Adams napisał/a: |
@kryniczanin, jeśli już mamy wchodzić w szczegóły całej trasy, to nie zapominaj że jest jeszcze "rewelacja" na odcinku Łobzów - Mydlniki w Krakowie |
Radek napisał/a: |
W tym tygodniu linia Katowice - Kraków jest wykorzystywana jako objazd dla pociągów z Warszawy / Łodzi - iR WOSP, TLK ze Świnoujścia przez Łódź od Włoszczowej jada na Zawiercie, Jaworzno Szczakowę. |
Cytat: |
W Warszawie nie ma maszynistów ktorzy moga jechac do Zawiercia? |
Cytat: |
od psar do Zawiercia jazda z Vmax 30km/h.. |
Cytat: |
A nie uwazasz ze brak remontu na Jezor - Katowice to skandal ? to wyglada, jakby jakas niewidzialna siła tu dzialala i uniemozliwiala remont zdezelowanego odcinka.... |
Cytat: |
Zamknąć jeden tor i drugim wahadłowo niech jeżdżą |
Cytat: |
Może remontu na odcinku Jęzor - Katowice nie robią ze względu na szkody górnicze |
pospieszny napisał/a: |
Prace rozpoczną się po EURO pod warunkiem że będą domknięte warunki środowiskowe, plany obsługi zakładów z terenu Trzebini i zwyczajnie będą moce przerobowe |
pospieszny napisał/a: |
Prace rozpoczną się po EURO pod warunkiem że będą domknięte warunki środowiskowe, plany obsługi zakładów z terenu Trzebini i zwyczajnie będą moce przerobowe |
Cytat: |
Jezeli mozna wiedziec to skad masz takie info? |
Cytat: |
mowiliscie że do czerwca 2014 na 100% musza |
pospieszny napisał/a: |
Po zakończonej modernizacji czas przejazdu w założeniach ma skrócić się o 42 minuty. |
Cytat: |
Bydgostii jest 15, z czego może jeżdzą cztery |
EP07-135 napisał/a: |
Nazwa wątku adekwatna do sytuacji
1. Już wiadomo, że nie będzie zamknięcia Mydlniki - Zabierzów w tym roku, bo PNI wycofało się z przedsięwzięcia. |
Pułtuś napisał/a: |
Jesli to prawda, to jest to totalny skandal. Jesli ktos nie wierzyl do tej pory w "niewidzialną reke" uniemozliwiajaca modernizacje Krakow-Katowice to moze wreszcie otworzy oczy..... Powinni o tym trabic we wszystkich mediach, ale sami wiecie
Jakos da sie modernizowac Krosnienka, Szczytno, Jaslo i inne boczne trasy z 2 parami pociagow na dzien, a jednej z najwazniejszych linii w panstwie , ktora ma zaledwie 70 km, niedasie Na dziesiatkach odcinkow ani Energetyka ani PNI umów nie wypowiadaja... Akurat tutaj za to owszem, ale widac to czysty PRZYPADEK ze rownolegle biegnie prywatna autostrada... Pozdro szejset dla lobbystów, mam nadzieje ze zgnijecie w więzieniu za tak niecne czyny. Ponad rok zamknieciowego rozkladu i g****o, dziesiatki pasazerow odeszlo do busow, nikt za to nie odpowie ani nie zaplaci. Teraz cale procedury od poczatku, a szlak to jest zapasc, moze uda sie zrobic modernizacje do 2020 roku... Ale "Pultus co ty gadasz, inwestycje musza rozliczyc do konca 2014 roku, musza, bo Unia.... zobaczysz zdążą". Ta... |
Cytat: |
- PNI ma poważny problem, ponieważ większość kluczowych kontraktów realizowanych przez PNI generuje straty. Nie mogliśmy tego zweryfikować przed zakupem spółki, ale otrzymaliśmy od sprzedającego zapewnienie, że nie będzie strat na tych kontraktach. Okazuje się, że na dwóch z nich strata będzie bardzo duża, a przynajmniej jednego kontraktu, przy takim poziomie strat, spółka nie jest w stanie zrealizować. Żeby uzmysłowić o jakich wartościach mówimy dodam, że w przypadku samodzielnego przedsiębiorstwa taki poziom rentowności stanowiłby poważne zagrożenie dla jego dalszego istnienia – mówił Blocher kilka tygodni temu w rozmowie z Rynkiem Infrastruktury.
|
Cytat: |
Jak zapewnił prezes Budimeksu, upadłość PNI nie nie musi oznaczać zaprzestania działalności spółki i dalszej redukcji zatrudnienia. – Obecnie PNI realizuje 6 kontraktów, w tym jeden dla Budimeksu. Liczymy na to, że uda się zawrzeć układ i kontynuować działalność spółki. Niestety dwa z tych kontraktów mają olbrzymie straty, a nie udało się wynegocjować zmiany warunków kontraktu w PKP PLK – powiedział Blocher. Chodzi o prace wykonywane na linii E30 (Kraków-Katowice) oraz w Skierniewicach (na linii Warszawa-Łódź). |
danio napisał/a: |
Wrócą , zaufaj mi . Tylko kolej musi otworzyć się na pasażera .
Rozmawiając w pracy z klientami , i proponując kolej, jedynym argumentem jest czas przejazdu i ilość połączeń . Jakby nie patrzeć jest ich mało . Gdyby ludzie mieli możliwość szybkiego połączenia kolejowego , to by z niego skorzystali . |
Pułtuś napisał/a: |
Ale "Pultus co ty gadasz, inwestycje musza rozliczyc do konca 2014 roku, musza, bo Unia.... zobaczysz zdążą". Ta... |
Cytat: |
bardzo dużo żelbetonowych podkładów kolejowych, tak jakby na coś czekały... |
Dawid Łobzów napisał/a: |
Na nastawnie przyszedł nam telegram że od 1IX do 15X ma być zamknięcie toru nr 1 na szlakach: Trzebinia-Dulowa-Krzeszowice , oraz Zabierzów-Kr.gł.Tow. zamknięcie ma być całodobowe |
Rzeszowianin napisał/a: |
Pociągiem z Rzeszowa do Krakowa w 75 minut?
Tak, w 2015 roku Zrodlo : http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20120918/REGION00/120919608 |
Leniwiec napisał/a: |
Jeździ tam jeszcze nocny TLK Pogórze Wrocław Główny - Kraków Płaszów... Jedzie przez Spytkowice i.... |
Kład napisał/a: |
Troche nie na temat, ale w rozkladzie nie ma postoju w Oswiecimiu, wiec jak mialby zmienic kierunek jazdy. Chyba ze postoj jest ale to tajemnica. Nie ma lacznicy miedzy tymi liniami. |
Kład napisał/a: |
Gdyby zatrzymywal sie chocby w Skawinie to byloby idealnie. |
Leniwiec napisał/a: |
Tej linii teoretycznie nie da się zamknąć, jest tam prowadzony moim zdaniem zbyt duży ruch oraz przy lini mają swe bocznice duże zakłady przemysłowe. Chciałbym zobaczyć protesty PKP IC, władz Krakowa i innych miast... Chociaż PLK i tak zrobią co chcą mając innych ludzi gdzieś. A co do prędkości to dodaj jeszcze ograniczenie chyba do 10-20 km/h na odcinku Oświęcim-Mysłowice w miejscu gdzie są (dosłownie) szyny w piasku. |
Cytat: |
Planowane czasy przejazdu dla kat EIC |
Cytat: |
Nawet przy tak pesymistycznych założeniach prędkości handlowej czas przejazdu wyniesie 2 h 54 min. |
Cytat: |
PKP Polskie Linie Kolejowe SA W niedługim czasie poznamy potencjalnych wykonawców rewitalizacji na trasie Opole Groszowice – Błotnica Strzelecka. Prace na tym odcinku, które przywrócą pierwotne parametry tej linii kolejowej (m.in. prędkość maksymalną 120 km/h) zamierzamy wykonać do przełomu 2014 i 2015 roku. Ogłosiliśmy przetarg na rewitalizację kolejnego odcinka: Błotnica Strzelecka – Toszek – Paczyna. Przygotowujemy się do przeprowadzenia rewitalizacji na kolejnym odcinku: Gliwice Łabędy – Katowice – Sosnowiec Jęzor w drugim kwartale tego roku. Jest jeszcze nieco za wcześnie by mówić o szczegółach tego zadania. Efektem robót będzie przywrócenie pierwotnych parametrów technicznych linii. Wciąż prowadzimy bardzo trudne rozmowy z liderem konsorcjum (spółka PNI) na temat wznowienia prac modernizacyjnych na trasie Sosnowiec Jęzor – Kraków Towarowy. |
leslaw napisał/a: |
Planowane czasy przejazdu dla kat EIC
-Wrocław-Opole 46 min 82 km średnia handlowa 107 km/h Opole-Katowice 78 min 105 km średnia handlowa 80 km/h Katowice-Kraków 50 min 77 km średnia handlowa 92,77 km/h Nawet przy tak pesymistycznych założeniach prędkości handlowej czas przejazdu wyniesie 2 h 54 min. Można wziąć pod uwagę też bardziej optymistyczne założenia Dla Opole Gliwice średnią handlową 90 km/h a dla Katowice Kraków średnią handlową 100 km/h |
Przemekc1 napisał/a: | ||
Hmm co to ma wspólnego z tematem? |
kamil_krk napisał/a: |
Mamy pierwsze "normalne" (Sosnowca Jęzora nie liczę) pozwolenie na budowę na linii - 2 kilometry toru między Trzebinią a Dulową. |
martini09 napisał/a: |
kamil-krk - a skąd takie info? Możesz podać jakieś źródło? Bo to wręcz nieprawdopodobne |
grzesik56 napisał/a: |
a była taka informacja ,że PNI porozumiało się z PLK-ą i mieli od marca zacząć Jaworzno-Jęzor i cisza,wie ktoś coś |
grzesik56 napisał/a: |
a była taka informacja ,że PNI porozumiało się z PLK-ą i mieli od marca zacząć Jaworzno-Jęzor i cisza,wie ktoś coś |
irek34 napisał/a: |
No właśnie nic się dzieje w tym temacie i nasuwa się pytanie że kasę trzeba będzie zwrócić do Uni , a to chyba będzie większa kwota niż za rolnictwo ? I też jestem ciekawy co na to nasz zegarmistrz tester. |
Pułtuś napisał/a: |
Jest to jawny sabotaż. Gdyby nie A4 i tajny aneks nie byłoby takich jaj. To nie przypadek że takie coś dzieje się akurat na tej linii, podczas gdy na innych prace modernizacyjne trwają. Jest to fakt bez precedensu. A to wszystko w XXI wieku w kraju UE miedzy dwiema wielkimi aglomeracjami. |
Elektronik napisał/a: |
Jakby nie patrzeć to wystarczyła by rewitalizacja na szlakową 60 km/h, żeby nie było żadnych ograniczeń. Wtedy czas podróży uległby skróceniu... |
sabatnik napisał/a: |
(...) Rozkłady nie zostały zaktualizowane, nigdzie żadnej informacji na stacjach czy stronach PR. |
Leniwiec napisał/a: |
Jak jechałem TLK Pogórze rok temu to czas przejazdu był kiepski, nie pamiętam już jak długo się jechało ale chyba ponad 4h z Gliwic. |
Virakocha napisał/a: |
Tymczasem:
http://roboyama.webd.pl/files/woskr8.pdf |
danio napisał/a: |
Przywrócą 50 , czy zaczną remont ? |
Pułtuś napisał/a: |
Czy dalej kazdy pociag od strony Trzebini ma +10 w Krakowie? |
Cytat: |
Przedstawiciele spółki PKP PLK informują, że planują przebudowę przejazdów. Jak podaje spółka, w ramach modernizacji linii kolejowej E30 na odcinku Trzebinia-Krzeszowice poprawione ma zostać bezpieczeństwo na styku toru i drogi, tworząc przejazdy i przejścia bezkolizyjne.
- W miejsce przejazdów na ul. Sienkiewicza i Zagrody zostaną wybudowane dwupoziomowe przejścia podziemne dla pieszych. Na ul. Daszyńskiego w Krzeszowicach w miejscu przejazdu zostanie wybudowana estakada. W celu zapewnienia komunikacji w miejscu zlikwidowanych przejazdów, przewidziano budowę drogi wzdłuż linii kolejowej po stronie południowej od Białki w Woli Filipowskiej. Rozpoczęcie prac zaplanowano na III kwartał 2014 r., a ich zakończenie na IV kwartał 2016 r. – zapewnia portal „Naszemiasto.pl” Jacek Karniewski, z zespołu prasowego PKP PLK. |
Pirex napisał/a: |
Dlaczego Rynek Kolejowy nie napisze wprost, że umowa Stalexportu S.A. z rządem jest do 2020 roku, w której jest zawarte najważniejsze postanowienie o całkowitym zakazie jakiekolwiek konkurencji na żelaznym szlaku równoległym do A4. Przecież to wszyscy wiedzą - wszyscy. Aktualnie zostało kilka TLK wożące powietrze w 2 godziny między Krakowem a Katowicami po 23 zł. Autostrada miażdży czasem godzinowym za 5,6 do 10 zl. Nieodwracalne, zarżnięte!
Źródło - komentarz pod artykułem: http://www.rynek-kolejowy.pl/55771/podroz_pociagiem_z_krakowa_do_katowic_bedzie_jeszcze_dluzsza.html |
Cytat: |
- Na pierwszy z nich, Krzeszowice-Kraków Mydlniki, podpiszemy umowę w przeciągu najbliższych dwóch miesięcy. Na drugi odcinek, Kraków Mydlniki-Kraków Główny Towarowy, rozstrzygnięcie nastąpi w tym roku. Natomiast ogłoszenie przetargów na pozostałe dwa odcinki, a więc z Krzeszowic przez Trzebinię do Sosnowca Jęzora nastąpi w ostatnim kwartale tego roku - zapowiedział dyrektor ds. realizacji inwestycji PLK. |
Cytat: |
Różne przeszkody pojawiły się natomiast przy dużym projekcie unijnym. Prace na odcinku Krzeszowice-Kraków Główny Towarowy stanęły po upadłości Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury - lidera konsorcjum, które było tam odpowiedzialne za projektowanie i budowę linii.
Do opóźnień doszło także na pozostałych odcinkach - wśród powodów wymieniano m.in. wpisanie części obiektów na listę zabytków, powstanie obszaru chronionego Natura 2000 czy upadłości podwykonawców. W efekcie zdecydowaną większość środków z pierwotnego unijnego projektu przesunięto na inne przedsięwzięcia na kolei. |
soad napisał/a: |
W 1937 pociąg "Latający Ślązak" z Bytomia przez Gliwice. Opole, Wrocław, Słubice do Berlina jechał 4:25 (510 km). |
soad napisał/a: |
Kraków - Katowice 45 minut
Z Krakowa do Katowic pociągiem nie pojedziemy w 45 min. ze względu na szkody górnicze. |
celtin.88 napisał/a: |
[quo Tylko na już zrobionym odcinku L134 Mysłowice - Jaworzno i w samych Mysłowicach
A i tak niegdyś pociągi jechały tam 100 km/h. Od Jaworzna do Krakowa brak szkód górniczych |
Khan34 napisał/a: |
KRAKÓW: modernizacja trasy E30 z Krakowa do Katowic - zmasowany atak po dniach młodzieży Jeśli to prawda co jest w tym artykule to zapowiada się ciekawie |
Jack Daniel's napisał/a: |
Busy lekko ponad godzinę? Chyba w niedzielę rano, jak nie ma korków. Standard to 80 minut, a w piątki i niedziele to i nawet 1godz.50min. zdarzyło mi się jechać. Busy raczej przeciętne bym powiedział, nic szczególnego, sporo opryskliwych kierowców, zwłaszcza w firmie INTER, teraz na dodatek nie można kupić biletu w Krakowie u kierowcy tylko trzeba lecieć do kasy. Jedyny plus tych busów to taki, że w ogóle jeżdżą i nawet z dobrą częstotliwością, co 15 minut. |
Arek napisał/a: |
Koniec modernizacji linii kolejowej Katowice - Kraków w 2019 r.
Trwające od lutego tego roku prace na odcinku Krzeszowice - Kraków Mydlniki już niebawem będą musiały zostać zatrzymane. Wszystko przez rozpoczynające się w lipcu Światowe Dni Młodzieży i spodziewany w związku z tym wzmożony ruch na tej trasie. Zarządca infrastruktury, PKP PLK, chce uniknąć w ten sposób dodatkowych problemów. Więcej: http://logistyka.wnp.pl/koniec-modernizacji-linii-kolejowej-katowice-krakow-w-2019-r,273638_1_0_0.html |
soad napisał/a: |
Niestety MIB zdaje się o pasażerach na zachód od Przemszy nie pamiętać. I narażać kolej na straty. Indolencja trwa!!!!!!!!!!!
A może działalność pewnych osób z maniackim uporem forsujących nieefektywne ekonomicznie projekty (KDP "Y") |
Jack Daniel's napisał/a: |
Nigdy nie powinno się rozpatrywać Katowic w kategoriach miasta samego w sobie na tej czy innej relacji |
Rozkładowiec napisał/a: |
Mówcie co chcecie, ale potencjał linii jest ogromny. Wystarczy spojrzeć na frekwencję UniBusa i Intera. Kursują w bezpostojowej relacji Kraków - Katowice - Kraków w takcie 15 minutowym, a autobusy jeżdżą pełne niemal w każdym kursie. Do tego Inter jeździ jeszcze do Jaworzna, a Kayatrans do Sosnowca i Dąbrowy Górniczej i na frekwencję także nie narzekają. |
Cytat: |
Połączenie kolejowe Kraków - Katowice to minimum 30 par na dobę. |
Rozkładowiec napisał/a: |
Dave, nie wymagaj żeby w autobusach kursujących co 15 czy 20 minut było 100% frekwencji o każdej porze. W GOPie nawet komunikacja miejska z taką częstotliwością nie jeździ |
Rozkładowiec napisał/a: |
Tutaj wystarczy po takcie godzinnym na przemian Katowice/Oświęcim. Wówczas między Krakowem a Trzebinią byłby takt półgodzinny przez cały dzień. |
Rozkładowiec napisał/a: |
Między Krakowem a Katowicami takt półgodzinny O.K., ale na przemian pociąg regionalny/dalekobieżny, a pomiędzy nimi pociągi do Oświęcimia. Nic częściej na E30 się po prostu nie zmieści. |
hanys napisał/a: |
M.in. 12 i 910 |
hanys napisał/a: |
M.in. 12 i 910 |
soad napisał/a: |
Dzisiaj KRK i KTW przekraczają zdecydowanie 10 mln. pasażerów. Rosnąca siła lotnisk wiąże się z potencjałem ludnościowym na południu i jasno pokazuje gdzie powinien powstać (jeżeli) CPK. |
Cytat: |
Mam nadzieję, że Małopolanie, krakowianie i wszyscy inni, kiedy już pojadą nowymi drogami, drogą S7, zakopianką, szlakami kolejowymi przez Dworzec Główny, między Krakowem i Katowicami w czasie 50 minut, docenią nasze starania – powiedział Andrzej Adamczyk. |
soad napisał/a: |
Między Krakowem a Katowicami powinny biec 4 tory |
WTK napisał/a: |
Można sobie wymyślać ile to torów powinno być między Katowicami a Krakowem, ale realnie na sporej części trasy jest jeden tor. Ludzie przychodzący na pociąg, jadący do pracy do Krakowa, zastanawiają się czy dziś będzie w miarę punktualnie czy też (równie prawdopodobne, a nawet bardziej) będzie spóźniony 30, 40 czy może 60 minut... Nie powiem co mówią ci ludzie bo musiałbym przytoczyć wiele słów powszechnie uznawanych... wiadomo o co chodzi. Na dokładkę prace przebiegają wg zasady: "Zbliża się termin? Trzeba kogoś tam posłać". Sam jestem jednym z tych "jadących do pracy" codziennie rano, więc dane mam, że tak powiem, z pierwszej ręki... |