Rada Nadzorcza spółki Przewozy Regionalne, w skład której wchodzą m.in. przedstawiciele związków zawodowych, zaakceptowała program monitorowanych odejść z pracy. Odchodzący otrzymają po 15 tys. zł zachęty.
Celem programu jest przede wszystkim rozwiązanie problemu przerostu zatrudnienia oraz redukcja kosztów i zoptymalizowanie zasobów pracowniczych. W toku spotkań z partnerami dialogu społecznego ustalono, że program monitorowanych odejść obejmie około 700 pracowników.Każdy z nich zostanie objęty działaniami osłonowymi, w skład których wchodzi m.in. zachęta finansowa w kwocie 15 tys. zł.
Szacuje się, że całkowita kwota przypadająca na pracownika objętego programem wyniesie około 30 tys. zł. Program dotyczy personelu wchodzącego w skład zespołów, w których występuje istotna nadwyżka zatrudnienia lub zajmującego stanowiska przewidziane do likwidacji.
Decyzje dotyczące każdego konkretnego pracownika będą podejmowane po dokładnej analizie między innymi aspektów związanych z jego rolą w spółce oraz aktualną sytuacją zawodową i życiową. Przewidywany koszt realizacji porozumienia wynosi około 21 mln zł. Zmniejszenie wydatków na zatrudnienie przyniesie spółce oszczędności finansowe w okresie maksymalnie 1 roku po odejściu pracowników objętych programem.
źródło: Portal Samorządowy
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Nawet 30 tysięcy złotych otrzyma każdy kolejarz, który dobrowolnie odejdzie z pracy w spółce Przewozy Regionalne. W kraju zwolnionych ma być 700 pracowników. W Wielkopolsce wnioski złożyły jak na razie dwie osoby.
Rada Nadzorcza Przewozów Regionalnych zaproponowała pracownikom dobrowolne zwolnienia, ale...
- Decyzje dotyczące konkretnego pracownika podejmą dyrektorzy zakładów po przeanalizowaniu jego roli w spółce oraz aktualnej sytuacji zawodowej i życiowej pracownika - wyjaśnia Piotr Olszewski, rzecznik spółki Przewozy Regionalne. A to oznacza, że nie każdy kto będzie chciał odejść, będzie mógł to zrobić. Zainteresowani mają złożyć swój wniosek do końca marca. - Odchodzący otrzymają po 15 tys. zł zachęty i ustawowo przysługującą odprawę. Łącznie może to być nawet 30 tys. zł - tłumaczy Jerzy Kriger, dyrektor departamentu transportu Wielkopolskiego Urzędu Marszałkowskiego.
W wielkopolskim oddziale można by się spodziewać zwolnienia nawet kilkudziesięciu zatrudnionych. Jednak zdaniem związków zawodowych, działających w poznańskim Zakładzie Przewozów Regionalnych, zwolnień nie będzie wiele. Z pracy będą mogli odejść przede wszystkim pracownicy działu obsługi taboru, czyli osoby o najniższych kwalifikacjach.
Jak twierdzi Włodzimierz Wilkanowicz, dyrektor Zakładu Przewozów Regionalnych w Poznaniu nie spodziewa się wielkiej lawiny podań o zwolnienia. Na razie wnioski są dwa. Znacznie więcej jest zapytań ze strony pracowników.
- W listopadzie ubiegłego roku przygotowałem program restrukturyzacyjny. Wynika z niego, że pracy może zabraknąć dla co najwyżej 40 osób. Ta liczba zmienia się, ponieważ uruchomiliśmy pociągi "interregio", a ponadto będziemy świadczyć usługi dla spółki Intercity - zapowiada dyrektor Wilkanowicz.
Wcześniej ponad dwudziestu pracowników, o których wiadomo było, że nie będzie dla nich pracy przeniosło się do innych spółek kolejowych.
Obecnie największy w kraju przerost zatrudnienia jest w zakładzie PR w województwie śląskim. W Wielkopolsce natomiast brakuje około 80 pracowników. Program restrukturyzacji pokazał, że potrzeba specjalistów na jednych stanowiskach a na innych pracowników jest zbyt wielu. Stąd propozycja odejścia. Ale dlatego też część członków załogi ma szansę na przekwalifikowanie.
Wielkopolskie PR będą poszukiwały kandydatów m.in. na konduktorów. Potrzebni są też maszyniści. Tych spółka może tylko "podebrać" z innych spółek kolejowych. W styczniu ubiegłego roku w wielkopolskich PR pracowały 1664 osoby. 31 grudnia 1575 osoby, a w ostatnim dniu tego roku pracowników ma być 1618.
Przewidywany koszt realizacji porozumienia w kraju to około 21 milionów złotych. Redukcja zatrudnienia już po roku ma spółce przynieść oszczędności.
Autor: Robert Domżał
Źródło: POLSKA Głos Wielkopolski
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Białystok: Zwolnienia w Przewozach Regionalnych. Zobacz, ile osób nie będzie miało pracy
Każdy, kto odejdzie sam dostanie wysoką odprawę. Już 18 pracowników dobrowolnie zgodziło się odejść z podlaskiego zakładu Przewozy Regionalne.
Dostaną oni odprawy w wysokości 6-krotnej miesięcznej pensji oraz 15 tys. zł. Te warunki obowiązują do końca marca.
Lepsze uposażenie dla odchodzących pracowników zakładu PR (pod koniec ub.r. spółka zmieniła nazwę z PKP Przewozy Regionalne na PR) udało się wywalczyć związkom zawodowym w sytuacji, gdy redukcja zatrudnienia jest nieunikniona. Przeciwko samym zwolnieniom w grudniu kilkunastu przedstawicieli związków zawodowych zorganizowało protest głodowy.
Według najnowszych informacji, pracę w zakładzie straci nie blisko 90 osób, jak zapowiadano pod koniec ub.r., ale 43. – Było to możliwe m.in. dzięki podpisaniu umowy z PKP InterCity na usługi rewidenckie – tłumaczy Elżbieta Załuska, dyrektor podlaskiego zakładu PR. Chodzi o obsługę taboru przez pracowników wynajętych przez IC. Ale umowę zawarto tylko do czerwca.
Jak podkreśla dyrektor PR, podanie o dobrowolną rezygnację z pracy jest w tej trudnej sytuacji o wiele korzystniejsze dla pracownika. W przeciwnym wypadku może on liczyć co najwyżej na odprawę w wysokości 3-miesięcznej pensji.
Źródło: Gazeta Współczesna
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
40 pracowników z prawie osiemdziesięcioosobowej załogi słupskiej sekcji utrzymania wagonów niebawem straci pracę. Pracownicy są zaskoczeni, bo roboty mają na ponad pół roku.
Sekcja ma być zlikwidowana i przeniesiona do Chojnic. Pracownicy już otrzymali propozycję dobrowolnych odejść na korzystnych warunkach. Przewozy Regionalne, które są właścicielem sekcji uzasadniają likwidację słupskiej placówki koniecznością ograniczania kosztów.
Tymczasem praca na hali warsztatowej idzie pełną parą, w kolejce do naprawy stoją kolejne wagony. Pracownicy nie kryją zaskoczenia. Za kilka dni spotkają się z zarządem spółki, któremu przedstawią argumenty za utrzymaniem sekcji w Słupsku.
Witam! czy może mi ktoś wytłumaczyć na czym polegają zwolnienia grupowe? bo to co słyszałam to nie różnią się niczym od monitorowanych "dobrowolnych" odejść z PR .Coś mi tu śmierdzi że nagle zmienili na grupowe na śląsku.Czy będziemy mieć prawo do zasiłku dla bezrobotnych? ? bardzo proszę o wiadomość !
Do końca marca ze śląskiego zakładu Przewozów Regionalnych musi odejść 250 pracowników. Na razie decyzję o dobrowolnym rozstaniu się z firmą podjęło około stu osób. Kolejne natomiast kuszone są wysokimi odprawami i propozycją dwóch alternatywnych ofert pracy.
W tej chwili jest więc kiepsko, bo jeśli w ciągu najbliższych tygodni nie uda się jednak zebrać zakładanej liczby ochotników do odejścia z zakładu, w śląskich Przewozach Regionalnych mogą rozpocząć się zwolnienia grupowe.
Gorączkowe cięcie zatrudnienia trwa we wszystkich zakładach spółki. W skali całego kraju z firmy Przewozy Regionalne odejść ma nawet siedmiuset pracowników. Największą załogę (około 2500 osób) ma śląski oddział przewoźnika i stąd też właśnie na Śląsku skala redukcji jest tak widoczna.
- Największe przerosty zatrudnienia występują w działach administracji, informacji oraz w kasach. Staramy się to jakoś usystematyzować, bo nie może być tak, że każda sekcja w zakładzie ma swój własny magazyn, gdzie na etacie zatrudnionych jest dwóch pracowników, którzy pilnują np. paru kostek mydła i płynu do zmywania. Dlatego też chcemy łączyć takie rozczłonkowane struktury, eliminując dublujące się stanowiska, bo przecież przerost zatrudnienia generuje wysokie koszty funkcjonowania zakładu - tłumaczy Przemysław Gardoń, dyrektor śląskich Przewozów Regionalnych.
Dla tych pracowników, którzy przed końcem marca zgodzą się na dobrowolne odejście z firmy, czeka odprawa w wysokości półrocznej pensji i dodatkowe 15 tysięcy złotych.
- Mamy też umowę z firmą, która ma zapewnić tym osobom szkolenia i przedstawić im minimum po dwie oferty pracy - dodaje dyrektor Gardoń.
Jak zastrzega, w ramach prowadzonej restrukturyzacji nie ma zgody na odejścia maszynistów, elektromonterów czy kierowników pociągów - dla tych osób akurat pracy jest pod dostatkiem. Pozostali muszą przemyśleć, czy lepiej wziąć pieniądze i układać sobie życie zawodowe od nowa, czy też pozostać w firmie, ryzykując, że za jakiś czas i tak trzeba będzie pożegnać się z zajmowanym dziś stanowiskiem, tyle że na gorszych warunkach.
Władze śląskiego zakładu spółki nie ukrywają bowiem, że jest już gotowy scenariusz na wypadek, gdyby nie udało się skłonić zakładanej liczby pracowników do dobrowolnego opuszczenia spółki - wtedy część osób może zostać zwolniona z obowiązku świadczenia pracy (przy zachowaniu części wynagrodzenia), a w skrajnym przypadku grupa pracowników może w ogóle stracić zatrudnienie.
Najprawdopodobniej personel z likwidowanych kas biletowych nie będzie już kierowany do obsługi mobilnych terminali biletowych. Do tej pory propozycję pracy w charakterze jeżdżącego w pociągu sprzedawcy biletów (mają oni uzupełniać sprzedaż prowadzoną przez konduktorów) przedstawiono kilkudziesięciu kasjerkom. Zainteresowanie nie było jednak zbyt wielkie, a efekty ich pracy nie satysfakcjonują dyrekcji zakładu.
- Te osoby niestety dalej generują koszty. Podejście części z nich do swoich obowiązków budzi zresztą sporo zastrzeżeń - przyznaje dyrektor Przemysław Gardoń.
źródło: Dziennik Zachodni
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Następne redukcje zatrudnienia czekają Świętokrzyski Zakład Przewozów Regionalnych. Ale tym razem nie musi to oznaczać zwolnień.
Chodzi o 95 kolejarzy zatrudnionych w Świętokrzyskim Zakładzie PR, a pracujących na rzecz oddziałów PR w sąsiednich województwach. - To poważne obciążenie wynikające z zestawienia kosztów dla naszego przewoźnika - mówi Adam Jarubas, marszałek województwa świętokrzyskiego. W środę o tej sytuacji rozmawiał z Danutą Bodzek, członkiem zarządu spółki Przewozy Regionalne.
- Zaapelowałem o przeniesienie tych kosztów do innych zakładów, ale decyzja jeszcze nie zapadła. Liczymy, że będzie pozytywna, bo to znacznie poprawi kondycję finansową zakładu w Kielcach - twierdzi marszałek. Dodaje, że równolegle trwa program dobrowolnych odejść. - Liczymy, że dzięki niemu i przesunięciom zatrudnienie będzie na poziomie 250 osób, czyli o połowę mniejsze niż w ubiegłym roku - wyjaśnia Jarubas.
źródło: gazeta.pl
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
UWAGA KOLEJARZE PR NA ŚLĄSKU ,trwają właśnie zwolnienia w sposób po prostu chamski , p.dyrektor wyznaczył każdemu datę odejścia, ale jak pracownicy się zgłosili to świadectw pracy nie było, rzekomo nie zdążyli przygotować wiedząc od miesiąca w które dni i ilu odchodzi,p.dyrektora Gardonia też brak ,pytamy się czy tak się traktuje pracowników po 30 latach pracy?kazano nam przyjechać w innym terminie po odbiór choć na to mieliśmy 8 godz.lub wyślą pocztą pytanie kiedy?w dn.19 i 22 marca są następne zwolnienia nie dajcie się!świadectwo pracy należy się w dniu zwolnienia do ręki my po ciężkich trudach dostaliśmy o 15.30.
kruszyna, świadectwa pracy nie wystawia się w ostatnim dniu pracy, bo tego dnia możesz np. wziąć urlop na żądanie, ulec wypadkowi w pracy lub pójść na zwolnienie lekarskie. Wtedy wystawione świadectwo pracy idzie do kosza i trzeba wystawiać nowe. Jeśli pracujesz np. do końca marca to świadectwo pracy otrzymasz nie wcześniej niż 1 kwietnia i nie później niż 7 kwietnia.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum