PKP Intercity rozszerza umowy z Pesą. Modernizacje za ponad 1 mld złotych.
Pesa Bydgoszcz zmodernizuje dla PKP Intercity dodatkowo 82 wagony pasażerskie – przewidują podpisane we wtorek umowy. To rozszerzenie wcześniej zawartych trzech kontraktów, których wartość wzrosła z 685 mln zł do 1,03 mld zł.
Jak rozumiem, naprawy rewizyjne to tak jak przed przeglądem technicznym auta: klocki, woda, sznurek:-)
Niestety źle to rozumiesz. Przeglądy są oznaczane poziomami od 1 do 3. Poziom 4 to już naprawa, po czymś takim wagon ma mieć sprawność , jak nowy wagon, często wtedy go się ponownie maluje i wymienia dużo rzeczy. Najbardziej skomplikowaną naprawą jest poziom 5, kiedy to wagon jest rozbierany do gołej konstrukcji i tylko właściwie ona zostaje ze starego wagonu, a reszta wyposażenia jest nowa.
Naprawy P4 kosztują kilkaset tysięcy, więc nie jest zwykłe oglądanie i uzupełnienie płynów. To się robi codziennie lub co klika dni na P1.
PKP Intercity odebrało od Cegielskiego 30 zmodernizowanych wagonów.
PKP Intercity odebrało do końca 2018 roku 30 pierwszych wagonów po modernizacji, którą dla przewoźnika przeprowadza Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu H. Cegielski – poinformował w poniedziałek kolejowy przewoźnik.
Jak podaje PKP Intercity, sukcesywnie realizowana jest podpisana w 2017 roku i rozszerzona w październiku ubiegłego roku umowa o wartości 410 mln zł brutto na modernizację i przegląd 90 wagonów typu 111A.
Nowe wagony w PKP Intercity. Pojedziemy nimi z Wrocławia
PKP Intercity informuje podróżnych, że kolejna partia zmodernizowanych wagonów wyjeżdża na tory. Najnowsze wagonu PKP Intercity mają sporo udogodnień, trafią m.in. do składów które odjeżdżają z Wrocławia i przejeżdżają przez nasze miasto.
Zmodernizowane wagony PKP IC nie trafiły do składów kursujących przez Pomorze. Dlaczego?
Pomimo obietnic PKP Intercity, że wagony po zaawansowanej modernizacji trafią także do obsługi połączeń na trasie Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn, dotąd nic takiego się nie stało. Zapytaliśmy przewoźnika o powody innych przydziałów pojazdów.
Zawsze popierałem modernizacje wagonów i EZT - niższym kosztem uzyskujemy całkiem przyjemne pojazdy. Ale modernizacja musi być wykonana dobrze. Te pierwsze takie były. Na wózkach 4ANc spokojnie jeszcze można jeździć, a wygłuszenie załatwia sprawę. Ale ostatnio na "Kormoranie" trafiłem na pachnący nowością wagon przedziałowy 2 kl. na wózkach 4ANc (chyba z Pesy, spieszyłem się i nie obczaiłem). Aranżacja wnętrza całkiem dobra, choć jakość spasowania plastików niezbyt. Natomiast producent ewidentnie zaoszczędził na wygłuszeniu. Wagon jedzie dużo głośniej niż stare 111A z kwadratowymi oknami, jak tramwaj. Przy 120 km/h jest bardzo głośno, nie wiem jak by było przy 150... A przy najdrobniejszym łuku na rozjeździe rozlega się głośne E EEEE EEE i czuć drgania, wskazujące, że na czopach skrętu i ślizgach nie ma zbyt wiele smaru (to raczej nie wałki gumowe w przejściu, to jakby z podwozia dobiega). I tak sp... aprano dobry pomysł. Mogliśmy mieć dobry wagon, nieodróżnialny dla laika od Z-ów (te poprzednie moderny takie są), a tak cieszy jedynie klimatyzacja i ogólna schludność.
W zmodernizowanych wagonach PKP IC pojawią się urządzenia vendingowe
PKP Intercity chcą montować w zmodernizowanych wagonach urządzania vendingowe. Zanim zostanie ogłoszony przetarg na ich dostawę przewoźnik przeprowadzi dialog techniczny. Samo postępowanie ma obejmować dostawę urządzeń wraz z usługą utrzymania i uzupełniania produktów spożywczych.
60 zmodernizowanych wagonów w barwach PKP Intercity
PKP Intercity odebrało z H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych ostatni wagon z 60 zmodernizowanych w ramach kontraktu podpisanego w 2017 roku. Z pierwszych wagonów pasażerowie mogli korzystać już w grudniu zeszłego roku. Kolejne systematycznie wzmacniały składy przewoźnika od stycznia tego roku.
^^ Jeżeli analizę kosztów robiono wiele lat temu, a cała procedura trwała też dobre kilka lat, to skutek końcowy może niestety odbiegać od oczekiwań. To jest jeden z takich przypadków.
Kolejnymi są modernizacje SM42 i EU/EP07, które już też robią się coraz mniej opłacalne, ale trzeba przepłacać, skoro się takie rozwiązania wpisało w projekty UE.
Na razie bez wspomnienia przeszła też wiadomość, że ZNTK MM przekazał PKP Intercity 10 sztuk zmodernizowanych wagonów 140A-10. Dostawy zaczęły się na początku lipca, więc wyrobili się w terminie zbliżonym do umowy, co można znać, za duży postęp biorąc pod uwagę sytuację finansową Pesy.
Po Polsce jeździ też już kilka bezprzedziałowych wagonów 2 klasy 111A-20 zmodernizowanych przez Pesą.
Wszystkie te wagony charakteryzuje czarny pas okienny i niestety, stare wózki, tylko zmodernizowane. Ciekawostką jest to, że wagony 140A-10 trafiły do segmentu EIC.
PKP Intercity odebrało 10 wagonów 1 klasy po modernizacji
PKP Intercity odebrało wszystkie 10 wagonów 140A, które zostały zmodernizowane przez ZNTK Mińsk Mazowiecki z Grupy Pesa. Wiadomo już, w których pociągach pojawią pojazdy.
Wagony 140A-10 będą kursowały w pociągach EIC 1312/3112 Krakus, EIC 1358/3158 Kościuszko, EIC 1414/4114 Ondraszek, a od września są dodatkowo planowane na pociągi EIC 1608/1608 Ślęża i IC 18100/81100 Gałczyński.
Z jednej strony dobra wiadomość, bo przybyły kolejne wagony po modernizacji.
Z drugiej smutna, bo jeżeli wagony Y na starych wózkach trafiają do segmentu EIC, to tak jakby kolejna wersja kultowego ciągnika Ursus wracał na nasze pola. Zmodernizowane wagony Y mają przyczynić się do poprawy oferty w pociągach TLK, w których pasażer 1 klasy też ma prawo do komfortu, na segment EIC jest aż nadmiar wagonów Z, które potrafią jeździć zdeklasowane. Ja wiem, że ładowarki indukcyjne oraz USB, WiFi to za dużo dla pasażerów segmentu ekonomicznego, ale 1 klasa w takiej Małopolsce jadącej przez całą Polskę powinna jeździć w takim standardzie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum