Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19  Następny
Co z linią Bytom - Gliwice?
Autor Wiadomość

kulejorz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Lis 2012

PostWysłany: 03-03-2013, 22:26    Odpowiedz z cytatem

Na fanpage "Z Bytomia do Gliwic koleją" pojawiło się głosowanie z wybranymi propozycjami godzin odjazdów nowych kursów. Zapraszam tutaj:
klik
Myślimy nad wydłużeniem niektórych pociągów do Kędzierzyna-Koźla/Strzelec Opolskich/Opola, aby osoby z Bytomia pracujące w gliwickiej strefie ekonomicznej miały wreszcie jakiś porządny dojazd. Zastanawiamy się także nad nocowaniem drugiego obiegu w Bytomiu.

_________________
http://youtube.com/user/kulejorz
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pinokio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Sty 2013

PostWysłany: 03-03-2013, 22:49    Odpowiedz z cytatem

kulejorz napisał/a:
.... Myślimy nad wydłużeniem niektórych pociągów do Kędzierzyna-Koźla/Strzelec Opolskich/Opola, aby osoby z Bytomia pracujące w gliwickiej strefie ekonomicznej miały wreszcie jakiś porządny dojazd.......


Wow.... Kędzierzy Koźle to już Opolszczyzna, a kursy w te rejony zostały zmonopolizowane do końca 2013 r. przez opolskie PR.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-03-2013, 22:57   

Ale nie do końca świata tylko do nowego rozkładu.
Powrót do góry

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 04-03-2013, 13:40    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem, jedyną sensowną propozycją przedłużenia relacji jest utworzenie połączenia Kędzierzyn Koźle-Bytom. Takie pociągi już kiedyś jeździły (a nawet dalej) więc był by to dobry powrót do "starych czasów. W Gliwicach pociągi do Kędzierzyna i Bytomia korzystają z tego samego peronu więc odpada problem blokowania stacji (i tak stacja w Gliwicach nie wydaje się być przeciążona ruchem). Jedynym problemem może być odpowiednie zgranie godzin przyjazdów żeby ludzie mogli na pełną godzinę zdążyć i do Kędzierzyna i do Gliwic, Żeby np do KK zdążyć dajmy na to na godzinę 7:40 to pociąg musiałby wyjechać z Bytomia ok 6:30, w Gliwicach byłby dajmy na to o 7, troszku za wcześnie jak dla tych co idą do szkoły czy pracy na godzinę 8. Miejmy nadzieję że w razie chęci reaktywowania połączeń obędzie się bez komplikacji oferty (pociągi przyśpieszone, skrócone kursy, itp).

Pinokio, PR na trasach stykowych dłużej niż do grudnia nie posiedzą, gdyby zaoferowali jakieś sensowne stawki to może UMWŚ dało by się przekonać ale ze stawkami wynoszącymi 160% stawki KŚ PR może sobie pomarzyć o stykach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pinokio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Sty 2013

PostWysłany: 04-03-2013, 19:09    Odpowiedz z cytatem

Leniwiec napisał/a:
.....
Pinokio, PR na trasach stykowych dłużej niż do grudnia nie posiedzą, .....


Ależ dokładnie o tym samym napisałem:
Cytat:
Wow.... Kędzierzy Koźle to już Opolszczyzna, a kursy w te rejony zostały zmonopolizowane do końca 2013 r. przez opolskie PR.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 03-06-2013, 10:13    Odpowiedz z cytatem

Prezydent Bytomia apeluje do marszałka.

- Na całym świecie, transport szynowy odgrywa ogromną rolę w rozwoju miast. Jazda koleją jest wygodniejsza, szybsza, ekonomiczna i ekologiczna – pisze w liście do marszałka Mirosława Sekuły prezydent Bytomia Damian Bartyla.

Prezydent Bytomia prosi w liście marszałka, by jeszcze raz przemyślał decyzję o likwidacji połączenia kolejowego Bytom – Gliwice – Bytom. Połączenie to działało przez ledwie kilkanaście tygodni.

Tym razem likwidacja połączenia to efekt cięć finansowych w zadłużonych Kolejach Śląskich. Z początkiem czerwca z rozkładu jazdy zniknęło ok. 40 proc. połączeń. Pociąg nie będzie już woził studentów Politechniki i bytomian dojeżdżających do pracy w Gliwicach. Pasażerowie znowu skazani są na jazdę zatłoczonymi autobusami.

„Decyzji o likwidacji nie konsultowali Państwo z gminą Bytom pod kątem merytorycznym” – pisze Damian Bartyla. „Nie znamy też analiz finansowych, które byłyby potwierdzeniem, że to słuszne posunięcie”.

Prezydent Bytomia odwołuje się także do argumentów ekonomicznych: „Jeśli pasażerowie przesiądą się do pociągów, nawierzchnie dróg będą się mniej zużywać, będziemy ponosić też mniejsze koszty związane z zanieczyszczeniem środowiska. Dobrze zorganizowany transport publiczny poprawia atrakcyjność regionu pod kątem turystycznym, a przede wszystkim – inwestycyjnym. Jestem przekonany, że likwidacja połączeń kolejowych na Śląsku nie będzie konieczna, jeśli umożliwi się pasażerom korzystanie ze wspólnego biletu na pociąg, tramwaj i autobus oraz skoordynuje rozkład jazdy tych środków lokomocji.”

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/14246/Prezydent-Bytomia-apeluje-do-marszalka.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rejent Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Sty 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 04-06-2013, 21:43    Odpowiedz z cytatem

A co powiedzielibyście o takim moim hipotetycznym pomyśle uruchomienia pociągów REGIO lub InterRegio w relacji Bytom - Kamieniec Ząbkowicki przez Bytom-Bobrek*Gliwice*Kędzierzyn-Koźle* Prudnik*Nysę*Otmuchów*Paczków ?
Kiedyś takie pociągi jeździły. A piszę to w kontekście remontu "Kudowianki". Od 9 czerwca zaczynają kursować pociągi do Polanicy Zdroju. Myślę, że fajnym pomysłem byłoby uruchomienie chociaż jednej pary w tygodniu we wspomnianej relacji, a w weekendy i w wakacje ze dwie pary. Myślę, że przy atrakcyjnych ofertach jakie mają PR frekwencja byłaby ogromna. Oczywiście myślę tutaj o rozsądnych godzinach odjazdu z Bytomia, gwarantujących skomunikowania w Kamieńcu Ząbk. z pociągami do Polanicy. Pasażerowie jadący z Katowic, Mysłowic, Sosnowca czy Dąbrowy Górniczej mogliby się przesiadać albo w Bytomiu albo w Gliwicach. Jak komu pasuje.
Łódź ma bezpośrednie połączenie (poc. REGIO) z Kłodzkiem Głównym. Czemu Śląsk i Zagłębie ma nie mieć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lil_Peter Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04-06-2013, 22:10    Odpowiedz z cytatem

rejent napisał/a:
A co powiedzielibyście o takim moim hipotetycznym pomyśle...

Że spadłeś z księżyca. Czemu akurat Bytom ma mieć pociąg do jakiegoś Kamieńca? Laughing A nie np. Sławków, albo Tychy Lodowisko? Czy to ma być obsługiwane? IR na magistrali podsudeckiej? Laughing Chcesz REGIO na odcinku Gliwice - Bytom?! A kto ci zamówi to połączenie w UMWŚ?

rejent napisał/a:
Pasażerowie jadący z Katowic, Mysłowic, Sosnowca czy Dąbrowy Górniczej mogliby się przesiadać albo w Bytomiu albo w Gliwicach. Jak komu pasuje.

Ale ty dobrotliwy jesteś! Pozwalasz się ludziom przesiadać w Gliwicach albo Bytomiu! Myślę, że zdrowo myślący człowiek wybierze kilkakrotnie szybsze połączenie przez E30. Poza tym, żadne tłumy ludzi nie jeżdżą z Górnego Śląska do Kotliny Kłodzkiej. Nie wspominam już o REGIO z KK do Nysy wożące powietrze.

rejent napisał/a:
Łódź ma bezpośrednie połączenie (poc. REGIO) z Kłodzkiem Głównym. Czemu Śląsk i Zagłębie ma nie mieć.

Bo jest to zwykłe połączenie obiegu. Tak wyszło.

Proponuje zejść na ziemię.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 05-06-2013, 07:58    Odpowiedz z cytatem

Owszem, było kiedyś takich połączeń pełno. Jednakże, były to po prostu przedłużone relacje osobowe, spełniały głównie opcję dowozową. IR takiej opcji nie będzie spełniać, na takiej relacji na turystach się nie zarobi bo są przesiadki, mikol pojedzie tylko raz. Dodatkowo, od grudnia IR Galicja jeździ do Kłodzka, dublowało by się. Dla kogo ma być ten pociąg? Zgadzam się, że IR powinny jeździć tam gdzie IC nie pojedzie, zgadzam się, że magistrala podsudecka to dobry pomysł... ale nie w takiej relacji. Taki IR mógłby wyjeżdżać z Mysłowic, jechałby do KK przez Bytom w taryfie REGIO, potem zmiana lokomotywy i jazda do Kudowy na SU42. Wyjazd zamiast z Mysłowic może być w Częstochowie lub Bielsku. Takie połączenie ma większy sens, zbiera ludzi z całego GOP i eliminuje przesiadki, na pewno więcej ludzi pojechałoby takim pociągiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 05-06-2013, 08:58    Odpowiedz z cytatem

Dawne czasy to połączenia Bytom - Kamieniec, Dzierżoniów czy Kłodzko. Jeszcze na bonanzach i piętrusach.
Ale zejdzmy na ziemię, dzisiaj to nawet z Katowic jest problem z dojazdem w tamtym kierunku. Poliwidowali wszystko co sie dało, w tym przyspieszony Katowice - Stronie Śl z wag. do Kudowy, którym to pociągiem jeżdziło sporo ludzi w Sudety. W czasach, gdy autostrada A4 jest oblężona, kolej niestety nie ma nic do zaoferowania a sporo osób korzysta z wypoczynku w Polanicy, Kudowie, Szklarskiej itp.
Autem szybko i nawet gdyby sie chciało szukać innego środka transportu, nie bardzo jest czego szukać, bo nawet linie PKS dalekobieżne częściowo zlikwidowali. Pamiętam przepełnione PKSy z Katowic do Kudowy.
Czasy sie zmieniły, kolej zaniedbała tamte regiony, połączenia p. Nysę, Prudnik do Kamieńca i dalej, to tylko fajne wspomnienia jak np. Lublin - Kudowa Zdr.
Nie widze w najbliższych latach szansy na jakieś zmiany.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rejent Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Sty 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 05-06-2013, 12:09    Odpowiedz z cytatem

@Lil_Peter
Jeszcze w roku 2007 jeździły pociągi osobowe w relacji Kędzierzyn - Koźle - Kamieniec Ząbk.
Jak się wpisało w wyszukiwarkę Katowice - Kłodzko Główne, to akurat czas przejazdu z przesiadkami w Kędzierzynie i Kamieńcu był krótszy niż czas jazdy E30 i przesiadka we Wrocku Gł. Nie mówiąc już o tym, że było taniej. Ja tak jeździłem. Był też wtedy jeden pospieszny na podsudeckiej. Jestem jak najbardziej za tym, żeby pociągi w kierunku Kotliny Kłodzkiej, które miałyby śmigać przez Nysę, były podstawiane w Katowicach, Mysłowicach, Bielsku, czy nawet w Krakowie Gł. Myślę, że jakby samorządy myślały o promocji swoich regionów, to porozumiałyby się co do finansowania takiego pociągu. To, że obecnie pociągi z Kędzierzyna kończą bieg w Nysie to jest totalne nieporozumienie, bo na odcinku Nysa - Kłodzko to nawet autobusów jest jak na lekarstwo w aptece. Gdyby śmigały do Kamieńca to byłyby pełne. Sporo ludzi chciałoby jeździć w Kotlinę Kłodzką pociągiem, ale zniechęca ich objeżdżanie przez Wrocław.
Co do finansowania pociągów to powiem tak: powinny być finansowane z budżetu państwa jak dawniej i zarządzane centralnie. Dodatkowo, jeśli jakaś jednostka samorządu terytorialnego chce mieć jakieś dodatkowe pociągi to może je sobie dofinansować. Według mnie samorządy nie radzą sobie z organizacją transportu kolejowego. Myślą na zasadzie: byle do granicy województwa, a dalej to mamy to gdzieś. Granice województw są sztuczne, a sieć linii kolejowych kształtowała się na przestrzeni lat w układzie praktycznym i funkcjonalnym, dobrze służąc ludziom. Pracowałem do niedawna w urzędzie jednostki samorządu terytorialnego i niestety wiem jakie tam jest myślenie.
Nawet jeśli uda się przywrócić jakieś połączenie, to brakuje reklamy, marketingu, promocji. O połączeniach KŚ na Bytom - Gliwice mało kto wiedział, bo nie było żadnej reklamy, plakatu, baneru, itp.

@Leniwiec,
A od kiedy dokładnie ta Galicja ma śmigać?
Nawet jeśli, to doba ma 24 godziny i myślę, że dla pociągu jadącego "Podsudecką" byłaby wolna przestrzeń rynkowa. Oczywiście piszę to w kontekście modernizacji i reaktywacji "Kudowianki". Tym bardziej, że Kudowa Zdrój jest kurortem, który przeszedł rewitalizację. Park Zdrojowy został pięknie odrestaurowany. Pijalnia, sala koncertowa i Zameczek super wyremontowane. DO tego porządna baza noclegowa z eleganckimi pensjonatami i hotelami. Byłem już kilka razy i pojadę jeszcze wielokrotnie.

@sebek
Myślę, że właśnie szansą dla reaktywacji połączeń na "Podsudeckiej" jest modernizacja "Kudowianki" oraz dokonana już dawno reaktywacja Kłodzko Gł. - Wałbrzych Gł. przez Jedlinę-Zdrój.

Panowie, oglądałem wczoraj filmik na youtube pt. Ostatni pociąg z Tczewa do Skarszew (marzec 2000). Frekwa była bardzo dobra, prędkość też i nikt nie mógł zrozumieć zamknięcia linii. Dziś ludzie gniotą się w autobusach. Nie mogę pojąć polityków i decydentów w naszym kraju. Nie wierzę w żadne rady, sejmiki, itp. Oni przyklepią wszystko co zaproponuje zarząd, prezydent miasta, czy jakikolwiek inny organ wykonawczy. Przydałyby się struktury zarządzające koleją społecznie, bezpłatnie i niezależnie (czyt. pasażerowie, mieszkańcy i MK).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 05-06-2013, 12:45    Odpowiedz z cytatem

Jedyną szansą na powrót połączeń i frekwencję, są pociągi bezpośrednie Katowice - Kędzierzyn - Nysa - Kłodzko - Kudowa/Jelenia G. Czyli TLK lub IR na tej trasie, bo raczej wątpliwe jest, żeby dogadały się 3 województwa i dopasowały między sobą przesiadki. Żaden pasażer nie pojedzie z Katowic czy Bytomia pociągiem KŚ do Gliwic, dalej regio do Kędzierzyna, kolejnym regio do Nysy i pewnie KD lub PR Nysa - Kłodzko.
Za dużo tych granic województw, spółek kolejowych, dogadywania się co do rozkładów jazdy, skomunikowań.
Jeśli to wszystko miałoby funkcjonować na tej trasie, to napewno jak za dawnych lat pociągi dalekobieżne obsługujące relacje min. Kraków - Jelenia G, Lublin - Kudowa Zdr, Katowice - Legnica, Katowice - Stronie Śl.
Tylko czy ktoś odważy się, żeby TLK omijały Opole, Wrocław, jechały p. Nysę, Prudnik.
Obawiam się, że temat nierealny, podobnie jak pociągi regio z Kłodzka p. Nysę do Kędzierzyna i Gliwic.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rejent Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Sty 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 05-06-2013, 12:58    Odpowiedz z cytatem

@sebek
Ja w zeszłym roku pomykałem z Katowic w Kotlinę Kłodzką na REGIOkarnecie:) (i to tym ważnym tylko na poc. REGIO) Najpierw REGIO do Rybnika (wtedy jeszcze jeździły tam nieodżałowane PR), potem REGIO do Wrocławia Gł., potem REGIO do Kłodzka Miasta, potem autobus PKS do Kudowy, bo zastępczego już o tej porze nie było. Podróż przez Rybnik powodowała, że była jedna przesiadka mniej, przy niewielkim wydłużeniu czasu podróży. Jechało się wygodnie i co najważniejsze bardzo tanio. Jak wracałem z pobytu w Kudowie, to załapałem się na zastępczy do Kłodzka Gł., potem REGIO do Wrocka, potem REGIO do Opola Gł, potem REGIO do Gliwic przez Strzelce, potem KŚ do Katowic:) Przesiadki nie trwały długo, poszczególne pociągi komponowały się w całość. Gdybym we Wrocławiu czekał na TLK to byłbym w Katowicach kilkanaście minut później. W tym roku też na bank kupuję REGIOkarnecik:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 05-06-2013, 17:57    Odpowiedz z cytatem

rejent, Galicja zostaje przetrasowana w grudniu.
Co do jazdy przez E30 to teraz pojedziesz dużo szybciej, prawie cała trasa z Wrocławia do Gliwic jest zrobiona na Vmax120/160 (pozostał odcinek Paczyna-Opole Główne). Jest tam takie tempo robót że w 4 tygodnie wymienili torowisko i sieć na dość dużym odcinku więc śmieć twierdzić, że w grudniu jest możliwe wytrasowanie TLK/IR Gliwice-Wrocław z czasem przejazdu około 2h lub nawet mniej (teraz Bolko jedzie 2:19h). Dodaj do tego 1:20 h do Kłodzka i 20 minut postoju we Wrocławiu, wychodzi 3:40 h do Kłodzka Głównego. Podsudecką z Gliwic do Nysy jedzie się na dzień obecny 2:30h, dodaj do tego przesiadkę w Nysie i czas przejazdu Kłodzko Główne-Nysa, wyjdzie coś ponad 3:40 h, z przesiadkami, nie jest szybciej.Jednak można zauważyć, że połączenie bezpośrednie przez Nysę, ma szansę być szybsze, nawet po całkowitym remoncie E-30.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rejent Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Sty 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 05-06-2013, 19:05    Odpowiedz z cytatem

@Leniwiec,
No rzeczywiście ten Bolko ma dobry czas, z Katowic do Wrocka 2:59 to jest coś. Jak się pojedzie Galicją do Wrocka, to zaraz jest przesiadka na Kłodzko. Czas jazdy z Katowic do Kłodzka Gł. 4:44. Ale we Wrocku tylko 4 min na przesiadkęSad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 16 z 19 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl