Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 33, 34, 35  Następny
Modernizacja linii Katowice - Kraków
Autor Wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 02-09-2012, 20:43    Odpowiedz z cytatem

http://krzeszowicki.glos24.pl/artykul/festiwal-graffiti-06-2012
http://www.artica.org.pl/index.php/festiwal-graffit-i-sztuk-mlodziezowych-2012.html
Graffiti legalne.

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Przemekc1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2011

PostWysłany: 03-09-2012, 00:03    Odpowiedz z cytatem

Zdewastował budynek? Czy my mowimy o tej samej ruinie? Pomysł moim zdaniem bardzo fajny. Nie jestem za taka farma sztuki na w miare przwoicie wygladajacych budynkach, ale cos takiego jak w Zabierzowie doskonale sie do tego nadaje.


PS. Zeby bylo jasne, nie uwazam tegp dziela za jakies super, w porowaniu z niektorymi muralami ten jest (przyajmniej moim zdaniem) bardzo sredni, ale mowienie o tym, ze to dewastacja i, ze szpeci to jak dla mnie gruba przesada

Naprawde wielu bydynkom przy naszych trasach kolejowych zycze takich "wandali"
http://www.artica.org.pl/tl_files/images/graffiti2012/pkpinternetfoto/0.gif
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 04-09-2012, 01:59    Odpowiedz z cytatem

Odnośnie poprzedniego posta. Tak się składa że akurat może w tym wypadku masz rację, ale w Krakowie były juz podobne jaja z niby legalnym graffiti, ale to nie dotyczyło kolei, lecz jednej ze szkół gdzie było graffiti jednego ze znanych krakowskich klubów(osiedla, ani szkoły nie podam dlatego że nie chcę sprowokować na forum bójki na maczety), i ono też było bardzo ładne i w ogóle takie artystyczne jak to, ale dyrektorka powiedziała do gazety że ona nie dała zgody na to graffiti. W paru mediach innych spekulowano na ten temat i niektórzy sądzą że jednak dała ale nie ma 100% pewności że tak było. Dodam że na tym osiedlu fanatycy opozycyjnej drużyny oczywiście notorycznie to zamalowywali i niszczyli, ale na początku nikt tego nie niszczył, bowiem osiedle było za tym klubem do którego należało "oryginalne graffiti". Potem coś pękło, na tym osiedlu pojawiło się dużo wrogich i niszczycielskich napisów drugiego klubu(nie powiem pierwszy klub nie jest w tym lepszy i też niszczy). Potem w ogóle to graffiti zamalowali i teraz znowu są same bazgroły. Teren szkoły co ciekawe jest ogrodzony i na noc zamykany, ale to wandalom nie przeszkadza.

Dworzec Zabierzowie jest w ustronnym miejscu i nie ma SOK-u na miejscu także żebyście się nie zdziwili(nawet jeśli graffiti jest legalne)że komuś to się może przestać podobać i zniszczy to i będzie totalna rudera w Zabierzowie.

Żeby była jasność, mnie graffiti nie przeszkadza, ja myślałem że ono jest nielegalne, bo znam te akcje w Krakowie(często tam bywam) tzw. bitwy na malunki. Po prostu ten ptak wywarł na mnie niesamowite wrażenie(na żywo jest najlepsze)i na tym osiedlu z tą szkołą właśnie tego typu rzeczy również malowali tyle że nie zawsze legalnie.

Tak to ten sam malunek który wysłałeś w poprzednim poście.

PS: Tych Autorów tych malunków mogliby zatrudnić w PKP np. też do malowania peronów, zawsze to lepiej wygląda niż za przeproszeniem obrzygane wiaty niebieską sypiącą się farbą na której zaraz pojawią się naklejki niekoniecznie nawet klubu z Małopolski czy Krakowa. Można by jakoś zrobić artystyczne napisy oryginalną czcionką w stylu: "kierunek Kraków, kierunek Katowice". Fajnie to wyglądało i na pewno powstrzymało by to wandali. Np. coś w tym stylu:

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTrc8NXYIC1xwEwkWwuHnlAM3AgYirbqZ5dKc4i_FWXlfKSlbBG&t=1

Oczywiście tą samą czcionką odpowiednie słowa. Może być też inny styl(dla mnie może być dowolny, nie zwracam uwagi na takie rzeczy)albo mieszanka stylów, wtedy młodzież była by zadowolona, że każda część ich kultury ma swoje miejsca na dworcu PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Elektronik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2011
Skąd: Kraków

PostWysłany: 04-09-2012, 08:25    Odpowiedz z cytatem

Dawid Łobzów napisał/a:
Na nastawnie przyszedł nam telegram że od 1IX do 15X ma być zamknięcie toru nr 1 na szlakach: Trzebinia-Dulowa-Krzeszowice , oraz Zabierzów-Kr.gł.Tow. zamknięcie ma być całodobowe


Wczoraj jechałem tą trasą i nic nie wskazywało, że tory miałby być zamknięte. W ogóle nie były zamknięte. Confused

Za to na linii 94 na odc. Brzeźnica - Podbory Skawińskie na torze 2 wymieniają tor...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 04-09-2012, 09:10    Odpowiedz z cytatem

Taki sam temat istnieje w dziale INFRASTRUKTURA pod tytułem "Kiedy modernizacja linii E-30 Katowice-Kraków?". Proszę moderatorów o zrobienie porządku. Dziękuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 04-09-2012, 09:14    Odpowiedz z cytatem

Taki sam temat istnieje w dziale PRZEWOZY W REGIONACH/MAŁOPOLSKIE pod tytułem "Modernizacja linii Katowice-Kraków". Proszę moderatorów o zrobienie porządku. Dziękuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 04-09-2012, 10:34    Odpowiedz z cytatem

Popieram przedmówcę, trzeba połączyć oba tematy.

[ Dodano: 04-09-2012, 22:04 ]
Jechałem dziś ostatnim Regio z Oświęcimia do Libiąża i była akcja bo jakiś debil pociągnął za hamulec bezpieczeństwa i pociąg stanął w szczerym polu. Sprawca był podpity i mówił że się nie miał czego chwycić bo pociągiem bujało przy prędkości 30km/h, konduktorka i maszynista szybko przylecieli, skończyło się na tym że w 5 minut odblokowano hamulec, a gość wysiadł w Chełmku Fabryka(miał bilet do Libiąża PWDC) i nic mu nie zrobili. Pociąg przyjechał do Libiąża z opóźnieniem 2 minuty.

[ Dodano: 11-09-2012, 15:15 ]
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=265212#265212

[ Dodano: 13-09-2012, 20:49 ]
Jechałem dziś z Krakowa do Libiąża i powiem że koło Rudawy, Krzeszowic i Woli Filipowskiej pociąg jechał 30km/h, za to przy wjeździe do Libiąża na przeciwnym torze mknął grubo ponad 30km/h(bo tyle wynosi maksymalna prędkość)skład pełen cystern. Na stacji Libiąż stoi(lub stała bo pierwszy raz dzisiaj ją widziałem)drezyna i pociąg naprawczy. Na nowo odmalowali pasy na peronie. Dwa dni temu nie było drezyny, linie były słabiej widoczne, a pociąg(kibel EN71)wlókł się niemiłosiernie 30km/h.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

EP07-135 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Sty 2009

PostWysłany: 09-09-2012, 23:26    Odpowiedz z cytatem

Niestety PNI ani Budimex nie przystąpią do robót na tej trasie.
Scenariusze są dwa:
- Rozpoczęcie robót z nowym wykonawcą, co i tak spowoduje przepadnięcie środków UE, bo nie ma szans zamknąć inwestycji do końca 2014
- Porzucenie inwestycji na czas nieokreślony (scenariusz najbardziej prawdopodobny)

_________________
Pozdrawiam, EP07-135
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 10-09-2012, 05:45    Odpowiedz z cytatem

Mogliby jeszcze wybrać wykonawcę , który dał 2gą ofertę w przetargu, który się odbył.
Byłoby to jakieś rozwiązanie pośrednie .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-09-2012, 13:46   

Modernizacji nie bedzie, ale rozklad zamknieciowy na przyszly rok - bedzie, a jak ! Evil or Very Mad
Powrót do góry

MK_PŁASZÓW Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Maj 2012

PostWysłany: 10-09-2012, 14:08    Odpowiedz z cytatem

Nie chcę być złym prorokiem, ale jak z tą linią nic nie zaczną robić to w którymś momencie może się okazać że ruch pociągów zagraża bezpieczeństwu i nic tamtędy nie pojedzie. Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-09-2012, 16:47   

Paraksalnie to moze pomóc - jak dojdzie do jakiegos małego wykolejenia, to mysle ze PKP PLK sie ogarnie i zacznie łatać co nieco.
Powrót do góry

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-09-2012, 16:58   

Nie ma się co przejmować. W ciągu CE30 a jednocześnie trasie objazdowej dla E30 czyli ciągu Katowice-Oświęcim jest dość długi odcinek z V=10 km/h. I nikt się tym nie zajął, mimo że w każdej chwili może dojść do katastrofy.
Powrót do góry

MK_PŁASZÓW Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Maj 2012

PostWysłany: 10-09-2012, 17:38    Odpowiedz z cytatem

I takim sposobem może dojść do sytuacji że dwie duże aglomeracje - Śląsk i Małopolska mogą zostać odcięte od połączeń kolejowych. Wówczas "UniBus", "Lajkonik" i inne mniejsze firmy przewozowe, rozpanoszą się na dobre z połączeniami między tymi miastami, tworząc kursy nie tylko przez A4, ale także przez Krzeszowice. Po modernizacji będzie ciężko o to żeby przekonać pasażerów do podrózy pociągiem.

Mam takie pytanie, dotarła do mnie niedawno informacja, że część E30 na odcinku Kraków - Katowice nie leży na terenach kolejowych, a właściciele nie chcą tych gruntów sprzedać. Czy ktoś jest w stanie to potwierdzić?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 10-09-2012, 21:33    Odpowiedz z cytatem

Na pewno nie pojadą przez Krzeszowice. Krajowa DK79 jest tak zakorkowana że czas już sięga ponad 2 godzin w skrajnych przypadkach.

[ Dodano: 11-09-2012, 15:14 ]
http://www.dziennikpolski24.pl/pl/aktualnosci/kraj/1239633-kryzys-finansowy-uderza-w-kolej.html

Kryzys finansowy uderza w kolej
TRANSPORT. Szykują się kolejne opóźnienia w modernizacji torów z Krakowa do Katowic. Upada jeden z wykonawców prac.

ARKADIUSZ MACIEJOWSKI

Modernizacja linii kolejowej z Krakowa do Katowic jest poważnie zagrożona. Do warszawskiego sądu wpłynął wniosek o ogłoszenie upadłości Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury (PNI), wykonującego dużą część prac na tym odcinku. Jednocześnie ekonomiści ostrzegają, że może to być dopiero początek bankructw firm zajmujących się remontami torów.
Przypomnijmy, że gruntowny remont torowiska spod Wawelu do Katowic, dzięki któremu pociągi będą mogły pokonywać trasę z prędkością 160 km/godz., zgodnie z pierwotnymi założeniami miał zakończyć się w 2014 roku. Jednak już w maju 2012 Sławomir Nowak, minister transportu, przyznał, że data ta nie będzie dotrzymana ze względu na zmiany wprowadzone do projektu. Zakończenie modernizacji zaczęto szacować więc na czerwiec 2015 r. Teraz jednak i ta data może okazać się nierealna do spełnienia.
W ogromnych kłopotach finansowych jest bowiem firma PNI, której właścicielem do niedawna było PKP, a potem przejął ją Budimex. Nieoficjalnie wiadomo, że PNI w kilku przetargach zaoferowało bardzo niskie ceny, mając nadzieję, że ewentualne straty nadrobi w przyszłości. Plan firmy jednak nie wypalił.
- Spółce brakuje pieniędzy na regulowanie zobowiązań i w perspektywie ma ujemne przepływy finansowe. Nie udało się jej też pozyskać finansowania z banków. Dlatego podjęliśmy decyzję o złożeniu do sądu wniosku o upadłość układową - przyznaje Krzysztof Kozioł, rzecznik prasowy Grupy Budimex, do której należy PNI.
Bardzo prawdopodobne jest jednak, że sąd może nie zgodzić się na układową formę upadłości, dzięki której PNI w porozumieniu z PKP PLK oraz pozostałymi członkami konsorcjów (w jakich PNI realizuje kontrakty dla PKP PLK) mogłoby dokończyć prace przy modernizacji torowisk. - Na razie pozostaje nam czekać na orzeczenie sądu, który podejmie decyzję o upadłości z możliwością zawarcia układu lub całkowitej likwidacji - dodaje rzecznik Grupy Budimex.
Dobrą minę do złej gry robią także kolejarze z PKP PLK.
- Robimy wszystko, aby inwestycje realizowane przez PNI zostały ukończone w terminie. Firma nadal realizuje podpisane umowy. Cały czas analizujemy poszczególne kontrakty oraz współpracujemy z konsorcjami w celu dokończenia prowadzonych inwestycji - zapewnia Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
Problem polega na tym, że jeśli sytuacji nie uda się rozwiązać i prace zostaną zatrzymane, kolejarze mogą stracić część dofinansowania unijnego. To z kolei może skutkować tym, że w przyszłości trudniej będzie ubiegać się o kolejne pieniądze z budżetu UE.
Jednocześnie, zdaniem Ireneusza Jabłońskiego z Centrum im. Adama Smitha, upadek PNI może być tylko początkiem fali bankructw w branży kolejowej, podobnie jak miało to miejsce w przypadku firm zajmujących się budową i remontami dróg.
- Mechanizm ich działania jest bardzo podobny. Weźmy pod uwagę, że cały czas problemem jest to, iż w przetargach głównym kryterium jest cena wykonania inwestycji. Firmy godzą się na nierentowne zadania tylko po to, aby cokolwiek robić. Tymczasem niestabilność np. cen paliw czy innych komponentów powoduje, że zaczynają tracić zdolność finansową i upadają. Tak było w przypadku wielu firm z branży budownictwa drogowego i PNI może nie być w najbliższym czasie jedyną firmą z branży kolejowej, która upadła - uważa Jabłoński. Strona 1

Prof. Aleksander Surdej z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie dodaje zaś, że bankructwo danej firmy, jeśli jest ona duża i funkcjonuje w gęstej sieci kontrahentów, rodzi negatywne skutki dla powiązanych firm.
A w konsekwencji pracę stracić może nawet kilka tysięcy osób zatrudnionych w branży kolejowej.
Współpraca A. SIBISTOWICZ
arkadiusz.maciejowski@dziennik.krakow.pl

Strona 2

Specjalnie skopiowałem cały artykuł, po to żeby było łatwiej wyjaśnić później ewentualną aferę związaną z koleją bo DP często potem blokuje artykuły i każe za nie płacić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 12 z 35 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 33, 34, 35  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl