Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Powyborcze roszady w spółkach PKP
Autor Wiadomość

Romuald Marczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Kwi 2007

PostWysłany: 23-10-2007, 08:39    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
PKP Cargo
Poleci na pewno prezes Władysław Szczepkowski oraz wiceprezes Kazimierz Murawski, który jest zięciem Giertycha. Byt pozostałych członków zarządu zależny będzie od nowego prezesa PKP Cargo - padają różne rokowania.

Obszerny artykuł o działaniach obecnego i poprzednich zarządów PKP Cargo zamieszczono w ostatnim numerze tygodnika "Nie" pt.: "Węgiel jedzie na gapę" z podtytułem "Dlaczego Ziobro broni monopolisty, który narusza prawo?". Kończy się on akapitem:
Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o kasę. Nie da się ukryć, że w tym dziwnym układzie korupcją cuchnie na kilometr. Zgłaszamy więc wniosek - tą afera koniecznie musi się zając Centralne Biuro Antykorupcyjne.
Ale nie podpisała go Krycha lecz Jerzy Rożek.

I jeszcze coś z ostatniej chwili za Rynkiem Kolejowym:
PKP Cargo: Zmieni się prezes?
Szykują się zmiany w zarządzie PKP Cargo, państwowego przewoźnika, który kontroluje 78 proc. kolejowego rynku towarowego w Polsce. Na początku listopada rada nadzorcza zajmie się wnioskiem załogi o odwołanie Władysława Szczepkowskiego, sprawującego tę funkcję od grudnia 2005 r. - podaje "The Wall Street Journal Polska".
Pracownicy i centrala spółki zgodnie krytykują prezesa. Zarząd nie realizuje większości założonych planów. W 2006 roku w ogóle nie remontowano wagonów i nie kupowano nowych. W tym roku natomiast sytuacja uległa poprawie jedynie w zakresie napraw, ale wciąż firma nie inwestuje w nowy tabor.

W 2007 r. spółka miała kupić tabor za 850 mln zł. Z tej kwoty w I półroczu udało się wydać niespełna 200 mln zł. Mimo zapowiedzi firma nie wystartowała też do przetargu na węgierski MAV Cargo.
(źródło: The Wall Street Journal Polska, 23 października 2007)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 23-10-2007, 14:30    Odpowiedz z cytatem

http://bi.gazeta.pl/im/2/4303/m4303952.gif

Zaczną wyrzucać prezesów spółek z nadania PiS?

PO nie wyklucza zmian kadrowych w najważniejszych spółkach skarbu państwa. Pod czujnym okiem polityków Platformy są szefowie PKN Orlen, KGHM, PKO i PZU

- O stanowiska mogą obawiać się prezesi, którzy dostali stołki z politycznego, a nie merytorycznego klucza - mówi wysoki rangą polityk PO.

Według zapowiedzi PO formowanie nowego rządu zakończy się na początku listopada. Nasi rozmówcy podkreślają, że na razie bacznie przyglądają się poczynaniom prezesa PKN Orlen Piotra Kownackiego (prawnik, były współpracownik w NIK prezydenta Lecha Kaczyńskiego, zastąpił na stanowisku cenionego w biznesie Igora Chalupca), prezesa KGHM Krzysztofa Skóry (członek PiS, ekonomista, zaufany ministra Adama Lipińskiego, szefa gabinetu politycznego premiera) i szefowej PZU Agaty Rowińskiej (wieloletnia pracownica resortu skarbu). Pod okiem PO jest też Marek Głuchowski, szef rady nadzorczej PZU (prawnik, wspólnik zaprzyjaźnionej z Lechem Kaczyńskim sopockiej kancelarii, w której aplikuje córka prezydenta).

Kandydaci na szefów resortów gospodarczych z PO Adam Szejnfeld (gospodarka) i Aleksander Grad (skarb) zapewniają, że Platforma nie będzie robić politycznych czystek w spółkach. - Obiecywaliśmy, że wyeliminujemy polityków ze spółek, wprowadzimy konkursy do zarządów, nazwiska kandydatów do rad nadzorczych będziemy publikować w internecie, i słowa dotrzymamy - mówi Grad.

Według naszych rozmówców nowa ustawa dotycząca obsadzania władz spółek może być uchwalona dopiero pod koniec roku lub na początku 2008 r.

- Niewykluczone, że do tego czasu w newralgicznych spółkach będziemy musieli dokonać zmian kadrowych, bo okaże się, że interesy skarbu państwa są zagrożone - mówi Szejnfeld i zastrzega, że w każdym przypadku zostanie rozpisany konkurs.

Politycy PO nie chcą pod nazwiskiem mówić o konkretach. Według Andrzeja Sadowskiego z Centrum im. Adama Smitha odwoływanie prezesów państwowych spółek zaraz po objęciu władzy przez PO może zostać źle odebrane. - Jeśli Platforma nie zaproponuje rozwiązań systemowych, tylko wydłubywanie ze spółek ludzi kojarzonych z PiS, będą to ewidentne czystki kadrowe. Mamy z nimi do czynienia po każdych wyborach, od prawie 20 lat - podkreśla Sadowski. - To dowód, że kolejne ekipy traktują spółki skarbu państwa jako przedłużenie politycznego władztwa. Jedyny sposób, żeby z tym skończyć, to prywatyzacja.

Źródło: Gazeta Wyborcza

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 23-10-2007, 14:57   Czy zostaną dotychczasowi prezesi spółek PKP? Odpowiedz z cytatem

Niepewne losy państwowych menedżerów

Beata Chomątowska 23-10-2007, ostatnia aktualizacja 23-10-2007 04:30

Co najmniej kilkunastu prezesów straci posady. Skarb Państwa kontroluje wciąż 1,2 tys. firm. Dla ich szefów zmiana rządu to zwykle sygnał, że czas pakować walizki. Ale nie wszyscy muszą się obawiać utraty posady w najbliższych miesiącach.

- Nie chcemy powtórzyć błędów PiS w polityce kadrowej wobec spółek Skarbu Państwa. Zapowiedź ich odpolitycznienia traktujemy serio - mówi Rz. Aleksander Grad, uchodzący za jednego z najpewniejszych kandydatów na ministra skarbu. Pewni swego nie mogą jednak być Piotr Kownacki, prezes PKN Orlen, który trafił do koncernu prosto z Najwyższej Izby Kontroli z opinią zaufanego człowieka premiera Kaczyńskiego, ani szef Ciechu Mirosław Kochalski, były miejski urzędnik i sekretarz Warszawy z czasów, gdy rządził Lech Kaczyński.

Trudno też się spodziewać, by posadę mógł zachować Adam Glapiński, prezes Polkomtelu, jeden z najbliższych współpracowników braci Kaczyńskich z czasów Porozumienia Centrum, uchodzący za "głównego kadrowego" PiS. Niepewny swego losu musi być Krzysztof Skóra, prezes KGHM i kandydat PiS do Sejmu, a także członek zarządu Maksymilian Bylicki, były doradca Lecha Kaczyńskiego. Wiele może się zmienić w kontrolowanych przez państwo instytucjach finansowych. W zarządzie PKO BP wciąż zasiada związana z Samoobroną Aldona Michalak, w Banku Ochrony Środowiska Stanisław Kostrzewski, strateg finansowy PiS w poprzednich wyborach. Szefowa PZU Agata Rowińska to była urzędniczka Ministerstwa Skarbu, której nominację chłodno oceniali politycy PO.

Pod znakiem zapytania jest los prezesa Ruchu Adama Pawłowicza - kojarzonego z ekipą Kazimierza Marcinkiewicza. Nie wiadomo, czy PO będzie chciała pozostawić na stanowisku prezesa Polskiego Holdingu Farmaceutycznego (trzy państwowe Polfy) Roberta Czaplę, byłego dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie (za Lecha Kaczyńskiego).

Do zmian może dojść także w Polskich Liniach Lotniczych LOT - Piotr Siennicki został wybrany pod naciskiem wiceministra skarbu Ireneusza Dąbrowskiego. Na stanowisku dyrektora generalnego Poczty Polskiej zmiany następowały do tej pory w ciągu kilku miesięcy po wyborach. Posadę może zachować uchodzący za sprawnego menedżera Paweł Olechnowicz, szef Lotosu. Nie powinni zostać zmienieni prezesi spółek z grupy PKP, bo to mogłoby opóźnić giełdowe debiuty PKP Intercity i PKP Cargo.

Źródło : Rzeczpospolita
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szpak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sty 2006
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: 23-10-2007, 16:14    Odpowiedz z cytatem

Ci wszyscy kaczystowscy prezesi PKP niech idą sobie w PiSdu!

_________________
Marcin Szpakowski
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Grad Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 15 Lis 2005

PostWysłany: 23-10-2007, 19:26    Odpowiedz z cytatem

Jeśli wymienią to tylko 1 na 20. Beton jest nietykalny. Potrzeba rewolucji...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 24-10-2007, 06:03    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Nie powinni zostać zmienieni prezesi spółek z grupy PKP, bo to mogłoby opóźnić giełdowe debiuty PKP Intercity i PKP Cargo.

To jest chyba jakiś żart redakcji "Rzeczpospolitej".

Otóż właśnie prezesi PKP IC oraz PKP Cargo powinni zostać odwołani i to w pierwszej kolejności!

Zacznijmy od Szczepkowskiego - prezesa PKP Cargo. W najnowszym numerze "NIE" jest obszerny artykuł opisujący przekręty Zarządu PKP Cargo - "Węgiel jedzie na gapę". Autor opisał finansowe przewały członków Zarządu z namaszczenia PiS-u, w tym Szczepkowskiego. Od dawna badamy i śledzimy afery również w PKP Cargo, więc gdy tylko otrzymam od redakcji "NIE" ten artykuł to zamieszczę go na Forum. Nawiązuje on m.in. do jednej z afer w PKP Cargo omówionej na Forum:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=1434

A co do Warsewicza - jest to prezes z ustawionego konkursu! Pisałam już o tym wielokrotnie na Forum. Warsewicz "kupił" sobie dwie członkinie Rady Nadzorczej - przedstawicielki załogi z ramienia "Solidarności". Obie latały do Warsewicza na chatę i pomogły mu w konkursie. Przewodniczącym Rady Nadzorczej PKP IC jest Adwent - PiSuarowiec z krwi i kości - jego "kupować" nie musiał.

Nie zapominajmy o nepotyźmie i kumoterstwie w wykonaniu Warsewicza. Najpierw był szwagier zatrudniony w PKP IC, którego po nagłośnieniu sprawy przez RMF FM Warsewicz wcisnął do PKP PR. Potem była sprawa żony Warsewicza, która najpierw miała zostać członkiem Zarządu WARS-u, następnie niby wygrała jakiś konkurs (ustawiony) na dyrektora w WARS-ie - tę sprawę ja nagłośniłam, więc plany Warsewicza spełzły na niczym i jego żona nie wskoczyła na żaden kolejowy stołek, bo bał się rozgłosu i skandalu.

Pamiętajmy też o kontrowersyjnym przetargu na obsługę wagonów gastronomicznych, który z założenia miał być "ustawiony" pod WARS. Tu znów sprawę nagłośniło nasze Forum i Zarząd PKP IC odwołał ten przetarg, by później rozpisać nowy:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=3268

Nie zapominajmy też o Jaje, którego powrót do WARS-u umożliwił Warsewicz. Wiemy czym to się skończyło i jak opłakane konsekwencje ma dla WARS-u:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=2010

No i sprawa pachnąca kryminałem to nielegalne zatrudnianie pracowników w PKP IC:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=3411

Tak więc pierwszą decyzją kadrową nowej władzy powinno być natychmiastowe odwołanie prezesów PKP Cargo i PKP IC. Dodatkowo członkami Zarządu PKP Cargo powinien zająć się wymiar sprawiedliwości.

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Romuald Marczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Kwi 2007

PostWysłany: 24-10-2007, 14:24    Odpowiedz z cytatem

Ja rozumiem, że pani redaktor Beata Chomątkowska z Rzeczpospolitej wyraziła swoje pobożne acz bezpodstawne życzenie. Nie przekazała przecież wiarygodnej informacji, bo takiej jeszcze nie ma.

Póki co mamy jeszcze do 5 listopada rząd PiS a ten zwołuje na początek listopada posiedzenie rady nadzorczej w Cargo puszczając do "The Wall Street Journal Polska" informację o planowanym odwołaniu prezesa Szczepkowskiego. Jeżeli do tego dojdzie, to kogo stara rada nadzorcza powoła? No kogoś swojego. Zabezpieczy go w kontrakcie odprawą za okres do końca kadencji i podrzuci kukułcze jajo nowemu rządowi.

Nowy rząd na pewno nie zostanie powołany 5 listopada. Nie wiem, czy wskazywana ostatnio przez Donalda Tuska data 10 listopada jest realna? Desygnowany przez prezydenta "przyszły premier" (a może wcale nie Tusk?) będzie miał 30 dni na sformowanie rządu. Wcale go nie musi sformować. Pawlakowi też się nie udało za pierwszym razem. Zatem na początku grudnia może być podjęta następna próba. W tym czasie w spółkach Skarbu Państwa może dojść do wielu ciekawych zmian.

Unieważnienie przez Warsewicza pierwszego przetargu na obsługę wagonów gastronomicznych też było działaniem na czas. To nie to forum sprawiło i protesty potencjalnych oferentów. My, co najwyżej, podsunęliśmy mu pomysł. Wcale się też nie zdziwię, gdyby teraz ogłosił przetarg na obsługę wagonów sypialnych. Pomysłów na zabezpieczenie swojego bytu może być wiele.

Nie chcę już prorokować dalej, bo was przerażę. Mam tylko jedno życzenie. Terek powinien być wypłacalny. Wielu ludziom na tym zależy. Dlatego nie należy się śpieszyć z odwołaniem go z Warsu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Zwitt Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sie 2006
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 24-10-2007, 17:40    Odpowiedz z cytatem

Ogłaszacie koniec "kaczyzmu" i podniecacie się PO. Czy naprawdę myślicie, że na PKP się coś zmieni? Macie jakieś złudzenia?
Ja przewiduję 2 warianty:
1. Zachowawczy: nieudolni aparatczycy PIS zostaną zastąpieni nieudolnumi aparatczykami z PO. Reszta bez zmian.
2. Wariant rewolucyjny: prywatyzacja kolei w Polsce. Pewnie po kawałeczku by można się było przy tym obłowić. Wywalą do 50% ludzi i będzie wszystko hulać ok.

Co do Wacha pewnie go zostawią bo jest jak rasowa dziwka...da każdemu. Wmówi platformersom, że na kolei zna się tylko on i za gębę będzie trzymać związkowy motłoch to go zostawią.
Co do zarządu Cargo to wam powiem, że dzięki Szczepkowskiemu ta firma jeszcze nie zbankrutowała. Po Kowalczyku firma była kolosem na glinianych nogach na chwilę przed upadkiem. W mediach może wyglądała imponująco ale z dokumentów, które widziałem wynikało zupełnie co innego. Może i Szczepkowski jest z PISowskiego nadania, ale jest fachowcem w każdym calu, nie jest z kolejarskiej kliki, a zarzuty w NIE to tylko zwykłe rzucanie gównem tak typowe dla tej gazety. To właśnie za rządów Szczepkowskiego wzięto się na poważnie za ucinanie kręcenia prywatnych lodów przez firmowe kliki i uwieżcie nie jest z tym łatwo walczyć ale coś się robi.
PS.
Wiem, że z dołu to może wszystko wygląda inaczej ale nic nie jest takie proste jak się to komuś wydaje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Romuald Marczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Kwi 2007

PostWysłany: 24-10-2007, 17:59    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
PS.Wiem, że z dołu to może wszystko wygląda inaczej ale nic nie jest takie proste jak się to komuś wydaje.

Szanowny Panie Zwitt, nie z dołu lecz z boku i nie z tygodnika "Nie" a z "The Wall Street Journal Polska". Zacytuję jeszcze raz zatem:
PKP Cargo: Zmieni się prezes?
Szykują się zmiany w zarządzie PKP Cargo, państwowego przewoźnika, który kontroluje 78 proc. kolejowego rynku towarowego w Polsce. Na początku listopada rada nadzorcza zajmie się wnioskiem załogi o odwołanie Władysława Szczepkowskiego, sprawującego tę funkcję od grudnia 2005 r. - podaje "The Wall Street Journal Polska".
Pracownicy i centrala spółki zgodnie krytykują prezesa. Zarząd nie realizuje większości założonych planów. W 2006 roku w ogóle nie remontowano wagonów i nie kupowano nowych. W tym roku natomiast sytuacja uległa poprawie jedynie w zakresie napraw, ale wciąż firma nie inwestuje w nowy tabor.
W 2007 r. spółka miała kupić tabor za 850 mln zł. Z tej kwoty w I półroczu udało się wydać niespełna 200 mln zł. Mimo zapowiedzi firma nie wystartowała też do przetargu na węgierski MAV Cargo

Wczorajsza informacja umieszczona również w" Rynku Kolejowym". To Pan pominął. Zastanawia mnie zdanie: Pracownicy i centrala spółki zgodnie krytykują prezesa. Jaka centrala? Zarząd, którego jest prezesem, czy może Wach ze swoim zarządem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 24-10-2007, 20:14    Odpowiedz z cytatem

Zwitt napisał/a:
a zarzuty w NIE to tylko zwykłe rzucanie gównem tak typowe dla tej gazety.

Na jakiej podstawie tak sądzisz w tym konkretnym odniesieniu do PKP Cargo? Bo "NIE" to Urban? Ja tylko przypominam, że tygodnik "NIE" wielokrotnie opisywał afery i przekręty w PKP i nie przypominam sobie, żeby "pomówiony" beton PKP ciągał za to Urbana po sądach. A jestem pewna, że gdyby "NIE" skłamało lub kogoś bezpodstawnie pomówiło, to prezesostwo PKP nie przeszłoby obok tego obojętnie - spółki PKP mają dobrą i drogą obsługę prawniczą! Nieskromnie chcę zauważyć, że ja opisując na Forum jakiś przekręt w PKP często używam języka znacznie bardziej brukowego niż "NIE" a beton PKP kilkakrotnie wygrażał mi się sądami. Czy przez to jestem niewiarygodna? Dziennikarze "NIE" mają wielu informatorów. Ja też jestem z nimi w kontakcie... i nie tylko z nimi. Odrzuciłam tylko "ofertę" gazety "Fakty i Mity".

Nie bronię "NIE". Nie jestem fanką Urbana. Czytam różne gazety. Nie uważam, żeby "NIE" było mniej wiarygodne np. od michnikowej "Wyborczej". Liczą się tylko fakty, patrzenie władzy na ręce i wywlekanie na światło dzienne przekrętów na kolei. I nie ważne czy robi to "NIE" czy ktoś inny.

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Romuald Marczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Kwi 2007

PostWysłany: 25-10-2007, 08:06    Odpowiedz z cytatem

Nowy rząd przyspieszy prywatyzację PKP

Akcje PKP Cargo mogą trafić na giełdę już na początku 2009 roku, ale niewykluczone, że do spółki wejdzie również inwestor. Zmiany kadrowe czekają najważniejsze spółki z grupy.

Strategia dla PKP kolejny raz zostanie zmieniona. Takie plany mają przedstawiciele tworzącej się właśnie koalicji rządowej. Przede wszystkim chcą przyspieszyć prywatyzację spółek z grupy PKP.

- Kolej musi zacząć działać jak sprawna firma. Nie można wiecznie traktować tego sektora wyłącznie jak narodowego klejnotu - mówi polityk PO.

Wejście na giełdę spółki PKP Cargo zostanie maksymalnie przyspieszone. Zamiast 2010 roku może to być końcówka 2008 lub początek 2009 roku. Wprowadzenie do obrotu określonego pakietu akcji przewoźnika towarów wcale jednak nie wyklucza poszukiwania dla niego inwestora. Rząd jeszcze w 2008 roku będzie chciał zacząć poszukiwania partnera dla Cargo - branżowego lub finansowego. Na giełdę mogą też trafić akcje kolejowej Energetyki. Inne spółki, jak zakłady naprawcze lub firma turystyczna, zostaną sprzedane.

Cargo potrzebuje też innego menedżera.

- Finansisty, który lubi wyzwania i będzie je twardo realizował. Bez ulegania kolejarskim sentymentom - mówi polityk PO.

Zmiany kadrowe czekają także inne spółki z grupy PKP. Przede wszystkim spółkę PKP SA - jeśli nie obronią go związki zawodowe to Andrzej Wach szybko przestanie być szefem kolei w Polsce. Z zajmowanego stanowiska może też odejść Krzysztof Celiński, szef PKP PLK, spółki zarządzającej infrastrukturą kolejową, odpowiadającej za realizację inwestycji wspieranych przez UE.

PO chce też zweryfikować plan przekształcenia PKP Przewozy Regionalne w spółkę samorządową. Zamiast dzielić udziały między 16 województw, rozważa się powrót do koncepcji utworzenia pięciu kompanii.

- Pozwalałaby ona na ogłaszanie przetargów i zwiększałaby szanse ich wygrania także innym przewoźnikom niż PKP - mówi polityk PO.n

200 planów strategicznych dla sektora transportu powstało po 1989 roku. Żaden nie został zrealizowany w całości

KATARZYNA KOZIŃSKA-MOKRZYCKA
(Gazeta Prawna, 25.10.2007)

Ps. A cóż to za tajemniczy polityk PO taką złą przyszłość bohaterom naszego forum wieszczy? A i o narodowym klejnocie wspomniał. Oj będzie miała dużo roboty Solidarność i pan redaktor Sobolewski z "Wolnej Drogi" broniąc narodowego charakteru PKP. Stachu Kogut już nie położy się na materacu i nie oznajmi całej Polsce, że głoduje. To tak do kamer i mikrofonów tylko...

Mam też dobrą wiadomość dla wszystkich z Gorzowa. Ministrem Skarbu ma zostać Kaziu Marcinkiewicz - ten, co tak pięknie w pierwszej parze poloneza prowadził. Yes, yes, yes! Terki, Dreczki i Kaźmierczaki, zapisujcie się szybko do PO, bo Kaziowi też postawiono taki warunek. Jaki to problem się przefarbować? Jak za cztery lata PiS dojdzie do władzy, to się zmyje. Popatrzeliście sobie na kolej, to może teraz jakieś Cargo, PLK a może i PKP SA? Nafta Polska, ORLEN czy PKO też są w waszym zasięgu. Nie musicie tak kurczowo tego Warsu się trzymać. W ten sposób powstanie szeroko rozumiana koalicja z konserwatywną częścią PiSu. Mówił to Donald w debacie i z Kwaśniewskim, i z Kaczyńskim. A, swoją drogą Kaziu wiedział kogo poprzeć i kiedy swoje wypowiedzenie posłuszeństwa Kaczorom opublikować. Cwana gapa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 25-10-2007, 19:30    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Zmiany kadrowe czekają także inne spółki z grupy PKP. Przede wszystkim spółkę PKP SA - jeśli nie obronią go związki zawodowe to Andrzej Wach szybko przestanie być szefem kolei w Polsce. Z zajmowanego stanowiska może też odejść Krzysztof Celiński, szef PKP PLK, spółki zarządzającej infrastrukturą kolejową, odpowiadającej za realizację inwestycji wspieranych przez UE.

Pisałam już o tym wcześniej. Jestem niemal przekonana, że Wach poleci. Dostałam cynki, że w miejsce Wacha szykowany jest KTOŚ na okres trzech miesięcy jako p.o. (jak kiedyś Warsewicz po dymisji Prześlugi). Tym KTOSIEM może okazać się Jarosław Adwent (obecnie członek Zarządu PKP S.A.), który już od jakiegoś czasu podlizuje się do Zbigniewa Chlebowskiego z PO - prawdopodobnego nowego ministra gospodarki. Kto ostatecznie zostanie nowym prezesem PKP S.A. - trudno dziś wróżyć.

Natomiast jeśli chodzi o Celińskiego to już od dawna wieszczę jego dymisję. My pamiętamy, i PO też pamięta, że obaj panowie (Celiński i Wach) wspólnie i w porozumieniu wybudowali we Włoszczowie słynny peron - symbol kaczystowskiej IV RP.

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Romuald Marczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Kwi 2007

PostWysłany: 26-10-2007, 09:28    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Tym KTOSIEM może okazać się Jarosław Adwent (obecnie członek Zarządu PKP S.A.), który już od jakiegoś czasu podlizuje się do Zbigniewa Chlebowskiego z PO - prawdopodobnego nowego ministra gospodarki.

To pasuje do koncepcji PO. PKP SA ma za zadanie spłacić swoje wielomiliardowe długi. Oczywiście przede wszystkim poprzez sprzedaż swoich zbędnych nieruchomości i zbędnych spółek, bo dywidendy z zysku spółek niewiele a i udziały niewielkie. Adwent to zadanie dzisiaj realizuje.

Inne spółki, jak zakłady naprawcze lub firma turystyczna, zostaną sprzedane. - tak twierdzi anonimowy polityk PO. Widać, że anonim niewiele wie o PKP, a wiedza o kolei jakby gazetowa lub od Adwenta. Ta firma turystyczna, to na pewno Natura Tour. Tych innych spółek jest 80. A zakłady naprawcze już dawno zostały sprzedane, bo przekazane zostały do NFI - jeżeli o zntk chodzi? Być może anonim myślał o spółkach zaplecza warsztatowego? Ale to tylko wie anonimowy rozmówca z PO (Chlebowski?).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuszeta Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 22 Kwi 2007

PostWysłany: 26-10-2007, 18:08    Odpowiedz z cytatem

A ja się zgadzam z Zwittem... Tu się nic nie zmieni, i na kolei i w państwie, też będzie nepotyzm i kumoterstwo i żądza pieniądza... ale poczekajmy 4 lata - zobaczymy co będzie... choć mojego sceptycyzmu nic nie zmieni... Smile
PS, POdniecajcie się dalej Smile - i żeby nie było, wcale nie POpieram PiSu, chodzi o to iż nikt jeszcze nie dokonał radykalnych zmian w tym państwie... PO prostu POszło w PiSdu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Romuald Marczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Kwi 2007

PostWysłany: 27-10-2007, 13:25    Odpowiedz z cytatem

Oczywiście, że nie ma pewności jak nowa władza będzie władzę sprawować. I raczej nikt się tutaj zmianami nie podnieca. Analizujemy wypowiedzi polityków i próbujemy przewidzieć, co PKP czeka.
Może i Zwitt ma rację przedstawiając nam swoją wizję przyszłości, ale byłoby lepiej, gdyby poniższą swoją tezę jakoś uzasadnił: Co do zarządu Cargo to wam powiem, że dzięki Szczepkowskiemu ta firma jeszcze nie zbankrutowała. Po Kowalczyku firma była kolosem na glinianych nogach na chwilę przed upadkiem. W mediach może wyglądała imponująco ale z dokumentów, które widziałem wynikało zupełnie co innego.. Powiedział coś, o czym wie on i prezes Szczepkowski. A, może tylko tak sobie strzelił? Bo, jakie bankructwo groziło firmie, która zawsze legitymowała się zyskiem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl