I to - według mnie - daje Moraczewskiemu moralne prawo do utrzymywania zadłużenia wobec PKP S.A. na poziomie 138 milionów plus odsetki od 1 stycznia 2009. Pieklić się mogą - moim zdaniem - o to co powyżej tej kwoty.
Sheva, czemu chcesz odbierać ludzi busiarstwu? Bo "kolej jest lepsza"? Jeśli rzeczywiście kolej będzie lepsza, to będzie to widać i pasażerowie sami wykończą busiarzy, jak to jest na trasie choćby Łódź - Warszawa...
To powszechny trend na świecie. Transport drogowy jest nieefektywny. Oferta kolei w wybranych segmentach może być interesująca, czas przejazdu na liniach W-wa- Poznań/Katowice/ Kraków, nowy tabor PR-ów, czy szczególnie KM-ów. Nie nadawaj tak na kolej , nie jest źle. Towar trzeba umieć sprzedać.
Cytat:
ale ciekawe jak i czym jesli IR cały tabor rzuciło na bezsensowną walke z IC a regiony oddali bez walki busiarzom....
Bzdura kolego. Dzięki PWDC pasażerów przybyło również w regionach. Normalne ceny na pociągi dalekobieżne przyciągają do kolei nowych klientów, których na wydanie 110 zł za jeden przejazd nie stać. Dzięki IR kolej w Polsce uczyniono powszechnym środkiem komunikacji, a nie tylko atrakcją dla bogaczy i taka powinna być kolej. Pamiętam żal pracownika znanej firmy, który twierdził, że jednorazowa wycieczka z rodziną do stolicy potrafi budżet rodzinny rozwalić....Ot, same fakty.
Cytat:
Chyba nie chcesz wiedzieć, ile PKP IC nabiło pasażerów połączeniom autobusowym. Śmiech Jak mam się wybrać w podróż na trasie Gdynia - Radom - Gdynia, to tylko samochód, ewentualnie PKS. A w drastycznych przypadkach Kevin.
Teraz jest SUPER BILET, dla mnie oferta na wyprawę z Krakowa nad morze idealna.
@gryff.......to nie takie proste. Będzie ostateczna decyzja, może być skarga do sądu i wniosek o wstrzymanie jej wykonania. K.P.A. daje nam tutaj sporo możliwości. Nie widzę powodu by jakiekolwiek IR miano likwidować.
Ministerstwo Infrastruktury i Urząd Transportu Kolejowego blokuje rozwój sieci tanich połączeń InterRegio spółki Przewozy Regionalne.
– Chcieliśmy uruchomić dodatkowych osiem pociągów InterRegio. Niestety, ze względu na pewne zupełnie dla nas niezrozumiałe działania zarówno ministerstwa, jak i UTK kompletnie są zblokowane ruchy w tym zakresie – stwierdził Tomasz Moraczewski, prezes Przewozów Regionalnych, w wywiadzie dla Radia Plus Opole.
Jak dowiedział się dwumiesięcznik „Z Biegiem Szyn”, dodatkowe pociągi InterRegio, których wprowadzenie zostało zablokowane przez Ministerstwo Infrastruktury oraz Urząd Transportu Kolejowego, miały kursować od 1 marca 2010 r. na trasach Warszawa – Bydgoszcz, Warszawa – Katowice, Warszawa – Łódź oraz Poznań – Bydgoszcz. Pociągi miały wzbogacić istniejącą ofertę na powyższych liniach.
To skandal i działanie na szkodę pasażera, dodatkowe IR na trasie Katowice - Warszawa są konieczne, sam "Zemes" i "Spodek" nie wystarczają, jak widać PR to dostrzegają, MI i UTK nie, albo o wiele gorzej tak i dlatego uniemożliwiają ich uruchomienie
_________________
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-03-2010, 20:41
Po pierwsze: nie wiadomo, na jakich trasach miały pojechać nowe IR.
Po drugie: nie zapominajmy o nieuruchomionych pociągach TLK. Dla pasażera każdy nowy pociąg, niezależnie czy ten uruchamiany przez PR, czy tamten od PKP IC jest niezmiernie ważny, a co najważniejsze, jest przez pasażerów pożądany.
Nieuruchomienie 8 par pociągów IR i 4 par TLK jest powodem idiotycznej ustawy, na mocy której spółka kolejowa chcąc uruchomić nowy pociąg, potrzebuje zgody wszystkich przewoźników kolejowych. No i mamy jak mamy, że PR-y i PKP IC robią sobie wzajemnie na złość.
Chodzi o obowiązek uzgadniania ze sobą rozkładów jazdy. Dla PLK- i uzgadnianie oznacza konieczność wyrażenia zgody. Zgoda, nie pojadą i ,,nowe'' IR i ,,nowe'' TLK-i.
- pasażer, bo jest mniej pociągów niż chcą uruchomić przewoźnicy,
- PLK, bo mniej pociągów to mniejsze wpływy od przewoźników,
- Skarb Państwa, bo PLK to spółka państwowa,
- przewoźnicy, bo mają mniejsze wpływy z biletów,
- jeszcze raz Skarb Państwa, bo mniejsze wpływy z biletów to mniejszy podatek VAT odprowadzany przez przewoźników,
- każdy podatnik, bo straty spółek państwowych pokryją podatnicy.
I tak w imię obrony monopolu PKP IC tracimy my wszyscy. Na giełdę choćby po trupach! Czy ktoś chce jeszcze głosować na PO?
sheva17, z tym to bym się nie zgodził. Trzeba być mega tępym, aby uważać, że jak się podwyższa cenę produktu, to przychód wzrasta.
Przypomnę, że jak parę lat temu obniżono akcyzę na alkohol, sprzedaż wzrosła, a tym samym wzrosły wpływy do budżetu (większa sprzedać, więcej ludzi znalazło pracę - czyli płacą więcej podatków i państwo ich nie utrzymuje). Jak jest za drogo - a wiadomo, że Polak potrafi - to się szuka innych opcji. Ja nie wiem, czy ci, co w PKP odpowiadają za marketing, to nie są pacjenci zamkniętych zakładów psychiatrycznych w ramach terapii. Bo inaczej nie potrafię tego określić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum