Widać że kompletnie nie znasz specyfiki woj. warmińsko - mazurskiego i nie znasz kompletnie stanu tutejszej infrastruktury.
Cytat:
Na liniach, na których dopuszczalne prędkości wynoszą co najmniej 50 km/h powinno być przynajmniej 6 par pociągów na dobę
Sprawdź sobie ile masz czynnych posterunków między Szczytnem a Ełkiem. Ponadto nikt nie będzie jeździł pociągami z taką prędkością. Na chwilę obecną ta trasa nie nadaje się do reaktywacji ruchu osobowego.
Bardziej wskazane byłoby zapewnienie lepszej oferty na linii Olsztyn - Ełk.
Sprawdź sobie ile masz czynnych posterunków między Szczytnem a Ełkiem.
Odcinek Pisz - Ełk to ok. 56 km - odległość niemal jednakowa, jak między Szczytnem, a Piszem (57 km). Brak posterunków na tym, dość długim odcinku, nie przeszkadza mimo to w prowadzeniu ruchu, zarówno pasażerskiego, jak i towarowego... Toteż nie podnosiłbym argumentu ilości czynnych posterunków, jako przeszkody w uruchomieniu odcinka do Ełku i zwiększenia ilości pociągów.
Będą pociągi, w przyszłości PLK-a może zastanowić się nad otwarciem np. Białej Piskiej. Obecnie: nie ma pociągów (ba, nawet chęci do ich uruchomienia), więc nikt będzie wykładał pieniędzy na odbudowanie którejś ze stacji. Błędne koło.
Cytat:
O wydłużeniu ruchu pasażerskiego do Ełku też nie ma co mażyć (wszyscy wiemy ile to by wymagało środków finansowych), więc cieszmy się, że można jeszcze oglądać tu jakiekolwiek ślady ruchu kolejowego
Nie wiem czy wszyscy wiemy, ile mógłby to wymagać środków finansowych. Ja bynajmniej nie wiem (bo ile kosztować może odkrzaczenie/odbudowanie 8 peronów?). Tak samo nie wiemy, ile kosztuje codzienny postój szynobusu w Piszu (czyt. dowóz zmienników na poranny pociąg).
Cytat:
Ponadto nikt nie będzie jeździł pociągami z taką prędkością.
Odcinek Pisz - Ełk nie był projektowany z myślą o osiąganiu większych prędkości. Zerknij do archiwalnych rozkładów i czasów przejazdu przed laty. Prędkość 50 km/h dla pociągów czyni je już atrakcyjnymi wobec autobusów.
Będą pociągi, w przyszłości PLK-a może zastanowić się nad otwarciem np. Białej Piskiej. Obecnie: nie ma pociągów (ba, nawet chęci do ich uruchomienia), więc nikt będzie wykładał pieniędzy na odbudowanie którejś ze stacji.
Ruciane Nida demontowali przy jeżdżących pociągach, więc nie łudźmy się że nagle PLK zacznie odbudowywać mijanki. Między innymi brak tego posterunku poważnie wpływa na brak możliwości dodania nowych pociągów na linię Szczytno - Pisz.
Cytat:
Prędkość 50 km/h dla pociągów czyni je już atrakcyjnymi wobec autobusów.
Chyba sobie jaja robisz. 2 godziny, kiedy samochodem jedzie się godzinę? Mamy XXI wiek. To nie jest linia pierwszej potrzeby, są ważniejsze linie, na których konieczne jest zapewnienie odpowiedniej oferty.
Cytat:
Tak samo nie wiemy, ile kosztuje codzienny postój szynobusu w Piszu (czyt. dowóz zmienników na poranny pociąg).
Dlatego sądzę, że powinniśmy założyć własny komitet obrony kolei na warmii i mazurach, który będzie żądał dokładnych rozliczeń od ZPR Olsztyn i UMWW-M
Ruciane Nida demontowali przy jeżdżących pociągach, więc nie łudźmy się że nagle PLK zacznie odbudowywać mijanki. Między innymi brak tego posterunku poważnie wpływa na brak możliwości dodania nowych pociągów na linię Szczytno - Pisz.
Ruciane-Nidę zamknęli zaraz po kompletnym zawieszeniu ruchu pasażerskiego na Szczytno - Pisz (luty 2007 r.). Nie wydaje mi się, aby PLKa spodziewała się wówczas, że samorządy zrobią psikusa, zbuntują się i pomogą przy remoncie. Zresztą w Rucianem od lat nie były zaplanowane żadne mijanki, to raptem 16 km od Pisza, 18 minut jazdy... więc utrzymywanie tej stacji mijało się z celem (i nie jest przeszkodą w uruchomieniu dodatkowych pociągów).
Cytat:
Chyba sobie jaja robisz. 2 godziny, kiedy samochodem jedzie się godzinę? Mamy XXI wiek.
Powiedz to mieszkańcom Drygał, Białej Piskiej... itd. Szczególnie tym bez samochodu (albo uczniom). A trochę ich będzie, bo to jednak obszar dość ubogi. Ciekawe co wybiorą - drogi i wolniejszy autobus, czy tańszy i szybszy pociąg. Kilka postów wyżej zarzucasz innym brak znajomości specyfiki województwa, a sam piszesz brednie... albo sobie jaja robisz.
Cytat:
To nie jest linia pierwszej potrzeby, są ważniejsze linie, na których konieczne jest zapewnienie odpowiedniej oferty.
Jedno nie wyklucza drugiego. Owszem, 219-stka nie jest najważniejsza, jest jednak jedyną linią, gdzie samorządy wykazują tak duże zaangażowanie w doprowadzeniu jej do przyzwoitego stanu technicznego. Kiedyś, gdy prędkość na Pisz-Elk wynosiła śmieszne 20 km/h, władni w organizacji przewozów pasażerskich wpuszczenie tam pociągów uzależniali od remontu i podniesienia prędkości. I co? Jest remont, prędkość poszła w górę... A pociągi jak nie kursowały, tak nie kursują.
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-01-2010, 21:17
Spokojnie koledzy pociagi będa kursowały najpóżniej za rok .Zwiazane jest to z uruchomieniem lotniska w Szymanach przeciez z Ełku też trzeba będzie dostac sie na lotnisko to juz sprawa przesądzona
Gryff, a skąd masz takie informacje? Remont owszem jest, ale o planach wznowienia ruchu mówiło się w 2008 a potem temat się skończył. Otwarte powinny być wszystkie linie i tylko w relacjach Olsztyn-Ełk (nie cząstkowych). A samochód w kierunku piskim to żadna alternatywa po tak badziewnej drodze.
OKOK by tu sie przydał. A w ZPR Olsztyn czystki administracyjne proporcjonalnie do wycofanych pociągów.
Nie wydaje mi się żeby od 1 marca szynobus zaczął kursować aż do Ełku ,narazie kursuje do Pisza ,do Ełku zacznie kursować prawdopodobnie w grudniu od nowego RJ
Tak podaje moje szefostwo,że od 1.03. 2010.A życie pokaże, ale pewne jest że będzie kursował w tym roku.Pisz dostał swój szynobus,bez sęsu żeby kurs kończył w piszu. Poczekamy zobaczymy.Szybkość od piszu do Ełku szynobusem na dzisiaj to 50\km.
Gdzie ma stać? W Ełku! Rano powrót do Pisza i jazda dalej do Olsztyna w planie obecnego 9622.
Pociąg w podobnych godzinach jeździł do połowy lat 90. Teraz, po skróceniu czasu jazdy w stosunku do wówczas obowiązującej, takie połączenie tym bardziej ma rację bytu. A już na pewno: jest bardziej sensownym rozwiązaniem, aniżeli postój szynobusu w Piszu.
To o której on wyjedzie z tego Ełku? O 4 rano? Ile będziesz miał pasażerów na odcinku Ełk - Pisz o tej godzinie? O ile wieczorny zjazd do Ełku jeszcze ma jakiś sens, to w zasadzie nocny kurs Ełk - Pisz to strata pieniędzy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum