Wszystko już wysłałem na waszego maila. Wzór wniosku jaki wysłaliśmy był identyczny i ... nic.nawet nie przysłali projektu autobusów na Jelenia- Lwówek- Legnica.
Treść wniosku o dostęp do informacji publicznej, którego wzór zamieścił Pirat, trzeba trochę zmodyfikować. Parę lat temu UMWD (konkretnie pani A. Zakęś) też mnie spławił, ale się nie poddałam. Urzędników trzeba podejść sposobem, inaczej nas oleją.
W następnych latach proszę kopiować treść wniosku jaki ja wysyłam do UMWD:
Przeanalizowałam interesujące mnie tabele. Wnioski mam następujące:
1. Utrzymująca się stagnacja na linii zgorzeleckiej. Praktycznie zero nowych połączeń i to już od kilku lat. Pasażerów sukcesywnie przybywa, pociągi są coraz bardziej zatłoczone, a o dodatkowych połączeniach UMWD w ogóle nie myśli. To zaskakujące, ponieważ marszałek Przybylski pochodzi z Bolesławca, a to miasto wg danych UTK jest w czołówce dolnośląskich stacji generujących największy ruch pasażerski. Mimo to Bolesławiec od kilku klat nie zyskał ani jednego nowego codziennego połączenia do/z Wrocławia. Zyskuje za to Lubin, który ma mnóstwo pociągów przyspieszonych. Jaki widać, wicemarszałek Myrda, w przeciwieństwie do marszałka Przybylskiego, potrafi zadbać o swoje miasto.
2. A propos linii zgorzeleckiej, Lubań zyskuje jedno bezpośrednie połączenie do/z Wrocławia (likwidacja kilkugodzinnej dziury), ale kosztem Zgorzelca. Zmianę jednak oceniam na plus, ponieważ połączenie ze Zgorzelca do Wrocławia będzie utrzymane, ale z przesiadką w Węglińcu.
3. Wreszcie, po wielu latach niedasizmu w tej kwestii, udało się załatać 4-godzinną dziurę w rozkładzie jazdy na trasie Zgorzelec - Lubań - Jelenia Góra. Na linii lubańskiej przybędzie kilka nowych połączeń w związku z reaktywacją Świeradowa Zdroju. Ze Zgorzelca będą bezpośrednie połączenia zarówno do/z Świeradowa jak i Karpacza.
Tyle moich spostrzeżeń. A jakie są wasze wnioski?
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Zauważyłem że na Kluczbork wszystkie kursy na EN57AL.Ciekawe co będzie w rzeczywistości.AL nie zabraknie po odpadnięciu nadodrzanki.
A co do nadodrzanki to KD do Zielonej Góry jednak pojedzie?!
Przecież pojazd musi jakoś na paliwo do Węglińca zjechać… lepiej żeby zjeżdżał o 22 z pasażerami niż miałbym jechać luzem.
[ Dodano: 27-05-2023, 10:42 ]
Jak dla mnie chyba ktoś zapomniał o pociąg po 23 z Wrocławia w kierunku Wałbrzycha… albo po prostu nie zmieścił się do tabelki mam nadzieje.
Ogólnie patrząc na rozkłady dla Świeradowa/Karpacza to widzę że Jelenia Góra i okolice będą mieć naprawdę dobrą ofertę połączeń na spalinach - ale czy to wypali? Bo rozkłady są dość imponujące i nie wiem jak KD to obrobi tak żeby wszystko się spinało
NO I GDZIE SĄ ROZKŁADY JAZDY AUTOBUSÓW KTÓRE MAJĄ JEŹDZIĆ PRZECIEŻ JUŻ OD WRZEŚNIA!
Z tym Świeradowem to mają rozmach. Szczególnie te połączenie po 22 na Węgliniec.
Podejrzewam, że to będzie zjazd na noc do Legnicy na przegląd i tankowanie. Jeśli mam rację to na odcinku Węgliniec - Legnica powinien to być pociąg dostępny dla pasażerów, choćby tylko jako kurs przyspieszony (postój w Bolesławcu i Chojnowie). Analogicznie powinno być rano, gdy szynobus będzie jechał z Legnicy, żeby realizować planowy kurs Węgliniec - Świeradów Zdrój.
Jestem zagorzałą przeciwniczką pustych przebiegów taboru, tzw. podsyłów. Kiedyś namiętnie praktykował to beton PR Wrocław, gdy puste EZT jeździły nawet z Wrocławia do Węglińca. KD - nie idźcie tą drogą!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Na lini Wrocław - Miedzylesie dużej zmiany nie ma:
15:20 w niedziele skróconej relacji do Bystrzycy Kłodzkiej Przedmieście.
17:20 Wrocław - Strzelin przełożony na 19:50
17:50 Wrocław - Kudowa-Zdrój skrócony do Kłodzka Miasto i przesiadka w Kamiencu Ząbkowickim z pociągu Legnica - Kudowa-Zdrój
Dalej wielka dziura między 8 a 10 nic w stronę Strzelina/Ziębic czy Kamieńca.
Jedyny minus to tylko utrata bezpośredniego pociągu Wrocław - Kudowa. Mógłby ten z 12 wrócić na krótka trasę przez 276 a nie 274.
Trasa Kamieniec - Legnica bez zmian
Trasa Kamieniec - Kędzierzyn koźle bez zmian (tylko skrócenie z Gliwic do Kędzierzyna)
Plus jaki wyłapałem
Bielawa z 18 Wrocław Gł - Bielawa Zach przetrasowany z Jaworzyny przez Kobierzyce
Zielone Góry będą przez Legnice jeździć????? Czyli drożej dla podróżnych
Dalej brak dodanych połączeń do Biskupic Olawskich, mogliby z 5 Jelczy tam wydłużyć. Tam też ludzie mieszkają…
Na trasę w stronę Strzelina już prawie same KD tylko jeden PR o 16:20 w tygodniu resztę już do końca KD przejęło.
Fajnie wyglądają te Karpacze i Świeradowy. Może pomyślą o jakimś bezpośrednim tez z Wrocławia sprinterze (Wrocław - Jaworzyna - Wałbrzych Miasto - Wałbrzych Główny - Jelenia Góra - Karpacz/Świeradów ale to może kiedyś)
Zielone Góry będą jeździć i przez Legnice i przez Wołów…
KD przejmie wszystko przez Wołów i dodatkowo wydłuży wszystkie połączenia Wrocław - Legnica - Głogów do ZG. Także dla pasażerów same plusy- dużo więcej połączeń i bezpośrednie połączenie ZG z Legnicą za zaoszczędzone pieniądze z dotacji którą trzeba było płacić PRom
O komforcie jazdy już wspomniał nawet nie będę.
A propos Zielonej Góry to pociągi Winnica i Śmielec bardzo ładnie skomunikowane są na st. Gryfów Śląski z poc. do Świeradowa co pozwala na dojazd z Zielonej Góry do Świeradowa z jedną przesiadką. Natomiast w drugę stronę niestety nie ma już takiej możliwości chociaż SZT po przyjeździe z Görlitz stoi w Świeradowie ponad godzinę i mógłby zrobić wahadło Świeradów/Gryfów/Świeradów. Po pierwsze dałoby to skomunikowanie z pociągiem do Zielonej Góry, a po drugie dodatkowe połączenie z przesiadką z JG jak i do Lubania. Nie wiem czy to jest jakieś niedopatrzenie ze strony planistów czy wymóg przerwy dla obsługi pociągu. Myślę, że warto byłoby nad tym mankamentem popracować bo pozwoliłoby to na fajne połączenie z dalszym regionem Polski
Jakoś ciężko mi się sobie wyobrazić te pociągi do Świeradowa... Z uwagi na to jak mało osób kursuje pociągami Jelenia Gora-Zgorzelec przecież jeździ na tych kursach sa135... Ostatnio w Grudniu jechałem pociągiem do Gryfowa i jechało tylko 35 osób...
Akurat SA135 na kursach JG - Görlitz często jest już za małe.
No i po zlikwidowaniu 4h dziury w rozkładzie ludzi będzie na pewno jeszcze więcej.
Poza tym łączenie obiegów Karpacza/Świeradowa z Görlitz też da tej linii „boost” w pasażerach - bo ci mityczni pasażerowie z Niemiec dużo chętniej pojadą do Karpacza a już o Świeradowie nawet nie będę wspominał - niż do JG.
Poza tym - 35 pasażerów na bocznej (od JG - do Zgorzelca nigdy nie było popytu na więcej niż 2 członowe pojazdy w szczycie), jakby nie patrzeć zaniedbanej jeśli chodzi o infrastrukturę linii to nie jest mało.
No i najważniejsze bo chyba o tym zapomniałeś - każda nowa linia zasilająca pasażerami inne linie - zwłaszcza jeśli mamy przesiadki door to door (a tak ma być w Gryfowie) sprawia że system ożywa i pojawia się więcej pasażerów.
Na twoim miejscu bałbym się o frekwencję w pociągach ze Świdnicy do Jedliny po otwarciu jej na codzienne połączenia w grudniu - znajomi z okolic raczej skłaniają się że ruch tam będzie tylko na weekendy a w tygodniu pustki.
Karpacz to się zgodzę że będą ludzie jeździć. I pospieszny np TLK Sudety SKPLu sn84 mógłby dalej jechać do Karpacza...
Ale nie Świeradów kiedyś jechałem InterRegioBusem z Jeleniej Góry do Świeradowa i również jechałem albo sam z konduktorem albo 2 osoby z konduktorem
Nie wiem ale ja się obawiam że Świeradów może generować 5 krotnie mniejszy potok niż Szklarska czy Karpacz....
[ Dodano: 29-05-2023, 15:48 ]
Aha i ostatnio wyczytałem w gazecie i internecie że Gryfów i powiat gryfowski jest najbiedniejszy na Dolnym Śląsku...
Powiat gryfowski nie może być najbiedniejszy bo nie istnieje 😂 Świeradów należy do powiatu lubańskiego - i w stronę Lubania będą większe potoki pasażerskie niż na JG a Gryfów należy do powiatu lwóweckiego
Ja tam w Świeradów wierze - nikt IR Busem tam nie jeździł bo JG to nie jest naturalny kierunek dla ludzi stamtąd Burmistrz Świeradowa jest bardzo prokolejowy i przy drobnej reklamie tych połączeń w niemieckich mediach lokalnych może być prawdziwy sukces jeśli chodzi o ruch turystyczny a ruch lokalny w stronę Lubania może wypalić tylko jeśli przesiadki/połączenia będą w dobrych godzinach - a przy 9 parach naprawdę ładnie to wygląda
Na ruch turystyczny od Wrocławia/Legnicy raczej nie liczę po czas przejazdu jest bardzo nieatrakcyjny, jeśli już to Wrocław pewnie będzie jeździł tam weekendowo piątek-niedziela itp. - autem z Wrocławia do Świeradowa w środku zimy jechałem około 2h - latem można dużo sprawniej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum