Akurat myślisz sie Wilchelmie (albo poza przeglądem linii akurat w ostatnich tygodniach inny cel był ich jazdy) - drezyny maja związek z przygotowywaniem studium wykonalności na remont /przebudowę tej linii - oraz jeżdżą aby zabierać ludzi pracujących na linii (PLK w Kłodzku (w przeciwieństwie do Wrocławia) wcale nie ma zamiaru zamykania tej linii (ale jak będzie decyzja z góry to pewnie zamkną) i są prowadzone normalnie bieżące prace utrzymaniowe). Swoją drogą linia do Kudowy jest w dużo lepszym stanie niż Szklarska- (lepsze utrzymanie linii - i gdyby nie rozpadające sie podkłady - ratowane ogromną liczbą ściągów) to nie tyko nie było by mowy o zamknięciu ale wręcz można by spokojnie prawie dwukrotnie(w stosunku do stanu obecnego) podnieść prędkość na linii (ale w założeniu że tylko dla szynobusów - i tylko szynobusy by jeździły po tej linii).
Ostatnio zmieniony przez senior dnia 14-04-2010, 12:17, w całości zmieniany 1 raz
Witam. Mam do Was miejscowych MK pytanie. Ponieważ wybieram się za kilka dni w wasze rejony chciałem zapytać czy jest coś co jest warte uwagi na waszej linii. Bo jak rozumiem to pociągów tam nie uświadcze, to może jest coś co polecicie do obejrzenia - sfotografowania.
400 km do przejechania to chciałbym przy okazji coś zwiedzić.
Pozdrawiam serdecznie
Robert Nowicki MK - D29-403 Wałcz
Ja w sumie na 309-ce byłem tylko parę razy, ale polecam stacje: Duszniki, Polanica i oczywiście Kudowa Zdrój. Ładne, klimatyczne, warto uwiecznić je na zdjęciach. Oczywiście są jakieś motywy na trasie między stacjami, ale ja niestety nie miałem przyjemności spacerować wzdłuż torów w tym rejonie, także nie wiem dokładnie co warto zobaczyć.
Jeżeli chodzi o ciekawe obiekty na linii 309 to na pewno wiadukt w okolicy Lewina Kłodzkiego, można na niego wejść od strony przystanku Lewin Kłodzki w stronę Kłodzka, idąc jakieś 500 m torami. Dalej za wiaduktem w stronę Kłodzka znajduje się tunel.
No Lewin to chyba obowiązkowo na tej linii, szkoda tylko że bez żadnego składu na górze...Także dzięki za pomoc.
Są linie na których sa problemy z frekwencją, a tutaj podwójna szkoda bo to przez stan linii pociągi nie kursują... i przyglądając się z perspektywy turysty brak połączenia kolejowego Kłodzko - Kudowa - w rozkładzie jazdy to jest duży problem...
A czy to wogóle jest sens całą linię remontować? Nie wystarczy do Dusznik, dalej tylko towary i KKA? Trasa jest kreta i wolna. Nie szkoda pieniędzy na ostatnie 15 km? Jaki ruch może być z Kudowy?
309 jest linią bardzo piękną, jak jeździłem tam pociągiem to biegałem od jednego okna do drugiego... I co teraz? Do piachu? Szkoda, piękna linia... Ale tak to jest, jak o pociąg walczy tylko Kudowa, a ani Polanica, ani Duszniki nie kiwają palcem...
Ja proponuje puszczać tam pociągi turystyczne, np przemalować Bh na oliwkowo, będzie git.
Jechałem kiedyś z konduktorem-pasjonatem podróż w ogóle się nie dłużyła mimo że do Kudowy były długie godziny. Całe były wypełnione opowieścią o linii, jej histori, miastach, stacjach... (:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum