Ale wiecie jaki może być problem dla mieszkańców z takiej relacji? Pociagi mogą byc stale opóźnione na granicach i niewiadomo, czy te pociągi nie będą dziaąłły jako przemytniki. W każdym razie zobaczymy jak będzie. Ale jedno co trzeba zaznaczyć to 10 pociągów mniej. taka jest prawda/
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Ale jedno jest pewne że godziny kursowania na odcinku Sanok-HIROV są lepsze:
odjazdy z Sanoka 06:44 i 11:39- wcześniej 04:30 i 14:27
przyjazdy do Sanoka: 16:28 i 20:13- wcześniej 13:40 i 23:25( troche to dziwna pora )
Swoją droga mogli najpierw trochę tą linię w stronę Sanoka i od Zagórza w stronę Hirova wyremontować.Zimą by było ciężka ,ale na wiosnę czy lato warto by coś porobić bo 30kkm/h nie robi rewelacji ,ale sam pomysł z przywróceniem połączeń jest dobry i warto pomyśleć o połączeniach dalekobieżnych lub skomunikować takie w Rzeszowie z lokalnymi pociągami do Zagórza i będzie w miarę dobrze:)
Po raz tysiącpięćsetny uprasza się o nieużywania dziwoląga językowego "Hirov", który występuje tylko chyba w SRJP. Po ukraińsku stacja ta nazywa się Chyriw, a po polsku - CHYRÓW. Każdy miłośnik kolei powinien o tym pamiętać, choćby z tego powodu, że w latach 1919-1939 Chyrów znajdował się na sieci PKP i był ważnym węzłem kolejowym na Sambor, Zagórz i Przemyśl.
CHYRÓW, a nie jakiś "Hirov"!
Churów był w Polsce do 1951r potem rusy się upomnieli a nasi oddali kolejny kawałek Polski to samo stało się z Bełzem który byłc w Polsce do 1951r potem ludzi wywalili z domów przesiedlili i przyjechali Ukraińcy ...
[ Dodano: 31-01-2010, 14:19 ]
Chyrów Przepraszam za błędy
Niezupełnie - do 1951 roku na linii Zagórz - Chyrów ostatnią stacją po polskiej stronie była Olszanica. Ustrzyki Dolne i Krościenko włączono do Polski w 1951 roku w zamian za Bełz i okolice.
Chyrów nie był w Polsce po II wojnie. Mógł wrócić do Polski w 1951, ale ZSRR za linię kolejową Przemyśl-Zagórz chciało dopłaty w złocie, na co PRL się nie zgadzała. Wymieniono więc mniejsze obszary. Daliśmy ZSRR tereny na północ od Lwowa (okolice Rawy Ruskiej). ZSRR dało nam zaś tereny na południe od Przemyśla (m.in. Ustrzyki Dln.), ale bez Chyrowa.
To "dawanie" w 1951 r. polegało na tym, że ZSRR zabrał nam Sokal, Bełz i Krystynopol, gdzie odkryto znaczne pokłady węgla - eksploatowane do dzisiaj, a w ramach rekompensaty przekazał totalnie zniszczone i wyludnione po walkach z UPA Bieszczady.
Szkoda tylko że do Zagórza te pociągi nie wjeżdżają. Kolejna sprawa to rozkład tak ułożony, że dojazd tymi pociągami do pracy czy szkoły jest niemożliwy
_________________ LOT- jesteś pod dobrymi skrzydłami
Tor normalny jest położony tylko od Krościenka przez Chyrów do Przemyśla - tak jak się odbywał polski tranzyt. Po stronie ukraińskiej w splocie leży tor szeroki i z niego korzystają pociagi Kolei Ukraińskich.
A ja mam inne pytaie. czy te pociągi w stronę Chirowa zatrzymują sie gdzieś po stronie Ukr, czy nie??
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Te pociągi to takie samo gów..o jak ogryzki Stróże- Biecz. Będą tylko dla kolejarzy bądź turystów w okresie letnim. Tylko relacja Stróż- Chyrów bądź Zagórz ma sens.
jakbys chcial zeby ten pociag jechal ze Strozy albo lepiej moim zdaniem z Sacza to musialby bych chyba nocnym pociagiem do Chyrowa przynajmniej ten pierwszy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum