Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Linia Żagań - Lubsko
Autor Wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 31-08-2010, 19:56    Odpowiedz z cytatem

wojcio, 80km/h, a ty piszesz że taka reaktywacja to marzenia? Zamiast muchowozów z Niegosławic spokojnie mozna tu coś mniejszego puścić za zaoszczędzone pieniądze. I będzie toto jechało krócej niż autobusy. Ma sens?
A jak by patrzeć z głową do przodu, to można by tędy kiedyś pojechać w relacji Zielona - Guben, jako uzupełnienie planowanej reaktywacji do Guben przez Czerwieńsk.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 01-09-2010, 08:02    Odpowiedz z cytatem

to w koncu da sie do Guben z Lubska jechac czy zaorane??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 01-09-2010, 12:37    Odpowiedz z cytatem

Z moich informacji wynika że częściowo rozebrane w ramach lokalnej inicjatywy.Nie wiem jak dużo i gdzie, bo tam nie byłem. Czytałem kiedyś w ŚK że na całym odcinku od Żagania do Gubinka przed zamknięciem było 80km/h, linia po remoncie (?).

Cała linia:
http://www.jelenia.rail.pl/Linie_kolejowe/275/275-2.pdf

Tutaj jest coś ciekawego na temat planów PLK-i:
http://www.team-red.net/fileadmin/teamred/documents_and_media/docs/MORO/FG3_PKP-PLK_PL.pdf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

nortonex Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Wrz 2009
Skąd: NB / Zielona Góra

PostWysłany: 01-09-2010, 14:15    Odpowiedz z cytatem

Jak fragmentami wygląda linia, można zobaczyć np. tu:
http://8dmqzlizgaba.az.pl/Foto/koniec/DSCN0931.jpg
http://8dmqzlizgaba.az.pl/Foto/koniec/DSCN0932.jpg
http://kolej.one.pl/foto/74/1182437457-320.jpg
http://kolej.one.pl/foto/7/1218111976-320.jpg

Czyli generalnie zwinięte jest sporo Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 18-01-2011, 13:15    Odpowiedz z cytatem

Jeszcze przed wyborami napisałem do UMu w Lubsku w sprawie reaktywacji (Zielona)-Bieniów - Lubsko. Odpowiedzi nie dostałem żadnej. Może jako nie nieszkańca mnie olali? Próbujcie wy. Może się uda? Piszcie ludzie, piszcie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

konik23 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Gru 2010
Skąd: Żagań

PostWysłany: 17-02-2013, 22:49    Odpowiedz z cytatem

zgodnie z założeniami PKP PLK Żagań - Lubsko ma iść do likwidacji od grudnia 2013

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 18-02-2013, 21:08    Odpowiedz z cytatem

Jest petycja w obronie "Berlinki".

Pojawiły się kolejne protesty po publikacji listy 2 tys. km linii kolejowych, na których PKP PLK wyłączy prowadzenie ruchu. Tym razem apel dotyczy linii nr 275 "Berlinki" na odcinku Żagań-Bieniów, Bieniów-Lubsko.

Apel opublikowała Fundacja Kolejowa Stacja Lubsko/Sommerfeld. - W całej Polsce ma być, kolejny już raz, wykonana „rzeź linii kolejowych” oraz dalszego wyłączania linii z eksploatacji, z czym mamy do czynienia od początku transformacji ustrojowej i co do dziś nie uzdrowiło w żadnym razie kolei. Dziś ta „rzeź” nazywana jest optymalizacją i ma dać oszczędności... Skutek będzie odwrotny, mniej zamówień na pociągi (towarowe, pasażerskie, mniej klientów i pasażerów). Obecnie sieć czynnych linii kolejowych w Polsce wynosi ponad 19 tys. km a od grudnia 2013 r. skróci się o kolejne 2 tys. km. - czytamy w apelu.
Chodzi oczywiście o listę listę linii kolejowych, które mają być wyłączone z eksploatacji przez PKP PLK w grudniu 2013 r, którą opublikował "Rynek Kolejowy". Na liście tej figuruje m.in. odcinek słynnej Berlinki: Żagań-Bieniów, Bieniów-Lubsko na linii nr 275 do wyłączenia i zamknięcia. - Wiemy, że opinia Marszałka Lubuskiego z wiosny 2013 r. jest negatywna odnośnie tej linii (m.in. ze względu na projektowaną budowę kompleksu kopalni węgla brunatnego i elektrowni w ok. Gubina-Brodów), jednakże potrzeba Państwa wsparcia. Bez obrony tej linii, bez mieszkańców, głosu instytucji, samorządów, przedsiębiorców nie uda się jej obronić - piszą autorzy apelu.

"Berlinka" już przed wojną była to szybką, dwutorową magistralą kolejową dostosowaną do prędkości 160 km/h. Jest także jedną z najstarszych linii kolejowych (na odcinku Lubsko-Jasień) w Polsce a także ma bardzo dobre parametry prędkości już teraz, bo w granicach 70-90 km/h, co na lokalne trasy jest bardzo dobrą prędkością (dla porównania na „Odrzance” prędkość w wielu miejscach wynosi dziś 30-40 km/h). Bez tej linii kolejowej Lubsko bezpowrotnie utraci „kolej” bo to już ostatnia czynna linia w mieście (kiedyś duży węzeł kolejowy) a dziś aby zainwestować, rozwijać się potrzeba kolei oraz bocznic. Drugie co do wielkości i liczby mieszkańców miasto w Powiecie Żarskim nie może zostać bez kolei!
Oczywiście w dokumentach PKP PLK SA jest mowa, że linia po zamknięciu nie będzie fizycznie rozbierana. Zamknięta, nie używana, nie patrolowana i nie pilnowana oraz bez jakiś prac na szlaku zarośnie a w dodatku, co bardziej prawdopodobne, stanie się z nią to, co na odcinku Lubsko-Gubinek, gdzie linia również została pozostawiona sama sobie i zaopiekowali się nią złomiarze, którzy rozebrali linie i dziś nie ma już po czym jechać, choć linia nadal figuruje na mapach PKP PLK SA i jest na ich stanie! Wszyscy, którzy współpracują z koleją wiedzą także, że linie łatwo zamknąć ale bardzo ciężko ją przywrócić do życia i z nieczynnej zrobić czynną. Nie wiadomo też nic, do kogo będzie należała jeśli będzie linią niechcianą przez PLK SA (a Marszałek jej nie przejmie czy inny szczebel samorządu, bo nie ma pieniędzy z budżetu państwa na jej utrzymanie)? Pytań mnoży się mnóstwo. Poza tym nie było żadnych spotkań i konsultacji społecznych w tej sprawie z mieszkańcami czy samorządami. Stąd apel do Państwa: informujcie o zamiarze zamknięcia tej linii, piszcie protesty do Marszałka oraz przyłączcie się Państwo do naszych działań, których celem jest niedopuszczenie do zamknięcia linii nr 275 od Żagania do Lubska! Razem możemy ją ocalić od zamknięcia! - apeluje fundacja

http://www.rynek-kolejowy.pl/39763/_Jest_petycja_wobronie_Berlinki_.htm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

konik23 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Gru 2010
Skąd: Żagań

PostWysłany: 20-02-2013, 09:43    Odpowiedz z cytatem

po zamknieciu żagań - lubsko pewnie szlag trafi stację w bieniowe, PLK zostawi ją na pastwę losu miejscowej ludności, która w poszukiwaniu złomu dokończy zniszczenia i tak na odcinku żary - ZG jedyną mijanką pozostanie nowogród bobrz.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 04-03-2013, 14:53    Odpowiedz z cytatem

Chcą utrzymania ruchu pociągów na Berlince.

Po 167 latach Berlinka nie może, ot tak sobie pójść do piachu – oświadcza Fundacja Kolejowa "Stacja Lubsko/Sommerfeld", która stanowczo protestuje przeciwko planom wyłączenia z eksploatacji linii kolejowej nr 275 na odcinku Żagań-Bieniów-Lubsko.

Organizacja zaapelowała do Remigiusza Paszkiewicza, prezesa PKP Polskich Linii Kolejowych o nie zamykanie tej linii i tego odcinka.

Ostatnia linia.
Społecznicy zaznaczają, że od 1989 r. zamknięto już m.in. linie: Lubsko-Tuplice (dziś rozebrana) oraz Lubsko-Krosno Odrzańskie (również rozebrana). Także linia 275 od Lubska w stronę Gubinka i Niemiec na wskutek pozostawienia linii bez nadzoru, została rozebrana przez złomiarzy a później przebite zostały wały kolejowe pod obwodnice Lubska i dziś ta linia od Lubska w stronę Niemiec jest nieprzejezdna.

Jest to więc ostatnia linia kolejowa jaka ostała się w Lubsku i Jasieniu, i jest fragmentem jednego z najstarszych szlaków kolejowych w Polsce (tzw. Berlinki czyli Dolnośląsko-Marchijskiej Kolei łączącej Berlin z Wrocławiem, i tzw. skrótowej Berlinki od Jasienia przez Bieniów, Żagań do Miłkowic - najszybszego i najkrótszego szlaku kolejowego- przed wojną dostosowanego do 160 km/h, pierwszego "high speeda" w dzisiejszych granicach Polski). Ten odcinek i stacja w Lubsku jest kultową stacją na dawnej Berlince, to tu właśnie jeździł i zatrzymywał się (w Lubsku) interkontynentalny pociąg rel. Berlin-Konstantynopol-Berlin (substytut Orient Expressu) czy jeden z najszybszych pociągów świata w latach 30 XX wieku, "Der Fliegende Schlesier" czyli Latający Ślązak.

„Zamkniecie tak historycznej linii to nie tylko zagłada dla tej linii ale i marginalizacja miast i gmin: Lubska, Jasienia i Żagania oraz Gminy (wiejskiej) Żary - sołectwa Bieniów. Na pewno nie przyczyni się to ani do rozwoju społeczno-gospodarczego tamtego terenu ani do czegokolwiek pożytecznego, gdzie kiedyś gęstość linii kolejowych była ogromna a dziś pozostały ogryzki tras” – czytamy w liście do prezesa PKP PLK.

Wspólny front.
W związku z tym Stowarzyszenie organizuje koalicję na rzecz Berlinki, która ma stanowić platformę współpracy gmin, miast, powiatów i innych podmiotów od Wrocławia po Berlin. Celem ma być rewitalizacja i odbudowa słynnej „Berlinki” oraz powołanie Europejskiego Ugrupowania Współpracy Terytorialnej lub/i Europejskiego Zgrupowania Interesów Gospodarczych instytucji leżących na szlaku „Berlinki” . Wzorem do naśladowania jest Ostbahn ,czyli Kolei Wschodnia ciągnąca się od Berlina przez Frankfurt n. Odrą – Kostrzyn - Gorzów Wlkp. – Piłę a plany przewidują wciągnięcie do projektu Trójmiasta.

Fundacja Kolejowa chce zjednoczyć podmioty zainteresowane rozwojem regionu w oparciu o „Berlinkę” w ramach dwóch korytarzy transportowych, które obejmują:

linię Berlin-Wrocław na szlaku: (Brema-Hamburg-)Berlin-Furstenwalde- Frankfurt/O.-Guben-Gubinek-Lubsko-Jasień-(Żary)-Bieniów-Żagań- Miłkowice-Legnica-Wrocław i dalej na Śląsk;
linię umownie nazwaną Berlin-Sudety na szlaku: Berlin-Furstenwalde- Frankfurt/O.-Guben-Gubinek-Lubsko-Jasień-Żary-Jankowa Żagańska- Węgliniec-Lubań Śląski-Jelenia Góra-Karpacz/Szklarska Poręba i być może wciągnięcie do projektu strony czeskiej.

Okno na świat.
W oparciu o rozwój Berlinki (starej linii oraz tzw. skrótowki) ma się polepszyć dostępność transportowa miejscowości, rozwój kolei, mobilność mieszkańców, rozwój gmin/powiatów położonych wzdłuż Berlinki i korytarzy transportowych oraz rozwój turystyki, napływ inwestycji oraz kooperacji między stronami a także wzrost inicjatyw społecznych oraz rozwój obszarów położonych przy tych korytarzach transportowych.

„Kolej to okno na świat i magnes dla biznesu. Stąd nasze działania będą prowadzić do ożywienia Berlinki oraz zabiegów aby wpisano tę linię do Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Nie można marginalizować mniejszych miejscowości i żeby rozwijały się ich kosztem większe ośrodki. Podatki płacą wszyscy, więc domagamy się rozwoju dla mniejszych miejscowości i wyrównywania szans komunikacyjnych, inwestycji oraz rozwoju a nie stagnacji i wyludniania się z powodu kiepskiej komunikacji oraz braku perspektyw.

Rozwiązujmy problemy tam, gdzie tereny naprawdę biedne i komunikacyjnie zaniedbane oraz brak jest perspektyw. Lubuskie powinno się rozwijać równomiernie i w sposób zrównoważony, dotyczy to także transportu, w tym kolejowego. Kolej to nie luksus a potrzeba i normalna rzecz w europejskim kraju w XXI wieku.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12905/Chca-utrzymania-ruchu-pociagow-na-Berlince.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

konik23 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Gru 2010
Skąd: Żagań

PostWysłany: 08-04-2013, 21:19    Odpowiedz z cytatem

A co z wiaduktem nad ulicą żarską w Żaganiu? Idzie do roboty czy na stałe znika z mapy pkp?

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kysiek2 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Paź 2009

PostWysłany: 10-04-2013, 13:20    Odpowiedz z cytatem

Nic się nie dzieje i pewnie nawet nie mają planów na jego remont dlatego chcą zawiesić kursowanie pociągów na tym odcinku Crying or Very sad .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 10-04-2013, 13:39    Odpowiedz z cytatem

Czyli co, linia do zamknięcia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ty2 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Lut 2008
Skąd: poznań /nysa

PostWysłany: 10-04-2013, 14:11    Odpowiedz z cytatem

Ostatnio u nas nic się nie remontuje tylko najlepiej zamknąć linie kolejowe sądzę że za niedługo nasze kochane państwo się obudzi z rękom w n.....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

konik23 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Gru 2010
Skąd: Żagań

PostWysłany: 10-04-2013, 14:13    Odpowiedz z cytatem

pytałem czy mają w planie remont bo na to jest kasa z ubezpieczenia OC sprawcy kolizji. W zeszłym roku wiadukt był w planie do remontu (wiem ze źródeł plk) ale nie mam informacji dlaczego remont się opóźnia...

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 10-04-2013, 14:31    Odpowiedz z cytatem

konik23, PLK wyda tą kasę na inne rzeczy, jak w Knurowie zapadła się ziemia uszkadzając linię kolejową to pieniądze z kopalni dostali ale nic nie ruszyli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl