Krzysp1, Wydaje mi się że w tym co mówi Kolejoman2 jest nieco racji. Przemyślanina trasują zgodnie z dostępnością trasy. A zmiana trasy objazdowej musi być powiązana z nocnym zamknięciem odcinka Tychy - Orzesze Jaśkowice (tak jak wieczorowe składy KŚ które mają być zastąpione ZKA).
A od grudnia Przemyślanin nie zostanie zlikwidowany a jedynie ograniczony do grupy wagonów relacji Przemyśl - Ustka, które na odcinku Kraków - Poznań będą tworzyć z Podhalaninem jest skład. (Portal Pasażera nie pokazuje jeszcze wagonów bezpośrednich)
Drugi pociąg dalekobieżny w Giżycku od października
Niebawem do mazurskiego kurortu dojedziemy bezpośrednio z Wrocławia i Łodzi. PKP Intercity wydłuży trasę IC Słowacki. W rozkładzie jazdy pozostanie też IC Hańcza z Krakowa.
Pytanie z innej beczki
Dlaczego pociągi regionalne mogą wjechać tylko 30 km w głąb sąsiedniego województwa?
Takie prawo. Tak wymyślił ustawodawca. Według mnie to i tak za "głęboko". Przykładem są Koleje Mazowieckie. Pociągi z Mazowsza wjeżdżają do Działdowa na "głębokość: 12 km w województwo warmińsko-mazurskie. A KM nie dostają za to ani grosza. Dlaczego tak jest? Dlatego, że Marszałkowie woj. mazowieckiego i warmińsko-mazurskiego są z tej samej opcji politycznej - PSL.
[ Dodano: 18-09-2025, 00:33 ]
Annaja5555 napisał/a:
Skończył się epizod z PKP Intercity na Mława Miasto.
Według ministerstwa pilotaż nieudany, PKP Intercity chyba chce postoju na przystanku, nie bez powodu w konsultacjach społecznych tylko oni wzięli udział i zaproponowali wydłużenie peronów oraz we wstępnym rozkładzie jazdy zamówili pociągi właśnie z postojem na MM.
Wiceminister P. Malepszak tak zatańczy jak posłanka Platformy Obywatelskiej – M. Koźlakiewicz mu zagra.
Według ministerstwa „pilotaż” był bardzo udany ale niestety nie mogą o tym mówić ponieważ byliby niepoprawni politycznie. Akurat to na podstawie polecenia ww. posłanki to PKP Intercity zażądało od PKP PLK likwidacji postojów na przystanku Mława Miasto (usytuowanym dwukrotnie bliżej względem magistratu niż stacja Mława). A owszem przed modernizacją przystanku wydłużającą perony dla pociągów IC i TLK to właśnie PKP Intercity zgłosili do PLK dostosowanie tych peronów do tego typu pociągów. Na uwagę zasługuje fakt, że to przewoźnik rządzi się naszymi pieniędzmi z dotacji a nie jak to wynika z obowiązującego prawa ministerstwo. Wygląda na to, że wiceminister powoli idzie w odstawkę. Jego punkt widzenia wszyscy mają w d … . Ma taką możliwość i tyle do powiedzenia co żyd w czasie okupacji hitlerowskiej.
Na żadne z 8 pytań z zapytania poselskiego
Zapytanie poselskie nr 2571 Minister nie odpowiedział. Może to i lepiej bo po co kłamać jeśli można milczeć albo odwracać kota ogonem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum