Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Przetarg na obsługę wagonów gastronomicznych
Autor Wiadomość

Anubis Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Kwi 2007
Skąd: Polska

PostWysłany: 07-09-2007, 16:00    Odpowiedz z cytatem

W dzisiejszym wydaniu "Pulsu Biznesu"ukazał się artykuł pt:"Kolejowa kuchnia pod młotek".Niestety artykuł znajduje się w części do której dostęp jest możliwy po wysłaniu sms-a.Jak wiemy ten sposób jest nieskuteczny,gdyż opisał nam to Pan Romuald Marczak.Może ktoś z Forumowiczy dysponuje tym artykułem i wklei go na Forum?

Na stronie "Pulsu Biznesu" można przeczytać tyle:

Za tydzień-półtora dowiemy się, kto zaserwuje jedzenie pasażerom PKP Intercity (PKP IC). Niedawno przewoźnik ogłosił przetarg na obsługę 100 wagonów barowych i restauracyjnych. Oferty złożyło dwóch oferentów. PKP IC nie ujawniają ich nazw, wiadomo jedynie, że są to polskie przedsiębiorstwa, a jednym z nich jest Wars, spółka zależna przewoźnika, który dotychczas zarządza kolejową kuchnią. Kontrakt na obsługę gastronomiczną pasażerów będzie obowiązywał przez trzy lata. PKP IC chcą dostać minimum 2,1 mln zł.

Pozdrawiam serdecznie.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Romuald Marczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Kwi 2007

PostWysłany: 08-09-2007, 08:05    Odpowiedz z cytatem

Jest dla mnie oczywiste, że przetarg jest ustawiony. Nie ogłasza się przetargu na trzyletni kontrakt dwa tygodnie przed otwarciem ofert. Jednak wstrzymam się od dalszych komentarzy na ten temat do czasu ogłoszenia wyników przetargu. A, co z przetargiem na obsługę wagonów sypialnych? Jeżeli IC przejmie warsowskich konduktorów, tylko wtedy nie będzie potrzebny. Polecam te tematy szczególnej uwadze zarządu PKP SA a panu prezesowi Andrzejowi Wachowi i radzie nadzorczej PKP Intercity Sp. z o.o. przede wszystkim. Pan Jacek Prześluga będzie miał twarde dowody.

Potwierdza się, że operator strony internetowej Pulsu Biznesu dopuszcza się zwykłego wyłudzenia. Myślałem, że to ja ze względu na swoją nieporadność w obsłudze komputera nie potrafię się tam zalogować po wykupieniu sms-em dostępu. Okazuje się, że jest to normalną praktyką. Ja straciłem kilkanaście złotych. Wysłałem mailem reklamację do operatora - nie otrzymałem odpowiedzi. Artykuł o akcji Terka w celu zniesienia prohibicji w pociągach otrzymałem dzięki uprzejmości redaktora Eugeniusz Twaróga - autora artykułu.

[ Dodano: 08-09-2007, 14:19 ]
Cytat:
Może ktoś z Forumowiczy dysponuje tym artykułem i wklei go na Forum?

Znalazłem Anubis tę informację z Pulsu Biznesu na stronie Rynku Kolejowego: http://www.rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=6519
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 14-09-2007, 18:13    Odpowiedz z cytatem

Dziękuję za wszystkie maile i przepraszam za milczenie. No cóż, mi też należy się urlop...

Wracając do WARS-u... Dochodzą do mnie sygnały, że zanosi sie na to, iż WARS przegra przetarg na obsługę wagonów gastronomicznych (WR i WRb). Ponoć znalazła sie firma, która złożyła lepszą ofertę i trudno będzie podrasować (ustawić) wyniki konkursu ofert, bo zarówno WARS jak i PKP IC są na celowniku opinii publicznej i ewentualne przekręty mogłyby ujrzeć światło dzienne.

Przypomnę, za "Pulsem Biznesu", słowa wielkiego "guru" od marketingu, członka Zarządu WARS-u Andrzeja Buczkowskiego: "Usługi gastronomiczne w pociągach różnią się od gastronomii stacjonarnej bardziej, niż może się wydawać. Inaczej prowadzi się sieć barów, choćby i rozsianych po całej Polsce, a inaczej flotę kilkudziesięciu wagonów gastronomicznych stale przemieszczających się w różnych kierunkach. Niełatwo będzie wejść konkurentom na ten rynek."

Jak widać było to tak trudne, jak dostać się do Zarządu WARS-u, bez przygotowania i wiedzy, dzięki kolesiom z PiS-u... I na co były te kosztowne szkolenia franczyzobiorców, reorganizacja magazynów, badania marketingowe, itp. itd.? Koszty utopione!

Niech Zarząd WARS-u się modli, żeby odwołano ich ze stołków (sami od koryta na pewno nie odejdą!), to straty przejdą po wyborach na następców i nie będzie trzeba się tłumaczyć z działania na szkodę spółki.

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Romuald Marczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Kwi 2007

PostWysłany: 14-09-2007, 19:03    Odpowiedz z cytatem

Różne informacje na temat przetargu krążą. Dzisiaj usłyszałem o czterech firmach w tym Wagons Lits i Mc Donald's. Oferty miano otworzyć 5 września. Dzisiaj jest 14. Ma więc widać Warsewicz problem. W każdym bądź razie niektórzy zapobiegliwi barmani składają już oferty do konkurencji.

Jaje uspakaja swoich poddanych, że źle nie będzie. Ciekawe, skąd on o tym wie? Czyżby Warsewicz został znów ubezwłasnowolniony? Póki co razem z Kaźmierczakiem i przyjętym ponownie do pracy konduktorem Skórą (zwolniłem go z art.52 w 2004 r) wybrali się na rekonesans do Odessy. Robota się kurczy, trzeba pomyśleć o przyszłości.

Terek przejął się bardzo informacjami na tej stronie, bo rozwiązał umowy z dwoma barmanami z Krakowa. Kontrola wewnętrzna złapała ich na handlu piwem spod lady. Jednego Jaje usiłował wybronić ale drugi się postawił i zażądał równego traktowania. Polecieli obaj. Pozytywny wpływ ma INFO KOLEJ na wizerunek Warsu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gr1 Płeć:Mężczyzna
Nowy


Dołączył: 15 Wrz 2007

PostWysłany: 15-09-2007, 21:46    Odpowiedz z cytatem

fury napisał/a:
Strasznie niepokojące wiadomości dochodzą z Blue Point'a i z Grójeckiej. Podobno tą drugą firmą, która startowała oprócz Warsu w przetargu na obsługę wagonów gastronomicznych jest firma byłego prezesa Wars Cateringu Grzegorza Rurarza.

bardzo dziekuje za zainteresowanie moja skromna osoba. o tym, ze w ogole cos tam o mnie pisza dowiedzialem sie od znajomych.przejzalem teksty na forum.odnosze wrazenie ze pisza tu sami frustraci, ktorzy nie maja co robic z czasem-moze lepiej wziac sie do roboty, a nie pisac glupoty.
a swoja droga to mile, ze po dwoch latach odkad przestalem pracowac w warsie wzbudzam tyle emocji.
oczywiscie nie mam udzialow w firmie ktora wygrala przetarg,nie mialbym tez 300 tys. na kaucje i 2 mln na inwestycje (ani nie namawialbym moich znajomych do takiej inwestycji), ale szczerze im gratuluje i chetnie podziele sie wiedza o gastronomii w warsie.ale tej technicznej a nie plotkarskiej.gdybym mial cos do powiedzenia to juz dzis bac powinni sie ci ktorzy podaja jajecznice na papierze i ci ktorzy nie potrafia zachwac wlasciwych standardow asortymentowych.zawsze to mowilem wiec zadna to nowosc.a polityke zostawiam politykom, a ci domorosli (podworkowi ) politycy z warsu umra smiercia naturalna razem z firma.przy czym firmy zal!!!
o innych sprawach nie chce mi sie nawet pisac, ale drogi kolego marczak w gastro wars udzialow tez nie mialem.a nazwa gastro wars to nie wojna zoladkow a nawiazanie do 50 letniej tradycji i tak samo moznaby powiedziec ze tak duzo nienawisci jest w firmie bo firma nazywa sie wars czyli wojna.moja znajomosc angielskiego jest na tyle wystarczajaca by nie popelniac takich lapsusow, ale wars to wars a nie wojna i zawsze bede bronil polskiego w polsce.
pozdrawiam wszystkich.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Romuald Marczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Kwi 2007

PostWysłany: 16-09-2007, 01:16    Odpowiedz z cytatem

gr1 napisał:
Cytat:
oczywiscie nie mam udzialow w firmie ktora wygrala przetarg,nie mialbym tez 300 tys. na kaucje i 2 mln na inwestycje (ani nie namawialbym moich znajomych do takiej inwestycji), ale szczerze im gratuluje i chetnie podziele sie wiedza o gastronomii w warsie.ale tej technicznej a nie plotkarskiej.gdybym mial cos do powiedzenia to juz dzis bac powinni sie ci ktorzy podaja jajecznice na papierze i ci ktorzy nie potrafia zachwac wlasciwych standardow asortymentowych.

Szczerze cieszy mnie zapowiedź zmian w kolejowej gastronomii. Rozumiem też wzburzenie. Zastanawiałem się, kiedy doczekam przyzwoitej riposty. A wystarczyło już wcześniej podać niesprawdzoną i bardzo wątpliwą informację, choć zastrzegłem, że "podobno...". Że też na to wcześniej nie wpadłem, gdy pisałem o nędznych losach Wars Cateringu. Na temat spółki Gastro Wars wiedzy, w jaki sposób została ona założona, dostarczyła mi osoba obu nam dobrze znana. Oczywiście, w rejestrze sądowym nie było nazwiska Grzegorz Rurarz. Zapewniam jednak, że byłeś bardzo dużym kłopotem prezesa Zubrzyckiego, na co on w żaden sposób sobie nie zasłużył. Zaufał ci, a ty wsadziłeś go na konia. Czy mylę się, że powiedział ci to prosto w oczy? Do rady nadzorczej pod przewodnictwem Leszka Walczaka też należy mieć duże pretensje. Dlatego wcale mnie nie zdziwiło, gdy w sierpniu 2005 roku nie przyjął nowych warunków płacy i zniknął z Warsu. To tyle ogólników na dzisiaj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 17-09-2007, 19:17    Odpowiedz z cytatem

Pomooocy!
Wrzucam w Google hasło "przetargi na obsługę wagonów gastronomicznych" i znajduję plik pdf publikowany już tutaj www.intercity.pl/pdf/oglosz_dzierzawa.pdf . Wchodzę na stronę Intercity "Informacje o przetargach" www.intercity.pl/123 i w spisie informacji przetargowych nie znajduję tego pliku. Czyżby zniknął?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 17-09-2007, 19:45    Odpowiedz z cytatem

UWAGA! Według nieoficjalnych i niepotwierdzonych informacji...

przetarg na obsługę wagonów gastronomicznych został unieważniony!

Jest to informacja gorąca (wręcz parząca) i zaznaczam, że jeszcze niepotwierdzona.
Gdy dowiem się czegoś więcej - oczywiście dam znać.

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fenix Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 22 Lut 2007

PostWysłany: 17-09-2007, 21:17    Odpowiedz z cytatem

Witam,
gr1 napisał:
Cytat:
odnosze wrazenie ze pisza tu sami frustraci, ktorzy nie maja co robic z czasem-moze lepiej wziac sie do roboty, a nie pisac glupoty.


No nie, to lekka przesada, myślę ,że nie dokładnie przejrzałeś teksty bo sa one poparte dokumentami , a jak już to na pewno nie piszą frustraci tylko niektórzy zdesperowani.
gr1 - nie obrażaj nikogo, bo Ci którzy tu piszą to również pracują , tylko się zastanów , bo zostawiłeś po sobie zgliszcza i Wars catering praktycznie przestał istnieć , a te plany które roztaczałeś przed zleceniobiorcami to raczej były Twoje pobożne życzenia , które się okazały fantazjami.

Krycha! odnośnie przetargu to takie plotki już krążyły i faktycznie może to być prawda.
świadczy o tym kilka już wcześniej zaistniałych fakt ów, jak np. nieprofesjonalne przygotowanie przetargu( ogłoszenie znalezione po ciężkich trudach napisane bardzo oględnie , otwieranie ofert w tym samym dniu w którym zakończono ich składanie i przede wszystkim zakopanie tej informacji tak, aby jak najmniej zainteresowanych do niej dotarło)
A jeżeli unieważnienie przetargu okaże się prawdą- to to jest dopiero układ!!!!! i będzie potwierdzeniem, że zostało to ukartowane!

_________________
fenix
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Romuald Marczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Kwi 2007

PostWysłany: 17-09-2007, 22:17    Odpowiedz z cytatem

Par.39 Zakładowego Regulaminu udzielania zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane przez "PKP Intercity" sp. z o.o. www.intercity.pl/photos/pl/regulamin.PDF brzmi:
O wyniku przetargu zamawiający zamieszcza w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie zamawiającego oraz na swojej stronie internetowej ogłoszenie zawierające wskazanie podmiotu i siedzibę tego, którego ofertę wybrano oraz cenę.
Wprawdzie nie ma nic o unieważnieniu przetargu, ale ta czynność też jest jego wynikiem. Pan Warsewicz zatem zamiast zamieścić ogłoszenie o unieważnieniu przetargu na stronie internetowej PKP Intercity, usunął z niej ogłoszenie o przetargu. Postanowił zatrzeć ślady. Pozostały jednak kopie ogłoszenia o przetargu w internecie, artykuły w prasie i nasze forum. Ciekaw jestem, co Puls Biznesu i Rzeczpospolita napiszą i czy napiszą?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 18-09-2007, 01:18    Odpowiedz z cytatem

Jeśli dobrze pamiętam, a pisałem o tym tutaj miesiąc temu, na serwerze PKP IC nie dokopałem się do podstrony z ogłoszeniem o przetargu na obsługę wagonów gastronomicznych. Znalazłem (z trudem) tylko plik PDF, który zamieściłem na forum - do ściągnięcia z naszego serwera - klik.

Jest to bardzo dziwne, ponieważ o innych przetargach PKP IC informuje na swojej stronie w sposób należyty, np.
- remont pomieszczeń socjalnych: http://intercity.pl/500
- naprawy okresowe wagonów: http://intercity.pl/505
- sprzedaż wagonów pasażerskich: http://intercity.pl/506

Do informacji o przetargu na obsługę wagonów gastronomicznych potencjalni oferenci nie mieli szans się dokopać! Szyki Warsewiczowi i Terkowi pokrzyżowała prasa, która rozpisywała się o przetargu oraz użytkownicy naszego forum, którzy sami poinformowali o przetargu inne firmy, które mogłyby być nim zainteresowane.

Wszystko wskazuje na to, że przetarg ogłoszony przez PKP IC miał być ustawiony pod Wars bez żadnego rozgłosu. Stało się inaczej, bo swoje oferty, lepsze od Warsu, złożyły inne firmy i teraz zarząd PKP IC ma problem i dylemat co z tym fantem zrobić. Wygląda na to, że postanowiono unieważnić przetarg, żeby ratować Wars i nie dopuścić konkurencji!

Jeśli tak postępuje firma - ponoć flagowa spółka Grupy PKP - aspirująca do wejścia na Giełdę to mamy do czynienia ze skandalem, który należy nagłośnić!

Nawiasem mówiąc, na serwerze PKP IC jest totalny burdel (nie bójmy się tego słowa) i na miejscu Warsewicza wywaliłbym z pracy osobę odpowiedzialną za stronę internetową i zatrudnił profesjonalnego informatyka! Tak wygląda Biuletyn Informacji Publicznej PKP IC:
- strona główna BIP: http://www.intercity.pl/440
- status prawny spółki: http://www.intercity.pl/442
- organy spółki: http://www.intercity.pl/446
itd.

Dla porównania BIP spółki PKP SA, PKP PR, PKP PLK.

Na stronie PKP IC, która jest najgorszym serwisem internetowym w Grupie PKP, nie znajdziemy żadnych informacji o spółce takich jak: skład zarządu i rady nadzorczej (to znajdziecie tylko na naszym forum), czy raport roczny spółki. A są to podstawowe informacje, które spółka MA obowiązek publicznie udostępnić - i nie jest to wina tylko Warsewicza, ponieważ taki stan utrzymuje się od czasu gdy prezesem PKP IC był Prześluga.

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 18-09-2007, 15:39    Odpowiedz z cytatem

Potwierdza się wczorajsza informacja. Zarząd PKP IC unieważnił przetarg. Podaję za "Rynkiem Kolejowym":

Intercity unieważniły przetarg

Zarząd PKP Intercity podjął decyzję o unieważnieniu przetargu rozpisanego na obsługę 97 wagonów gastronomicznych.

Przedmiotem postępowania rozpisanego 20 sierpnia był trzyletni wynajem wagonów dla obsługi gastronomicznej podróżnych pociągów Spółki Intercity. W przewidzianym terminie wpłynęły dwie oferty.

Jednak z uwagi na duże zainteresowanie postępowaniem i argumentację oferentów podnoszących kwestię zbyt krótkiego terminu wyznaczonego przez Spółkę na składanie wniosków Zarząd Intercity podjął decyzję o unieważnieniu przetargu.

Jeszcze we wrześniu ponownie zostanie rozpisany przetarg, tak by umożliwić wszystkim zainteresowanym uczestnictwo w postępowaniu.

źródło: PKP Intercity Sp. z o.o.

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 19-09-2007, 09:35    Odpowiedz z cytatem

A co to, żadnych komentarzy do unieważnionego przetargu? To może ja zacznę...

No cóż, sprawa jest prosta jak budowa cepa - WARS dostałby poważnie "po kieszeni" i Warsewicz na pewno to wie. W następnej edycji "konkursu" zapewne WARS zaoferuje min. tyle ile zaoferowała ta druga firma... co też odbije się w kosztach WARS-u. Trzeba pamiętać, że tu nie chodzi tylko o sprawy związane z zarabianiem na poddzierżawie wagonów i opłatach franczyzowych, ale również o zyski z prowadzenia magazynów i absurdalnego wymogu kupowania towarów tylko z magazynu WARS-u.

Pomijam już fakt, że wiceprezes Buczkowski od początku swojej "kariery" w WARS-ie powtarza jak mantrę, że 70% wizerunku WARS-u to gastronomia pokładowa... Teraz (w wyniku przerżniętego przetargu) musiałby radykalnie zmienić poglądy.

Zastanawia mnie jedno, a mianowicie w jakim trybie doszło do unieważnienia konkursu ofert, skoro taka możliwość w ogóle nie była przewidziana w regulaminie? Mam nadzieje, że ewentualny protest wniesiony przez konkurenta WARS-u (drugiego oferenta) znajdzie odzwierciedlenie w sądzie.

Póki co, czekamy na drugą "edycję" przetargu... Ciekawe co tym razem Zarząd PKP IC wymodzi? Bo chyba nikt nie ma wątpliwości, że przegrany przetarg to dla WARS-u gwóźdź do trumny...

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Panyan Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lut 2007
Skąd: Nowa Sól

PostWysłany: 19-09-2007, 10:04    Odpowiedz z cytatem

Po przeczytaniu wątku o WARSie można być przekonanym, że następny przetarg napewno "wygra" WARS. Podejrzewam, że nie będą ryzykować w wartości przetargu, ale ustawią tak, by ze względów formalnych tylko WARS mógł wygrać.
Chyba że konkurent z obecnego przetargu sformułuje protest i zrobi trochę smrodu wokół tego...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Romuald Marczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Kwi 2007

PostWysłany: 19-09-2007, 10:24    Odpowiedz z cytatem

Obawiam się Krycha, że zupełnie coś innego jest podstawą decyzji zarządu PKP Intercity. Bo to nie był przetarg, skoro nigdzie go nie opublikowano. Posiadamy jedynie jakiś dokument wyciągnięty z serwera IC nie podpisany, bez daty. Posiadamy informacje prasowe i buńczuczną wypowiedź pana Buczkowskiego, że nikt im nie podskoczy, bo się na tym nie zna. To dopiero może być przetarg, gdy potraktujemy zapowiedź z Rynku Kolejowego za prawdziwą (też nie podpisaną).

Przytoczony przeze mnie wcześniej regulamin wewnętrzny udzielania zamówień obowiązuje do kwot nie przekraczających 400 000 euro. Chcąc ogłosić przetarg, zarząd IC musiałby to zrobić zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych. Tam procedury są nieubłagane dla Warsu. Nikt zresztą nie byłby w stanie przygotować rzetelnej oferty w ciągu dwóch tygodni.

Zdradzę tajemnicę. Rok temu zadałem mailem pytanie panu Warsewiczowi, na jakich zasadach Wars świadczy usługi dla Intercity. Spytałem się też, kiedy zorganizuje przetarg. Nie uzyskałem odpowiedzi. Być może odpowiedzią był szum medialny zainicjowany teraz przez Puls Biznesu i podchwycony przez Rzeczpospolitą? Być może pochlebiam sobie?

Dla mnie ważne jest to, że dzisiaj o przetargu się mówi. Jeżeli pan Warsewicz go zorganizuje zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych, będzie to znaczyło, że jego publikowane w mediach zamierzenia są prawdziwe a nie pustymi słowami. Uwierzę, że chce wprowadzić IC na giełdę i wyposażyć ją w TGV. Że nie kieruje się prywatnym interesem i nie prowadzi gry na przetrwanie. Obawiam się jednak, że pan Warsewicz najpierw dzieli się swoimi snami z mediami a później je pod naciskiem w zderzeniu z kolejową rzeczywistością weryfikuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl