@janox79
Dzięki za wnikliwą analizę Po "włożeniu" tego zestawu we własne tabelki ujawniły się tzw. dziury rozkładowe (z Legnicy w kier. Żagania od 5:48 do 14:48 i w odwrotnym kierunku tj. z Żar w kier. Legnicy od 9:32 do 16:32). Ja jednak przypuszczam, że owe dziury zapełni PR w rel. Legnica - Forst (w wykazie nie ma połączeń międzynarodowych). Gdyby to była prawda, to przesunięcie na inną trasę EC Wawel wszystkim wyjdzie na dobre.
Czy wiadomo coś o jakichkolwiek ruchach w rozkładzie dzisiejszych Wrocław - Dresden - Wrocław?
Węgliniec (12:34) - Żary (13:28) /D/
Żary (14:32) - Węgliniec (15:26) /D/
Węgliniec (15:34) - Żary (16:28)
Jelenia Góra (16:54) - Zielona Góra (???) /C/ oraz 2V, 24 VI
Czy mi coś umknęło, czy też zapowiada się najgorszy rozkład od momentu reaktywacji tej linii w 2006? Czyżby nie było porannego lubuskiego kursu, który zabierałby młodzież do szkół? A może to są jedynie połączenia zamówione przez samo województwo dolnośląskie?
I co z połączeniami Wrocław - Drezno - Wrocław od nowego rozkładu? Na nich zależy mi najbardziej...
488 Zgorzelec 5:39 Jelenia Góra 7:22 SA od 1 VI codziennie
131 Legnica 5:37 Jelenia Góra 9:12 SA od 1 VI codziennie
132 Legnica 5:37 Zgorzelec 7:19 SA do 31V (C) oraz 2V, 24 VI
293 Węgliniec 8:40 Jelenia Góra 11:18 SA od 1 VI (D) oprócz 2V, 24 VI
294 Węgliniec 8:40 Zgorzelec 9:01 SA do 31V codziennie
296 Węgliniec 10:34 Jelenia Góra 12:42 SA od 1 VI codziennie
297 Węgliniec 10:34 Zgorzelec 10:55 SA do 31V codziennie
141 Legnica 11:37 Jelenia Góra 15:12 SA od 1 VI codziennie
303 Węgliniec 15:34 Jelenia Góra 17:48 SA od 1 VI codziennie
304 Węgliniec 15:34 Zgorzelec 15:55 SA do 31V codziennie
306 Węgliniec 17:40 Jelenia Góra 20:18 SA od 1 VI (D) oprócz 2V, 24 VI
307 Węgliniec 17:40 Zgorzelec 18:01 SA do 31V codziennie
309 Węgliniec 19:34 Jelenia Góra 21:42 SA od 1 VI codziennie
310 Węgliniec 19:34 Zgorzelec 19:55 SA do 31V codziennie
To powyżej wygląda na kolejną przymiarkę do reaktywacji Zgorzelec - Mikułowa - Lubań i wygląda to na pierwszy rzut oka w miarę sensownie poza dziką relacją Legnica - Węgliniec - Zgorzelec - JG (Kółeczkowicze już zacierają ręce.) Rozumiem, że to jest podsył i przeglądy, czyli obsługiwać będzie zapewne KD. Więc wcale nie jest wykluczone, że pozostaną na Lwóweckiej, a szynobus będzie podsyłany tą okrężna drogą. Szkoda odcinka Zebrzydowa - Lwówek. Ciekawy jest też skład Wrocław - Zebrzydowa - Wrocław.
Fatalne jest też połączenie Jeleniej Góry z Wrocławiem i w odwrotną stronę rozumiem, że fatalna szlakowe i że na całej relacji to mało kto jeździ, ale co z ludźmi zwłaszcza z odcinka Wałbrzych - JG - Wałbrzych. Mam nadzieję, że tutaj się jeszcze coś zmieni. Mam również nadzieję, że poprawi się oferta z JG na Zieloną Górę przynajmniej jeszcze jedna para.
Warto chyba zauważyć - że zabawa z pociągami Kłodzko - Międzylesie (na wagonach). To wprowadzenie międzynarodowych pociągów Kłodzko -Usti (a przynajmniej tak by wyglądało to z tego linka)
Co do rozkładu na trasie Żary - Węgliniec - Żary to według mojego rozwałkowywania tegoż planu wychodzi coś takiego:
Kierunek Żary – Węgliniec
133 Legnica 5:48 Węgliniec 8:26 SA codziennie
506 Zielona Góra Jelenia Góra 11:06 SA (C) oraz 2V, 24 VI
507 Zielona Góra Węgliniec 12:26 SA codziennie
512 Żary 14:32 Węgliniec 15:26 SA (D) oprócz 2V, 24 VI
144 Legnica 14:48 Węgliniec 17:26 SA codziennie
150 Legnica 16:48 Węgliniec 19:26 SA codziennie
Kierunek Węgliniec – Żary
288 Węgliniec 6:34 Legnica 9:12 SA codziennie
292 Węgliniec 8:34 Legnica 11:12 SA codziennie
298 Węgliniec 12:34 Żary 13:28 SA (D) oprócz 2V, 24 VI
299 Węgliniec 12:34 Żary 13:28 SA (C) oraz 2V, 24 VI
305 Węgliniec 15:34 Żary 16:28 SA (D) oprócz 2V, 24 VI
77 Jelenia Góra 16:54 Zielona Góra SA (C) oraz 2V, 24 VI
311 Węgliniec 19:34 Legnica 22:12 SA codziennie
Rozumiem, że to jest podsył i przeglądy, czyli obsługiwać będzie zapewne KD.
Uchowaj Boże! Jak KD coś dostaną to zaraz to spieprzą, tak jak spieprzyli ofertę na linii lwóweckiej. Plany UMWD swoją drogą, a dyrektorski beton KD i tak zrobi po swojemu.
Za rozkład jazdy w KD odpowiada dyrektor techniczny Andrzej Cichowicz i to jego należy rozliczać za patologie na dolnośląskich torach, po których jeżdżą KD.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
W kwietniu br. mój mąż otrzymał z UMWD pismo następującej treści:
W odpowiedzi na Pana propozycje do rozkładu jazdy pociągów regionalnych w województwie dolnośląskim dot. połączeń na trasie Bolesławiec – Wrocław Główny pragnę podziękować za przekazane uwagi. Jednocześnie informuję, iż w rozkładzie jazdy 2010/2011 przewidziany zostanie pociąg odjeżdżający z Bolesławca około godziny 04:50, przyjazd do Wrocławia ok. 06:30, jednakże postoje dla tego połączenia zaplanowane są na wszystkich punktach handlowych. Wynika to z faktu, iż Samorząd Województwa jest organizatorem regionalnych połączeń kolejowych świadczonych w ramach usług publicznych i w jego obowiązkach leży zapewnienie oferty przewozowej mieszkańcom nawet mniejszych miejscowości, szczególnie w godzinach dojazdów do/z pracy. Pociąg przyspieszony z Bolesławca przewidywany jest około godziny 06:20. Odnośnie powrotów z Wrocławia planuje się połączenie około godziny 15:30 oraz pociąg przyspieszony około 16:20.
Odpowiadając na kwestię wieczornych połączeń z Wrocławia informuję, iż przewiduje się bezpośredni pociąg do Bolesławca około godziny 20:30, z przesiadką w Legnicy ok. 21:30 oraz ostatni bezpośredni pociąg do Bolesławca około 22:30.
Ponadto pragnę poinformować, że na ostateczny kształt kolejowej oferty przewozowej wpływać będzie szereg czynników, takich jak: wielkość środków finansowych w dyspozycji UMWD, zasoby taborowe i personalne przewoźników, dostępność infrastruktury, jej stan oraz możliwości zapewnienia oferty odpowiedniej do popytu i oczekiwań podróżnych.
Z poważaniem
Krzysztof Bańkowski
p. o. Kierownika
Dział Organizacji i Promocji Transportu
Departament Infrastruktury
W projekcie RJ nie widzę kibla z Wrocławia do Jeleniej o 5:39. Za to, o tej porze, odjeżdża jednostka do ... Wałbrzycha. No wybaczcie, ale frekwencja była dotychczas dobra ; nie widzę powodu, dla którego należałoby skracać trasę do Wałbrzycha
Kornik1983 - no to co napisałeś, wydaje się być dużo sensowniejsze. Jednak szkoda, że z pociągów ZG-JG pozostanie jedynie jedna para i to w (C).
I oby ten rozkład został ułożony tak, by oszczędzono nam żałosnych scen z KKA, jak ma to miejsce w obecnym rozkładzie. Na przykład wczoraj w Żaganiu wszystkie pociągi PR były obsługiwane przez autobusy zastępcze. Ręce mi opadły, jak usłyszałem to od pani w kasie.
Napisałem też list (aczkolwiek w formie maila) do lubuskiego Urzędu Marszałkowskiego. Ciekawe, czy przyślą informacje, odnośnie nowego rozkładu...
Projekt nowego rozkładu jazdy jest bardzo nieczytelny. Kolejowemu laikowi nic on nie mówi, bo wszystkiego trzeba samemu się domyślać. Zamiast spisu uruchamianych pociągów powinien być szczegółowy rozkład w tabelach z podziałem na konkretne linie/odcinki. Trasa przejazdu wielu pociągów jest zagadką! UMWD poszedł po najmniejszej linii oporu.
Po wstępnej analizie tego pseudo-projektu dochodzę do wniosku, że UMWD liczy na cudowne rozmnożenie szynobusów. Obecnie jest ich 12, z czego dwa w zasadzie ciągle są niesprawne. A na taką Trzebnicę potrzeba aż dwóch szynobusów (teraz wystarczy jeden)...
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
że tak powiem na szczęście po drodze są wybory. Swoją drogą pan feld- Marszałek pięknie zabezpieczył swoją trzebnicka prywatę na okoliczność ewentualnego odcięcia od koryta ... Przepraszam forumowiczów jestem jak najbardziej za eksploatacją lini 326 ale 13 par to już przesada !
Co do lwóweckiej to też mi jej żal - betoniarstwo kończy dzieło jej dobijania. Szkoda bo dwa lata temu myślałem że coś drgnęło i patrząc wtedy po pełnych pociągach faktycznie tak to wyglądało. Nawet z Kamiennej Góry w wakacje jeździłem sobie bezpośrednio. Ale tam - we Lwówku - jeden człowiek jest solą w oku Marszałka. Starosta - Pan Zych zrzeszony w PiS. Notabene jeden z niewielu w PiS których znam a który naprawdę robi wiele dla rozwoju regionu co jest nie POnosie POlitycznej biurwie członka PO którym jest Marszałkek Łapiński. I nikt mi nie powie, że zarzynanie odcinka Lwówek - Zebrzydowa /co zresztą zaczeło się już przy wejściu rozkładu 2008 /2009/ nie jest uPOlitycznione !
Bonifas, chcieliśmy Kolei Dolnośląskich no to mamy. Ta "prywatna" kolejka Łapińskiego zarządzana przez nieudolną Gienkę Ładniak praktycznie zarżnęła nam kolej w dolinie Bobru.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Jeśli ten rozkład przejdzie to będzie to najgorszy rozkład dla Wałbrzych - Jelenia Góra jaki kiedykolwiek tu zaserwowano.
4,5 pary z czego prawie wszystko na gigantycznie rozbudowanych terminach D, C, 1, 1-5, 1-6, 5-7
4,5 pary dla takiej linii i to mimo jej szlakowych to już przesada.
Kamieńczyk z Poznania nie dość że będzie kończył bieg w JG to jeszcze termin jazdy w zależności od okresu to albo D albo 1-6
Typowo turystyczny pociąg jakim jest Kamieńczyk w wakacje ma jeździć w D??
Ręce opadają
Typowo turystyczny pociąg jakim jest Kamieńczyk w wakacje ma jeździć w D??
Zestawienie nie jest szczególnie czytelne, ale jasno wynika że Kamieńczyk będzie jeździł codziennie, ale właśnie w D i poza feriami pojedzie w zestawieniu 4B a w dni wolne oraz ferie w zestawieniu 5B.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum