Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 75, 76, 77  Następny
Prezentacja sytuacji w PKP Cargo
Autor Wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 23-09-2008, 18:36    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
chcąc pokazać ludziom zamierzenia zarządu przysłużyliście się interesom okreslonej grupy interesów
No, pod moim oknem kilkadziesiąt razy na dzień przejeżdżają białe samochody DB Schenker różnej wielkości oraz różnego przeznaczenia i zanim Cargo zrealizuje swoją wizję:
Cytat:
PKP CARGO S.A. zmierza do przekształcenia się w operatora logistycznego oferującego usługi metodą „od drzwi do drzwi”
to Niemcy przy pomocy kiedyś państwowej spółki Spedpol całkowicie opanują rynek.

Projekt budowy terminali logistycznych powstał w 1998 roku. Dyrektorem tego projektu w Biurze Rozwoju i Techniki Dyrekcji Generalnej PKP został były naczelny dyrektor Zachodniej DOKP w Poznaniu Grzegorz Siewiera. Niestety, powołanie go na początku 1999 roku na stanowisko Komendanta Głównego SOK a następnie na stanowisko członka zarządu PKP PLK SA i obecnie na stanowisko zastępcy naczelnego dyrektora Oddziału Regionalnego PLK SA w Poznaniu oraz, a może przede wszystkim, podział PKP na spółki, pozwoliło na zawieszenie tych planów na kołku. Zupełnie inaczej do zagadnienia podeszli prywatni przewoźnicy, np. PTK Holding SA i CTL Logistics. Proponuję przejrzeć, gdzie znajdują się terminale Spedpolu - też kiedyś państwowe - a zrozumiecie, dlaczego po wrzuceniu adresu http://www.spedpol.com.pl/ wyświetla się DB Schenker.

Proponuję też włożyć trochę pracy i przewertować prasę fachową oraz tę codzienną. Plany Cargo dawno zostały wyłożone. Dane z lat 2003 - 2006 znajdują się w raportach rocznych na stronie PKP SA. Jeżeli różnią się od tych w prezentacji, to znaczy, że któreś muszą być nieprawdziwe.

Wiecie już teraz, dlaczego konkurencja zrywa boki ze śmiechu? - Bo zmiany w Cargo są o 10 lat spóźnione. Bo rozpieprzono PKP w drobny mak, jak większość firm państwowych zanim upadły lub je za bezcen sprywatyzowano. Duże dzięki dla administracji forum, że opublikowała ten raport, bo czarno na białym widać, że nie należy się łudzić.

Ps.
Członkiem zarządu w CTL Logistics SA jest były członek zarządu, zastępca generalnego dyrektora PKP i PKP SA ds. eksploatacji w zarządach kierowanych przez Jana Janika i Krzysztofa Celińskiego - Krzysztof Niemiec. Biuro Rozwoju i Techniki w Generalnej Dyrekcji PKP oraz SOK podlegało członkowi zarządu, zastępcy generalnego dyrektora ds. inwestycji Kazimierzowi Jachimkowi - ostatnio odwołanemu, po przejęciu przez PESA, członkowi zarządu ZNTK Mińsk Mazowiecki SA.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Gacek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Kwi 2007

PostWysłany: 23-09-2008, 20:32    Odpowiedz z cytatem

W związku z faktem, ze nie mogę wyrazić swojego zdania pragnę sie z szanownymi współdyskutantami pozegnać.

PS Teraz można mnie banować za offtopic.

_________________
BETON IC
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

brum Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 28 Maj 2008

PostWysłany: 24-09-2008, 06:22    Odpowiedz z cytatem

Areczek - przepraszam za na pewno zbyt ostre słowa ! Przyznaję się - poniosło mnie. Może jestem przewrażliwiona ? Może i konkurencja CARGO zna te dane, może dane tego rodzaju wyciekają szerokim strumieniem z Centrali spółki ale czy to oznacza, że publikowanie tego rodzaju informacji przez Wasze forum jest zasadne ? Nadal uważam, że takie działania są zwyczajnie szkodliwe a ponieważ - jak sądzę - wszystkim nam zależy na naprawie PKP - ze szczególną ostrożnością i uwagą powinniśmy odnosić się do informacji - ogólnie rzecz biorąc - nie przeznaczonych do publicznego rozpowszechniania w Internecie.
Jak zresztą widać - dla władz CARGO fakt ten miał jednak jakieś znaczenie.......
Nawiasem mówiąc - to co się stało ma także i swoje dobre strony... Może w końcu niektórzy pracownicy Centrali zaczną stosować się do wydawanych w spółce przepisów służbowych, których przestrzeganie - jak to zwykle zresztą bywa - tak rygorystycznie egzekwuje się w jednostkach wykonawczych.... Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 24-09-2008, 07:57    Odpowiedz z cytatem

Dla rozwiania wątpliwości co do szans restrukturyzacji spółki PKP Cargo SA przedstawiam kilka informacji o stanie posiadania grupy DB AG na polskim rynku usług logistycznych.

Spedpol i DB Schenker – połączenie firm

Data publikacji: 2004-03-19 "Logistyka Firm.Com"

Spedpol i DB Schenker Sp. z o.o. – na przełomie 2004/ 2005 nastąpi połączenie obu firm działających w ramach międzynarodowego koncernu logistycznego DB SCHENKER.

Dla klientów połączenie spółek oznacza kompleksową obsługę u jednego operatora o najszerszym zakresie kompetencji logistycznych w branży TSL.

W związku z oczekiwaniami klientów w zakresie kompleksowej obsługi po wejściu Polski do Unii Europejskiej oraz realizacją celów strategicznych Grupy DB Schenker w marcu 2004 rozpoczął się proces łączenia obydwu spółek:
- firmy Spedpol Sp. z o.o., wiodącego operatora na krajowym rynku usług logistycznych,
- firmy DB Schenker Sp. z o.o., wiodącego operatora w dziedzinie logistyki międzynarodowej – lądowej, lotniczej i morskiej.

Podjęcie prac integracyjnych poprzedziło nabycie od Skarbu Państwa RP w grudniu 2003 r. - pakietu 29,62 % udziałów Spedpolu przez Grupę DB Schenker, co w sumie oznacza przejęcie 99,2% udziałów Spedpolu.

Nowa firma działała będzie najprawdopodobniej, zgodnie z nazwą grupy, jako DB Schenker Sp. z o.o. Na czele nowej firmy stanie dwuosobowy zarząd reprezentowany przez Janusza Górskiego – Prezesa Zarządu (obecnie Prezes Zarządu Spedpolu) i Andrzeja Oślizło – Wiceprezesa Zarządu i Dyrektora Finansowego (obecnie Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Finansowy DB Schenker Sp. z o.o.). Oczekuje się, że zakończenie formalności prawnych związanych z procesem integracji nastąpi na przełomie 2004/2005. Do tego czasu obie firmy funkcjonują w dotychczasowych strukturach organizacyjnych.

Połączenie spółek sprzyja zbudowaniu silnego organizmu gospodarczego działającego w sieci międzynarodowego koncernu logistycznego. Potencjał konkurencyjny, który stworzą połączone spółki będzie największy na polskim rynku logistycznym.

Wartość przychodów ze sprzedaży nowej firmy przekroczy 600 mln zł. Jednocześnie zakres oferowanych usług znacznie się rozszerzy, a klienci będą mogli zakupić te usługi w jednym miejscu, od jednego operatora.

"Bazując na nowoczesnych platformach informatycznych w ramach globalnych łańcuchów dostaw nowa firma zaoferuje swoim klientom jeszcze większe wsparcie w budowaniu przewagi konkurencyjnej na ich rynkach. Ponadto integracja oznacza dla nas nowe możliwości w budowaniu innowacyjnej, uczącej się organizacji, otwartej na nowe wyzwania rynku", powiedział Janusz Górski, Prezes Zarządu Spedpolu.

Z roczną sprzedażą na poziomie 6,5 miliarda EURO, 36 000 pracowników i około 1100 oddziałów na całym świecie, DB Schenker jest jednym z wiodących dostawców zintegrowanych usług logistycznych. W oparciu o transport lądowy, lotniczy i morski DB Schenker oferuje kompleksowe rozwiązania logistyczne oraz zarządzanie globalnym łańcuchem dostaw. DB Schenker należy do grupy Stinnes, wchodzącej w skład Deutsche Bahn AG.

Kolorem pomarańczowym uzupełniłem pełną nazwę spółki, bo autor publikacji tego DB skrzętnie unikał.

O wspomnianej w artykule grupie Stinnes AG w grudniu 2003 roku w "Rynku Kolejowym" napisano:
W ubiegłym roku Deutsche Bahn kupiła Stinnesa - dochodowego giganta na rynku logistycznym. Akcje Stinessa zostały wycofane z giełdy. Straty kolei, bez uwzględnienia Stinnesa po pierwszych 9 miesiącach 2003 roku wyniosły 350 milionów euro, a obroty wzrosły o 2 procent - do 11,5 miliarda euro. Kierownictwo DB przewidywało że straty w 2003 roku wyniosą około 200 milionów euro. Kupno Stinnesa kosztowało 2,5 milarda euro. Zysk netto tej części DB wyniósł w pierwszej części roku 196 milionów euro. Stinnes obecnie zajmuje się całością kolejowych przewozów towarowych, dotychczas prowadzonych przez DB Cargo i związaną z nimi logistyką. Dwie spółki od niego zależne - Brenntag i Interfer (branża chemiczna i stalowa) mają zostać sprzedane - ich nabywcą będzie amerykańska korporacja Bain Capital. Te transakcje mają przynieść Deutsche Bahn 1,4 miliarda euro zysku.

I jeszcze interpelacja poselska:

Barbara Marianowska
Interpelacja nr 1767 do ministra skarbu państwa
15-09-2006
Zapytanie w sprawie statusu prawnego gruntów wnoszonych przez Skarb Państwa do tworzonej spółki Spedpol sp. z o.o.
Aktem notarialnym z dnia 17.01.1991 r. Rep. A nr III - 1201/91 sporządzonym w PBN w Warszawie utworzono spółkę pod nazwą Spedycja Polska Spedpol sp. z o.o. w Warszawie. Budynki zbudowane na tym gruncie zostały wniesione przez Skarb Państwa aportem na zasadzie art. 551 K.c. w postaci środków trwałych zlikwidowanego Przedsiębiorstwa Spedycji Krajowej w Warszawie. Spółka z o.o., przejmując te budynki od likwidatora, nie przejmowała gruntu. Grunt przez cały czas był dzierżawiony od PKP. Prawa własności budynków spółka z o.o. nie ma wpisanego do księgi wieczystej*).

Kieruję do Pana Ministra zapytanie: Czy Minister Skarbu, wnosząc aportem budynki na gruncie stanowiącym własność Skarbu Państwa, wnosi odrębny od gruntu przedmiot własności, czy też mamy do czynienia z inną formą władania budynkami, która umożliwia pracownikom spółki Spedpol po zakupie tych budynków uzyskanie wpisu do księgi wieczystej prawa własności tych budynków jako własności części składowych gruntu?

Z poważaniem

Poseł Barbara Marianowska

Tarnów, dnia 15 września 2006 r.

Minister Wojciech Jasiński
Odpowiedź na zapytanie w sprawie statusu prawnego gruntów wnoszonych przez Skarb Państwa do tworzonej spółki Spedpol sp. z o.o.
W związku ze złożonym zapytaniem Pani Poseł Barbary Marianowskiej z dnia 20 października 2006 r. (znak: SPS-024-1767/06) w sprawie prawidłowości wniesienia przez Skarb Państwa aportu do spółki Spedycja Polska SPEDPOL sp. z o.o. w Warszawie pragnę przedstawić następujące wyjaśnienia:

Spółka pod firmą Spedycja Polska - SPEDPOL sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (zwana dalej SPEDPOL sp. z o.o.) została zawiązana przez Skarb Państwa, reprezentowany przez Pana Ewarysta Waligórskiego - Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej oraz spółkę Bilspedition Aktiebolag z siedzibą w Goeteborgu. Akt notarialny - umowa spółki z ograniczoną odpowiedzialnością został podpisany w dniu 17 stycznia 1991 r. (Rep. A Nr III-1201/91). Stosownie do 11 tej umowy, Skarb Państwa objął 18 305 udziałów po 9 500 000 zł (przed denominacją) każdy, wnosząc na pokrycie kapitału zakładowego przedsiębiorstwo w rozumieniu art.55 k.c., pozostałe po likwidacji przedsiębiorstwa państwowego pod nazwą Przedsiębiorstwo Spedycji Krajowej w Warszawie (zwane dalej PSK). W umowie spółki ani nie wyłączono poszczególnych składników majątkowych przedsiębiorstwa, ani też nie powiększano aportu o inne składniki majątkowe Skarbu Państwa. Oznacza to, że przedmiotem aportu Skarbu Państwa do Spółki SPEDPOL sp. z o.o. były wyłącznie te składniki materialne i niematerialne, które pozostały po zlikwidowanym przedsiębiorstwie państwowym. Innymi słowy, przedmiotem aportu Skarbu Państwa były tylko te prawa do nieruchomości, które przysługiwały zlikwidowanemu PSK.

Z danych zawartych w dokumentach przekazanych Ministerstwu Skarbu Państwa wynika, iż zlikwidowane przedsiębiorstwo państwowe było posiadaczem ponad 100 nieruchomości gruntowych oraz około 600 budynków i budowli. Nie wszystkie jednak nieruchomości gruntowe stanowiły przedmiot własności (użytkowania wieczystego) PSK. Grunty posiadane przez PSK na dzień likwidacji można podzielić na trzy kategorie:

1. grunty, które na podstawie ustawy z dnia 29 września 1990 r. o zmianie ustawy o gospodarce gruntami i wywłaszczaniu nieruchomości (Dz.U. Nr 79, poz. 464 z późn. zm.) stały się przedmiotem prawa użytkowania wieczystego przedsiębiorstwa (budynki, budowle i inne urządzenia znajdujące się na tych gruntach stały się własnością PSK),

2. grunty dzierżawione od PKP i innych podmiotów,

3. nieruchomości, którymi władało bez tytułu prawnego.

Ad 1

Ponieważ na gruncie stanu prawnego obowiązującego w 1991 roku umowa spółki nie przenosiła na rzecz spółki własności (użytkowania wieczystego) przedmiotu aportu, Skarb Państwa w wykonaniu zobowiązań wynikających z umowy spółki, w miarę uzyskiwania przez SPEDPOL sp. z o.o. niezbędnych decyzji, zgód i zezwoleń, przenosił na rzecz tej Spółki odrębnymi aktami notarialnymi prawo użytkowania wieczystego gruntów należących do pierwszej kategorii. Jednocześnie następowało przeniesienie na Spółkę własności posadowionych na tych gruntach budynków i budowli.

Ad 2

W przypadku gruntów opisanych w punkcie drugim Skarb Państwa generalnie nie wnosił tytułem aportu prawa ich własności lub użytkowania wieczystego do SPEDPOL sp. z o.o., gdyż w dniu likwidacji stanowiły one własność lub przedmiot użytkowania wieczystego PKP i innych podmiotów. W konsekwencji przedmiotem aportu Skarbu Państwa było - co do zasady - przysługujące PSK wobec tych gruntów prawo dzierżawy. Przejście tego prawa na SPEDPOL sp. z o.o. następowało na podstawie umowy. Jeżeli na wydzierżawianych gruntach PSK wzniósł budynki lub inne budowle, to naniesienia te - zgodnie z zasadą super ficies solo cedit - stanowią własność właściciela (użytkownika wieczystego) gruntu, zaś następcy prawnemu PSK w zdecydowanej większości przypadków - oprócz prawa dzierżawy - będą przysługiwać wobec tych właścicieli roszczenia wynikające z faktu wzniesienia tych naniesień (np. roszczenia o zwrot nakładów). Oczywiście SPEDPOL sp. z o.o. oraz właściciel gruntu mogą w odniesieniu do poszczególnych nieruchomości uzgodnić inny sposób załatwienia sprawy, np. SPEDPOL sp. z o.o. może nabyć własność nieruchomości za cenę uwzględniającą wartość poniesionych przez PSK nakładów.

Ad 3

W przypadku gruntów wskazanych w punkcie trzecim przedmiotem aportu Skarbu Państwa mogło być w zasadzie jedynie posiadanie i związane z nim uprawnienia (np. prawo zasiedzenia). Podobnie jak w przypadku gruntów dzierżawionych SPEDPOL sp. z o.o. i aktualni właściciele gruntów mogą uzgodnić formy prawne korzystania z konkretnej nieruchomości przez SPEDPOL sp. z o.o.

Należy podkreślić, iż z uwagi na fakt, że Skarb Państwa od 3 lat nie posiada już udziałów w Spółce SPEDPOL sp. z o.o., Ministerstwu Skarbu Państwa nie są już przekazywane żadne informacje dotyczące przyjętego sposobu postępowania w odniesieniu do poszczególnych nieruchomości. Ministerstwo Skarbu Państwa nie ma również podstaw prawnych wystąpienia do Spółki SPEDPOL z o.o. z żądaniem ujawnienia takich informacji.

Odnosząc się do kwestii możliwości uzyskania przez pracowników wpisu własności części składowych gruntu do księgi wieczystej prowadzonej dla gruntu po zakupieniu jedynie znajdujących się na tym gruncie budynków, uprzejmie informuję, iż zgodnie z art.48 k.c., z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, do części składowych gruntu należą w szczególności budynki i inne urządzenia trwale z gruntem związane, jak również drzewa i inne rośliny od chwili zasadzenia lub zasiania. Budynki stanowiące część składową gruntu przestają być samodzielnymi rzeczami, przy czym tracą one samodzielny byt także w sensie prawnym i w konsekwencji dzielą los prawny gruntu, na którym są posadowione. Część składowa rzeczy nie może być odrębnym przedmiotem własności i innych praw rzeczowych (art. 47 1 k.c.). Oznacza to, że budynki stanowiące części składowe gruntu nie mogą być przedmiotem samodzielnego obrotu (nie można ich kupić), nie mogą być przedmiotem własności innego podmiotu niż właściciel gruntu i nie można uzyskać wpisu do księgi wieczystej własności części składowych gruntu. W wyjątkowych przypadkach budynki nie stanowią części składowej gruntu. Są to:

1. budynki znajdujące się na gruncie użytkownika wieczystego - budynki te zawsze stanowią własność użytkownika wieczystego i nie mogą być przedmiotem samodzielnego obrotu ani przedmiotem własności innego podmiotu niż użytkownik wieczysty (art.235 2 k.c.), w konsekwencji nie można ich kupić bez prawa użytkowania gruntu ani uzyskać wpisu do księgi wieczystej własności części składowych gruntu,

2. budynki i inne urządzenia wzniesione przez rolniczą spółdzielnię produkcyjną na użytkowanym przez nią gruncie Skarbu Państwa lub jej członka (art. 272 i 279 k.c.), sytuacja ta nie dotyczy jednak budynków znajdujących się na gruntach posiadanych przez PSK,

3. budynki, jakie zatrzymali rolnicy, którzy na podstawie przepisów obowiązujących do dnia 1 stycznia 1983 roku przekazali Państwu swoje nieruchomości rolne w zamian za rentę - sytuacja ta również nie dotyczy budynków znajdujących się na gruntach posiadanych przez PSK,

4. nasadzenia, urządzenia i obiekty znajdujące się na pracowniczych ogrodach działkowych (por. z dnia 6 maja 1981 r. o pracowniczych ogrodach działkowych - Dz.U. z 1996 r. Nr 85, poz. 390 ze zm.) - sytuacja ta zasadniczo nie dotyczy budynków znajdujących się na gruntach posiadanych przez PSK,

5. budynki, które uzyskały status odrębnej własności na podstawie prawa dzielnicowego, a w szczególności kodeksu cywilnego Napoleona.

Wobec powyższego należy uznać, iż bez zakupienia praw do gruntu (własności, użytkowania wieczystego lub chociażby udziału w tych prawach) nie ma możliwości uzyskania przez pracowników wpisu własności do księgi wieczystej prowadzonej dla gruntu.

Łączę wyrazy szacunku

Minister

Wojciech Jasiński

Warszawa, dnia 23 października 2006 r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

fisch Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 16 Mar 2008

PostWysłany: 24-09-2008, 09:41   Re: Prezentacja sytuacji w PKP Cargo Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Na prośbę władz spółki PKP CARGO SA publikacja została usunięta!
~Administrator forum


-----

BRAWO ZA ROZSĄDNĄ DECYZJĘ.
LEPIEJ PÓŻNO NIŻ WCALE, CHOCIAŻ I TAK JEST PO HERBACIE OK
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 24-09-2008, 10:31    Odpowiedz z cytatem

Jakie znaczenie mają plany nowego zarządu PKP Cargo SA? Cargo zamierza być operatorem logistycznym na polskim rynku, DB Schenker tym operatorem już jest. Cargo zamierza budować terminale logistyczne, Niemcy już je w Polsce mają, bo trzy lata temu przejęli Spedpol i chcą więcej. Niemiecki odpowiednik naszego narodowego operatora przewozów towarowych Railion Deutschland AG zatrudnia 28 tys. pracowników, Cargo - 43 tys. Życzę sukcesów, jesteście o 10 lata spóźnieni - niekoniecznie z własnej winy, co pokazałem w poprzednim wpisie. I, jak znam układy związkowe w PKP, marne macie szanse, by to opóźnienie nadrobić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Gacek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Kwi 2007

PostWysłany: 24-09-2008, 11:17   Re: Prezentacja sytuacji w PKP Cargo Odpowiedz z cytatem

Cóż warte są Wasze słowa wobec tego o prawidłowości Waszego działania, o niezłamaniu prawa itp itd....

_________________
BETON IC
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 24-09-2008, 11:31    Odpowiedz z cytatem

Na prośbę jednego z dyrektorów w centrali PKP Cargo administrator forum podjął decyzję o usunięciu publikacji. Bo wbrew pozorom my spełniamy prośby władz spółek PKP czy dyrekcji zakładów jeśli nie mają one znamion gróźb.

Z prezentacją zapoznali się chyba wszyscy zainteresowani, a jeśli ktoś się spóźnił może do mnie napisać na PW - otrzyma na nią namiary.

Dziwią mnie gromy rzucane w forum. Owa prezentacja krążyła po sieci od kilku dni zanim trafiła na nasze forum. I krąży do dziś. Nawet jeśli jest "tajna" jak sugerują niektórzy i jej upublicznienie szkodzi spółce to należy piętnować te osoby, które dopuściły do tego, że prezentacja wyciekła z centrali PKP Cargo. Tymczasem piętnuje się nasze forum.

Zastanawiam się czy równie zaciekle atakowano by nasze forum gdyby do opinii publicznej wyciekły "tajne" plany spółki prywatnej konkurującej z PKP Cargo. Jestem pewny, że nie, a niektórzy szanowni forumowicze i beton PKP rzucający w nas gromy zacierałby ręce z zadowolenia.

Niektórzy z Was ośmieszyli się, dla niektórych skończyło się to wykluczeniem z forum. Zrobiono aferę z niczego i niepotrzebnie bito pianę. Konkurencja PKP Cargo pęka ze śmiechu...

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 24-09-2008, 12:17    Odpowiedz z cytatem

Oświadczenie w sprawie upublicznienia materiału dotyczącego projektu założeń strategii Spółki PKP CARGO udostępnionego do konsultacji z przedstawicielami związków zawodowych PKP CARGO S.A.

Sytuacja ekonomiczna firmy oraz uwarunkowania rynkowe powodują, że zarząd spółki PKP CARGO podjął prace nad przygotowaniem strategii dalszego rozwoju firmy. Opracowanie takiego dokumentu wymaga przeprowadzenia szeregu konsultacji z organami korporacyjnymi oraz partnerami społecznymi. Wszelkie informacje prezentowane w czasie takich spotkań przedstawiają wewnętrzne dane o sytuacji, w jakiej znajduje się spółka. Są one przedmiotem dyskusji i uwag, ale z natury rzeczy podlegają ochronie, jako bardzo istotne dla biznesowego kształtu działalności spółki.

Dlatego też zarząd PKP CARGO S.A. wyraża stanowcze oburzenie w związku z faktem opublikowania na stronie portalu infokolej.pl prezentacji pt. „Strategia Spółki PKP CARGO”. Jest to działanie wskazujące na brak odpowiedzialności za losy spółki przez osobę (osoby), której (którym) ten materiał został udostępniony w trakcie konsultacji społecznych.

Zarząd PKP CARGO S.A.

źródło: PKP CARGO SA

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 24-09-2008, 12:56    Odpowiedz z cytatem

W uzupełnieniu do projektu założeń strategii PKP Cargo SA poddanych konsultacji społecznej przedstawiam wykaz dotychczasowych działań restrukturyzacyjnych opisanych przez redaktorów tygodnika "NIE":
1. Celiński pod pociąg
2. Wysiadka
3. Przelecieć Polskę
4. Wolne prycze u Janika
5. Klapa opada
6. Gnije na stacji lokomotywa
7. Pieszo po szynach
8. Tera nasza kolej
9. Jak karmić kogutka
10. 33,3 tys. zł dziennie
11. Wieczne odpoczywanie kolei
12. Afera na szynach
13. Odsuńcie się od torów
14. Węgiel jedzie na gapę
15. Polska stanie
16. "S"przedawczyki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 24-09-2008, 13:20    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Oświadczenie w sprawie upublicznienia materiału dotyczącego projektu założeń strategii Spółki PKP CARGO udostępnionego do konsultacji z przedstawicielami związków zawodowych PKP CARGO S.A.

Z powyższego wynika, że prezentacja strategii nie jest tajna skoro została udostępniona do konsultacji społecznych. Prezentacja na początku trafiła do wybrańców, czyli do działaczy związkowych, ci rozpowszechnili ją w internecie.

Zarówno władze spółki jak i związkowcy nie informują załogi o sytuacji w PKP CARGO. Szeregowi pracownicy w ogóle nie wiedzą na czym stoją i co ich czeka w przyszłości. Dzięki upublicznieniu prezentacji poznali oni zamierzenia zarządu, do czego każdy pracownik ma prawo.

Oświadczenie zarządu PKP CARGO jasno wskazuje winnych tego całego zamieszania. Winny jest sam zarząd, który nie utajnił strategii i winni są związkowcy, którzy w niezliczonej ilości kopii rozpowszechnili ją w internecie. Dzięki temu prywatna konkurencja na pewno zapoznała się ze strategią na długo przed jej pojawieniem się na tym forum.

Teraz wszyscy na siłę szukają winnego, wskazując na infokolej.pl, co świadczy o nieudolności władz PKP CARGO, które nie potrafią przyznać się do swojej "wpadki". Nie wydaje mi się, żeby administracja forum pod osłoną nocy włamała się do centrali PKP CARGO i potajemnie wykradła strategię spółki...

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 24-09-2008, 16:02    Odpowiedz z cytatem

Władzom PKP Cargo dziękuję za darmową reklamę naszego forum.

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

brum Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 28 Maj 2008

PostWysłany: 25-09-2008, 06:15    Odpowiedz z cytatem

Jestem przekonana, że jeśli taki fakt miałby miejsce w Zakładzie - wobec osoby winnej wyciągnięto by konsekwencje wynikające z Art. 52 KP. Przecież takimi konsekwencjami straszy się pracowników w jednostkach wykonawczych.....
Ciekawe, czy ktokolwiek w Centrali poniesie jakiekolwiek konsekwencje ?
Przecież ponoć fachowcy z Centrali stworzyli formalno-prawne podstawy które miały zapobiegać tego rodzaju „wyciekom”. Jak to się sprawdza w praktyce mieliśmy okazję podziwiać
Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

stasiobe Płeć:Mężczyzna
Nowy


Dołączył: 24 Wrz 2008

PostWysłany: 25-09-2008, 06:28    Odpowiedz z cytatem

Wyjątkowo bzdurne oświadczenie Zarządu. Nic z natury rzeczy nie podlega ochronie. Materiał nie miał żadnych klauzuli poufności. Jeśli coś jest kierowane do konsultacji, należy to upublicznić. Materiał jest trywialny. Kilka powszechnie znanych danych statystycznych i cytaty z nienajlepszych podręczników zarządzania. Podsumowując: jest to temat zastępczy mający na celu odwrócenie uwagi załogi od nowych pomysłów restrukturyzacyjnych, w wyniku których setki ludzi (zwłaszcza z administracji średniego szczebla) straci pracę. I to by było na tyle!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 25-09-2008, 08:18    Odpowiedz z cytatem

Gacek napisał/a:
Wynoszenie informacji dla konkurencji podlega karze:
Art. 296. § 1. Kto, będąc obowiązany na podstawie przepisu ustawy, decyzji właściwego organu lub umowy do zajmowania się sprawami majątkowymi lub działalnością gospodarczą osoby fizycznej, prawnej albo jednostki organizacyjnej nie mającej osobowości prawnej, przez nadużycie udzielonych mu uprawnień lub niedopełnienie ciążącego na nim obowiązku, wyrządza jej znaczną szkodę majątkową,
podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

Zapomniałeś dodać, że nie jest to przestępstwo ścigane z urzędu (bo co prokuratura ma do spółek prawa handlowego?), ale na wniosek pokrzywdzonego.

Nie wiem kto w centrali PKP Cargo wynosi dokumentację (i być może kupczy z konkurencją) i nie interesuje mnie to. Jest to wyłącznie problem zarządu spółki. Ten wykazał się totalną nieudolnością i brakiem kompetencji. A świadczy o tym cytowane wyżej oświadczenie zarządu, które niejako zrzuca całą winę na nasze forum. Toż to jakiś absurd! Do mnie już zgłaszają się dziennikarze w tej sprawie i nie zdziwię się jak jakaś gazeta "wysmaruje" o tym artykuł!

W opinii osób, które do mnie piszą, zarząd (niestety przez małe "z") PKP Cargo tym oświadczeniem totalnie się zbłaźnił. No ale to tylko PKP, a błazenada to przecież jedna z domen kadry kierowniczej spółek PKP...

Miłego dnia!

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 77 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 75, 76, 77  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl