Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 40, 41, 42  Następny
Rozkład jazdy 2023/2024
Autor Wiadomość

WRmnouz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Maj 2021
Skąd: Lublin

PostWysłany: 14-12-2022, 17:05    Odpowiedz z cytatem

Atoman, pełna zgoda. Dodam tylko, że Hetman spełnione wymogi będzie miał, bo w COMBO jakaś gastronomia niby będzie. Pytanie tylko kiedy...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krystian Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Lut 2011
Skąd: Krk

PostWysłany: 14-12-2022, 21:02    Odpowiedz z cytatem

WRmnouz, to przewoźnik ustala kategorię pociągu a nie zarządca infrastruktury. I skoro pociąg jest w kategorii IC, to jest pociągiem pospiesznym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

WRmnouz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Maj 2021
Skąd: Lublin

PostWysłany: 14-12-2022, 21:55    Odpowiedz z cytatem

Krystian, nie, jest pociągiem InterCity. Określenie "pociąg pośpieszny" należy do określeń zarządcy infrastruktury, według których jest to pociąg ekspresowy. Mam rozumieć, że gdyby PKP Cargo utworzyły jakąś kategorię poc. towarowych priorytetowych i nazwałoby ją np. CargoExpress, to ten pociąg byłby ekspresem? PIC ustala markę pociągu - TLK, IC, EIC, EIP dla pasażerów i kategorię (ekspres lub pospieszny) dla PLK, żeby w ogóle mógł pojechać po torach i dało się zachować odpowiednie priorytety. Czyli np. jakiś pośpieszny (TLK, IC) mógłby czekać x minut, żeby przepuścić ekspresowego (nieważne czy to EIC, EIP, czy IC).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 27-12-2022, 22:29    Odpowiedz z cytatem

Pociągi z Krakowa przez Koszyce do Budapesztu jednak za rok?

Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na rozpoczęcie rozmów w sprawie uruchomienia pociągu z Krakowa do Budapesztu. Inaczej niż istniejący pociąg w tej relacji, skład miałby jechać przez Tarnów, Nowy Sącz, Muszynę, Plavec, Preszów, Koszyce i Miszkolc.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pociagi-z-krakowa-przez-koszyce-do-budapesztu-jednak-za-rok-111316.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 31-12-2022, 01:13    Odpowiedz z cytatem

PKP IC z otwartym dostępem na trasie Warszawa – Jelenia Góra – Warszawa

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego przyznał PKP Intercity otwarty dostęp dla pasażerskich przewozów kolejowych na trasie krajowej Warszawa Wschodnia – Jelenia Góra – Warszawa Wschodnia, w okresie od 10 grudnia 2023 r. do 9 grudnia 2028 r.

Czytaj więcej na kolejowyportal.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

InterJet Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Paź 2021

PostWysłany: 31-12-2022, 10:10    Odpowiedz z cytatem

To przecież skandal - pociągi nie zatrzymają się na stacji w Brzegu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 31-12-2022, 13:01    Odpowiedz z cytatem

Jak jechałem Pendolino w 2014 roku to pociąg stacje Brzeg przejeżdżał z prędkością chyba 100 km/h 🥳
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-01-2023, 19:07    Odpowiedz z cytatem

PKP IC z otwartym dostępem na trasie Warszawa – Kunowice – Warszawa

Prezes UTK przyznał PKP Intercity otwarty dostęp dla pasażerskich przewozów kolejowych na trasie krajowej Warszawa Wsch. – Kunowice (gr.) – Warszawa Wschodnia, w ramach wykonywanego połączenia na trasie międzynarodowej do/z stacji Berlin Hbf. w okresie od 10 grudnia 2023 r. do 9 grudnia 2028 r.

Czytaj więcej:
https://kolejowyportal.pl/pkp-ic-z-otwartym-dostepem-na-trasie-warszawa-kunowice-warszawa/

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kryczens Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2015

PostWysłany: 03-01-2023, 19:49    Odpowiedz z cytatem

InterJet napisał/a:
To przecież skandal - pociągi nie zatrzymają się na stacji w Brzegu.

Przecież nikt wg. ciebie nie korzysta z EIP i wgl. IC Very Happy a jak widać IC Wnioskuje nadal o ph EIP a jeszcze niedawno jakis cwaniak mówił ze trzeba Przeanalizować postój EIP W Brzegu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

InterJet Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Paź 2021

PostWysłany: 04-01-2023, 01:04    Odpowiedz z cytatem

Wniosek złożony był jakieś pół roku temu, także powstrzymaj swoje emocje. Analizy są i będą prowadzone.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Janusz77 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Gru 2022
Skąd: Kraków

PostWysłany: 05-01-2023, 23:32    Odpowiedz z cytatem

Intercity mogło by się zastanowić na linią do Zakopanego i postojami. Pociąg staje w Poroninie, Makowie podhalańskim czy Kalwarii. Po co tam postoje? A nie ma go np. Skawinie, gdzie być może od przyszłego roku SKA będzie dojeżdzała do samego Oświęcimia i będzie rozjazd. Oprócz tego mogli by przy wrócić połączenia do Zakopanego z Białegostoku czy Olsztyna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krystian Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Lut 2011
Skąd: Krk

PostWysłany: 06-01-2023, 17:59    Odpowiedz z cytatem

Janusz77, zasadniczo sam sobie odpowiedziałeś na część pytania. Skawina ma wystarczającą siatkę połączeń kolejowych w kierunku Krakowa, która w perspektywie stale będzie rozbudowywana. Dojazd do Krakowa Głównego zajmuje 25 minut, skąd można bez problemu dostać się bezpośrednim pociągiem w każdą część Polski. Te 25 minut to niejednokrotnie krótszy czas dojazdu, niż podróż komunikacją miejską z większości osiedli krakowskich do centrum miasta, czyli lokalizacji dworca głównego. Ponadto, Skawina ani to ośrodek turystyczny, ani biznesowy, więc potrzeba zatrzymywania pociągów TLK, IC, EIC jest żadna.
Co do Kalwarii Zebrzydowskiej - tutaj mamy zdecydowanie gorszą siatkę połączeń, ponadto jest to dość istotna miejscowość pod względem uprawiania praktyk religijnych, ze względu na kalwaryjską Lanckoronę. I prawdopodobnie te dwa czynniki determinują zatrzymanie tam pociągów wyższej kategorii.
Natomiast, jeśli chodzi o Poronin, czy Maków Podhalański, to warto zastanowić się dokąd jeżdżą turyści. Bo oni jeżdżą w Tatry i na Podhale. A Tatry i Podhale to nie tylko chodzenie po górach, wjazd kolejką na Gubałówkę, jedzenie oscypków czy kupowanie chińskiej tandety na Krupówkach, ale również gospodarstwa turystyczne, termy czy uzdrowiska. I właśnie taki Poronin czy Maków Podhalański stanowią miejsce odbioru turystów, których podróżowanie nie jest związane z chodzeniem po górach. A jak tam komunikacja lokalna wygląda - myślę, że każdy doskonale zdaje sobie z tego sprawę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Janusz77 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Gru 2022
Skąd: Kraków

PostWysłany: 06-01-2023, 20:23    Odpowiedz z cytatem

Po części masz rację, ale z drugiej strony zrobi się rozjazd do Oświęcimia i dojazd tam będzie szybszy z przesiadką w Skawinie niż w Krakowie + to nie tylko samo miasto, ale też licząca ponad 40k gmina w której nie wszędzie jest 25 min do Krakowa, co do Poronia masz recje, nie pomyślałem o masie turystów którzy właśnie tam nocują. Maków jest 7 min po postoju w Suchej, ale jeżeli faktycznie są jakieś uzdrowiska i jest potrzeba to ok, ale co do Kalwarii - podróżni mieli by do dyspozycji łącznie 23 pociągi średnio co godzinę, żeby dojechać do Suchej lub Skawiny (i jeszcze 10 busów dziennie na Skawinę, z pod samego dworca w Kalwarii pod sam dworzec w Skawinie), raczej do samego Sanktuarium nie przyjeżdża dużo ludzi i jeszcze prócz wizyty tam odwiedzają Kraków więc i tak by jeszcze musieli jechać,oczywiście można powiedzieć, że Skawina ma przecież to samo, ale to ona jest 2 razy większą gminą więc poza sezonem generowała oby automatycznie więcej pasażerów + ktoś, kto przyjeżdża odwiedzić Kraków mógłby nocować w hotelu w Skawinie, bo po pierwsze taniej, a po drugie lepiej tu niż na zadupiu Krakowa z którego jak wspomniałeś dojazd jest gorszy i jeszcze dojdzie rozjazd na Oświęcim i Zator gdzie są parki rozrywki. Oczywiście pociąg mógłby mieć postój tu i tu tak jak w latach 2015- 2017. Gdby się się nie opłacał to pewnie usunęli by go przy grudniej zmianie całego rozkładu jazdy, a nie z dupy w czerwcu. Oczywiście my możemy tu tylko rozmawiać co o tym sądzimy, bo Intercity i tak zrobi swoje. Oczywiście pisze to w kontekście pociągów kategorii IC i TLK. Postoje EIC były by oczysiście zbędne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krystian Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Lut 2011
Skąd: Krk

PostWysłany: 07-01-2023, 09:32    Odpowiedz z cytatem

Janusz77, może skończmy dyskusję na argumentacji, że turyści odwiedzający Kraków nocowaliby w Skawinie. Nie, takie rzeczy się nie dzieją. Kraków ma na tyle rozwiniętą bazę noclegową, w zasadzie na „każdą kieszeń”, że nikt o zdrowych zmysłach nie zdecyduje się na taki krok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-01-2023, 22:13    Odpowiedz z cytatem

Wielkopolskie: ruszyło zbieranie propozycji pasażerów do nowego RJP 2023/24

Departament Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego rozpoczął badanie potrzeb przewozowych w publicznym transporcie zbiorowym na potrzeby rozkładu jazdy 2023/2024, który obowiązywał będzie od 10 grudnia 2023 roku.

Wszystkich zainteresowani mogą przesłać wypełnione do 31 stycznia 2023 r. na załączonym formularzu, na adres e-mail: dt.sekretariat@umww.pl
W tytule e-maila należy wpisać: Badanie potrzeb przewozowych w publicznym transporcie zbiorowym na potrzeby rozkładu jazdy 2023/2024.

Czytaj więcej na kolejowyportal.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 42 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 40, 41, 42  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl