Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Dopłaty w Danii
Autor Wiadomość

kris Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Lis 2005
Skąd: z bocznego toru...

PostWysłany: 13-01-2008, 20:11   Dopłaty w Danii Odpowiedz z cytatem

Poproszę wszelkie informacje na temat podróżowania z FIPem w Danii. Dopłaty itp. Może ktoś ma jakąś bardziej dokładną mapę sieci kolejowej w Danii ?

_________________
Jestem dyspozytorem własnego toru...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kajetan Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Cze 2007

PostWysłany: 14-02-2008, 14:02    Odpowiedz z cytatem

Hej Kris!
W ostatnie wakacje przejeżdżałem przez Danię w drodze do Norwegii. Jeździłem wyłącznie pociągami bez dopłat. Z tego co wiem, w nielicznych pociągach są obowiązkowe miejscówki, za które trzeba zapłacić (informację o obowiązku wykupienia miejscówek znajdziesz w rozkładach jazdy, np. http://bahn.hafas.de/bin/query.exe/en ).
Jeśli chcesz wykupić bilet 50% na kartę zniżek FIP, to powinieneś to zrobić w kasie, a kasy są tylko na niektórych stacjach i zwykle w nocy są zamknięte. Automaty biletowe (na karty płatnicze, monety, czasem banknoty) są często, ale nie ma w nich pozycji „zniżka FIP”. Raz kupiłem w takim automacie bilet 50% dla emerytów (chyba nazywało się to „honnor” albo podobnie), i konduktor nie miał pretensji, gdy pokazałem go wraz z kartą zniżek FIP - ale inny może postąpić inaczej. W pociągu biletów zniżkowych FIP raczej kupić nie można.
UWAGA! Niektóre linie kolejowe w Danii są prywatne - na nich nie są ważne ani bilety bezpłatne, ani karty zniżek FIP. Do linii takich należą między innymi: Frederikshavn - Skagen, Hjoring - Hirtshals i jeszcze inne lokalne linie. Na mapie: http://uk.bane.dk/db/filarkiv/387/Railmap.pdf są one zaznaczone kolorem białym (ale nie wiem, czy wszystkie białe są prywatne - z legendy wynika, że są to „County and Private lines”, a nie wiem, które są „County” i czy na nich honorowany jest FIP).
Pozdrawia Kajetan.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Lis 2005
Skąd: z bocznego toru...

PostWysłany: 18-02-2008, 20:49    Odpowiedz z cytatem

Kajetan, Dzięki za szczegółowe info.
Ja wybieram się z książeczką FIP także obejdzie się bez dopłat. Co najwyżej na poc. z Hamburga.

_________________
Jestem dyspozytorem własnego toru...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Fipowiec Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Wrz 2006

PostWysłany: 30-07-2008, 11:23    Odpowiedz z cytatem

Dania to bardzo przyjazany kraj dla FIPowców. Praktycznie nie ma dopłat, większość pociągów to IC w których siada się gdzie jest wyświetlony napis nad siedzeniem że "nie zarezerwowane" i jedziemy! Co ciekawe pociągi w Danii kursują nawet w nocy, rzadziej oczywiście ale kursują i np. na trasie Kopenhaga - Frederikshavn lub odwrotnie (jazda ok. 5-6 godzin) można nawet się przespać i zaoszczędzić na hotelu Wink W punktach obsługi pasażerów warto sobie wziąć darmowy rozkład sieciowy pociągów DSB. Jadąc w Danii pociągiem oznaczonym jako Lynx w 1 klasie rozdają żarełko. Ja załapałem się na śniadanie jadąc z Kopenhagi do Roskilde o 5:30 rano. Dodam dla zainteresowanych że prywatną koleją z Frederikshavn do Skagen kosztował 90 DKK (tam i powrót).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

darekw21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Maj 2007

PostWysłany: 24-09-2008, 23:53    Odpowiedz z cytatem

Witam. Byłem w Danii w sierpniu na dwa dni. Planowałem jechać z Hamburga EC do Kopenhagi ale niestety ze względu na masowe opóźnienia pociągów na trasie Berlin-Hamburg (nie wiem dlaczego) mój EC nie czekał, z czego ja jak i wielu innych pasażerów było niezadowolonych. Powiedziano nam że następny pociąg jest za TYLKO 4 godziny albo można jechać objazdem przez Padborg. Z tej drugiej wersji skorzystałem bo w sumie i tak byłem w Kopenhadze wcześniej niż bym czekał w Hamburgu, a przy okazji zobaczyłem trochę więcej Danii. Relacji nie będę tutaj pisał ale jedna rzecz mnie wkurzyła i zniechęciła do tego kraju. Wszyscy konduktorzy (no może za wyjątkiem jednego) kompletnie nie wiedzieli co to bilet FIP. Długo go studiowali, przekładali z prawej na lewo aż w końcu raczyli mi go oddać... Ale to nic. Ciekawie zrobiło się po północy gdzie każdy konduktor wmawiał mi że mam sobie wpisać dzisiejszą datę. Wtedy zaspany grzecznie pokazałem im to co jest napisane W ICH JĘZYKU na tym bilecie. Do pewnego czasu udawało się. Ciekawiej zrobiło się w rannym ICE z Kopenhagi do Berlina. Duński konduktor znowu kazał mi wpisać datę dzisiejszą. Pokazywałem mu bilet ale on NIE CHCIAŁ w ogóle tego czytać. Wpadł w furię i wszyscy w wagonie byli już na nas skupieni. Próbowałem mu pokazać adnotację na bilecie kilkakrotnie, tłumaczyłem po niemiecku i angielsku, pokazywałem bilety DB AG że stempel był z dnia następnego na kuponie z datą z dnia poprzedniego itd itp... W końcu koleś nie wytrzymał, wyrwał mi bilet FIPa i SAM wpisał mi w następny kupon datę!!!!!! Chciał mi to samo zrobić na DB AG ale zdążyłem wyrwać mu książeczkę, bo inaczej musiałbym skrócić swój wyjazd po Niemczech. Byłem wkurzony i w sumie bezradny! Poszedłem później do kierownika który zapowiadał stację również w języku niemieckim ale on też mnie olał, udał że ma dużo pracy i nie chciał ze mną rozmawiać. Poprosiłem tylko o nazwisko lub numer pana konduktora i powiedziałem że złożę skargę. Dostałem ten numer ale... nic z nim nie zrobiłem ponieważ nie znam ani grama duńskiegoa walka z DSB nie wiem czy miałaby jakiś sens. W każdym razie trzeba uważać żeby komukolwiek się to nie przytrafiło.

Pozdrawiam
Darek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Iktorn Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2005

PostWysłany: 10-07-2009, 19:07    Odpowiedz z cytatem

Za około 2 tygodnie również wybieram się do Danii i też mam kilka pytań.

Wspomniano wcześniej o pociągu EC z Hamburga do Kopenhagi. Niemiecki rozkład podaje, że miejscówka nie jest konieczna. Jak z tym jest? Ktoś wcześniej wspominał, że po stronie duńskiej jest ona już obowiązkowa.

I jak sprawa ma się właśnie z pociągami Lyn (chcę jechać takim z Aalborg do Kopenhagi rano. Duński rozkład podaje również, że rezerwacja nie jest konieczna. No i czy ktoś wie ile kosztuje sama miejscówka (Lyn, IC), jeśli chcę ją kupić na własne życzenie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rogerson Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Mar 2009

PostWysłany: 13-07-2009, 07:10    Odpowiedz z cytatem

Ostatnio jechałem tym pociągiem z FIP-em z Kopenhagi do Hamburga i miejscówki nie miałem wykupionej i wszystko było ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kajetan Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Cze 2007

PostWysłany: 02-07-2010, 22:00    Odpowiedz z cytatem

Doszły do mnie informacje (niepewne!), że niektóre trasy kolejowe w południowej Szwecji są obsługiwane przez Koleje Duńskie. W związku z tym proszę znających zagadnienie o informacje:
1. Czy to prawda?
2. Jeśli tak, to czy są tam honorowane bilety i zniżki FIP?
3. Jeśli tak, to jakich tras to dotyczy i czy dotyczy wszystkich pociągów na tych trasach? Bo w pociągach Kolei Szwedzkich na pewno FIP nie obowiązuje.
Z góry dziękuję za informacje.
Pozdrawia Kajetan.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Fipowiec Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Wrz 2006

PostWysłany: 05-07-2010, 14:14    Odpowiedz z cytatem

Zapewne chodzi o trasę Kopenhaga-Malmo którą obsługują duńskie pociągi. Pociągi kursują często bo w taktach 20 minutowych i pokonują tą trasę w 35 minut i z tego co słyszałem od osób które jechały tym pociągiem to bez problemów na sam duński bilet FIP można jechać. Jak to jest prawnie w rzeczywistości to nie wiem. Podejrzewam że na tej trasie to chyba nawet ciężko konduktora spotkać Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kajetan Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Cze 2007

PostWysłany: 08-07-2010, 17:09    Odpowiedz z cytatem

Chodzi mi również o zniżki 50 % (członkowie rodziny, emeryci). Czy można kupić bilety zniżkowe na tą trasę?
A moje niepewne informacje mówiły o trasie Malmo-Ystad-Simrishamn i innych (niezidentyfikowanych), chyba krótkich trasach z Malmo w głąb Szwecji. Może ktoś o tym coś wie?
Pozdrawia Kajetan.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Fipowiec Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Wrz 2006

PostWysłany: 11-07-2010, 21:05    Odpowiedz z cytatem

Mając legitymację FIP z ważnym na dany rok znaczkiem otrzymamy zniżkę 50% na bilety w Danii (np. rodzina pracownika) a jeżeli chodzi o Szwecję to od dobrych paru lat ten kraj nie należy już do organizacji FIP. Myślę że mając bilet na Danię można spokojnie do Malmo dojechać gdyż pociągi tam kursujące z Kopenhagi są duńskie i również obsługa jest również tylko duńska.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kajetan Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Cze 2007

PostWysłany: 24-07-2010, 21:53    Odpowiedz z cytatem

Fipowiec napisał/a:
Mając legitymację FIP z ważnym na dany rok znaczkiem otrzymamy zniżkę 50% na bilety w Danii (np. rodzina pracownika)

To jest jasne.
Fipowiec napisał/a:
a jeżeli chodzi o Szwecję to od dobrych paru lat ten kraj nie należy już do organizacji FIP.

To też jest jasne.
Fipowiec napisał/a:
Myślę że mając bilet na Danię można spokojnie do Malmo dojechać gdyż pociągi tam kursujące z Kopenhagi są duńskie i również obsługa jest również tylko duńska.

No więc z tego, co słyszałem, wynika, że niektóre DUŃSKIE pociągi (prowadzone przez DSB) jadą z Danii nie tylko do Malmo, ale jeszcze dalej w głąb Szwecji (do Ystad i jeszcze gdzieś). I o te pociągi mi chodzi. To znaczy: czy rzeczywiście są obsługiwane przez Koleje Duńskie również na odcinku szwedzkim, czy ważny jest w nich bilet i zniżka FIP na odcinku szwedzkim (bo na duńskim na pewno tak!), czy są jedynymi pociągami na trasach, które obsługują. Jeśli ktoś ma PEWNE informacje, to chciałbym się tego dowiedzieć.
Pozdrawia Kajetan.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dan Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2006
Skąd: Opole

PostWysłany: 25-07-2010, 07:59    Odpowiedz z cytatem

Na każdym bilecie FIP napisane jest, że ważny jest na całej sieci danego kraju ( all stations, ganzes netz). Jeśli konduktor nie zareaguje na jazdę w innym kraju, lub jak to ma miejsce na przejazdach przez granicę ( np. PKP- ĆD), to myślę że jest to jego dobra wola lub niewiedza.
Choć co prawda bilet kolei NSB jest podobno ważny z Oslo aż do Goeteborga.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Fipowiec Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Wrz 2006

PostWysłany: 25-07-2010, 20:56    Odpowiedz z cytatem

Nie słyszałem aby jakieś duńskie pociągi jeździły w głąb Szwecji, chyba jedyny jaki jeździ to do Malmo. A co do pociągów z Oslo do Goteborga to ja z kolei słyszałem czy czytałem że co najwyżej bilet FIP na NSB ważny jest do pierwszej szwedzkiej stacji za granicą Norweską.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kamischka Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 10 Wrz 2010

PostWysłany: 20-06-2011, 13:59    Odpowiedz z cytatem

a czy na bilet FIP można podróżować pociagami podmiejskimi w Kopenhadze (S-tog)? z góry dziękuję za odpowiedź Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl