Z Olsztyna do Krakowa kursują pociągi IC od rana do późnego wieczora. Pasażerowie z Olsztyna jadący do Krakowa i dalej preferują połączenia bezpośrednie. Dosłownie pojedyńcze osoby decydują się na podróż z przesiadką na EIP. Trasowanie pociągu z Bydgoszczy do Warszawy przez Iławę, aby wielmożny pan mógł kontynuować swą podróż do Krakowa jest na tyle idiotycznym pomysłem, że jakakolwiek dyskusja nie ma sensu.
Z Olsztyna do Krakowa kursują pociągi IC od rana do późnego wieczora. Pasażerowie z Olsztyna jadący do Krakowa i dalej preferują połączenia bezpośrednie. Dosłownie pojedyńcze osoby decydują się na podróż z przesiadką na EIP. Trasowanie pociągu z Bydgoszczy do Warszawy przez Iławę, aby wielmożny pan mógł kontynuować swą podróż do Krakowa jest na tyle idiotycznym pomysłem, że jakakolwiek dyskusja nie ma sensu.
Pelna zgoda w sprawie powrotu na podstawową trasę pociągów rel. Bydgoszcz - Warszawa. Jednak IC powinno zostawić jedną parę na tymczasowej trasie ze względu na takie miasta jak Kowalewo Pomorskie, Jabłonowo Pomorskie, a co za tym idzie skomunikowanie z Grudziądzem. Tu nie ma bezpośrednich połączeń z Warszawą.
Najważniejsze zmiany w wiosennej korekcie rozkładu jazdy pociągów
W najbliższą niedzielę, 12 marca wchodzą w życie zmiany w rozkładzie jazdy pociągów. Podróżni zyskają bezpośrednie połączenie linii radomskiej z warszawską linią obwodową. Szybciej pojedziemy koleją z Warszawy do Lublina. Pociągi wrócą na zmodernizowane trasy Grodzisk – Wolsztyn i Zbąszynek – Zielona Góra.
Oczywiscie zza wygodnego biurka w Warszawie wie sie najlepiej czym i skad dokad jezdza pasazerowie polskiej kolei. Ciekawe, ze wielokrotnie jadac Sienkiewiczem z Olsztyna widzialem jak kilka osob przesiadalo sie na EIP, zeby byc 1-1,5 godz. szybciej w Krakowie w zaleznosci od rozkladu. I dobrze, bo dzieki temu z IC korzysta wielu pasazerow z Kielc czy Radomia, a EIP Warszawa - Krakow nie jedzie calkiem pusty.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Ja wiem, że widziałeś, iż kilka osób przesiada się z pociągu na pociąg. To oczywiście upoważnia do wyciągania daleko idących wniosków.
Jechałem sobie PR-ami z Olsztyna do Iławy, dalej IC Brda do Warszawy. Też przesiadło się kilka osób razem ze mną. I co z tego? - pytam się...
W statystykach doskonale widać, kto skąd i dokąd oraz czym jedzie.
Rozmawiałem wielokrotnie z paniami kasjerkami, tak z Olsztyna, jak i z Ostródy, potencjalni pasażerowie nie są skłonni kupować bilety na drogie pociągi. Warmińsko-mazurskie do najbogatszych województw nie należy. Wyznaczanie postojów dla EIP poprzedzone jest wnikliwymi analizami. Wyrywkowe obserwacje nie mogą odzwierciedlać faktycznego stanu rzeczy.
Pociągu z Bydgoszczy do Warszawy nie będzie ponieważ nie żadnego sensu jeżdżenie dłuższą trasą, o obrocie w Iławie nie wspominając.
Zza biurka doskonale widzę, co i gdzie się dzieje...
Ja wiem, że widziałeś, iż kilka osób przesiada się z pociągu na pociąg. To oczywiście upoważnia do wyciągania daleko idących wniosków.
Jechałem sobie PR-ami z Olsztyna do Iławy, dalej IC Brda do Warszawy. Też przesiadło się kilka osób razem ze mną. I co z tego? - pytam się...
W statystykach doskonale widać, kto skąd i dokąd oraz czym jedzie.
Rozmawiałem wielokrotnie z paniami kasjerkami, tak z Olsztyna, jak i z Ostródy, potencjalni pasażerowie nie są skłonni kupować bilety na drogie pociągi. Warmińsko-mazurskie do najbogatszych województw nie należy. Wyznaczanie postojów dla EIP poprzedzone jest wnikliwymi analizami. Wyrywkowe obserwacje nie mogą odzwierciedlać faktycznego stanu rzeczy.
Pociągu z Bydgoszczy do Warszawy nie będzie ponieważ nie żadnego sensu jeżdżenie dłuższą trasą, o obrocie w Iławie nie wspominając.
Zza biurka doskonale widzę, co i gdzie się dzieje...
Nadal uważam za zasadne pozostawienie 1 pary IC w rel. Bydgoszcz- Warszawa przez Iławę, z przyczyn o których pisałem wcześniej. Oczywiście spółka PKP IC nie ma takich planów. Jednak byłoby to dobre rozwiązanie dla Kowalewa Pomorskiego, Wąbrzeźna oraz Jabłonowa Pomorskiego przy skomunikowaniu z Grudziądzem.
Dawno mnie tu nie było... Ale dla nie wiedzących. Chociaż coraz więcej dochodzi do wniosków takich jak ja mam... Jednym z większych szkodników tego forum jest jeżdzący wzdłuż i wrzesz INTER JET. Według niego większość jeżdżących to MIKOLE a pociągi dla kilku osób jak ten Pan mawia to nie pociągi. W lutym miałem okazję pojeździć tam gdzie regularnie jeżdżą składy PKP INTERCITY (7 do 9 wagonów) z obłożeniem 15 do 25 procent pasażerów i... bo muszą jeździć bo tak chce władza... Przyjdą czasy gdy to się zmieni i może wtedy PAN INTER JET skończy się wymądrzać i zrozumie że PKP łaski nie robi by pasażerom ułatwić skomunikowania, połączenia a MIKOLE też bulą za podróże.
Warminsko-mazurskie moze do najbogatszych nie nalezy, dlatego osoby stamtad sie wywodzace czesto mieszkaja i pracuja w innych 'bogatszych' regionach. Kasjerki z Ostrody... Nie pamietam, kiedy ostatnio u nich cokolwiek kupowalem Byl czas pandemii, kiedy kase w ogole zamknieto i to byl dobry czas, bo bilet na Regio mozna bylo bez problemu i doplat kupic u konduktora.
Po swietach w grudniu Sienkiewicza wypchnieto na Gdanska, dlatego zdarzylo mi sie jechac Regio do Ilawy z przesiadka na Rejewskiego z Bydgoszczy (tu pozdrowienia dla przesympatycznej 94-letniej pani wspolpasazerki) i dalej EIP. Po przyjezdzie do Ilawy byl jeszcze bezposredni EIP do Krakowa, ale na przesiadke na niego byly 3 min i po wjezdzie Regio EIP juz stal, wiec w razie czego by byla moja wina, ze sie nie kupuje biletu z przesiadka 3 min. Taka to jest polska kolej.
A IC blednie zaklada, ze ludzie jezdza glownie w relacjach duze miasto - duze miasto. Rownie czesto jezdza w relacji duze miasto - mniejsze miasto (Brzeg, Kedzierzyn czy Ilawa).
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Szczegóły zmian w rozkładzie Kolei Śląskich od 12 marca
Wiosenna korekta rozkładu jazdy w 2023 r. zakłada nieznaczne zmiany na mapie inwestycji realizowanych na liniach kolejowych obsługiwanych przez Koleje Śląskie.
Dawno mnie tu nie było... Ale dla nie wiedzących. Chociaż coraz więcej dochodzi do wniosków takich jak ja mam... Jednym z większych szkodników tego forum jest jeżdzący wzdłuż i wrzesz INTER JET. Według niego większość jeżdżących to MIKOLE a pociągi dla kilku osób jak ten Pan mawia to nie pociągi. W lutym miałem okazję pojeździć tam gdzie regularnie jeżdżą składy PKP INTERCITY (7 do 9 wagonów) z obłożeniem 15 do 25 procent pasażerów i... bo muszą jeździć bo tak chce władza... Przyjdą czasy gdy to się zmieni i może wtedy PAN INTER JET skończy się wymądrzać i zrozumie że PKP łaski nie robi by pasażerom ułatwić skomunikowania, połączenia a MIKOLE też bulą za podróże.
Cały naród będzie się zrzucał na mikolskie podróże i fanaberie...
Proponuję partię założyć. Zobaczymy ile procent poparcia, a wybory niebawem...
Być może się nie znam, jestem szkodnikiem, i pociąg z Łupkowa do Włodawy będzie zapchany po sufit.
Nie uważam za mikolskie fanaberie pozostawienie jednej pary pociągu rel. Bydgoszcz- Warszawa przez Iławę. Najwidoczniej guzik cię obchodzą pasażerowie z miast których już nie będę wymieniał poraz enty. Logika twojego rozumowania ma wiele do życzenia. Jak czytam te wszystkie twoje komentarze, to dochodzę do wniosku, że w twoim przekonaniu kolej dalekobieżna powinna być tylko i wyłącznie dostępna w dużych miastach.
Ilu pasażerów ma wsiąść do tego pociągu w Kowalewie, czy w Jabłonowie? Tam mają postoje pociągi z Olsztyna do Poznania. Nigdy nie było zapotrzebowania na taki pociąg i teraz również nie ma. Czy rozumiesz, że trzeba by zabrać ten pociąg z Włocławka i Aleksandrowa?
Mowa tu o jednej parze i tylko jednej. Nie byłoby to wielką tragedią dla Aleksandrowa i Włocławka. Zapomniałeś o 100tyś Grudziądzu które przy skomunikowaniu w Jabłonowie Pomorskim miałoby wówczas jedyne najszybsze połączenie że stolicą. Pozostaĺe pociągi jak najbardziej powinny wrócić na podstawową trasę. O czym już też wspominałem. Dziękuję za uwagę. Dalszą dyskusję z tobą w tym temacie uważam za jałową
Nigdy nie było zapotrzebowania na taki pociąg i teraz również nie ma.
Wszystkie pociągi z Białegostoku do Warszawy jeżdżą przez Tłuszcz a jeden... przez Siemiatycze i nigdy nigdzie nie słyszałem żeby to była czyjaś fanaberia. Też jestem za JEDNYM pociągiem z Warszawy do Bydgoszczy przez Iławę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum