Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
120-tonowy smok z Gliwic wkrótce podbije światowe tory?
Autor Wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 18-02-2011, 15:19    Odpowiedz z cytatem

Właśnie słoniem nazwali Czesi jednostkę 471 która jest duża bo piętrowa i nie do ekspresów tylko do pociągów podmiejskich. Tam to pasuje. A jak się ma słoń do lokomotywy, która będzie po CMK ciąć 200 km/h ?? Dragon brzmi groźnie i pasuje do towarów, ale gdyby nazwa decydowała to kto kupiłby jakiegoś "Słonia" do ciągnięcia ekspresów ?? Oczywiście nazwa nie decyduje, ale jakiś cel marketingowy wymyślania nazwy jest, więc ta jest zła.

_________________
...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 18-02-2011, 23:10    Odpowiedz z cytatem

No fakt nazwa elephant kompletnie nie pasuje do tego loka:/
W kazdym razie jezeli dane techniczne bédá obiecujáce to do szczéscia bedzie mi brakowalo lekkiej uniwersalnej polskiej lokomotywy spalinowej bo-bo.
Dragon-widomo towary co-co
Newag 311-ciezkie towary-spalinowa co-co
Elephant zastápi wszytkie 7,8, i 9 i bedzie uniwersalnym elektrowozem bo-bo
no i wlasnie przydalby sie jakis odpowiednik herculesa bo-bo-jakas uniwersalna spalinówka-Jak myslicie? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 19-02-2011, 13:51    Odpowiedz z cytatem

Oczywiście, że by się przydała uniwersalna spalinówka. Są całe Mazury, jest Podsudecka Magistrala, rejony Kościerzyny, Zamość, koło Poznania pełno Dieslowych szlaków. Czy te rejony mają być na zawsze skazane na szynobusik i nic poza tym ? A jeśli coś więcej to jedynie jakiś jeden sezonowy TLK uruchomiony z wielką łaską ???

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

19WE Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2010

PostWysłany: 20-02-2011, 21:02    Odpowiedz z cytatem

Bardi78, ale jeśli wliczasz 311D to dlaczego nie 6Dg PKP Cargo SM42-12xx. Po małych kosmetycznych poprawkach mamy SU42. I wszyscy byliby szczęśliwi, stonek w PRach tłum, a w icku chyba tylko fioletowe na manewrach są? Chyba ruchu nie prowadzą?

_________________
Ataków na konto (27.01): 21
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 20-02-2011, 22:56    Odpowiedz z cytatem

JSB napisał/a:
[...] a w icku chyba tylko fioletowe na manewrach są? Chyba ruchu nie prowadzą?


No w lecie na helskiej śmigają z pociągami przecież.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 20-02-2011, 23:37    Odpowiedz z cytatem

Raczej chodzi o odpowiednik SU46. 6Dg nie da rady pociągnąć po dieslowym szlaku 12 wagonów. Ja rozumiem, że aktualnie nie ma takich składów nawet na elektrycznych, ale kiedyś były zarówno na elektrycznych jak i dieslowych. Kto wie co będzie za parę lat, bo jak komuś w końcu opchną naszą kolej, to ten ktoś będzie myślał racjonalnie i może kiedyś przywróci jej świetność.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 21-02-2011, 00:04    Odpowiedz z cytatem

Co by się chciało, a co może być to niestety spora różnica.
IC ma SU42 i jak trzeba, to jadą dwie razem. SU46 nie ma, a Cargo nie za bardzo chce je wynajmować odpowiednio tanio dla IC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 21-02-2011, 00:59    Odpowiedz z cytatem

Hm w zasadzie tak ale mysle bardziej o zupelnie nowej konstrukcji i np.aby oszczédzic koszty jezeli elephant okaze sie dobrá konstrukcjá to zrobic tak jak bombardier w traxxie i zmienic jedynie napéd z elektrycznego na spalinowy a zostawic budé,rame,zawieszenie,kabiny itp...
Nie oszukujmy sié 6dg z calym szacunkiem ma zbyt malá predkosc max(90km/h) i niezbyt jest konstrukcjá stworzoná do pasazerskich skladów...z punktu widzenia maszynisty widocznosc do przodu nigdy nie bédzie taka jak w zwyklych lokach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 21-02-2011, 20:52    Odpowiedz z cytatem

Bardi78 napisał/a:
[...] zrobic tak jak bombardier w traxxie i zmienic jedynie napéd z elektrycznego na spalinowy a zostawic budé,rame,zawieszenie,kabiny itp...


A jakie może być zapotrzebowanie na takie lokomotywy? Chyba jednak nie za duże. TRAXX DE powstał raczej z myślą o rynku towarowych, choć w Niemczech jest podstawą pociągów Arrivy na liniach spalinowych.
W Polsce nadal nie mamy nowych konstrukcji z napędem spalinowo-elektrycznym, zarówno w lokomotywach, jak i SZT. W przypadku takiego GTW można próbować połączyć SZT i EZT, które na części trasy mogą jechać wspólnie, a potem każdy w swoją stronę.
U nas wciąż w SZT królują przekładnie hydrokinetyczne lub hydromechaniczne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 21-02-2011, 23:38    Odpowiedz z cytatem

DarekP napisał/a:
Co by się chciało, a co może być to niestety spora różnica.
IC ma SU42 i jak trzeba, to jadą dwie razem. SU46 nie ma, a Cargo nie za bardzo chce je wynajmować odpowiednio tanio dla IC.


Darku IC nie ma SU42 a ma SM42 przynajmniej takowe ciagają składy do Helu a Jantara nawet dwie SM42.

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 22-02-2011, 05:20    Odpowiedz z cytatem

DarekP napisał/a:
.......
U nas wciąż w SZT królują przekładnie hydrokinetyczne lub hydromechaniczne.


I efekty jakie sa kazdy widzi. Tymczasem na polnocy za oceanem trudno znalezc samochod z reczna skrzynia biegow. Czasami mysle, ze gdyby do takiego SZT zabrac silnik z byle popularnej mini ciezarowki (pick-up) 6,5L przykladowo, lub autobusu 11L, to by jezdzil lata. Tyczasem ludzie ktory nie maja doswiadczenia probuja odkrywac ameryke od nowa... no i "beret".
Jak inaczej wytlumaczyc ciagle tlumaczenie, ze to prototypy i przekladnia znow sie zepsula, bo tory, bo pogoda, bo lato, bo zima i wogóle, bo mucha wpadla do filtra powietrza (a moze na obraz "Jaśnie Pana...." - Hasek).

SZT / EZT uniwersalny , lub przynajniej kompatybilne sterowanie dla trakcji wielokrotnej bardzo by sie w PL przydalo, na linie czesto przeplatane siecia i postoje grzejne pod siecia, zamiast smrodzenia. Np StWP - Lublin, StWR- Rzeszów. Jednak w perspektywie kreyteruim zasadniczego czyli ceny i wygladu pojazdy, i perspektyw likwidacyjnych, badz tylko kilku kursow na ozdobe to nie ma o czym mówić. SZT / EZT ma być tylko do przecięcia wstegi a potem KKA. Przekładnie moga byc nawet z plastiku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 22-02-2011, 20:52    Odpowiedz z cytatem

Damian Łódź napisał/a:
Darku IC nie ma SU42 a ma SM42


Przyznaję, trochę mnie zaćmiło, w końcu Polsaty to domena PR.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 30-03-2011, 12:55    Odpowiedz z cytatem

W tym tygodniu na TVN Turbo w programie "jak to ruszyc"bohaterem programu jest wlasnie Dragon.Program leci do konca tygodnia.Wiecej na stronie z programem tvn turbo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 30-03-2011, 16:32    Odpowiedz z cytatem

SN81 ma silnik z kombajnu

SA104 z ciężarówki.

Tnij cytaty! To już nie pierwszy raz, kiedy widzę w Twoich postach niepotrzebne cytaty. Następnym razem będzie ostrzeżenie.
@mk1992.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 11-04-2011, 20:28    Odpowiedz z cytatem

Jako, że dawno nic nie było o Dragonie, to krótka notatka:

Chwilowo Dragon w weekendy jeździ z beczkami z Wrocławia do Gdańska - Olszynki na całej relacji (normalnie jeździ do Gniezna).
http://www.youtube.com/watch?v=elzYdHGY01g

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl