INFO KOLEJ - forum kolejowe

Rozkład jazdy - Rozkład jazdy 2021/2022

falipso - 04-01-2021, 09:49
Temat postu: Rozkład jazdy 2021/2022
Witam. Jakie są Wasze propozycje do rozkładu jazdy 2021/2022?
Jestem ciekawy z Waszej propozycji Smile
myszka - 04-01-2021, 16:30
Temat postu:
Wrocław ( 06:30 ) - Kraków ( 09:30 ) - Zakopane ( 12:20 )
Zakopane ( 15:40 ) - Kraków ( 18:30 ) - Wrocław ( 21:30 )
Kursuje w sezonie.
aanniiaa - 04-01-2021, 16:34
Temat postu:
myszka napisał/a:
Wrocław ( 06:30 ) - Kraków ( 09:30 ) - Zakopane ( 12:20 )
Zakopane ( 15:40 ) - Kraków ( 18:30 ) - Wrocław ( 21:30 )
Kursuje w sezonie.

Wariant bazowy przyszłych RJP zakłada jedno połączenie nocne łączące Wrocław i Zakopane + połączenia dzienne co 4 (!) godziny.
myszka - 04-01-2021, 16:41
Temat postu:
aanniiaa napisał/a:
myszka napisał/a:
Wrocław ( 06:30 ) - Kraków ( 09:30 ) - Zakopane ( 12:20 )
Zakopane ( 15:40 ) - Kraków ( 18:30 ) - Wrocław ( 21:30 )
Kursuje w sezonie.

Wariant bazowy przyszłych RJP zakłada jedno połączenie nocne łączące Wrocław i Zakopane + połączenia dzienne co 4 (!) godziny.


Wow, super!
A czy można prosić o jakieś namiary na wgląd na ten wariant bazowy. Byłabym wdzięczna
falipso - 04-01-2021, 17:08
Temat postu:
Właśnie dzisiaj wysłałem do PKP Intercity i MI, aby IC PODHALANIN do Zakopanego wróci do trasy przez Wrocław, Brzeg, Katowice
aanniiaa - 04-01-2021, 17:41
Temat postu:
myszka napisał/a:
aanniiaa napisał/a:
myszka napisał/a:
Wrocław ( 06:30 ) - Kraków ( 09:30 ) - Zakopane ( 12:20 )
Zakopane ( 15:40 ) - Kraków ( 18:30 ) - Wrocław ( 21:30 )
Kursuje w sezonie.

Wariant bazowy przyszłych RJP zakłada jedno połączenie nocne łączące Wrocław i Zakopane + połączenia dzienne co 4 (!) godziny.


Wow, super!
A czy można prosić o jakieś namiary na wgląd na ten wariant bazowy. Byłabym wdzięczna

Niestety nie da rady Sad Na dzień dzisiejszy nie są znane kategorie tych pociągów, więc do czasu upublicznienia to tajemnica przedsiębiorcy Confused Ale pytać można, postaram się odpowiedzieć Smile
myszka - 04-01-2021, 18:08
Temat postu:
aanniiaa
Czy te rewolucyjne zmiany o których piszesz mają szansę wejść już pod koniec roku, czy to dopiero śpiewka przyszłości? Pozdrawiam.
aanniiaa - 04-01-2021, 18:26
Temat postu:
myszka napisał/a:
aanniiaa
Czy te rewolucyjne zmiany o których piszesz mają szansę wejść już pod koniec roku, czy to dopiero śpiewka przyszłości? Pozdrawiam.

Zakłada się maksymalnie rok... 2028...
thassos - 04-01-2021, 18:52
Temat postu:
Więc takie nowinki to raczej w poście PKP 2050 powinny być, a nie 2021/22
falipso - 05-01-2021, 17:16
Temat postu:
Czy EIC z Warszawy do Zielonej Góry wróci w 2022 roku?
Auderman - 05-01-2021, 21:20
Temat postu:
Na 2022 było zaplanowane uruchomienie połączenia Olsztyn - Żylina przez Warszawę i Katowice. Ciekawe czy się uda ten pociąg uruchomić, bo wiadomo że w związku z obecną sytuacją epidemiczną Rozewie wyleciało z części Słowackiej

Falipso

Propozycje do rozkładów jazdy składa się w rozkładowym koncercie marzeń.
Mateuszlbn - 06-01-2021, 19:48
Temat postu:
Ja to jestem ciekaw czy będzie w końcu połączenie całoroczne Lublin - Gdynia Very Happy Very Happy
Auderman - 06-01-2021, 21:25
Temat postu:
A propo sensownego połączenia w Lublinie to powinni złączyć Szkunera i Hetmana. Powstała by wtedy komiczna mikolska relacja ale przynajmniej by była.
Aha i niech ktoś przypomni kiedy skończy się przydzielanie tras na 2022
calsberg - 07-01-2021, 18:23
Temat postu:
falipso napisał/a:
Czy EIC z Warszawy do Zielonej Góry wróci w 2022 roku?


Po co? Teraz jest prawie dobrze... Lubuszanin bez łącznika do GW...i bez ZKA na odcinku Zbąszynek - ZG to było by bardzo dobrze. Swoją drogą kiedy koniec ZKA?
krzychu12231 - 07-01-2021, 19:18
Temat postu:
Mówią coś o marcu, ale patrząc jak idą prace na stacji w Babimoście (nawet nie ruszyły - widziałem osobiście w sylwestra) oraz w Sulechowie (z tego co przekazuje mi ciotka która dojeżdża tam do pracy - coś zrobili ale niewiele i obecnie nie dzieje się nic) to nie wróżę sukcesu... zwłaszcza, że od września 2021 do czerwca 2022 mają zamknąć ponownie Sulechów - Czerwieńsk z powodu remontu mostu na Odrze. Szczerze wydaje mi się, że ruch wróci właśnie dopiero w czerwcu 2022, nie widzę tego inaczej.

Co do Lubuszanina to pełna zgoda, do tego Zielonogórzanin mógłby jechać przez Konin a nie przez Gniezno (tamtędy mogłaby jeździć Warta z Poznania - komu się spieszy pojedzie EIC, przyjazd Zielonogórzanina do Warszawy jest zbyt późny).
Atoman - 26-01-2021, 10:11
Temat postu:
Auderman napisał/a:
A propo sensownego połączenia w Lublinie to powinni złączyć Szkunera i Hetmana. Powstała by wtedy komiczna mikolska relacja ale przynajmniej by była.
Aha i niech ktoś przypomni kiedy skończy się przydzielanie tras na 2022

Niemożliwe do realizacji.
W przypadku Hetmana wskazane byłoby wydłużenie go do Gorzowa Wielkopolskiego, tak jak dawniej, tym bardziej, że pasowałoby projektowo i prawdopodobnie też popytowo.
Kolej ma być nie dla mikoli, a dla obsługi dojazdów, a najlepiej tych codziennych, choć zdarzają się wyjątki w postaci choćby TLK Wyczółkowski, który dla Kielc w potokach na Pomorze Zachodnie ma jak najbardziej sens, mimo, że trasa wydaje się być śmieszna. Tymczasem w relacji Lublin - Szczecin czas jazdy Wyczółkowskiego i Staszica po teoretycznie najkrótszej trasie jest w zasadzie taki sam.
Auderman - 27-01-2021, 17:26
Temat postu:
No może z Mikolską relacją się trochę zagalopowałem ale nie lepiej skoro 2 pociągi zaczynają po sobie jazdę, oba kończą we Wrocławiu trasę to czemu ich nie złączyć. Zawsze to przecież dodatkowa relacja. Z Hetmanem do Gorzowa to od razu by się przydało wydłużenie do Kostrzyna i Szczecina i wtedy by miało sens
Victoria - 27-01-2021, 21:47
Temat postu:
Łódzkie: Bez rewolucji w przyszłorocznym rozkładzie jazdy

Województwo łódzkie czeka na uwagi mieszkańców, które mają pomóc w przygotowaniu kolejnego rocznego rozkładu jazdy, który będzie obowiązywał od 12 grudnia przez kolejnych 12 miesięcy. Wstępny projekt rozkładu jest w pełni zbieżny z tym obowiązującym obecnie. Władze regionu chcą więc zachować aktualną ofertę i rolę poszczególnych operatorów.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/lodzkie-bez-rewolucji-w-przyszlorocznym-rozkladzie-jazdy--100627.html
Atoman - 28-01-2021, 09:09
Temat postu:
Auderman napisał/a:
No może z Mikolską relacją się trochę zagalopowałem ale nie lepiej skoro 2 pociągi zaczynają po sobie jazdę, oba kończą we Wrocławiu trasę to czemu ich nie złączyć. Zawsze to przecież dodatkowa relacja. Z Hetmanem do Gorzowa to od razu by się przydało wydłużenie do Kostrzyna i Szczecina i wtedy by miało sens

Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o... obiegi. Do Bielska-Białej później nie pojedzie 1/2, bo trasa jest poza projektem. Natomiast Szczecin przez Kostrzyn również raczej nie do wykonania z racji układu torowego. Prędzej koniec w Kostrzynie, jak dawniej, ale to też w tej chwili raczej poza projektem. Niegłupie byłoby natomiast później rozłączanie w Krzyżu części hrubieszowskiej na Gorzów i lubelskiej na Szczecin lub vice versa. Oczywiście chodzi tu nie o bezpośrednie potoki na całej trasie, ale skomunikowanie Gorzowa z południem Polski, które jak najbardziej powinno wkrótce wrócić, najlepiej w formacie Dobrawy/Mehoffera, gdzie teraz nie trzeba już rozdzielać relacji na Katowice i Kraków, tylko można jeden porządny pociąg puścić w kierunku Rzeszowa.
falipso - 28-01-2021, 17:10
Temat postu:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/plock-w-grudniu-ruszy-bezposredni-pociag-do-gdyni-przez-grudziadz--100691.html

Od grudnia będzie TLK POWIŚLE (najprawdopodobniej nazwa pociągu) Katowice - Płock - Grudziądz - Tczew - Gdynia Główna
CzekoladaBanan - 28-01-2021, 18:58
Temat postu:
Powinni dać połączenia Kamieniec Ząbkowicki - Nysa codziennie z rana do Nysy/Opola i popołudniu powroty. Z Nysy powroty są idealne InterCity tylko jeszcze porannego IC bądź PR/KD i będzie dobrze.
Oraz pociągi Wrocław - Strzelin/Ziębice dociągnąć do STACJI WĘZŁOWEJ do Kamieńca Ząbkowickiego. I jakoś ten rozkład by był wytrzymały. Plus o 16:20 Pociąg z Kamieńca do Wrocławia i Kudowę- Zdrój zatrzymać w Henrykowie.
wamp - 29-01-2021, 23:49
Temat postu:
A Suwałki pewnie dalej 2 połączenia dziennie i Hańcza połowę zimy na ZKA?
Atoman - 30-01-2021, 17:39
Temat postu:
falipso napisał/a:
Od grudnia będzie TLK POWIŚLE (najprawdopodobniej nazwa pociągu) Katowice - Płock - Grudziądz - Tczew - Gdynia Główna

Nie Powiśle. Inna nazwa, ale już wcześniej znana.
Oczywiście należy być ostrożnym, co jest wspominane w artykule. Niemniej jednak jeśli zakładane plany powiodą się, to Grudziądz będzie zadowolony i to bardzo.
falipso - 30-01-2021, 19:32
Temat postu:
To jaka nazwa tego pociągu relacji Katowice - Płock - Grudziądz - Gdynia, jeśli nie to "Powiśle"?
Wcześniej przeglądałem projekt rozkładu jazdy 2020/21, ze w tym roku miał być taką nazwę TLK "Powiśle" Gdynia Główna - Katowice przez Grudziądz, Płock.
Radek - 31-01-2021, 11:17
Temat postu:
Z czego Grudziądz ma być zadowolony? Do Gdyni to rozumiem, ale którędy pojedzie ten pociąg? Przez Malbork czy przez Laskowice? Do Katowic przez Brodnicę, Płock to już trochę naokrężnie i chyba mało atrakcyjnie czasowo. Grudziądz chyba bardziej potrzebuje połączenia z Warszawą, np. Warszawa - Działdowo - Brodnica - Jabłonowo - Grudziądz albo Warszawa - Kutno - Toruń - Grudziądz, chociaż tu akurat Toruń - Chełmża ma być remontowane.
Atoman - 31-01-2021, 17:16
Temat postu:
Wymyślać kto co potrzebuje jest łatwo, tylko gorzej z tym, jak to wszystko dograć, aby miało to ręce i nogi. Patrząc na plan wspomnianego pociągu nietrudno zauważyć, że można jeszcze coś osiągnąć dosłownie jednym ruchem na "kolejowej planszy". Przypominam, że klęski urodzaju spalinowozów nie ma, więc połączenia muszą być realizowane naprawdę z głową, czyli z odpowiednim domknięciem przejścia składów, drużyn, lokomotyw itd. itp. Co do samej trasy, to chodzi przede wszystkim o obsługę miast, które dalekobieżnej kolei nie mają. Ponadto nie należy patrzeć na połączenie przez pryzmat relacji, ponieważ to ma być połączenie skupione na co najmniej kilku niezależnych potokach, a nie bezpośrednich Katowice - Gdynia.
Pirat - 03-02-2021, 17:46
Temat postu:
Wypełnij ankietę i miej wpływ na rozkład jazdy pociągów KM

Koleje Mazowieckie zapraszają pasażerów do udziału w internetowej ankiecie dot. nowego rozkładu jazdy przewoźnika 2020/2021 – „Ocena rozkładu jazdy pociągów Kolei Mazowieckich – KM edycja 2020/2021 + konsultacje społeczne RJ 2021/2022r.”.

Czytaj więcej na raportkolejowy.pl
falipso - 09-03-2021, 09:54
Temat postu:
Resort infrastruktury chce uruchomić w ramach rozkładu jazdy, który wejdzie w życie w połowie grudnia tego roku, pociągi na trzech nieobsługiwanych obecnie przez kolej dalekobieżną odcinkach: z Płocka do Malborka, ze Stalowej Woli do Rzeszowa i z Warszawy do Radomia. W dwóch przypadkach ma to związek z pracami modernizacyjnymi. Do Tarnobrzega dotrzeć mają pierwsze składy elektryczne PKP Intercity w historii.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/mi-kolej-dalekobiezna-wroci-do-tarnobrzega-i-warki-projekt-nowego-rocznego-rozkladu-jazdy-101349.html
Miecio - 29-03-2021, 20:12
Temat postu:
falipso napisał/a:
Czy EIC z Warszawy do Zielonej Góry wróci w 2022 roku?

EIC jest zbędny do ZG. Nie generowałby za dużych potoków pasażerskich. Co do Lubuszanina jeżdżę nim co niedzielę z Poznania do Sulechowa i frekwencję ma fatalną. Rzecz można nawet że gorszą od części gorzowskiej. Nie wiem jak w Zielonogórzaninie może tam jest lepiej. Pandemia i ZKA robią chyba swoje
jajo31 - 29-03-2021, 20:27
Temat postu:
Koniec remontu z Zbąszynka do Zielonej Góry ma się zbiec z końcem remontu odcinka Krzyż-Poznań a wtedy pociągi z Gorzowa na Warszawę mają być trasowane przez Krzyż. IC ma również ambitne plany co do połączeń składów IC jadących do Szczecina przez Gorzów łącznicą kolejową w Kostrzynie. Prace projektowe już się rozpoczęły. Niech coś IC kombinuje z połączeniami do Gorzowa bo poza Lubuszaninem który ma dobrą frekwencję reszta wozi powietrze. Ciekawostką jest to że w Gorzowie ostatnio podano dane że w mieście jest więcej zarejestrowanych aut niż mieszkańców także o frekwencji nie może być mowy.
Auderman - 29-03-2021, 22:15
Temat postu:
Miecio

1) Nie zapominajmy że aktualnie podróże ogólnie są ograniczone przez epidemię i wyhamowanie podróży. 2) Przez remont jest mniej chętnych. 3) Niedziela nie jest za szczególnie dobrym okresem do podróżowania na peryferia. Niedziela to raczej powrót do miasta. 4) EIC sprawdziłby się ale o normalnej porze a nie jak kiedyś przed 4. Gdyby wydłużono Lecha i wprowadzono jakiś regularny tak Poznań - Zielona taki EIC jadący w najbardziej atrakcyjnej porze to będzie dobre rozwiązanie, szczególnie na czas załamania lotnictwa ale po epidemii.

jajo31

Gorzów Wielkopolski to największe najbardziej zaniedbane miasto przez Intercity, dlatego frekwencja w Gorzowie to jakiś żart. Połączenia przez Krzyż powinny być prowadzone dalej przez Bydgoszcz czyli wydłużone pociągi z Piły. Pociągi do Gdyni powinny jechać przez Bory Tucholskie a te do Poznania powinny jechać właśnie przez Międzyrzecz i dalej Zbąszynek a w dalszej perspektywie przez Międzychód. Może to takie myślenie życzeniowe ale trzeba optymalizować potoki.

[ Dodano: 29-03-2021, 22:15 ]
Miecio

1) Nie zapominajmy że aktualnie podróże ogólnie są ograniczone przez epidemię i wyhamowanie podróży. 2) Przez remont jest mniej chętnych. 3) Niedziela nie jest za szczególnie dobrym okresem do podróżowania na peryferia. Niedziela to raczej powrót do miasta. 4) EIC sprawdziłby się ale o normalnej porze a nie jak kiedyś przed 4. Gdyby wydłużono Lecha i wprowadzono jakiś regularny tak Poznań - Zielona taki EIC jadący w najbardziej atrakcyjnej porze to będzie dobre rozwiązanie, szczególnie na czas załamania lotnictwa ale po epidemii.

jajo31

Gorzów Wielkopolski to największe najbardziej zaniedbane miasto przez Intercity. Połączenia przez Krzyż powinny być prowadzone dalej przez Bydgoszcz czyli wydłużone pociągi z Piły. Pociągi do Gdyni powinny jechać przez Bory Tucholskie a te do Poznania powinny jechać właśnie przez Międzyrzecz i dalej Zbąszynek a w dalszej perspektywie przez Międzychód
jajo31 - 29-03-2021, 23:03
Temat postu:
Do Warszawy przez Piłę jest za długo. Były takie połączenia i przez prośby podróżnych składy zostały przetrasowane przez Poznań. Mi IC już w ubiegłym roku odpisało że po zakończeniu remontu linii z Szczecina do Poznania pociągi pojadą przez Krzyż. Co do frekwencji to ona już raczej się nie poprawi. Nawet bijące kiedyś rekordy popularności połączenie Wildą do Poznania teraz ma słabe obłożenie. Wtedy dwuczłonowe szynobusy były za krótkie, teraz jeździ trójczłonowy a mimo to nie zachęca do podróży. Wzrost ilości aut w Gorzowie nie bez powodu jest.
calsberg - 30-03-2021, 08:54
Temat postu:
Temat mocno złożony, dodatkowo skomplikowany przez remonty. Jeśli mieszkaniec Gorzowa spojrzy na rozkład jazdy Lubuszanina do Warszawy....i zauważy że pociąg w Zbaszynku i Poznaniu stoi łącznie 54 minut to... chwyci się za głowę... nawet gdyby nie było długiego postoju w Poznaniu...to 27 minut na manewry to trochę dużo. Kolejna sprawa do dość częsta awryjność SM4210... sam ze Zbaszynka do Gorzowa miałem opóźnienie blisko 2h. Generalnie czy pociągi do Gorzowa będą jechać przez Krzyż czy Zbąszynek to żadna różnica... chociaż dziś czas jazdy ze Zbaszynka do Gorzowa to 1.16/17 a z Krzyża do Gorzowa "tylko" 0.51h (z Krzyża jest bliżej) Większą frekwencję są wstanie wygenerować Międzyrzecz i Skwierzyna niż Drezdenko i Strzelce Krajeńskie... dla tego prawdopodobnie do Gorzowa będą nadal jeździły pociągi przez Zbąszynek i Krzyż (nie tylko przez jedną z tych stacji) Krzyż daje możliwość podróżowania do Gorzowa z Przemyśla, Krakowa... Jaka jest recepta na lepszą frekwencję? Na pewno lepszy czas jazdy (minimum postojów) albo dobre skomunikowania z pociągami które jadą z Krakowa/Wrocławia/Warszawy jadące do Szczecina przez Krzyż, taki szynobus który gwarantował by skomunikowanie rozwiązał by sprawę (coś w stylu, że szynobus nie odjedzie dopóki do Krzyż nie dojedzie pociąg z Warszawy/Krakowa) Tu jest zasadne pytanie czy lepsze dobre skomunikowanie czy bezpośredni pociąg, który będzie miał postój na manewry 27 minut. Temat rzeka...i chyba ciężko liczyć na większe zmiany dopóki nie będzie druta między Gorzowem, a Krzyżem...bo to chyba "bliżej" realizacji tego projektu, niż Gorzów - Zbąszynek?

[ Dodano: 30-03-2021, 09:22 ]
Miecio napisał/a:
falipso napisał/a:
Czy EIC z Warszawy do Zielonej Góry wróci w 2022 roku?

EIC jest zbędny do ZG. Nie generowałby za dużych potoków pasażerskich. Co do Lubuszanina jeżdżę nim co niedzielę z Poznania do Sulechowa i frekwencję ma fatalną. Rzecz można nawet że gorszą od części gorzowskiej. Nie wiem jak w Zielonogórzaninie może tam jest lepiej. Pandemia i ZKA robią chyba swoje


Ci co jadą do Sulechowa, Zielonej Góry... już w Zbaszynku przesiadają się do swoich aut i nie korzystają z ZKA... która jak zauważyłeś w połączeniu z Covid-19 sieje spustoszenie. Brak studentów nadwyraz widoczna.
falipso - 30-03-2021, 11:19
Temat postu:
Raczej EIC Lech Zielona Góra - Warszawa - Warszawa są niezbędne, mam nadzieję ze wróci w grudniu, natomiast w czerwcu pociągi jeżdżą już normalnie do Zielonej Góry zamiast ZKA, ale zobaczymy, jak pojawi się zatwierdzenie korekty czerwcowej na Portalu Pasażera.

Oprócz tego, jestem ciekawy, czy w tym roku MI znowu będzie zamilczył, jakie pociągi będą od grudnia jak w zeszłym roku.
Auderman - 30-03-2021, 16:01
Temat postu:
jajo31

Bardziej mi chodziło o wydłużenie tych pociągów z Piła-Warszawa do Gorzowa i jednocześnie zostawić połączenia przez Poznań na początku przez Zbąszynek a później po remoncie jeszcze przez ciąg 363/366 przez Międzychód. A te przez Zbąszynek to mają być zwykle a nie dołączane do pociągów z Zielonej. To jest najgorsze skomunikowanie.

carlsberg

Jadąc przez Krzyż dałoby się bez tak długich manewrów chociaż nie wiem jaki jest układ torowy w Krzyżu tylko że zawsze problem manewrów był taki że prawie zawsze część Gorzowska była dołączana do Szczecińskiej
krzychu12231 - 31-03-2021, 06:43
Temat postu:
falipso napisał/a:
natomiast w czerwcu pociągi jeżdżą już normalnie do Zielonej Góry zamiast ZKA, ale zobaczymy, jak pojawi się zatwierdzenie korekty czerwcowej na Portalu Pasażera.


Szanse zerowe. Patrząc na postępy prac obstawiam, że w pełnej relacji do Zielonej Góry pociągi wrócą w drugiej połowie 2022 po zakończeniu remontu mostu na Odrze (zakładając optymistycznie, że remont mostu się nie przeciągnie).
Miecio - 01-04-2021, 21:10
Temat postu:
Calsberg wiem że Międzyrzecz i Skwierzyna generują większe potoki bo sam to widzę ale odcinek Krzyż-Poznań skład IC ma pokonać po remoncie w 45 minut czyli Gorzów-Poznań w około 110 minut nie realne dla połączeń przez Zbąszynek. Oczywiście trzeba brać poprawkę na IC bo pewnie Krzyż-Poznań będzie około 60 minut. Z elektryfikacją już są prowadzone prace projektowe ale ja w to nie wierzę aby wytrasowali chociażby jeden skład IC jadący z Poznania do Szczecina przez Gorzów i Kostrzyn. Frekwencji już raczej nie będzie. Jeszcze przed pandemią frekwencja na odcinku Gorzów-Poznań spadła o 50% i to nie przez to że ludzie przestali jeździć. Przesiedli się do aut. W samym Krzyżu sporo można zobaczyć aut o rejestracji FG czyli dojazd do Krzyża i przesiadka na składy jadące z Szczecina a głąb Polski.
andi1974 - 01-04-2021, 23:01
Temat postu:
falipso napisał/a:
Raczej EIC Lech Zielona Góra - Warszawa - Warszawa są niezbędne, mam nadzieję ze wróci w grudniu, natomiast w czerwcu pociągi jeżdżą już normalnie do Zielonej Góry zamiast ZKA, ale zobaczymy, jak pojawi się zatwierdzenie korekty czerwcowej na Portalu Pasażera.


Lech to pociąg poznański, który powinien zaczynać i kończyć bieg w Poznaniu. Zielona Góra przez wiele lat miała "LUBUSZANINA", który powinien kursować do i z Zielonej Góry. Lech niech sobie zaczyna i kończy w Poznaniu. Tak samo - "ŚLĄZAK" ponad 30 lat jeździł do Zielonej Góry i powinien tu wrócić.
wamp - 01-04-2021, 23:42
Temat postu:
A Bielsko - Biała nadal zostanie z dziurą od 8 do 16 czy coś planuje się na te godziny?
Auderman - 02-04-2021, 16:34
Temat postu:
andi1974 napisał/a:
Lech to pociąg poznański, który powinien zaczynać i kończyć bieg w Poznaniu. Zielona Góra przez wiele lat miała "LUBUSZANINA", który powinien kursować do i z Zielonej Góry. Lech niech sobie zaczyna i kończy w Poznaniu. Tak samo - "ŚLĄZAK" ponad 30 lat jeździł do Zielonej Góry i powinien tu wrócić.

Większej bzdury nie czytałem. Jak nazwa ma mieć coś do relacji?

Nazwa ma reprezentować pociąg a nie być wyznacznikiem trasy. To jest tak samo jak mówić że Artus powinien zaczynać bieg w Gdańsku bo co ma Artus do Gdyni albo ten nowy Górski zaczynał bieg w Warszawie bo co temu trenerowi do Poznania i Szczecina?
Jeżeli zasadne jest wydłużenie Lecha do Zielonej Góry jako szybkie połączenie z Warszawą to powinno tak być. Co do Ślązaka to on powinien jechać do Bielska-Białej bo Kraków i Przemyśl nie mają za wiele wspólnego ze Śląskiem
obiezykraj - 03-04-2021, 19:19
Temat postu:
Tu wystawiasz się sam na ciętą ripostę.

Ja bym polemizował, czy nazwa nie powinna być kojarzona z relacją pociągu, bo jakoś nie wyobrażam sobie połączenia np. Wrocław - Przemyśl z nazwą TLK WYBRZEŻE ... Ale może się mylę :-(

Jeśli byliby pasażerowie do ZG, to powinien tam pociąg kończyć bieg, ale obawiam się, że większość osób z Warszawy wysiądzie w Poznaniu, a mało kto będzie chciał pojechać w kategorii EIC z Poznania do ZG.
No może w piątki byłoby inaczej.
Ale może też się mylę...
LECHem jechałem do Poznania kilka razy gdy kursował do ZG i ten pociąg pustoszał w stolicy Wielkopolski.

Do ZG powinien być LUBUSZANIN, a do Poznania LECH Smile
Auderman - 04-04-2021, 00:10
Temat postu:
Obieżykraj, Nie mówiłem tu o takich fanaberiach jak „Wybrzeże” Wrocław-Przemyśl tylko że nawet jak jest Lech to nie musi kończyć/zaczynać w Poznaniu, tak samo jak Artus nie musi zaczynać w Gdańsku czy Kopernik w Toruniu. Jak wcześniej napisałem, jeżeli ekspres Warszawa - Zielona Góra był zasadny jak najbardziej bym nalegał do przywrócenia go ale oczywiście w dogodnej porze odjazdu a nie kosmiczna 3:30, która odpędzała dużą ilość ludzi. Mówimy również o okresie kryzysu Lotniczego kiedy zanikł ruch na lotnisku w Babimoście. Ten fakt może wykorzystać kolej tworząc szybkie połączenie z Zielonej Góry do Warszawy
Atoman - 05-04-2021, 07:59
Temat postu:
W kwestii pociągów EIC sprawa jest prosta. Jeśli stały popyt może być generowany przez atrakcyjne warunki podróży, to takie połączenie powinno być komercyjne. Czy Zielona Góra może codziennie wygenerować potoki na pociąg komercyjny? Raczej prędzej w kierunku Warszawa - Zielona Góra w piątki i niedziele, a w Zielona Góra - Warszawa w soboty i poniedziałki. A nazwa to już w ogóle najmniejszy problem... W praktyce wiele połączeń obecnie dotowanych spokojnie wyrobiłoby jako komercyjne, ale jednak w dobie pandemii taka zamiana mogłaby nie wyjść na dobre. Poza tym tabor na segment komercyjny wymaga modernizacji. Gdy przyjdą wagony z FPSu i warunki społeczno-gospodarcze poprawią się, to zapewne pojawi się więcej pociągów komercyjnych i to uzasadnionych atrakcyjnością. Ponadto kto czytał interpelacje i odpowiedzi, ten wie, że docelowo to "nowa kategoria IC" ma być dedykowana sektorowi biznesu. Przyszłość jest więc sporą niewiadomą.
kruk17 - 05-04-2021, 15:16
Temat postu:
Zacznijmy od tego, że EIC Lech ztcw nie jest w ogóle planowany na RJ 2021/2022 - pandemia robi swoje, biznes prawie wcale nie jeździ.

Druga sprawa, dopóki się nie pokończą remonty E20 oraz ZKA Zbąszynek - ZG, to Lech w relacji ZG - WW - ZG nie ma sensu.

Trzecia rzecz, to że macie swoje "widzimisie", bo kiedyś tak było, to teraz też musi być jest błędne - IC ma maksymalnie ograniczyć liczbę nocujących składów w Poznaniu i jeśli Lech wróci na tory, to najprawdopodobniej do ZG. Jako, że póki co nie ma to sensu z kilku przyczyn, to jeździć nie będzie.
andi1974 - 08-04-2021, 00:00
Temat postu:
Auderman napisał/a:
Nazwa ma reprezentować pociąg a nie być wyznacznikiem trasy. To jest tak samo jak mówić że Artus powinien zaczynać bieg w Gdańsku bo co ma Artus do Gdyni albo ten nowy Górski zaczynał bieg w Warszawie bo co temu trenerowi do Poznania i Szczecina?
Jeżeli zasadne jest wydłużenie Lecha do Zielonej Góry jako szybkie połączenie z Warszawą to powinno tak być. Co do Ślązaka to on powinien jechać do Bielska-Białej bo Kraków i Przemyśl nie mają za wiele wspólnego ze Śląskiem

Idąc tokiem Twojego myślenia, można wprowadzić nowe połączenia: "TATRY" rel. Poznań-Gdynia, "BAŁTYK" rel. Warszawa-Białystok i "GRYF" rel. Olsztyn-Zakopane. Pozdrawiam i zachęcam do zapoznania się z atlasem geogragicznym oraz SRJP z lat 1975-2000, gdzie na kolei był większy porządek niż obecnie i brak było marketingowców z niepełnym gimnazjum.
Auderman - 08-04-2021, 12:48
Temat postu:
andi1974 napisał/a:
Auderman napisał/a:
Nazwa ma reprezentować pociąg a nie być wyznacznikiem trasy. To jest tak samo jak mówić że Artus powinien zaczynać bieg w Gdańsku bo co ma Artus do Gdyni albo ten nowy Górski zaczynał bieg w Warszawie bo co temu trenerowi do Poznania i Szczecina?
Jeżeli zasadne jest wydłużenie Lecha do Zielonej Góry jako szybkie połączenie z Warszawą to powinno tak być. Co do Ślązaka to on powinien jechać do Bielska-Białej bo Kraków i Przemyśl nie mają za wiele wspólnego ze Śląskiem

Idąc tokiem Twojego myślenia, można wprowadzić nowe połączenia: "TATRY" rel. Poznań-Gdynia, "BAŁTYK" rel. Warszawa-Białystok i "GRYF" rel. Olsztyn-Zakopane. Pozdrawiam i zachęcam do zapoznania się z atlasem geogragicznym oraz SRJP z lat 1975-2000, gdzie na kolei był większy porządek niż obecnie i brak było marketingowców z niepełnym gimnazjum.


Proszę czytać ze zrozumieniem ten temat. Później wyjaśniłem dokładnie o co mi chodzi
falipso - 08-04-2021, 14:56
Temat postu:
Niestety, zła wiadomość jest taka, że połączenia PKP Intercity Warszawa - Łódź - Ostrów Wlkp. - Krotoszyn - Leszno - Wschowa - Zielona Góra już zrezygnowano z powodu braku ograniczeń taborowych, czyli lokomotyw spalinowych, więc na razie już nie będą. Mówią, że 1-2 par połączeń TLK/IC/EIC Warszawa - Kutno - Poznań - Leszno - Wrocław najprawdopodobniej mogą wrócić do przyszłości, czyli może w 2022 roku albo w 2023 roku.
thassos - 08-04-2021, 17:52
Temat postu:
cytat z wypowiedzi FALIPSO: (...) zrezygnowano z powodu braku ograniczeń taborowych, czyli lokomotyw spalinowych(...)

nie pojmuję.... brak ograniczeń taborowych, a mimo wszystko połączenia nie będzie?!?!?!?
falipso - 08-04-2021, 18:05
Temat postu:
Zobaczcie na stronę: https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/nie-bedzie-pociagu-z-leszna-do-warszawy-powodem-brak-lokomotyw-101881.html

Ja tez się zdziwiłem tego wypowiedzi z dzisiejszych dniach
thassos - 08-04-2021, 18:25
Temat postu:
Z artykułu wynika, że NIE CHODZI O BRAK OGRANICZEŃ W TABORZE, ale właśnie o to, że SĄ OGRANICZENIA W TABORZE.
A to zasadnicza różnica!
Czytaj artykuły ze zrozumieniem!
andi1974 - 09-04-2021, 19:15
Temat postu:
Auderman napisał/a:
andi1974 napisał/a:
Auderman napisał/a:
Nazwa ma reprezentować pociąg a nie być wyznacznikiem trasy. To jest tak samo jak mówić że Artus powinien zaczynać bieg w Gdańsku bo co ma Artus do Gdyni albo ten nowy Górski zaczynał bieg w Warszawie bo co temu trenerowi do Poznania i Szczecina?
Jeżeli zasadne jest wydłużenie Lecha do Zielonej Góry jako szybkie połączenie z Warszawą to powinno tak być. Co do Ślązaka to on powinien jechać do Bielska-Białej bo Kraków i Przemyśl nie mają za wiele wspólnego ze Śląskiem

Idąc tokiem Twojego myślenia, można wprowadzić nowe połączenia: "TATRY" rel. Poznań-Gdynia, "BAŁTYK" rel. Warszawa-Białystok i "GRYF" rel. Olsztyn-Zakopane. Pozdrawiam i zachęcam do zapoznania się z atlasem geogragicznym oraz SRJP z lat 1975-2000, gdzie na kolei był większy porządek niż obecnie i brak było marketingowców z niepełnym gimnazjum.


Proszę czytać ze zrozumieniem ten temat. Później wyjaśniłem dokładnie o co mi chodzi


Ja czytam ze zrozumieniem. Proszę się w końcu zdecydować, czy nazwa pociągu powinna mieć związek z historią i geografią regionu, czy nie - kto jest autorem słów: "większej bzdury nie czytałem. Jak nazwa ma mieć coś do relacji? Nazwa ma reprezentować pociąg, a nie być wyznacznikiem relacji".

Dla jasności: Zielona Góra nigdy historycznie i geogragicznie nie miała związku z "Lechem". Historycznie i geogragicznie zawsze leżała na Śląsku. Natomiast administracyjnie jest określana jako Ziemia Lubuska. Stąd zasadne dla Zielonej Góry są pociagi o nazwach "ŚLĄZAK" i "LUBUSZANIN". A "Lech" - to nie te klimaty...
Auderman - 09-04-2021, 19:54
Temat postu:
No ale to że Zielona Góra nie ma nic wspólnego z Lechem to nie oznacza że Lech ma kończyć w Poznaniu bo Warszawa też chyba nie ma nic wspólnego z Lechem. To mikolstwo nazwowe „kiedyś tak było, teraz też musi być” to nie na tym forum. Nazwa to najmniejszy problem poza tym nazwę można zmienić na bardziej skojarzoną z Zieloną Górą tylko po co skoro i tak ten pociąg nie jeździ tylko po Zielonej Górze
falipso - 10-04-2021, 10:38
Temat postu:
Od grudnia IC BOLKO Lublin Główny - Jelenia Góra, a sezonie do Szklarskiej Poręby, ale nie jestem pewny, czy to prawda, więc dowiemy się...
obiezykraj - 10-04-2021, 16:47
Temat postu:
IC BOLKO Lublin - JG, tak jak obecnie przez Kielce i Katowice, czy może przez Kielce i Częstochowę Stradom ?
falipso - 10-04-2021, 17:05
Temat postu:
obiezykraj napisał/a:
IC BOLKO Lublin - JG, tak jak obecnie przez Kielce i Katowice, czy może przez Kielce i Częstochowę Stradom ?


Najprawdopodobniej przez Kielce i Katowice. Bardzo brakuje połączenia Kotliny Jeleniogórskiej i ziemi wałbrzyskiej z Kielecczyzną, Radomiem i Lubelszczyzną.
andi1974 - 10-04-2021, 18:58
Temat postu:
Auderman napisał/a:
No ale to że Zielona Góra nie ma nic wspólnego z Lechem to nie oznacza że Lech ma kończyć w Poznaniu bo Warszawa też chyba nie ma nic wspólnego z Lechem. To mikolstwo nazwowe „kiedyś tak było, teraz też musi być” to nie na tym forum. Nazwa to najmniejszy problem poza tym nazwę można zmienić na bardziej skojarzoną z Zieloną Górą tylko po co skoro i tak ten pociąg nie jeździ tylko po Zielonej Górze


Brawo, brawo, brawo..... Kierując się Twoją logiką równie dobrze można uruchomić pociągi "NEPTUN" Katowice-Kraków-Tarnów-Zagórz, "BIESZCZADY" Białystok-Warszawa-Łódź i "WARTA" Olsztyn-Gdynia-Słupsk-Stargard-Szczecin. I najważniejsze, że "kiedyś nie do pomyślenia, dzisiaj możliwe". Nie ważne, że nazwa pociągu nie ma żadnego związku geograficznego, historycznego lub lokalnego dla stacji początkowej albo końcowej... Ważne, że "kiedyś nie, teraz tak", w pełni zgodne z marketingowcem, po niepełnym gimnazjum, który to mając szczęście znalazł prawo jazdy w chipsach. Z takim podejściem do tematu pociągi "na pewno" zyskają popularność wśród podróżnych, którzy to "ogarną".

Efekt rozbicia PKP na dziesiątki spółek i spółeczek.... Jakie to szczęście, że w Czechach nie wpadli na tak idiotyczne pomysły...

P.S. A "BIEBRZA" w rel. Poznań-Wrocław-Jelenia Góra, w kolejnym roku już w rel. Poznań-Katowice-Bielsko Biała. Ważne, że teraz "można, a kiedyś nie"...
Auderman - 10-04-2021, 20:22
Temat postu:
andi1974
Ej gościu ogarnij się bo robisz o byle co problem. Jeżeli Lech ma jeździć do Zielonej Góry jeżeli to będzie wynikało z popytu to do niej pojedzie, nieważne czy mikolom nie będzie pasowało to że Lech nie kończy w Poznaniu bo nie ma nic wspólnego z Zieloną Górą. Poza tym idąc twoją logiką to co ma wspólnego Malczewski z Kołobrzegiem, Zamenhof z Poznaniem czy Pobrzeże z Łodzią. Otóż to że te pociągi muszą gdzieś kończyć trasę. Nawet jeżeli ich miejsce końcowe nie ma nic wspólnego z jego nazwą. Jeżeli Lech przejeżdża przez Poznań to jest wystarczające.
I powiem na koniec, nie przeinaczaj moich słów bo ja nigdzie nie wspomniałem że dobrym pomysłem jest nazwanie pociągu Poznań - Jelenia Góra Biebrzą. Czytaj ze zrozumieniem moje wypowiedzi
Noema - 10-04-2021, 22:14
Temat postu:
Wtrącę się do waszej dyskusji. Nazwa pociągu to sprawa drugorzędna. Oczywiście powinno mieć to jakiś sens, ale z punktu widzenia przeciętnego pasażera jest to najmniej istotne.

Kiedyś jeździł posp. „Wrocławianin” relacji Zgorzelec - Warszawa i nikomu to nie przeszkadzało. No, może za wyjątkiem betonu PR Wrocław, który robił wszystko co w jego mocy, żeby ten pociąg uwalić.

Był też posp. „Ślązak” relacji Zgorzelec - Przemyśl (jako łącznik „Ślązaka” do/z Zielonej Góry). No i tutaj mieliśmy ostrą jazdę ze strony zielonogórskiego mikolstwa (andi1974, pamiętasz?), które darło japę, że Zgorzelec zabrał im legendarnego „Ślązaka”. Ujadania na forum było zatrzęsienie... Już wtedy utwierdziłam się w przekonaniu, że mikolstwo to stan umysłu i od tamtej pory nie podejmuję z mikolami żadnej polemiki.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group