Bo
(a) stwarza to wrażenie że coś sie robi
(b) pieniędzy jest za mało żeby zbudować, ale wystarczy na opracowanie. Jak nie wydasz, to bedzie wrzask że fundusze zmarnowane, a jak zapłacisz za projekt, to masz jakiś tam dokument , którym się mozesz pochwalić.
Nie jest to pozorowania akcja wyłacznie kolejowa ...
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-09-2016, 17:00
No niestety, odpowiedź na wskroś zgodna z prawdą... Chociaż obyś się mylił. Tereny południowej Małopolski są tak kolejowo niedoinwestowane, że te dwie - pozornie wykluczające się - inwestycje z pewnością by nie zaszkodziły
Największe jaja będą jak nie zrobią P-P co jest prawdopodobne, a zbudują prostą łącznicę omijającą Rabkę Zdrój. Wtedy miliony w pakowane w bądź co bądź piękny dworzec i teren przy nim pójdą jak w piec...
Dlatego P-P to priorytet ale jak nie to skomplikowana łącznica z tunelem i wjazdem do Rabki Zdroju.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-09-2016, 07:55
Jeśli nie powstanie Podłęże - Piekiełko, a wyremontują Chabówka - Nowy Sącz (z elektryfikacją?) to chyba niegłupie byłoby puszczenie pociągów do Nowego Sącza z Krakowa właśnie przez Chabówkę - wówczas Rabka też byłaby obsługiwana.
Jeśli nie powstanie Podłęże - Piekiełko, a wyremontują Chabówka - Nowy Sącz (z elektryfikacją?) to chyba niegłupie byłoby puszczenie pociągów do Nowego Sącza z Krakowa właśnie przez Chabówkę - wówczas Rabka też byłaby obsługiwana.
Czasowo przegra z linia przez Tarnów, ale jeśli chodzi o mieszkańców Limanowej, Mszany czy Rabki to by mogli skorzystać (chociaż z limanowej do 1,5h i można dojechać autem, busem do Krk z korkami. Zakładam że modernizacja N.Sącz-Chabówka skróci jazdę do 1,5h za dużo zakrętów i wzniesień.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-09-2016, 10:47
Minęły 2 tygodnie od poprzedniego wpisu z Gazety Krakowskiej i z 2017 roku zrobiło się "po 2021", czyli być może w ogóle...
PKP Polskie Linie Kolejowe za pół roku skrócą podróż do Zakopanego dzięki łącznicy w Suchej Beskidzkiej. Zaawansowanie zadania wartego 42 mln zł osiągnęło 95 procent. Efektem będzie lepsza i bezpieczniejsza komunikacja w regionie.
Wykonano już większość prac. Widać nową konstrukcję mostu na rzece Stryszawce i zbudowane nasypy, wzmocnione murami oporowymi. Ułożony jest 700 m tor w ciągu linii kolejowych Skawina – Żywiec i Sucha Beskidzka – Chabówka. Zadanie obejmuje także montaż rozjazdów, urządzeń sterowania ruchem kolejowym i teletechnicznych.
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-01-2017, 09:58
Pociąg do Zakopanego już nigdy nie wygra z autobusem?
Po zakończeniu wszystkich inwestycji PLK czas przejazdu w relacji Kraków – Zakopane skróci się o około 1 godz. i 20 minut, tj. z 3 godz. 30 min. do około 2 godzin i 15 minut. A to oznacza, że podróż autobusem i tak będzie krótsza. Mimo trwających latami remontów na trasie kolejowej.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły dwa przetargi - na modernizację odcinka nr 97 Skawina - Sucha Beskidzka oraz zaprojektowanie robót dla inwestycji o nazwie „Budowa łącznicy w Kalwarii Zebrzydowskiej w ciągu linii nr 97 Skawina - Żywiec i nr 117 Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Bielsko Biała”.
Po zakończeniu wszystkich inwestycji PLK czas przejazdu w relacji Kraków – Zakopane skróci się o około 1 godz. i 20 minut, tj. z 3 godz. 30 min. do około 2 godzin i 15 minut. A to oznacza, że podróż autobusem i tak będzie krótsza.
Bo trasa jest krótsza: drogą 110 km, koleją 150 km.
Należy tylko wziąć pod uwagę, że czas przejazdu pociągiem będzie praktycznie stały i niezależny od niczego, a w przypadku transportu drogowego na Zakopiance bywa z tym różnie. No i komfort jazdy pociągiem, zwłaszcza dalekobieżnym, zawsze będzie wyższy od jakiekolwiek autobusu.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-01-2017, 21:55
Cudów nie ma i nie będzie - linia kolejowa jako zbitka kilku linii kolejowych, biegnących wschód-zachód nie umożliwi dużo lepszego czasu przejazdu, nawet z łącznicami. Pozostaje mieć nadzieje na Podłęże-Piekielko - wtedy będzie można mówić o konkurencji z przewoźnikami drogowymi.
W ubiegły weekend pociąg Pendolino wykonał testowy przejazd z Krakowa do Zakopanego. Zdaniem specjalistów, do stolicy polskich Tatr Pendolino mogłoby jeździć z Gdyni już od przyszłego roku. Podróż zajęłaby nieco ponad 8 godz.
Obecnie wprowadzenie Pendolino na trasę do Zakopanego nie może być zrealizowane ze względu na konieczność zmiany kierunku jazdy m.in. w Krakowie Płaszowie, Suchej Beskidzkiej oraz Chabówce. Zmiana czoła pociągu trwa co najmniej 10 minut. Do tego należy doliczyć wjazd i wyjazd składu ze stacji, przez co czas dojazdu z Krakowa do Zakopanego pozostaje bez zmian. Sytuacja ulegnie poprawie już niebawem. Prawdopodobnie do końca 2017 roku zostanie ukończona inwestycja w postaci łącznicy kolejowej, która powstaje pomiędzy przystankami Kraków Zabłocie oraz Kraków Krzemionki. Łącznica pozwoli ominąć stację w Płaszowie, dzięki czemu pociągi zaoszczędzą nawet do 20 minut.
Ciekawe, że plka zgodzila sie puścić specjalny km do Zakopanego z Głównego, a pr-om nie wydłużono trasy do/z Głównego chociaż na majowy weekend. Kolejna szansa w czerwcowy długi weekend, wtedy już z łącznicą w Suchej.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
W niedzielę pociągi pojadą po łącznicy w Suchej Beskidzkiej.
Już od niedzieli pociągi z Krakowa do Zakopanego pojadą krócej o 15 minut. PLK wybudowały i włączyły do ruchu łącznicę w Suchej Beskidzkiej. Inwestycja warta 36 mln zł złotych zapewni lepszy przejazd pociągów, ale także większą wygodę dla pasażerów – w ramach inwestycji na linii wybudowany został nowy przystanek dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum