Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 22, 23, 24  Następny
Pogotowie strajkowe / podwyżki na kolei
Autor Wiadomość

yello1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2007

PostWysłany: 04-09-2007, 21:55    Odpowiedz z cytatem

Maszynisci az tak dobrze nie zarabiaja! teraz prawie ich dogonili ustawiacze z 1600 - 1800 w Gdyni. a maszynisci w gdyni maja -spalinowi 2000 - 2300 (dupowciski 2400 - 2500) a elektryczni tak samo plus jakies 300 zeta wiecej (kilometrowka)
Teraz mowiono ze dostana mlodzi aby ich zatrzymac i jak zwykle dostali jak wszyscy 100 .Jak tak dalej bedzie to robia prezent prywaciarzom (wyszkolic ludzi i oddac konkurencji?)
Nie ma obawy po torach beda jezdzic prywatni juz teraz oferuja w kujawsko-pomorskim maszynistom do 5000 brutto .
Nie wiem czy kazdy by sie zamienil z maszynista ktoru musi prowadzic pociag niezaleznie od pogody ( deszcz, snieg , mgla) i pory dnia.Uwazam iz ich praca jest zleoplacana przez PKP
Wszyscy chca dobrze zarobic ale nie mozna porownywac pracy maszynisty z pracownikiem warsztatowym albo z druznikiem przejazdowym!
Kiedys maszynista to byla ELITA na PKP ale te czasy minely............

Kazdy maszynista smieje sie jak slyszy rozmowe 2 kierownikow pociagu ze ten przyprowadzil pociag do stacji XXX zawsze mowimy jak na sznurku?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Maks Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lip 2007

PostWysłany: 06-09-2007, 12:47    Odpowiedz z cytatem

Maszynista na kolei to nie zawód, a stanowisko. Każde stanowisko, a szczególnie, gdy związane jest z ruchem pociągów, wymaga od pracownika wielu umiejętności i odpowiedzialności, a czasem posiadania konkretnego zawodu. I jak każde stanowisko na kolei - jest ŹLE opłacane, mam tu na względzie wymagane kwalifikacje oraz uciążliwości na na nich występujące. Kolej ma też to do siebie, że to dzięki wspólnemu wysiłkowi ludzi zatrudnionych na różnych stanowiskach, maszynista może de facto ruszyć metr do przodu. Słowem, prosty łańcuch zależności stanowisk, tak więc, udowadnianie wyższości jednego stanowiska nad drugim jest pozbawione sensu.

@ yello1 jesteś w dużym błędzie, jeśli sądzisz, że te 5000 zeta brutto można zgarnąć za normę godzin. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

simplex Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Sty 2006
Skąd: Kraków

PostWysłany: 06-09-2007, 19:18    Odpowiedz z cytatem

yello1 napisał/a:

Nie ma obawy po torach beda jezdzic prywatni juz teraz oferuja w kujawsko-pomorskim maszynistom do 5000 brutto .


Tylko że musisz być dyspozycyjny 24h/dobe czyli możesz zapomnieć o piwie po pracy albo kieliszku wódki na imieninach żony .Nie będziesz miał planu/grafiku pracy tak jak w Cargo a Twoja norma godzin to nie 176 czy 184 ale 250-300 godzin .Mieszkasz np.W Gdyni pracodawca wyśle Cię po skład do Wrocławia (rzadko ale i takie przypadki się zdarzają) i nie interesuje go czym dojedziesz i jakie poniesiesz koszty ,bo o jeżdzie pasażerem możesz zapomnieć to już nie PKP .Nie będziesz siedział za nastawnikiem 8 godzin ale 16 i więcej ,i nie pójdziesz się wypłakać w rękaw związkowcowi bo tam ich nie ma .Wszystko to co pisze to nie są jakieś bajki wyssane z palca ale fakty zasłyszane od maszynistów którzy spróbowali tego "cymesu".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Grad Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 15 Lis 2005

PostWysłany: 06-09-2007, 23:26    Odpowiedz z cytatem

Krycha! pierwszy raz powinienem cie opierdzielić. Napisałaś bzdury. Myślisz, że tylko
ludzie w biurach zarabiają dużo.
Płaca średnia w PKP jest dość wysoka bo:
-chmara zbędnych dyrektorów zarabia baaardzo dużo, kończąc pracę około 15:00,
-w centrali PKP sa jest oczywiście wysoka płaca a ponadto tam na 3 zatrudnionych jest 1 funkcyjny typu naczelnik, gł. specjalista kierujący zespołem, dyrektorzy. Zwykli pracownicy opłacani są z jednej tabeli a ci funkcyjni z innej. Płace są super, wszystcy na ten temat milczą, nawet związkowcy.
-wysokie płace bo oczywiście do dochodu wliczane są też dodatki za noce i święta oraz quasi bezpłatne bilety
-wartość otrzymanego umundurowania (oprócz drelichów roboczych i kurtek) też jest wliczana do dochodu
-dolicz mundury galowe zamówiane od 2 lat dla kazdego dyrektoraw PKP i dla kapelana też
itd, itp
to ile ci wychodzi ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yello1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2007

PostWysłany: 07-09-2007, 10:49    Odpowiedz z cytatem

Może w CTL-u tak pracuja , ale CTL to "tz. biedronka". Nie powiesz mi ze w Lotosie robia po 300 h za 3000!
Owszem robia nadgodziny ale za kase i maja wyplaty 5000 - 6000 z nadgodzinami a jak nie zrobi nadgodzin to ma 3500 - 4000 (wiem bo robia tam moi koledzy) Albo Pcc w gdansku zaoferowalo 2600 na reke bez nadgodzin. W Cargo chlopakijednego miesiaca robili nadgodziny i wzieli 3500 i jak piszesz raczej ich w domu nie bylo.
Zalaczam plik .pdf z oferta PCC ktora skierowana jest do lidzi z kujawsko-pomorskiego przeczytaj , bo do tego ogloszenia sie odwolywalem a nie CTL-u.

maszynista_kierownik_pociagu_konduktor.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 663 raz(y) 50.74 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

simplex Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Sty 2006
Skąd: Kraków

PostWysłany: 09-09-2007, 14:36    Odpowiedz z cytatem

yello1 Jest duża różnica między 5000 zł a do 5000zł ,przeczytaj uważnie ofertę .Druga sprawa nie podniecaj się tym co piszą w ogłoszeniu przejrzyj oferty pracy w hipermarketach też zapewniają wysokie zarobki miłą atmosferę i tak dalej ble ble. Kolejna sprawa jak ktoś odejdzie z pracy do innej firmy to rzadko przyznaje się ze wdepnął w przysłowiową minę tylko mówi że jest cacy ,mam przykład mojego kolegi przyznał sie dopiero po roku gdy wrócił z powrotem na kolej ,też mu obiecywali złote góry.Na zakończenie powiem krótko spróbuj tam popracować i za kilka miesięcy napiszesz nam jak tam jest dobrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yello1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2007

PostWysłany: 16-09-2007, 15:45    Odpowiedz z cytatem

Z gdyni juz poszli do PCC i dostali 4400 na reke ale niestety praca w Toruniu .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Elektra Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 14 Lip 2007
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-09-2007, 13:40    Odpowiedz z cytatem

Podwyżki były w PKP Energetyce - 200 zł. Dostało ją tylko 30% załogi - jak to zwykle bywa docenieni zostali biurokraci, działacze związkowi, lizusy i inni "zasłużeni" dla dyrektorów i naczelników. Reszta załogi dostała na pocieszenie jednorazowy ochłap w wysokości 200 zł brutto.

Teraz pracownik na stanowisku specjalista elektromonter wyciąga z nockami i z niedzielami ok. 1100 - 1400 zł na rękę, zależnie od stażu pracy. Tak fantastycznie zarabia się w Zakładzie Dolnośląskim we Wrocławiu, w spółce przynoszącej zyski.

Na marginesie: w moim zakładzie będą łączone sekcje i zbędnych naczelników "przerabia się" na inspektorów ds. zbędnych i niepotrzebnych. Przybędzie więc głupków kontrolujących pracowników.

_________________
Elektra
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Muszysko Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Mar 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 23-09-2007, 09:36    Odpowiedz z cytatem

Witaj Elektra! Smile
Fajnie, że jest nas więcej na forum z Energetyki.
Przeczytałem wszystkie twoje posty. Beton Cię nie ściga za pisanie niewygodnej prawdy?

_________________
Streszczajmy się. Świat jest przeludniony słowami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yello1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2007

PostWysłany: 24-09-2007, 09:51    Odpowiedz z cytatem

A czy cos nie wspominali ze na jesien maja nam dac dalsza czesc podwyzki?
Jakos to ucichlo!
O ile pamietam to docelowo w tym roku mielismy dostac 500zl brutto (srednio) ja dostalem 100zl brutto co daje 80 na lape! a gdzie reszta?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 11-10-2007, 20:11    Odpowiedz z cytatem

Fragment wywiadu z Przewodniczącym Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ „Solidarność”, Henrykiem Grymelem:

Następna sprawa dotyczy spółek PKP PLK i „PKP Energetyka”, gdzie kluczowym problemem, widocznym zresztą we wszystkich spółkach grupy PKP SA, są niskie płace i, szczególnie w tych konkretnych spółkach, widoczne braki w zatrudnieniu. Na zewnętrznym rynku pracy uposażenia dla porównywalnych stanowisk są o wiele wyższe. Dobrzy fachowcy, skuszeni wyższymi zarobkami, już zaczęli odchodzić z wyżej wymienionych spółek do firm prywatnych, co przy ogromnej skali inwestycji prowadzonych przez PKP PLK, grozi zaprzepaszczeniem kolosalnych funduszy przekazanych PKP. Myślę, że zapobiec tej fali migracji zarobkowych może jedynie polepszenie warunków pracy i płacy zarówno w PKP PLK, jak i w „PKP Energetyka”.

Więcej na stronie "Wolnej Drogi":
http://www.wolnadroga.pl/?dzial=archiwum&rok=07&nr=21&art=06

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Paszczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 15-10-2007, 01:36    Odpowiedz z cytatem

Znalazłem na jednym z blogów
http://billbordowy.blox.pl/2007/03/PKP-strzela-sobie-w-noge.html

PKP strzela sobie w nogę

Władze Polskich Kolei Państwowych znalazły sposób na strajkujących pracowników. Zamiast podnieść im pensje, judzą na nich niezadowolonych klientów. Tych samych, którym właśnie bez zmrużenia oka podnoszą ceny biletów.

Od początku marca pasażerowie płacą o 5 proc. więcej. Zastrajkować, niestety, nie mogą, bo przemieszczać jakoś się muszą: do pracy, rodziny, lekarza, na wycieczkę... Niektórzy z nich mieli jednak strajk jakby przymusowy. Wsiedli mianowicie w pociąg, który utknął na blokadzie zorganizowanej przez strajkujących kolejarzy.

Kolejarze owi zatrzymywali pociągi, by wymóc na dyrekcji 100 zł podwyżki. Zarząd PKP oferował 84 zł i na gorszych warunkach niż chcieli pracownicy. Spór zaostrzył się i w paru miastach kolejarze zablokowali tory. I co na to wszystko robi szefostwo? Ano mówi do pasażerów: - Wygarnijcie teraz tym leniom, za kogo ich macie!

I to w bardzo modny, interaktywny sposób. Zamiast tradycyjnie, jak to w kapitalizmie, zwolnić z roboty albo ulec i podnieść pensje, w walkę z pracownikami chce włączyć klientów. To oni mają przeprowadzić nagonkę i wykonać wyrok na „warchołach”. Jak? Tak, jak na świadomego konsumenta (czyli tzw. prosumenta) przystało: w Internecie.

Na stronie PKP pojawiło się forum z zachętą: „Napisz liderom związków zawodowych, co myślisz o blokowaniu przez nich torów”. I rzeczywiście, jest parę oburzonych głosów. Ale i wśród nich zdarzają się rady dla protestujących: „można zablokować siedzibę zarządu, nie pozwolić dyrektorom wrócić do domów o planowanej porze, czy zorganizować większą demonstrację pod siedzibą adresatów protestu”. Inni nawet popierają strajki. Może nawet sami kolejarze, ale jeden z nich pisze np.: "Jestem z wami chociaż mam tylko 13 lat".

Kto wpadł na pomysł założenie takiego forum? Któryś z prezesów? Może, ale inicjatywę sygnuje rzecznik prasowy (a nawet dwaj!). A spece z branżowych mediów już orzekli o sprawie: „Cokolwiek to jest, świadczy na pewno o kryzysie komunikacji wewnętrznej w firmie”.

Uruchomienie forum oznacza, że zarząd sam się nie może dogadać z pracownikami. Dlatego judzi na nich niezadowolonych z wielu względów klientów, promując w ten sposób coś w rodzaju donosicielstwa, którego Polacy nie cierpią (inni chyba zresztą też). A przede wszystkim pokazuje swą pogardę wobec kolejarzy, obsadzając ich w roli ofiary w seansie nienawiści, jakby żywcem przeniesionym z 1984 Orwella.

Ostatecznie jednak wezwani na pomoc klienci okazali się słabym sojusznikiem. Na wojnę ruszyli niemrawo; w internetowych dyskusjach uczestniczyło raptem paręnaście osób, więc trudno mówić o powodzeniu.

Panowie prezesi, a może większy sukces odniósłby konkurs z atrakcyjnymi nagrodami dla autorów najbardziej obraźliwych wpisów? A może by tak założyć temat „Co sądzisz o podwyżkach cen biletów?”. Albo jeszcze lepiej: „Czy prezesi PKP zasługują na swoje wysokie pensje". Myślę, że wpisów i komentujących byłoby wtedy znacznie więcej.

http://billbordowy.blox.pl/resource/pkpnoga.jpg

_________________
Paszczak
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 16-10-2007, 15:07    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Władze Polskich Kolei Państwowych znalazły sposób na strajkujących pracowników. Zamiast podnieść im pensje, judzą na nich niezadowolonych klientów. Tych samych, którym właśnie bez zmrużenia oka podnoszą ceny biletów.

Dla uściślenia, chodzi o zarząd spółki PKP Polskie Linie Kolejowe SA. To władze tej spółki wpadły na wspaniały "pomysł", żeby klientów innych spółek PKP (PR, IC itp.) szczuć na swoich pracowników. Tym samym władze PKP próbują zrzucić winę za swoją nieudolność na szeregowych pracowników kolei. Ale naród nie jest głupi, co wynika z powyższego bloga! Może lektura naszego forum wielu osobom rozjaśniła umysł?

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kuba76 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Kwi 2007

PostWysłany: 18-10-2007, 21:49   jaka kasa? Odpowiedz z cytatem

skoro o pieniążkach -co wiecie moi drodzy o pieniażkach na "dzień kolejaża" ?
albo co wiecie o plotkach jakie krażż na sieci że kolejarze mają mieć podniesione pensje ?

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 06-11-2007, 11:39    Odpowiedz z cytatem

Dobre wyniki PKP podsycają postulaty płacowe w Grupie

PKP drugi rok z rzędu odnotowała dobre wyniki przewozowe. Cieniem na tych rekordowych danych kładą się jednak żądania płacowe załogi.

We wtorek Sekcja Krajowa Kolejarzy NSZZ "Solidarność", zrzeszająca 32 tys. pracownikó1)w PKP, rozstrzygnie o skali tych żądań. - Ponieważ oczekiwania załogi i kondycja finansowa każdej ze spółek są odmienne, to zastanawiamy się, czy z postulatami podwyżek wystąpić osobno do zarządów każdej z firm, czy też zwrócić się do zarządu PKP o równą podwyżkę dla wszystkich - mówi w "The Wall Street Journal Polska" Henryk Grymel, szef Sekcji Krajowej Kolejarzy "Solidarności".

Działania te popierają też inne centrale. - Potrzebę podwyżek sygnalizują od dawna wszystkie związki - twierdzi Jerzy Kędzierski, szef Federacji Związków Zawodowych PKP, która zrzesza 35 tys. osób.

Oczekiwania pracowników dotyczące zwiększenia pensji sięgają, jak w przypadku PKP Cargo, nawet 30 proc. Związkowcy tłumaczą, że wynagrodzenia na kolei są wciąż niższe niż w innych sektorach gospodarki i stanowią zaledwie 82 proc. podawanej przez GUS średniej w przedsiębiorstwach.

- Chcemy podwyżek od początku 2008 r., dlatego już teraz rozpoczynamy negocjacje, które, mam nadzieję, uda się zakończyć do końca roku - mówi w dzienniku Grymel. Uspokaja, że nawet w razie niezadowalającego przebiegu rozmów z zarządem PKP nie ma mowy o strajku.

Innego zdania jest Adrian Furgalski, dyrektor Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. - Wysokie żądania płacowe w prostej drodze prowadzą właśnie do akcji strajkowej - mówi w "WSJ Polska".

Nawet przy dobrej woli zarządy wprowadzenie podwyżek nie będzie łatwe. Ich granice w spółkach Skarbu Państwa reguluje wskaźnik wzrostu wynagrodzeń ustalany przez Komisję Trójstronną. Dlatego w 2006 r. płace w Grupie PKP rosły średnio o 3,3 proc., a w tym roku o 6,7 proc.

- Wzrost powyżej tego wskaźnika rozwala finanse każdej spółki i oznacza ograniczenie inwestycji. Dlatego jedyną odpowiedzią zarządu PKP może być "nie", a reakcją związkowców strajk - uważa Furgalski.

źródło: Wirtualny Nowy Przemysł

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 24 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 22, 23, 24  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl