Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 32, 33, 34  Następny
Modernizacja E30 Wrocław - Legnica - Zgorzelec
Autor Wiadomość

eurostar Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Cze 2006
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 06-11-2006, 08:09    Odpowiedz z cytatem

Na stronie PLK jest małe archiwum przetargów i stare są wywalane. Teraz musisz śledzić i sprawdzać w informacjach o wyborze najkorzystniejszej oferty - czyli roztrzygnięcie przetargów.

Póki co ani Opolanin, ani nic innego nie pojedzie więcej jak 120 km/h między Wrocławiem a Opolem. Nie jest to wina ani PLK, ani przewoźnika. Powodem jest zupełnie co innego.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 06-11-2006, 08:16    Odpowiedz z cytatem

Mojim zdaniem na przedkosczi 120 km/godzinu juz jest mogliwe Wroclaw - Zgorzelec czas podrozny srobic 90 minut =1,5 godziny jezeli bylo by elektrifikowane ciale do Drezna potym s lokiem wielosystemowym czas podrozny juz przi 120 km/godzinu byl by bardzo szybki. W Dresdnie juz szibko na Lipsk ,Pragu i prakticzne na wsytki strony.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 06-11-2006, 19:22    Odpowiedz z cytatem

Póki co ani Opolanin, ani nic innego nie pojedzie więcej jak 120 km/h między Wrocławiem a Opolem. Nie jest to wina ani PLK, ani przewoźnika. Powodem jest zupełnie co innego.

To bardzo proszę, objaśnił wszystkim CO. O to sprawę pytano już chyba na wszystkich grupach i forach (a przynajmniej na pmk, IC Forum i PR Forum) i nikt nie potrafi tej paranoi wyjaśnić. Bo z punktu widzenia pasażera jest to paranoja - zrobiono linię za PONAD dwa miliardy złotych, BEZ zwiększenia prędkości.

Wadą (nieumiejętnością) Pekapiarzy jest brak jakiejkowliek komunikacji/relacji/marketingu/PR/itp w stosunku do uwag dyskutowanych na popularnych forach. Próbował to zmienić Prześluga i UDAŁO mu się - chyba jako jedynemu. Bo on jako JEDYNY rozumiał siłę oraz sens takiej KOMUNIKACJI. Reszta raczej rzadko się "wychyla" - bojąc się nie wiadomo czego lub zasłaniając jakąś tajemnicą.

Więc może - skoro wiesz - wychyl się Surprised

Pozdrawiam ciepło
Robert Wyszyński
PS. A wybór ofert będę śledził. Jednak jakbyś coś wiedział, proszę pisz na forum albo na priw. Najbardziej interesują mnie założenia projektowe (układ torowy) dla moderny Brzegu, bo - jak pisałem - tu nie ma lekko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

eurostar Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Cze 2006
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 07-11-2006, 09:28    Odpowiedz z cytatem

Linia spełnia wszystkie wymogi i może być eksploatowana z v-max 160 km/h.
Prawodopodobnie ktoś bardzo ważny ma domek blisko tej linii, bo pewny Pan Wojewoda zebrał wiele podpisów mieszkańców "protestujących" przeciwko "szybkim" pociągom. Ponoć mieszkańcy skarżą się na hałas i żądają ustawienia na całej linii ekranów. PLK oczywiście się ugieło i obniżyło prędkość do 120 km/h, choć tak na prawde nie było ku temu absolutnie żadnych podstaw, bo linia spełnia wszystkie parametry. Pamiętajmy jednak w jakim kraju żyjemy. Takie poPISy będziemy teraz częściej oglądać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 07-11-2006, 09:50    Odpowiedz z cytatem

Protesty sa poprostu u ludzi ktory nielubia pociagow. Na całej linii ekranów w czechach tez mame....

Dlja mnie robic na całej linii ekranów jest niedobre bo jezeli jest wypadku pociagu to komplikowana pomoc.

W Pradze bylo wiele podpisów mieszkańców "protestujących" przeciwko "szybkim" pociągom.

Nakoniec nowoczesny tabor ktory jade szibko po nowym relsu zrobie mejej szumu jak stary tor bez remontu.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 07-11-2006, 15:29    Odpowiedz z cytatem

Eurostar... tym razem Twoją wypowiedź potraktuje w kategorii żartu. Albo kolejowej ploty, bo być może pracujesz na Pekapie, a ja wiem - bo się nie raz zetknąłem - jakie ploty tworzą sami kolejarze.

Po pierwsze:
Owszem, były protesty na opolskim Zaodrzu. Wzięły się z tego, że pociągi najpierw po powodzi jeździły na tym odcinku wolno, bo remontowano tory oraz mosty, potem też jeździły wolno, bo robiono stację Opole Zachód (40 km/h). Długo robiono. W momencie kiedy wreszcie zdjęto tę czterdziestkę (co i tak trwało całe wieki) WSZYSTKIE pośpiechy, exy oraz inne akurat w pobliżu peronów Opola Zachodniego hamowały ostro ze 120 km/h do 70 km/h. Stąd wzmocniony hałas od którego mieszkańcy przez lata po prostu odwykli. I tyle. No i towarowe też zaczęły szybciej jeździć. Przy czym tor od Opola Zachodniego w stronę Brzegu jest wyszlifowany, ale już w stronę Opola Głównego nie.
Inaczej mówiąc norma hałasu powróciła do tej sprzed powodzi 97. I tam rzeczywiście przydałyby się jakieś ekrany - szczególnie przy wieżowcach.

Po drugie:
Na reszcie trasy (mówimy o Opole Zachodnie - Brzeg) ekranów głuszących jest aż za dużo i nie ma żadnych podstaw, aby marudzić. Mało tego - pociągi jeżdżą... ciszej ze względu na szlifowany nowy tor, a już na pewno nie szybciej.

Po trzecie:
Pociąg jadący 160 km/h z wagonami mającymi hamulce tarczowe jedzie CISZEJ niż pociąg z hamulcami klockowymi z v 120 km/h. Oprócz tego że jedzie ciszej, to hałas jest po prostu krótszy.

Po czwarte:
Nawet gdyby jakimś cudem było to prawdą, to "możnaby" temu idiocie obniżyć prędkość pod samym nosem, a nie 36 kilometrach trasy. Ja wiem, że są układy, jest polityka, są idiotyzmy, betonizmy oraz że są idioci.
Ale w Twoją tezę (lub plotkę) po prostu ani przez chwilę nie uwierzę. Jeśli jednak byłoby w tym choć 20% racji, to wierz mi, zrobimy akcję medialną podobną tej dotyczącej marcowo - kwietniowej obrony linii Brzeg - Nysa.

Po piąte:
Już raczej podejrzewałbym brak odpowiedniej przepisowej mocy zasilania jednostopniowego (dopiero mają nową podstację 110/3 kV montować w Łosiowie) lub po prostu niedasizm w postaci braku zawracania sobie głowy jakimś "Opolaninem" kursującym raz w tygodniu.

Po szóste:
Przyczyna nie jest najważniejsza. Najważniejszy jest kretyński betonowy niedasizm oraz TOTALNA obłuda polegająca na tym, że rok temu robi się pokazowy pociąg Intercity Brzeg - Opole, bibę dla dziennikarzy, parlamentarzystów (wybory chyba były) i innych włodarzy regionalnych oraz lokalnych, chwali wydanymi miliardami złotych na E 30, informuje w mediach że już od 2006 roku pociągi... pospieszne będą tędy pędziły 160 km/h, a potem...
No właśnie co potem?
Po co ta durna szopka była?

Za głupią Włoszczową z głupimi 3 bańkami czepia się większość. A ja się czepiam 2 MILIARDÓW WYDANYCH NA E 30 BEZ ZWIĘKSZENIA PRĘDKOŚCI POCIĄGÓW!!!
To trwa już 7 lat!!! A efektów - w sensie skrócenia czasu jazdy - ŻADNYCH. No, jedynie ładnie wszystko wygląda... popatrzeć sobie można...

Pozdrawiam
Robert Wyszyński
PS. No chyba że zrobiono tak jedynie dla mojej radochy, bo się 160 km/h wreszcie przejechałem z Brzegu do Opola. Więc dziękuję bardzo - fajnie było. Moderna tylko samego odcinka Opole Zach. - Brzeg kosztowała ok. 450 milionów złotych. I tyle wydano, aby miłośnik kolei RW przejechał się z "wielką prędkością" ze swojego miasta do stolicy województwa.
Gosiewki może mi buty czyścić ze swoimi zaściankowymi 3 bańkami. Też mi coś...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 07-11-2006, 15:43    Odpowiedz z cytatem

Nie wiem co jest grane na linii Wrocław - Opole, ale na naszym modernizowanym odcinku Legnica - Węgliniec prędkość pociągów dość znacznie się zwiększyła, pomimo trwających nadal robót.

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 07-11-2006, 15:55    Odpowiedz z cytatem

Zależy do czego porównujesz...

Czy do stanu podczas remontu danego odcinka, czy do stanu sprzed modernizacji w ogóle. Bo jeśli do tego pierwszego, to na Opole - Wrocław też sie troszkę zwięszyła. No i co z tego?

To się nazywa rewitalizacja i takie rzeczy (naprawę) robi się za 10 razy mniejsze pieniądze.

Pozdrawiam
RW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 07-11-2006, 17:45    Odpowiedz z cytatem

Gurdol1, Wojtek dobrze gada. Porównując to co jest teraz do tego co było tuż przed modernizacją to niebo a ziemia. Pamiętam gdy pociąg pospieszny z Legnicy do Bolesławca potrafił wlec się prawie półtorej godziny (46 km) - tyle było zwolnień na szlaku - jak na linii jeleniogórskiej! Wszystkie pociągi ciągle się spóźniały!
Teraz pociąg osobowy pokonuje ten odcinek w 35-40 minut, więc różnica jest spora, a roboty przecież jeszcze trwają.
Mogę powiedzieć, że modernizacja rozpoczęła się naprawdę w ostatniej chwili, bo stan szlaku był już katastroficzny! Podkłady w torach szlakowych na stacji w Bolesławcu były w takiej rozsypce, że pociągi zwalniały do 5 km/h.

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kub@ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Lip 2006
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 07-11-2006, 22:31    Odpowiedz z cytatem

Byśmy jeździli jeszcze szybciej gdyby ci PRK-owcy sie nie obijali tylko robili. Jak widze codziennie na trasie jak oni sobie siedzą i nic nie robia to aż mnie skręća. Miejmy nadzieje, że do połowy lub do końca 2007 roku skończą ta moderne. Tylko jestem ciekaw czy pociagi bedą jeździły 160 km/h wogóle jest pytanie czy będą tu jeździły EPOKI (EP09). Bo moze byc tak, że nadal będziemy jeździli z lokiem EU/EP 07 i tylko 125km/h.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 07-11-2006, 22:40    Odpowiedz z cytatem

Wiencej 20 komentarzow w tym watku i w tym watku niemoga znalezt aki bede czas podrozny Zgorzelec - Wroclaw po zakonczeniu remontow? bo to jest dlja mnie ciekawa sprawa jezeli oplace sie robic remontow Czeskich liniji w kierunku koritarzu E-30?

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 08-11-2006, 01:45    Odpowiedz z cytatem

Krycha pochwaliła swoją firmę za skrócenie czasu jazdy na jej odcinku. Może i jaką premię szefuniu ZLK Wrocław da??? Razz Zgoda - rzeczywiście to prawda.

Ale na Opole - Brzeg - Wrocław sytuacja była zgoła inna i o tym powyżej pisałem. Czas jazdy pod koniec lat 90-tych był dla ekspresów LEPSZY niż obecnie dla IC Wawel, dla pospiechów porównywalny, dla osobówek też, v max 120 km/h.

Co do prk-owców, to być może oni gdzieś tam sobie siedzą (bo niby co mają robić - pociągi focić?), ale na odcinku Brzeg - Opole prk-owcy już nie mają co robić. Nawet siedzieć. Wszystko działa, ma wskaźniki "16", sieć i rozjazdy na 160 km/h, cacy linia bo jedzie się jak po stole, ToPy, przejazdy strzeżone półrogatkami, czterostawna blokada dwukierunkowa też...

Wobec tego jak byś mogła, Krycha, to popytaj kogoś z Twojej firmy o tę kolejną tajemnicę "trójkąta bermudzkiego". Jedną już po części rozwikłaliśmy - tę z Paderewskim (Szkopy plus busiarze), czas teraz na drugą.

Marcel. Zakończenie modernizacji (a nie remontu) E 30 Opole - Wrocław jest przewidziane na 2008 rok, natomiast Wrocław - Legnica - Węgliniec/Bielawa Dolna pod koniec 2009.
Wtedy dopiero przy odpowienich pociągach można będzie badać czasy jazdy. Bo na razie i tak pociągi mają zwiększone rezerwy czasowe z racji moderny.

Pozdrawiam
Robert Wyszyński
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 08-11-2006, 06:38    Odpowiedz z cytatem

Mialem na myszly modernizacji. Do roku 2008 juz bede gotowa modernizacje dworcu centralniego w Pradze i tez wenzel Ústí nad Labem bede gotowy w koncu roku 2007 to znacze fakticznie skrocenie jazdy Wroclaw-Dresden-Praha.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 08-11-2006, 16:03    Odpowiedz z cytatem

Gurdol1, myślę że problem może być po stronie podstacji trakcyjnych. Na odcinku Wrocław - Opole ruch jest bardzo duży, który generuje spore obciążenie i urządzenia mogą jeszcze nie być przystosowane do zwiększonych prędkości. Tak mi się wydaje. Rolling Eyes

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kub@ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Lip 2006
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 12-11-2006, 17:46    Odpowiedz z cytatem

A co do odcinka Legnica-Węgliniec, to gzdie sie podziali robotnicy??? Podobno były jakieś problemy z płatnościami (jesli ktos wie cos na ten temat to niech to potwierdzi). Prace jak szły szybko tak zaczęły iść bardzo mozolnie.Mozna zauważyc, że bardzo mało teraz jest PRK-owców na tej lini.Co innego na lini Wegliniec-Zgorzelec gdzie roboty ida pelna para.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 34 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 32, 33, 34  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl