Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 14, 15, 16  Następny
Stan linii Września - Jarocin
Autor Wiadomość

Patryck Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2011

PostWysłany: 11-11-2012, 10:51    Odpowiedz z cytatem

pociąg Pń - Wrocław przez Jarocin kursuje, bodaj dwie / trzy pary dziennie w obie strony.

[ Dodano: 04-12-2012, 21:40 ]
Petycja o przywrócenie połączeń na odcinku Gniezno - Jarocin
http://www.petycje.pl/petycja/9109/petycja_w_obronie_polsczen_kolejowych_gniezno-jarocin.html
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 18-12-2012, 16:14    Odpowiedz z cytatem

W sobotę wysyłałem maile gdzie się da. Potwierdzili odbiór i odezwali się do mnie z PLK IZ Poznań i pewno IZ Ostrów też się odezwie , może coś większego napisze .Jeśli przyjdzie jakaś konkretniejsza wiadomość wtedy wkleję ją na stronkę . Odezwał się też radny sejmiku wojewódzkiego z PIS( wicemarszałek Zbigniew Czerwiński) i przedstawiciel Rady Wojewódzkiej SLD , obiecali się tym zając . Jestem ciekaw czy dotrzymają słowa.Smile Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 18-12-2012, 20:11    Odpowiedz z cytatem

Dziękujemy za informacje! Jak będziesz cos nowego wiedział to śmiało pisz:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 19-12-2012, 10:16    Odpowiedz z cytatem

Dziś na pisma i maile w sprawie stanu linii 281 razie odpisała pani Grażyna .. Grześkowiak i przysłała mi mailową wersje pisma pewno od swojego męża pana dyrektora Wojciecha Grześkowiaka ( widać rodzinny interes na PLK kwitnie) , który poruszoną przez mnie sprawę odsyła do IZ Ostrów wlkp .Przecież na na poznańskim terenie PLK też są na linii 281 odcinki z Wosami. Pożyjemy zobaczymy ,ale może coś z tej korespondencji wyjdzie. Na razie to są wstępne informacje i tzw. spychologia ,ale jednak odpiszą. Maila do nich pisałem w sobotę ,a już dziś była odpowiedz.Szybko:)

img168.jpg
Plik ściągnięto 87 raz(y) 61.3 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 20-12-2012, 14:16    Odpowiedz z cytatem

No to jakie są "te" WOS-y na terenie IZ Poznań ? Bo do 9.grudnia były 3 - w tym 2 we Wrześni ze względu na geometrię.
Rodzinny interes ? Jak ty mało wiesz. To , że pracują razem na kolei od ponad 20 lat w tych samych zakładach pracy to zaraz "rodzinny interes" ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 20-12-2012, 15:34    Odpowiedz z cytatem

Oto dzisiejsza odpowiedz na mojego sobotniego maila wysłana przez jednego z radnych sejmiku województwa wielkopolskiego. Smile

Witam serdecznie,

Z wielkim zaciekawieniem przeczytałem Pańskiego maila, widzę że zna się Pan
bardzo dobrze na poruszonym problemie. Nie mogę także ukryć, że zgadzam się z
Panem w 100-u% co do zasadności rewitalizacji wspomnianej linii kolejowej, a w
krótszej perspektywie porządnego autobusu w godzinach, o których Pan pisał.
Problemy widzę tak naprawdę dwa, po pierwsze remonty linii kolejowych leżą w
gestii PKP PLK i to ona prowadzi takie inwestycje i to od niej zależy, co i
kiedy remontować, samorząd województwa owszem także remontuje linie kolejowe,
ale zawsze na podstawie porozumienia z PKL, później zresztą nasza spółka
kolejowa płaci wyższe stawki za dostęp do torów, co jest trochę śmieszne, z
tego co mi wiadomo, wspomniana linia kolejowa nie była nigdy wymieniana jako
jedna z tych, które w przyszłej perspektywie finansowej, czyli realnie około
roku 2015 będą dofinansowywane ze środków WRPO. Wielka szkoda, ja w ogóle
uważam, że powinno się znacznie większe pieniądze przeznaczać na rozwój kolei
jako takich, ale niestety jestem radnym opozycyjnym, który ma mniejszą moc
sprawczą w tym zakresie. Druga sprawa o której warto wspomnieć, to kwestia
czyli opcja autobusu jest także niezmiernie ważna i ciekawa i to oczywiście
poruszę w najbliższym czasie. Mówię o co chodzi, otóż samorząd województwa
niedługo przejmie odpowiedzialność za komunikację regionalną w ogóle
(dotychczas były to tylko koleje). W najbliższym czasie powstawać będzie Plan
transportowy dla Województwa Wielkopolskiego, który odpowiedzieć ma na
pytania, gdzie ma być pociąg, a gdzie zamawiać transport autobusowy. Mówiąc
szczerze to będzie bardzo ważny i ciekawy dokument, mam tylko nadzieję, że nie
wyjdzie tak jak zawsze:) Reasumując, kwestię linii kolejowej postaram się
poruszyć przez któregoś z posłów z którymi współpracuję, ponieważ temat jest
bardzo ciekawy i interesujący, natomiast temat autobusu poruszę przy okazji
pracy nad planem transportowym.

Pozdrawiam serdecznie
--
Błażej Spychalski
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
Sejmiku Województwa Wielkopolskiego

[ Dodano: 20-12-2012, 15:47 ]
rail-user nie muszę wszystkiego wiedzieć.Nie bronie tez mężom pracować w jednym zakładzie żonami ,ale wiesz dobrze że na kolei jest totalne kolesiostwo i nepotyzm .Co powiesz przedstawione przez pana Spychalskiego na zagrywy PLK, która namówiła samorząd wojewódzki na współfinansowanie remontów linii do Wolsztyna i Wągrowca ,a teraz doi Wielkopolskę podwyższonymi opłatami za dostęp do torów. To jest w porządku? .Dzięki temu wiem dlaczego samorząd wojewódzki po roku 2008 i w latach późniejszych olał program DORIS i możliwość przeprowadzenia z PLK wspólnego remontu dla linii 281. Radni, i marszałek województwa ,choć przy kilku liniach kolejowych i połączeniach na nich popełnili parę błędów, po prostu nie chcieli być znów nabici w butelkę.

Koleżanki i koledzy forumowicze - skoro powstaje plan transportowy dla woj. wielkopolskiego to wysyłajcie radnym i marszałkowi oraz do Departamentu Transportu UMWW swoje propozycje połączeń autobusowych i kolejowych w regionie.Tylko nie kombinujecie z dziwacznymi trasami , bo efekt będzie odwrotny od zamierzonego. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 20-12-2012, 23:23    Odpowiedz z cytatem

A co powiesz na to , że od wyremontowanych linii PKP PLK SA musi płacić większą amortyzację- bo po naprawie wzrosła wartość środka trwałego czyli linii kolejowej ?
Skoro masz takie "chody" u polityków to może również tym tematem ich zainteresujesz ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 21-12-2012, 12:55    Odpowiedz z cytatem

Chodów to ci ja wielkich nie mam ,ale tak naprawę wszystkiemu winne nasze skopane prawodawstwo , które potem zniechęca samorządy do pomocy PLc w remontach linii kolejowych , a ci z kolei kasują więcej za dostęp do linii bo muszą płacić wyższe podatki. i tak błędne koło się zamyka .Dobrze ,ze o tym wspomniałeś bo jak będę pisać do pana Spychalskiego lub marszałków oraz posłów to powiem im by zaproponowali PLK ulgi finansowe w podatkach w zamian za remonty linii.

[ Dodano: 22-12-2012, 22:27 ]
Oto kolejna odpowiedz pana Spychalskiego otrzymana nieco ponad półtora godziny temu.Widać ,że mimo świątecznej pory, facet jest zainteresowany tematem ,ale nie należy zbytnio się napalać.zobaczymy co mi odpisze ekipa rządząca w województwie z PO i PSLu.Jednak jest nadzieje że czują, na plechach oddech opozycji też ruszą tyłki i wezmą się do pracy

"Witam,

Oczywiście temat remontu linii 281 poruszę, natomiast co jak się wydaje jest ważniejsze niedługo urząd marszałkowski (w połowie roku) będzie opracowywał dokument, który pokaże które linie są na tyle ważne, że warto je dofinansowywać oraz zamawiać transport autokarowy. Urząd marszałkowski, będzie od stycznia 2014 roku zamawiał i dofinansowywał także ten rodzaj transportu, więc jak tylko pojawi się sposobność, a z mojej inicjatywy wyszła propozycja, żeby jak plan będzie przygotowywany omawiać go sukcesywnie na odpowiednich komisjach, wtedy też poruszę temat autokaru. Co do PLK to niestety tutaj jedynym właściwym organem jest Rada Ministrów, UM nie ma prawnej możliwości kombinowania z podatkami dla PLK-i. Proszę natomiast pamiętać, że niestety my finansujemy mimo wszystko przebudowy linii kolejowych, pomimo że nie należy to do naszych obowiązków i znacznie wykracza poza nasz możliwości, a tłumaczenie PLK, że mają większą amortyzację do mnie nie docierają, ponieważ w takim razie najlepiej byłoby nie remontować nic i amortyzacji by nie było... Myślę, że chyba nie o to chodzi. Oczywiście może ciekawym rozwiązaniem byłoby przekazanie samorządowi województwa linie o znaczeniu regionalnym (jak to ma miejsce w przypadku dróg),ale to jest temat na zupełnie inną rozmowęSmile Jednocześnie życzę Panu Wesołych Świąt oraz jak najlepszego roku 2013.

Łączę wyrazy szacunku,

--
Błażej Spychalski
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
Sejmiku Województwa Wielkopolskiego"

[ Dodano: 22-12-2012, 22:37 ]
Dokładam tez artykuł z wczorajszego numeru Wiadomości Wrzesińskich .Ludzie w Miłosławiu i okolicach Wrześni się i zaczęli organizować i chcą jak nie pociągu to autobusów .Swoje robi tez petycja Macka Głowickiego z Konina i poparcie prasy dla moich działań oraz meczenie polityków mailami i pismami, a także działań innych kolegów popierających walkę o uratowanie ruchu na linii 281 ,w tym KODLK. Co prawda PKS i Urząd Marszałkowski robią uniki ,ale może pod naciskiem ustąpią, bo ludzie chcą pociągu lub w zamian autobusów o jakiś sensownych godzinach, bo ten po 13 jedzie o dwie godziny za wcześnie i rzeczywiście ma lichą frekwencję,zaś pociąg który jechał z Gniezna do Jarocina po 15 miał całkiem niezłą Ważne, że temat żyje i się rozkręcił Very Happy .Teraz trzeba cisnąc rząd i ministerstwo oraz zarząd województwa, no i parlament ,który w końcu uchwala budżet. Very Happy Może wielkopolscy posłowie mimo podziałów politycznych się dogadają.

[ Dodano: 27-12-2012, 15:41 ]
Wkleję list, który dziś dostałem Ministerstwa Infrastruktury.co prawda ostatnie pismo jakie do nich pisałem dotyczyło braku obwodnic dla Wrześni i Miłosławia na DK nr 15 ,ale ponieważ odniosłem się tez w nim do kiepskiego stanu na lk 281, odpisujący bardziej skupili się na tej linii niż na DK 15 ,co w sumie mi odpowiada.wygląda na to że perspektywy dla linii 281 nie są za ciekawe ,ale też nie została całkiem przekreślona.Jakie są dla niej możliwości.Co sadząc po tym ogólnikowym piśmie może PLK wywinąć na lk 281 i co można wywalczyć ?
1 Jeżeli uda się wywalczyć likwidacje części wosów lub wszystkich , to mimo wszystko i tak lk281 będzie ona atrakcyjna niż zmodernizowane ,ale dłuższe i 50-60km linie do Kluczborka i Wrocławia przez Poznań.Może uda się też wznowić ruch dla PRów lub KW.Wtedy ktoś w PLK możne ruszy głową i pomyśli żeby jej po 2015r.nie zaorać.
2. Likwidacja po roku 2015 części linii 281 na odcinku Grabowno Wielkie - Jarocin i zaoranie ,a także na odcinku Gniezno -Chojnice
a zostawienie ogryzka jako łącznika z linią Kluczborska , E20 i Kłajpedzką w postaci odcinka Jarocin - Września - Gniezno dla towarów oraz okazjonalnego ruchu pasażerskiego na wypadek jakiejś awarii we Wrocławiu lub Poznaniu
3. Linia 281 zostaje w całości lub większej części ,ale tylko dla ponadnomatywnych towarów z Alstomu i STK
4 Generalna moderna lk 281 zrobiona wspólnie z województwami : wielkopolskim , dolnośląskim i kujawsko-pomorskim ,a przynajmniej tymi dwoma pierwszymi i wpisanie jej do WRPO to wtedy zmodernizowana 281 będzie atrakcyjniejsza od linii Wrocław- Poznań oraz będąca świetnym uzupełnienie dla linii Poznań- Kluczbork ,z którą nie muszą się ze sobą gryźć, tylko część towarów i ruchu pasażerskiego mogłaby spokojnie w Jarocinie skręcać na Wrześnię- Gniezno z ominięciem Poznania
,ale jest obawa że tzw. nie da się zwycięży ,no bo wszystko musi
być pchane przez stolice regionu ,a reszta linii niech zdycha.
Szansą na realizacje punktu pierwszego ,a przede wszystkim 4 jest olanie planów budowy obwodnic Wrześni i Miłosławia oraz prawdopodobnie Jarocina przez Generalną dyrekcje Dróg Krajowych i Autostrad na DK 15 ,co oznacza, że ta trasa zatka się tirami ,wraz z drogą wojewódzka 442 Września - Kalisz, a Września i Miłosław bez uzupełniającej te trasy linii kolejowej zostaną po prostu rozjechane.
Warto powalczyć. Very Happy

[ Dodano: 28-12-2012, 14:05 ]
Przed dosłownie 15 minutami otrzymałem odpowiedz z IZ Poznań.Widać, że poza robotami utrzymaniowymi mającymi na celu utrzymanie przejezdności w linii mają ją w dupie ,albo nawet jeśli by wykazali chęci to znów niewiele niewiele środków , chyba, że centrala zadecyduje o remoncie. Sad Ciekawe co napiszą mi z IZ w Ostrowie Wlkp. oraz UMWW,ale cudów się nie spodziewam .Walka o linię 281 będzie trwać dalej. Smile Jedno muszę oddać mimo przerwy świątecznej na maila odpisali już po dwóch tygodniach .

[ Dodano: 28-12-2012, 14:11 ]
oto dzisiejsze pismo z IZ Poznań

img173.jpg
Plik ściągnięto 51 raz(y) 106.45 KB

img174.jpg
Plik ściągnięto 31 raz(y) 64.51 KB

img170.jpg
Plik ściągnięto 27 raz(y) 125.62 KB

img171.jpg
Plik ściągnięto 21 raz(y) 155.93 KB

img172.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 88.99 KB

img169.jpg
Plik ściągnięto 23 raz(y) 155.83 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 24-01-2013, 15:45    Odpowiedz z cytatem

Nasze dzisiejsze artykuły w "Rynku Kolejowym" i w "Nowej Wrześni":



Rynek kolejowy

Linia 281

_________________
Zapraszam
www.facebook.com/Komitet-Obrony-Dolno%C5%9Bl%C4%85skich-Linii-Kolejowych-108483915900559/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 24-01-2013, 20:09    Odpowiedz z cytatem

Sprawa się rozkręca , może w końcu oficjele oraz PLK ruszą tyłki i coś zrobią,choć nie ma co się napalać.Jednak warto walczyć i poruszać ten temat tym bardziej, że jutro jest strajk i kolej będzie w mediach . Dobrze by było by temat podjęła jakaś telewizja , oddźwięk byłby szerszy .
Ja zaś forumowiczom wkleję pismo od wicemarszałka woj.wielkopolskiego Wojciecha Jankowiaka z PSL w sprawie linii 281.Widać że władza samorządowa miga się odpowiedzialności i wzięcia się do roboty Jest też tam ważna informacja ,ze będzie robiona linia z Poznania do Piły, a summa ok miliarda złotych sugeruje, że to może być modena siniejącej trasy na 140-160km/h ,albo robienie na 120km/h i budowa drugiego toru od Obornik do Piły , w co raczej wątpię. Co samorząd wojewódzki i PLk wymyślili nie wiem . Zaś szkoda uwalonej linii 281 , może po remoncie trasy do Piły wpiszą ja do WRPO. Dziwne jest tłumaczenia pana Jankowiaka , który wywalenie pociągów na linii gnieźnieńsko - oleśnickiej tłumaczy niska szlakową i małą frekwencją,a z drugiej strony chwali się ,ze po remoncie linii 356 frekwencja tam znacznie wzrosła.Sam sobie zaprzecza . To logiczne,ze jak pociąg jedzie szybko i punktualnie to ludzie wracają do kolei. Exclamation

[ Dodano: 29-01-2013, 18:29 ]
Wstawiam dzisiejsze pismo od IZ Ostrów Wlkp. Jest ono efektem mojej wcześniejszej listopadowo - grudniowej ofensywy mailowo- listowej do IZtów i samorządu wojewódzkiego oraz ministerstwa infrastruktury. Teraz jest inna rzecz , bo wszystko idzie przez KODLK ,ale dobrze ,ze są odpowiedzi na pisma, bo to ułatwia organizacji działanie .Nie robi się nic na ślepo. Muszę przyznać ,ze jest bardziej rzeczowe.Gdyby ci z biedniejszego Ostrowa mieli więcej kasy to pewno cały odcinek od Miłosław do Krotoszyna zrobiliby jak trzeba. IZ Poznań co widać po ich pismach zaś ewidentnie olewa sprawę, a kasa idzie tylko na biurwę.Mimo to warto cisnąc temat a przede wszystkim władze centralne i samorządowe , które mogą wspomóc IZty i trochę też ich pogonić.
co do funduszu DORIS , gdzieś może coś źle sformułowałem ,ale w IZ Ostrów wlkp połapali się o co chodzi i widać że gdyby nie niedbalstwo samorządu wojewódzkiego i władz centralnych to z tego funduszu byłby remonty na lk 281 jako linię do przewozów ponadnormatywnych.
z innej beczki .Miałem kiedyś pismo pisane jakieś dwa trzy lata temu przez centralę PLK w Warszawie ,ale chyba mi się nie zachowało,w którym zwrócono uwagę na brak chęci współpracy czy jakieś niedbalstwo samorządu wojewódzkiego w Poznaniu oraz rządu w związku z tym funduszem w latach 2008-2012 i kasa unijna poszła się je..ć,a jeśli coś przyszło z tej kasy to były to jakieś odpady. Zresztą UE od niedawna zaczyna już narzekać na naszą kolej i rząd za słabe przygotowanie wniosków i złe procedury przy wykorzystywaniu funduszy unijnych, potem się dziwić że infra się sypie.

img181.jpg
Plik ściągnięto 21 raz(y) 120.79 KB

img179.jpg
Plik ściągnięto 64 raz(y) 130.88 KB

img180.jpg
Plik ściągnięto 59 raz(y) 82.76 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 04-02-2013, 13:03    Odpowiedz z cytatem

Chcą utrzymania połączeń Gniezno - Jarocin.

Licząca ponad 130 osób grupa pasażerów podpisała się pod petycją skierowaną do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, która dotyczy utrzymania w rozkładzie jazdy trzech par pociągów REGIO na odcinku Gniezno-Jarocin.

Podróżni zrzeszeni na Facebooku argumentują, że likwidacja tych pociągów przyczyni się do pogorszenia oferty przewozowej na linii Oleśnica – Chojnice, na odcinku Gniezno-Jarocin, gdyż w tym rejonie brakuje jakichkolwiek połączeń, a zwłaszcza Wrześni z Żerkowem i Jarocinem. „Naszym zdaniem decyzja o zawieszeniu kursowania pociągów tej relacji jest zbyt pochopna, gdyż frekwencja mimo pogarszającej się oferty przewozowej jest nadal bardzo wysoka” – czytamy w apelu skierowanym do władz województwa.

Jak wskazują obserwacje pasażerów jest to jedno z niewielu dobrych połączeń, zwłaszcza dla studentów z Wydziału Zamiejscowego Uniwersytetu Szczecińskiego w Jarocinie oraz Kolegium Europejskiego w Gnieźnie a także dla pracowników firm we Wrześni i Gnieźnie, którzy dojeżdżają z Żerkowa oraz Czerniejewa i Żydowa. Oprócz tego takie stacje jak Gniezno, Czerniejewo, Żydowo, Marzenin, Września czy Żerków i Miłosław ulegną marginalizacji a one są największym generatorem ruchu na tej linii, głównie w przewozach lokalnych. Największe generatory potoków występują odcinkowo, niemniej przy odpowiedniej ofercie pasażerów będzie więcej – ważne byłoby też wprowadzenie oferty połączenia w dobrej cenie aby potencjalnego pasażera jeszcze bardziej przyciągnąć.

„Jako, że jednostka EN57 jest droga w utrzymaniu na tej linii z powodu niskiej szlakowej, więc w eksploatacji proponujemy tańsze rozwiązanie – autobus szynowy SA108, będący w posiadaniu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, użytkowany obecnie przez Przewozy Regionalne” – argumentują podróżni. W efekcie mniejszy to koszty dostępowe do linii a także przyspieszy samo połączenie, dzięki czemu będzie ono bardziej atrakcyjne względem przewozów autobusowych na odcinku Gniezno-Września poprzez krótszy czas jazdy, a poprzez postulowane połączenie w dobrej cenie – na odcinku Gniezno – Września niższą cenę, co istotnie zwiększyłoby potok pasażerów.

Pozostawienie przewozów na linii Gniezno – Jarocin, w opinii korzystających z tego połączenia, przyczyni się do aktywizacji terenów takich jak tereny postindustrialne w Czerniejewie czy Wrześni, ułatwi aktywizację zawodową i społeczną osób korzystających z linii(łatwiej będzie dojechać do miejsca pracy i nauki) a także może sprawić, iż poprawi się jej stan techniczny, wymuszony koniecznością ruchu pasażerskiego. Oprócz tego korzyściami z tego płynącymi będzie zmniejszona emisja spalin, spowodowana wzmożonym natężeniem ruchu samochodowego, jak i mniejsza ilość wypadków drogowych.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12396/Chca-utrzymania-polaczen-Gniezno-Jarocin.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 05-02-2013, 17:28    Odpowiedz z cytatem

Oto dzisiejsza chyba już ostatnia odpowiedź na moja mailowo listowa ofensywę w sprawie linii 281.Nie sadzę by coś już do mnie przyszło . Od ponad miesiąca sprawę pilotuje też KODLK, zaś co do oficjeli to w tej sprawie wyżej już tylko można sięgać tylko do prezesa grupy PKP S.A. oraz Prezesa PLK i ewentualnie o czym wielu zapomina nie tylko do ministerstwa Budownictwa i Infrastruktury ,ale też Ministerstwa Rozwoju Regionalnego , które jest odpowiedzialne za przesył funduszy z UE oraz do Ministerstw: Finansów i Gospodarki.
Z tego pisma wynika że lk 281 można jeszcze uratować i wkręcić ja do POiŚ lub do nowego rozdania Fundusz DORIS na 2017 ,ale bezpieczniej jest tez powalczyć też o włączenie jej do WRPO , bo do 2017 ta linia po prostu się rozkraczy. Z drugiej strony po raz pierwszy na piśmie PLK przyznaje się do błędów formalnych w projektach , bowiem z pisma wynika że z DORIS ta kasa mogła być , tylko dla tej linii ją uwalono, bo były błędy formalne.. Swego czasu plkowcy w jednym z pism do mnie winę zwalali na brak chęci współpracy ze strony województw. Być może tak było ,ale kto wie czy urzędy marszałkowskie m.in wielkopolski widząc burdel na kolei po prostu nie odpuściły niektórych projektów. Wiele do myślenia daje grudniowa odpowiedz pana Błażeja Spychalskiego z sejmiku woj.wielkopolskiego.
Jednak jest też nutka optymizmu bo PLK bierze pod uwagę jej znaczenie w przewozie towarów dla portów w Gdyni ,pewno chodzi tu o Alstom i STK w zależności o przyznanej kasy rewitalizacje tej linii w latach 2014/15-2020. Warto powalczyć - szanse jest .Smile
Gorzej jeśli nie uda się wkręci tej linii do WRPO , POiS lub w 2017 do nowego rozdania szwajcarskiej kasy z DORIS, to wtedy po 2020 roku ona padnie ,a złomiarze zrobią swoje,zaś PLK oszczędzi na kosztach rozbiórki , bo już rok temu w czerwcu dobrali się do niej miedzy Orzechowem , a Miłosławiem .

img183.jpg
Plik ściągnięto 33 raz(y) 114.86 KB

img184.jpg
Plik ściągnięto 28 raz(y) 137.43 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 07-02-2013, 11:14    Odpowiedz z cytatem

Ta linia to naprawdę dobra alternatywa dla Towarów z południa na północ, przy obecnie zatłoczonej linii z Wrocławia do Poznania przez Leszno. No ale cóż....

Śledzę Twoje posty i cieszę się, że są ludzie, którzy próbuja ratować różne linie w Polsce.

Słowa uznania dla Ciebie i pozostałych obrońców.

Pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wielkopolanin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lip 2007

PostWysłany: 07-02-2013, 17:10    Odpowiedz z cytatem

A gdyby puścić tak dwie pary pociągów relacji Jarocin - Września - Poznań. Dużo osób z okolic Żerkowa, Orzechowa, Miłosławia dojeżdża na studia i do pracy w Poznaniu. Dojazd do Poznania na godz. 7.00 i przykładowo 14.00. Odjazdy z Poznania o godz. 6.00 i 14.30.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 08-02-2013, 14:22    Odpowiedz z cytatem

Dalsze starania wobec linii 281:

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych

Zapraszamy na Facebook Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 16 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 14, 15, 16  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl