Ano faktycznie, to ten drugi No to wygląda na to, że miał być prosty zakup finansowany z kredytu, a na razie jest leasing. Trzeba by poszperać w archiwum wiadomości na ten temat, ale mnie się tam nie chce. Prędzej czy później i tak te loki staną się własnością naszego przewoźnika. Jeśli tylko niebo nie zleci nam na głowy
W dniu dzisiejszym PKP Intercity odbierze we Frankfurcie nad Odrą dwie nowe lokomotywy Siemens ES64U4. Lokomotywy o numerach 603 i 604 wjadą do Polski o godzinie 17:06 (przejazd przez most graniczny na Odrze). Przyjazd do Rzepina planowany jest na godzinę 17:17.
Jutro rano (21 stycznia) lokomotywa o numerze 603 będzie prowadzić pociąg EC 41 BWE na odcinku Rzepin - Poznań Główny (EP09 jako druga). W Poznaniu zostanie odczepiona od składu i pojedzie do Warszawy luzem (wyjedzie z Poznania po BWE 41). Przejazd w celu wykonania koniecznych testów. BWE na odcinku Poznań Główny - Warszawa Wschodnia będzie prowadzony lokomotywą EP09.
W przypadku lokomotywy o numerze 604 procedura będzie wyglądała identycznie - wyjazd z Rzepina w piątek (22 stycznia).
Miłośników kolei zachęcamy do robienia zdjęć podczas premierowego przejazdu.
Coście się tak czepili tych oznaczeń? W rozkładzie było że EU44 a loki na pewno miały, mają i raczej będą mieć oznaczenia europejskie. Kolejne dwa Taurusy przyjechały. O 17:10 jako chyba pierwszy w Polsce miałem przyjemność je sfilmować w Słubicach
Na "forum" Rynku kolejowego ktoś tłumaczył, że Taurusy będa własnością Siemensa póki nie odzyskają dopuszczenia w Niemczech (utraciły je po instalacji SHP), prawdopodobnie jednak juz to dopuszczenie mają.
@mefistoteles : wytlumacz kolegom na tamtym forum ze to "D" jak deutschland przed STSLM oznacza ze husarze sa zarejestrowane w niemczech przez siemensa. a trudno o rejestracje w kraju bez dopuszczenia do ruchu... innymi slowami -glupoty pisza tam.
W pociągach EIC Lech (Warszawa – Zielona Góra), EIC Chrobry (Warszawa – Szczecin), EIC Fredro (Warszawa-Wrocław) od 29 stycznia br., będą jeździły nowe wagony bezprzedziałowe klasy 1 - podało PKP Intercity.
Pojazdy wyprodukowano w poznańskich zakładach H. Cegielski FPS w ramach umowy na dostawę 17 nowych wagonów pasażerskich dla PKP Intercity. Pierwsze 3 egzemplarze, które dostarczono przewoźnikowi to wagony bezprzedziałowe 1 klasy. Nowe wagony będą kursowały w składach pociągów EIC z Warszawy do Szczecina, Wrocławia i Zielonej Góry.
W nowych wagonach (typu 158 A) po raz pierwszy w Polsce wykorzystano innowacyjne rozwiązanie - zabudowane mostki przejściowe Huebnera (szczelne, ciśnieniowe przejścia pomiędzy wagonami), zapewniające m.in. komfort akustyczny przemieszczającym się po pociągu pasażerom. Wagony wyposażono w przetwornice statyczne dużej mocy, klimatyzację, zamknięty system WC, elektroniczne systemy diagnostyki pokładowej oraz instalacje przeciwpożarowe.
Nowy wagon, wyróżniać będzie nowatorski projekt malatury.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum