, przeciez zaden busiarz nie ma działu marketingu Na to wszystko może wpaść Zenek z Włodkiem, kreatywnosc zwyklych ludzi jest tysiac razy lepsza niz MZPR- kiedy ci wymyslili jakas sensowna reklame/promocje/oferte? Trzeba było ich wręcz błagać, by do Chrzanowa zrobili trzecią strefę aglomeracyjną i zarabiali więcej. Ubłagano ich i mają 5% wzrost sprzedaży biletów w 2010 roku. Czemu sami na to nie wpadli ? Po jasną cholerę im marketing???
Pułtuś, ździwiłbyś się. Sam widziałem ostatnio w drobnych chyba w Krakowskiej, ogłoszenie busiarza (na A), o poszukiwaniu specjalisty do spraw marketingu (telefon wydawał mi się znajomy więc porównałem). Z resztą busiarze wynajmują też firmy zewnętrzne - ktoś im robi strony internetowe, ktoś im opracowuje logo, ktoś im opracowuje plakaty w końcu.
Panowie to jest bardzo jednostronne myślenie, sprawia to że nie ma żadnej rozmowy tutaj tylko miejsce żeby nawrzucać i się wyładować. Wydaje mi się że kolej i busy mogą i powinny współpracować. Sam korzystam codziennie i z busa i z pociągu bo inaczej nie mam możliwości. Jest wiele miejscowości do których pociąg nie dojedzie i busy są potrzebne. Busy są stare? W poprzednim roku studiów miałem "przyjemność" jechać en57 1 i en71 1 które zostały wyprodukowane w 62 i 76 r i pociągi są nowe? coś co w przyszłym roku miałoby 50 lat a jeździło mając 48(może dalej wozi gdzieś ludzi i bije rekord najdłużej używanego pociągu)? Nie wspomnie o stanie technicznym pociągów, o zimnie o niezamykających się oknach o śniegu wpadającym przez szczeliny o nie zamykających się drzwiach o niedziałającym oświetleniu o tym że pociąg ma napisane 5min spóźnienia i że przyjeżdża po 15min. że panie w kasach nie wiedzą jakie są promocje i uparcie w tej niewiedzy tkwią. Busom też można wiele zarzucić tłok itp. Jak pociąg zatrzymuje się żeby kolejarzy wysadzić do się d**y nie chce ruszyć i przejść kilometra?
Do momentu kiedy nie będzie człowiek w stanie zobaczyć pewnych spraw z dystansu to nie zobaczy pewnych rzeczy.
Jeżeli miałbym do wyboru pociągi w obecnej konfiguracji a KKA z dołożeniem dwóch połączeń wybrałbym KKA na trasie, którą jeżdżę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum