Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Sens istnienia przewozów regionalnych w Kielcach
Autor Wiadomość

qba96
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 11-02-2011, 19:11   

Niedługo PR w Kielcach zwolni 30 osób itd. aż zostanie tylko 290.
Przejdź na dół

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 11-02-2011, 19:20    Odpowiedz z cytatem

Tak ogólnie o Polsce, nie tylko o Kielcach.
Wypadałoby żeby któraś gazeta podała dane ilu pracowników srednio pracuje na jednego pasażera w ciagu godziny (bo raczej nie na odwrót) w każdym województwie, biorąc pod uwage PR, IC, KD, KM i innych. Jeszcze okaże się, że lepiej zafundowac taksówki wszystkim, bo bedzie mniejsze zatrudnienie Smile (ŻENADA).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 13-02-2011, 14:49    Odpowiedz z cytatem

Popatrz jak jeździ Arriva - albo kkz, albo nic. Nie ma taboru. Cięcie wszystkiego na oślep jest bez sensu. Pociąg to nie bus - nie wystarczy nalać do baku... Przetarg powinien obejmować też rezerwę taborową, personelu (maszyniści, drużyny, sprzątaczki, rewidenci, warsztat) i kasy biletowe. W kuj-pomie PR urealniło ceny w przetargu na 10 lat, tak aby uniezależnić się od podwyżek prądu, dostępu do infry i innych rzeczy to samorząd wymiękł.

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 13-02-2011, 20:40    Odpowiedz z cytatem

Ta sama osoba moze sprzatac i sprzedawac bilety. Zamiast druznikow sa automaty w innyh krajach. Im wiecej pociagow tym koszty stale bardziej sie dziela. Utrzymujac "dwa pociagi na krzyz" od weilu wielu lat proszono się o upadek do samego dna jak teraz. Choć zawsze sie znajdzie sie drugie dno.
Kondultorzy i maszynisci siedzy wiekszosc dniowki bezczynnie, silniki pracujace godzinami na postoju. Jaki to ma sens. Mogliby posprzatac pociag, wjechac na kanal, zrobic uproszczony przeglad itd. Jak na malych waskotorowkach turystycznych. PR to juz taka atrakcja turystyczna a nie normalna kolej co 30minut, tak wiec zawsze sa mozliwosci, ale nikomu sie nie chce. Samorzady tez przez lata nie potrafia sie zdecydowac czy chca kolej czy nie. Jelsi chca to niech jezdzi co chwile by sluzyla. Wtedy jeden przejazd bedzie tani, a zatrudnienie spore.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 15-02-2011, 20:19    Odpowiedz z cytatem

Idąc dalej dyrektor czy prezes kolei też może sprzątać i sprzedawać bilety. Tylko co to zmieni?

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 16-02-2011, 04:46    Odpowiedz z cytatem

Po niedawnej burzy snieżnej, gdy napadało 70cm w jedna noc, naczelnicy odśnieżali przystanki. Nie są książętami, pracują za państwową kasę i każdy na internecie może sprawdzić ile zarabiają. Szacunek dla podatników i pasażerów którzy dają 1/3 utrzymania.

Wracając do Polskich kolejek samorządowych - Czy w kolei składającej się z 3 lub 4 SZT potrzebny naprawdę dyrektor? Pewnie tak! Jakiś reprezentant jest potrzebny, ale napewno nie kilkunastu, tylko najwyżej ze 2-3 osoby za biurkiem i tyle. Trzeba odbierać telefony, ustalać rozkład, zamawiać przebiegi i koordynować pracę innych.

Wypłaty wszytskich w zakładzie nie powinny się wiele od siebie różnić (max 2 krotnie), szcególnie ze względu na szeroki zakres pracy. Miła atmosfera jest konieczna, żeby wszytsko jakoś się kręciło. Z niewolnika niema pracownika. Wystarczy pomysleć, że znudzeni, nie zarabiający za wiele Kolejarze "PKP" po pracy zwykle dorabiają dorywczo, lub prowadzą interesy, co powoduje, że spędzaja w pracy wiele więcej niz 40h/tyg.

Ile osób zatrudniają firmy busowe i dlaczego im się opłaca (pomijając haracz PLK)?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

conen Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 22 Gru 2009

PostWysłany: 16-02-2011, 12:18    Odpowiedz z cytatem

Odpowiadając na pytanie z tytułu tematu: sensu istnienia nie ma. Wszystkiego 4 linie na krzyż co mogli to uwalili, a Ostrowiec też próbowali przecież posłać do piachu.

Odcinek Kielce - Skarżysko dla KM. Wystraczy przejrzeć stare rozkłady aby się przekonać, że taka relacja jest sztuczna. Dominowały Kielce-Radom lub nawet Dęblin. Były też Radom-Częstochowa oraz osobowe na wagonach Kielce-Wrocław i Gliwice-Dęblin.

Relacje z Kielc na Kraków i Katowice podobno mają iść do przetargu.

Sam rozkład z kosmosu wystraczy spojrzeć na godziny ostatnich odjazdów kibli z Kielc czy lukę pomięzdy 14 a 18 w połączeniach Skarżysko-Kielce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 17-02-2011, 18:31    Odpowiedz z cytatem

patrzeć jak podzielą pociągi Kraków-Kielce w Sędziszowie. kas praktycznie już nie ma. Uwalone jest co było... Ale małopolska też chce jak najwięcej zaorać. Coraz więcej białych plam na mapie kolejowej. Bo tych linii obsługiwanych ZKA jako kolej nie można traktować. A, że praca kierowników skupia się na max 1 kontroli i wypalaniu kolejnych papierosow to tak to wszystko wygląda . Stąd sprzedaż biletów na pociągu zamiast kilkadziesiąt wynosi kilka. Niech dalej kasy biletowe likwidują to bedzie jeszcze lepiej

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 21-02-2011, 19:52    Odpowiedz z cytatem

Kilka lat temu były już uwalone, uchowały się jedynie do Katowic.

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

stmichal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lut 2010

PostWysłany: 24-02-2011, 20:57    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Odpowiadając na pytanie z tytułu tematu: sensu istnienia nie ma. Wszystkiego 4 linie na krzyż co mogli to uwalili, a Ostrowiec też próbowali przecież posłać do piachu.


Jakie 4 ja tam raptem 3 naliczyłem Smile a poważnie to przez dzielenie relacji traci całe województwo, Świętokrzyskie Przewozy Regionalne dzielą relacje chyba tylko po to, żeby w wykazie mieć więcej uruchomionych składów, oraz po to żeby obsadzić swoją liczną kadrę. Skomunikowanie przynajmniej rok temu co prawda nie było najgorsze, pamiętam, że jadąc do Częstochowy zaraz przed wyruszeniem składu do Kielc docierały regio z Krakowa i Skarżyska. Uważam jednak, że większość ludzi odstrasza taka sytuacja, boją się, że nie zdążą na przesiadkę, a sama perspektywa jazdy z podkieleckich miejscowości na przeciwległą stronę Kielc dwoma pociągami nie jest przyciągająca. Pół biedy jeśli takie połączenie relacji ma sens, ale akurat tam gdzie powinny być takich połączeń nie ma. Żaden powtarzam żaden z jeśli dobrze liczę 5 pociągów jadących z Sędziszowa do Kielc nie jest skomunikowany z regio Kraków - Sędziszów. Moim zdaniem przynajmniej część składów powinna wyjeżdżać zaraz po dotarciu pociągu z Krakowa i nie powinny jechać do samych Kielc ale przynajmniej do Skarżyska. Łączone także powinny być przynajmniej w większości składy z Kielc do Skarżyska z tymi jeżdżącymi między Skarżyskiem a Ostrowcem. Jak ktoś dobrze napisał relacja Kielce Skarżysko jest sztuczna. Z pociągami tylko do Włoszczowej też należałoby coś zrobić.
Województwo Świętokrzyskie mogłoby mieć kolej naprawdę na przyzwoitym poziomie jednak trzeba chcieć. Zwłaszcza teraz gdy na torach zostało niewiele składów PKP IC a Przewozy Regionalne mają praktycznie nie ograniczony dostęp do linii, można ustalić taki rozkład żeby odpowiadał większości pasażerów. Nawet przy obecnym "kiblostanie" można zrobić takie obiegi, żeby pociągi kursowały dużo częściej zabierając dużo więcej pasażerów niż do tej pory. No ale jak widać pasażera stawia się u nas na ostatnim miejscu a wręcz robi się wszystko aby od kolei go odciągnąć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl