Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Następny
Powrót pociągów Katowice - ZW węglówką - ogólna dyskusja
Autor Wiadomość

Erwin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Gru 2008
Skąd: Wieruszów

PostWysłany: 29-06-2011, 08:14    Odpowiedz z cytatem

mk1992 napisał/a:
Kiedyś o 13:40 leciał "Wieluń" skomunikowany w TG z "Kluczborkiem" i też miał przyzwoitą frekwencję. Kursował wtedy na 2xEN57, to były czasy... Very Happy


KIEDYŚ (2002/3 i wcześniej) leciała o 13:30 z Katowic "Zduńska Wola", skomunikowana w TG z "Kluczborkiem" i "Wieluniem", w niektórych latach skomunikowana także w Herbach Nowych z Opolem/Częstochową. 41437 z Katowic był zawsze tak nabity, że ok. 13:15 juz praktycznie nie było miejsc siedzących. A i do Zduńskiej Woli przyjeżdzał bardzo dobrze "obsadzony".
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 29-06-2011, 09:57    Odpowiedz z cytatem

Pamiętam osobówki do ZW, szczególnie ta o 13.30 zawsze z kompletem pasażerów, ale też wieczorem ok. 18 z Katowic, była do Karsznic, na wagonach piętrowych kilka lat temu Very Happy
A dziś są jakieś szanse na wznowienie połączeń Zduńska Wola - Katowice? Czy jakieś rozmowy w tym temacie są prowadzone pomiędzy województwami, bo pewnie pasażerowie wielokrotnie o te pociągi upominają.
Wydaje się, że 2-3 składy na dzień byłyby idealne.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 29-06-2011, 10:09   

Jeśli mowa o pociągach do Zduńskiej Woli, to na ilu jednostkach jeździły te kursy, które były zestawione z EZT?
Powrót do góry

railman93 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Paź 2008
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: 29-06-2011, 11:49    Odpowiedz z cytatem

w dawnych latach często na dwóch EZT, z czasem zaczął jeździć jeden.

_________________
ZDUŃSKOWOLSKIE WIEŚCI KOLEJOWE
www.zwk.org.pl
https://www.facebook.com/zwkzdwola
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 29-06-2011, 12:06    Odpowiedz z cytatem

Pamiętam jak przed zaoraniem pociągów z Katowic do Zduńskiej Woli był pociąg w jedną stronę Katowice - Inowrocław, a na powrót Toruń - Katowice i to na kibelku z Katowic Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 29-06-2011, 12:17   

W rozkładzie 2007-2008 w relacji powrotnej (do Katowic) też już kursował tylko z Inowrocławia. Niemniej jednak frekwencja w nim była przyzwoita, zwłaszcza w kierunku Inowrocławia. Z tego co pamiętam to jednostkę do obsługi tego połączenia wystawiała Bydgoszcz. A i duży plus dla tamtejszego ZPR-u, bo zawsze wysyłali chyba swoje najlepsze kible, bardzo często były to modernizacje ze spotowym wnętrzem. Często zdarzała się jednostka EN57-750.
Powrót do góry

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 29-06-2011, 14:26    Odpowiedz z cytatem

Wczoraj jedyne utrudnienia były przy remoncie A1 na Bytom Północ, ale powodowało to niewielkie opóżnienia i ruch po jednym torze, a dziś być może jakiś wypadek, skoro aż takie opóżnienie regio z Kluczborka?

W nawiązaniu do poprzednich postów i osobowych Inowrocław - Katowice - Inowrocław, rzeczywiście bardzo zadbane jednostki pojawiały na tej trasie przed ostateczną likwidacją. A frekwencja była bardzo wysoka od samych Katowic i tutaj naprawde cięzko zrozumieć brak takiego połączenia całorocznego przez Bytom, Tarn. Góry. Niby ten regio do Inowrocławia omijał wieksze miasta, no ale węglówka jest i była specyficznym szlakiem, tam ludzie z mniejszych miejscowości dojeżdżają do pracy i szkół w różnych kierunkach i brak połączeń jest zupełnie niezrozumiały.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

conen Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 22 Gru 2009

PostWysłany: 30-06-2011, 08:29    Odpowiedz z cytatem

Potwierdzam słowa przedmówcy. Miałem okazję jechać na 1,5 miesiąca przed uwaleniem z Katowic. Myślałem, że będzie składzik cały dla mnie a tu niespodzianka.

Sporo pasażerów, a w ostatnim przedziale razem ze mną 3 osoby do Zduńskiej Woli.
Ten pociąg na pewno miał sens i był potrzebny przynajmniej do Zduńskiej Woli. Do Inowrocławia dojechał punktualnie co do minuty czyli 6 h i 20 min o ile pamiętam. Normalnie szok Very Happy

W Zduńskiej duża wymiana podróżnych, sporo osób w Inowrocławiu w tym ja przesiadało się do Bydgoszczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

REGIOchłopak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2009

PostWysłany: 30-06-2011, 09:43    Odpowiedz z cytatem

Ja jechalem w ostatni dzien kursowania tego pociągu. Wsiadałem w bytomiu i jechalem do końca. Frekwencja byla bardzo wysoka do zdunskiej woli. Później troche mniej ludzi bylo. Ogólnie wszyscy wtedy bardzo przeżywali ta likwidacje. Bylo to tez bardzo fajne połączenie osobówkami nad morze Smile

_________________
REGIOchłopak BLOG- Informacje, promocje, podróże.
http://regiochlopak.blogspot.com/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 30-06-2011, 09:52    Odpowiedz z cytatem

W Inowrocławiu było skomunikowanie z TLK do Gdyni Smile
Ale dziś nie ma poza Bursztynem kompletnie nic, pomarzyć jedynie i powspominać możemy dawne regio na węglówce. Są miasta, są perony, pasażerowie też są, ale zamiast mieć dostęp do PKP, zostali skazani na komunikację autobusową i pewnie temat węglówki został pogrzebany na długie lata.
Przynajmniej regio ze Zduńskiej Woli mogłby dojeżdżać do Chorzew Siemkowice i tam przesiadki na regio Chorzew - Tarnowskie Góry. To już jakieś sensowne połączenie przywracające ruch na tej trasie. Przecież nikt nie każe uruchamiać bezpośrednich ze ZW do Katowic.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 30-06-2011, 12:12   

sebek napisał/a:
Przecież nikt nie każe uruchamiać bezpośrednich ze ZW do Katowic.


A właśnie, że każe, bo tylko bezpośredni pociąg w relacji Katowice - Zduńska Wola i tam przesiadka na Zduńska Wola - Inowrocław/Bydgoszcz może się na węglówce sprawdzić, a nie żadne kombinacje z Chorzewem czy nie daj Boże z Herbami i przesiadkami.

Już nie mówię o tym, żeby przywrócić pociąg relacji Katowice - Inowrocław, ale Katowice - Zduńska Wola jest jak najbardziej możliwe do zrealizowania (czy kwestia dogadania się dwóch(!) województw jest na prawdę aż tak wielką przeszkodą!?). Dwie pary Katowice - Zduńska Wola rano i popołudniu, gdzie poranne połączenie w ZW powinno być skomunikowane z pociągiem przynajmniej do Inowrocławia. Tyle. I ludzie będą jeździć.

Kwestię przywrócenia połączeń osobowych na węglówce wydzieliłem do osobnego tematu, aby nam się bałagan nie robił w temacie o linii TG - Katowice.
Powrót do góry

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 30-06-2011, 12:28    Odpowiedz z cytatem

Ewentualnie połączenia Zduńska Wola - Tarnowskie Góry i dopasowane przesiadki w TG na regio Kluczbork/Lubliniec - Katowice i tak samo w przeciwnym kierunku: z Katowic do TG regio kluczborskimi, przesiadki na regio TG - ZW. To też jest jakieś rozwiązanie, ale mimo wszystko, każdy bezpośredni pociąg z Katowic do Zduńskiej Woli byłby najlepszym wyjściem.

PS. dzięki za wydzielenie tematu mk1992 Smile

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Erwin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Gru 2008
Skąd: Wieruszów

PostWysłany: 30-06-2011, 21:08    Odpowiedz z cytatem

@sebek, Conen, Exsimus, railman...

Dziękuję, Panowie, za wycieczkę do przeszłości...

Magistrala węglowa nie łączy ośrodków wojewódzkich (tzn. łączy owszem - Katowice z Bygoszczą, ale w PKP nie myśli się tak daleko), nie łączy dużych miast (jak linia SK - SC czy SK - SB); niestety węglówka, oczywiście w pewnej przenośni, coraz bardziej zamienia się w Karsznice - zapomniany, kolejowy skansen; relikt, którego czas i świetność minęły. Brzmi trochę patetycznie, ale dla mnie do gorzka prawda; i chyba sam przestałem być MK w momencie, gdy z rozkładu wypadły Wręczyca, Kłobuck, Mokra Częstochowska, Miedźno, Annolesie, Działoszyn, Szadek, Otok, Poddębice, Kłudna, Kraski, Dąbie N/Nerem, Ponętów, Lipie Góry...
A nawet w Herbach Nowych, Siemkowicach, Karsznicach, tych punktach węzłowych życie zamarło, dworce i poczekalnie, zanim je szczelnie zamknięto się wyludniły, a na peronach pojedyńcze, często przypadkowe osoby, nie czuć już ciężkiego zapachu żelaza rozpalonego słońcem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 01-07-2011, 10:37    Odpowiedz z cytatem

Erwin napisał smutną prawdę, ale takich skansenowych lini jest coraz więcej na mapie kolejowej. Jednak co jakiś czas ktoś sobie przypomina o tych zapomnianych ośrodkach. Może wejście Bursztyna to przetarcie przed czymś całorocznym? Jest regio Inowrocław - Dąbie n/Nerem, przydałoby się go dociągnąć do ZW. Jest para regio ZW - Częstochowa, czyli ktoś tam jednak korzysta z pociągów. Dziś zapominając o dawnym ruchu dalekobieżnym, pośpiechy pewnie na zawsze zniknęły, przydałoby się odkurzyć stacje w małych miejscowościach, tam jest zapotrzebowanie na dojazdy koleją, pochopnie ograniczano ilość połączeń, te co zostały, często w kiepskich godzinach, nikomu nie pasujących, to zlikwidowano zupełnie.
Wydaje mi się, wszystko można zacząć od nowa na węglówce, regio do ZW dojeżdżające od strony Tarnowskich Gór i Inowrocławia, skomunikowane ze sobą, pasażerowie wrócą, ale muszą być połączenia reaktywowane i rozsądnie ułożone rozkłady jazdy.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Erwin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Gru 2008
Skąd: Wieruszów

PostWysłany: 04-07-2011, 13:47    Odpowiedz z cytatem

Nieco zainspirowany naszą dyskusją o węglówce, napisałem i przed chwilą wysłałem pismo do p. Woracha; jestem ciekaw, czy i co odpisze. Do ŚZPR nie piszę, ponieważ zawsze otrzymuje odpowiedź, że ŚUM nie finansuje należycie pociągów i dlatego na węglówce od 2008 nie jeżdżą (akurat totalna bzdura, ponieważ pociągi mimo niekorzystnej 5-letniej umowy jeździły do grudnia 2009.)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 12 Idź do strony 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl