Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Polska dworcami stoi
Autor Wiadomość

matias32 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Wrz 2009
Skąd: Miasto nad Odrą

PostWysłany: 16-11-2011, 13:05    Odpowiedz z cytatem

xzielak,

A to nie czasem PLK w której pracujesz odpowiada za zły stan torów Shocked

Zawsze myślałem że to wasza spółka powinna inwestować w tory a nie PKP S.A.
Ale widocznie się myliłem , a ciekawe kto opłatę za dostęp do torów inkasuje?

_________________
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 16-11-2011, 15:03    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Remontują kilka dworców na krzyż, a za rok powiedzą, że polskie dworce kolejowe dalej straszą. Gdyby w jednym momencie modernizowano ze 150 obiektów, to można by się tym pochwalić, ale 5 czy 6 dworców...?


5, 6 mówisz zobaczmy

1) Wrocław Główny
2) Radomsko
3) Piotrków Trybunalski
4) Zgierz - skończony !
5) Warszawa Wschodnia
6) Warszawa Centralna - super odświeżenie
7) Tarnów - skończony !
8) Olsztyn Zachodni
9) Działdowo - skończony
10) Modlin - skończony !
11) Katowice
12) Kraków Główny
13) Gdynia Główna

i wiele, wiele innych
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011

PostWysłany: 16-11-2011, 22:21    Odpowiedz z cytatem

niestety nie zgodzę się do końca- dworzec w Tarnowie został wyremontowany jako budynek,ale perony szczególnie 2 i 3 są w opłakanym stanie,podobnie przejście podziemne, pomijając fatalnie działającą informację wizualną,która wadliwie działa w hali dworca, dodam że na peronach wyświetlacze nie podają kategorii pociągu (czy REG,TLK,IR,EX itd) - (sic!!!) a peron 1 który wyłożono jakże eleganckim "polbrukiem" już pokryła rdza tak jak i peron nr 2

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 16-11-2011, 23:29    Odpowiedz z cytatem

Nie martw się o perony, o to zadba PKP PLK modernizując szlak E-30. Mnie zastanawia się, co dadzą, czy zachowa oryginał, czy dadzą szarą kostkę? :/

@matias32, owszem odpowiadamy za stan toru, ale co możemy zrobić jak Minister powie "damy wam kasę, ale róbcie tą i tamtą linie" i g*wno mamy do gadania. Tego jeszcze nie było, polityka i jeszcze raz polityka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011

PostWysłany: 17-11-2011, 20:20    Odpowiedz z cytatem

xzielak, a co masz na myśli - jaki "oryginał" ? poprzednio na peronie 2 był asfalt Very Happy

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 17-11-2011, 20:23    Odpowiedz z cytatem

Mówiąc oryginał, mam na myśli pierwsze lata dworca, na pewno była kostka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 17-12-2011, 09:37    Odpowiedz z cytatem

Polskie Koleje Państwowe nie tracą wiary w remont dworca w Gliwicach. Decyzja o sfinansowaniu inwestycji ze środków unijnych jest w rękach urzędników z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Przyglądający się ciągnącej od dłuższego czasu telenoweli związanej z dworcem przedstawiciele władz miasta nie mają większych nadziei, że cokolwiek ruszy się w tej sprawie.

Budowa Nowego Centrum i remont budynku dworca kolejowego były sztandarowymi punktami programu wyborczego Zygmunta Frankiewicza w 2010 roku. "Bardzo ważne jest to, że miasto nawiązało współpracę z PKP SA. Planowana jest między innymi modernizacja budynku dworca. Po latach bezskutecznych zabiegów z naszej strony staje się to coraz bardziej realne" - napisał w nim prezydent. Rok po wyborach samorządowych nad dworcem i przebudową terenów wokół niego zebrały się czarne chmury. - O losach remontu gliwickiego dworca nic nam nie wiadomo. Może coś się ruszy, ale zbyt wielkich nadziei nie mamy - mówi Marek Jarzębowski, rzecznik prezydenta Gliwic.

Rozpoczęcie prac w Gliwicach pierwotnie planowano na ten rok. Termin okazał się nierealny, ponieważ inwestycja trafiła na listę rezerwową Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Kolejarze mają nadzieję, że jednak uda się pozyskać unijne środki i przygotowują się do tej inwestycji.

- Bardzo liczymy na to, iż uda się pozyskać unijne dofinansowanie na inwestycję w Gliwicach. Chcemy, by powstało tam nowoczesne centrum przesiadkowe, którego elementem będzie zmodernizowany dworzec. Warunkiem pozyskania funduszy w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko jest wpisanie projektu na listę podstawową. Decyzje w tej sprawie podejmuje Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Oprócz inwestycji w Gliwicach, staramy się o unijne wsparcie dla projektów, które chcemy zrealizować w Bydgoszczy i Szczecinie - mówi Paulina Jankowska z zespołu prasowego PKP SA.

We wszystkich trzech wyżej wymienionych miastach PKP chcą zrealizować inwestycje polegające na modernizacji dworców kolejowych oraz budowie centrów przesiadkowych, integrujących poszczególne gałęzie transportu publicznego. Jak podaje branżowy portal rynek-kolejowy.pl szacowany koszt remontu w Gliwicach ma wynieść 98 mln zł, z czego 55 mln pochodzić będzie ze środków unijnych.

Wielką niewiadomą jest także planowana przebudowa terenów wokół dworca, gdzie miało powstać Nowe Centrum. Miasto wraz z koleją opracowało koncepcję zagospodarowania działek pomiędzy ul. Bohaterów Getta, Tarnogórską i Toszecką. Nowoczesne centrum z centralnym węzłem przesiadkowym miało powstać przy udziale zewnętrznych podmiotów. Tych jak na razie brak. Przedstawiciele miasta próbowali znaleźć potencjalnych inwestorów na targach Expo Real w Monachium, które są jedną z większych tego typu imprez w Europie. Wygląda na to, że bezskutecznie. - Na targach była prezentowana makieta i film o Nowym Centrum. Wiele osób pytało o dodatkowe informacje. Nikt się jeszcze nie zgłosił, ale może to jeszcze za wcześnie - zastanawia się Marek Jarzębowski.

Wszystko zatem wskazuje, że powstanie Nowego Centrum zostanie odłożone w czasie. Zastanawiające jest to, jak długo jedno z najbogatszych miast w regionie będzie miało zapuszczony dworzec kolejowy. Niespełnienie obietnic może polityków rządzących miastem słono kosztować podczas następnych wyborów samorządowych.


źródło: Gazeta Wyborcza
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 09-12-2020, 17:35    Odpowiedz z cytatem

"Chlebak", budynek "skażony" socrealizmem, renowacja za 1,7 mld zł. Polskie dworce zadziwiają.

45. urodziny warszawskiego Dworca Centralnego to doskonała okazja, by przyjrzeć się innym tego typu budynkom w Polsce. Lista wyjątkowych obiektów architektonicznych jest długa - i to zarówno wśród budowli zabytkowych, jak i oddanych do użytku dziesięć-dwadzieścia lat temu.

Więcej:
https://www.domiporta.pl/poradnik/7,126866,26579568,chlebak-budynek-skazony-socrealizmem-renowacja-za-1-7.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl