Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  Następny
Nowe składy dla PR
Autor Wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 31-01-2011, 15:28    Odpowiedz z cytatem

Marszałek Sebesta o zakupie pociągów przez PR

W ubiegłym tygodniu informowaliśmy o przełomie w sprawie zakupu 70 nowoczesnych pociągów dla Przewozów Regionalnych, do jakiego doszło podczas spotkania nowego wiceministra infrastruktury, Andrzeja Massela z marszałkami województw.

Zdecydowano wówczas, że nowy tabor będzie obsługiwał połączenia tylko pomiędzy maksymalnie dwoma województwami. Czyli te, które już obecnie są dofinansowywane przez marszałków. To istotna różnica, bowiem początkowo zakładano, że nowe składy będą skierowane do obsługi pociągów interREGIO – kursujących na dłuższych trasach i uruchamianych na zasadach komercyjnych.

Jak informowała tydzień temu „Dziennik Gazeta Prawna”, w ciągu najbliższych tygodni mają zapaść ustalenia co do tras, na których kursować będą nowe składy. Następnie województwa mają podpisać dziesięcioletnią umowę z Przewozami Regionalnymi na obsługę tych połączeń, która ma posłużyć jako gwarancja kredytu na wkład własny na zakup pociągów. Według informacji gazety, tylko jedno województwo wyłamało się z tego porozumienia – jest to Wielkopolska. Jednak wygląda na to, że także inni marszałkowie mają obawy związane z kontraktem.

- Tempo realizacji projektu jest według nas za duże, w tym sensie, że jest niemożliwe, by przygotować odpowiednie analizy, wnioski itd. – powiedział na antenie „Radia Plus Opole” Józef Sebesta, marszałek województwa opolskiego. Jak dodał, kolejną istotną sprawą jest kwestia poręczenia pożyczki. Zdaniem marszałka, w przypadku tak dużej kwoty, skierowanie tej odpowiedzialności na samorządy może wywoływać kontrowersje.

Więcej...

źródło: Rynek Kolejowy/Radio Plus Opole

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

19WE Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2010

PostWysłany: 25-02-2011, 14:33    Odpowiedz z cytatem

Ostatnio mam wrażenie że trzeba się bawić w tzw. fotograficznego łowcę patentów.

Wygrzebałem najnowszą prezentację o składach dla PR. Można ją zobaczyc tu, a dla leniwych obrazek:

Prezentacja (uwaga PPTX)
http://konwent.mazovia.pl/load.php?id=165

I obrazek. Skojarzyło mi się z podziałem na Polskę A i B. A tak na serio to Lublin i kielce dostali po d**** a wszyscy pośrednio przez ograniczony dostęp do Warszawy

mapapolskaab.JPG
Mapa
Plik ściągnięto 408 raz(y) 84.12 KB


_________________
Ataków na konto (27.01): 21
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 25-02-2011, 14:40    Odpowiedz z cytatem

i po raz kolejny Białystok nie dostanie nic nowe. Mnie to zastanawia dlaczego EZT EN57-20xx nie trafiły na podlasie nawet 2-3 sztuki?

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-03-2011, 13:51    Odpowiedz z cytatem

Tabor dla PR - przetarg już w czerwcu?

Wciąż trwają ustalenia pomiędzy Przewozami Regionalnymi a samorządami wojewódzkimi na temat szczegółów planowanego przetargu na zakup taboru dla przewozów międzywojewódzkich. Znany jest już jednak harmonogram całej procedury. Przetarg ma zostać ogłoszony już w czerwcu, a umowa podpisana na przełomie roku - zapowiadają przedstawiciele PR. Znamy już też trasy, po których miałyby jeździć te pociągi.

Pierwsze jednostki miałyby pojawić się u przewoźnika po roku od daty podpisana umowy. - Celujemy raczej w jednostki, które są obecnie produkowane, nie planujemy zakupu prototypów - mówi Małgorzata Kuczewska-Łaska, prezes Przewozów Regionalnych.

Nie zapadła jeszcze ostateczna decyzja odnośnie tego, jaki tabor zostanie zakupiony. W grę wchodzą wagony push-pull, ezety lub tradycyjne składy. Byłoby to ok. 70 pociągów lub jednostek. - Mogłyby to być wagony piętrowe, ale przy obecnych potokach pasażerów na trasach, na których miałyby one jeździć, raczej skłaniamy się w kierunku elektrycznych zespołów trakcyjnych - podkreśla prezes Kuczewska.

Co ważne, nowe składy nie trafią do obsługi połączeń interREGIO. - Będą to połączenia komercyjne. Chodzi o przewozy międzywojewódzkie, opłacane przez marszałków - podkreśla prezes PR.

Na jakich trasach będą jeździć nowe pociągi? Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planami, składy będą wozić pasażerów z Zielonej Góry i Szczecina do Poznania, z Wrocławia i Opola do Katowic, z Poznania do Łodzi, ze Szczecina do Gdańska, z Rzeszowa do Krakowa, z Krakowa do Katowic i z Częstochowy do Łodzi. Pod znakiem zapytania stoi obsługa połączeń z Gdańska do Bydgoszczy i Torunia, z Lublina do Warszawy oraz z Poznania do Bydgoszczy i Torunia. Wykluczono definitywnie skierowanie tego taboru na połączenie Częstochowa - Kraków. Pociągi te nie będą w ogóle wjeżdżać na E65, gdzie szybkie składy uruchamiać ma PKP Intercity.

Warunkiem zakupu składów będzie pozyskanie środków na wkład własny ok. 175 mln euro z obligacji przychodowych. Warunkiem ich emisji będzie podpisanie umów długoletnich z marszałkami województw. Drugie tyle ma pochodzi z unijnego POIiŚ.

Co jednak gdyby z PR wycofało się województwo śląskie? Oznaczałoby to "wypadnięcie" z projektu obsługi linii E30. - Wówczas kupimy mniej pociągów, na przykład połowę początkowo planowanej liczby - odpiera Małgorzata Kuczewska-Łaska, prezes Przewozów Regionalnych.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 03-03-2011, 16:18    Odpowiedz z cytatem

No to największy płatnik netto dostał połączenia pozwalające na przyjazd do nas. Szkoda tylko, że nie pomyślano o trasach wewnątrz wojewódzkich oraz dojazdu do Elbląga oraz sprawnego połączenia Gdańska z Poznaniem i Szczecinem.

A co do połączenia, że niby Polska A i B. Chociaż niektórzy dopisują jeszcze C i D. To przecież w ostatnich latach zarówno Warszawa - Łódź jak i Warszawa - Lublin były robione dodatkowo czy to nie aby do Białegostoku jeżdżą/jeździły EN74?

A jaki wyglądają przewozy pomiędzy Gdańskiem a stolicami ościennych województw?

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 03-03-2011, 16:26    Odpowiedz z cytatem

EN74 nie jeździły, jeździły ostatnio ED74 lecz szybko się ich pozbyliśmy.

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 03-03-2011, 19:19    Odpowiedz z cytatem

Na Śląsku znów awantura o pieniądze. Jeśli się nie dogadają, na pewno wpłynie to (negatywne) na przetarg (i nie tylko). Trasy też ulegną zmianie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pele Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2009
Skąd: Oberslezig

PostWysłany: 03-03-2011, 19:42    Odpowiedz z cytatem

Nie wyobrażam sobie że po modernie szlaku Lublin - Wawa na 160 km/h te składy nie będą po niej jeździły - one tam nie będą wymagać dopłat, tym bardziej że IC systematycznie ogranicza ofertę. 4 składy (+ jeden rezerwy) zapewniłyby godzinny takt kursowania więc trasa jest dla nich wymarzona.

Znów trzeba będzie zrobić zadymę, w czym lubelskie media sa dobre i skuteczne...

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-03-2011, 20:19   

A będzie taka moderna ? Bo z tego co mi wiadomo, to odcinek Lublin-Warszawa jest olewany przez PKP PLK.
Powrót do góry

19WE Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2010

PostWysłany: 04-03-2011, 00:21    Odpowiedz z cytatem

Ale nawet teraz nie jest najgorzej, 120/ na kawałku małym 140.

_________________
Ataków na konto (27.01): 21
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-03-2011, 00:36   

Niestety problemem jest swoista barykada wojewodztwa Mazowieckiego- przez to, że tam są KMy, na nowe pociagi nie mogą liczyc właśnie Białystok, Lublin czy Radom.
Powrót do góry

19WE Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2010

PostWysłany: 04-03-2011, 00:51    Odpowiedz z cytatem

A ja za zbrodnię uważam brak Olszyn-Warszawa. Aż się prosi! I skomunikowanie w Iławie Gdynia-Olsztyn! Dwa województwa tararararara Język

_________________
Ataków na konto (27.01): 21
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 04-03-2011, 01:00    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś napisał/a:
Niestety problemem jest swoista barykada wojewodztwa Mazowieckiego- przez to, że tam są KMy, na nowe pociagi nie mogą liczyc właśnie Białystok, Lublin czy Radom.


A ja myślę, że problemem jest to, że Białystok, czy Lublin nie mogą zapłacić za połączenia do Warszawy, które są potrzebne mieszkańcom tych województw.
Zrozumiałbym jeszcze coś takiego, że pociągi zatrzymują się na terenie Mazowieckiego tylko w Warszawie.

Z obecnej wersji tego projektu wynika, że jak zwykle ludzie są dla przepisów, choć cała idea miała na celu polepszenie podróży ludziom.

Zastanawiam się, czy to cecha narodowa, że każdą ideę da się wypatrzyć tak, aby nie było w ogóle sensu i potrzeby jej realizacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 04-03-2011, 01:29    Odpowiedz z cytatem

Białystok już płaci za IR do Warszawy... (3 pary) Zmieniłoby się tylko tyle, że zamiast kibla jeździłby nowy EZT (co jeszcze zwiększyłoby popularność tego połączenia). Czemu nie jest to brane pod uwagę? Nie mam pojęcia...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 04-03-2011, 11:22    Odpowiedz z cytatem

i tak teraz IR Branicki odj pare minut po dwunastej jest pełny bo nie ma TLK i 11:41 ludzie z Suwałk przesiadają się na IR na powrót nie ma pociągu który przyjeżdża na 19:35 i też pełny przyjeżdża, w szczycie przewozowym jak i (5) i (7) powinien jechać skład na 2xEN57 bo ludzi będzie Full, a i tańsze połączenie z Suwałkami teraz bedzie IR+R tańszy niż TLK+R

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 14 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl