Czy dalej kazdy pociag od strony Trzebini ma +10 w Krakowie?
Dzisiaj pociąg nr 30222/3 do Krzeszowic przyjechał o czasie tj o 8.25, a do Krakowa dojechał nawet minutę wcześniej tj o 9.06 Jednak dużo dało to podniesienie prędkości. Właśnie się zastanawiałem co tak "sprawnie" ten pociąg jedzie Zobaczymy jak to będzie w kolejnych dniach.
[ Dodano: 09-08-2013, 10:46 ]
Po kilku dniach mogę stwierdzić, że pociągi w stronę Krakowa jeżdżą punktualnie, a w drugą stronę dojeżdżają do Krzeszowic z opóźnieniem 2-3min. Więc nie jest źle. Tragicznie będzie od września, bo pojawił się nowy rozkład obowiązujący od 02.09. 2013, w którym zostały uwzględnione ograniczenia prędkości. Dzięki temu od września pociągi znowu będą jeździć do Krk 50min zamiast ~42min. Przy aktualnej dozwolonej prędkości można się spodziewać długich postojów na każdej stacji.A czas przejazdu Krzeszowice- Rudawa =14min to już jakich debil wymyślił.... Przepływ informacji między spólkami kolejowymi jest po prostu wspaniały.
Wysłany: 07-08-2013, 14:07 Modernizacja linii Kraków - Balice
W przetargu na modernizację połączenia kolejowego z Krakowa do Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice wygrała włoska firma Astaldi. PKP Polskie Linie Kolejowe chcą jak najszybciej podpisać z nią umowę.
Nie ma już żadnych przeszkód formalnych, aby podpisać umowę z wykonawcą modernizacji połączenia kolejowego do lotniska Kraków-Balice. Nie znamy jednak nadal żadnego przybliżonego terminu zawarcia tej umowy.
W przetargu wpłynęło sześć ofert. Najkorzystniejsza z nich opiewała na ponad 240,6 mln zł. Złożyła ją włoska firma Astaldi S.p.A. Wykonawca, po podpisaniu umowy, będzie miał 18 miesięcy na wykonanie zadania.
Firma wybuduje drugi tor na odcinku Kraków-Mydlniki – Kraków-Balice, wydłuży też połączenie o około 500 metrów w stronę głównego terminalu lotniskowego, ale również zelektryfikuje linię. Po modernizacji wzrośnie jej przepustowość. Na trasę będą też mogły wjechać pociągi o napędzie elektrycznym, które zastąpią obecnie wykorzystywane szynobusy spalinowe. Maksymalna prędkość pociągów osiągnie 80 km/h.
W planach jest również budowa trzech nowych przystanków: Uniwersytet Rolniczy, Kraków Zakliki, Kraków Krzyżówka oraz modernizacja istniejących już przystanków: Kraków Łobzów i Kraków Balice.
Projekt znajduje się na liście zadań do dofinansowania przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
źródło: http://www.rynekinfrastruktury.pl/artykul/72/1/balice-kiedy-modernizacja-polaczenia-kolejowego-do-lotniska.html
Tu jeszcze artykuł na ten temat : http://www.dziennikpolski24.pl/pl/region/miasto-krakow/1283671-konieczna-szybka-kolej-do-balic.html,,1:add
Co sądzicie o tym całym przedsięwzięciu ? Moim zdaniem,
przeciwieństwie do tego, co jest prezentowane w artykule, uważam, że wydanie 240 mln zł na odcinek do Balic jest bezsensowną inwestycją. Chodzi przede wszystkim o rozbudowanie odcinka pomiędzy Mydlnikami a Balicami, dobudowanie drugiego toru, elektryfikacja i utworzenie trzech przystanków. Tak się składa, że mieszkam niedaleko tej linii i często mam okazje widzieć przejeżdżający tam pociąg z Lotniska. Jeszcze nie zdarzyło się, by w pociągu było więcej niż 20 osób. Zwykle znajduje w nim jedynie kilka osób, czasami wręcz jeździ pusty i wozi powietrze dla znużonego konduktora, który nie ma komu sprawdzać biletów. Oczywiście możnaby argumentować, że wybudowanie przystanku bliżej terminala zmieni tę sytuację, ale czy aż tak bardzo ? Już w tej chwili do Balic trzy razy na godzinę jeździ dwuprzegubowy autobus linii 292. Do tego jeszcze wspomagający go 208 i autobus nocny. Przystanek MPK jest bardzo blisko terminala, więc wiele osób i tak dalej będzie wybierać ten środek transportu.
Dobudowanie drugiego toru na tak krótkim odcinku, tj. 4 km, również nie znajduje racjonalnego uzasadnienia, bowiem pociągi przejeżdżają go w zaledwie kilka minut, więc nawet dwukrotne zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów w niczym by nie przeszkodziło. Drugi tor nie skróci również czasu przejazdu, bo w zamian dobudowane będą przystanki, na których prawdopodobnie pociąg będzie tylko tracił czas, bo i tak prawie nikt nie będzie z nich korzystać. Dodam jeszcze, że przystanków będzie aż trzy, ( na czterech kilometrach !!), więc pociąg nawet nie zdąży się dobrze rozpędzić, nie mówiąc już o deklarowanych 80 km/h.
Ponadto wybudowanie aż trzech przystanków nie usprawni ruchu komunikacji, bowiem w większości będą to przystanki, które znajdują się na szczerych polach, przy których stoi raptem kilkanaście domów. Mieszkańcy Olszanicy czy Mydlnik nie przesiądą się z MPK, które dojeżdża praktycznie na każde osiedle na PKP, które ma do dyspozycji jedynie kilka tras w Krakowie. Tym bardziej że autobusów w tej okolicy jest mnóstwo.
Poza tym argumentacja, iż należy wybudować kolej bo dni Młodzieży już tuż tuż, jest również nieracjonalna, bowiem wydarzenie to potrwa kilka dni, a kolej będzie kosztować prawie ćwierć miliarda złotych.
Najbardziej jednak szkoda, że kolejne piękne polno-łąkowe tereny, jakich już coraz mniej w Krakowie zostaną zniszczone, a wraz z nimi uciekną sarny i inne zwierzęta, które dzisiaj jeszcze tam mieszkają.
Nie ze wszystkim mozna sie zgodzic, wez pod uwage ze po elektryfikacji beda mogly dojezdzac tam pociagi z calego wojewodztwa. Nie trzeba siebedzie przesiadac jadac np. z Tarnowa. Wlodarze krakowa mogliby pomyslec o wspolnym bilecie na komunikacje miejska i kolej w obrebie miasta, wtedy i ludzie przesiada sie z autobusow do pociagow bo tak bedzieszybciej
Po pierwsze po wybudowaniu dobrego połączenia do terminala zostanie znacznie ograniczona liczba kursów 292 i innych(patrz przykład Warszawy)
.po drugie osiągnięty czas dojazdu z centrum ok.15min,nie jest do osiągnięcia przez MPK obecnie ok 45min w szczycie do godziny a osoby z poza Krakowa odlatujące do Balic przyjeżdżają głównie na dworzec główny
Po 3 budowa nowych przystanków sprawi że tereny w niedalekiej odległości od nich staną się atrakcyjne dla deweloperów i inwestorów,bo dobry i szybki dojazd do centrum jest bardzo ważny w sukcesie każdej inwestycji.
A ponadto z tego co wiem jest zatwierdzona rozbudowa lotniska w Balicach i potoki podróżnych będą rosły.
Można mieć tylko nadzieję, że to inwestycja m.in. pod SKA i chociaż część (jeśli nie wszystkie) połączeń będzie w taryfie regio a nie super-drogiej. Wtedy można się spodziewać większego zainteresowania. Inwestycja może być dużym ułatwieniem ale wiele zależy, jakie i gdzie będą jeździły pociągi. Jeśli tylko zamienią szynobusy spalinowe na elektryczne, to kolejne złotówki pójdą w błoto.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum