Jak widać brakują 2 minuty..... fakt że dla Poznaniaków to trasa trochę okrężna, jednak byłaby to jedna możliwość powrotu Regio co byłoby dużo tańsze od BWE.
Inna sprawa:
Warszawa Centralna 17:55 ---> Zbąszynek 21:09 (BWE)
Zbąszynek 21:01 ---> Zielona Góra 21:46 (Regio)
To też jest głupota. Owszem, jest EIC Lech. Ale Lech z Centralnej będzie odjeżdżał o 15:55, tu byłaby możliwość pobytu w Warszawie 2h dłużej. Ale jak widać jest to za trudne.
Kolejna:
Warszawa Centralna 14:55 ---> Zbąszynek 18:10 (BWE)
Zbąszynek 18:07 ---> Zielona Góra 18:59 (Regio)
To połączenie co prawda pokrywa się prawie z EIC Lech.. ale EIC Lech w soboty nie pojedzie, a to byłoby codzienne. W obecnym rozkładzie jechałem nieraz spóźnionym 79401 i widziałem jak dużo ludzi z tej przesiadki korzystało gdy Regio się spóźnił i zdążyli się przesiąść. Ale jak widać to też za trudne....
Swoją drogą to aż dziwne, pociągów ZG - Zbąszynek będzie wyjątkowo dużo a skomunikować w Zbąszynku żadnego z nich z BWE się nie da....
Co to za wariant przez Świebodzin? Bo jak mówisz o RE to tylko do końca grudnia, potem RE wylatują i przez Świebodzin o tej porze pozostaje tylko BWE... przynajmniej wg Sitkola.
Co do połączenia z wyjazdem BWE z Wawy 14:55 to w tym roku już pisałem do PR. Odpisali mi że PLK nie wyraża zgody. Napisałem więc do UMWL - nie dostałem żadnej odpowiedzi.... tak są zainteresowani pasażerem. Wiem że problemem byłoby krzyżowanie z TLK Zielonogórzanin w Babimoście, ale był czas że Zielonogórzanin miał odjazd z Babimostu 18:27 i Regio 79401 czekał na niego 13 czy 14 min - ale wtedy też się nie dało.
Trzy wagony na Szczecinianie zostały zastąpione trzema na Gorzowiaku....ja widać na jednym z filmiku frekwencji oszałamiającej nie było. Trzy wagony jadą do Warszawy na całym przebiegu czy jakieś są dołączane w Poznaniu?
Trzy wagony na Szczecinianie zostały zastąpione trzema na Gorzowiaku....ja widać na jednym z filmiku frekwencji oszałamiającej nie było. Trzy wagony jadą do Warszawy na całym przebiegu czy jakieś są dołączane w Poznaniu?
pociąg ma się składać z 6 wagonów tylko że 3 z nich będą kursować na zarządzenie
Gorzowiak aktualnie jeździ na 3 wagonach.
TLK Bachus wbrew temu co się mówiło prowadzi wagony z przedziałami 8-miejscowymi, jednie system sprzedaje po 6 miejscówek na przedział. Może ktoś potwierdzić czy Bachus ma teraz obieg z Zielonogórzaninem? Jeśli tak to na 6-miejscowe nie ma co liczyć w najbliższej przyszłości.
Wczoraj były cyrki z Podlasiakiem, grupy wagonów do Zielonej Góry i Szczecina były zamienione miejscami (a dokładniej tabliczki, bo wagony te które parę dni temu jechały do ZG były na przodzie składu z tabliczkami do Szczecina). Oczywiście w Poznaniu nikt nie wpadł na to by przesadzić i przeprosić pasażerów i zamienić tabliczki (ustawienie i układ wagonów do ZG oraz trzech pierwszych do Szczecina identyczny), skończyło się na rozformowywaniu składu w efekcie czego obie części odjechały z Poznania z ~+60 (na końcu składu było jeszcze kilka niedostępnych dla podróżnych wagonów jako podsył, które były podłączone bezpośrednio do części jadącej do ZG a jechały do Szczecina, w efekcie czego przód składu po odjechaniu od reszty i podłączeniu na tył loka został przestawiony i podłączony do tych wagonów niedostępnych ).
Ponadto tablice na peronie wyświetlały Szczecin przy części niedostępnej, a przy całej reszcie Zielona Góra, ludzie na potęgę wsiadali w nie swoje wagony.
W Poznaniu to standard niestety. W przypadku pociągów grupowych nie radzą sobie z wyświetlaczami na peronach w tym względzie. Nie bez powodu stacja ma nazwę Ponań "Shit" Center
Niby wyznaczono na peronach grupy i sektory (początkowo odmiennie nazwane na peronach i wyświetlaczach), ale w praktyce i tak to nie działa. O podawaniu nr torów w odjazdach nawet nikt nie myśli bo to jest technologia przewyższająca dzisiejsze możliwości PKP na dworcu Poznań w tej chwili... Chyba musi Łukaszenka na wizytację znów przyjechać
Jak najbardziej możesz mieć rację, ja nie mam takich wiadomości. Jednak jeśli ma obieg z Zielonogórzaninem (a wszystko na to wskazuje), to nie wiem jak to będzie, skoro planowo prowadzi on wagony z przedziałami 8-miejscowymi. No chyba że zmiany będą od marca wraz z korektą, ale jeśli tak to nie wiem dlaczego po 6 miejsc na przedział sprzedają obecnie w Bachusie (zwróć uwagę, że chyba żaden obecny EIC nie jeździ na 141A tylko na Z-tach, a Bachus w systemie ma 10 przedziałów na wagon). Po prostu to wszystko się dla mnie kupy nie trzyma.
Pożyjemy zobaczymy, oby była frekwencja przede wszystkim bo 14 grudnia Bachus do ZG miał obłożenie na końcowym odcinku ze 20%.
No właśnie mnie też to dziwi. Podejrzewam że chcą zarobić na ZIELONOGÓRZANINIe i sprzedają bilety w 8 miejscowych wagonach. Zielonogórzanin zawsze ma obłożenie. Myślę ze do wakacji sie wyjaśni i rzucą jakiś skład po EIP
- Jestem radnym dopiero od miesiąca, ale jak zapowiadałem, nie będę tylko radnym, który podnosi rękę do góry. Między innymi z mojej inicjatywy rada przyjęła apel do marszałka o przywrócenie połączenia kolejowego do Jeleniej Góry. Bo szynobusy jeździły z Zielonej Góry przez Żar, pomijając Żagań. Reprezentując nasz samorząd pojechałem do Urzędu Marszałkowskiego i prawdopodobnie już w marcu pociąg będzie jechał również przez Żagań i Jankową. To z pewnością ożywi nasz ruch turystyczny.
Nie do końca mi się ten pomysł podoba. Tzn jako fotografującego kolej rarytasem będzie dla mnie mozliwość zrobienia zdjęć na 389 z taborem pasażerskim. Swoją drogą to może się nawet przejadę tym szlakiem.
Jako zaś podróżnego uważam że kolejne wydłużenie tj dołożenie okrężnej drogi dla pociągu i zmiana czoła w Żaganiu będzie skutkować wydłużeniem czasu przejazdu, lepiej było zrobić poc. z Żagania do Żar skomunikowane z tymi do J. Góry i Z. Góry.
Do przetrasowania jednak nie dojdzie, w Żarach jest bardzo dogodna przesiadka. Po ósmej wyjazd z Żagania, i w Żarach jest 9 minut na przesiadkę do "Winnicy" do Jeleniej Góry.
Na razie to było napisane, że temat zostanie rozważony.Miałoby to nastąpić od marca, więc w momencie opublikowania korekty marcowej się wszystko wyjaśni. Może być tak, że marszałek nie powiedział "nie", tylko dyplomatycznie wspomniał, że temat zostanie rozważony, bo takie sprawy trzeba uzgodnić z woj. dolnośląskim jako współorganizatorem tych połączeń, konieczna byłaby korekta rozkładu jazdy, więc ich zgoda też jest potrzebna. Ja typuję, że pociąg będzie jeździł obecną trasą (szczególnie, że teraz jest on pewnie skomunikowany z innymi pociągami, co po zmianie trasy i wydłużeniu czasów jazdy może ulec zmianie). Chociaż jest rok wyborczy więc nic nie jest w 100% pewne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum