Bartini, pleciesz takie bzdury, że aż bierze mnie na wymioty. Pomijam fakt, że twoje wypowiedzi nie mają nic wspólnego z tematem dyskusji.
Bardzo rzeczowa wypowiedź, mająca wiele wspólnego z tematem dyskusji.
Cytat:
Pociągi interREGIO jakie są każdy widzi. Oferta spotkała się z uznaniem pasażerów
Bardzo zadowoleni byli ludzie jadący IR "Mamry" w tą środę, szczególnie po tym, jak konduktor odmówił podania informacji o możliwych przesiadkach.
Cytat:
Polak nie jest głupi i nie da się doić przez PKP IC mając tańszą alternatywę
Widocznie jestem głupi (albo nie jestem Polakiem?), bo cenię sobie komfort - co nie znaczy że jestem fanem rozklekotanych pociągów PKP IC. Niemniej tutaj dyskutujemy o IR - zatem wypowiadam się na temat pociągów IR - które nie są komfortowe.
Bartini, ty sobie cenisz komfort, a ja cenię sobie cenę. Dla takich jak ty są pociągi EIC, dla takich jak są IR. W czym widzisz problem? Ja jako zwolenniczka IR nie ujadam na pociągi PKP IC. Ciekawe, że zwolennicy pociągów PKP IC ciągle ujadają na IR.
_________________ Proč mě nikdo nemá rád
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-02-2010, 21:00
Stanisława. Ponieważ w tym roku i następnym prawdopodobnie do konca 2012 r kolejne węzły kolejowe takie jak Malbork ,Iława,Działdowo jak wszyscy wiemy będa gruntownie modernizowane wiec przepustowosc będzie znacznie mniejsza i czas przejazdu wydłużony .Widocznie Pan Moraczewski wie co robi skoro nie decyduje się na uruchomienie takiego połączenia akurat w tym czasie
Tak na moje lepiej trochę poczekać i uruchomić IR jak będzie mniej utrudnień i zamknięć na tej trasie. Tymczasem pisałem do Pr w sprawie IR Gdynia- Poznań- Gdynia, nikt nie zauważył, że tu tez panuje monopol PIC-u, poza tym byłoby dobre skomunikowanie z IR Brda do Warszawki
Ludzie czemu wy na siłę chcecie robić Gdynia-Warszawa przez Malbork-Iławę. Przez Bydgoszcz-Toruń-Kutno też się da podobnie jak można starą węglówką przez Kościerzynę, my nie układamy połączeń w Albanii czy Litwie gdzie pomiędzy większością miast jest tylko jedna droga. A po za tym czemu muszą być połączenia ze wschodem część ludzi będzie zadowolona z połączeń zachodnich w stylu Gdynia-Poznań (np. wydłużając ten ze Słupska do Gdyni). Albo np. Gdynia - Gorzów, Gdynia-Wrocław.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Z uwagi na modernizację linii do Gdyni na IR nie ma miejsca. Bartini jak zwykle przesadza w swoich osądach. Skoro pasażerowie chcą jeździć IR to może niekoniecznie oczekują luksusowych warunków? Niższa cena za niższy komfort, ale np. krótszy czas przejazdu, dla mnie deal jest jasny.
Z uwagi na modernizację linii do Gdyni na IR nie ma miejsca.
W rozkładzie na przyszły rok dostępne trasy można sprawiedliwie podzielić między PR i PKP IC. Zdaje się, że PLK nie może nikogo faworyzować, więc nie widzę przeszkód, żeby na linii Warszawa - Gdynia były chociaż 3 pociągi interREGIO.
_________________
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-02-2010, 22:32
Gdyby PR-y posiadały spalinowe loki to i przez Grudziadz tez takie połaczenie miało by sens .Szkoda ze PR-y nie mają takich składów typu MR/ MRD z takiego składu mozna zrobić IR na trakcji spalinowej i pojemnosć jest duża A wtedy można ominąć Iławę ,Malbork itd żeby zrobic IR z Warszawy do Gdyni
Gryff, tylko nawet gdyby PR miało tabor do obsługi trakcji spalinowej to wciąż należałoby zastanowić się czy bez dotacji takie połączenie by na siebie zarabiało. To taka uwaga, jeżeli chodzi o pytanie to tak do Trójmiasta z Warszawy powinno być kilka interREGIO nie koniecznie za kilka miesięcy może za rok, choć oby jak najszybciej
Tak trochę na marginesie pozwolę sobie przypomnieć wywiad jednego z użytkowników tego forum z prezesem Moraczewskim. Była tam mowa o uruchomieniu 8 dodatkowych pociągów interREGIO, niestety nie padły żadne konkrety co do tego, gdzie by te IR-y miały kursować. Wiemy tylko tyle, że ktoś blokuje uruchomienie tych pociągów. Może miały właśnie kursować z Warszawy do Trójmiasta?
To bardzo prawdopodobne.
E65 Warszawa - Gdynia jest ostatnią linią z tych najbardziej dochodowych, na której PKP IC zachował monopol i beton PKP na pewno zrobi wszystko, żeby taki stan utrzymać jak najdłużej.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-02-2010, 22:51
Gurami 22 Pojazdy typu MR/MRD nie należą do paliwożernych to nie to samo co np SU-45 więc nie mylmy pojec
Zawsze można kupić składy Desiro w ostateczności ATR 220.
Co do IR Warszawa- Gdynia- Warszawa będzie taki pociąg w nowym rj, prawdopodobnie jako wydłużenie któregoś z obecnych z Krakowa, bodajże Mickiewicza. Ale to sprawdzę dokładnie jeszcze.W tym rozkładzie też jest miejsce na taki skład. Wystarczy wydłużyć pociągi jadące obecnie do Bydgoszczy.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Nie wyobrażam sobie by kibel obsługiwał relację Kraków- Gdynia. Sam pomysł IR do Gdyni popieram, ale żaden hit z tego połączenia może już nie być. Raz PKP IC uruchomiło już TLK-i, a dwa podróż do 3miasta trwa ponad 5 godzin, z relacją W-wa- Kraków/Katowice nawet nie ma porównania. Proponuję jednak zachować akurat w tym przypadku więcej rozwagi, tak aby nie wylano przysłowiowego dziecka wraz z kąpielą.Co do dochodowości tej linii bym raczej nie przesadzał. Większość EIC jeździ pustych, jedynie w TLK-ach frekwencja jest przyzwoita.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum