A mnie ostatnio zaczęło ciekawić o co chodzi ze stacją - Górzyniec. Żaden pociąg się tam nie zatrzymuje, mimo, że jest wpisany w tabelkę rozkładu, czyżby zamknęli tą "stację" dla pasażerskich?
I tak nikt tam nie wsiadał ani nie wysiadał. Od grudnia nie funkcjonuje. Tak samo zastanowiłbym się nad niektórymi innymi przystankami na tej linii, czy jest sens aby pociagi się zatrzymywały wszędzie.
W Czechach to jest załatwione , przystanki na żądanie !! Od marca będą kursowały szynobusy i takie wprowadzenie przystanków na żądanie nie powinno być problemem . Po roku kursowania może się okazać że szynobus taką trasę pokona o kilka minut szybciej i będzie można dokonać korekt czasowych .
A mnie taka rzecz zastanawia: PR do Szklarskiej Poręby wysyła SU42 bo nie mają elektryków, no Kamieńczyk dalekobieżny to rozumiem, ale na pozostałych dlaczego kible nie jeżdżą? Kiedyś tam chyba kursował EN71, ale teraz żadne ezety tam nie śmigają. Ktoś wie dlaczego?
Jednostki nie mogą tam jeździć ze względu na zbyt długą jazdę przy tak małej prędkości. Przy takiej prędkości przepalałyby się opory, bo przy tej prędkości nie ma możliwości jazdy bezoporowej. A byka nie mogą puścić bo znowu jest zakaz wjazdu dla lokomotyw 6-io osiowych.
Na trasie Wadowice Bielsko (117 rj-139) jak kiedys bylo 30km/h, to pod gore za Ketami po wlaczeniu jady szeregowej i zejsciu z oporow przyhamowywali, zeby nie przekroczyc predkosci. Straty energii oczywiscie byly ogromne...
Dzięki za wyjaśnienie. W zeszłym roku pamiętam jeszcze jak składy PR były tam ciągane przez EU07, jak zobaczyłem w tym roku stonkę to się trochę zdziwiłem. Te siódemki to jeszcze chyba z PKP Cargo były. Bo teraz z tego co wiem to Cargo tylko Byki wypożyczają PR-om.
morpheo -Usunięty- Gość
Wysłany: 22-03-2010, 20:08
Doszły mnie niepokojące słuchy z dość zaufanego źródła, że wraz z rzekomą planowaną poprawką do dolnośląskiego RJ, która ma wejść 1 kwietnia wśród zawieszonych połączeń mają być wszystkie na odcinku Wałbrzych - Jelenia Góra, poza "Szklarką" i "Szczelińcem".
Linia Wrocław - Jelenia Góra idzie do remontu
Fragment linii kolejowej nr 274 z Wrocławia do Jeleniej Góry przejdzie remont. Ogłoszono przetarg na modernizację tej trasy.
Pomiędzy Wrocławiem i Wałbrzychem wykonane będą dwa zadania. Pierwsze dotyczy odcinka o długości 8,8 km na szlaku Imbramowice-Żarów, a zadanie nr 2 odcinka Żarów-Jaworzyna o długości 5,8 km. Poza wymianą nawierzchni, w zakresie prac ujęto też naprawę wiaduktu stalowego oraz prace torowe na stacji Jaworzyna Śląska.
Po modernizacji rozkładowa prędkość na trasie Wrocław-Wałbrzych wzrośnie z obecnych 40 km/h do 100 km/h, co w efekcie skróci czas jazdy pociągów. Poprawi się również stan przejazdów kolejowo-drogowych i obiektów związanych z obsługa podróżnych.
To kolejny etap prac na tej trasie. Wcześniej wyremontowano torowiska na odcinkach: Smolec-Kąty Wrocławskie, Wałbrzych Miasto- Wałbrzych Fabryczny, Wałbrzych Miasto-Boguszów Gorce oraz na stacjach: Wałbrzych Główny, Jaworzyna Śląska.
Prace mają zostać wykonane w ciągu 5 miesięcy od daty zawarcia umowy. Inwestycja finansowana jest z budżetu państwa.
Zleceniodawcą prac jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, zarządzająca infrastrukturą kolejową w Polsce.
Wysłany: 28-04-2010, 11:38 Szybciej koleją pod Szrenicę?
Wizji lokalnej szlaku Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna dokonała firma z Tarnowa, która przedstawiła Polskim Liniom Kolejowym analizę marketingową traktu. W kwietniu przeprowadzono również objazd linii. Wiele wskazuje na to, że uda się pozyskać z UE pieniądze na modernizację torowiska.
W celu właściwego przygotowania dokumentacji, dokonano wizji lokalnej szlaków, w tym obiektów inżynieryjnych, peronów, nawierzchni, odwodnienia. Wszystko po to, aby pozyskać z funduszy unijnych środki na realizację projektu, który zakłada modernizację szlaku.
Realizacja projektu możliwa jest w latach 2011/12. Przyczyni się do likwidacji ograniczeń prędkości i skrócenia przejazdu o ok. 30-40 minut. – Zakładane są efekty o charakterze ekonomicznym, społecznym i ekologicznym. Rewitalizacja pozwoli m.in. wykorzystać transport kolejowy jako alternatywę dla transportu drogowego – zapowiada Mirosław Siemieniec, rzecznik PLK PKP SA.
Zdaniem gospodarzy linii rewitalizacja wpłynie pozytywnie na rozwój sportu. Szklarska Poręba ma najlepsze w Europie Środkowej trasy narciarstwa biegowego i śladowego. Trasa Jelenia Góra - Szklarska Poręba jest również częścią planowanego połączenia Wrocławia z czeskim Harachovem.
Linia kolejowa między Karkonoszami i Pogórzem Izerskim powstała w 1902 roku. Przebiega częściowo przez obszary cenne przyrodniczo, w tym w pobliżu obszarów Natura 2000.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum