INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. dolnośląskie - Rozmowa z prezesem KD

Beatrycze - 17-03-2017, 13:57
Temat postu: Rozmowa z prezesem KD

Fantomasas - 22-03-2017, 16:43
Temat postu:
Pytanie w imieniu pozbawionych czasu: czy prezes Rachwalski powiedział o czymś, o czym byśmy nie wiedzieli? Ujawnił jakieś plany?
Ralny - 08-09-2017, 22:17
Temat postu:
Na Dolnym Śląsku samorządowa spółka kolejowa wygrywa z prywatnymi autami.

Wydaje mi się, że niektórzy urzędnicy nie zorientowali się jeszcze, że koleje samorządowe są największym przewoźnikiem pasażerskim w Polsce - mówi Piotr Rachwalski, prezes Kolei Dolnośląskich i przewodniczący Rady Związku Pracodawców Kolei Samorządowych.

Czytaj więcej:
http://logistyka.wnp.pl/na-dolnym-slasku-samorzadowa-spolka-kolejowa-wygrywa-z-prywatnymi-autami,305715_1_0_0.html
Noema - 08-09-2017, 23:39
Temat postu:
Cytat:
Na Dolnym Śląsku samorządowa spółka kolejowa wygrywa z prywatnymi autami.

Polemizowałabym. Ja zrezygnowałam z kolei na rzecz prywatnego auta:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=372005#372005

Przyczynił się do tego prezes KD Piotr Rachwalski, co sam przyznał:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=372046#372046

Moje dzieci są zadowolone, bo nie muszą się tłuc do babci zatłoczonym ponad miarę pociągiem. Chciałam wychować je prokolejowo, jak na kolejarską rodzinę przystało. Niestety – używając kolejarskiego „slangu” – nie da się.
Beatrycze - 23-04-2018, 13:36
Temat postu:
Rachwalski każdej władzy da popalić. Jako anarchista przykuwał się do drzew.

Jako młody anarchista przykuwał się do drzew, by bronić przyrody rozjeżdżanej przez buldożery z budowanej autostrady. Odtąd jeździ pociągami, a z Kolei Dolnośląskich uczynił najprężniej rozwijającego się regionalnego przewoźnika.

Więcej:
http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,142076,23293764,kazdej-wladzy-da-popalic.html
Noema - 23-04-2018, 14:53
Temat postu:
„Cztery lata temu głosowałem na Biedronia. Teraz w lokalnych wyborach nie zamierzam. Chyba że wystartuje na prezydenta Polski. Na takie stanowisko się nadaje, ale do pracy w samorządzie już nie. Zmarnowana kadencja” – oświadczył Piotr Rachwalski na łamach GóWna.

http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,142076,23293764,kazdej-wladzy-da-popalic.html

Na prezydenta powiatowego miasta Biedroń nie nadaje się, ale na prezydenta Polski już tak. Ot, logika. Ciekawe kto byłby pierwszą damą. Rafalala? A może pan Anna Grodzka?

Póki co, jeszcze nie zaczęła się kampania przed wyborami prezydenckimi, a superkandydat Biedroń już ją spalił. Otóż oświadczył, że chciałby żeby cała Polska wyglądała jak Słupsk. Dziękuję Bogu, że Biedroń nie rządzi Zgorzelcem.

https://wpolityce.pl/polityka/390727-biedron-juz-rozpoczal-kampanie-gornolotne-frazesy-w-tvn24-marze-o-polsce-ktora-bedzie-wygladala-tak-jak-dzisiaj-wyglada-slupsk

Polska ma być jak Słupsk. Jak z tym żyć prezesie Rachwalski? Popierać czy nie popierać naczelnego ped... wróć... geja III RP? Ot, zagwozdka.

A oto kandydat lewicy/opozycji na prezydenta Polski promowany przez prezesa KD na łamach GóWna. Parafrazując klasyka można rzec: jaka opozycja taki kandydat. Były poseł palikociarni, który karierę polityczną zawdzięcza wyłącznie promocji swej orientacji seksualnej. Voilà:




Ralny - 23-04-2018, 23:19
Temat postu:
Noema napisał/a:
A oto kandydat lewicy/opozycji na prezydenta Polski promowany przez prezesa KD na łamach GóWna. Parafrazując klasyka można rzec: jaka opozycja taki kandydat.

Gazeta Wyborcza to lewacki szmatławiec. Oby tylko ta promocja nie przeniosła się do pociągów KD.

Krystyna Pawłowicz na Twitterze nazwała człowieka ze Słupska "ostateczną kompromitacją Polski":

https://twitter.com/KrystPawlowicz/status/986873251669446657
Noema - 24-04-2018, 08:00
Temat postu:
Ralny napisał/a:
Gazeta Wyborcza to lewacki szmatławiec. Oby tylko ta promocja nie przeniosła się do pociągów KD.

Oj, żebyś się nie zdziwił. Gejostwo było już promowane w pociągach KD na trasie Wrocław - Jelenia Góra. Pisała o tym niemiecka gazeta dla Dolnoślązaków.

http://www.gazetawroclawska.pl/aktualnosci/a/wypozycz-muzulmanina-geja-lub-romke-w-pociagu-rusza-projekt-zywa-biblioteka,12576036/

Mówiła też o tym Katarzyna Odrowska, specjalistka ds. CSR Kolei Dolnośląskich (film 1). Zdeklarowana feministka, na fejsie promuje lewackie hucpy z logo KD na głowie (załącznik). Współtwórczyni sukcesu wyborczego Roberta Biedronia (film 2).

http://krytykapolityczna.pl/kraj/miasto/dyskusja-feminizm-nadal-potrzebny/

Takich ludzi do KD ściągnął ze Słupska prezes Rachwalski, których musimy utrzymywać z naszych podatków. Lukratywny etat dla koleżanki prezesa, zupełnie zbędny, bo niemający nic wspólnego z podstawową działalnością spółki kolejowej. A na podwyżki dla maszynistów, konduktorów i innych niezbędnych szeregowych pracowników pieniędzy nie ma...

http://www.gazetawroclawska.pl/strefa-biznesu/wiadomosci/z-regionu/a/konduktorzy-kolei-dolnoslaskich-nie-chca-zarabiac-tyle-co-w-biedronce,13111334/

Tak więc żebyś się nie zdziwił, gdy pewnego pięknego dnia wybierzesz się z rodziną w góry i w pociągu KD do Szklarskiej Poręby będą Wam stręczyć tęczoizm, z Biedroniem na czele. Albo islamskich nachodźców... HGW w warszawskim metrze nie takie numery odstawia promując kodziarskie hucpy.

http://metrowarszawa.gazeta.pl/metrowarszawa/7,141637,22136667,w-warszawskim-metrze-pojawily-sie-ogromne-napisy-konstytucja.html

Na koniec pytam: Koleje Dolnośląskie to samorządowa kolej regionalna czy lewacki bardak na szynach?

Polecam: https://facebook.com/CzytamKDdlaBeki/




Beatrycze - 24-04-2018, 12:20
Temat postu:
Noema, jedziesz po bandzie. Zobaczysz, że oni tego nie zdzierżą i w końcu polecą z donosem do prokuratury, jak poprzedni zarząd. Rujnujesz im pijar w roku wyborczym!
Marcel Štancl - 25-04-2018, 07:49
Temat postu:
Rozmowa Piotr Rachwalski. Artykl na jazyku czeskim o mozliwosci ruchu Praha - Harrachov i dalej

https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/rozhovor/piotr-rachwalski--nasi-konkurenci-jsou-osobni-automobily-/-17842/
Lady Makbet - 25-04-2018, 17:39
Temat postu:
Noema napisał/a:
Na koniec pytam: Koleje Dolnośląskie to samorządowa kolej regionalna czy lewacki bardak na szynach?

Tak parsknęłam śmiechem, że aż oplułam monitor. Dobre! Śmiech

Noema napisał/a:
Mówiła o tym Katarzyna Odrowska, specjalistka ds. CSR Kolei Dolnośląskich (film 1). Zdeklarowana feministka, na fejsbuku promuje lewackie hucpy z logo KD na głowie (foto).

Ja również mam pytanie do prezesa Rachwalskiego. Co zamierza pan zrobić w sprawie wykorzystywania wizerunku KD jakim jest logo spółki do promocji na Facebooku proaborcyjnych "czarnych protestów" przez pańską podwładną? To że kobieta w średnim wieku pajacuje z żółtą kaczką na głowie to jej prywatna sprawa. Ale logo KD to już nie jest sprawa prywatna. My za to płacimy!

Mam też pytanie do pani Odrowskiej, specjalistki od spraw społeczno-kulturalnych w KD. Jak pani godzi promocję proaborcyjnych "czarnych protestów" z tą akcją:

https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/32007/koleje-dolnoslaskie-wlaczyly-sie-do-kampanii-na-rzecz-osob-z-autyzmem.html

Co prawda co innego prywatne poglądy (popieranie aborcji z powodów eugenicznych), a co innego sprawy zawodowe (pomaganie dzieciom nieuleczalnie chorym), ale trochę to zalatuje hipokryzją.
Noema - 26-04-2018, 08:00
Temat postu:
Lady Makbet napisał/a:
Ja również mam pytanie do prezesa Rachwalskiego. Co zamierza pan zrobić w sprawie wykorzystywania wizerunku KD jakim jest logo spółki do promocji na Facebooku proaborcyjnych "czarnych protestów" przez pańską podwładną?

Nic nie zamierza zrobić. Co najmniej milcząco akceptuje. Przecież są znajomymi na fejsbuku, więc widzi co koleżanka odstawia. Formalna podległość służbowa nie ma żadnego znaczenia, bo znają się prywatnie od wielu lat. Kolega koleżance krzywdy nie zrobi. Ba, nie zdziwiłabym się gdyby ogon merdał psem...

Twoje pytanie należy skierować do dwóch pozostałych członków zarządu. Krytykowałam powiększenie zarządu KD z jednej do trzech osób, ponieważ wiąże się to z dużymi kosztami, które poniosą podatnicy i pasażerowie, ale widać, że przy jednoosobowym zarządzie w firmie robi się bardak i każdy robi co chce. Przerabialiśmy to już z poprzednim zarządem w osobie pani Ładniak.

Lady Makbet napisał/a:
Co prawda co innego prywatne poglądy (popieranie aborcji z powodów eugenicznych), a co innego sprawy zawodowe (pomaganie dzieciom nieuleczalnie chorym), ale trochę to zalatuje hipokryzją.

Poglądy poglądami, ale propaganda zwana pijarem musi być (ciemny lud to kupi), a kasa na koncie co miesiąc musi się zgadzać.
Ralny - 20-12-2018, 16:21
Temat postu:
Prezes Kolei Dolnośląskich odpowiada na zarzuty szefa Przewozów Regionalnych: koleje samorządowe są tańsze i lepsze

O tym, czy istnienie kolejowych spółek samorządowych ma sens, konkurencji ze strony Leo Express, skutkach rosnących cen energii i powrocie kolei do miejscowości, gdzie od lat nie widziano pociągu, rozmawiamy z Piotrem Rachwalskim, prezesem Kolei Dolnośląskich i szefem rady Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych.

Czytaj więcej:
https://www.portalsamorzadowy.pl/gospodarka-komunalna/prezes-kolei-dolnoslaskich-odpowiada-na-zarzuty-szefa-przewozow-regionalnych-koleje-samorzadowe-sa-tansze-i-lepsze,118518.html
Modliszka - 20-12-2018, 18:45
Temat postu:
Ralny, kłamczuszek z pana prezesa:

"W przypadku pozostałych projektów sami startujemy w konkursach UE, sami zdobywamy dofinansowanie na wkład własny, sami zaciągamy kredyty i sami kupujemy tabor na własne ryzyko i za własne pieniądze. Nie otrzymujemy dofinansowania od właściciela – musimy zarobić na inwestycje na wykonywanej usłudze."

A teraz cytat ze strony UMWD:

"Zarząd Województwa Dolnośląskiego przyjął wniosek KD S.A. Dzięki tej decyzji, władze Kolei Dolnośląskich S.A. będą mogły kupić pięć nowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych. Wartość maszyn to ok. 131 mln zł, z czego ok. 71 mln zł pochodzić będzie z dofinansowania udzielonego przez Zarząd Województwa."

http://www.umwd.dolnyslask.pl/urzad/aktualnosci/artykul/koleje-dolnoslaskie-sa-kupia-nowe-pociagi/

Jeszcze jeden cytat z pana prezesa:

"Od pięciu lat ceny biletów nie były u nas podnoszone i ja uważam, że nie powinny być też podnoszone tak długo, jak się da. Tak, aby ta cena nie odstraszała."

Przypominam, że latem KD chciały podnieść cenę biletu weekendowego z 35 zł do 47. Wycofali się z tej podwyżki po fali krytyki. Hipokryzję władz KD najlepiej podsumował Pirat:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=380091#380091
Noema - 20-12-2018, 20:58
Temat postu:
Modliszka, ubiegłaś mnie. Ale dorzucę jeszcze coś od siebie.

Prezes Rachwalski raczył powiedzieć:

„Skądinąd linia z Legnicy do Wrocławia jest już dziś chyba jedną z najbardziej obciążonych linii w Polsce i to mimo biegnącej równolegle bezpłatnej autostrady. A zatem przy dobrej ofercie kolejowej wygrywamy z autostradą – udało nam się w zasadzie zlikwidować autobusową i busową konkurencję na tej trasie...”

„Jesteśmy liderem, jeśli idzie o powrót pasażerów do kolei. Zresztą nie tylko nam przybywa. Dzięki dobrej pracy organizatora – urzędu marszałkowskiego – pasażerów przybywa także pozostałym przewoźnikom. To efekt synergii. Jeśli będą dobre połączenia PolRegio czy Intercity, to ludzie przyjadą na przesiadki naszymi pociągami.

Nie będę dużo mówiła. Odsyłam do moich wcześniejszych postów, w których obrazuję jak KD poprzez psucie oferty i celowe rozkomunikowania pociągów podkładają się niemieckiemu busiarzowi.

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=380839#380839
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=382346#382346

W załączniku odjazdy FlixBusa ze Zgorzelca (Google nie pokazuje kursów do Wrocławia). Niemiecki FlixBus wystartował we wrześniu z jednym połączeniem na trasie Zgorzelec - Bolesławiec - Legnica - Wrocław - Warszawa. Od grudnia kursów na trasie Zgorzelec - Wrocław jest kilka dziennie. I będzie jeszcze więcej. Tak KD likwidują autobusową konkurencję. Gratulacje prezesie Rachwalski! Brawa

Powtórzę to co już na forum mówiłam. Prezes FlixBusa powinien po rękach całować prezesa KD. Jeden sukcesywnie psuje ofertę na linii zgorzeleckiej, drugi robi na tym dobry interes.

Na kłamstwie i propagandzie daleko się nie zajedzie!

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=382471#382471

Beton
bystrzak2000 - 21-12-2018, 09:50
Temat postu:
Modliszka napisał/a:
Ralny, kłamczuszek z pana prezesa:

"W przypadku pozostałych projektów sami startujemy w konkursach UE, sami zdobywamy dofinansowanie na wkład własny, sami zaciągamy kredyty i sami kupujemy tabor na własne ryzyko i za własne pieniądze. Nie otrzymujemy dofinansowania od właściciela – musimy zarobić na inwestycje na wykonywanej usłudze."

A teraz cytat ze strony UMWD:

"Zarząd Województwa Dolnośląskiego przyjął wniosek KD S.A. Dzięki tej decyzji, władze Kolei Dolnośląskich S.A. będą mogły kupić pięć nowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych. Wartość maszyn to ok. 131 mln zł, z czego ok. 71 mln zł pochodzić będzie z dofinansowania udzielonego przez Zarząd Województwa."

Niestety tym razem pudło. Akapit wcześniej mamy napsiane:

Koleje Dolnośląskie S.A. złożyły wniosek w ramach Indykatywnego Wykazu Indywidualnych Projektów Kluczowych do dofinansowania w ramach Działania 3.3 “Transport miejski” w Priorytecie III Rozwój Infrastruktury Transportowej na Dolnym Śląsku, wchodzącym w skład Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2013 dla Województwa Dolnośląskiego.

Po czym następny akapit mówi:

Zarząd Województwa Dolnośląskiego przyjął wniosek KD S.A. Dzięki tej decyzji, władze Kolei Dolnośląskich S.A. będą mogły kupić pięć nowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych. Wartość maszyn to ok. 131 mln zł, z czego ok. 71 mln zł pochodzić będzie z dofinansowania udzielonego przez Zarząd Województwa.

Zatem chodzi o dofinansowanie z RPO, a nie dofinansowanie z budżetu województwa. No ale to jest strona internetowa UMWD, więc propagandowo ma podkreślać zasługi Zarządu, a nie UE...
Modliszka - 21-12-2018, 10:34
Temat postu:
bystrzak2000, a te 11,6 milionów zł z UMWD na co poszło? Leżą sobie na kocie bankowym KD czy może zostały przeznaczone na inwestycje taborowe?

http://bip.umwd.dolnyslask.pl/dokument,iddok,10657,dstr,15,txt,a29sZWplIGRvbG5vxZtsxIVza2ll
bystrzak2000 - 22-12-2018, 16:23
Temat postu:
Tak jak zapisano w dokumencie kwota poszła na podwyższenie kapitału zakładowego. Zasadniczo to jest zabieg fiskalny mający zwiększyć zdolność kredytową spółki.
Pirat - 22-12-2018, 16:45
Temat postu:
bystrzak2000, ale kapitał zakładowy nie leży odłogiem na koncie w banku. Te pieniądze się wydatkuje, np. inwestując w tabor. Zresztą kapitał zakładowy spółki to nie tylko pieniądze, ale wszystkie wartości majątkowe (pieniądze, ruchomości, nieruchomości itp.).

Kapitał zakładowy KD na dzień dzisiejszy wynosi 117.060.000 zł i w jego skład wchodzi również tabor zakupiony przez UMWD, a wniesiony aportem do KD. Nowe Impulsy zakupione przez KD też stanowią kapitał zakładowy spółki.
bystrzak2000 - 22-12-2018, 17:17
Temat postu:
No zgoda. Ale na co to wydali tę kwotę, to nie wiemy. Nie zmienia to faktu, że wszystkie Impulsy zostały fizycznie zakupione przez KD i od początku stanowią własność spółki, zupełnie inaczej niż np. w Województwie Zachodniopomorskim, gdzie PR-y użytkują 40 Impulsów, wszystkie zakupione przez Urząd Marszałkowski. Ogólnie w ostatnich latach wspaniałe Przewozy Regionalne samodzielnie zakupiły całe 8 EZT-ów. I to zapewne prezes miał na myśli polemizując z szefem PR-ów..
Ralny - 11-08-2023, 23:20
Temat postu:
15 lat Kolei Dolnośląskich. Prezes: Stawiamy na nowe połączenia, chcemy być szybsi od innych przewoźników!

W 2023 roku spółka Koleje Dolnośląskie obchodzi swoje 15-lecie. Z tej okazji rozmawialiśmy z prezesem spółki, Damianem Stawikowskim o dotychczasowych inwestycjach w tabor i roli kolei na Dolnym Śląsku. Prezes zdradził także plany uruchomienia nowych połączeń i poszerzeniu oferty KD.

Czytaj więcej:
https://gazetawroclawska.pl/15-lat-kolei-dolnoslaskich-prezes-stawiamy-na-nowe-polaczenia-chcemy-byc-szybsi-od-innych-przewoznikow/ar/c3-17795963
CzekoladaBanan - 12-08-2023, 10:00
Temat postu:
Coraz większe jaja widzę. Jeździliśmy po Polsce, a na dolnym Śląsku dziury w rozkładzie jazdy:
Wrocław - Lubań 7:45-11:45
Lubań - Wrocław 09:09 -11:12
Po 17 ani jednego bezpośredniego albo z 1 albo z 2 przesiadkami, 5:20-7:40
Wrocław - Jelenia
7:02-9:20, 11:12-13:02
Jelenia - Wrocław
9:25-11:24, 11:24-13:48, 17:40-19:25
Wrocław - Klodzko
6:11-8:14, 10:16-12:35, 18:58-20:49
Klodzko - Wrocław
7:40-9:40, 12:53-14:38, 14:38-17:09 a ostatni w dobie żeby wszędzie się zatrzymał to 19:36! Gdzie za czasów PR ostatni z 21:30 się wszędzie zatrzymywał.
Lepiej zróbcie coś tutaj a potem dopiero za Dolnym Śląskiem
dinxles - 12-08-2023, 14:55
Temat postu:
Wracaj Polregio na trasę Wrocław - Jelenia Góra najlepiej nowe pociągi Stadler Flirt i wagony piętrowe z lokomotywami Traxx albo Vectron... A nie jakieś Koleje Dolnośląskie ...
CzekoladaBanan - 13-08-2023, 01:56
Temat postu:
dinxles napisał/a:
Wracaj Polregio na trasę Wrocław - Jelenia Góra najlepiej nowe pociągi Stadler Flirt i wagony piętrowe z lokomotywami Traxx albo Vectron... A nie jakieś Koleje Dolnośląskie ...

Tak samo do Międzylesia. Niech przywrócą Regio. KD niech sobie jeździ po Legnicach i innych.
Regio powinno jeździć po dolnym slasku a KD jako wsparcie ich. Liczę ze jak Regio przyjda nowe składy to dadzą je na linie 276, oraz mogli by odkupić te szynobusy od Zachodniopomorskiego i zacząć jeździć Wrocław - Ząbkowice Śląskie, w sumie Ząbkowice są jedynym miastem powiatowym gdzie noe ma bezpośrednich połączeń kolejowych z Wrocławiem, już nawet Jawor zyskał jedno bezpośrednie połączenie, a tak by regio wykupiło te sprzęty i by załatali luki:
6:54 Wrocław Gł - 7:31 Strzelin - 7:36 Biały Kościół - 7:41 Henryków - 7:46 Ziębice - 7:55 Starczów - 8:00 Kamieniec Ząbkowicki - 8:13 Ząbkowice Śląskie
Powrót:
Ząbkowice Śląskie 8:30 - Kamieniec Ząbkowicki 8:46 - Starczów 8:51 - Ziębice 9:00 - Henryków 9:05 - Biały Kościół 9:10 - Strzelin 9:15 - Wrocław Gł 9:54
Następny kurs:
9:17 Wrocław Gł - 9:31 Żórawina - 9:40 Boreczek - 9:50 Strzelin - 10:05 Ziębice - 10:19 Kamieniec Ząbkowicki - 10:32 Ząbkowice Śląskie
Powrót:
12:00 Ząbkowice Śląskie - 12:13 Kamieniec Ząbkowicki - 12:26 Ziębice - 12:41 Strzelin - 12:50 Boreczek - 13:00 Żórawina - 13:14 Wrocław Gł
Następny kurs:
11:32 Wrocław Gł - (każda stacja) - 12:28 Ziębice - 12:41 Kamieniec Ząbkowicki - 12:54 Ząbkowice Śląskie
Powrót:
14:20 Ząbkowice Śląskie 14:33 Kamieniec Ząbkowicki - 14:38 Starczów - 14:47 Ziębice - 14:51 Henryków - 14:56 Biały Kościół - 15:01 Strzelin - (każda stacja) - 15:36 Wrocław Główny
Następny kurs:
13:14 Wrocław Gł - (każda stacja) - 14:05 Ziębice - 14:14 Starczów - 14:19 Kamieniec Ząbkowicki - 14:31 Ząbkowice Śląskie
Wahadło:
14:45 Ząbkowice Śląskie - 14:58 Kamieniec Ząbkowicki / (tankowanie w KZ) 16:10 Kamieniec Ząbkowicki - 16:23 Ząbkowice Śląskie
Powrót:
16:30 Ząbkowice Śląskie - 16:44 Kamieniec Ząbkowicki - 16:58 Ziębice - 17:13 Strzelin - 17:44 Wrocław Główny
Następny kurs:
16:20 Wrocław Główny - 16:51 Strzelin - 17:06 Ziębice - 17:20 Kamieniec Ząbkowicki - 17:36 Ząbkowice Śląskie
Wahadło :
17:50 Ząbkowice - 18:03 Kamieniec Ząbkowicki / 18:13 Kamieniec Ząbkowicki -18:26 Ząbkowice Śląskie
Powrót:
18:47 Ząbkowice Śląskie - 19:00 Kamieniec Ząbkowicki - 19:14 Ziębice - 19:29 Strzelin - 20:00 Wrocław Główny
Następny Kurs:
19:40 Wrocław Główny - (każda stacja) - 20:16 Strzelin - (każda stacja) - 20:52 Kamieniec Ząbkowicki - 21:13
Powrót:
21:30 Ząbkowice Śląskie - (każda stacja) - 23:00 Wrocław Główny
Kolejny kurs:
22:10 Wrocław Główny - 22:14 Żórawina - 22:23 Boreczek - 22:32 Strzelin - 22:48 Ziębice - 23:01 Kamieniec Ząbkowicki - 23:14 Ząbkowice Śląskie
Powrót:
05:10 - 05:23 Kamieniec Ząbkowicki - 05:36 Ziębice - (każda stacja) - 6:23 Wrocław Główny

I wystarczyły by na to 2 szynobusy
KraxWRO - 13-08-2023, 20:36
Temat postu:
Kolegom z góry widzę coś się mocno odkleiło… aż szkoda to komentować.
InterJet - 13-08-2023, 20:59
Temat postu:
Tylko w ciągu ostatnich dni POLREGIO odwołało kilkanaście pociągów z Leszna do Głogowa i Zielonej Góry. O piątkowych opóźnieniach we Wrocławiu nie wspominając. A ktoś, niby na poważnie, proponuje powrót PR-ów na linie w woj. dolnośląskim...
CzekoladaBanan - 13-08-2023, 23:55
Temat postu:
Ja mówię na poważnie, obsługi standardów konduktorów z Regio a KD bez porównania
InterJet - 14-08-2023, 06:49
Temat postu:
Jeżeli na poważnie, to tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że jesteś człowiekiem tęgiego umysłu. Gdzież mnie z Tobą dyskutować...
Proponuję jednak popracować nad jęz. polskim. "Obsługi standardów konduktorów" nie odnalazłem w żadnej z mądrych ksiąg...
CzekoladaBanan - 14-08-2023, 19:44
Temat postu:
Jak ktoś woli, KD to niech jeździ KD jak ktoś regio to niech jeździ regio. Monopol jednego nigdy nie prowadzi do dobrego
KraxWRO - 14-08-2023, 21:46
Temat postu:
Tylko się pogrążasz swoimi postami CzekoladowyBananku… i nie jestem obrońcą KD bo te mają swoje wady - ale zalet mają 100x więcej niż PRy - a pisanie o lepszej obsłudze w PRach to już w ogóle jest jakiś wyższy poziom odlotu ☠

[ Dodano: 15-08-2023, 06:30 ]
To jeszcze dla przypomnienia wszystkim którzy już zapomnieli co działo się na dolnośląskich torach jak jeździło cudowne Polregio zamiast KD - chcecie powtórki?


KrzysiekkG napisał/a:
Pozwolę sobie wtrącić swoje trzy grosze na temat likwidacji DZPR.
Związkowcy podnoszą hałas, że likwidują zakład, ale warto przypomnieć nieodległą
przeszłość ZPR Wrocław, który to około 10 lat temu sam wydał na siebie wyrok śmierci, (przy aprobacie związkowców)
prowadząc na niespotykaną wcześniej skalę politykę wygaszania popytu i likwidacji kolei na Dolnym Śląsku.

1. Rok 2004

DZPR zawiesił przewozy na lini do Lubawki (maj 2004 r.) oraz Stronia Śląskiego (marzec 2004 r.)
Na temat wygaszania popytu na trasie do Lubawki można przeczytać http://kolkry3.republika.pl/dzpr.html
Napiszę tylko tyle, że pociągi JG-Lubawka-JG prowadzone szynobusem SA102-001 zastąpione zostały
autobusem na odcinku Marciszów-Lubawka-Marciszów i składem wagonowym ET22+2Bh na odcinku JG-Marciszów-JG. W efekcie do końca zarżnięto potoki, podniesiono koszty na czas kursowanie KKA i finalnie ZLK Wałbrzych do końca rozgrabił stację w Lubawce. Czy związkowcy protestowali wtedy? NIE!

Rok wcześniej do Stronia Śląskiego kursowały pociągi bezpośrednie z Warszawy bądź Krakowa i puste nie jeździły. Na rozkład 2003/2004 DZPR rozwalił całkowicie ofertę i w marcu zawiesił kursy pociągów. W efekcie PLK-a doprowadziła do likwidacji wszystkie posterunki ruchu na tej trasie i teraz szanse na pełną odbudowę są niewielkie. Natomiast potencjał linii mały przecież nie jest. Co wtedy zrobili związkowcy? NIC!

2. Rok 2005

Na linii JG-Węgliniec pocięto połączenie do 2 par dziennie (!), a w C kursował jeden pociąg!
Do Lwówka Śląskiego kursował szynobus SA102-001 (który tam przeszedł po likwidacji Lubawki), jednak w maju 2005 r.
uległ uszkodzeniu i już na trasę nie wrócił. Oferta jaką wówczas proponował PR to dwie pary
pociągów (zdjęcia w załączeniu).
Na linii 274 do dyspozycji podróżnych było 6 par pociągów osobowych JG-Wrocław (w załączeniu
zdjęcie rozkładu z Sędzisławia). Co więcej w dni robocze relację JG-Wrocław podzielono na dwie (!)
JG-Wałbrzych oraz Wałbrzych-Wrocław. Miałem okazję jechać pociągiem JG-Wch 21. maja 2005 roku i
pomimo skomunikowania pociągów w Wałbrzychu, nie zostało ono zrealizowano, gdyż pociąg z JG był
opóźniony o jakieś 20 minut. Skomunikowanie było realizowane na ok. 10-15 minutach, więc jakieś 5 minut
przed przyjazdem pociągu z JG do stacji Wałbrzych Główny, odprawiono pociąg do Wrocławia. Pasażerowie byli zachwyceni.

Z zasłyszanej plotki, wiem że w 2005 bądź 2006 roku DZPR chciał ograniczyć liczbę pociągów do JG do 3 (!!) par i całkowicie wycofać dalekobieżne. Ponoć interweniowała Warszawa i tak się na szczęście nie stało. Oczywiście linia do JG wtedy wegetowała z powodu czasu przejazdu, ale PR Wrocław nie zrobił NIC, aby np. obniżyć ceny biletów, a PKS Jelenia Góra konkurujący z Krychą oferował wówczas (2005 rok) przejazd na trasie JG-Wrocław za 8 zł. Pociąg jechał dwa razy dłużej i był dwa razy droższy.

3. Rok 2006

Zawieszono przewozy na linii Wałbrzych-Kłodzko.
Tego roku zaczął kursować szt SA132-001. Miał on rozwiązać problemy istniejącej już od ponad roku permanentnej KKA na linii do Lwówka Śląskiego, ale oczywiście realizacja tego pomysłu została zrobiona po DZPR-owsku. Czyli obieg wyglądał tak:
Wrocław-JG-Lwówek Śląski-JG-Wrocław. Poranna para została na KKA, a szynobus był codzienny targany
na linii 274. Komentarz zbędny.
Wg pracowników PRST Wrocław "nie dało się" wykonywać PK szynobusom w Jeleniej Górze.
Ciekawe, że jak przyszedł Patryk Wild, to nagle wszystko okazało się możliwe.

O dostarczonych w 2004 roku szynobusach serii SA109 to już nawet nie chce mi się pisać. Oczywiście były to bardzo awaryjne pojazdy, ale ustawianie obiegów typu Wrocław-Kamieniec-Jaworzyna-Legnica-Jaworzyna-Kamieniec-Wrocław to kpina. Oczywiście musiały one stacjonować we Wrocławiu, wykonywały poranne i późno-wieczorne wyjazdy i zjazdy do stolicy, a w ciągu dnia po kilka godzin stały w Jaworzynie Śląskiej. W jednym z rozkładów pojawiła się również relacja Jaworzyna Śląska-Wałbrzych Główny także na SA109. Tu również komentarz zbędny.

Ówczesny DZPR chwalił się za to swoimi pociągami AGLO (prześmiewczo nazywanymi IGLO), które jeździły
do Strzelina, Jaworzyny Śląskiej, Żmigrodu czy Oleśnicy. W ten sposób pogorszono ofertę do takich miast
jak Kłodzko, Wałbrzych, Rawicz, Legnica, nie mówiąc już o likwidacji kolei lokalnej na Dolnym Śląsku.

Za całość tych destrukcyjnych działań odpowiadają ówcześni dyrektorzy ZPR Wrocław, który byli wspierani
przez związkowców (m.in. słynny artykuł w Wolnej Drodze na temat DZPR) i w zasadzie do dziś mają się dobrze.

To może niech teraz związkowcy teraz zwrócą się swoich Panów z prośbą o pomoc?

Wkurza mnie to, że 10 lat temu związkowcy PR Wrocław biernie przyglądali się rozkładowi kolei na Dolnym Śląsku, a także przyzwalali na pośrednie niszczenie infrastruktury kolejowej. Nie ma się co oszukiwać stacje na linii do Stronia Śląska, jak i stacja w Lubawce poleciały wskutek likwidacji pociągów za który odpowiada DZPR. Zniszczono infrastrukturę, której prawdopodobnie już nikt nigdy nie odbuduje...

Moje bardzo krytyczne zdanie na temat działalności DZPR w pierwszej dekadzie XXI wieku nie jest odosobnione. Wówczas Dolny Śląsk był mocno krytykowany jako region najbardziej antykolejowy czy to na pmk, czy to w artykułach w Rynku Kolejowym, gdzie współautorem jednego z nich był dr inż. Bogusław Molecki znany ekspert w dziedzinie transportu.
Obecnie to może trudno sobie to wyobrazić, ale wtedy naprawdę na Dolnym Śląsku było bardzo źle. Spółka KD powstała jako odpowiedź na wyżej opisaną działalność DZPR-u w latach 2000-tych, tak więc jak wyżej napisałem PR Wrocław sam sobie zgotował taki los, zgodnie z przysłowiem oliwa zawsze na wierzch wypływa...

CzekoladaBanan - 15-08-2023, 09:39
Temat postu:
Jakoś w zachodniopomorskim problemów nie maja, jak ktoś dobrze zarządza. I to nie spółka likwiduje połączenia tylko urząd marszałkowski ustala połączenia
InterJet - 15-08-2023, 09:49
Temat postu:
A Ty przeczytałeś ze zrozumieniem, że się pogrążasz?
Spytaj pasażerów w pociągach, czy chcą powrotu PR-ów...
CzekoladaBanan - 15-08-2023, 17:49
Temat postu:
Jakoś na lini 276 nie pamietam by były jakieś problemy. A jeździłem długo. Tak samo PRami na opolskim często jeżdżę
Nawet teraz jadę KD Lichkov - Wrocław pociąg dac 2x31 jak można dac jedna 36 i od Kamieńca nikogo nie zabierać. A rano jechałem Wrocław - Kudowa i tak samo ludzi wyrzucanie na głównym żeby jechali pociągiem Wrocław - Lichkov.
Ale jak ktoś jest fanatykiem tylko Jeleniej Góry bo tylko tam jeżdżą ludzie i nigdzie więcej to nie ma o czym dyskutować
InterJet - 15-08-2023, 19:11
Temat postu:
W sumie to chyba bezcelowe, ale napiszę po raz ostatni.
Nie masz pojęcia o czym piszesz.
Gdyby PR-y jechały dzisiaj rano Wrocław-Lichkov to byłby niezawodny EN57-1952. Do Kudowy próbowaliby pojechać pewnie SA109, ale nie dałby on rady. Ewentualnie odwołaliby wszystko, tak, jak ma to miejsce dzisiaj na linii Leszno-Głogów-Zielona Góra.
Taka moja dobra rada - zamilcz, dla dobra ogółu...
KraxWRO - 15-08-2023, 20:24
Temat postu:
W Zachodniopomorskim mają się dobrze?! 😂
A widziałeś rozkłady?
Co z tego że mają nowy tabor (który nie jest ich tylko Marszałka a w dodatku jest źle utrzymywany i zaniedbany - te twoje szynobusy z ZachPomu o których pisałeś wcześniej się nie chcą sprzedać bo to złomy w które trzeba by było włożyć 2x tyle pieniędzy co za ich zakup) skoro rozkłady to nadal PRy w czystej postaci….
Skończ się już błaźnić i idź układać swoje mikolskie rozkłady jazdy do Ząbkowic w Excelu.
CzekoladaBanan - 15-08-2023, 21:28
Temat postu:
W notatniku jak już nie w excelu. Każdy ma wybór ja wole by jeździły PR, a sprzęt każdej spółki marszałkowskiej to sprzęt województwa.
Chyba chcą sprzedać a nie nie chcą sprzedać. A o Ząbkowicach pisze bo jedyne miasto powiatowe bez komunikacji bezpośredniej z Wrocławiem. Ja tak jeżdżę z Kłodzka Smile
InterJet - 15-08-2023, 22:39
Temat postu:
Weź i się przeprowadź do woj. lubuskiego, będziesz miał PR-y na wyciągnięcie ręki.
KraxWRO - 15-08-2023, 22:48
Temat postu:
No i znowu kulą w płot… sprzęt którym jeździ KD należy do KD a nie województwa…
Widzę że masz problemy z czytaniem to napisze jeszcze raz wyraźniej - zachodniopomorskich szynobusów nikt nie chce kupić bo są zajechanymi przez PRy złomami których nikt nie serwisował ani odpowiednio się z nimi obchodził przez co nadają się na złom/albo trzeba w nie wpakować 2x tyle pieniędzy co kosztują żeby doprowadzić je do stanu użyteczności.

Dziękuje za uwagę - więcej pisać zamiaru nie mam bo widzę że nie ma z kim i o czym dyskutować… a CzekoladowyBananek zachowaniem przypomina mi beton PRowski który często jadąc nowiutkimi i wygodnymi KDkami do/z pracy głośno i wyraźnie narzeka jak kiedyś to było cudownie bo jeździli ze st. x do st. y i mieli po 5h przerwy a teraz to w KDkach by musieli 8h z 12h służby jeździć!!! Dlatego wolą dojeżdżać po 1,5h w jedną stronę do pracy dzień w dzień żeby się przypadkiem nie narobić za bardzo a KD to do likwidacji w trybie natychmiastowym (z resztą takie właśnie „pisma” wysyłają szeregowi pracownicy PRów do UMWD, po czym dziwią się że UMWD chce się tego raka pozbyć) Śmiech Śmiech Śmiech
CzekoladaBanan - 16-08-2023, 01:19
Temat postu:
Gdzie będę mieszkał i kto gdzie będzie mieszkal to jego indywidualna sprawa. Po pracy w KD 5 lat podziękuje pracy na Kolei. Lepiej iść w LOT Smile przynajmniej tam pracowników doceniają. A i tak PR o wiele lepsze od KD Smile
Noema - 17-08-2023, 22:12
Temat postu:
Fragment rozmowy z prezesem KD:
Cytat:
Co według Pana mogłoby wpłynąć na poprawę funkcjonowania Kolei Dolnośląskich?

To często dotyczy kwestii od nas niezależnych. Chcieliśmy uruchomić jak najwięcej połączeń na linii Głogów-Lubin-Legnica, ale pomiędzy tymi miastami jest tylko jeden tor, po którym jeździ także PKP Intercity. Dlatego uważam, że dla poprawy funkcjonowania kolei na Dolnym Śląsku należy wybudować drugi tor pomiędzy Głogowem a Legnicą czy też na trasie Wrocław – Strzelin – Kamieniec Ząbkowicki.

Pozwolę sobie odnieść się do tych słów. Panie prezesie, ofertę KD na linii zgorzeleckiej można poprawić natychmiast, bez budowania drugiego toru! Apeluję o to od dawna, choćby tutaj:

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=406429#406429

Bolesławiec (37 tys. mieszkańców) generuje dużo większy ruch pasażerski niż Lubin (68 tys. mieszkańców) i ma tylko jeden pociąg IC. Tak twierdzi UTK:

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=407036#407036

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group